Team Ingebrigtsen

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Team Ingebrigtsen

Legg inn av newsflash »

Henrik Ingebrigtsen får en mer fremtredende rolle i Team Ingebrigtsen, mens Gjert tilsynelatende er helt ute.

https://direkte.vg.no/sportsdognet/news ... _row7_pos1

Det fører vel neppe til mindre spekulasjoner rundt hva som er den egentlige årsaken til Gjerts sykmelding.

Så hvordan vil dette påvirke gutta? Er Jakob i stand til å stenge alt ute og fortsette fremgangen? Og vil Henriks mer administrative rolle påvirke satsningen?

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

Får nesten håpe Henrik legger opp for å fylle den rollen fullt ut. De må ikke undervurdere den jobben Gert har gjort med å tilrettelegge

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: tir mar 15, 2022 6:42 pm

Det fører vel neppe til mindre spekulasjoner rundt hva som er den egentlige årsaken til Gjerts sykmelding.
Hvorfor det og hva er grunnen til at man i hele tatt skal spekulere i sykdom hos folk?

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

qbah skrev: tir mar 15, 2022 7:33 pm Hvorfor det og hva er grunnen til at man i hele tatt skal spekulere i sykdom hos folk?
Nei, si det. Mye rykter er det i hvertfall.

Men denne tråden handler ikke om det, den handler om hvordan fraværet av Gjert eventuelt påvirker satsningen. Og ikke minst Jakobs utvikling.

qbah

Legg inn av qbah »

newsflash skrev: tir mar 15, 2022 7:57 pm
qbah skrev: tir mar 15, 2022 7:33 pm Hvorfor det og hva er grunnen til at man i hele tatt skal spekulere i sykdom hos folk?
Nei, si det. Mye rykter er det i hvertfall.

Men denne tråden handler ikke om det, den handler om hvordan fraværet av Gjert eventuelt påvirker satsningen. Og ikke minst Jakobs utvikling.
Tipper de vil klare seg bra jeg. Vet hva som skal til.

anbessa

Legg inn av anbessa »

Tror de kan klare dette uten faren jeg. Selv om det naturligvis krever enorm fokus på det som er viktig - nemlig trening og prestasjoner.
Treningsopplegget er jo gjennomarbeidet, så det bør kunne brukes. En del jobb logistikkmessig vil jeg tro, men håper virkelig forbundet kjenner sin besøkelsestid og trår støttende til nå!

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

qbah skrev: tir mar 15, 2022 7:59 pm
Tipper de vil klare seg bra jeg. Vet hva som skal til.
Ingen tvil om at de vet hva som skal til. Bekymringen er dersom det blir mye fokus på det rundt. Satser på at de har det støtteapparatet de trenger, slik at de kan fokusere på trening.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

anbessa skrev: tir mar 15, 2022 8:03 pm Tror de kan klare dette uten faren jeg. Selv om det naturligvis krever enorm fokus på det som er viktig - nemlig trening og prestasjoner.
Treningsopplegget er jo gjennomarbeidet, så det bør kunne brukes. En del jobb logistikkmessig vil jeg tro, men håper virkelig forbundet kjenner sin besøkelsestid og trår støttende til nå!
Jeg er meget skeptisk. På kort sikt skal det nok gå helt bra. Men på lang sikt er det mer de små detaljene som skiller mellom en veldig god utøver til verdens beste. Å leve som en toppidrettsutøver 24/7 må helst komme som et ønske innenfra, alternativt som her med en Gjert som nærmest fulgte med de time for time og sørger for at livet kun besto av trening og hvile/restitusjon, og det er det. Det fokuset på å være en hundre prosent toppidrettsutøver tror jeg Ingebrigtsen-gutta har fått mer fra far/trener, enn fra seg selv.

Derfor tviler jeg sterkt på at de klarer å opprettholde et nærmest manisk fokus på å bli best mulig. Friheten med å være mer selvstendige gjør at jeg tipper de kommer til å miste noen timer her og der som burde blitt brukt til restitusjon, men som nå kommer til å bli brukt på andre ting. Gjert var som en hauk på de om de ikke fulgte kravene til en toppidrettsutøver, den delen tror jeg de ikke klarer å fikse på egen hånd.

La oss være ærlige, det er jo Jakob det handler aller mest om, jeg tror ikke Henrik kan ta den rollen som Gjert hadde overfor han, og ikke tror jeg verken Henrik eller Jakob vil det. Dermed må Jakob klare å ha det strenge regimet på egen hånd, det blir nok vanskelig, for ikke å si umulig.

Som sagt, de klarer nok mye egenhendig, men de siste små detaljene som til syvende og sist skiller mellom det å være en meget god løper, og best, de detaljene tror jeg ikke de klarer å opprettholde. Det vil neppe ha stor virkning nå med en gang, men på lang sikt er det nok stor fare for at de mister det siste lille ekstra.

La følgende uansett være klinkende klart; jeg håper så klart jeg tar feil, og at det kommer til å fungere utmerket. For det Jakob gjorde med å vinne OL-gull på 1500 er det klart største som er vunnet av en norsk utøver i en individuell idrett.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Vi kan konstatere at det ikke lengre er midlertidig fravær, Gjert er ute for godt som trener:
https://www.vg.no/sport/friidrett/i/660 ... e-bare-far

Får håpe at forbundet stiller godt opp om meningen er at Jakob skal dra alene rundt på stevnene..

toetoe

Legg inn av toetoe »

Men dette får meg også til å betvile de til dels forferdelige ryktene som har gått rundt på nettet, her virker det jo som om problemet ene og alene er mellom gutta og Gjert.

lund

Legg inn av lund »

toetoe skrev: ons mar 16, 2022 1:28 pm Men dette får meg også til å betvile de til dels forferdelige ryktene som har gått rundt på nettet, her virker det jo som om problemet ene og alene er mellom gutta og Gjert.
NRK hadde neppe sendt og reklamert for programmet til Lars Monsen som han er med i heller om ryktene hadde vært i nærheten av å stemme.

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

For noen uker siden ble Gjert sykemeldt. Slike skjer og man tenker ikke her på det. Men så ble han plutselig en trener for andre, da ble det åpenbart at det var knuter på tråden i familien. Så det er ingen overraskelse at de nå sier klart i fra at Gjert er ute. Tror og håper ikke Gjert er så vesentlig for gutta at de ikke kan fortsette som før på banen.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

lund skrev: ons mar 16, 2022 4:58 pm
toetoe skrev: ons mar 16, 2022 1:28 pm Men dette får meg også til å betvile de til dels forferdelige ryktene som har gått rundt på nettet, her virker det jo som om problemet ene og alene er mellom gutta og Gjert.
NRK hadde neppe sendt og reklamert for programmet til Lars Monsen som han er med i heller om ryktene hadde vært i nærheten av å stemme.
Hvis det er hold i ryktene og familien har gitt signaler at de ikke ønsker at det skal lekke ut er akkurat slike normaliserende saker det jeg ville forvente. Hvis NRK plutselig fjernet Gjert fra programmet med LM ville det også gjort mer for å fyre opp under rykter enn å dysse de ned.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Fælt å si ''flott'' til at noen har Covid, men må innrømme at tankene om at Jakob ikke så sprek ut i finalen, lett kunne ført meg videre til om at dette ikke kan fungere like godt uten Gjert. Men nå vi fikk en ordentlig forklaring.
Uansett litt skeptisk til at Jakob gjør intervju i tide og utide under et mesterskap, NRK intervjuet han i alle fall ved 5 forskjellige anledninger. Det burde være noen rundt Jakob som begrenser dette og skjermer han mer.

Hudsucker

Legg inn av Hudsucker »

Team Ingebrigtsen skrev: tir mar 22, 2022 8:45 am Fælt å si ''flott'' til at noen har Covid, men må innrømme at tankene om at Jakob ikke så sprek ut i finalen, lett kunne ført meg videre til om at dette ikke kan fungere like godt uten Gjert. Men nå vi fikk en ordentlig forklaring.
Uansett litt skeptisk til at Jakob gjør intervju i tide og utide under et mesterskap, NRK intervjuet han i alle fall ved 5 forskjellige anledninger. Det burde være noen rundt Jakob som begrenser dette og skjermer han mer.
Det er for så vidt betryggende med en slik forklaring på et til ham å være svakt løp, med mindre infeksjonen setter ham tilbake også på sikt. Det å ha løpt for fullt med en syk kropp kan umulig ha være helt heldig.

En som Klæbo er jo ennå ikke i god nok form til å stille i NM, og det er snart en måned siden han ble smittet nå.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Gjert sier det har vært en "slitasje i familien", og at det er årsaken til at han ikke lenger er trener for gutta.

Link

At Gjert har vært en krevende figur i guttas liv er det jo ingen tvil om, og det har jo også vært noe av suksessoppskriften. Henrik er neppe like krevende, så får vi se hvordan det påvirker opplegget forøvrig.

Strider

Legg inn av Strider »

Har sett en del på de Team Ingebrigtsen dokumentarene. Synes stemningen ble litt endret de siste episodene. Mye krangling og tull og stresset stemning ofte. Gjert virker som en arbeidsnarkoman på godt og vondt. Har nesten 10 barn. Trener 4 av barna på fulltid. I tillegg har han nektet å si opp sin vanlige jobb han har hatt i alle år. I tillegg reiser han rundt å holder foredrag ofte. Det kan bli for mye av det gode og folk rundt han har nok blitt lei av hele denne situasjonen og måtte ha en endring.

Litt mer info nå om saken :https://www.vg.no/sport/friidrett/i/ML8 ... ubehagelig

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Gjert virker som en energisk person med mange jern i ilden. Men selv den beste sjongløren kan ha for mange baller i lufta.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »


Alfon

Legg inn av Alfon »

Bra start for Jakob. Det begynner å bli en stund siden Henrik har prestert. Blir ikke overrasket om han gir seg denne sesongen. Håper han kan støtte sine to brødre videre.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Intervju med Gjert på TV2:

Link

Ikke så mye nytt egentlig, men Gjert virker jo rimelig reflektert og at han har kommet seg greit igjen. Håper det går bra med både han og gutta også fremover.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Jakob Ingebrigtsen med temmelig friske uttalelser i forkant av Bislett Games:

" Det er folk på det norske laget, jeg vil ikke nevne navn, som gjør dumme prioriteringer. Jeg forstår godt hvorfor de ikke presterer når det gjelder, i mesterskap. De føler seg tvunget til å gjøre disse sosiale tinga under mesterskap, og klarer ikke å gå og legge seg, sier Ingebrigtsen."

Link

Uten at jeg vet hvem Jakob snakker om så er det neppe disse tankene med media. Blir potensielt mye styr, og kommer neppe noe godt ut av det for noen parter.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

newsflash skrev: ons jun 15, 2022 8:47 pm Jakob Ingebrigtsen med temmelig friske uttalelser i forkant av Bislett Games:

" Det er folk på det norske laget, jeg vil ikke nevne navn, som gjør dumme prioriteringer. Jeg forstår godt hvorfor de ikke presterer når det gjelder, i mesterskap. De føler seg tvunget til å gjøre disse sosiale tinga under mesterskap, og klarer ikke å gå og legge seg, sier Ingebrigtsen."

Link

Uten at jeg vet hvem Jakob snakker om så er det neppe disse tankene med media. Blir potensielt mye styr, og kommer neppe noe godt ut av det for noen parter.
Hvem tror dere han sikter til? Mine tanker går umidellbart til Bjerkeli Gøvdal og Amalie Iuel. Har ikke akkurat overpresert i mesterskap

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Henrik kanskje, hehe.

Iuel slo meg også. Glad i å sole seg i Warholms glans.

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Iuel har da ikke så dårlig mesterskapshistorikk. Perset under mesterskap i både 2016 og 2019. I 2018 hadde hun sesongens nest beste resultat under EM.

Team Ingebrigtsen

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

newsflash skrev: ons jun 15, 2022 8:47 pm Uten at jeg vet hvem Jakob snakker om så er det neppe disse tankene med media. Blir potensielt mye styr, og kommer neppe noe godt ut av det for noen parter.
Det blir en liten selvmotsigelse ja. Nettopp på grunn av dette, så må han selv bruke energi, som han burde brukt på den sportslige satsingen.

Ellers interessant å diskutere hvordan Gjerts avgang som trener har påvirket brødrene. Filip etter sigende bra med på treningene, men elendig konkurranse-sesong så langt. Henrik kunne vi ikke forvente så mye fra, men kanskje litt dårligere enn forventet likevel. I tillegg ganske uforståelig at han konkurrerer såpass mye. Om grunnformen er for dårlig etter siste operasjon, så er det vel nettopp grunnformen han bør prioritere. Jakob med fantastiske resultater, men likevel med mindre fremgang tidsmessig enn i tidligere sesonger så langt. På den andre siden er han jo på et nivå hvor det ikke akkurat er lett å løfte seg flere nye hakk. Så klart, alt for tidlig i sesongen til å konkludere med noe som helst. Men man kan i alle fall konkludere med at noe løft med satsing på egenhånd har de ikke fått. Heller vel helst litt til andre kanten, at dette hadde gått bedre med Gjert bak roret. Synes denne satsingen på egne ben er litt merkelig, om ikke Gjert, så hvorfor ikke en Marius Bakken som har mye av den samme filosofien? Uansett, en opplevelse å se Jakob løpe i går, det ser latterlig enkelt ut når man ser han på nært hold.

Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Legg inn av newsflash »

Team Ingebrigtsen skrev: fre jun 17, 2022 12:56 pm Ellers interessant å diskutere hvordan Gjerts avgang som trener har påvirket brødrene. Filip etter sigende bra med på treningene, men elendig konkurranse-sesong så langt. Henrik kunne vi ikke forvente så mye fra, men kanskje litt dårligere enn forventet likevel. I tillegg ganske uforståelig at han konkurrerer såpass mye. Om grunnformen er for dårlig etter siste operasjon, så er det vel nettopp grunnformen han bør prioritere. Jakob med fantastiske resultater, men likevel med mindre fremgang tidsmessig enn i tidligere sesonger så langt. På den andre siden er han jo på et nivå hvor det ikke akkurat er lett å løfte seg flere nye hakk. Så klart, alt for tidlig i sesongen til å konkludere med noe som helst. Men man kan i alle fall konkludere med at noe løft med satsing på egenhånd har de ikke fått. Heller vel helst litt til andre kanten, at dette hadde gått bedre med Gjert bak roret. Synes denne satsingen på egne ben er litt merkelig, om ikke Gjert, så hvorfor ikke en Marius Bakken som har mye av den samme filosofien? Uansett, en opplevelse å se Jakob løpe i går, det ser latterlig enkelt ut når man ser han på nært hold.
Du har rett i at denne satsningen på egenhånd ikke akkurat virker å ha medført noe løft for de to eldste brødrene. Men ja, det er tidlig i sesongen.

Jakob virker jo å være i rute, til tross for at europarekorden glapp på Bislett.

Bjørn Torgeir

Legg inn av Bjørn Torgeir »

Fra en podcast med Henrik så snakker han om forholdet til faren. Sa blant annet at forholdet er på bedringens vei eller i hvert fall er i ferd med å normaliseres. Sa også at vi får se om noen år om det de gjorde med å gi Gjert fyken var lurt eller noe de aldri burde gjort.

Podcasten har forøvrig i ettertid blitt tatt ned og det aktuelle segmentet er klippet ut:

https://www.dagbladet.no/kultur/vgtv-fj ... t/76410541

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Litt sent å klippe det bort når sitatene lå som hovedsak på VG i mange timer.


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Friidrett»