Polestar 4

Svar
Someone

Polestar 4

Legg inn av Someone »

Spionbilder av Polestar 4, som blir en mellomstor SUV.

https://www.bilnorge.no/artikkel.php?aid=56199

Visa

Legg inn av Visa »

Blir litt som nye 1-serien ser det ut som

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg har luktet litt på Polestar, men med verdenssituasjonen nå og med usikkerhet rundt Kina og eventuelle vestlige sanksjoner så tør jeg ikke. Før man vet ordet av det sitter man med en bil uten tilgang til deler.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Prøver å styre unna alt som har med kina her i gården også. Ikke lett, men sånn har det blitt. Får satse på produsenter som står oss nærmest.

burkar

Legg inn av burkar »

PapaSmurf skrev: tir mar 15, 2022 7:44 pm Jeg har luktet litt på Polestar, men med verdenssituasjonen nå og med usikkerhet rundt Kina og eventuelle vestlige sanksjoner så tør jeg ikke. Før man vet ordet av det sitter man med en bil uten tilgang til deler.
Polestar 3 skal etter planen produseres i USA.

Someone

Legg inn av Someone »

burkar skrev: tir mar 15, 2022 11:38 pm Polestar 3 skal etter planen produseres i USA.
Den er vel også i første omgang for det amerikanske markedet?

Men er det noe info hvor 4 skal produseres?

burkar

Legg inn av burkar »

Someone skrev: tor mar 17, 2022 10:18 am
burkar skrev: tir mar 15, 2022 11:38 pm Polestar 3 skal etter planen produseres i USA.
Den er vel også i første omgang for det amerikanske markedet?

Men er det noe info hvor 4 skal produseres?
Det er mulig, du tenker da at biler til Norge kommer fra Kina. Vi får allerede S60 fra USA, så det er en supplylinje derfra.

4 skal visst kun produseres i Kina.

Someone

Legg inn av Someone »

Ser mer ut som en forvokst Polestar 2, enn en SUV

https://www.tek.no/nyheter/nyhet/i/76y8 ... 4d5671034b

Dog uvanlig å droppe bakvindu

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: tir mar 15, 2022 7:44 pm Jeg har luktet litt på Polestar, men med verdenssituasjonen nå og med usikkerhet rundt Kina og eventuelle vestlige sanksjoner så tør jeg ikke. Før man vet ordet av det sitter man med en bil uten tilgang til deler.
Jeg har ingen planer om å kjøpe bil, men dersom jeg hadde hatt slike planer ville kinesisk vært uaktuelt.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

fargerik skrev: tir apr 18, 2023 9:11 am Jeg har ingen planer om å kjøpe bil, men dersom jeg hadde hatt slike planer ville kinesisk vært uaktuelt.
Støtt europeiske bilprodusenter!

fargerik

Legg inn av fargerik »

Trolljegeren skrev: tir apr 18, 2023 9:13 am
fargerik skrev: tir apr 18, 2023 9:11 am Jeg har ingen planer om å kjøpe bil, men dersom jeg hadde hatt slike planer ville kinesisk vært uaktuelt.
Støtt europeiske bilprodusenter!
Ja. Og europeiske produsenter av andre varer.
Selv kjøpte jeg en elsykkel for en tid siden, og endte opp med en tyskprodusert sykkel selv om den var en god del dyrere enn kinarælet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

fargerik skrev: tir apr 18, 2023 9:11 am
PapaSmurf skrev: tir mar 15, 2022 7:44 pm Jeg har luktet litt på Polestar, men med verdenssituasjonen nå og med usikkerhet rundt Kina og eventuelle vestlige sanksjoner så tør jeg ikke. Før man vet ordet av det sitter man med en bil uten tilgang til deler.
Jeg har ingen planer om å kjøpe bil, men dersom jeg hadde hatt slike planer ville kinesisk vært uaktuelt.
Nå skrev jeg dette for over ett år siden. I dag hadde jeg aldri kjøpt kinesisk. Av flere årsaker. Primært vil jeg ikke støtte Kina, men jeg hadde også vært redd for de bilaterale forholdene i fremtiden. Slik situasjonen er nå, hvor sikker kan man være på at garantier fungerer og reservedeler er tilgjengelige?

Det fremstår nærmest naivt å kjøpe kinesisk nå. Kunne like gjerne kjøpt en ny Lada.

fargerik

Legg inn av fargerik »

PapaSmurf skrev: tir apr 18, 2023 9:27 am
fargerik skrev: tir apr 18, 2023 9:11 am
PapaSmurf skrev: tir mar 15, 2022 7:44 pm Jeg har luktet litt på Polestar, men med verdenssituasjonen nå og med usikkerhet rundt Kina og eventuelle vestlige sanksjoner så tør jeg ikke. Før man vet ordet av det sitter man med en bil uten tilgang til deler.
Jeg har ingen planer om å kjøpe bil, men dersom jeg hadde hatt slike planer ville kinesisk vært uaktuelt.
Nå skrev jeg dette for over ett år siden. I dag hadde jeg aldri kjøpt kinesisk. Av flere årsaker. Primært vil jeg ikke støtte Kina, men jeg hadde også vært redd for de bilaterale forholdene i fremtiden. Slik situasjonen er nå, hvor sikker kan man være på at garantier fungerer og reservedeler er tilgjengelige?

Det fremstår nærmest naivt å kjøpe kinesisk nå. Kunne like gjerne kjøpt en ny Lada.
Det er en tendens til at produsenter av diverse ting flytter produksjonen ut fra Kina.
Det var en link om det i Ukrainatråden for litt siden.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Bil & Motorsykkel»