Innendørs-VM i friidrett 2022

Svar
janesaj

Re: Innendørs-VM i friidrett 2022

Legg inn av janesaj »

Og for ikke å glemme - Jakob tok nettopp Norges første medalje i innendørs-VM på 25 år! Ventetiden er endelig over :)

Brukeravatar
sertono
Innlegg: 4390

Legg inn av sertono »

Jakob sier han ikke følte seg bra i dag.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Sølv på en dårlig dag er fint.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

For en utrolig irriterende reporter hos NRK.
Gir seg ikke med å gni inn at dette er for dårlig.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Neptun skrev: søn mar 20, 2022 6:48 pm For en utrolig irriterende reporter hos NRK.
Gir seg ikke med å gni inn at dette er for dårlig.
Får han betalt etter tv-tid? Voldsomt så lenge han skulle dra ut det intervjuet.

Jeremiah

Legg inn av Jeremiah »

Kvinnenes lengdefinale har hatt flere mini- "wardrobe malfunctions". Mye å se på for en enkel sjel.

jakral

Legg inn av jakral »

Jakobs eneste lille svakhet som løper er vel mangel på skikkelig tempoveksling på en oppløpsside når det trengs. Med tanke på at han tittet seg til siden jevnt og trutt, og nærmest inviterte konkurrentene opp på siden av ham, kunne det tyde på at han hadde kontroll og mye å kjøre med i en avslutning, men ble rett og slett slått av en løper med bedre spurtegenskaper. Uansett, grei lekse å få i innesesongen som betyr mindre.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Selvfølgelig svikter Ingebrigtsen når det gjelder som mest. Sølv er tap. Veldig skuffende. Igjen slår Sverige oss i det som teller, nemlig friidrett. Vintersport er så lite på verdensbasis. Ja, det er moro å gjøre det bra i alpint og skiskyting og seff følger jeg med, men det kan ikke måle seg med megaidretter som tennis, golf, friidrett osv. Dette har vært en meget svak uke. Ruud ute av Indian Wells, Hovland gjør det dritt i Valspar, Hauger DNF i formula 2 og Ingebrigtsen kun sølv. Mens Duplantis vinner seff stavsprang. 1-0 til Sverige denne uka.

Skraevadottir

Legg inn av Skraevadottir »

TheBaseline skrev: søn mar 20, 2022 7:55 pm Selvfølgelig svikter Ingebrigtsen når det gjelder som mest. Sølv er tap. Veldig skuffende. Igjen slår Sverige oss i det som teller, nemlig friidrett. Vintersport er så lite på verdensbasis. Ja, det er moro å gjøre det bra i alpint og skiskyting og seff følger jeg med, men det kan ikke måle seg med megaidretter som tennis, golf, friidrett osv. Dette har vært en meget svak uke. Ruud ute av Indian Wells, Hovland gjør det dritt i Valspar, Hauger DNF i formula 2 og Ingebrigtsen kun sølv. Mens Duplantis vinner seff stavsprang. 1-0 til Sverige denne uka.
Du er lik deg selv, det skal du ha.

Tullin_Thams

Legg inn av Tullin_Thams »

ARMAND DUPLANTIS!!!

Puttemans
Innlegg: 2460

Legg inn av Puttemans »

Tullin_Thams skrev: søn mar 20, 2022 8:10 pm ARMAND DUPLANTIS!!!
Enormt!

anbessa

Legg inn av anbessa »

Neptun skrev: søn mar 20, 2022 6:46 pm Det er min feil.
Ingen vinner når jeg ser direkte, derfor ser jeg som regel i opptak.
Da synes jeg du skal se løpet i opptak nå, så vi får ordnet opp i dette!

Sterkt med sølv. I dag var Tefera rett og slett sterkere. Jakob var 98% i dag, og det holder ikke i VM. Bra løpt helt til det gjenstod 2-300m. Da så man at han ikke hadde kicket han ofte har vist frem før.

spårt

Legg inn av spårt »

Er så rått

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

Og her hyller man svenskene fordi vi ikke kan hylle nordmenn siden de gjorde det dritt i vm. Så typisk. Hva er i det hele tatt poenget med de to norske i stavsprang når de er så utrolig langt unna en seier? De er jo kjempelangt bak Duplantis. 1-0 til Sverige denne uka. Norge klarte også i dag å miste en 5 måls ledelse mot Spania i håndball. Er komisk. Meget svak uke for Norges del. Får håpe det går bedre neste uke med bedre resultater i golf og tennis.

TheBaseline

Legg inn av TheBaseline »

anbessa skrev: søn mar 20, 2022 8:11 pm
Neptun skrev: søn mar 20, 2022 6:46 pm Det er min feil.
Ingen vinner når jeg ser direkte, derfor ser jeg som regel i opptak.
Da synes jeg du skal se løpet i opptak nå, så vi får ordnet opp i dette!

Sterkt med sølv. I dag var Tefera rett og slett sterkere. Jakob var 98% i dag, og det holder ikke i VM. Bra løpt helt til det gjenstod 2-300m. Da så man at han ikke hadde kicket han ofte har vist frem før.
Sterkt med sølv?! Lol. Typisk taper-mentalitet. Sølv er TAP. Tror du Duplantis ville vært fornøyd med sølv?

anbessa

Legg inn av anbessa »

TheBaseline skrev: søn mar 20, 2022 9:13 pm Sterkt med sølv?!
På en "dårlig" dag er det slett ikke verst. Derfor mener jeg det er sterkt. Det er ikke bare å hente hjem gull i friidrett.

Salihovic91

Legg inn av Salihovic91 »

Mondo Duplantis er noe av det sjukere friidrett har hatt. Det er så mange verdensrekorder på han. Og han er 99-modell!

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

sertono skrev: søn mar 20, 2022 6:43 pm
Team Ingebrigtsen skrev: Tefera så grei nok ut han også…
Han gjorde alt rett i finalen dessverre.
Jepp, er et par stykker der ute som tar Jakob på siste 50, som jo også betyr at Jakob ikke har så veldig mye annet valg (i mesterskap) enn å sørge for et raskt løp. Hadde selvsagt vært gøy med gull på Jakob, men som følger av han, så hadde jeg ikke innendørs-VM spesielt høyt på ønskelisten.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Da fikk vi svaret på hvorfor Jakob ikke følte seg helt OK i går. Han har fått covid.

BioDex

Legg inn av BioDex »

TheBaseline skrev: søn mar 20, 2022 7:55 pm Selvfølgelig svikter Ingebrigtsen når det gjelder som mest. Sølv er tap. Veldig skuffende. Igjen slår Sverige oss i det som teller, nemlig friidrett. Vintersport er så lite på verdensbasis. Ja, det er moro å gjøre det bra i alpint og skiskyting og seff følger jeg med, men det kan ikke måle seg med megaidretter som tennis, golf, friidrett osv. Dette har vært en meget svak uke. Ruud ute av Indian Wells, Hovland gjør det dritt i Valspar, Hauger DNF i formula 2 og Ingebrigtsen kun sølv. Mens Duplantis vinner seff stavsprang. 1-0 til Sverige denne uka.
Kanskje vi også skal begynne å gjøre som Sverige og Qatar; importere inn utlendinger som kan vinne gull for oss??

For å svare meg selv; ikke faen heller!! La nå disse landene holde på som de gjør. Og Jakob imponerer altså med å ta sølv i VM MED covid-19 i kroppen, STOR prestasjon!

anbessa

Legg inn av anbessa »

oddvar_kjempebra skrev: man mar 21, 2022 2:45 pm Da fikk vi svaret på hvorfor Jakob ikke følte seg helt OK i går. Han har fått covid.
Covid ja. Eller taper-mentaltet som det også kalles...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

For de som ikke er så bevandret i idrettens verden og stadig snubler i sine sammenligninger mellom norske og svenske prestasjoner, her en en liten oppdatering:

Verdensrankingen i tennis etter helgen: Casper Ruud nummer 8, beste svenske nummer 87.
Verdensrankingen i golf etter helgen: Viktor Hovland nummer 3, beste svenske nummer 56.

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

anbessa skrev: man mar 21, 2022 4:31 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mar 21, 2022 2:45 pm Da fikk vi svaret på hvorfor Jakob ikke følte seg helt OK i går. Han har fått covid.
Covid ja. Eller taper-mentaltet som det også kalles...
Ja, han Jakobsen, eller hva det er han heter denne 21-åringen fra Sandnes har sikkert ikke vunnet noe som helst i sin karriere.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

anbessa skrev: man mar 21, 2022 4:31 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mar 21, 2022 2:45 pm Da fikk vi svaret på hvorfor Jakob ikke følte seg helt OK i går. Han har fått covid.
Covid ja. Eller taper-mentaltet som det også kalles...
Har du dysleksi?

anbessa

Legg inn av anbessa »

Atom Vinter skrev: man mar 21, 2022 4:49 pm
anbessa skrev: man mar 21, 2022 4:31 pm
oddvar_kjempebra skrev: man mar 21, 2022 2:45 pm Da fikk vi svaret på hvorfor Jakob ikke følte seg helt OK i går. Han har fått covid.
Covid ja. Eller taper-mentaltet som det også kalles...
Har du dysleksi?
Nei. Hvordan det?
Ser jeg glemte en i i mentalitet. Er det den du tenker på?
Kommentaren min var ellers et forsøk på humor rundt en annens debattant vurdering av Ingebrigtsens innsats.

Atom Vinter

Legg inn av Atom Vinter »

anbessa skrev: man mar 21, 2022 6:09 pm
Atom Vinter skrev: man mar 21, 2022 4:49 pm
anbessa skrev: man mar 21, 2022 4:31 pm
Covid ja. Eller taper-mentaltet som det også kalles...
Har du dysleksi?
Nei. Hvordan det?
Ser jeg glemte en i i mentalitet. Er det den du tenker på?
Kommentaren min var ellers et forsøk på humor rundt en annens debattant vurdering av Ingebrigtsens innsats.
Prøvde å være spydig, da jeg ikke oppfattet ditt humorstikk. Trekker det tilbake.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

oddvar_kjempebra skrev: man mar 21, 2022 4:37 pm For de som ikke er så bevandret i idrettens verden og stadig snubler i sine sammenligninger mellom norske og svenske prestasjoner, her en en liten oppdatering:

Verdensrankingen i tennis etter helgen: Casper Ruud nummer 8, beste svenske nummer 87.
Verdensrankingen i golf etter helgen: Viktor Hovland nummer 3, beste svenske nummer 56.
Det der er en evig sirkel, der de som av en eller annen grunn ikke liker at vi er så gode i idrett finner opp nye argumenter for å tilpasse sitt narrativ. Gjelder ikke bare i sammenligning mot Sverige, men vi som idrettsnasjon generelt også.

-Når vi tok tilbake verdensherredømmet i vinteridrett på starten av 90-tallet, så begynte de å snakke ned alle vinteridretter som marginale.
-I samme tiår så kvalifiserte vi oss til mesterskap i fotball, Rosenborg yppet seg mot alt og alle, og vi hadde matchvinner i CL-finalen, da ble fokuset på tennis og golf skapt.
-Nå når vi har bedre toppspillere enn Sverige i både tennis og golf så er det visst ikke så viktig likevel, for tennis og golf er rikmannsidretter.
-OK, da går vi tilbake til det mest grunnleggende i idretten, av de aller fleste mennesker i verden kan løpe og hoppe, så har vi Ingebrigtsen og Warholm som dominerer der også.
--->Det begynner å bli umulig å ikke se at vi er en enorm idrettsnasjon målt i forhold til folketall, vi er rett og slett sykt gode i idrett. Men du skal nok se at de finner på noe...

oddvar_kjempebra

Legg inn av oddvar_kjempebra »

Team Ingebrigtsen skrev: tir mar 22, 2022 8:38 am
oddvar_kjempebra skrev: man mar 21, 2022 4:37 pm For de som ikke er så bevandret i idrettens verden og stadig snubler i sine sammenligninger mellom norske og svenske prestasjoner, her en en liten oppdatering:

Verdensrankingen i tennis etter helgen: Casper Ruud nummer 8, beste svenske nummer 87.
Verdensrankingen i golf etter helgen: Viktor Hovland nummer 3, beste svenske nummer 56.
Det der er en evig sirkel, der de som av en eller annen grunn ikke liker at vi er så gode i idrett finner opp nye argumenter for å tilpasse sitt narrativ. Gjelder ikke bare i sammenligning mot Sverige, men vi som idrettsnasjon generelt også.

-Når vi tok tilbake verdensherredømmet i vinteridrett på starten av 90-tallet, så begynte de å snakke ned alle vinteridretter som marginale.
-I samme tiår så kvalifiserte vi oss til mesterskap i fotball, Rosenborg yppet seg mot alt og alle, og vi hadde matchvinner i CL-finalen, da ble fokuset på tennis og golf skapt.
-Nå når vi har bedre toppspillere enn Sverige i både tennis og golf så er det visst ikke så viktig likevel, for tennis og golf er rikmannsidretter.
-OK, da går vi tilbake til det mest grunnleggende i idretten, av de aller fleste mennesker i verden kan løpe og hoppe, så har vi Ingebrigtsen og Warholm som dominerer der også.
--->Det begynner å bli umulig å ikke se at vi er en enorm idrettsnasjon målt i forhold til folketall, vi er rett og slett sykt gode i idrett. Men du skal nok se at de finner på noe...
https://greatestsportingnation.com/

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Friidrett»