FIFA 22 Ultimate Team

Svar
Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

FIFA 22 Ultimate Team

Legg inn av lok1 »

Håper med dette å tiltrekke oss de gode gamle traverne på VGD, spesielt Jompa og andre i tråden.

Her kan vi også få ut frustrasjonen mot EA, som vi jo alle vet vi har. Allerede en del nyheter om FIFA 22 som får oss til å rive oss i håret.

Release skal etter sigende være 1. oktober.

SNIPERN

Legg inn av SNIPERN »

Kjøpte aldri fifa21 da jeg gikk litt lei av hele opplegget. Men kanskje jeg kjøper Fifa22 igjen.

Problemet mitt er at jeg ikke er så glad i å grinde, så da blir det for kjøpe packs. Som ikke er så smart i lengden sikkert :D

Jompa

Legg inn av Jompa »

Ok, la oss gi dette et forsøk.

I morgen slippes gameplay-traileren for fifa 22. Der får vi visstnok et innblikk i "Hypermotion".

Seansen kan følges her

Jeg ser som alltid frem mot den første tiden. Bygging av det første laget, og finne noen semi-beast som kan levere den første WLen. Har ikke rørt FIFA siden slutten av TOTS, så merker at jeg ser litt frem mot neste versjon. Jeg ender nok opp med å forhåndsbestille ultimateversjonen, og har også EA-play som gir meg tilgang 22. september. Blir interessant å se hvordan markedet blir i starten når de som bestiller ultimate får tilgang til "gratis" fifa-poeng fra starten. Mitt mål er 100k første dag, og 1 mill før full release.

Er spent på hvordan rivals/WL blir, og registrerer at det skal legges opp til enda mer co-op. Får prøve å samarbeide med noen her inne dersom det blir et krav, for er begrenset med folk i min vennekrets som spiller FIFA jevnlig.

Så er det alltid et spørsmål hvordan man best benytter de 10 timene for de som har EA play. Det beste er å spille rivals/SB, samt eventuelt bruke noe tid på å gi spillere lojalitet når man fullfører de første lukrative SBCene som pleier å komme hvert år.

Den første WL blir alltid litt interessant, men forventer at noen av oss vil oppleve å stange mot denne gjengen..

Hero-spillere kommer, inkludert Solskjær, men frykter at det blir en tynn suppe med spillere som ikke fungerer godt nok ingame, slik at 90 % av de er ubrukelige.

Robin

Legg inn av Robin »

Jompa! 8-) godt du fant veien.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Velkommen! :D

Jompa

Legg inn av Jompa »

I tillegg til gameplay-videoen som kom, fikk vi også pitch notes for FIFA 22.

Et par viktige endringer her
Så nå blir det forhåpentligvis slutt på det å sette backer som stoppere. Antar at dette også gjelder dersom man velger å flytte en back til stopper ingame også (?)

I tillegg er det en del ting som ikke kan endres på innstillingene, noe som forhåpentligvis premierer de beste spillerne

I tillegg til dette: "If you're not manually selecting your defenders in the final third they are no longer able to create animations where they throw themselves Infront of the ball to deny clear goal scoring opportunities."

Kan hende at skill gapet blir for stort om de holder fast på dette, så frykter litt at mye av dette blir patchet om "de dårligere" ikke får noen glede av spillet.

Her finner man pitch notes

Kukost

Legg inn av Kukost »

Jompa skrev: ons jul 28, 2021 10:08 pm Blir interessant å se hvordan markedet blir i starten når de som bestiller ultimate får tilgang til "gratis" fifa-poeng fra starten. Mitt mål er 100k første dag, og 1 mill før full release.
Hvordan trader du første dag siden du klarer å generere 100K? Du bruker vell ikke fifa points? ;)

Jompa

Legg inn av Jompa »

Hvordan trader du første dag siden du klarer å generere 100K? Du bruker vell ikke fifa points?
De første SBCene er veldig populære, noe som gjør at Futbin-løsninger er verdt å se på. Da er det gjerne enkelte spillere som er veldig viktig å ofre, og disse går gjerne opp i pris. Når de blir for dyre og forsvinner fra futbin-løsningene går de ned i pris igjen, før de igjen stiger igjen. Hadde god uttelling på Kiko Feminia i fjor, som jeg også meldte om på gamle VGD.

Kukost

Legg inn av Kukost »

Jompa skrev: søn aug 01, 2021 6:01 pm
Hvordan trader du første dag siden du klarer å generere 100K? Du bruker vell ikke fifa points?
De første SBCene er veldig populære, noe som gjør at Futbin-løsninger er verdt å se på. Da er det gjerne enkelte spillere som er veldig viktig å ofre, og disse går gjerne opp i pris. Når de blir for dyre og forsvinner fra futbin-løsningene går de ned i pris igjen, før de igjen stiger igjen. Hadde god uttelling på Kiko Feminia i fjor, som jeg også meldte om på gamle VGD.
Okei, så du ser dem som ligger øverst, også kjøper du inn viktigere spillere når den går langt ned på listen. Skal testes ut :)

Jompa

Legg inn av Jompa »

FUT-trailer i dag

Sier litt om det nye reward-systemet blant annet.

Brukeravatar
lok1
Innlegg: 1882
Sted: Republikken

Legg inn av lok1 »

Leste i VG at man får enda flere muligheter til å style stadion sin med. Fantastisk...

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

lok1 skrev: ons aug 11, 2021 3:08 am Leste i VG at man får enda flere muligheter til å style stadion sin med. Fantastisk...
Er så dust det der, hvem bryr seg egentlig

Alpha

Legg inn av Alpha »

Nå har jeg tatt et skifte fra X1 til PS5. Jeg er faktisk ganske optimistisk for FIFA til PS5/XSX. Synes dette med hypermotion virker spennende.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Ale-Jet skrev: man aug 16, 2021 2:38 pm
Alpha skrev: man aug 16, 2021 2:34 pm Nå har jeg tatt et skifte fra X1 til PS5. Jeg er faktisk ganske optimistisk for FIFA til PS5/XSX. Synes dette med hypermotion virker spennende.
Velkommen til forumet, Alpha.
Takk for det! Synes det er litt rart, men heldigvis ikke like rart som VGD. Håper det går seg til.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Alpha skrev: man aug 16, 2021 3:16 pm
Takk for det! Synes det er litt rart, men heldigvis ikke like rart som VGD. Håper det går seg til.
Trykk på 'Brukerkontrollpanel' oppe til høyre. Gå til 'Board Preference'/'Systempreferanser'. Trykk på 'My board style'/'Min systemstil'.

Deretter så kan du prøve noen andre design på nettsiden. prosilver er en veldig standard forumstil, som kan minne om gamle VGD. Milk v2 er dark mode.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Jolla skrev: man aug 16, 2021 8:40 pm
Alpha skrev: man aug 16, 2021 3:16 pm
Takk for det! Synes det er litt rart, men heldigvis ikke like rart som VGD. Håper det går seg til.
Trykk på 'Brukerkontrollpanel' oppe til høyre. Gå til 'Board Preference'/'Systempreferanser'. Trykk på 'My board style'/'Min systemstil'.

Deretter så kan du prøve noen andre design på nettsiden. prosilver er en veldig standard forumstil, som kan minne om gamle VGD. Milk v2 er dark mode.
Tusen takk! Nå var det langt mer behagelig med en gang.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Vet vi noen av statsene på disse FUT Heros kortene? Sikter til ingamestats.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Hallow skrev: fre aug 20, 2021 1:49 am Vet vi noen av statsene på disse FUT Heros kortene? Sikter til ingamestats.
Tror ikke det. Frykter at de blir helt verdiløs ettersom de ikke slippes ved release...Eller er det sånn at de slippes ved release, men man får ikke det ene kortet fra ultimate edition før senere?

Kukost

Legg inn av Kukost »

Er det noe spennende gode nyheter fra Beta på UT?

Jompa

Legg inn av Jompa »

Om vi skal tro Feyenoords sin insta-konto så kan vi vente oss en demo i år om 3 uker fra i morgen

Ble som kjent ingen demo i fjor.

I utgangspunktet liten verdi med tanke å gameplay, da det føles annerledes på FUT, men man får allikevel mulighet til å teste skillmoves og andre funksjoner. Samt bygget hype :D

Stialex

Legg inn av Stialex »

Hvor blir det av alle som spilte FUT 21? Veldig dårlig utvalg på tråder under denne fanen...

Er EA-serveren nede nå, btw?

Jompa

Legg inn av Jompa »

FIFA er ganske dødt nå i utgangspunktet. August er vel kanskje den måneden med minst aktivitet. Men nå nærmer det seg ny versjon, så da blir det kanskje noe mer aktivitet fremover. Aktiviteten har vel synket hvert år nå uansett, i tillegg til at det ikke hjelper at VGD ble drept. Ikke alle som kommer over hit.

Det var planlagt vedlikehold i dag fra klokken 09-13

Alpha

Legg inn av Alpha »

Håper denne tråden tar litt fyr når webappen o.l ruller ut. Kjipt at VGD ble slaktet.

MadsFantasy

Legg inn av MadsFantasy »

Alpha skrev: ons aug 25, 2021 11:18 pm Håper denne tråden tar litt fyr når webappen o.l ruller ut. Kjipt at VGD ble slaktet.
Når ca kommer web appen ut? Og ratings bør vel ikke være altfor langt unna?

Alpha

Legg inn av Alpha »

MadsFantasy skrev: søn aug 29, 2021 12:27 pm
Alpha skrev: ons aug 25, 2021 11:18 pm Håper denne tråden tar litt fyr når webappen o.l ruller ut. Kjipt at VGD ble slaktet.
Når ca kommer web appen ut? Og ratings bør vel ikke være altfor langt unna?

Jeg er litt usikker, men tror web appen kommer ut en gang mellom 15. og 20. september - men ikke ta meg på ordet. Rating reveal burde vel komme nå snart ja...

Jompa

Legg inn av Jompa »

22. september starter 10 timers trial. Antageligvis kommer Web appen dagen før, altså 21. september.

Har ikke vært inne i FUT-loopen på en stund, men ser at man nå kan få rewards mot FUT22 ved å spille FUT21:

Bilde

Alpha

Legg inn av Alpha »

Jompa skrev: man aug 30, 2021 1:27 pm

Har ikke vært inne i FUT-loopen på en stund, men

Husker du når databasen ble sluppet i fjor?

Alpha

Legg inn av Alpha »

Jeg ser at EA Play / Early access kom 1. oktober i fjor og at spillerne begynte å tikke inn på Futhead rundt 11-14. september. Er jo da nærliggende å tro at databasen er like rundt hjørnet. Senest førstkommende mandag vil jeg tro.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Det skal angivelig være mulig å spille 20 timer i stedet for 10 timer på EA Play hvis man er på PS5/XSS/XSX. Gode nyheter!

Jompa

Legg inn av Jompa »

Alpha skrev: tor sep 02, 2021 4:23 pm Det skal angivelig være mulig å spille 20 timer i stedet for 10 timer på EA Play hvis man er på PS5/XSS/XSX. Gode nyheter!
Det er gode nyheter!

OTW pleier å være kjedelige saker, men i år kan vi få et veldig stacked lag:

Bilde

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»