FIFA 22 Ultimate Team

Svar
Jompa

Re: FIFA 22 Ultimate Team

Legg inn av Jompa »

TOTGS til fredag og spillere vi får er blant annet Marquinhos (var spådd i TOTW, så forståelig at de utelot han), Lewandowski, Ronaldo, Cancelo, Salah, Trent, Bruno Fernandes, Djalo, Nkunku (igjen!), Antony, Sane.
Djalo er en sølvstopper med 83 pace. Kan jo bli sinnsyk! Perfect link til Renato Sanches for eksempel.

Om alt stemmer blir jo dette veldig bra!

Alpha

Legg inn av Alpha »

Jompa skrev: ons des 01, 2021 9:59 pm TOTGS til fredag og spillere vi får er blant annet Marquinhos (var spådd i TOTW, så forståelig at de utelot han), Lewandowski, Ronaldo, Cancelo, Salah, Trent, Bruno Fernandes, Djalo, Nkunku (igjen!), Antony, Sane.
Djalo er en sølvstopper med 83 pace. Kan jo bli sinnsyk! Perfect link til Renato Sanches for eksempel.

Om alt stemmer blir jo dette veldig bra!

Et kortene med stats leaket også?

Jompa

Legg inn av Jompa »

Alpha skrev: ons des 01, 2021 10:47 pm
Jompa skrev: ons des 01, 2021 9:59 pm TOTGS til fredag og spillere vi får er blant annet Marquinhos (var spådd i TOTW, så forståelig at de utelot han), Lewandowski, Ronaldo, Cancelo, Salah, Trent, Bruno Fernandes, Djalo, Nkunku (igjen!), Antony, Sane.
Djalo er en sølvstopper med 83 pace. Kan jo bli sinnsyk! Perfect link til Renato Sanches for eksempel.

Om alt stemmer blir jo dette veldig bra!

Et kortene med stats leaket også?
Tror disse stemmer:
Bilde

Stialex

Legg inn av Stialex »

Alpha skrev: ons des 01, 2021 5:28 pm
Stialex skrev: ons des 01, 2021 4:26 pm
Alpha skrev: ons des 01, 2021 4:20 pm


Jeg veksler mellom 4222 og 4231. Starter alltid med 4222 og legger om til 4231 hvis jeg leder og motstanderen er god. Mye lettere å score med 4222 kontra 4231, men 4231 er veldig bra til å holde ball og få tiden til å gå.
Interressant det med 4231. Skal prøves. Begynner å tro at mitt 4141-system ikke er optimalt for min spillestil, uansett.

Legger du om til 4231 også når du leder med kun ett mål?
Kommer helt an på motstanderen og hvordan kampbildet er. Bytte ofte frem og tilbake. Ikke noe fasit. Som regel leder jeg med minst 2 mål før jeg legger om til 4231, men andre ganger kan jeg bytte til 4231 ved uavgjort.
Det gir selvsagt mening. Med tanke på formasjonen 4222 antar jeg du spiller en Rangnick-type fotball med høy intensitet. I min erfaring er det dette som fungerer på fifa, og det er ganske realistisk også. Var en periode der jeg la meg bakpå i fifa 20 og 21. Gjorde det enda verre enn nå.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Måtte kvitte meg med dupe Ginola og et par spillere fra recovery. Gjorde en icon pack og endte med opp med Rivaldo. Meh.

Gjort 3 stk icon packs og fått CAM i samtlige. Ikke mange base icons som hadde gått inn i laget, men måtte nesten bruke fodderet før det forsvant.

Stialex

Legg inn av Stialex »

Tapte 5-4 med 10 forventede mål mot 3. Må være noe som ikke stemmer med laget mitt.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Alpha skrev: tor des 02, 2021 1:18 pm Måtte kvitte meg med dupe Ginola og et par spillere fra recovery. Gjorde en icon pack og endte med opp med Rivaldo. Meh.

Gjort 3 stk icon packs og fått CAM i samtlige. Ikke mange base icons som hadde gått inn i laget, men måtte nesten bruke fodderet før det forsvant.
Endte opp med å gjøre Benz her for fikk også dupe untradeable. Laget i helgen blir noe sånt.

Brukeravatar
Hallow
Innlegg: 158
Sted: Moss

Legg inn av Hallow »

Alpha skrev: ons des 01, 2021 4:20 pm
Hallow skrev: tir nov 30, 2021 11:11 pm I år sliter jeg veldig med å få utelling forran mål. Sliter med å få knekt koden. Hvordan bør en avslutte?

Noen som har tips til en formasjon som fungerer bra? Har alltid likt å bruke 4231 hvor spissen venstre CAM ligger igjen i angrep, men i år så ligger de altfor dypt når jeg forsvarer meg. Det irriterer meg.

Jeg veksler mellom 4222 og 4231. Starter alltid med 4222 og legger om til 4231 hvis jeg leder og motstanderen er god. Mye lettere å score med 4222 kontra 4231, men 4231 er veldig bra til å holde ball og få tiden til å gå.
Skal sies at jeg ikke har spilt 4231 siden før den første patchen, men har testet litt nå de siste dagene. Litt andre innstilliger enn tidligere, men nå fløt taktikken mye bedre enn tidligere. 4222 er også en formasjon som fugnerte overraskende bra. Hvilke instrukser bruker du på spissene dine?

Alpha

Legg inn av Alpha »

Jompa skrev: tor des 02, 2021 5:01 pm
Alpha skrev: tor des 02, 2021 1:18 pm Måtte kvitte meg med dupe Ginola og et par spillere fra recovery. Gjorde en icon pack og endte med opp med Rivaldo. Meh.

Gjort 3 stk icon packs og fått CAM i samtlige. Ikke mange base icons som hadde gått inn i laget, men måtte nesten bruke fodderet før det forsvant.
Endte opp med å gjøre Benz her for fikk også dupe untradeable. Laget i helgen blir noe sånt.
Ikke dumt! Er IF Kanté kjøpt?

Alpha

Legg inn av Alpha »

Hallow skrev: tor des 02, 2021 6:07 pm
Alpha skrev: ons des 01, 2021 4:20 pm
Hallow skrev: tir nov 30, 2021 11:11 pm I år sliter jeg veldig med å få utelling forran mål. Sliter med å få knekt koden. Hvordan bør en avslutte?

Noen som har tips til en formasjon som fungerer bra? Har alltid likt å bruke 4231 hvor spissen venstre CAM ligger igjen i angrep, men i år så ligger de altfor dypt når jeg forsvarer meg. Det irriterer meg.

Jeg veksler mellom 4222 og 4231. Starter alltid med 4222 og legger om til 4231 hvis jeg leder og motstanderen er god. Mye lettere å score med 4222 kontra 4231, men 4231 er veldig bra til å holde ball og få tiden til å gå.
Skal sies at jeg ikke har spilt 4231 siden før den første patchen, men har testet litt nå de siste dagene. Litt andre innstilliger enn tidligere, men nå fløt taktikken mye bedre enn tidligere. 4222 er også en formasjon som fugnerte overraskende bra. Hvilke instrukser bruker du på spissene dine?
Instrukser for alle posisjoner står litt lenger opp på siden.

Jompa

Legg inn av Jompa »

Alpha skrev: tor des 02, 2021 7:49 pm
Jompa skrev: tor des 02, 2021 5:01 pm
Alpha skrev: tor des 02, 2021 1:18 pm Måtte kvitte meg med dupe Ginola og et par spillere fra recovery. Gjorde en icon pack og endte med opp med Rivaldo. Meh.

Gjort 3 stk icon packs og fått CAM i samtlige. Ikke mange base icons som hadde gått inn i laget, men måtte nesten bruke fodderet før det forsvant.
Endte opp med å gjøre Benz her for fikk også dupe untradeable. Laget i helgen blir noe sånt.
Ikke dumt! Er IF Kanté kjøpt?
Ja

Jompa

Legg inn av Jompa »

Solgte Vini for 370k nå. Ser ut som han også kommer i morgen:

Bilde

Jompa

Legg inn av Jompa »

Castro ble bannet live på streamen i går:


Klang

Legg inn av Klang »

Laget mitt atm. Har vekslet mellom 4231 og 3421 med disse. Edit: ser at jeg trenger La Liga manager.

Gjør for første gang et forsøk på å kvalifisere meg for WL. Har ikke rørt det før nå siden konseptet virker langt dårligere enn på FIFA 21. 2/2 seire, så det virker overkommelig.

Bilde

Alpha

Legg inn av Alpha »

Klang skrev: fre des 03, 2021 4:20 pm Laget mitt atm. Har vekslet mellom 4231 og 3421 med disse. Edit: ser at jeg trenger La Liga manager.

Gjør for første gang et forsøk på å kvalifisere meg for WL. Har ikke rørt det før nå siden konseptet virker langt dårligere enn på FIFA 21. 2/2 seire, så det virker overkommelig.

Bilde
Kult lag! Er Cantona pack pulled?

Klang

Legg inn av Klang »

Alpha skrev: fre des 03, 2021 5:49 pm
Klang skrev: fre des 03, 2021 4:20 pm Laget mitt atm. Har vekslet mellom 4231 og 3421 med disse. Edit: ser at jeg trenger La Liga manager.

Gjør for første gang et forsøk på å kvalifisere meg for WL. Har ikke rørt det før nå siden konseptet virker langt dårligere enn på FIFA 21. 2/2 seire, så det virker overkommelig.

Bilde
Kult lag! Er Cantona pack pulled?
Takk. Untradeable, ikke icon pack (gjør ikke disse, får bare Baresi eller noe annet ræl). 1,3 M atm, helt greit det. Hernandez er også untradeable, av de som kunne vært tradeable.

Deila

Legg inn av Deila »

Fikk akkurat team of the tournament CL-Chiesa i en pack. Ingen andre som har det. Noen peil om hva det kan selges for? Står at man max kan legge det ut for 300k.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Sjekk om han er instinct. Han var det så vidt jeg vet på PS i går. Da kan det muligens være lurt å vente til de justerer pricerangen opp...

Forøvrig ikke instinct på xbox(som jeg spiller på), så kanskje bare å liste han og innkassere først som sist...

Alpha

Legg inn av Alpha »

Instinct "er" han vel ikke, men extinct kanskje heheh.

Hvis man ser på forskjeller i pris mellom konsollene på Djalo, Cancelo, Nkunku, Marq etc. så tror jeg neppe han går høyere enn 300k gitt at ikke alt plutselig går opp. Jeg hadde solgt for 300k nå.

CaptainMarvel7

Legg inn av CaptainMarvel7 »

Alpha skrev: ons des 01, 2021 9:48 pm
CaptainMarvel7 skrev: ons des 01, 2021 9:03 pm
Alpha skrev: ons des 01, 2021 5:28 pm

Kommer helt an på motstanderen og hvordan kampbildet er. Bytte ofte frem og tilbake. Ikke noe fasit. Som regel leder jeg med minst 2 mål før jeg legger om til 4231, men andre ganger kan jeg bytte til 4231 ved uavgjort.

Hva slags instrukser har du på spillerne i 4-2-2-2? Switcher selv mellom de to, men uten tvil 4231 som fungerer best for meg. Baggio bak Di Natale er en morsom kombo, hadde lenge CR7, men syntes han er litt seig og innlegg er jeg håpløst ræva på.

Første fifa jeg har kjøpt på 4 år og må si jeg er overrasket over hvor mye jeg koser meg.
Forsvar: Balansert, 50 bredde, 70 dybde
Angrep: Langpasning, ballbesittelse, 40 bredde
Spiss: Begge ligger igjen i angrep og ene står på "kom deg bak". Dette er Mbappe i mitt tilfelle.
CAMs: Standard
CDMs: Avskjær pasningsmuligheter. En dekker midten og andre vingen.
Backer: Hold igjen

Kan godt hende jeg hadde likt noe annet bedre. Har egentlig ikke satt meg sånn veldig inn i det.
Takk!
Noen spesiell grunn til at du går for langpasning og ballbesittelse? I mitt hode er det litt motstridende? Men har som sagt ikke spilt på noen år, mye jeg ikke har fått med meg. Får jeg rota i gang champs denne helgen så skal jeg få testa. Helt fantastisk at det er mulig å lagre 4 taktikker, har kanskje vært sånn en stund?

Solgte unna Di Natale for å gjøre plass til Lewa totgs og Vini 85. Redd Lewa blir litt seig i vendinger, men lever i trua.

Alpha

Legg inn av Alpha »

CaptainMarvel7 skrev: lør des 04, 2021 8:06 pm
Alpha skrev: ons des 01, 2021 9:48 pm
CaptainMarvel7 skrev: ons des 01, 2021 9:03 pm


Hva slags instrukser har du på spillerne i 4-2-2-2? Switcher selv mellom de to, men uten tvil 4231 som fungerer best for meg. Baggio bak Di Natale er en morsom kombo, hadde lenge CR7, men syntes han er litt seig og innlegg er jeg håpløst ræva på.

Første fifa jeg har kjøpt på 4 år og må si jeg er overrasket over hvor mye jeg koser meg.
Forsvar: Balansert, 50 bredde, 70 dybde
Angrep: Langpasning, ballbesittelse, 40 bredde
Spiss: Begge ligger igjen i angrep og ene står på "kom deg bak". Dette er Mbappe i mitt tilfelle.
CAMs: Standard
CDMs: Avskjær pasningsmuligheter. En dekker midten og andre vingen.
Backer: Hold igjen

Kan godt hende jeg hadde likt noe annet bedre. Har egentlig ikke satt meg sånn veldig inn i det.
Takk!
Noen spesiell grunn til at du går for langpasning og ballbesittelse? I mitt hode er det litt motstridende? Men har som sagt ikke spilt på noen år, mye jeg ikke har fått med meg. Får jeg rota i gang champs denne helgen så skal jeg få testa. Helt fantastisk at det er mulig å lagre 4 taktikker, har kanskje vært sånn en stund?

Solgte unna Di Natale for å gjøre plass til Lewa totgs og Vini 85. Redd Lewa blir litt seig i vendinger, men lever i trua.
Det er ikke noe spesiell grunn knyttet til navnet på instruksen. Er bare det jeg føler har fungert greit.

Klang

Legg inn av Klang »

Bayern har vunnet CL-gruppa allerede, Benfica bør slå DK hjemme og da må Barcelona levere mot Bayern 🤔

Pique for Alaba i laget ovenfor ville ikke vært dumt.

Alpha

Legg inn av Alpha »

TOTW-pakken: Discard
Red picks: 82 som høyeste x3, husker ikke navn.
100k: 84 Maignan og 84 Aspas
35k: 83 rated Asenjo.
___________________________________________

Roser er røde
Fioler er blå
WL rewards er rævva
Nå og

Deila

Legg inn av Deila »

Alpha skrev: lør des 04, 2021 7:31 pm Instinct "er" han vel ikke, men extinct kanskje heheh.

Hvis man ser på forskjeller i pris mellom konsollene på Djalo, Cancelo, Nkunku, Marq etc. så tror jeg neppe han går høyere enn 300k gitt at ikke alt plutselig går opp. Jeg hadde solgt for 300k nå.
La ut for 300k og han forsvant på noen sekunder. Utroligt.

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Alpha skrev: lør des 04, 2021 7:31 pm Instinct "er" han vel ikke, men extinct kanskje heheh.

Hvis man ser på forskjeller i pris mellom konsollene på Djalo, Cancelo, Nkunku, Marq etc. så tror jeg neppe han går høyere enn 300k gitt at ikke alt plutselig går opp. Jeg hadde solgt for 300k nå.
Hehe, se der ja. Ble skrevet på mobil mens jeg pusset tennene til sønnen min. Fikk tydeligvis litt "hjelp" av ordboka. Uansett, budskapet kom vel uansett frem :D

Alpha

Legg inn av Alpha »

Deila skrev: lør des 04, 2021 11:04 pm
Alpha skrev: lør des 04, 2021 7:31 pm Instinct "er" han vel ikke, men extinct kanskje heheh.

Hvis man ser på forskjeller i pris mellom konsollene på Djalo, Cancelo, Nkunku, Marq etc. så tror jeg neppe han går høyere enn 300k gitt at ikke alt plutselig går opp. Jeg hadde solgt for 300k nå.
La ut for 300k og han forsvant på noen sekunder. Utroligt.
Utrolig flott!

Alpha

Legg inn av Alpha »

TheOpiate skrev: lør des 04, 2021 11:08 pm
Alpha skrev: lør des 04, 2021 7:31 pm Instinct "er" han vel ikke, men extinct kanskje heheh.

Hvis man ser på forskjeller i pris mellom konsollene på Djalo, Cancelo, Nkunku, Marq etc. så tror jeg neppe han går høyere enn 300k gitt at ikke alt plutselig går opp. Jeg hadde solgt for 300k nå.
Hehe, se der ja. Ble skrevet på mobil mens jeg pusset tennene til sønnen min. Fikk tydeligvis litt "hjelp" av ordboka. Uansett, budskapet kom vel uansett frem :D
Er kjent med den "hjelpen" selv til tider, hehe.

Klang

Legg inn av Klang »

😆

Bilde

Stialex

Legg inn av Stialex »

Er nivået generelt lavere søndagskvelder eller noe?

TheOpiate

Legg inn av TheOpiate »

Stialex skrev: søn des 05, 2021 10:29 pm Er nivået generelt lavere søndagskvelder eller noe?
Har inntrykk at dette stemmer i WL ja. De ivrigste gjør seg gjerne ferdig fredag kveld, eventuelt lørdag. Gjerne mulig å hente endel "free wins" ved å spille søndager

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Spill»