Norske fotballspillere i utlandet

Svar
Taururu

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av Taururu »

Snakkes om en slagskade i musklaturen

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

King må redde oss mot Tyrkia

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Taururu skrev: lør sep 25, 2021 6:05 pm Snakkes om en slagskade i musklaturen
Hvor fant du dette?

Taururu

Legg inn av Taururu »

FranciscoM skrev: lør sep 25, 2021 6:14 pm
Taururu skrev: lør sep 25, 2021 6:05 pm Snakkes om en slagskade i musklaturen
Hvor fant du dette?
Fjørtoft sa det i Viaplaysendingen
Fikk seg en trøkk på trening igår. Var med til stadionen, men problemet var der fortsatt

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Dewaz skrev: lør sep 25, 2021 6:13 pm King må redde oss mot Tyrkia
Du tror at Håland ikke spiller hjemme mot Sporting på tirsdag? Inntil et eventuelt forfall til den kampen er jeg 100% sikker på at Håland er blant de 11 utvalgte til Ståle Solbakken fredag 8.oktober kl.2045.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Taururu skrev: tor sep 23, 2021 4:44 pm
Zehr skrev: tor sep 23, 2021 1:26 pm Ville også likt å se Tronstad og Dennis Johnsen i troppen. Synes Tronstad har levert bra over tid, og har den kraften vi stadig trenger i midten. Likte han og veldig med nødlandslaget.

Johnsen har tatt steg, og er god 1 vs 1 og til å utfordre. At han ser ut til å etablere seg i Serie A bør ikke gå utelukket hos Ståle.

Men hvem skal evt vekk? Begynner å bli bra med spillere nå i Europa. Berg? Dønnum?
Helt enig når det gjelder Tronstad. Undervurdert spiller. Heller han enn Normann som igjen er en overvurdert spiller.
Ville bare hilse og si at Normann fremheves som banens beste spiller mot Everton fra flere hold. Norwich beste spiller på Whoscored.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Taururu skrev: lør sep 25, 2021 6:18 pm
FranciscoM skrev: lør sep 25, 2021 6:14 pm
Taururu skrev: lør sep 25, 2021 6:05 pm Snakkes om en slagskade i musklaturen
Hvor fant du dette?
Fjørtoft sa det i Viaplaysendingen
Fikk seg en trøkk på trening igår. Var med til stadionen, men problemet var der fortsatt
Takker. Får håpe det er noe han klarer å riste av seg. Ser via Twitter at Dortmund angivelig håper han er klar til tirsdagens CL-kamp

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Wow, Ajer med en strålende redning på strek.

startelver

Legg inn av startelver »

Spennende med Ajer i Brentford, kan Brentford greie poeng mot Liverpool er det en kjempeprestasjon, større en seieren over Arsenal.

startelver

Legg inn av startelver »

Hauge fikk 63 minutter før han ble tatt av, vet ikke om det gikk så bra, endte 1-1.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

startelver skrev: lør sep 25, 2021 7:24 pm Hauge fikk 63 minutter før han ble tatt av, vet ikke om det gikk så bra, endte 1-1.
Meget lekker yttersidepasning til Kostic før utligningen hvertfall.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

1-1 målet til Liverpool beskriver grunnen til at Ståle ikke stoler på Ajer mot lag som Nederland. Ajer er veldig god på mye, men mangler noe i posisjonering/duellspill.

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

Ajer har virkelig fått føle tempoet i ligaen i dag og han har ikke spilt sin beste kamp i PL, men fy faen så rå han og Brentford er. Innstillingen til kampene er bemerkelsesverdig for et nyopprykket lag. På vgd spådde jeg dem topp 8 innen tre sesonger, før jeg justerte den ned til to sesonger etter Arsenal-kampen. Nå, etter 60 minutter med hawaiifotball mot Liverpool, justerer jeg den igjen til topp 8 allerede i år. Og Thomas Frank (i likhet med sin landsmann, Bo Svensson) trener en topp-toppklubb veldig snart.

Edit: 2-2, gitt!

MyWay

Legg inn av MyWay »

"Allerede" i år?

Jeg tenker at om de skal klare en 8.plass, så blir det i år. Alle nyopprykkede lag går inn i første sesong med en fandenivoldskhet, men klarer ikke å opprettholde det.

Se på Leeds nå.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Er det skade på MPH siden han ikke er i troppen?

startelver

Legg inn av startelver »

Zanick skrev: lør sep 25, 2021 7:44 pm 1-1 målet til Liverpool beskriver grunnen til at Ståle ikke stoler på Ajer mot lag som Nederland. Ajer er veldig god på mye, men mangler noe i posisjonering/duellspill.
Selv om han var involvert i et par uheldige situasjoner synes jeg han spiller en bra kamp mot et av de beste klubblagene i verden, klarerte unna en god del sjanser og ofret seg, blitt en skikkelig kriger Ajer.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Taururu skrev: lør sep 25, 2021 8:34 pm Er det skade på MPH siden han ikke er i troppen?

Det står det ja

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

MyWay skrev: lør sep 25, 2021 8:26 pm "Allerede" i år?

Jeg tenker at om de skal klare en 8.plass, så blir det i år. Alle nyopprykkede lag går inn i første sesong med en fandenivoldskhet, men klarer ikke å opprettholde det.

Se på Leeds nå.
Ja, ren automatikk i at nyopprykkede lag klarer topp 8 i PL. Har tross alt skjedd hele to ganger dette årtusenet, hvor halvparten av tilfellene var sponset av verdens mektigste agent i samarbeid med rike kinesere.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Etter en rask kikk på 1-1 scoringen til Liverpool så synes jeg det er en minst like god prestasjon av Jota som det er dårlig av Ajer. Ajer kunne sjølsagt gjort det bedre der, men det er vel litt typisk han i akkurat den situasjonen.

Tenker allikevel at man får mer av å ha Ajer på banen enn på benken, men man må finne en som utfyller han godt i fremtiden.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

https://www.tv2.no/sport/14253596/

Ajer spilte med strekk. Enda en spiller usikker til landskampene.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7926

Legg inn av Big George »

Bli ikke overrasket om Ajer blir solgt til en større klubb i sommer.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7926

Legg inn av Big George »

Oscar Bobb scoret kampens første mål da Man Citys U-23 spilte 2-2 mot Arsenals U-23.
Man City topper tabellen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Big George skrev: lør sep 25, 2021 10:26 pm Bli ikke overrasket om Ajer blir solgt til en større klubb i sommer.
Spørs vel litt hvor Brentford havner hen på tabellen i år. Havner de midt på tabellen i år (sesongen er fortsatt ung, skal sies) så er det nok lurt for Ajer sin del å ta ett år til for stabiliteten sin skyld.

Men han kan veldig fort bli en meget attraktiv type for mange lag allerede neste sommer, ja.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Nordlys skrev: lør sep 25, 2021 6:35 pm
Ville bare hilse og si at Normann fremheves som banens beste spiller mot Everton fra flere hold. Norwich beste spiller på Whoscored.
Bra det i så fall. Med tanke på at Norwich ser ut til å gå straka veien mot nedrykk, så hjelper gode prestasjoner på om han skal komme seg vekk og til en bedre klubb neste sesong. Synd at norske spillere er så fette bestemt på PL at de velger nedrykksklubber i så mange tilfeller...........

Taururu

Legg inn av Taururu »

Zanick skrev: lør sep 25, 2021 10:10 pm https://www.tv2.no/sport/14253596/

Ajer spilte med strekk. Enda en spiller usikker til landskampene.
Huff, får håpe at alle disse skadene ikke er langvarig. Trenger ikke å sende noe nødlandslag igjen

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Taururu skrev: søn sep 26, 2021 12:55 am
Zanick skrev: lør sep 25, 2021 10:10 pm https://www.tv2.no/sport/14253596/

Ajer spilte med strekk. Enda en spiller usikker til landskampene.
Huff, får håpe at alle disse skadene ikke er langvarig. Trenger ikke å sende noe nødlandslag igjen
Ingen grunn til å bli nervøs enda. Han sier selv at han sannsynlig er klar neste helg.

MyWay

Legg inn av MyWay »

lumanpauw skrev: lør sep 25, 2021 8:40 pm
MyWay skrev: lør sep 25, 2021 8:26 pm "Allerede" i år?

Jeg tenker at om de skal klare en 8.plass, så blir det i år. Alle nyopprykkede lag går inn i første sesong med en fandenivoldskhet, men klarer ikke å opprettholde det.

Se på Leeds nå.
Ja, ren automatikk i at nyopprykkede lag klarer topp 8 i PL. Har tross alt skjedd hele to ganger dette årtusenet, hvor halvparten av tilfellene var sponset av verdens mektigste agent i samarbeid med rike kinesere.
Nei, okei. Det er ingen automatikk i at Brentford blir nummer 8 eller bedre denne sesongen. Det skulle jeg aldri påstått, og jeg tar det umiddelbart tilbake.

Men det er ren automatikk i at Brentford tar 8.plassen om 3 år. Den ser jeg.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Er Ajer kaptain i Brentford? Ser han har fått en C ved navnet sitt hos whoscored:
https://www.whoscored.com/Matches/15495 ... -Liverpool

Edit: og når jeg trykker på C'en, står det "Clearance off the line".

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Dewaz skrev: ons sep 22, 2021 7:54 pm Dennis Johnsen starter mot Milan. Har for øvrig høyest målte toppfart i Serie A denne sesongen, men var jo noen her som mente at han var treig..

Bilde
Ganske drøye tall. Selv om det vel finnes raskere spillere i andre ligaer.

35.1 Dennis Johnsen
35.0
34.9
34.8
34.7
34.6
34.5
34.4
34.3
34.2 Cancellieri
34.1 Manchini, Darmian
34.0 Ounas, Perisic
33.9 Tomori
33.8
33.7 Sansone
33.6 Ismajli
33.5 Skov Olsen

startelver

Legg inn av startelver »

Vi må være forberedt på en del skader til neste landslagssamling, det er hardkjør på en del spillere i toppligaene og da kommer skadene.

For meg er det viktigst at Ødegaard og Haaland er skadefrie så er jeg sikker på Solbakken kan få tettet igjen hullene bakover.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»