Norske fotballspillere i utlandet

Svar
Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7824

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av Big George »

U-23 Man City-Leeds 3-2 målgivende av Oscar Bobb som spilte hele kampen.Hos Leeds spilte Klaesson 90 og Hjelde 45 minutter

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Interessert skrev: man nov 29, 2021 5:57 pm
Chromeback skrev: man nov 29, 2021 5:38 pm Normann skal til spesialist, ja. Får håpe at han får ordnet det leddbåndet som har revet seg i bekkenet ordentlig nå.
Er noe man blir lenge ute med det vel.
Det spørs vel litt på hvor alvorlig det leddbåndet har fått kjørt seg.

Personlig sliter jeg med å forstå hvordan han har klart å spille tilnærmet som vanlig så langt. Jeg har klart å rifte sener i hofta før, og jeg tror det er en verre skade Normann har nå, men jeg hadde ikke sjans til å klare å være nær en fotball på tre-fire måneder og selv etter det så tok det en god stund før det fungerte som normalt igjen.

startelver

Legg inn av startelver »

Kaptein Stefan Johansen og QPR sørget for en sterk borteseier over Derby i går , og QPR er nå opp på 3. plass og for alvor med i opprykkskampen.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Morten Thunberg starter for Sampdoria nå kl. 18:30. Askildsen sitter på benken.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Dennis Johnsen spiller på topp i dag, i følge VG Live. Tøff bortekamp mot Atalanta. Hjemmelaget leder 2-0.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Det ble en trist dag for de norske Serie A-proffene. Thorsby og Askildsen (satt på benken hele kampen) taper 1-3 for Fiorentina, mens Johnsen og hans Venezia går på en enda større smell, og taper med hele fire mål mot Atalanta. Strandberg er fortsatt ikke tilbake for Salernitana, som møter Juventus akkurat nå.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7824

Legg inn av Big George »

LeSorcier skrev: tir nov 30, 2021 6:15 pm Morten Thunberg starter for Sampdoria nå kl. 18:30. Askildsen sitter på benken.
Det var riktignok en landslagsspiller som het Thunberg, sent på 70 tallet Stein Thunberg

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Philadelphia Union (Jakob Glesnes) skal møte New York City FC (Ronny Deila) i Eastern Conference-finalen til helgen, og vinnerlaget kvalifiserer seg for MLS Cup-finalen.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Deila er kongen av New York! Herlig dame han har fått seg også.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

MadBum skrev: ons des 01, 2021 7:51 am Deila er kongen av New York! Herlig dame han har fått seg også.
Hæ? Ny dame eller hun søramerikanske fra sist?

MadBum

Legg inn av MadBum »

MatsEn89 skrev: ons des 01, 2021 7:58 am
MadBum skrev: ons des 01, 2021 7:51 am Deila er kongen av New York! Herlig dame han har fått seg også.
Hæ? Ny dame eller hun søramerikanske fra sist?
Det er nok hun fra sist. Kom over et bilde av de og trodde det var nytt. De har vært sammen noen år ser jeg. Fin dame uansett.

aderyn

Legg inn av aderyn »



Bjørkan til Hertha Berlin. Veldig kul overgang og nydelig med to topp 5 liga venstrebacker på landsen. Gjorde veldig lurt i å ikke hoppe rett på tilbudet fra Feyenoord som kom tidligere i høst.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Kul klubb hvor nordmenn stort sett har hatt suksess tidligere. (Rekdal og Jarstein) Hertha gjør det ikke så bra i serien om dagen da og byttet nettopp trener. Men jeg tror de er for gode til å rykke ned

Taururu

Legg inn av Taururu »

Tinkler skrev: ons des 01, 2021 12:57 pm Kul klubb hvor nordmenn stort sett har hatt suksess tidligere. (Rekdal og Jarstein) Hertha gjør det ikke så bra i serien om dagen da og byttet nettopp trener. Men jeg tror de er for gode til å rykke ned
Var vel en trønder som var bra der også

benib

Legg inn av benib »

Så overskriften "Tysk storklubb" på Tv2 og tenkte Bayer Leverkusen, Borussia Dortmund, Eintracht Frankfurt, Gladbach eller FC Köln. Ble litt skuffet da det var Hertha.

Hertha for 3-5 år siden hadde vært en fin overgang. Nå er jeg litt mer skeptisk. De har hatt en elendig sesong til nå på tross av et dyrt mannskap. De var også svake i fjor og har vært det klart nest beste laget i hovedstaden de siste sesongene.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Taururu skrev: ons des 01, 2021 1:42 pm
Tinkler skrev: ons des 01, 2021 12:57 pm Kul klubb hvor nordmenn stort sett har hatt suksess tidligere. (Rekdal og Jarstein) Hertha gjør det ikke så bra i serien om dagen da og byttet nettopp trener. Men jeg tror de er for gode til å rykke ned
Var vel en trønder som var bra der også
PCS også selvfølgelig ja. Trond Fredrik Ludvigsen (?) spilte vel også der, men minnes at hans opphold var preget av mye skader.

aderyn

Legg inn av aderyn »

benib skrev: ons des 01, 2021 2:03 pm Så overskriften "Tysk storklubb" på Tv2 og tenkte Bayer Leverkusen, Borussia Dortmund, Eintracht Frankfurt, Gladbach eller FC Köln. Ble litt skuffet da det var Hertha.

Hertha for 3-5 år siden hadde vært en fin overgang. Nå er jeg litt mer skeptisk. De har hatt en elendig sesong til nå på tross av et dyrt mannskap. De var også svake i fjor og har vært det klart nest beste laget i hovedstaden de siste sesongene.
Viktigste er at han spiller, det er det ikke sikkert han ville gjort i en av toppklubbene. Hertha mener jeg sannsynligvis er for gode til å rykke ned fra Bundesliga, tror de skal klare seg. Da er det et flott steg. Er han god nok der spiller det ikke så veldig stor rolle, da blir han hentet til en enda bedre klubb ganske fort. Nøkkelen er godt med spilletid mot best mulig motstandere hver uke. Da kommer Hertha opp som et ganske godt valg. Alternativet så ut til å være Feyenoord og da er jeg overbevist om at Hertha er bedre. Kanskje ikke et mye bedre lag men nivået. I Nederland får du matching mot 3-4 andre lag max.

startelver

Legg inn av startelver »

Hertha er ikke lenger en toppklubb i Tyskland. Men lykke til, det kan jo snu sportslig sett.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Kan jo bare sammenligne med Birger Meling. Han gikk til Nimes i Frankrike og de rykket ned fra Ligue 1 mens Meling ble kjøpt opp av Rennes etter gode prestasjoner.

lumanpauw

Legg inn av lumanpauw »

Litt skeptisk til klubbvalget. Kaosklubb uten retning som har en landslagsspiller og en lokal favoritt i samme posisjon. Den nye treneren er en vandrede sparkeseddel. Tror Feyenoord hadde vært et bedre valg.

startelver

Legg inn av startelver »

Aursnes har fått tillit fra start for Feyenoord, mens Pedersen hviler på benken.

startelver

Legg inn av startelver »

Moi starter på benken mot Leicester.

startelver

Legg inn av startelver »

Josh King som vanlig fra start for Watford, ser ut som han er satt opp på venstrekanten, med Dennis som enslig spiss.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Gregersen spiller for Bordeaux i kveld. Måla renner inn som vanlig.

benib

Legg inn av benib »

aderyn skrev: ons des 01, 2021 2:25 pm
benib skrev: ons des 01, 2021 2:03 pm Så overskriften "Tysk storklubb" på Tv2 og tenkte Bayer Leverkusen, Borussia Dortmund, Eintracht Frankfurt, Gladbach eller FC Köln. Ble litt skuffet da det var Hertha.

Hertha for 3-5 år siden hadde vært en fin overgang. Nå er jeg litt mer skeptisk. De har hatt en elendig sesong til nå på tross av et dyrt mannskap. De var også svake i fjor og har vært det klart nest beste laget i hovedstaden de siste sesongene.
Viktigste er at han spiller, det er det ikke sikkert han ville gjort i en av toppklubbene. Hertha mener jeg sannsynligvis er for gode til å rykke ned fra Bundesliga, tror de skal klare seg. Da er det et flott steg. Er han god nok der spiller det ikke så veldig stor rolle, da blir han hentet til en enda bedre klubb ganske fort. Nøkkelen er godt med spilletid mot best mulig motstandere hver uke. Da kommer Hertha opp som et ganske godt valg. Alternativet så ut til å være Feyenoord og da er jeg overbevist om at Hertha er bedre. Kanskje ikke et mye bedre lag men nivået. I Nederland får du matching mot 3-4 andre lag max.
Når større tyske klubber som HSV, Werder Bremen og Schalke 04 befinner seg nede i Zweite Bundesliga så er ikke Hertha for gode/store til å rykke ned i år eller neste år.

AustadMessi

Legg inn av AustadMessi »

Andre kamp på rad fra benken for Meling.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

AustadMessi skrev: ons des 01, 2021 9:54 pm Andre kamp på rad fra benken for Meling.
Usikker på årsaken. Han har vært god begge veier også de siste kampene han har spilt. Truffert er ansett som en framtidens mann, og i den alderen er det viktig med spilletid, men Meling har vært klart best om man ser på prestasjoner (jeg har sett mange av Rennes sine kamper). I Frankrike er det jo to cuper i tillegg til Ligue 1, og Rennes er også med i Europa, så mange kamper i løpet av sesongen er kanskje grunnen til at Meling har tatt plass på benken de to siste matchene. Meling er jo også landslagsspiller, og da blir det noen ekstra kamper også der.

Brukeravatar
bønna1/2
Innlegg: 2830

Legg inn av bønna1/2 »

AustadMessi skrev: ons des 01, 2021 9:54 pm Andre kamp på rad fra benken for Meling.
Han kan godt komme "hjem".

benib

Legg inn av benib »

Moi kommer inn 15-20 minutter før slutt og har umiddelbart en avslutning. Lover godt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lysluggen fra Eiganes kom inn for Rennes nå. De ligger for øvrig under 0-2.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»