Norske fotballspillere i utlandet

Svar
startelver

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av startelver »

Interessert skrev: ons jun 15, 2022 9:17 pm
startelver skrev: ons jun 15, 2022 1:02 pm Nusa, vår neste stjernespiller, blir nok lagkompis med Braut på landslaget etterhvert,
Har mulighet til å velge Nigeria også ser det ut til.
Tror han er såpass "norsk" at han vil spille for Norge , så sant han leverer på høyeste nivå.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

startelver skrev: tor jun 16, 2022 12:39 am Tror han er såpass "norsk" at han vil spille for Norge , så sant han leverer på høyeste nivå.
U21-EM neste år må vel være et bra ustillingsvindu?

Med mindre Georgia blir invadert av Russland da...

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kalle73 skrev: tor jun 16, 2022 10:50 am Med mindre Georgia blir invadert av Russland da...
Æ har Georgia på min bucket-list så det kan han Putin bare drit i!

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

FranciscoM skrev: ons jun 15, 2022 9:23 pm
Interessert skrev: ons jun 15, 2022 9:17 pm
startelver skrev: ons jun 15, 2022 1:02 pm Nusa, vår neste stjernespiller, blir nok lagkompis med Braut på landslaget etterhvert,
Har mulighet til å velge Nigeria også ser det ut til.
Håper Ståle er våken og gir han noen minutter i løpet av EM-kvalikken.
Tror ikke det har noe å si med de nye reglene for unge spillere. Må vel spille i kontinentale mesterskap, altså gruppespill i EM for at han skal være låst.

Nusa kan med andre ord spille inntil 3 kamper i EM kvalifisering/Nations League for Norge A før han fyller 21 år, og så fortsatt bytte til Nigeria.

Hvis han derimot spiller 1 minutt for Norge i VM eller EM sluttspill, så er han låst til Norge.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Braut, Sørloth, Ceide, Bobb og Nusa....joda.....det ser bra ut

aderyn

Legg inn av aderyn »

mogandisu skrev: tor jun 16, 2022 1:00 pm
FranciscoM skrev: ons jun 15, 2022 9:23 pm
Interessert skrev: ons jun 15, 2022 9:17 pm

Har mulighet til å velge Nigeria også ser det ut til.
Håper Ståle er våken og gir han noen minutter i løpet av EM-kvalikken.
Tror ikke det har noe å si med de nye reglene for unge spillere. Må vel spille i kontinentale mesterskap, altså gruppespill i EM for at han skal være låst.

Nusa kan med andre ord spille inntil 3 kamper i EM kvalifisering/Nations League for Norge A før han fyller 21 år, og så fortsatt bytte til Nigeria.

Hvis han derimot spiller 1 minutt for Norge i VM eller EM sluttspill, så er han låst til Norge.
Selv vennskapskamper teller inn i disse 3 kampene. Så mulig å gi noen mindre viktige treningskamper.

Skal også sies at det må ha gått minst 3 år siden sist landskamp om man skal kunne bytte. Så om Nusa hadde fått 1 min i en treningskamp i høst, før VM evt så hadde han fortsatt vært låst i 3 år. Som bør være nok tid for å gi ytterligere 3 kamper som trengs for å låse en spiller permanent. Men ikke at jeg tror Norge kommer til å gjøre dette. Ikke hatt en historie for å hente opp spillere tidlig kun for å låse de.

UNEO

Legg inn av UNEO »

Angående Antonio Nusa. Virker å være som meget spennende spiller altså. Får han spille noe i Brugge? Jeg vet han er bare 17 år men......Hva med aldersbestemte landslag? U-21? Spilte han der? Takk for info.

startelver

Legg inn av startelver »

Svaret får vi neste sesong. Nusa kan bli en del av de faste i startoppstillingen i ung alder.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

UNEO skrev: tor jun 16, 2022 2:35 pm Angående Antonio Nusa. Virker å være som meget spennende spiller altså. Får han spille noe i Brugge? Jeg vet han er bare 17 år men......Hva med aldersbestemte landslag? U-21? Spilte han der? Takk for info.
Kommer jo litt an på den nye treneren deres. Vet jo ikke hvor han står enda. Men den forrige treneren, som erstatter Ten Hag i Ajax, var veldig forsiktig i matchingen. For forsiktig om man har lov til å ha en mening på akkurat det. Club Brugge har andre store talenter som er eldre enn Nusa (Cisse Sandra for eksempel) som også kunne ha spilt mer. Dessuten har de hentet nok en konkurrent til Nusa, så det kan fort bli en sesong til med U23 fotball.

På aldersbestemte landslag så har han hoppet over i hvert fall et par samlinger, men de var ikke av de viktigste så det kan være praktiske grunner til akkurat det. Var med å ryke ut av kvaliken til U17 EM blant annet.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Aner ikke om det er sannhet i det, men gøy med noen rykter:


Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Sander Berge forundrer meg. Han har helt bemerkelsesverdig dårlig skuddteknikk og er også en svak hodespiller. Må da gå an å utvikle disse egenskapene en god del? Eller er bevegelsesmønstrene så innarbeidet at han ikke greier å justere seg. Det var jo flere ganger denne samlingen hvor han løsnet skudd hvor han ikke traff rent på ballen engang.

Han hadde vært en helt enorm spiller om han fikk de tingene på plass.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

startelver skrev: tor jun 16, 2022 12:39 am
Interessert skrev: ons jun 15, 2022 9:17 pm
startelver skrev: ons jun 15, 2022 1:02 pm Nusa, vår neste stjernespiller, blir nok lagkompis med Braut på landslaget etterhvert,
Har mulighet til å velge Nigeria også ser det ut til.
Tror han er såpass "norsk" at han vil spille for Norge , så sant han leverer på høyeste nivå.
Mye snakk om redsel for at spillere skal velge andre land enn Norge. Men har vi hittil gått glipp av noen som ville styrket Norge? Kanskje Valon Berisha i en kort periode, men utover er set vaskelig å se noen. Anders Bjelland er jo en, men han er jo dansk, selv om han kunne valgt Norge.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Flere nordmenn som linkes til Leeds:
Now it is understood a host of clubs are readying contract offers for Botheim with clubs in the Premier League, Championship and Scotland looking closely at him.

TEAMtalk sources have informed us that Southampton, Leeds, Fulham, Burnley, Middlesbrough, Stoke and Watford are amongst the English clubs that are keen. Meanwhile, Rangers are also believed to have been informed of his recent availability.
Må nesten ta med dette også:
Botheim has likened his own style to that of Roberto Firmino; “We definitely have something in common.”

While he also claimed to be “a little bit” like Robert Lewandowski with a “similar” style of play.
https://www.teamtalk.com/leeds-united/e ... interested
Sist redigert av FranciscoM den tor jun 16, 2022 4:22 pm, redigert 1 gang totalt.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

aderyn skrev: tor jun 16, 2022 1:25 pm
mogandisu skrev: tor jun 16, 2022 1:00 pm
FranciscoM skrev: ons jun 15, 2022 9:23 pm

Håper Ståle er våken og gir han noen minutter i løpet av EM-kvalikken.
Tror ikke det har noe å si med de nye reglene for unge spillere. Må vel spille i kontinentale mesterskap, altså gruppespill i EM for at han skal være låst.

Nusa kan med andre ord spille inntil 3 kamper i EM kvalifisering/Nations League for Norge A før han fyller 21 år, og så fortsatt bytte til Nigeria.

Hvis han derimot spiller 1 minutt for Norge i VM eller EM sluttspill, så er han låst til Norge.
Selv vennskapskamper teller inn i disse 3 kampene. Så mulig å gi noen mindre viktige treningskamper.

Skal også sies at det må ha gått minst 3 år siden sist landskamp om man skal kunne bytte. Så om Nusa hadde fått 1 min i en treningskamp i høst, før VM evt så hadde han fortsatt vært låst i 3 år. Som bør være nok tid for å gi ytterligere 3 kamper som trengs for å låse en spiller permanent. Men ikke at jeg tror Norge kommer til å gjøre dette. Ikke hatt en historie for å hente opp spillere tidlig kun for å låse de.
Danskspanjolem Thomas Christiansen hadde sikkert ønsket at regelendringen kom tidligere. Ble låst til Spania med et innhopp mot Litauen i VM kvalik i 1993, fikk ikke flere landskamper. Med dagens regler kunne han valgt Danmark innen EM 1996. I 2003 ble han toppscorer i Bundesligaen.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Til de siste postene i denne tråden vet sikkert noen hva jeg mener og har ment om disse to

Erik Botheim var veldig undervurdert

Sander Berge var og er veldig overvurdert

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

lol

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

FranciscoM skrev: tor jun 16, 2022 4:02 pm Flere nordmenn som linkes til Leeds:

[...]

Må nesten ta med dette også:
Botheim has likened his own style to that of Roberto Firmino; “We definitely have something in common.”

While he also claimed to be “a little bit” like Robert Lewandowski with a “similar” style of play.
https://www.teamtalk.com/leeds-united/e ... interested
Jeg klarer ikke å se for meg noe annet enn at Botheim hadde falt helt spektakulært i gjennom i PL. Men jeg er meget keen på å se det likevel :lol:

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Nordlys skrev: tor jun 16, 2022 5:03 pm
FranciscoM skrev: tor jun 16, 2022 4:02 pm Flere nordmenn som linkes til Leeds:

[...]

Må nesten ta med dette også:
Botheim has likened his own style to that of Roberto Firmino; “We definitely have something in common.”

While he also claimed to be “a little bit” like Robert Lewandowski with a “similar” style of play.
https://www.teamtalk.com/leeds-united/e ... interested
Jeg klarer ikke å se for meg noe annet enn at Botheim hadde falt helt spektakulært i gjennom i PL. Men jeg er meget keen på å se det likevel :lol:
Antall målsjanser er sikkert ,mye høyere på de 5-6 beste PL-lagene enn de 5-6 svakeste PL lagene.
Er ikke sikkert en spiss på Leeds har all verdens sjanser i løpet av en sesong.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Synes ofte Botheim (og Glimt) ikke har fått den crediten som de fortjener for utviklingen han hadde i 2021. En helt annen spiller ved utgangen av 2021 enn ved starten. Så han også litt i treningskamper for Krasnodar og er ganske sikker på at han ikke hadde floppet i russisk toppserie, slik mange andre mener han ville gjort.

Det sagt, så tror jeg PL blir et altfor stort steg opp. Vi snakker verdens klart beste liga, hvor spillere som Timo Werner f.eks har underprestert ved ankomst.

Ross

Legg inn av Ross »

Big George skrev: tor jun 16, 2022 4:21 pm Til de siste postene i denne tråden vet sikkert noen hva jeg mener og har ment om disse to

Erik Botheim var veldig undervurdert

Sander Berge var og er veldig overvurdert
Legg fra deg tastaturet og finn en annen hobby. Helt mørkt

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

Big George skrev: tor jun 16, 2022 4:21 pm Til de siste postene i denne tråden vet sikkert noen hva jeg mener og har ment om disse to

Erik Botheim var veldig undervurdert

Sander Berge var og er veldig overvurdert
👎

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Botheim er kanskje en smule undervurdert her til lands, av sånne som meg f.eks.

I utlandet er han fryktelig opphauset. Mange som oppriktig tror han er blant Europas mest spennende spisser i sin aldersgruppe.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Big George skrev: tor jun 16, 2022 4:21 pm Til de siste postene i denne tråden vet sikkert noen hva jeg mener og har ment om disse to

Erik Botheim var veldig undervurdert

Sander Berge var og er veldig overvurdert
Roy Son is this yu?🤔

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Dersom interessen fra Leeds legges til grunn bekrefter det min vurdering
Erik Botheim ble nærmest erklært ubrukelig i Eliteserien.
Sander Berge var i manges øyne topp 5 blant norske spillere.
De er begge. ønsket i en PL klubb på nedre halvdel
Den ene har blitt attraktiv i en bedre liga
Den andre er ønsket av samme klubb og ikke av en toppklubb.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

mogandisu skrev: tor jun 16, 2022 5:10 pm Synes ofte Botheim (og Glimt) ikke har fått den crediten som de fortjener for utviklingen han hadde i 2021. En helt annen spiller ved utgangen av 2021 enn ved starten. Så han også litt i treningskamper for Krasnodar og er ganske sikker på at han ikke hadde floppet i russisk toppserie, slik mange andre mener han ville gjort.

Det sagt, så tror jeg PL blir et altfor stort steg opp. Vi snakker verdens klart beste liga, hvor spillere som Timo Werner f.eks har underprestert ved ankomst.
Timo Werner opplevde at man la lista svært høyt. Vi snakker forventninger om å bli en av de beste i sin første PL sesong.
Erik Botheim har ikke de samme forventningene på seg.

Ross

Legg inn av Ross »

Big George skrev: tor jun 16, 2022 7:14 pm Dersom interessen fra Leeds legges til grunn bekrefter det min vurdering
Erik Botheim ble nærmest erklært ubrukelig i Eliteserien.
Sander Berge var i manges øyne topp 5 blant norske spillere.
De er begge. ønsket i en PL klubb på nedre halvdel
Den ene har blitt attraktiv i en bedre liga
Den andre er ønsket av samme klubb og ikke av en toppklubb.
Sander er klink topp5 av norske spillere, diskusjon slutt

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7804

Legg inn av Big George »

Ross skrev: tor jun 16, 2022 7:26 pm
Big George skrev: tor jun 16, 2022 7:14 pm Dersom interessen fra Leeds legges til grunn bekrefter det min vurdering
Erik Botheim ble nærmest erklært ubrukelig i Eliteserien.
Sander Berge var i manges øyne topp 5 blant norske spillere.
De er begge. ønsket i en PL klubb på nedre halvdel
Den ene har blitt attraktiv i en bedre liga
Den andre er ønsket av samme klubb og ikke av en toppklubb.
Sander er klink topp5 av norske spillere, diskusjon slutt
Skal spørre deg om et år.
mitt tips er at han ikke er topp 10 om et par år.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Big George skrev: tor jun 16, 2022 4:21 pm Til de siste postene i denne tråden vet sikkert noen hva jeg mener og har ment om disse to

Erik Botheim var veldig undervurdert

Sander Berge var og er veldig overvurdert
De er gode talenter begge to. Har selv undervurdert Botheim kanskje, men nå tror jeg på at han kommer til å bli en stor spiller han.
Berge er ikke så overvurdert, det har blitt vist i de siste landskampene. Men jeg skjønner litt hva du mener, for å si det da.
De kan begge bli veldig gode spillere, og det er gledelig at vi har fått slike talenter. Håper de kommer til bra klubber snart 👍

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

FranciscoM skrev: tor jun 16, 2022 4:02 pm Flere nordmenn som linkes til Leeds:
Now it is understood a host of clubs are readying contract offers for Botheim with clubs in the Premier League, Championship and Scotland looking closely at him.

TEAMtalk sources have informed us that Southampton, Leeds, Fulham, Burnley, Middlesbrough, Stoke and Watford are amongst the English clubs that are keen. Meanwhile, Rangers are also believed to have been informed of his recent availability.
Må nesten ta med dette også:
Botheim has likened his own style to that of Roberto Firmino; “We definitely have something in common.”

While he also claimed to be “a little bit” like Robert Lewandowski with a “similar” style of play.
https://www.teamtalk.com/leeds-united/e ... interested
Stor humor!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»