Norske fotballspillere i utlandet

Svar
TheRealArt_Verified

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av TheRealArt_Verified »

Norges nest beste fotballspiller. Etter Martin.

startelver

Legg inn av startelver »

Fantastiske Aursnes!

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Aursnes får endelig krediten og respekten han fortjener.
Var også meget god i Molde i årevis!

startelver

Legg inn av startelver »

Rent Trav skrev: tir jan 31, 2023 11:38 pm Aursnes får endelig krediten og respekten han fortjener.
Var også meget god i Molde i årevis!
Alle som har fulgt med på norsk fotball vet han var en av ELs beste.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

LeSorcier skrev: tir jan 31, 2023 11:29 pm
Kakebart skrev: tir jan 31, 2023 10:22 pm
Big George skrev: tir jan 31, 2023 10:10 pm
Han var jo barne-stjerne i Porto
og så er faren hans portugiser.
Faren er vel fra Gambia…
Var ikke BigGeorge onkelen?
Godt mulig du har rett i farens nasjonalitet. Jeg mener man spekulerte i om Oscar Bobb kunne representere Portugal og det er mulig det er årsaken.

startelver

Legg inn av startelver »

Aursnes innblandet igjen! Nydelig pasning hvis jeg ikke så helt feil på en dårlig stream og 0-3.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Han Zymer Bytiqi som skrev under for Olympiakos i kveld, er han låst til Kosovo, eller kan han fortsatt spille for Norge?

startelver

Legg inn av startelver »

5 bytter på Benfica men danske Tengstedt fikk ingen debut i dag.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Da er vinduet stengt unntatt for Tyrkia, Norge og Sverige.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

startelver skrev: tir jan 31, 2023 11:55 pm Aursnes innblandet igjen! Nydelig pasning hvis jeg ikke så helt feil på en dårlig stream og 0-3.
Moro å lese litt Twitter, mildt sagt mye skryt til Aursnes. Både for i dag og hele sesongen.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kan trygt si at Aursnes er på topp 15 av norske spillere for tiden.

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

Sander Berge blir selvsagt i SU.
Aldri sett en spiller linkes til så mange klubber over så lang tid, der hver eneste mulighet faller i fisk…

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7810

Legg inn av Big George »

Min umiddelbare tanke er at det er moro og spennende at Eliteserien selger spillere til utlandet
men det gjør det vanskelig å avansere på UEFAs ranking når så mange av de beste spiller i utlandet.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Vi får nokk se en stor andel utenlandske spillere inn til Norge og at mange talenter får en sjangse nå som såpass mange går ut i hvert eneste vindu. Er nesten bare at en spiller har 1 xfaktor så kommet budene haglende spesielt de framst i banen.

Tipper en del talenter kommer tilbake rimelig gratis om noen år også fordi det er mange som ikke klarer det å etablere seg og at Norske klubber trenger påfyll av spillere.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Rent Trav skrev: ons feb 01, 2023 12:35 am Sander Berge blir selvsagt i SU.
Aldri sett en spiller linkes til så mange klubber over så lang tid, der hver eneste mulighet faller i fisk…
Masse ryktespredning om mulige overganger som ikke blir noe av. Er ikke så ettertraktet som norske medier og enkelte andre tror. Men har selvfølgelig mulighet for spill i PL neste sesong med Sheffield United.

HarryH

Legg inn av HarryH »

startelver skrev: tir jan 31, 2023 11:41 pm
Rent Trav skrev: tir jan 31, 2023 11:38 pm Aursnes får endelig krediten og respekten han fortjener.
Var også meget god i Molde i årevis!
Alle som har fulgt med på norsk fotball vet han var en av ELs beste.
Men egentlig var han den aller beste.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

1-0: https://streamin.me/v/67b1d703
2-0: https://streamin.me/v/45931b0a
3-0: https://streamin.me/v/b7249d41

Aursnes er bedre enn Ødegaard. 2-0 og 3-0 er så bra.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Helt overbevist om at vi trenger Aursnes lenger frem i banen enn anker på landslaget.

Aursnes på venstre indreløper.
Ødegaard på høyre indreløper.

Berg som anker. Og før noen skriver at han kun spiller mot Hamkam og Sandefjord, finn en spiller med norsk pass som er bedre på 2 ting: (1) Offensiv markering/posisjonering, (2) Gjenvinning etter laget mister ballen.

Hvis Berg kan få spille på styrkene sine som i Glimt, gjenvinne ballen og så avlevere den til bedre ballspillere som Aursnes og Ødegaard, så blir dette veldig bra.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Tror absolutt det der er den beste trioen pdd. Hvis Berg klarer å utvikle litt bedre offensive fibre også så kan det være midtbanen vår 5 år fremover

Rent Trav

Legg inn av Rent Trav »

mogandisu skrev: ons feb 01, 2023 7:56 am Helt overbevist om at vi trenger Aursnes lenger frem i banen enn anker på landslaget.

Aursnes på venstre indreløper.
Ødegaard på høyre indreløper.

Berg som anker. Og før noen skriver at han kun spiller mot Hamkam og Sandefjord, finn en spiller med norsk pass som er bedre på 2 ting: (1) Offensiv markering/posisjonering, (2) Gjenvinning etter laget mister ballen.

Hvis Berg kan få spille på styrkene sine som i Glimt, gjenvinne ballen og så avlevere den til bedre ballspillere som Aursnes og Ødegaard, så blir dette veldig bra.
Veldig enig med deg! 👍

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons feb 01, 2023 7:56 am Helt overbevist om at vi trenger Aursnes lenger frem i banen enn anker på landslaget.

Aursnes på venstre indreløper.
Ødegaard på høyre indreløper.

Berg som anker. Og før noen skriver at han kun spiller mot Hamkam og Sandefjord, finn en spiller med norsk pass som er bedre på 2 ting: (1) Offensiv markering/posisjonering, (2) Gjenvinning etter laget mister ballen.

Hvis Berg kan få spille på styrkene sine som i Glimt, gjenvinne ballen og så avlevere den til bedre ballspillere som Aursnes og Ødegaard, så blir dette veldig bra.
Enig for nå, men Berg blir utfordret av flere fremover. FInner de tonen og det fungerer veldig bra, så blir det vanskelig for andre å spille seg inn, men Mansverk, Bohinen? og Berge er/blir bedre fotballspillere rimelig sikkert, og kommer til å legge press på Berg.

Men enig i at Aursnes - Berg - Ødegaard er det som ser ut som den beste løsningen for øyeblikket.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Jeg tror den første som virkelig vipper Berg ut av en sånn trio er Mannsverk. Om type 1,5-2 år. Frem til da tror jeg Berg er valget.

Berge spiller vel ikke som 6er på Sheffield, og så veldig utilpass ut i den rollen under landskampene i fjor. Hvis Berge skal inn i laget så tror jeg det er fordi Aursnes går ned som anker, men det er ikke en like komplett midtbane i mine øyne. Vi trenger Aursnes høyere i banen, i en rolle som er likere den han har i Benfica.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

mogandisu skrev: ons feb 01, 2023 9:38 am Jeg tror den første som virkelig vipper Berg ut av en sånn trio er Mannsverk. Om type 1,5-2 år. Frem til da tror jeg Berg er valget.

Berge spiller vel ikke som 6er på Sheffield, og så veldig utilpass ut i den rollen under landskampene i fjor. Hvis Berge skal inn i laget så tror jeg det er fordi Aursnes går ned som anker, men det er ikke en like komplett midtbane i mine øyne. Vi trenger Aursnes høyere i banen, i en rolle som er likere den han har i Benfica.
Her er vi 100% enig. Berge i Genk tiden ville vært et naturlig valg som anker, da var han veldig god i ankerrollen. Men i SU har han av en eller annen grunn ikke fått det til, og jeg synes de bruker han omtrent som Start brukte Ajer. "Ok, vi får ikke ting til å funke helt, vi spiller på en måte som ikke passer deg, men du er en veldig god fotballspiller, så vi bare setter deg som spiss/offensiv midt så du kan drible og behandle ball og vi slipper å tenke på det."

Berge trenger en overgang, men innen den tid er fort Mannsverk mer aktuell.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Rent Trav skrev: ons feb 01, 2023 8:37 am
mogandisu skrev: ons feb 01, 2023 7:56 am Helt overbevist om at vi trenger Aursnes lenger frem i banen enn anker på landslaget.

Aursnes på venstre indreløper.
Ødegaard på høyre indreløper.

Berg som anker. Og før noen skriver at han kun spiller mot Hamkam og Sandefjord, finn en spiller med norsk pass som er bedre på 2 ting: (1) Offensiv markering/posisjonering, (2) Gjenvinning etter laget mister ballen.

Hvis Berg kan få spille på styrkene sine som i Glimt, gjenvinne ballen og så avlevere den til bedre ballspillere som Aursnes og Ødegaard, så blir dette veldig bra.
Veldig enig med deg! 👍
Veldig greit at vi alle er enige, da er midtbanetrioen spikra. La oss møtes igjen om en måned for å plukke ut trioen på topp. Må se litt om Schjelderup kommer i gang bl.a. før vi konkluderer der tror jeg.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Vi skal ikke bare ta ut troppen til EM 2024 mens vi først er i gang? Så får Ståle bare ta ansvaret med å faktisk gjennomføre kampene, sette opp taktikken, gjennomføre drill på treningsfeltet og sikre kvalifisering?

Blir akkurat som å spille FM og bare delegere alt til andre i klubben.

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

mogandisu skrev: ons feb 01, 2023 10:01 am Vi skal ikke bare ta ut troppen til EM 2024 mens vi først er i gang?
Nei må ha spillere som er i form. Kan ikke begynne å dele ut klippekort med varighet på halvannet år.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Det var ikke et 100% seriøst forslag fra min side, må innrømme det.

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: ons feb 01, 2023 7:22 am 1-0: https://streamin.me/v/67b1d703
2-0: https://streamin.me/v/45931b0a
3-0: https://streamin.me/v/b7249d41

Aursnes er bedre enn Ødegaard. 2-0 og 3-0 er så bra.

Aursnes er bra, men det er et stykke opp til Ødegaard. Ødegaard er en av de beste spillerne i PL, det hadde ikke Aursnes vært i nærheten av. Man må sette Benfica sine kamper i ligaen i perspektiv. 2/3 av lagene hadde ikke kunne vunnet ES, og en god del av lagene er på nivå med Odd.

startelver

Legg inn av startelver »

Downlight skrev: ons feb 01, 2023 3:47 am
Rent Trav skrev: ons feb 01, 2023 12:35 am Sander Berge blir selvsagt i SU.
Aldri sett en spiller linkes til så mange klubber over så lang tid, der hver eneste mulighet faller i fisk…
Masse ryktespredning om mulige overganger som ikke blir noe av. Er ikke så ettertraktet som norske medier og enkelte andre tror. Men har selvfølgelig mulighet for spill i PL neste sesong med Sheffield United.
Det som må skje for Berge er at SU rykker opp til PL, og at han fortsetter å være en nøkkelspiller i laget, og at han unngår skader i den perioden. Da tipper jeg andre klubber vil være mere på hugget etter han.

startelver

Legg inn av startelver »

Champis skrev: ons feb 01, 2023 12:07 pm
Nordlys skrev: ons feb 01, 2023 7:22 am 1-0: https://streamin.me/v/67b1d703
2-0: https://streamin.me/v/45931b0a
3-0: https://streamin.me/v/b7249d41

Aursnes er bedre enn Ødegaard. 2-0 og 3-0 er så bra.

Aursnes er bra, men det er et stykke opp til Ødegaard. Ødegaard er en av de beste spillerne i PL, det hadde ikke Aursnes vært i nærheten av. Man må sette Benfica sine kamper i ligaen i perspektiv. 2/3 av lagene hadde ikke kunne vunnet ES, og en god del av lagene er på nivå med Odd.
Ikke det samme tempoet i portugisisk liga, så det betyr selvsagt litt når man skal sammenligne spillere.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»