Norske fotballspillere i utlandet

Svar
Tinkler

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av Tinkler »

Skuffende at Sørloth er benket, vil se han passere rekorden til Carew

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Tinkler skrev: tir mai 23, 2023 7:39 pm Skuffende at Sørloth er benket, vil se han passere rekorden til Carew
Litt rart, for han var jo stor i forrige match.

startelver

Legg inn av startelver »

JSL er fortsatt på banen og Celta leder 1-0.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Sørloth har kommet inn.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Etter 89 minutter kom den store sjansen for Sørloth. Kombinerer fint med en medspiller, tar ned ballen elegant på kassa i sekstenmeteren og skyter utenfor. Alt var bra fram til avslutningen, som var direkte svak. Men Sociedad vinner og tar et langt steg mot CL.

benib

Legg inn av benib »

LeSorcier skrev: tir mai 23, 2023 9:32 pm Etter 89 minutter kom den store sjansen for Sørloth. Kombinerer fint med en medspiller, tar ned ballen elegant på kassa i sekstenmeteren og skyter utenfor. Alt var bra fram til avslutningen, som var direkte svak. Men Sociedad vinner og tar et langt steg mot CL.
Skal mye til for at det ikke blir CL på La Real og forhåpentligvis Sørloth neste år.

Hvis Sørloth blir i Real Sociedad, hvor mange spillere har vi i CL neste år?:

Haaland og Ødegaard fra PL, Sørloth fra La Liga, Ryerson, Thorsby og Nyland fra Bundesliga, Østigård og muligens Solbakken fra Serie A, Holmgren Pedersen og muligens Oppegård fra Nederland, Aursnes og Schjelderup fra Portugal...

også skal Hovland, Larsen, Kamara og Totland (Häcken), Midtsjø (Galatasaray), Zachariassen og Nguen (Ferencvaros) og Witry (Ludogrets) ut i kvalifisering.

benib

Legg inn av benib »

Vet ikke hvor mye hold det er i ryktene, men Rennes skal være interessert i å hente Sivert Mannsverk.

Har jo vært mange klubber linket til han. Arsenal, Manchester United og Feyenoord blant annet. Arsenal og United tror jeg er et for stort steg og Feyenoord har nok ikke råd, men Rennes er en klubb jeg tror både har råd til å kjøpe, plass til å spille og mulighet til å utvikle han videre. Det er jo ikke få store stjerner med bakgrunn fra klubben.

startelver

Legg inn av startelver »

benib skrev: tir mai 23, 2023 10:04 pm
LeSorcier skrev: tir mai 23, 2023 9:32 pm Etter 89 minutter kom den store sjansen for Sørloth. Kombinerer fint med en medspiller, tar ned ballen elegant på kassa i sekstenmeteren og skyter utenfor. Alt var bra fram til avslutningen, som var direkte svak. Men Sociedad vinner og tar et langt steg mot CL.
Skal mye til for at det ikke blir CL på La Real og forhåpentligvis Sørloth neste år.

Hvis Sørloth blir i Real Sociedad, hvor mange spillere har vi i CL neste år?:

Haaland og Ødegaard fra PL, Sørloth fra La Liga, Ryerson, Thorsby og Nyland fra Bundesliga, Østigård og muligens Solbakken fra Serie A, Holmgren Pedersen og muligens Oppegård fra Nederland, Aursnes og Schjelderup fra Portugal...

også skal Hovland, Larsen, Kamara og Totland (Häcken), Midtsjø (Galatasaray), Zachariassen og Nguen (Ferencvaros) og Witry (Ludogrets) ut i kvalifisering.
Vi kunne stilt et helt landslag med CL-spillere.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

benib skrev: ons mai 24, 2023 10:53 am Vet ikke hvor mye hold det er i ryktene, men Rennes skal være interessert i å hente Sivert Mannsverk.

Har jo vært mange klubber linket til han. Arsenal, Manchester United og Feyenoord blant annet. Arsenal og United tror jeg er et for stort steg og Feyenoord har nok ikke råd, men Rennes er en klubb jeg tror både har råd til å kjøpe, plass til å spille og mulighet til å utvikle han videre. Det er jo ikke få store stjerner med bakgrunn fra klubben.
Rennes er vel kjent for å være dyktige i scoutingarbeidet.
Hentet jo Kamaldeen Sulemana fra Nordsjælland og solgte han videre til PL og Southampton.
Hentet også Jeremy Doku fra Anderlecht som også fort kan bli et hett salgsobjekt.

benib

Legg inn av benib »

mogandisu skrev: ons mai 24, 2023 11:19 am
benib skrev: ons mai 24, 2023 10:53 am Vet ikke hvor mye hold det er i ryktene, men Rennes skal være interessert i å hente Sivert Mannsverk.

Har jo vært mange klubber linket til han. Arsenal, Manchester United og Feyenoord blant annet. Arsenal og United tror jeg er et for stort steg og Feyenoord har nok ikke råd, men Rennes er en klubb jeg tror både har råd til å kjøpe, plass til å spille og mulighet til å utvikle han videre. Det er jo ikke få store stjerner med bakgrunn fra klubben.
Rennes er vel kjent for å være dyktige i scoutingarbeidet.
Hentet jo Kamaldeen Sulemana fra Nordsjælland og solgte han videre til PL og Southampton.
Hentet også Jeremy Doku fra Anderlecht som også fort kan bli et hett salgsobjekt.
Du har også Lovro Majer som det snakkes om at skal bli solgt i sommer.

I tillegg har de et førsteklasses akademi og utviklet spillere som Ousmane Dembele, Camavinga, Mathys Tel m.fl.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

benib skrev: ons mai 24, 2023 10:53 am Vet ikke hvor mye hold det er i ryktene, men Rennes skal være interessert i å hente Sivert Mannsverk.

Har jo vært mange klubber linket til han. Arsenal, Manchester United og Feyenoord blant annet. Arsenal og United tror jeg er et for stort steg og Feyenoord har nok ikke råd, men Rennes er en klubb jeg tror både har råd til å kjøpe, plass til å spille og mulighet til å utvikle han videre. Det er jo ikke få store stjerner med bakgrunn fra klubben.
Molde forlanger etter sigende 80-90 mill.

En jeg snakket med sier det ikke er noe bud eller kontakt. Og han er pålitelig. United, Bayern og Arsenal har speidere på Mannsverk oftere og oftere nå.

Men vi så jo på Fofana hvor lang tid de brukte. Chelsea var tilstede på alle MFKs kamper i fjor. Hver eneste en. Ofte med 2 mann.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

benib skrev: tir mai 23, 2023 10:04 pm også skal Hovland, Larsen, Kamara og Totland (Häcken), Midtsjø (Galatasaray), Zachariassen og Nguen (Ferencvaros) og Witry (Ludogrets) ut i kvalifisering.
Det blir spennende å se hva Klaksvik-gutta Forren, Pettersen og Gussiås kan utrette i årets CL-kvalikk. Nære på å danke ut selveste Bodø/Glimt i fjor!

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

mogandisu skrev: ons mai 24, 2023 11:19 am
benib skrev: ons mai 24, 2023 10:53 am Vet ikke hvor mye hold det er i ryktene, men Rennes skal være interessert i å hente Sivert Mannsverk.

Har jo vært mange klubber linket til han. Arsenal, Manchester United og Feyenoord blant annet. Arsenal og United tror jeg er et for stort steg og Feyenoord har nok ikke råd, men Rennes er en klubb jeg tror både har råd til å kjøpe, plass til å spille og mulighet til å utvikle han videre. Det er jo ikke få store stjerner med bakgrunn fra klubben.
Rennes er vel kjent for å være dyktige i scoutingarbeidet.
Hentet jo Kamaldeen Sulemana fra Nordsjælland og solgte han videre til PL og Southampton.
Hentet også Jeremy Doku fra Anderlecht som også fort kan bli et hett salgsobjekt.
Ikke første Norske midtbanespiller som har vært i Rennes. Rekdal var også der en tid.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Interessert skrev: ons mai 24, 2023 2:06 pm
mogandisu skrev: ons mai 24, 2023 11:19 am
benib skrev: ons mai 24, 2023 10:53 am Vet ikke hvor mye hold det er i ryktene, men Rennes skal være interessert i å hente Sivert Mannsverk.

Har jo vært mange klubber linket til han. Arsenal, Manchester United og Feyenoord blant annet. Arsenal og United tror jeg er et for stort steg og Feyenoord har nok ikke råd, men Rennes er en klubb jeg tror både har råd til å kjøpe, plass til å spille og mulighet til å utvikle han videre. Det er jo ikke få store stjerner med bakgrunn fra klubben.
Rennes er vel kjent for å være dyktige i scoutingarbeidet.
Hentet jo Kamaldeen Sulemana fra Nordsjælland og solgte han videre til PL og Southampton.
Hentet også Jeremy Doku fra Anderlecht som også fort kan bli et hett salgsobjekt.
Ikke første Norske midtbanespiller som har vært i Rennes. Rekdal var også der en tid.
Ikke glem Alexander Tettey og Anders Konradsen også

benib

Legg inn av benib »

Interessert skrev: ons mai 24, 2023 2:06 pm
mogandisu skrev: ons mai 24, 2023 11:19 am
benib skrev: ons mai 24, 2023 10:53 am Vet ikke hvor mye hold det er i ryktene, men Rennes skal være interessert i å hente Sivert Mannsverk.

Har jo vært mange klubber linket til han. Arsenal, Manchester United og Feyenoord blant annet. Arsenal og United tror jeg er et for stort steg og Feyenoord har nok ikke råd, men Rennes er en klubb jeg tror både har råd til å kjøpe, plass til å spille og mulighet til å utvikle han videre. Det er jo ikke få store stjerner med bakgrunn fra klubben.
Rennes er vel kjent for å være dyktige i scoutingarbeidet.
Hentet jo Kamaldeen Sulemana fra Nordsjælland og solgte han videre til PL og Southampton.
Hentet også Jeremy Doku fra Anderlecht som også fort kan bli et hett salgsobjekt.
Ikke første Norske midtbanespiller som har vært i Rennes. Rekdal var også der en tid.
Tettey og Konradsen er vel de to andre. Er det flere?

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

benib skrev: ons mai 24, 2023 10:53 am Vet ikke hvor mye hold det er i ryktene, men Rennes skal være interessert i å hente Sivert Mannsverk.

Feyenoord har nok ikke råd
Hvorfor skulle de ikke ha råd til det? Kommer nok til å satse litt nå som de vinner serietittelen og spiller CL neste sesong. Et usikkerhetsmoment er at de nå mest sannsynlig mister manageren.

benib

Legg inn av benib »

Tinkler skrev: ons mai 24, 2023 2:30 pm
benib skrev: ons mai 24, 2023 10:53 am Vet ikke hvor mye hold det er i ryktene, men Rennes skal være interessert i å hente Sivert Mannsverk.

Feyenoord har nok ikke råd
Hvorfor skulle de ikke ha råd til det? Kommer nok til å satse litt nå som de vinner serietittelen og spiller CL neste sesong. Et usikkerhetsmoment er at de nå mest sannsynlig mister manageren.
Feyenoord, selv etter to sterke sesonger, har ikke veldig sterk økonomi.

Mulig de kan bruke opp mot €10 millioner på en spiller, men de har ikke råd til å komme i budkrig med klubber fra topp fem ligaer.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Feyenoord har allerede signert Ramiz Zerrouki fra Twente som kommer i sommervinduet. 75 mill for en defensiv midtbanespiller. Dette har vært spilleren Feyenoord har vært interessert i samtidig som Mannsverk. Så tviler på de henter begge nå som de har fått kloa i han. Det er en god del penger for Feyenoord som ikke har samme økonomien som PSV og Ajax.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

aderyn skrev: ons mai 24, 2023 3:22 pm Feyenoord har allerede signert Ramiz Zerrouki fra Twente som kommer i sommervinduet. 75 mill for en defensiv midtbanespiller. Dette har vært spilleren Feyenoord har vært interessert i samtidig som Mannsverk. Så tviler på de henter begge nå som de har fått kloa i han. Det er en god del penger for Feyenoord som ikke har samme økonomien som PSV og Ajax.
De betalte 85 mill NOK for Zerrouki, tviler på at Mannsverk ville ha kostet noe særlig mer enn det dersom de hadde gått for han istedenfor.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Er det ikke litt for tidlig for Mannsverk og dra til en større liga? Er vel ikke så alt for lenge siden Moldefans mente han hadde alt for varierende prestasjoner.

benib

Legg inn av benib »

Bakkus skrev: ons mai 24, 2023 4:18 pm Er det ikke litt for tidlig for Mannsverk og dra til en større liga? Er vel ikke så alt for lenge siden Moldefans mente han hadde alt for varierende prestasjoner.
Det er riktig at prestasjonene har vært varierende i år. Sammmen med resten av moldelaget. Men faktum er at et såpass stort talent som Mannsverk ikke blir i Norge så veldig mye lenger.

benib

Legg inn av benib »

Fire nordmenn på banen og to på benken da Djurgården og Häcken møtes til dyst i allsvenskan. Står 0-0

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7744

Legg inn av Big George »

Jeg tror de nederlandske toppklubbene har oppgitt Sivert Mannsverk. PL klubbene kan glatt bla opp 100 mill
og det er litt for mye for disse.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Spent på om Feyenoord kommer med et nytt bud på Vetlesen. De bød vel 60 millioner på DLD i vinter.

Cedianar

Legg inn av Cedianar »

Nederlandske klubber legger jo sjelden altfor mye penger på bordet. De vil kjøpe til en grei pris og så videreselge for tre ganger pengene. Ser ikke for meg at Feyenoord kommer til å høyne så mye mer enn det der. Jeg er spent på hva klubben har sagt til Hugo før han signerte kontrakten. Kan være de har gitt han en prisantydning som de tenker er akseptabelt. Jeg mener vi ikke burde akseptere mindre enn 80 millioner. Fofana og Tengstedt gikk for 120 og 107 millioner, og spisser har jo mer verdi. Men de tallene Hugo har levert synes jeg er i samme klasse. Håper Glimt er knallharde, men fair i forhandlingene.

benib

Legg inn av benib »

Cedianar skrev: tor mai 25, 2023 9:00 am Nederlandske klubber legger jo sjelden altfor mye penger på bordet. De vil kjøpe til en grei pris og så videreselge for tre ganger pengene. Ser ikke for meg at Feyenoord kommer til å høyne så mye mer enn det der. Jeg er spent på hva klubben har sagt til Hugo før han signerte kontrakten. Kan være de har gitt han en prisantydning som de tenker er akseptabelt. Jeg mener vi ikke burde akseptere mindre enn 80 millioner. Fofana og Tengstedt gikk for 120 og 107 millioner, og spisser har jo mer verdi. Men de tallene Hugo har levert synes jeg er i samme klasse. Håper Glimt er knallharde, men fair i forhandlingene.
Jeg tror at med kontraktsfornyelse så er Hugo Vetlesen priset ut av det alle andre nederlandske klubber enn PSV og Ajax tar seg råd til. De eneste andre klubber som har råd og ikke er topp-5 liga-klubber, er Club Brugge (som etter ryktene er veldig interessert) og de tre store i Portugal.

Så er det heller ikke sånn at alle topp 5-liga klubber har råd heller. I Tyskland f.eks. tror jeg at Stuttgart som ønsket Vetlesen i vinter, ikke kan gå opp mot €10 millioner nå.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Deila tar over Club Brugge i sommer. Tror det blir meget bra!

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

MadBum skrev: tor mai 25, 2023 10:37 am Deila tar over Club Brugge i sommer. Tror det blir meget bra!
Ga Ødegaard gjennombruddet sitt. Forhåpentligvis gir han også Nusa gjennombruddet.

startelver

Legg inn av startelver »

Merk dere tid og klokkeslett!

LØRDAG 15:30 spiller BVB Dortmund mot Mainz og klubben med seier vil ta sin første Bundesligatittel på 11 år!

For en opptur for trener Edin Terzić som mange avskrev som god nok for Dortmund etter å ha ligger i skyggen av hovedtrenerne i mange år.

Og for en opptur for 25 år gamle Julian Ryerson som skal vinne sin første tittel!

Lyngdalgutten fra Sørlandet som dro til Viking og fikk sin debut i 2015, to sesonger ble det der før han bestemte seg for å bli "tysker" og valgte Union Berlin. Og så videre til Dortmund.

Lykke til Julian!!!!!

Bilde

benib

Legg inn av benib »

startelver skrev: fre mai 26, 2023 10:28 am Merk dere tid og klokkeslett!

LØRDAG 15:30 spiller BVB Dortmund mot Mainz og klubben med seier vil ta sin første Bundesligatittel på 11 år!

For en opptur for trener Edin Terzić som mange avskrev som god nok for Dortmund etter å ha ligger i skyggen av hovedtrenerne i mange år.

Og for en opptur for 25 år gamle Julian Ryerson som skal vinne sin første tittel!

Lyngdalgutten fra Sørlandet som dro til Viking og fikk sin debut i 2015, to sesonger ble det der før han bestemte seg for å bli "tysker" og valgte Union Berlin. Og så videre til Dortmund.

Lykke til Julian!!!!!

Bilde
Jeg ser flere har beskrevet Julian Ryerson som den viktigste signeringen, om ikke i hele sesongen, men hvertfall vintervinduets. Har gitt Dortmund en mye større defensiv trygghet enn de hadde tidligere i sine andre backer. Han er ikke like hissig på å være med fremover og han er mye bedre en-mot-en enn de andre. Dette har ført til at midtstopperne til Dortmund har mer dekning og blir ikke dratt ut av posisjon i like stor grad som før.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»