Norske fotballspillere i utlandet

Svar
Kakebart
Innlegg: 1796

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av Kakebart »

FranciscoM skrev: tir jan 31, 2023 12:00 am
Norgefoot skrev: man jan 30, 2023 11:56 pm
@Big George :D
Tilbake på høyrevingen i dag ser det ut til.

Høydepunktene ligger her og Bobb er involvert i omtrent alt.


mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Godt å se Bobb true bakrom i noen av de høydepunktene. Fortsatt en spiller som trives best rettvendt og i mellomrom, men viktig å ha bakromstrusselen i tillegg.

Steffosn

Legg inn av Steffosn »

Overgangen til Joel Mvuka ser ut til å gå i vasken, da han ikke bestod den medisinske testen.

startelver

Legg inn av startelver »

UNEO skrev: tir jan 31, 2023 9:53 am Sander Berge https://tbrfootball.com/arsenal-registe ... der-berge/
Arsenal er på
Nå begynner det å bli litt ville overgangsrykter her.
Ikke sikker på om Arsenal trenger å styrke laget med Berge.

Tror vel han ville fått mere spilletid i Fulham. Men for all del, kanskje potensialet hans nå endelig slår ut i full blomst.

benib

Legg inn av benib »

Steffosn skrev: tir jan 31, 2023 11:24 am Overgangen til Joel Mvuka ser ut til å gå i vasken, da han ikke bestod den medisinske testen.
Var det for stort hjerte igjen?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

startelver skrev: tir jan 31, 2023 11:31 am
UNEO skrev: tir jan 31, 2023 9:53 am Sander Berge https://tbrfootball.com/arsenal-registe ... der-berge/
Arsenal er på
Nå begynner det å bli litt ville overgangsrykter her.
Ikke sikker på om Arsenal trenger å styrke laget med Berge.

Tror vel han ville fått mere spilletid i Fulham. Men for all del, kanskje potensialet hans nå endelig slår ut i full blomst.
Arsenal henta nettop Jorginho, er nok veldig lite aktuelt å hente Berge.

AcsOnFire

Legg inn av AcsOnFire »

Kakebart skrev: tir jan 31, 2023 12:00 pm Arsenal henta nettop Jorginho, er nok veldig lite aktuelt å hente Berge.
Ikke 'done deal' ennå.

benib

Legg inn av benib »

Steffosn skrev: tir jan 31, 2023 11:24 am Overgangen til Joel Mvuka ser ut til å gå i vasken, da han ikke bestod den medisinske testen.
Nå har det forresten kommet kontrabeskjed i følge BT. Vet ikke hva man skal tro..

Blirdetgull?

Legg inn av Blirdetgull? »

Spesielt hvis ikke Lorient har fått med seg saken om toppidrettsutøvere i Burundi har høyere grad av cardiomegaly enn normen i europa.

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

For en deilig kaotisk saga

Arilas melder at alt er i orden nå. Lånes tilbake til Glimt frem til sommeren. Gullkantet avtale spekket med diamanter for Glimt dette.


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Steffosn skrev: tir jan 31, 2023 11:24 am Overgangen til Joel Mvuka ser ut til å gå i vasken, da han ikke bestod den medisinske testen.
Synd. Egentlig veldig trist.

Oj han besto testen fikk vi nettopp vite. Stå på !

Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Dette er peak avtale, ass. Om den går igjennom er dette så vinn-vinn som man får det.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

FranciscoM skrev: tir jan 31, 2023 12:00 am
Norgefoot skrev: man jan 30, 2023 11:56 pm
@Big George :D
Har sagt det før. To karer som må inn i Ståle Solbakkens tropp Sivert Mannsverk og Oscar Bobb.
Vi kan ikke la Haaland og Ødegaard bære all offensiv. De andre er jo ikke på nivå.
Det er ikke minst type-valg som gjelder her.
Nå gjentar jeg meg selv, beklager !

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Vi får håpe på en tabbefri kamp


benib

Legg inn av benib »

Big George skrev: tir jan 31, 2023 12:27 pm
FranciscoM skrev: tir jan 31, 2023 12:00 am
Norgefoot skrev: man jan 30, 2023 11:56 pm
@Big George :D
Har sagt det før. To karer som må inn i Ståle Solbakkens tropp Sivert Mannsverk og Oscar Bobb.
Vi kan ikke la Haaland og Ødegaard bære all offensiv. De andre er jo ikke på nivå.
Det er ikke minst type-valg som gjelder her.
Nå gjentar jeg meg selv, beklager !
Og vi andre kan bare gjenta at Oscar Bobb nesten må vise seg frem på høyere nivå enn U-21-liga før det i det hele tatt er noe spørsmål om å ta han med. Mannsverk har jo vært med i en tropp så hvis han er bedre enn de som starter vil han jo spille.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Legg inn av benib » man jan 30, 2023 2:06 pm

Big George skrev: ↑man jan 30, 2023 2:05 pm
Vålerenga-duoen
Osame Sahraoui og Odin Holm er ønsket av klubber i Belgia og Nederland.
Foreløpig er bud enefor lave.
Rapporteres at det er Heerenveen (Sahraoui) og Standard Liege (Holm) som er klubbene som har bydd
Karlsbakk i Viking er også ønsket i Hereenveen.

Steffosn

Legg inn av Steffosn »

benib skrev: tir jan 31, 2023 12:35 pm
Big George skrev: tir jan 31, 2023 12:27 pm
FranciscoM skrev: tir jan 31, 2023 12:00 am

@Big George :D
Har sagt det før. To karer som må inn i Ståle Solbakkens tropp Sivert Mannsverk og Oscar Bobb.
Vi kan ikke la Haaland og Ødegaard bære all offensiv. De andre er jo ikke på nivå.
Det er ikke minst type-valg som gjelder her.
Nå gjentar jeg meg selv, beklager !
Og vi andre kan bare gjenta at Oscar Bobb nesten må vise seg frem på høyere nivå enn U-21-liga før det i det hele tatt er noe spørsmål om å ta han med. Mannsverk har jo vært med i en tropp så hvis han er bedre enn de som starter vil han jo spille.
Joshua King fikk A--landslagsdebuten sin mens han spilte reservelagsfotball i ManU, og gjorde seg umiddelbart bemerket. Vi mangler kvalitet på de offensive kantspillerne ved siden av Haaland. Elyounoussi virker helt ute av det, og det er ikke Sørloths drømmerolle. Jeg ser gjerne at Oscar Bobb tas opp.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Sheff U er i økonomisk krise og vil selge spillere.
TV2 melder om interesse fra Fulham og Newcastle men det skjer intet akkurat i disse minutter sier TV2.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Brynhilden er fortsatt ønsket i Tyrkia.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Steffosn skrev: tir jan 31, 2023 12:50 pm
benib skrev: tir jan 31, 2023 12:35 pm
Big George skrev: tir jan 31, 2023 12:27 pm

Har sagt det før. To karer som må inn i Ståle Solbakkens tropp Sivert Mannsverk og Oscar Bobb.
Vi kan ikke la Haaland og Ødegaard bære all offensiv. De andre er jo ikke på nivå.
Det er ikke minst type-valg som gjelder her.
Nå gjentar jeg meg selv, beklager !
Og vi andre kan bare gjenta at Oscar Bobb nesten må vise seg frem på høyere nivå enn U-21-liga før det i det hele tatt er noe spørsmål om å ta han med. Mannsverk har jo vært med i en tropp så hvis han er bedre enn de som starter vil han jo spille.
Joshua King fikk A--landslagsdebuten sin mens han spilte reservelagsfotball i ManU, og gjorde seg umiddelbart bemerket. Vi mangler kvalitet på de offensive kantspillerne ved siden av Haaland. Elyounoussi virker helt ute av det, og det er ikke Sørloths drømmerolle. Jeg ser gjerne at Oscar Bobb tas opp.
Martin Samuelsen fikk jo også a-lagsdebuten sin mens hans spilte reservelagsfotball der borte. Det behøver ikke å ha så mye å si, sånn sett. Vil tro typer som Schjelderup står foran i køen, men Bobb må jo gjerne få en samling med A-lagsgutta.

Har også mine tvil om at Moi blir droppet med det første, er vel en av Ståles mest betrodde menn så langt.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Steffosn skrev: tir jan 31, 2023 12:50 pm
benib skrev: tir jan 31, 2023 12:35 pm
Big George skrev: tir jan 31, 2023 12:27 pm

Har sagt det før. To karer som må inn i Ståle Solbakkens tropp Sivert Mannsverk og Oscar Bobb.
Vi kan ikke la Haaland og Ødegaard bære all offensiv. De andre er jo ikke på nivå.
Det er ikke minst type-valg som gjelder her.
Nå gjentar jeg meg selv, beklager !
Og vi andre kan bare gjenta at Oscar Bobb nesten må vise seg frem på høyere nivå enn U-21-liga før det i det hele tatt er noe spørsmål om å ta han med. Mannsverk har jo vært med i en tropp så hvis han er bedre enn de som starter vil han jo spille.
Joshua King fikk A--landslagsdebuten sin mens han spilte reservelagsfotball i ManU, og gjorde seg umiddelbart bemerket. Vi mangler kvalitet på de offensive kantspillerne ved siden av Haaland. Elyounoussi virker helt ute av det, og det er ikke Sørloths drømmerolle. Jeg ser gjerne at Oscar Bobb tas opp.
Han hadde da i hvert fall spilt førstelagsfotball i form av et par utlån da han debuterte i 2012, dessuten var ikke spillermateriellet all verden på landslaget på den tiden. Ganske skrallt bak Moa når det gjaldt spisser.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

dobbel post.
Sist redigert av Big George den tir jan 31, 2023 1:20 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

Nå var vel Oscar Bobb en av de beste på det norske U-21 landslaget om ikke den beste og det bør kvalifisere til A-landslaget.
Man City hadde Alvarez i VM finalen for Argentina og han sitter på benken i Man City
Cancelo er et annet eksempel på overflod av klassespillere i styrtrike Man City.
At mange mener Oscar Bobb er for god for Man Citys U-21 som er Englands beste. burde telle en del.

Kjekspakke

Legg inn av Kjekspakke »

Tinkler skrev: tir jan 31, 2023 12:31 pm Vi får håpe på en tabbefri kamp
Det blir i såfall en positiv overraskelse

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7745

Legg inn av Big George »

FC København og Vålerenga forhandler på overgangsvinduets siste dag om et salg av stortalentet Odin Thiago Holm.

benib

Legg inn av benib »

Big George skrev: tir jan 31, 2023 1:18 pm Nå var vel Oscar Bobb en av de beste på det norske U-21 landslaget om ikke den beste og det bør kvalifisere til A-landslaget.
Man City hadde Alvarez i VM finalen for Argentina og han sitter på benken i Man City
Cancelo er et annet eksempel på overflod av klassespillere i styrtrike Man City.
At mange mener Oscar Bobb er for god for Man Citys U-21 som er Englands beste. burde telle en del.
Men det er svært vanskelig å vite hvor god en angrepsspiller er før han møter "voksne" forsvarsspillere. Bobb har ingenting på A-landslaget å gjøre før han får et utlån, spiller jevnlig for City eller selges.

Sammenligningen med King, Samuelsen og Alvarez er ikke gjeldende. King og Samuelsen hadde faktisk noen utlån under beina hvor de viste at de dugde mot eldre spillere. Dessuten var situasjonen for landslaget en helt annen.

Alvarez har fått spille for Manchester City i år og hadde fire sesonger for River Plate før det.

benib

Legg inn av benib »

Kjekspakke skrev: tir jan 31, 2023 1:19 pm
Tinkler skrev: tir jan 31, 2023 12:31 pm Vi får håpe på en tabbefri kamp
Det blir i såfall en positiv overraskelse
Var god forrige gang han fikk prøve seg for Leipzig.

Hektisk Kampanje

Legg inn av Hektisk Kampanje »

Big George skrev: tir jan 31, 2023 1:27 pm FC København og Vålerenga forhandler på overgangsvinduets siste dag om et salg av stortalentet Odin Thiago Holm.
Trist overgang om den går igjennom. FC København er et lite steg opp fra Oslos stolthet, men i en Eliteseriekontekst er det et steg til siden. Skulle heller sett han ta steget til Nederland/Belgia for talentet er jo utvilsomt der.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Hektisk Kampanje skrev: tir jan 31, 2023 2:03 pm
Big George skrev: tir jan 31, 2023 1:27 pm FC København og Vålerenga forhandler på overgangsvinduets siste dag om et salg av stortalentet Odin Thiago Holm.
Trist overgang om den går igjennom. FC København er et lite steg opp fra Oslos stolthet, men i en Eliteseriekontekst er det et steg til siden. Skulle heller sett han ta steget til Nederland/Belgia for talentet er jo utvilsomt der.
Samtidig er jo den danske ligaen ett fint utstillingsvindu, bare se på godeste Schjelderup.

Uten å sette dansk og norsk ligafotball for mye opp mot hverandre.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ikke ofte jeg er begeistret over at norske talenter går til Danmark men i Holm sitt tilfelle tror jeg faktisk det kan være fornuftig. Synes ikke han har vist nok til å gå til en toppliga, samtidig så må han vekk fra Vålerenga og Fagermo ball asap. Tror også gress er bedre for kroppen hans.

Får bare håpe at han får spille der. FCK har ikke noe i mot å bruke 40 mill på en spiller og sette han på benken om han ikke er god nok. De har satt en del store talenter på benken før, og er litt konkurranse der på midten. Faktisk synes jeg det er et greit steg. Han har ikke vist stabiliteten til å få noe veldig mye bedre.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»