Norske fotballspillere i utlandet

Svar
startelver

Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av startelver »

Her kan man skrive og diskutere om norske proffspillere i utlandet.

Av de norske i aksjon i kveld , spilte Sørloth hele kampen for Leipzig som vant 1-0 mot Alkmaar.

TWU

Legg inn av TWU »

Recap nylige hendelser:
- Dønnum til Standard Liege
- Ajer til Brentford
- Zachariasbryggen til Ferencvaros
Noen andre?

Edit: Den autokorrekten likte jeg - så lar den være..

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Er Ajer bekreftet?

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Nordsjælland sesongåpner klokken 14, regner med at Schjelderup får bra med minutter. Går på Viasport 2.

startelver

Legg inn av startelver »

FranciscoM skrev: lør jul 17, 2021 11:06 pm Er Ajer bekreftet?
Ser slik ut ,men manager Frank ville ikke bekrefte det når han ble spurt i går.

"Thomas Frank has refused to confirm the arrival of Kristoffer Ajer at Brentford – but promised there will be new signings ahead of the Premier League season.""

https://www.westlondonsport.com/brentfo ... -brentford

startelver

Legg inn av startelver »

En annen interessant historie er at Celtic mener Hjelde kan erstatte Ajer .

https://www.footballfancast.com/celtic- ... p-analysis

"Speaking about Hjelde last season, John Hughes commented: “Leo is going to be the next Van Dijk. Trust me on that.” He then claimed that the youngster had a “massive future” ahead of him."

chatin

Legg inn av chatin »

startelver skrev: søn jul 18, 2021 12:25 pm En annen interessant historie er at Celtic mener Hjelde kan erstatte Ajer .

https://www.footballfancast.com/celtic- ... p-analysis

"Speaking about Hjelde last season, John Hughes commented: “Leo is going to be the next Van Dijk. Trust me on that.” He then claimed that the youngster had a “massive future” ahead of him."
Allerede ryktet til Premier League, Leeds tror jeg det var. Virker spennende.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

Bjørn Maars Johnsen fikk overtidsminuttene da Montreal vant 5-4 mot Cinciniatti i en kaoskamp uten like.

Jakob Glesnes spilte som vanlig 90 minutter for Philadelphia, som vant 2-1 mot DC United. Ola Kamara var ikke i troppen til gjestene.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Schjelderup et tverrligger-treff unna en strålende assist. Og så skaper han et straffespark like etterpå.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Så du kampen, Dewas? Hvordan klarte Schjelderup seg ellers? Ser de tapte kampen til slutt.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 4:54 pm Så du kampen, Dewas? Hvordan klarte Schjelderup seg ellers? Ser de tapte kampen til slutt.
5,5/10 kamp. Skaffet straffesparket men slet litt ellers. Hadde noen gode involveringer men druknet utover kampen mot et nyopprykket og fysisk tungt lag - han blir deussten (som i fjor) brukt særdeles lite når han vandrer inn sentralt. På kanten blir han litt for treig på overganger (minner litt om Ødegaard). Har lagt på seg mer muskler og vokser fortsatt; ingen tvil om at potensialet er enorm.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Dewaz skrev: søn jul 18, 2021 7:54 pm 5,5/10 kamp. Skaffet straffesparket men slet litt ellers. Hadde noen gode involveringer men druknet utover kampen mot et nyopprykket og fysisk tungt lag - han blir deussten (som i fjor) brukt særdeles lite når han vandrer inn sentralt. På kanten blir han litt for treig på overganger (minner litt om Ødegaard). Har lagt på seg mer muskler og vokser fortsatt; ingen tvil om at potensialet er enorm.
Takker for oppsummeringen, strålende!

Utvilsomt et stort talent ja. Hadde håpet han skulle bli mer involvert sentralt nå etter at Kamaldeen ble solgt, men det kommer seg kanskje utover sesongen. Blir spennende å følge.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Ser at Meling linkes veldig til Rennes nå. Det hadde vel vært en bra overgang? Det øker i hvert fall mulighetene våre til å stille med en elver som alle spiller i topp 5 ligaer, som vi vel alle er enige om at vil gi oss øyeblikkelig suksess…

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Trikser vi litt med formasjonen kan vi stille med en (noe ubalansert) XI fra topp 5-ligaer allerede nå

Jarstein
Ajer - Østigård - Meling*
Ødegaard - Thorsby - Berge*
Moi - Hauge
Sørloth - Haaland

Ser ut som en formasjon jeg kunne spilt på med på CM 97/98. Har jeg forresten glemt noen? Vært en lang dag.

(*antar de ender i nevnte ligaer i løpet av sommeren)

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Burde vel kanskje opprettes tråder for landslaget, samt aldersbestemte landslag?

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9974

Legg inn av Korgutt »

FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 11:01 pm Burde vel kanskje opprettes tråder for landslaget, samt aldersbestemte landslag?
Jeg kan ta A-landslaget.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Korgutt skrev: søn jul 18, 2021 11:02 pm
FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 11:01 pm Burde vel kanskje opprettes tråder for landslaget, samt aldersbestemte landslag?
Jeg kan ta A-landslaget.
Nydelig!

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

startelver skrev: søn jul 18, 2021 12:25 pm En annen interessant historie er at Celtic mener Hjelde kan erstatte Ajer .

https://www.footballfancast.com/celtic- ... p-analysis

"Speaking about Hjelde last season, John Hughes commented: “Leo is going to be the next Van Dijk. Trust me on that.” He then claimed that the youngster had a “massive future” ahead of him."
Spent på hvor lang tid Hjelde bruker på å spille seg inn på landslaget. Slik ståa er nå er ikke veien veldig lang om han presterer i Skottland

Taururu

Legg inn av Taururu »

FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 11:17 pm
startelver skrev: søn jul 18, 2021 12:25 pm En annen interessant historie er at Celtic mener Hjelde kan erstatte Ajer .

https://www.footballfancast.com/celtic- ... p-analysis

"Speaking about Hjelde last season, John Hughes commented: “Leo is going to be the next Van Dijk. Trust me on that.” He then claimed that the youngster had a “massive future” ahead of him."
Spent på hvor lang tid Hjelde bruker på å spille seg inn på landslaget. Slik ståa er nå er ikke veien veldig lang om han presterer i Skottland
Aldri sett han spille, men om han spiiller seg inn på Celtic nå skal jeg se å få sett noen kamper av de. Fint å se deg her, FranciscoM forresten

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Taururu skrev: søn jul 18, 2021 11:20 pm
FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 11:17 pm
startelver skrev: søn jul 18, 2021 12:25 pm En annen interessant historie er at Celtic mener Hjelde kan erstatte Ajer .

https://www.footballfancast.com/celtic- ... p-analysis

"Speaking about Hjelde last season, John Hughes commented: “Leo is going to be the next Van Dijk. Trust me on that.” He then claimed that the youngster had a “massive future” ahead of him."
Spent på hvor lang tid Hjelde bruker på å spille seg inn på landslaget. Slik ståa er nå er ikke veien veldig lang om han presterer i Skottland
Aldri sett han spille, men om han spiiller seg inn på Celtic nå skal jeg se å få sett noen kamper av de. Fint å se deg her, FranciscoM forresten
Aldri sett han spille, men jeg deler dine tanker der. Ser at Celticforumet mener han kan gå rett inn på stopperplass for dem så vi får håpe de har rett.
Takk for det, og i like måte! Tror dette forumet kan fungere veldig bra. Allerede mange av VGDs gamle travere som har tatt veien hit

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 10:57 pm Trikser vi litt med formasjonen kan vi stille med en (noe ubalansert) XI fra topp 5-ligaer allerede nå

Jarstein
Ajer - Østigård - Meling*
Ødegaard - Thorsby - Berge*
Moi - Hauge
Sørloth - Haaland

Ser ut som en formasjon jeg kunne spilt på med på CM 97/98. Har jeg forresten glemt noen? Vært en lang dag.

(*antar de ender i nevnte ligaer i løpet av sommeren)
Tar du med Ryerson så slipper du å være så kreativ.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Kakebart skrev: søn jul 18, 2021 11:28 pm
FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 10:57 pm Trikser vi litt med formasjonen kan vi stille med en (noe ubalansert) XI fra topp 5-ligaer allerede nå

Jarstein
Ajer - Østigård - Meling*
Ødegaard - Thorsby - Berge*
Moi - Hauge
Sørloth - Haaland

Ser ut som en formasjon jeg kunne spilt på med på CM 97/98. Har jeg forresten glemt noen? Vært en lang dag.

(*antar de ender i nevnte ligaer i løpet av sommeren)
Tar du med Ryerson så slipper du å være så kreativ.
Selvfølgelig, skjønner ikke hvordan jeg klarte å glemme ham! Skulle vel bety at vi praktisk talt er i VM, hvis man skal tro på ekspertene

Taururu

Legg inn av Taururu »

Er en del rykter omkring Sander Berge også. Blir nok for klubbytte, men så spørs i hvilken klubb og i hvilket land

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 11:32 pm
Kakebart skrev: søn jul 18, 2021 11:28 pm
FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 10:57 pm Trikser vi litt med formasjonen kan vi stille med en (noe ubalansert) XI fra topp 5-ligaer allerede nå

Jarstein
Ajer - Østigård - Meling*
Ødegaard - Thorsby - Berge*
Moi - Hauge
Sørloth - Haaland

Ser ut som en formasjon jeg kunne spilt på med på CM 97/98. Har jeg forresten glemt noen? Vært en lang dag.

(*antar de ender i nevnte ligaer i løpet av sommeren)
Tar du med Ryerson så slipper du å være så kreativ.
Selvfølgelig, skjønner ikke hvordan jeg klarte å glemme ham! Skulle vel bety at vi praktisk talt er i VM, hvis man skal tro på ekspertene
VM ja.... først må vi vel kunne få et samhold og dynamikk

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Taururu skrev: søn jul 18, 2021 11:42 pm Er en del rykter omkring Sander Berge også. Blir nok for klubbytte, men så spørs i hvilken klubb og i hvilket land
Synes det har vært litt stille i det siste og SU prøver å overtale han til å ta et år til. Ikke sikker på hva det blir til der.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Tror Su er litt griske med tanke på hvor mye de mener de skal få for han.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Taururu skrev: søn jul 18, 2021 11:57 pm Tror Su er litt griske med tanke på hvor mye de mener de skal få for han.
Vil ikke selge virker det som og en klausul på 35 mil blir nok ikke innfridd når han har vært skada en hel sesong og det er koronatider. Tror han må jobbe for det om han vil ut.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 11:28 pm
Taururu skrev: søn jul 18, 2021 11:20 pm
FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 11:17 pm

Spent på hvor lang tid Hjelde bruker på å spille seg inn på landslaget. Slik ståa er nå er ikke veien veldig lang om han presterer i Skottland
Aldri sett han spille, men om han spiiller seg inn på Celtic nå skal jeg se å få sett noen kamper av de. Fint å se deg her, FranciscoM forresten
Aldri sett han spille, men jeg deler dine tanker der. Ser at Celticforumet mener han kan gå rett inn på stopperplass for dem så vi får håpe de har rett.
Takk for det, og i like måte! Tror dette forumet kan fungere veldig bra. Allerede mange av VGDs gamle travere som har tatt veien hit
Har alltid hatt sansen for Hjelde, ser ut som en stopper og har ingen klare svakheter. At han er venstrebent gjør han ekstra spennende. Men snakket om at han skal ta en plass i Celtic skjønner jeg ikke hvordan kan være realistisk. Han starter ikke treningskamper om dagen, og de skal trolig hente 2 stoppere til samtidig som førstevalget Julien er ute med skade. Vil tippe på utlån om han signerer ny kontrakt med Celtic.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kakebart skrev: man jul 19, 2021 12:03 am
FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 11:28 pm
Taururu skrev: søn jul 18, 2021 11:20 pm
Aldri sett han spille, men om han spiiller seg inn på Celtic nå skal jeg se å få sett noen kamper av de. Fint å se deg her, FranciscoM forresten
Aldri sett han spille, men jeg deler dine tanker der. Ser at Celticforumet mener han kan gå rett inn på stopperplass for dem så vi får håpe de har rett.
Takk for det, og i like måte! Tror dette forumet kan fungere veldig bra. Allerede mange av VGDs gamle travere som har tatt veien hit
Har alltid hatt sansen for Hjelde, ser ut som en stopper og har ingen klare svakheter. At han er venstrebent gjør han ekstra spennende. Men snakket om at han skal ta en plass i Celtic skjønner jeg ikke hvordan kan være realistisk. Han starter ikke treningskamper om dagen, og de skal trolig hente 2 stoppere til samtidig som førstevalget Julien er ute med skade. Vil tippe på utlån om han signerer ny kontrakt med Celtic.
Ser ut som en stopper? Er han over 1,90?

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Taururu skrev: man jul 19, 2021 12:10 am
Kakebart skrev: man jul 19, 2021 12:03 am
FranciscoM skrev: søn jul 18, 2021 11:28 pm

Aldri sett han spille, men jeg deler dine tanker der. Ser at Celticforumet mener han kan gå rett inn på stopperplass for dem så vi får håpe de har rett.
Takk for det, og i like måte! Tror dette forumet kan fungere veldig bra. Allerede mange av VGDs gamle travere som har tatt veien hit
Har alltid hatt sansen for Hjelde, ser ut som en stopper og har ingen klare svakheter. At han er venstrebent gjør han ekstra spennende. Men snakket om at han skal ta en plass i Celtic skjønner jeg ikke hvordan kan være realistisk. Han starter ikke treningskamper om dagen, og de skal trolig hente 2 stoppere til samtidig som førstevalget Julien er ute med skade. Vil tippe på utlån om han signerer ny kontrakt med Celtic.
Ser ut som en stopper? Er han over 1,90?
Er nok rett under vil jeg tro. Men han har en solid ramme, god ballbehandling og grei fart. Jeg har bare sett han på aldersbestemte landslag.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»