Norske fotballspillere i utlandet

Svar
VifteKopp

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av VifteKopp »

Nordlys skrev: ons jun 08, 2022 4:54 pm Ikke noe i veien med å rydde strandsonen for egen hygge, men det er altså helt verdiløst i den store sammenheng fordi vi ikke greier å holde søppel unna verdenshavene som fører til jevne forsyninger med nytt søppel. Det er der man burde sette inn støtet først og fremst. Og da må man som privatpersoner kanskje "ofre" litt i hverdagen og ikke bare ha det hyggelig en dag i fjæra en gang i året.
Igjen, det er ikke verdiløst. Du har rett i at for å få bukt med forsøplingen av havet må man starte i andre enden, før det kommer ut i havene, men vi må fremdeles rydde søpla som allerede har blir sluppet ut. Man må gjøre begge deler.

Champis

Legg inn av Champis »

Lilleborg skrev: ons jun 08, 2022 3:24 pm
Champis skrev: ons jun 08, 2022 1:29 pm 2. bundesliga er absolutt ikke på et betydelig bedre nivå enn Eliteserien rent sportslig.
Jeg synes det.

Hva er resonnementet bak det? Jeg tror maks et par av lagene i eliteserien hadde rykket ned derfra, og jeg tror ingen av lagene i 2. Bundesliga hadde vunnet Eliteserien. Det KAN være at gjennomsnittsnivået er bedre, men at nivået på ligaen er BETYDELIG høyere er helt usannsynlig.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

2..Bundesliga trekker muligens alt fra 5000 til 40 000 tilskuere. To-tre lag hvert år rykker opp til 1.Bundesliga. Man har 80 millioner innbyggere og i 1.Bundesliga fylles stallene opp av mange utlendinger som gjør at mange tyske spillere dyttes nedover til nivå 2.
Man skal være minst gjennomsnitt norsk Eliteseriespiller for å bli kjøpt til en 2.Bundesliga-klubb.

Joda, jeg tror 2.Bundesliga nivået er litt høyere enn Eliteserien, selv om vi trolig har noen spillere som holder nivået til 1.Bundesliga.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Klarer virkelig ikke se at nivået i 2. BL er betydelig bedre enn i eliteserien. Utrolig mye ustabilitet blant lagene, og det er ikke fordi nivået er så voldsomt høyt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Lilleborg skrev: ons jun 08, 2022 3:24 pm
Champis skrev: ons jun 08, 2022 1:29 pm 2. bundesliga er absolutt ikke på et betydelig bedre nivå enn Eliteserien rent sportslig.
Jeg synes det.
Ser du mye 2. Bundesliga? Man må jo helst se en del kamper fra begge ligaene før man begynner å sammenligne nivået. I fotball svinger det fort, så jeg regner med at konklusjonen din er basert på de siste sesongene?

Selv har jeg ikke sett en kamp fra nivå to i Tyskland på lang tid, men jeg antar at den sportslige kvaliteten er bedre i ES.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Jeg ser utrolig mye Bundesliga 2. og synes den diagonale pasningshastigheten er for svak i Nord-Tyskland til å måle seg med spillet til feks. Ålesund og Sandefjord.

Brukeravatar
Lilleborg
Innlegg: 1914

Legg inn av Lilleborg »

LeSorcier skrev: tor jun 09, 2022 4:27 pm I fotball svinger det fort, så jeg regner med at konklusjonen din er basert på de siste sesongene?
Jepp.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Hvis vi sier at 5-10 fra Eliteserien er gode nok for 1. Bundesliga
og ca 100 fra Eliteserien er gode nok for 2.Bundesliga
mens resten ca 200 fra Eliteserien er på nivå 3 i Tyskland

Jeg tror neppe det er bedre stilt enn det sett med norske øyne.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

MatsEn89 skrev: tor jun 09, 2022 4:31 pm Jeg ser utrolig mye Bundesliga 2. og synes den diagonale pasningshastigheten er for svak i Nord-Tyskland til å måle seg med spillet til feks. Ålesund og Sandefjord.
Hva med dimensjonen i de totale kollektivbevegelsene?

Champis

Legg inn av Champis »

Big George skrev: tor jun 09, 2022 8:37 pm Hvis vi sier at 5-10 fra Eliteserien er gode nok for 1. Bundesliga
og ca 100 fra Eliteserien er gode nok for 2.Bundesliga
mens resten ca 200 fra Eliteserien er på nivå 3 i Tyskland

Jeg tror neppe det er bedre stilt enn det sett med norske øyne.

Så du tenker at alle lagene i 2. Bundesliga hadde vært i gullkampen i Eliteserien?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Champis skrev: tor jun 09, 2022 11:53 pm
Big George skrev: tor jun 09, 2022 8:37 pm Hvis vi sier at 5-10 fra Eliteserien er gode nok for 1. Bundesliga
og ca 100 fra Eliteserien er gode nok for 2.Bundesliga
mens resten ca 200 fra Eliteserien er på nivå 3 i Tyskland

Jeg tror neppe det er bedre stilt enn det sett med norske øyne.

Så du tenker at alle lagene i 2. Bundesliga hadde vært i gullkampen i Eliteserien?
Og vel så det.
Tempoet der kan nok være et knepp eller to lavere enn bant de beste i ES.
Teknisk nivå langt over, forsvarsspill milevis over.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Veldig usikker om Solbakken kan bli en hit i Roma. Mourinho ønsker seg også Guedes, og dette betyr mer konkurranse, selv om Guedes og kan bekle begge kanter og ofte har spilt som hengende angrepsspiller i Valencia.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Zehr skrev: fre jun 10, 2022 2:16 pm Veldig usikker om Solbakken kan bli en hit i Roma. Mourinho ønsker seg også Guedes, og dette betyr mer konkurranse, selv om Guedes og kan bekle begge kanter og ofte har spilt som hengende angrepsspiller i Valencia.
Spørs vel helt på hvor mye han kan forbedre seg.
Har har fart, og tildels teknikk, men det skorter en del på taktisk vurdering og evnen til å stå på i motgang virker jo veldig varierende.

Champis

Legg inn av Champis »

Kalle73 skrev: fre jun 10, 2022 1:58 pm
Champis skrev: tor jun 09, 2022 11:53 pm
Big George skrev: tor jun 09, 2022 8:37 pm Hvis vi sier at 5-10 fra Eliteserien er gode nok for 1. Bundesliga
og ca 100 fra Eliteserien er gode nok for 2.Bundesliga
mens resten ca 200 fra Eliteserien er på nivå 3 i Tyskland

Jeg tror neppe det er bedre stilt enn det sett med norske øyne.

Så du tenker at alle lagene i 2. Bundesliga hadde vært i gullkampen i Eliteserien?
Og vel så det.
Tempoet der kan nok være et knepp eller to lavere enn bant de beste i ES.
Teknisk nivå langt over, forsvarsspill milevis over.

Hvis noen av lagene i 2. Bundesliga hadde slått Glimt over en hel sesong de par siste årene, så ville jeg karakterisert det som sjokkerende. Og da snakker jeg altså om de beste lagene. De svakeste lagene hadde selvsagt ikke vært i nærheten.

obban

Legg inn av obban »

Kalle73 skrev: fre jun 10, 2022 1:58 pm
Champis skrev: tor jun 09, 2022 11:53 pm
Big George skrev: tor jun 09, 2022 8:37 pm Hvis vi sier at 5-10 fra Eliteserien er gode nok for 1. Bundesliga
og ca 100 fra Eliteserien er gode nok for 2.Bundesliga
mens resten ca 200 fra Eliteserien er på nivå 3 i Tyskland

Jeg tror neppe det er bedre stilt enn det sett med norske øyne.

Så du tenker at alle lagene i 2. Bundesliga hadde vært i gullkampen i Eliteserien?
Og vel så det.
Tempoet der kan nok være et knepp eller to lavere enn bant de beste i ES.
Teknisk nivå langt over, forsvarsspill milevis over.
Det er ikke mer enn et drøyt år siden Molde slo ut Hoffenheim fra Europaligaen.
Hoffenheim hadde nok endt høyere på tabellen enn Molde over en sesong, men noen "milevis forskjell" var det ikke.
At alle lagene fra 2. Bundesliga da skulle være gullkandidater i Eliteserien høres tvilsomt ut.

Champis

Legg inn av Champis »

obban skrev: lør jun 11, 2022 10:35 am
Kalle73 skrev: fre jun 10, 2022 1:58 pm
Champis skrev: tor jun 09, 2022 11:53 pm


Så du tenker at alle lagene i 2. Bundesliga hadde vært i gullkampen i Eliteserien?
Og vel så det.
Tempoet der kan nok være et knepp eller to lavere enn bant de beste i ES.
Teknisk nivå langt over, forsvarsspill milevis over.
Det er ikke mer enn et drøyt år siden Molde slo ut Hoffenheim fra Europaligaen.
Hoffenheim hadde nok endt høyere på tabellen enn Molde over en sesong, men noen "milevis forskjell" var det ikke.
At alle lagene fra 2. Bundesliga da skulle være gullkandidater i Eliteserien høres tvilsomt ut.

Nå skal det sies at Molde var ganske så heldige mot Hoffenheim, men helt enig. Et midt på tabellen-lag i Bundesliga holder selvsagt et veldig mye høyere nivå enn lagene i 2. Bundesliga - spesielt nedre halvdel.

Zehr

Legg inn av Zehr »

Ikke lenger en fotballspiller, men Henning Berg fortsetter karrieren i Pafos FC. Ser ut til at han trives på Kypros.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Zehr skrev: søn jun 12, 2022 12:45 pm Ikke lenger en fotballspiller, men Henning Berg fortsetter karrieren i Pafos FC. Ser ut til at han trives på Kypros.
Samme klubb som Eirik Hestad altså.

trønderen

Legg inn av trønderen »

Noen delte denne linken på rbkweb, og jeg må nesten dele den videre her.
De dyreste Premier League signeringene fra hver av Europas 20 beste ligaer.
https://www.football365.com/news/most-e ... -divisions
Om alle prisene er korrekte vet jeg ikke, men det interessante er at det er flere nordmenn med her:

- Kristoffer Ajer er den 3. dyreste spilleren fra den skotske ligaen.
- Sander Berge er den dyreste fra den belgiske ligaen (delt førsteplass).
- Mohamed Elyounoussi er den dyreste fra den sveitsiske ligaen.
- Vegard Heggem er den nest dyreste fra Eliteserien. Det skjedde allerede i 1998 (John Obi Mikel er den klart dyreste, Anders Lindegaard er den 3. dyreste).
- Alexander Sørloth er den dyreste fra den danske ligaen.

startelver

Legg inn av startelver »

Zehr skrev: søn jun 12, 2022 12:45 pm Ikke lenger en fotballspiller, men Henning Berg fortsetter karrieren i Pafos FC. Ser ut til at han trives på Kypros.
Han har vel et stort flott hus der fra før, snart blitt Kypriot han.

Zehr

Legg inn av Zehr »

">

I følge Daniele Longo, overgangsjournalist i calciomercato.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Vet ikke om det er nevnt noe sted før, Deila overtar Standard Liege.

https://www.mlssoccer.com/news/ronny-de ... as-interim

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7835

Legg inn av Big George »

Zehr skrev: man jun 13, 2022 10:34 am ">

I følge Daniele Longo, overgangsjournalist i calciomercato.
Hva betyr det ? Er det tilbudet eller er det en overgangssum ?

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Big George skrev: man jun 13, 2022 7:25 pm
Zehr skrev: man jun 13, 2022 10:34 am ">

I følge Daniele Longo, overgangsjournalist i calciomercato.
Hva betyr det ? Er det tilbudet eller er det en overgangssum ?
#Napoli #Østigård ett skritt unna. Fire millioner euro til Brighton.

Virker å gå i orden.

Juventus

Legg inn av Juventus »

Linselusa skrev: man jun 13, 2022 8:08 pm
Big George skrev: man jun 13, 2022 7:25 pm
Zehr skrev: man jun 13, 2022 10:34 am ">

I følge Daniele Longo, overgangsjournalist i calciomercato.
Hva betyr det ? Er det tilbudet eller er det en overgangssum ?
#Napoli #Østigård ett skritt unna. Fire millioner euro til Brighton.

Virker å gå i orden.
Blir spennende! Håper Koulibaly (1 år igjen av kontrakten og sies at Napoli vil ha penger siden de ikke blir enige om ny kontrakt) forsvinner nå for da bør det være gode muligheter for mye spilletid for Østigård.

startelver

Legg inn av startelver »

Får håpe Napoli coachen har fått med seg landskampene så han går rett inn på laget.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Arnstad får ny trener. Kompany klar for Burnley.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Kan være bra det. Har ikke noe inntrykk av Kompany, men han har vel ikke akkurat gjort braksuksess med det største laget i Belgia.

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

Kanskje Kjetil Knutsen er aktuell for Anderlecht?

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Bordeaux pælmes ned til nivå 3 grunnet økonomisk rot. Bare for Gregersen å komme seg bort vel?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»