Norske fotballspillere i utlandet

Svar
MatsEn89

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av MatsEn89 »

Palumbo har spilt for Juve og Udinese. Hjelper nok å ha italiensk far, men utrolig kult

startelver

Legg inn av startelver »

Ante ikke hvem det var en gang.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

aderyn skrev: man mai 16, 2022 10:31 pm Da har Martin Palumbo kommet inn for Juventus til sin debut, byttet med selveste Paulo Dybala.

Bilde
Skal vi tro det er et sånn bytte på tampen av sesongen som gjøres for å pushe markedsverdien for et salg senere?

aderyn

Legg inn av aderyn »

Nordlys skrev: tir mai 17, 2022 12:16 pm Skal vi tro det er et sånn bytte på tampen av sesongen som gjøres for å pushe markedsverdien for et salg senere?
Han er jo per definisjon ikke permanent Juventus spiller, kun på lån med opsjon på kjøp så vanskelig å si. Kanskje rart å gjøre det for en spiller de ikke enda har henta. Men vil hvert fall tro de henter han permanent ettersom de ga han spilletid i sesongens siste kamp. Etter det jeg har sett av han på U21 landslaget har han talent men klarer ikke å se for meg at han har nok talent til å slå igjennom hos Juventus, så kanskje noe i det du sier.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Palumbo har faktisk 5 mål på 9 siste U-kamper. Tunge tall hvis han ikke tar straffer

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Snakker Palumbo flytende Norsk?

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Interessert skrev: tir mai 17, 2022 1:52 pm Snakker Palumbo flytende Norsk?
Tror ikke det, han er fra Bergen.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Interessert skrev: tir mai 17, 2022 1:52 pm Snakker Palumbo flytende Norsk?
Uten at jeg har hørt han snakke så gjør han visstnok det ja.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Vanskelig å si nivået, men utrolig spennende skill set.
Han er en blåkopi av en ung Andrea Pirlo

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

MatsEn89 skrev: tir mai 17, 2022 1:36 pm Palumbo har faktisk 5 mål på 9 siste U-kamper. Tunge tall hvis han ikke tar straffer
I Italia så betyr det egentlig ikke en dritt om han hadde scoret 5 på 9 eller 15 på 9. U-fotballen der er helt håpløs.

Tenk at Juventus faktisk foreslo at Haaland skulle spille på samme nivå, ikke rart han droppet dem for Dortmund.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Var siste 9 kamper for ungdomslandslag jeg sikta til tho: )
G-19 osv for Norge/Italia @Chromeback

Må nesten være straffer fordi han spiller ganske dypt

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

MatsEn89 skrev: tir mai 17, 2022 2:03 pm Vanskelig å si nivået, men utrolig spennende skill set.
Han er en blåkopi av en ung Andrea Pirlo
Er de blafrende, italienske lokkene medregnet i skillsetet? Isåfall enig.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Krøllene talte imot å sml. Fordi da visste jeg at sannsynligheten for en "morsom" kommentar var høy 😭

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Synes personlig kommentaren var mer morsom enn «morsom».

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

MatsEn89 skrev: tir mai 17, 2022 2:07 pm Var siste 9 kamper for ungdomslandslag jeg sikta til tho: )
G-19 osv for Norge/Italia @Chromeback

Må nesten være straffer fordi han spiller ganske dypt
Spiller vel for det meste spiss på u-landslag?

aderyn

Legg inn av aderyn »

Kakebart skrev: tir mai 17, 2022 2:38 pm
MatsEn89 skrev: tir mai 17, 2022 2:07 pm Var siste 9 kamper for ungdomslandslag jeg sikta til tho: )
G-19 osv for Norge/Italia @Chromeback

Må nesten være straffer fordi han spiller ganske dypt
Spiller vel for det meste spiss på u-landslag?
Palumbo? Nei, ingen spiss. Utgangspunktet sentral midt men spilt litt kant på U-landslag. U21 har han vært på backen også der han også scorte. Ikke veldig ving/back type egentlig synes jeg.

Kasteball

Legg inn av Kasteball »

Tror han spilte spiss før, mener noen skrev det på twitter. Fra det jeg har sett av Juventus U23 så har han stort sett spilt back, venstremidt, litt som i går mot Lazio. Smerud har vel brukt han på backen og? For Udinese primavera spilte han mer defensiv/sentral midtbane. Veldig fin dødballfot.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

aderyn skrev: tir mai 17, 2022 1:57 pm
Interessert skrev: tir mai 17, 2022 1:52 pm Snakker Palumbo flytende Norsk?
Uten at jeg har hørt han snakke så gjør han visstnok det ja.
Var derfor jeg lurte litt. Søkte på YT, men kan ikke se noen videoer der han snakker Norsk. Hvis noen vet om det, så post pls :)

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

aderyn skrev: tir mai 17, 2022 2:49 pm
Kakebart skrev: tir mai 17, 2022 2:38 pm
MatsEn89 skrev: tir mai 17, 2022 2:07 pm Var siste 9 kamper for ungdomslandslag jeg sikta til tho: )
G-19 osv for Norge/Italia @Chromeback

Må nesten være straffer fordi han spiller ganske dypt
Spiller vel for det meste spiss på u-landslag?
Palumbo? Nei, ingen spiss. Utgangspunktet sentral midt men spilt litt kant på U-landslag. U21 har han vært på backen også der han også scorte. Ikke veldig ving/back type egentlig synes jeg.
Han har uansett spilt en del spiss på u-landslag mener jeg. Brukt ute av posisjon om du vil. Har et godt skuddbein og det har ikke vært overflod av spisser på 02.

https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... skvartett/

mogandisu
Innlegg: 1501

Legg inn av mogandisu »

Kakebart skrev: tir mai 17, 2022 5:54 pm
aderyn skrev: tir mai 17, 2022 2:49 pm
Kakebart skrev: tir mai 17, 2022 2:38 pm

Spiller vel for det meste spiss på u-landslag?
Palumbo? Nei, ingen spiss. Utgangspunktet sentral midt men spilt litt kant på U-landslag. U21 har han vært på backen også der han også scorte. Ikke veldig ving/back type egentlig synes jeg.
Han har uansett spilt en del spiss på u-landslag mener jeg. Brukt ute av posisjon om du vil. Har et godt skuddbein og det har ikke vært overflod av spisser på 02.

https://www.fotball.no/landslag/norge-m ... skvartett/
Det stemmer. Palumbo spilte spiss og offensiv midtbane når han var sammen med sitt eget kull på landslag før pandemien, altså på G17 og G18.
Men på klubblag har han også spilt en del defensiv midtbane.

Han har vel kun 1 kamp som back, og det var som nødløsning på U21 for Smerud, noe som for øvrig ikke fungerte spesielt bra. Slet veldig med posisjoneringen i den kampen, spesielt i første omgang.

Kasteball

Legg inn av Kasteball »

aderyn skrev: tir mai 17, 2022 1:57 pm
Interessert skrev: tir mai 17, 2022 1:52 pm Snakker Palumbo flytende Norsk?
Uten at jeg har hørt han snakke så gjør han visstnok det ja.
Gazzetta med en liten sak hvor de skriver at han snakker fire språk. Italiensk, engelsk, norsk og ? https://www.gazzetta.it/Calcio/Serie-A/ ... e3412e57YH

Palumbo med i troppen for Juve U23 mot Padova i kveld

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7898

Legg inn av Big George »

Palumbo er 2002 samme som Oppegård og Mannsverk. Han har vært mye i Norge og har italienske og norske foreldre.
Debuterte i Serie A med Udinese.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Big George skrev: tir mai 17, 2022 9:59 pm Palumbo er 2002 samme som Oppegård og Mannsverk. Han har vært mye i Norge og har italienske og norske foreldre.
Debuterte i Serie A med Udinese.
Det er vel enda uvisst om han velger Norge eller Italia som A landslag. Forhåpentligvis vil vel ikke Italia se han som god nok før eventuelt Norge spør han.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Berge har hatt assist.

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »

Interessert skrev: tir mai 17, 2022 10:05 pm Berge har hatt assist.

UNEO

Legg inn av UNEO »

FranciscoM skrev: tir mai 17, 2022 10:40 pm
Interessert skrev: tir mai 17, 2022 10:05 pm Berge har hatt assist.
Berge har blitt så offensive. Gøy å se hans rykk og bra teknikk. Han har internasjonal snitt over seg.

Brukeravatar
Soccermannen
Innlegg: 1207

Legg inn av Soccermannen »

Berge sikker på straffe. Men 2 bom på de 2 første så blir det vanskelig.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Spennende å se hvor Berge blir solgt nå. Tar det nesten for gitt at han ikke fortsetter i Championship neste sesong.

startelver

Legg inn av startelver »

Virker som han ble for dyr å selge, ikke lett å komme seg vekk hvis ingen byr høyt nok.

Norgefoot

Legg inn av Norgefoot »

Zanick skrev: tir mai 17, 2022 11:34 pm Spennende å se hvor Berge blir solgt nå. Tar det nesten for gitt at han ikke fortsetter i Championship neste sesong.
Hadde vært gøy å se Berge skadefri i rollen som Xhaka har i Arsenal nå.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»