Norske fotballspillere i utlandet

Svar
Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av Tjaaah »

Er det et amerikansk kriggsskip Strandberg skal spille for?

U.S. Salernitana 1919. Javel...

Taururu

Legg inn av Taururu »

Tjaaah skrev: fre jul 23, 2021 5:10 pm Er det et amerikansk kriggsskip Strandberg skal spille for?

U.S. Salernitana 1919. Javel...
Dønnum klar for Standard Liege også.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Ryerson fra start for UB. Sørloth fra start for EBL

HarryH

Legg inn av HarryH »

Markus Holmgren Pedersen har som ventet lagt beslag på høyrebacken i Feyenoord.

Jeg tror dessverre ikke at spillestilen til Feyenoord passer MHP like godt som den gjorde i Molde, der han var et farlig angrepsvåpen med gjennomløpingene sine. I Rotterdam er han mindre involvert i det oppbyggende spillet og det forventes at han skal nærmest stå i ro og slå krossere, noe han aldri har vært god på.

Likevel, med utenlandsk adresse blir han nok snart å finne i Solbakkens tropp.

Taururu

Legg inn av Taururu »

HarryH skrev: fre jul 23, 2021 5:53 pm Markus Holmgren Pedersen har som ventet lagt beslag på høyrebacken i Feyenoord.

Jeg tror dessverre ikke at spillestilen til Feyenoord passer MHP like godt som den gjorde i Molde, der han var et farlig angrepsvåpen med gjennomløpingene sine. I Rotterdam er han mindre involvert i det oppbyggende spillet og det forventes at han skal nærmest stå i ro og slå krossere, noe han aldri har vært god på.

Likevel, med utenlandsk adresse blir han nok snart å finne i Solbakkens tropp.
Takk for at du følger med og oppdaterer :)

Jeg har sansen for han og ser han gjerne i en tropp, men samtidig er det litt dumt at klubbtilhørighet er så viktig. Det virker som klubbnavnet avgjør om det er i en tropp eller ikke, og ikke ferdigheter/form.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Taururu skrev: fre jul 23, 2021 5:59 pm Jeg har sansen for han og ser han gjerne i en tropp, men samtidig er det litt dumt at klubbtilhørighet er så viktig. Det virker som klubbnavnet avgjør om det er i en tropp eller ikke, og ikke ferdigheter/form.
Ja, det er i alle fall mitt inntrykk at spillere i Eliteserien fortsatt undervurderes av landslagsledelsen.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Topp 5 landslaget er nå rimelig komplett.

På keeperplassen får Jarstein(BL) konkurranse fra Klaesson(PL).

På backene har vi Meling(L1) og Ryerson(BL).

På stopperplass har vi Ajer(PL) og Strandberg(SA). Spiller vi med 3 bak så konkurrerer Nordtveit(BL) og Østigård(PL) om siste plass.

På sentral midt er det litt tynt inntil Berge flytter på seg, the times meldte visstnok i dag at SU ønska å selge han. Thorsby(SA) er i hvert fall klar og Askildsen(SA) holder plassen ved siden av han varm for Berge?

Offensiv midt har vi Ødegaard(LL), Hauge(SA) og Moi(PL).

På topp har vi en ubestridt ener men noen alternativer også. Julian Kristoffersen(SA) tar nok den, og så har vi et par i BL som reserver.

Taururu

Legg inn av Taururu »

HarryH skrev: fre jul 23, 2021 6:01 pm
Taururu skrev: fre jul 23, 2021 5:59 pm Jeg har sansen for han og ser han gjerne i en tropp, men samtidig er det litt dumt at klubbtilhørighet er så viktig. Det virker som klubbnavnet avgjør om det er i en tropp eller ikke, og ikke ferdigheter/form.
Ja, det er i alle fall mitt inntrykk at spillere i Eliteserien fortsatt undervurderes av landslagsledelsen.
Ja, hvordan spillere i allsvenskan og superligaen i Danmark plutselig har blitt aktuelle for landslaget tidligere er jo litt skremmende. Synes også spillere fra russisk liga nesten automatisk har blitt landslagsspillere

SlimWhitman

Legg inn av SlimWhitman »

Tjaaah skrev: fre jul 23, 2021 5:10 pm Er det et amerikansk kriggsskip Strandberg skal spille for?

U.S. Salernitana 1919. Javel...
Nesten så en skulle tro at Salernitana har lagt opp en strategi om å rykke rett ned igjen.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

HarryH skrev: fre jul 23, 2021 5:53 pm Markus Holmgren Pedersen har som ventet lagt beslag på høyrebacken i Feyenoord.

Jeg tror dessverre ikke at spillestilen til Feyenoord passer MHP like godt som den gjorde i Molde, der han var et farlig angrepsvåpen med gjennomløpingene sine. I Rotterdam er han mindre involvert i det oppbyggende spillet og det forventes at han skal nærmest stå i ro og slå krossere, noe han aldri har vært god på.

Likevel, med utenlandsk adresse blir han nok snart å finne i Solbakkens tropp.
Veldig bra. Vi trenger flere alternativer generalt på høyre side. På venstre beck også forsåvidt, mens det framover er godt besatt til venstre.

Brukeravatar
Limaxm
Innlegg: 84

Legg inn av Limaxm »

Sørloth gav Leipzig ledelsen etter 10 minutter. Har nettopp begynt å se, glemte hele kampen.

Kampen kan sees her:

RB Leipzig vs Montpellier HSC (Youtube)

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Er det er rimelig toppa RBL? Ser Silva mangler. Lurer veldig på om planen er Sørloth og Silva sammen på topp i 442 eller om Sørloth vil slite med spilletid i år.

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Kan noen forklare meg disse presentasjonsvideoene som klubbene har nå? Er de laget av 14-åringer? Er det bare meg som er gammel og gretten, eller blir dere andre like flau når dere ser de?

Lilleborg

Legg inn av Lilleborg »

Tror det bare er du som er gammel og gretten jeg altså :D

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Thorstvedt skadet, Juklerød på benk for Genk mot St.L

Brukeravatar
Tjaaah
Innlegg: 6951

Legg inn av Tjaaah »

Lilleborg skrev: fre jul 23, 2021 7:27 pm Tror det bare er du som er gammel og gretten jeg altså :D
Ah, det var denne du siktet til, så den ikke før nå.

Krenket igjen! Her fikk du mye for pengene...

startelver

Legg inn av startelver »

Limaxm skrev: fre jul 23, 2021 6:48 pm Sørloth gav Leipzig ledelsen etter 10 minutter. Har nettopp begynt å se, glemte hele kampen.

Kampen kan sees her:

RB Leipzig vs Montpellier HSC (Youtube)
Leipzig tapte, men hjelper vel litt på selvtilliten for Sørloth med mål-

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Når man leser kommentarfeltet her så kjennes det helt greit å slippe kommentarfeltet til Nye VGD i fremtiden:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/36wJd ... densklasse

Taururu

Legg inn av Taururu »

Chromeback skrev: lør jul 24, 2021 7:45 am Når man leser kommentarfeltet her så kjennes det helt greit å slippe kommentarfeltet til Nye VGD i fremtiden:

https://www.vg.no/sport/fotball/i/36wJd ... densklasse
Haha Ser for meg Ola Dunk sitter med skilua godt tredd nedover øra å kommenterer i de nye kommentarfeltene :lol:

Forøvrig spiller Brautern treningskamp for Bvb i dag

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Jonsson kaster seg inn i debatten om Rossbach sin høyde.


Brukeravatar
Limaxm
Innlegg: 84

Legg inn av Limaxm »

startelver skrev: lør jul 24, 2021 1:15 am Leipzig tapte, men hjelper vel litt på selvtilliten for Sørloth med mål-
Ja, og han trenger det, god tap-in. Håper at dette kan bli Sørloths sesong.

Målet

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kakebart skrev: lør jul 24, 2021 9:49 am Jonsson kaster seg inn i debatten om Rossbach sin høyde.

Denne ligger vel i muligens i feil tråd, men greit nok siden Klaesson er på vei til Leeds.
At Rossbach er 1,89 har jeg ingen tro på, har mine små tviler på at Klaesson er det også.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

De står faktisk oppført med 1,89 begge. Hangeland er 1,99 da

Syns ikke Rossbach ser særlig høy ut, og at Klaesson virker høyere. Men det er stemmer kanskje, Rossbach er vel et par hakk feitere enn Klaesson.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

Ser Rossbach enten tar et skritt fram eller står på tå på lagbilder/før kamp. Jukser på seg noen CM for å bli mer attraktiv i fotballverden? Ikke vanskelig å få slått på noen centi hos kildene til Google i hvert fall. Dette er også min konspirasjonsteori og jeg er forumets Alex Jones.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Interessert skrev: fre jul 23, 2021 9:55 am
Dewaz skrev: fre jul 23, 2021 9:51 am
Taururu skrev: fre jul 23, 2021 9:23 am Nettavisen melder at 17 åringen August Frobenius går fra Stabæk til Sporting

Er så synd med disse unge spillerene som går til alle disse akademiene. Tror de aller fleste hadde hatt mye bedre utvikling av å spille på nivå to eller tre i Norge.
Har vært der noen år nå. Gammel artikkel? ;p
apr portugal: Hvordan går det egentlig med Noah Holm?
Noah Holm er på vei til Rosenborg ser det ut til. Ukjent hvem som trener dem neste sesong og Botheim fikk ingen muligheter, så hvorfor han skal dit kan jeg ikke svare på.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Dewaz skrev: lør jul 24, 2021 11:40 am Ser Rossbach enten tar et skritt fram eller står på tå på lagbilder/før kamp. Jukser på seg noen CM for å bli mer attraktiv i fotballverden? Ikke vanskelig å få slått på noen centi hos kildene til Google i hvert fall. Dette er også min konspirasjonsteori og jeg er forumets Alex Jones.
Jeg har valgt å tenke at han står og tripper opp og ned på tærne når lagbildet blir tatt og ikke bevist prøver å se høyere ut. Men rart at Odd opererer med 189 på Rossbach og 185 på Hagen på hjemmesiden sin, når de ser like høye ut når de står ved siden av hverandre. Odd sin hjemmeside burde ha mulighet til å få riktige tall.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Kakebart skrev: lør jul 24, 2021 3:36 pm
Dewaz skrev: lør jul 24, 2021 11:40 am Ser Rossbach enten tar et skritt fram eller står på tå på lagbilder/før kamp. Jukser på seg noen CM for å bli mer attraktiv i fotballverden? Ikke vanskelig å få slått på noen centi hos kildene til Google i hvert fall. Dette er også min konspirasjonsteori og jeg er forumets Alex Jones.
Jeg har valgt å tenke at han står og tripper opp og ned på tærne når lagbildet blir tatt og ikke bevist prøver å se høyere ut. Men rart at Odd opererer med 189 på Rossbach og 185 på Hagen på hjemmesiden sin, når de ser like høye ut når de står ved siden av hverandre. Odd sin hjemmeside burde ha mulighet til å få riktige tall.
Om Hagen er 1,85 og Rossback står på tærne, så er vel sistnevnte 1,82-1,83. Husker når jeg så han live, da kunne man tydelig se hvor lav han var sammenlignet med stoppere når det var corner.
Men det har vel vært noen keepere under 180 som har vært gode. Campos f.eks. var vel ganske liten av vekst

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Taururu skrev: lør jul 24, 2021 4:04 pm
Kakebart skrev: lør jul 24, 2021 3:36 pm
Dewaz skrev: lør jul 24, 2021 11:40 am Ser Rossbach enten tar et skritt fram eller står på tå på lagbilder/før kamp. Jukser på seg noen CM for å bli mer attraktiv i fotballverden? Ikke vanskelig å få slått på noen centi hos kildene til Google i hvert fall. Dette er også min konspirasjonsteori og jeg er forumets Alex Jones.
Jeg har valgt å tenke at han står og tripper opp og ned på tærne når lagbildet blir tatt og ikke bevist prøver å se høyere ut. Men rart at Odd opererer med 189 på Rossbach og 185 på Hagen på hjemmesiden sin, når de ser like høye ut når de står ved siden av hverandre. Odd sin hjemmeside burde ha mulighet til å få riktige tall.
Om Hagen er 1,85 og Rossback står på tærne, så er vel sistnevnte 1,82-1,83. Husker når jeg så han live, da kunne man tydelig se hvor lav han var sammenlignet med stoppere når det var corner.
Men det har vel vært noen keepere under 180 som har vært gode. Campos f.eks. var vel ganske liten av vekst
På Odd sine lagbilder sitter alltid keeperne, nesten som man skulle tro det var en konspirasjon, så sammenligningen med Hagen er uten at han står på tå mener jeg. Når jeg så gjennom bilder av Rossbach sammenligna med andre så så det ut som han var 4-5 cm lavere enn oppgitt og 3-4 cm lenger enn man skulle tro.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

H Nielsen med goll mot Hoffheim.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Gøy om Nielsen kan få bra med spilletid i Bundesliga. Har vært en lang reise for ham, med mange år i 2. Bundesliga for forskjellige klubber.

Yttergård Jenssen klar for Willem II. Ikke han Juben, men lillebroren.

Og Klaesson skal være så godt som klar for Leeds. Ikke skjønner jeg at han er god nok til det, men spennende nok.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»