Norske fotballspillere i utlandet

Svar
FranciscoM

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av FranciscoM »

Nordlys skrev: ons feb 01, 2023 1:55 pm
Champis skrev: ons feb 01, 2023 12:07 pm Aursnes er bra, men det er et stykke opp til Ødegaard. Ødegaard er en av de beste spillerne i PL, det hadde ikke Aursnes vært i nærheten av. Man må sette Benfica sine kamper i ligaen i perspektiv. 2/3 av lagene hadde ikke kunne vunnet ES, og en god del av lagene er på nivå med Odd.
Har jeg meldt så har jeg meldt. Kan ikke bøye av umiddelbart. Jeg tror Aursnes er mye nærmere Ødegaard enn mange tenker. I Benfica tar de avgangen til Enzo med knusende ro. Aursnes tar stafettpinnen.
Hadde han gjort det samme i England eller Spania kunne man begynt å si at han er nokså nærme, men du sammenligner han med en spiller som er topp 3 i PL denne sesongen, og som mange vil påstå er favoritt til å vinne årets spiller - altså en av, for øyeblikket, verdens beste spillere. Der er ikke Aursnes i nærheten.

startelver

Legg inn av startelver »

Ørjan Nyland i mål nå for Leipzig, hjemme mot Hoffenheim i cupen.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Satser på at Aursnes blir utkonkurrert på venstrevingen til Benfica snart, og må flyttes hakket mer sentralt. Er definitivt ikke noen naturlig venstreving.

Fint om vi kan ha en trio på midten som er kjent med hverandre når Nusa, Schjelderup, Ceide eller en annen naturlig venstreving kommer inn, istedenfor at vi må flytte folk rundt og komponere på nytt.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

FranciscoM skrev: ons feb 01, 2023 5:52 pm Hadde han gjort det samme i England eller Spania kunne man begynt å si at han er nokså nærme, men du sammenligner han med en spiller som er topp 3 i PL denne sesongen, og som mange vil påstå er favoritt til å vinne årets spiller - altså en av, for øyeblikket, verdens beste spillere. Der er ikke Aursnes i nærheten.
Kjepphest er kjepphest ;) At han er bedre er jo min lille internjoke her inne, men jeg mener han er i nærheten. Og grovt undervurdert i norsk media. Ligaen han spiller i taler jo i mot, men han kan jo ikke gjøre så mye mer enn å prestere mot de han spiller mot. Blir spennende å se i CL-sluttspillet og hva som skjer til sommeren. Han er dessverre blitt litt gammel så spørs hvor attraktiv han er som overgangsmål for enda større klubber. Hadde vært stilig om han tok et skritt videre fra Benfica til ett av landene du nevner.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

startelver skrev: ons feb 01, 2023 5:58 pm Ørjan Nyland i mål nå for Leipzig, hjemme mot Hoffenheim i cupen.
Det ser ut som han har klart seg i 60 minutter uten tabber som fører til baklengs. Solid.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 7:19 pm
startelver skrev: ons feb 01, 2023 5:58 pm Ørjan Nyland i mål nå for Leipzig, hjemme mot Hoffenheim i cupen.
Det ser ut som han har klart seg i 60 minutter uten tabber som fører til baklengs. Solid.
Flashscore har omdøpt han til Newland :lol:
Edit: der rettet de det

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Da er ikke Hou Yongyong lenger en del av denne tråden. Han vender hjem til Trondheim og Ranheim.


benib

Legg inn av benib »

Hanche får prøve seg mot Bayern i cupen kl 2045

Champis

Legg inn av Champis »

Nordlys skrev: ons feb 01, 2023 1:55 pm
Champis skrev: ons feb 01, 2023 12:07 pm Aursnes er bra, men det er et stykke opp til Ødegaard. Ødegaard er en av de beste spillerne i PL, det hadde ikke Aursnes vært i nærheten av. Man må sette Benfica sine kamper i ligaen i perspektiv. 2/3 av lagene hadde ikke kunne vunnet ES, og en god del av lagene er på nivå med Odd.
Har jeg meldt så har jeg meldt. Kan ikke bøye av umiddelbart. Jeg tror Aursnes er mye nærmere Ødegaard enn mange tenker. I Benfica tar de avgangen til Enzo med knusende ro. Aursnes tar stafettpinnen.

Han er nok nærmere enn mange tror, ja. Men det er fordi de fleste tenker at det er ekstremt stor forskjell.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Champis skrev: ons feb 01, 2023 8:03 pm Han er nok nærmere enn mange tror, ja. Men det er fordi de fleste tenker at det er ekstremt stor forskjell.
Som sagt så er det mange i Benfica som ikke ser på han som noe dårligere enn Enzo. Beste unge spiller i VM. Det er det som er poenget. Han er grovt undervurdert og er landslagets tredje beste spiller. Får han en overgang til en enda større klubb så blir det spennende å se hva som skjer. For det blir utvilsomt aktuelt om han fortsetter sånn som nå. Bare alderen som taler i mot han. Hadde han vært 23 år hadde han blitt ekstremt dyr.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 7:31 pm Da er ikke Hou Yongyong lenger en del av denne tråden. Han vender hjem til Trondheim og Ranheim.

Føler vel at han må tilbake til trondheim og bevise noe nå som han ikke lenger er tidenes yngste Rosenborgspiller!

Downlight

Legg inn av Downlight »

Bayern skorte mot Maintz, men hvor var Hanche-Olsen?
Tafatt.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Meling er med fra start i dag. Kampen er 14 minutter gammel og Rennes leder 1-0.

Edit: For øvrig interessant at Truffert spiller høyreback.

Downlight

Legg inn av Downlight »

Downlight skrev: ons feb 01, 2023 9:07 pm Bayern skorte mot Maintz, men hvor var Hanche-Olsen?
Tafatt.
Og da var det 2. Ikke på høyden her heller.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Downlight skrev: ons feb 01, 2023 9:07 pm Bayern skorte mot Maintz, men hvor var Hanche-Olsen?
Tafatt.
Bayern leder 2-0.

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ser Rennes-matchen nå, og Meling spiller faktisk høyreback.

benib

Legg inn av benib »

Downlight skrev: ons feb 01, 2023 9:16 pm
Downlight skrev: ons feb 01, 2023 9:07 pm Bayern skorte mot Maintz, men hvor var Hanche-Olsen?
Tafatt.
Og da var det 2. Ikke på høyden her heller.
2-0 målet er vanskelig å laste Hanche-Olsen veldig for. Kunne kanskje vært tettere oppi, men det er en ganske syk avslutning av Musiala.

1-0 er ikke Hanche på i det hele tatt. Vet ikke om de spiller mann eller sone, men enten mister Hanche markeringen av Chuopo-Moting eller så feilberegner han ballbanen. Begge deler er ikke heldige. Er et bra innlegg av Cancelo, men den skal Hanche klare å heade unna.

Taururu

Legg inn av Taururu »

benib skrev: ons feb 01, 2023 9:25 pm
Downlight skrev: ons feb 01, 2023 9:16 pm
Downlight skrev: ons feb 01, 2023 9:07 pm Bayern skorte mot Maintz, men hvor var Hanche-Olsen?
Tafatt.
Og da var det 2. Ikke på høyden her heller.
2-0 målet er vanskelig å laste Hanche-Olsen veldig for. Kunne kanskje vært tettere oppi, men det er en ganske syk avslutning av Musiala.

1-0 er ikke Hanche på i det hele tatt. Vet ikke om de spiller mann eller sone, men enten mister Hanche markeringen av Chuopo-Moting eller så feilberegner han ballbanen. Begge deler er ikke heldige. Er et bra innlegg av Cancelo, men den skal Hanche klare å heade unna.
Hanche er en lettvekter i duellspillet, dessverre

LeSorcier

Legg inn av LeSorcier »

Ingen feil fra lysluggen til nå, men han virker ikke helt komfortabel på høyresiden. Han vil ha kula over på venstrefoten til enhver tid.

Rennes leder 2-0. Det har vært ett lag på banen så lenge jeg har fulgt med.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Assist på Edvartsen for Go Ahead Eagles

Taururu

Legg inn av Taururu »

Intet innhopp på Solbakken for Roma.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Oppegård fikk ca 10 min i dag. Satser på at han spiller 90 min snart.

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Taururu skrev: ons feb 01, 2023 10:23 pm Intet innhopp på Solbakken for Roma.
Roma stilte sterkt redusert fra start også. Dette virker å gå rakt åt skogen.

Taururu

Legg inn av Taururu »

Nordlys skrev: ons feb 01, 2023 10:34 pm
Taururu skrev: ons feb 01, 2023 10:23 pm Intet innhopp på Solbakken for Roma.
Roma stilte sterkt redusert fra start også. Dette virker å gå rakt åt skogen.
Kun billig stallfyll muligens. Får håpe han tar vare på sjansen når han får den.

aderyn

Legg inn av aderyn »

Ola Solbakken er bare god gammaldags flipping fra Roma sin side. Gi han et par matcher på CVen, så får de et par millioner euro når Lecce eller Genoa henter han om et års tid. Ser fint ut på regnskapet.

benib

Legg inn av benib »

Er glad i lister og rangeringer så forsøkte å liste rangere alle overgangene til norske spillere i vintervinduet fra hvem jeg tror har størst sjanse for å bli en suksess for spilleren og Norge som fotballnasjon til minst. Her er da klubbstørrelse tatt med i betraktningen så selv om jeg tror utlånet til Fredrik Oppegård blir en suksess så veier andre faktorer mer.

1. Andreas Schjelderup (Nordskjælland til Benfica)
2. Julian Ryerson (Union Berlin til Borussia Dortmund)
3. Andreas Hanche-Olsen (Gent til Mainz)
4. Warren Kamanzi (Tromsø til Toulouse)
5. Leo Hjelde (Leeds til Rotherham (lån))
6. Christos Zafeiris (Haugesund til Slavia Praha)
7. Osame Sahraoui (Vålerenga til SC Heerenveen)
8. Johan Hove (Strømsgodset til FC Groningen)
9. Fredrik Oppegård (PSV til Go Ahead Eagles (lån))
10. Daniel Karlsbakk (Viking til SC Heerenveen)
11. Håkon Evjen (AZ til Brøndby)
12. August Mikkelsen (Tromsø til Hammarby)
13. Oliver Berg (Kalmar til Djurgården)
14. Ola Solbakken (Bodø/Glimt til Roma)
15. Elias Hagen (Bodø/Glimt til IFK Gøteborg)
16. Tobias Heintz (Häcken til CSKA Sofia)
17. Simen Bolkan Nordli (Aalesund til Randers)
18. Tobias Christensen (Vålerenga til Fehervar)
19. Bjørn Maars Johnsen (CF Montreal til SC Cambuur)
20. Elias Melkersen (Hibernian til Sparta Rotterdam (lån))
21. Colin Rösler (LSK til Mjällby)
22. Sondre Rossbach (Odd til Degerfors (lån))
23. Sigurd Rosted (Brøndby til Toronto FC)
24. Marius Høibråten (Bodø/Glimt til Urawa Red Diamonds)

Har jeg glemt noen nå? Dette er ihvertfall min mening. Har ikke med Joel Mvuka enda da han skal spille i Norge frem til sommeren. Hadde han vært med ville han antagelig vært på 3. eller 4. plass.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Det med Simen Bolkan Nordlie var nytt for meg.
Men dette er altså et vintervindu og vanligvis skjer det ikke så mye da.
Det skjer veldig mye mer i et sommervindu.
Vil overraske meg om ikke Mannsverk, Holm, Gulliksen, Wassberg, Vetlesen, Nypan blir solgt til sommeren
sammen med en drøss andre.

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Big George skrev: tor feb 02, 2023 1:45 pm Det med Simen Bolkan Nordlie var nytt for meg.
Men dette er altså et vintervindu og vanligvis skjer det ikke så mye da.
Det skjer veldig mye mer i et sommervindu.
Vil overraske meg om ikke Mannsverk, Holm, Gulliksen, Wassberg, Vetlesen, Nypan blir solgt til sommeren
sammen med en drøss andre.
Norske klubber er nok mer villig til å selge i januarvinduet. Har god tid på seg til å spille inn nye spillere, i motsetning til i sommervinduet.

Nypan har det fint i RBK i flere sesonger til. 16 år og tillit på førstelaget.

startelver

Legg inn av startelver »

LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 7:19 pm
startelver skrev: ons feb 01, 2023 5:58 pm Ørjan Nyland i mål nå for Leipzig, hjemme mot Hoffenheim i cupen.
Det ser ut som han har klart seg i 60 minutter uten tabber som fører til baklengs. Solid.
Han slapp inn et mål, og bortelaget hadde kun et skudd på mål. Aner ikke hvordan han klarte seg, men var visst lite å gjøre.

benib

Legg inn av benib »

startelver skrev: tor feb 02, 2023 3:10 pm
LeSorcier skrev: ons feb 01, 2023 7:19 pm
startelver skrev: ons feb 01, 2023 5:58 pm Ørjan Nyland i mål nå for Leipzig, hjemme mot Hoffenheim i cupen.
Det ser ut som han har klart seg i 60 minutter uten tabber som fører til baklengs. Solid.
Han slapp inn et mål, og bortelaget hadde kun et skudd på mål. Aner ikke hvordan han klarte seg, men var visst lite å gjøre.
Fint lite å gjøre på scoringen i mot. Hadde vært en kjemperedning hadde han tatt den

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»