Norske fotballspillere i utlandet

Svar
Nordlys

Re: Norske fotballspillere i utlandet

Legg inn av Nordlys »

Er det noen som helst negative konsekvenser ved å gjøre det dårlig i MLS? Si hvis du taper de x antall første seriekampene av sesongen slik at du i praksis mister muligheten til å kvalifisere deg for sluttspillet (?) før du har spilt 10 kamper. Er det bare å la humla suse, satse på noen unge talenter og vente til neste år? Kan umulig være helt sånn. For meg høres det gørrkjedelig ut.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Nordlys skrev: tir nov 01, 2022 3:56 pm Er det noen som helst negative konsekvenser ved å gjøre det dårlig i MLS? Si hvis du taper de x antall første seriekampene av sesongen slik at du i praksis mister muligheten til å kvalifisere deg for sluttspillet (?) før du har spilt 10 kamper. Er det bare å la humla suse, satse på noen unge talenter og vente til neste år? Kan umulig være helt sånn. For meg høres det gørrkjedelig ut.
Dette er vel amerikansk idrett i et nøtteskall. Fraværet av et ligasystem med opprykk/nedrykk gjorde at jeg aldri klarte å engasjere meg spesielt i verken NFL, NHL, MLS , NBA eller MLB selv om jeg bodde der borte i flere år. At Vegas Golden Knights kan dannes i 2017 og bare umiddelbart få innpass i NHL er utrolig noldus. Da følger jeg mye heller Lyns ferd tilbake oppover i ligasystemet.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7876

Legg inn av Big George »

Nusa på benken mot Leverkusen i kveldens CL kamp.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Hjelde er tilbake etter blindtarmoperasjon og starter for Leeds U21 i Papa Johns Trophy mot Crewe Alexandra i kveld. Bør være en fin arena for comeback og grei skuring for Hjelde i kveld, Crewe ligger på nedre halvdel i League Two.

Klaesson må være skadet, for han er ikke involvert i dag. Norsk-engelske Spencer starter på benken.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7876

Legg inn av Big George »

Linselusa skrev: tir nov 01, 2022 5:05 pm
Nordlys skrev: tir nov 01, 2022 3:56 pm Er det noen som helst negative konsekvenser ved å gjøre det dårlig i MLS? Si hvis du taper de x antall første seriekampene av sesongen slik at du i praksis mister muligheten til å kvalifisere deg for sluttspillet (?) før du har spilt 10 kamper. Er det bare å la humla suse, satse på noen unge talenter og vente til neste år? Kan umulig være helt sånn. For meg høres det gørrkjedelig ut.
Dette er vel amerikansk idrett i et nøtteskall. Fraværet av et ligasystem med opprykk/nedrykk gjorde at jeg aldri klarte å engasjere meg spesielt i verken NFL, NHL, MLS , NBA eller MLB selv om jeg bodde der borte i flere år. At Vegas Golden Knights kan dannes i 2017 og bare umiddelbart få innpass i NHL er utrolig noldus. Da følger jeg mye heller Lyns ferd tilbake oppover i ligasystemet.
Det med å ikke rykke ned og opp er såvidt jeg vet vanlig i de storste lag-idrettene i USA. Amerikansk fotball, basketball, baseball og Soccer dvs europeisk fotball.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Østigård starter mot Liverpool. Det er jævlig kult

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Haalando skrev: tir nov 01, 2022 7:58 pm Østigård starter mot Liverpool. Det er jævlig kult
Skal følge spent med, tegner til å bli ein underholdande kamp og det er rått med ein nordmann frå start for eit så sterkt Napoli.

startelver

Legg inn av startelver »

Norsk media skriver om Haaland ikke starter, hva med å fokusere på de som faktisk spiller ?

Østigård på Anfield i en CL-kamp er stort !

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

startelver skrev: tir nov 01, 2022 9:09 pm Norsk media skriver om Haaland ikke starter, hva med å fokusere på de som faktisk spiller ?

Østigård på Anfield i en CL-kamp er stort !
Så har jeg unnskyldning for å ta en øl i kveld også 8-)

startelver

Legg inn av startelver »

Østigård er boss utpå der , spilt helt feilfritt hittil.

Dewaz

Legg inn av Dewaz »

startelver skrev: tir nov 01, 2022 9:44 pm Østigård er boss utpå der , spilt helt feilfritt hittil.
Altså, han har vært bra.. men han spilte ballen rett ut over linja i et forsøk på å finne medspiller. Stygg måte å gi vekk ballen på.

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Han har nokre framspel uten adresse, men uten at det blir farlig imot og han er mykje involvert i oppbyggninga. Han kjem til å utvikle svakheitene i Napoli, han kan bli styggod.

Haalando

Legg inn av Haalando »

LOL der tjente jeg 1400 kroner , var så arg over å ikke tjene penger på siste scoring så måtte sette enn hundrings på denne fyfaen så deilig

Tinkler

Legg inn av Tinkler »

JADA ØSTIGÅRD!

Faens VAR
Sist redigert av Tinkler den tir nov 01, 2022 10:14 pm, redigert 1 gang totalt.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Fyfaen jævla VAR ass

Nordlys

Legg inn av Nordlys »

Regelen ble aldri til for slike calls. Søppel

Haalando

Legg inn av Haalando »

Det der var en jævlig latterlig VAR offside

startelver

Legg inn av startelver »

For en kamp av Østi! Men det kunne ikke toppe seg med et mål nei.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Oppløftende kamp av Ötzi.

startelver

Legg inn av startelver »

En av hans beste i Napoli dette, kanskje den beste med tanke på viktigheten av kampen. Men det ender med tap ser det ut som.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Er Østigård verdens beste hodespiller? Virker nesten litt sånn

Haalando

Legg inn av Haalando »

Klassekamp av Østigård

startelver

Legg inn av startelver »

For et forsvarsarbeid på den siste sjansen til Liverpool! Fikk skryt av BT Sport nå Leo.

Nevnes som den tidligere Brighton og Stoke spilleren . :D

Mxzptlk

Legg inn av Mxzptlk »

Østigård Napoli sin beste? Sterk kamp av Østi uansett.

Haalando

Legg inn av Haalando »

Latterlig hvor biased dommerne er i favør Liverpool på Anfield

FranciscoM

Legg inn av FranciscoM »


Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7876

Legg inn av Big George »

Norske spillere som kommer til utenlandske storklubber får førsteklasses treningshverdag og om de spiller noen kamper er det godt nok.

Linselusa

Legg inn av Linselusa »

Big George skrev: tir nov 01, 2022 7:21 pm
Linselusa skrev: tir nov 01, 2022 5:05 pm
Nordlys skrev: tir nov 01, 2022 3:56 pm Er det noen som helst negative konsekvenser ved å gjøre det dårlig i MLS? Si hvis du taper de x antall første seriekampene av sesongen slik at du i praksis mister muligheten til å kvalifisere deg for sluttspillet (?) før du har spilt 10 kamper. Er det bare å la humla suse, satse på noen unge talenter og vente til neste år? Kan umulig være helt sånn. For meg høres det gørrkjedelig ut.
Dette er vel amerikansk idrett i et nøtteskall. Fraværet av et ligasystem med opprykk/nedrykk gjorde at jeg aldri klarte å engasjere meg spesielt i verken NFL, NHL, MLS , NBA eller MLB selv om jeg bodde der borte i flere år. At Vegas Golden Knights kan dannes i 2017 og bare umiddelbart få innpass i NHL er utrolig noldus. Da følger jeg mye heller Lyns ferd tilbake oppover i ligasystemet.
Det med å ikke rykke ned og opp er såvidt jeg vet vanlig i de storste lag-idrettene i USA. Amerikansk fotball, basketball, baseball og Soccer dvs europeisk fotball.
Ja, stemmer. Det er jo nettopp det jeg sier. Dørgende kjedelig.

Kakebart
Innlegg: 1796

Legg inn av Kakebart »

Linselusa skrev: ons nov 02, 2022 7:02 am
Big George skrev: tir nov 01, 2022 7:21 pm
Linselusa skrev: tir nov 01, 2022 5:05 pm

Dette er vel amerikansk idrett i et nøtteskall. Fraværet av et ligasystem med opprykk/nedrykk gjorde at jeg aldri klarte å engasjere meg spesielt i verken NFL, NHL, MLS , NBA eller MLB selv om jeg bodde der borte i flere år. At Vegas Golden Knights kan dannes i 2017 og bare umiddelbart få innpass i NHL er utrolig noldus. Da følger jeg mye heller Lyns ferd tilbake oppover i ligasystemet.
Det med å ikke rykke ned og opp er såvidt jeg vet vanlig i de storste lag-idrettene i USA. Amerikansk fotball, basketball, baseball og Soccer dvs europeisk fotball.
Ja, stemmer. Det er jo nettopp det jeg sier. Dørgende kjedelig.
Vi har samme problem i 8.div. Burde hatt sirkulært seriesystem, slik at man rykka ned fra 8.div til eliteserien.

Moist

Legg inn av Moist »

Kakebart skrev: ons nov 02, 2022 7:21 am
Linselusa skrev: ons nov 02, 2022 7:02 am
Big George skrev: tir nov 01, 2022 7:21 pm
Det med å ikke rykke ned og opp er såvidt jeg vet vanlig i de storste lag-idrettene i USA. Amerikansk fotball, basketball, baseball og Soccer dvs europeisk fotball.
Ja, stemmer. Det er jo nettopp det jeg sier. Dørgende kjedelig.
Vi har samme problem i 8.div. Burde hatt sirkulært seriesystem, slik at man rykka ned fra 8.div til eliteserien.
Så rykker seriemester opp til 8. div, det hadde vært noe!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»