HF862 - Den evige stad

Svar
tartaglia2

Re: HF862 - Den evige stad

Legg inn av tartaglia2 »

Vittorio Mussolini og Luigi Freddi?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

tartaglia2 skrev: ons apr 20, 2022 9:25 am Vittorio Mussolini og Luigi Freddi?
Stimmt!
Utenom Il Duce himsjæl var det disse to som var med å grunnlegge Cinecittà, Europas største filmstudio.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cinecitt%C3%A0

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Neste oppgave


Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

tartaglia2 skrev: ons apr 20, 2022 9:30 am Neste oppgave

Kardinal eller pave?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Kardinal

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

tartaglia2 skrev: ons apr 20, 2022 9:53 amKardinal
Tilhørende pavens indre krets?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Ja

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

tartaglia2 skrev: ons apr 20, 2022 10:55 amJa
Italos?
Holdt han er formell ledende stilling eller en grå emninense?
Bildet ser ut til å være fra en gang på 1800-tallet, dersom det er samtidig snakker vi om en som satte fra seg tøflene f.eks. på andre halvdel av 1800-tallet?

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Gud bedre hvor like disse herremennene er...
Costantino Patrizi Naro

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Kalle73 skrev: ons apr 20, 2022 11:31 am Costantino Patrizi Naro
Korrekt

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Er usikker på om jeg har 10 nå eller om jeg skal legge ut ny... noen som har oversikt?

tartaglia2

Legg inn av tartaglia2 »

Kalle73 skrev: ons apr 20, 2022 2:53 pm Er usikker på om jeg har 10 nå eller om jeg skal legge ut ny... noen som har oversikt?
Jeg kom til 10

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Graz pour l'Jændor!

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Morsomt... i går har da tydleigvis et visst IT-selskap, som konsernet kjøper tjenester fra, installert et omfattende sikkerhetsprogram på samtlige av konsernets maskiner, hvor all internettrafikk skal vaskes for å avsløre sider som potensielt kan være skadelige.
I praksis er dermed Imgur blokka for meg.
Fjeswiki laster noe så innihelvete seint (som visstnok er en bieffekt av denne vaskemaskina), så jeg aner ikke når jeg får lasta opp et nytt bilde og dermed starta ny runde...

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Kalle73 skrev: tor apr 21, 2022 9:32 am Morsomt... i går har da tydleigvis et visst IT-selskap, som konsernet kjøper tjenester fra, installert et omfattende sikkerhetsprogram på samtlige av konsernets maskiner, hvor all internettrafikk skal vaskes for å avsløre sider som potensielt kan være skadelige.
I praksis er dermed Imgur blokka for meg.
Fjeswiki laster noe så innihelvete seint (som visstnok er en bieffekt av denne vaskemaskina), så jeg aner ikke når jeg får lasta opp et nytt bilde og dermed starta ny runde...
Send til meg på Messenger så fikser jeg opplasting!

Brukeravatar
Artaxerxes
Innlegg: 1868
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Artaxerxes »

Sluttstillingen:
http://hf.titansable.com/index.php?title=Runde_862

10: Kalle73
9:
8:
7: Artaxerxes
6:
5:
4: Boccherini
3: Jaauda
2: startelver
1: tartaglia2

Gratulasjoner til skumbaderen!

Brukeravatar
Artaxerxes
Innlegg: 1868
Sted: TRONDHEIM

Legg inn av Artaxerxes »

Kalle73 skrev: tor apr 21, 2022 9:32 am Morsomt... i går har da tydleigvis et visst IT-selskap, som konsernet kjøper tjenester fra, installert et omfattende sikkerhetsprogram på samtlige av konsernets maskiner, hvor all internettrafikk skal vaskes for å avsløre sider som potensielt kan være skadelige.
I praksis er dermed Imgur blokka for meg.
Fjeswiki laster noe så innihelvete seint (som visstnok er en bieffekt av denne vaskemaskina), så jeg aner ikke når jeg får lasta opp et nytt bilde og dermed starta ny runde...
Du kan vel laste opp et bilde til Fjeswiki fra pellefonen din? Det har jeg gjort før, i hvert fall.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

Artaxerxes skrev: fre apr 22, 2022 5:55 pm
Kalle73 skrev: tor apr 21, 2022 9:32 am Morsomt... i går har da tydleigvis et visst IT-selskap, som konsernet kjøper tjenester fra, installert et omfattende sikkerhetsprogram på samtlige av konsernets maskiner, hvor all internettrafikk skal vaskes for å avsløre sider som potensielt kan være skadelige.
I praksis er dermed Imgur blokka for meg.
Fjeswiki laster noe så innihelvete seint (som visstnok er en bieffekt av denne vaskemaskina), så jeg aner ikke når jeg får lasta opp et nytt bilde og dermed starta ny runde...
Du kan vel laste opp et bilde til Fjeswiki fra pellefonen din? Det har jeg gjort før, i hvert fall.
Nå var det kontotilgang for å laste opp det gikk på her, Fjeswiki er ikke blokka.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Kalle73 skrev: lør apr 23, 2022 1:38 pm
Artaxerxes skrev: fre apr 22, 2022 5:55 pm
Kalle73 skrev: tor apr 21, 2022 9:32 am Morsomt... i går har da tydleigvis et visst IT-selskap, som konsernet kjøper tjenester fra, installert et omfattende sikkerhetsprogram på samtlige av konsernets maskiner, hvor all internettrafikk skal vaskes for å avsløre sider som potensielt kan være skadelige.
I praksis er dermed Imgur blokka for meg.
Fjeswiki laster noe så innihelvete seint (som visstnok er en bieffekt av denne vaskemaskina), så jeg aner ikke når jeg får lasta opp et nytt bilde og dermed starta ny runde...
Du kan vel laste opp et bilde til Fjeswiki fra pellefonen din? Det har jeg gjort før, i hvert fall.
Nå var det kontotilgang for å laste opp det gikk på her, Fjeswiki er ikke blokka.
Dette gir ingen mening for meg til tross for at jeg har på følelsen av at det er norsk som skrives her.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Historie»