Leeds United

Svar
Leeds_ModernTalking

Re: Leeds United

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Bittert med tap mot Aston. Vi hadde fortjent minst ett poeng.
Men det ser likevel langt lysere ut nå enn det gjorde for 2-3 måneder siden. Willy har vært en åpenbaring og han og Summerville er fremtidens superduo i Leeds United og blir kjempeviktige i kampen for å redde plassen.

Jeg skal kalle duoen Willy DeVille.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Fernandovonarb skrev: tor jan 12, 2023 11:35 am Endelig noe som virker som en kvalitetsspiss innkjøpt. Nå kan Bamford bare være skadet.
Men hva skjer med denne karen? Er fortsatt ikke offisielt klar.

Håper ikke dette går skeis.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Alt tyder på at Rütter annonseres lørdag. Han kom til Leeds torsdag kveld og det er naturlig at han ikke presenteres på kampdag på bortebane og da bør det skje i morgen. Jesse sa også noe i intervjuet etter kampen i dag som tyder på at det skjer snart.

Kjipt tap, men godt spill lover godt for fortsettelsen. Bør være mulig å få noen gode resultater fremover.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Marsch kjempefornøyd etter nok et tap. 14. plass og 2 poeng ned til nedrykk er det iallefall ingenting å si på. Med 2 seire på de 15 siste seriekampene er det grunn til optimisme.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

george_hincapie skrev: lør jan 14, 2023 12:41 am Alt tyder på at Rütter annonseres lørdag. Han kom til Leeds torsdag kveld og det er naturlig at han ikke presenteres på kampdag på bortebane og da bør det skje i morgen. Jesse sa også noe i intervjuet etter kampen i dag som tyder på at det skjer snart.

Kjipt tap, men godt spill lover godt for fortsettelsen. Bør være mulig å få noen gode resultater fremover.
I dag hadde vi fortjent bedre. Ingen tvil om det. Kunne godt ha fått minst en straffe også, men det er dette forsvarsspillet som feller oss.

Nok engang mål i mot på vår egen corner. Litt marginer er det lov å legge inn synes jeg, ved å sikre bedre. Dette må de endre på. Alt for naivt i PL. Villa irriterte meg med noe jeg forbinder med sabotasje. Så ut som han vm helten hadde gått i skole hos Pikkford. Sånn er det og ingenting å gjøre med nå.

Cardiff bør slås på Tirsdag sammen med Brentford til helga. Begynner å brenne under Jesse igjen nå.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Fernandovonarb skrev: lør jan 14, 2023 1:09 am Nok engang mål i mot på vår egen corner. Litt marginer er det lov å legge inn synes jeg, ved å sikre bedre. Dette må de endre på. Alt for naivt i PL.
Vi hadde tre utespillere på rett side (altså mellom vårt mål og fremste Villa-spiller) når de vant ballen på egen femmeter. Nå ser ikke jeg alle kamper i verden, men jeg tror ikke det er vanlig å ha flere spillere utenfor boksen når motstanderne trekker alle sine tilbake. Jeg synes derfor at det er et blindspor å prøve å koble det målet til manglende defensiv struktur.

Da Bournemouth kontret inn ett mål mot oss hadde vi ikke tre spillere i sikring, så man kan nesten heller anta at det nettopp er forsøkt å «legge inn litt marginer».

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Ale skrev: lør jan 14, 2023 12:59 am
Folk_flesk skrev: lør jan 14, 2023 12:52 am Marsch kjempefornøyd etter nok et tap. 14. plass og 2 poeng ned til nedrykk er det iallefall ingenting å si på. Med 2 seire på de 15 siste seriekampene er det grunn til optimisme.
Samme regla som i fjor for dette Leeds-laget.
Vi har scoret mange flere mål, sluppet inn en del færre og tatt flere poeng enn etter like mange kamper i fjorårssesongen. Så litt optimisme er det grunn til å finne.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Plettenberg melder på Twitter i kveld at medical er gjennomført og at partene er enige, men stedet er noen detaljer som må i orden først. Tipper det handler om struktur på betalingen. Blir nok klart senest mandag tipper jeg.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »


Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Da var det endelig offisielt : https://www.leedsunited.com/news/team-n ... nio-rutter

Velkommen til verdens flotteste fotballfamilie, Georginio!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Nice. Fin boost foran ikke minst Brentford kampen. Cardiff bør slås uten ham.

Nå skulle vi hatt en skikkelig god midtstopper, og det hadde sett bra ut.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Rütter har ikke spilt kamp siden 12.november, da det Bundesliga har hatt vinterpause etter VM og han stod over Hoffenheims treningskamper den siste uken på grunn av den kommende overgangen. Tipper det blir noen uker før han er klar for å bidra ordentlig.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Noen innhopp bør han klare. Dessuten virker Bamford å være grei igjen som er et pluss. Hvis han begynner å putte litt regelmessig vil det være et kjærkomment bidrag. Synes laget begynner å se bra ut på papiret nå, med en bredde vi ikke har hatt siden kollapsen i begynnelsen av årtusenet. Sinisterra kommer også snart tilbake, og er en kvalitetsspiller mange har glemt vi har siden han har spilt så lite. Gnonto blir umulig å komme utenom nå, og det til en pris av 5m. pund. Årets kjøp spør du meg.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Gnonto virker som et røverkjøp uten like. T.o.m enda bedre enn Raphinha spør du meg. Mulig tiltengt litt innhopp og u-23 spill, men det kommer ikke til å skje. Han har gjort seg bankers. Selv om resultatene er litt dårlige føler jeg faktisk noe er på gang. Klarer vi bare å luke ut noen av de kjipe baklengsene.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Lol. Denne var veldig treffende, men det går litt fremover.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Vi er i førersetet virker det som. Enda en midtbanespiller med kvalitet sier vi ikke nei til. Av highlights ser han voldsomt bra ut, men det gjør kanskje de fleste. Desto viktigere er det at det handles for å komme ut av en bunnstrid, og flausen fra fjoråret ikke skal gjentas.

EspenLie

Legg inn av EspenLie »

Fernandovonarb skrev: man jan 16, 2023 12:52 pm Vi er i førersetet virker det som. Enda en midtbanespiller med kvalitet sier vi ikke nei til. Av highlights ser han voldsomt bra ut, men det gjør kanskje de fleste. Desto viktigere er det at det handles for å komme ut av en bunnstrid, og flausen fra fjoråret ikke skal gjentas.
Klokt. Blir ganske lik rolle som Kalvin Philips og han kan snu sesongen til Leeds om alt klaffer tror jeg.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Det høres ikke så dumt ut. Imponerte under VM på et Marokko som gikk til semi-finalen (nå så ikke jeg på det søppelarrangementet, for ordens skyld).
Men hvor mye har vi egentlig råd til å bruke? Regner med at bedre lag enn oss kommer til å vise interesse for denne unge mannen om det stemmer at han imponerte i parodi-VM. Og nå nettopp hentet vi den dyreste spilleren i klubbens historie.

Har ikke noe særlig lyst til å oppleve 2002-2018 igjen, for å sette det litt på spissen...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Har litt tro på at han er tiltenkt en litt mer offensiv og kreativ rolle. Vi får se, han er langt i fra i boks.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Oi,oi Gnonto. Scoring etter 30 sekunder. Nydelig.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Hvor i helvete fant vi Gnonto for den latterlige summen 5 millioner pund. Det er ikke til å tro. Her er en legende i emning. Følger en journalist i lokalavisen i Leeds på twitter, og han retweetet et innlegg han hadde når Gnonto ble kjøpt, og han vurderte å la ham være i Zurich for best utvikling. Vi kan trygt si i dag at han er klar for PL.

Ellers overkjøring med mange spillere som har lite kamptrening i det siste. Kan legge til at jeg synes Cardiff sin annullering av reduseringsmålet var feil. Det burde stått 3-1.

MOT

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Oioi, nå starter waliserne opphentingen!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Eldon skrev: ons jan 18, 2023 10:29 pm Oioi, nå starter waliserne opphentingen!
Vi slapp med skrekken. :D

Vi gikk faktisk videre fra 3dje runde for en gangs skyld. Husker ikke sist det skjedde. Overkommelig motstand i 4dje er det også, så her øyner jeg en liten cup run.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Artig kamp.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Fernandovonarb skrev: ons jan 18, 2023 9:42 pmFølger en journalist i lokalavisen i Leeds på twitter, og han retweetet et innlegg han hadde når Gnonto ble kjøpt, og han vurderte å la ham være i Zurich for best utvikling. Vi kan trygt si i dag at han er klar for PL.
Med “Han” mener du her Jesse Marsch?

At Jesse Marsch sa at Gnonto ikke var klar går mange runder på Twitter blant de som ønsker å bli kvitt Marsch.
For meg er det å bruke dette sitatet (for å være tydelig: antyder ikke at du gjør det) mot Marsch enten ett tydelig bevis på en agenda mot Marsch, eller rett og slett at man selv sitter på en meget svak forståelse av virkeligheten.

- For det første var dette noe Marsch sa to uker før Gnonto ble hentet og det er lite sannsynlig at Marsch selv hadde brukt mye tid på å studere Gnonto på dette tidspunktet.
- For det andre brukte Gnonto noen kamper med u21 laget på å vise at han fortjente sjansen på førstelaget. Det var ikke slik at han gikk rett inn på U21-laget og totaldominerte der. Han hadde 1 målpoeng på de fire kampene for U21-landslaget han fikk mulighet mot Liverpool.
- For det tredje bør det heller brukes i Marsch favør at han gav Gnonto sjansen allerede før det var gått to måneder. Og han gav Gnonto muligheten mot på stillingen 1-1 borte mot Liverpool fremfor å sette inn for eksempel Klich.

Marsch har en flott historikk med unge, lovendeangrepsspillere og det ser ikke ut til at han har negativ effekt på Summerville og Gnonto heller.

Så får vi bare krysse fingrene for at vi får litt bedre orden på forsvaret også.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Jeg er ingen Marsch out fyr, og det er noen som har litt for nostalgiske minner om Bielsa som leder det toget. Vi var på stø kurs ned med han, og ble sendt som slakt hjem i nesten hver kamp på slutten med ham. Var tydelig at det trengtes skifte. Uheldig med skader var vi også, noe som jeg mistenker hadde med treningsregimet og den lille stallen vi hadde, som delvis var Bielsas skyld.

Vi har nå fått et vanvittig angrep på veldig kort tid, med masse valgmuligheter for Jesse, og det vil nå bli en syk kamp om plassene fremover på laget. Typisk nok ble Bamford nå også klar, og puttet to for å vise at han vil spille. At Gnonto ser ut til å være verdt en milliard er liksom et pluss som ingen hadde regnet med.

Problemet vårt er forsvaret. Vi har ingen med stor fart som kan løpe opp motstandere. Kristensen er kanskje den nærmeste der. Ser Maguire nå er linket, dog ikke bare til oss. Han ville garantert gjort en ok jobb hos oss.

Ellers var artikkelen jeg nevnte om Gnonto fra Hay. Var klubben som vurderte å la ham bli i Zurich ut fra overskriften.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Hadde man klart å få orden på forsvarsspillet så hadde Leeds fort vært topp 10 i det minste. Men, ser i går og at elendig forsvarsspill og personlige feil koster 2 baklengs. Og sånn er det jo i omtrent hver eneste kamp.
Utover det så var det mye bra i går, gledelig å se Bamford putte to, håper dette betyr en million for selvtilliten hans og at han virkelig finner storformen nå etter skademarerittet.

Så er jeg litt spent på om det var motstanderen som gjorde Leeds god i går, eller om det var et godt steg i riktig retning. Antar vi får se svaret på det mot Brentford på søndag

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Gelhardt på vei til gammelklubben Wigan på lån. Fornuftig siden han vil slite med å få spilletid fremover.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

bigwin skrev: tor jan 19, 2023 8:36 am

Så er jeg litt spent på om det var motstanderen som gjorde Leeds god i går, eller om det var et godt steg i riktig retning.
Motstanderen som gjorde oss gode, ingen tvil. Brorparten av Cardiffspillerne som startet kampen i går er sjelden å finne i startelleveren til Cardiff.
Men cupseieren kan selvfølgelig også ha bidratt til å gi spillerne litt selvtillit før kampen mot et formsterkt Brentford.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Den neste måneden blir spanandes.

Brentford(h), Nottingham(b), The Scum(h), Everton(b) og Southampton(h).

Her bør det bli minst seks poeng, helst ni.
Hvis ikke er jeg overbevist om to ting : Marsch er fredet og at vi rykker ned.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»