Leeds United

Svar
bigwin

Re: Leeds United

Legg inn av bigwin »

Virker som Raphinha endelig får overgangen sin til Barcelona. Tror det er smart både for klubb og spiller at dette nå endelig blir avklart. Er overgangssummen oppimot 75 mill Euro for han som det skrives så vil jeg si det er en bra deal for Leeds.
Håper da at deler av disse pengene iallefall går til å kjøpe inn ny spiss, det er vel den store mangelen i laget pr nå før sesongstart.

Leser og at Firpo nå er ute i opptil 8 uker med skade, misser dermed de første rundene.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Titter på kamp nå mot Brisbane og liker det jeg ser. Faktisk brukbart tempo og vi bruker disse kampene godt i å øve til PL start. Ikke noe ferietempo sånn som jeg ser det.

Leder 2-0 etter 30 minutter, med mål og assist på James. Gelhardt med knusing i hodeduell på det andre målet.

johwi68

Legg inn av johwi68 »

Fernandovonarb skrev: tor jul 14, 2022 12:17 pm Titter på kamp nå mot Brisbane og liker det jeg ser. Faktisk brukbart tempo og vi bruker disse kampene godt i å øve til PL start. Ikke noe ferietempo sånn som jeg ser det.

Leder 2-0 etter 30 minutter, med mål og assist på James. Gelhardt med knusing i hodeduell på det andre målet.
Ikke mye å skryte av etter pause. Bortsett fra ei meget god redning av Klaesson, da.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

johwi68 skrev: tor jul 14, 2022 1:14 pm
Fernandovonarb skrev: tor jul 14, 2022 12:17 pm Titter på kamp nå mot Brisbane og liker det jeg ser. Faktisk brukbart tempo og vi bruker disse kampene godt i å øve til PL start. Ikke noe ferietempo sånn som jeg ser det.

Leder 2-0 etter 30 minutter, med mål og assist på James. Gelhardt med knusing i hodeduell på det andre målet.
Ikke mye å skryte av etter pause. Bortsett fra ei meget god redning av Klaesson, da.
Det har du rett i. Ble mer feriepreg da. Litt for mange bytter fra begge lagene kanskje.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Endte 2-1 etter en målløs og kjedelig 2.omgang. God første både i tempo og spill, tross ett i mot, og da var det klasseforskjell på lagene. Ingen nye skader og det er også positivt. Tross en litt klønete involvering av Koch i første som kunne endt ille.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Arnaud Kalimuendo også? Dævven, Leeds leverer på transfermarkedet. Så mye ungt og lovende. Artig, men kommer det til å fungere?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

markantovertak skrev: fre jul 15, 2022 11:25 am Arnaud Kalimuendo også? Dævven, Leeds leverer på transfermarkedet. Så mye ungt og lovende. Artig, men kommer det til å fungere?
Ja jeg så det "ryktet" i går. Pengene for Raphinha blir øyeblikkelig satt i jobb. Har ingen peiling på spilleren, men regner med han er OK siden PSG har hatt han i stallen.
Liker også alderssammensetningen på de vi henter, og han er intet unntak. Ung og såpass lovende at her er det muligheter for profitt ved suksess.

Så også litt på unggutten som gikk motsatt vei fra City i går, og der ser jeg en spiller som absolutt kan få noen minutter på banen i år. Vi får en helt annen bredde i år, noe som trengs.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Fernandovonarb skrev: fre jul 15, 2022 11:34 am
markantovertak skrev: fre jul 15, 2022 11:25 am Arnaud Kalimuendo også? Dævven, Leeds leverer på transfermarkedet. Så mye ungt og lovende. Artig, men kommer det til å fungere?
Ja jeg så det "ryktet" i går. Pengene for Raphinha blir øyeblikkelig satt i jobb. Har ingen peiling på spilleren, men regner med han er OK siden PSG har hatt han i stallen.
Liker også alderssammensetningen på de vi henter, og han er intet unntak. Ung og såpass lovende at her er det muligheter for profitt ved suksess.

Så også litt på unggutten som gikk motsatt vei fra City i går, og der ser jeg en spiller som absolutt kan få noen minutter på banen i år. Vi får en helt annen bredde i år, noe som trengs.
Veldig spennende spiller iallfall. Spiller i alle tre offensive posisjoner. Om man ser YT-sammendrag bruker man litt tid på å se at han er høyrebeint. God teknikk, sterk, bra rykk og naturlig målscorer. Veldig direkte og effektiv. Blir spennende å se om han tåler et nivå opp om han ender i Leeds. Da er han fort en spiller de også må erstatte om et par år.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Da er sagaen over. Takk for innsatsen, og lykke til videre. Er personlig meget fornøyd over at vi slipper å møte ham i PL. Raphinha mot Firpo ville blitt tidenes skrekkfilm :-)

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Fernandovonarb skrev: fre jul 15, 2022 3:11 pm Da er sagaen over. Takk for innsatsen, og lykke til videre. Er personlig meget fornøyd over at vi slipper å møte ham i PL. Raphinha mot Firpo ville blitt tidenes skrekkfilm :-)
Takk, Raphinha!!!!!!! Lykke til i Barca!

Junior Firpo mot en hvilken som helst høyrekant er nå en skrekkfilm uansett.
Håper vi prioriterer en venstreback før en spiss.

Dessuten passer jo ikke spillere med navnet "Junior" i så godt sammen med Leeds United :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Roque_J%C3%BAnior

MentalM

Legg inn av MentalM »

Håper Archie ikke blir ute for lenge etter den taklingen til Mcginn

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- For en vill dobbeltredning av Meslier på straffen i dag.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Gray sies å ikke være alvorlig skadet. Så får vi krysse fingrene for det. Han vil nok se action i PL i år.

Ellers så jeg ikke kampen, men har lest litt referat rundt omkring. Hjelde virket mye stødigere enn Davis på v.back, så da vet vi hvem som starter der i år😁.

Mye bra av våre nye som skal dra lasset. Ser dog det stilles spørsmål om Aaronson vil tåle det fysiske i PL. Vi får se. Bamford er enda rusten etter alle skadeoppholdene. Ellers virker det ha vært greit med 1-0 til Villa.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ikke et vondt ord om Bielsa, men det er betydelig mer behagelig å høre tydelig amerikaner post-match.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Har sett 1.omgangen mot Villa nå, og kan konkludere med at vi vil bli mye bedre i år. Villa er absolutt et OK lag, og vi så relativt komfortable ut etter min mening. Alle de nye virker å være bra kjøp, og for å bemerke to så var Roca og Kristensen over snittet. Betryggende.

Salgene av Raphinha og Phillips har finansiert alle de nye, og når vi er styrket så har de gjort meget gode vurderinger. Vi mangler bare å hente en bra spiss så sier jeg dette vinduet er et terninkast 6 vindu for vår del.

Koch og Llorente virket også betydelig mer trygg i Marsch sitt system, enn å hva de var i Bielsa sitt. Vi er også merkbart bedre på dødballer i mot nå. Nå ble jeg litt optimist her.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Fernandovonarb skrev: søn jul 17, 2022 1:13 pm Har sett 1.omgangen mot Villa nå, og kan konkludere med at vi vil bli mye bedre i år. Villa er absolutt et OK lag, og vi så relativt komfortable ut etter min mening. Alle de nye virker å være bra kjøp, og for å bemerke to så var Roca og Kristensen over snittet. Betryggende.

Salgene av Raphinha og Phillips har finansiert alle de nye, og når vi er styrket så har de gjort meget gode vurderinger. Vi mangler bare å hente en bra spiss så sier jeg dette vinduet er et terninkast 6 vindu for vår del.

Koch og Llorente virket også betydelig mer trygg i Marsch sitt system, enn å hva de var i Bielsa sitt. Vi er også merkbart bedre på dødballer i mot nå. Nå ble jeg litt optimist her.
Vil vel tro det kikkes etter en venstreback også? Ellers helt enig, å gå til ny sesong med Bamford som spissen virker lite smart.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

markantovertak skrev: søn jul 17, 2022 2:09 pm
Fernandovonarb skrev: søn jul 17, 2022 1:13 pm Har sett 1.omgangen mot Villa nå, og kan konkludere med at vi vil bli mye bedre i år. Villa er absolutt et OK lag, og vi så relativt komfortable ut etter min mening. Alle de nye virker å være bra kjøp, og for å bemerke to så var Roca og Kristensen over snittet. Betryggende.

Salgene av Raphinha og Phillips har finansiert alle de nye, og når vi er styrket så har de gjort meget gode vurderinger. Vi mangler bare å hente en bra spiss så sier jeg dette vinduet er et terninkast 6 vindu for vår del.

Koch og Llorente virket også betydelig mer trygg i Marsch sitt system, enn å hva de var i Bielsa sitt. Vi er også merkbart bedre på dødballer i mot nå. Nå ble jeg litt optimist her.
Vil vel tro det kikkes etter en venstreback også?
Det håper jeg inderlig.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Fernandovonarb skrev: søn jul 17, 2022 1:13 pm Vi mangler bare å hente en bra spiss så sier jeg dette vinduet er et terninkast 6 vindu for vår del.

Nå har ikke jeg giddet å se treningskampene. Men uansett er det vel litt tidlig å bedømme transfervinduet, syns du ikke?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Leeds_ModernTalking skrev: søn jul 17, 2022 2:56 pm
markantovertak skrev: søn jul 17, 2022 2:09 pm
Fernandovonarb skrev: søn jul 17, 2022 1:13 pm Har sett 1.omgangen mot Villa nå, og kan konkludere med at vi vil bli mye bedre i år. Villa er absolutt et OK lag, og vi så relativt komfortable ut etter min mening. Alle de nye virker å være bra kjøp, og for å bemerke to så var Roca og Kristensen over snittet. Betryggende.

Salgene av Raphinha og Phillips har finansiert alle de nye, og når vi er styrket så har de gjort meget gode vurderinger. Vi mangler bare å hente en bra spiss så sier jeg dette vinduet er et terninkast 6 vindu for vår del.

Koch og Llorente virket også betydelig mer trygg i Marsch sitt system, enn å hva de var i Bielsa sitt. Vi er også merkbart bedre på dødballer i mot nå. Nå ble jeg litt optimist her.
Vil vel tro det kikkes etter en venstreback også?
Det håper jeg inderlig.
Jakter Martin Terrier nå ser jeg. Leeds er på, det er helt sikkert!

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Shacks klar for Millwall på lån denne sesongen.

Har jo ligget i kortene en stund, men Reading var lenge med i kampen om å sikre seg hans tjenester.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Leeds_ModernTalking skrev: tir jul 19, 2022 4:06 pm Shacks klar for Millwall på lån denne sesongen.

Har jo ligget i kortene en stund, men Reading var lenge med i kampen om å sikre seg hans tjenester.
Jepp. Blir flott å følge med de med et halvt øye i år. De tror faktisk på opprykk i år Millwall, uten jeg vet noe om resten av laget.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

0-0 til pause mot Palace. Klarer ikke se hvordan vi skal havne i bunnstrid i år. Vi virker mye mer solide i alle faser av spillet. Jessie har helt klart fått frem sin egen filosofi hos spillerne. Det jages i flokk, spesielt presset når motstander triller i bakre ledd er noe vi aldri så under Bielsa. Herlig.

4shaw ut med småskade igjen, og inn kom Roca. For en bredde vi har nå mot i fjor. Tipper James, Greenwood, Gelhardt og kanskje Hjelde får noen minutter i andre. Jeg er optimist så det holder før denne sesongen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Hjelde inn som stopper faktisk.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Hvordan har Sinisterra og Brenden vært i treningskampene så langt?

De to spillerne jeg er mest spent på av de vi har hentet i sommmer.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Leeds_ModernTalking skrev: fre jul 22, 2022 3:02 pm Hvordan har Sinisterra og Brenden vært i treningskampene så langt?

De to spillerne jeg er mest spent på av de vi har hentet i sommmer.
Sinisterra fikk en liten hamstringskade tidlig i kampen i dag og ble byttet ut. Har ellers vært litt for lite på banen til at jeg har fått noe inntrykk. Håper bare det ikke var noe alvorlig.

Brenden synes jeg har vært veldig god i spann med Adams. Rask og løpsvillig. Det nærmeste vi har vært Bowyer siden han forsvant kanskje. Sammen med Roca så har vi en meget god midtbane etter min mening.

Harrison virker å være meget sentral i Jessie sitt system. Har mye ball og spilte som en av meget få hele kampen i dag også. Vet Newcastle er interessert i ham, men blir nok ikke solgt sånn som han blir vurdert nå. James blir på benken som backup.

Hjelde synes jeg også gjorde en god figur i dag. Morsomt med en trøndersk 19 åring som garantert vil få tid i år. Han tror jeg blir en strålende spiller for oss. Kanskje fremtidens stopper sammen med Cresswell.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Raphinha virker å bli en instant hit i Barca. Har scoret i begge kampene etter overgangen. Ble matchvinner mot RM i går, og nå føler jeg bare glede over at vi har hatt en sånn spiller i klubben. Uten oss så ville han nok ikke havnet der heller tror jeg, noe han har antydet selv også.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Apropos ex-Leeds United'ere, så signerte Jack Clarke permanent for Sunderland for et par uker siden.

Har syntes synd på gutten helt siden han kollapset mot Boro, og etter noen uheldige utlån håper jeg han kan bli en habil Championshipspiller i Sunderland, en klubb jeg har følt litt med de siste årene.

Talentet hans var jo absolutt til stede. Veldig rask og flotte dribleferdigheter. Tror han kunne blitt en mye bedre spiller enn både Jack Harrison og Daniel James.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Så PO finalen hvor han kom inn, og var ikke så enestående da. Tror CC er et greitt nivå for han, og med fasiten i hånda var det vi som kunne være mest fornøyd med den handelen. Selv om jeg var forbannet når han ble solgt. Bielsa ville aldri godkjent overgangen om han var et talent utenom det vanlige. Vi rykket også opp uten ham med grei margin.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Leif klar for Ipswich i går permanent.

Da er det vel bare Hjelde som er aktuell på venstreback mot Wolves. Og Struijk kan vel spille der i nødsfall.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Leif ble veid og funnet for lett i sommer, så lykke til videre i karrieren. Hjelde gjorde nok en bedre figur de gangene han spilte i pre-season. Mye bedre også etter min mening. Han fikk sjansen og var ikke god nok rett og slett.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»