Leeds United

Svar
Fernandovonarb

Re: Leeds United

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: lør sep 25, 2021 6:06 pm
Fernandovonarb skrev: lør sep 25, 2021 5:08 pm Harrison inn for James?
Dette skjønte ikke jeg noe av heller, med mindre James måtte ut pga skade.
Spilte kanskje ingen kjempekamp i 1.omg. men var ikke dårlig heller.
Var jo med litt hjelp fra Soucek (?) sterkt delaktig i 1-0 målet.
Nei jeg tror ikke det var skade, var vel heller det at han ikke var så god. Jeg vurderte han som svak.
Raphinha er forøvrig så god at jeg lurer på hvorfor han er hos oss. Vi klappet sammen etter han forlot banen. Det var betenkelig.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Fernandovonarb skrev: lør sep 25, 2021 7:20 pm
Strachan7 skrev: lør sep 25, 2021 6:06 pm
Fernandovonarb skrev: lør sep 25, 2021 5:08 pm Harrison inn for James?
Dette skjønte ikke jeg noe av heller, med mindre James måtte ut pga skade.
Spilte kanskje ingen kjempekamp i 1.omg. men var ikke dårlig heller.
Var jo med litt hjelp fra Soucek (?) sterkt delaktig i 1-0 målet.
Nei jeg tror ikke det var skade, var vel heller det at han ikke var så god. Jeg vurderte han som svak.
Raphinha er forøvrig så god at jeg lurer på hvorfor han er hos oss. Vi klappet sammen etter han forlot banen. Det var betenkelig.
Som sagt, James spilte ingen kjempekamp, men jeg syns det var tidlig å ta han ut allerede i pausa. Så ræva syns jeg ikke han var.

Når det gjelder Raphinha hadde det vært merkelig om han hadde blitt solgt i sommer. Da hadde han ikke vært i Leeds 1 år engang, så det ville vært spesielt.
Til sommeren må vi nok belage oss på å miste han. Er nok flere klubber, større og bedre, som kunne tenkt seg å ha han i stallen.
Men heldigvis for oss kommer han til å bli solgt for mange penger.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: lør sep 25, 2021 8:41 pm
Fernandovonarb skrev: lør sep 25, 2021 7:20 pm
Strachan7 skrev: lør sep 25, 2021 6:06 pm Dette skjønte ikke jeg noe av heller, med mindre James måtte ut pga skade.
Spilte kanskje ingen kjempekamp i 1.omg. men var ikke dårlig heller.
Var jo med litt hjelp fra Soucek (?) sterkt delaktig i 1-0 målet.
Nei jeg tror ikke det var skade, var vel heller det at han ikke var så god. Jeg vurderte han som svak.
Raphinha er forøvrig så god at jeg lurer på hvorfor han er hos oss. Vi klappet sammen etter han forlot banen. Det var betenkelig.
Som sagt, James spilte ingen kjempekamp, men jeg syns det var tidlig å ta han ut allerede i pausa. Så ræva syns jeg ikke han var.

Når det gjelder Raphinha hadde det vært merkelig om han hadde blitt solgt i sommer. Da hadde han ikke vært i Leeds 1 år engang, så det ville vært spesielt.
Til sommeren må vi nok belage oss på å miste han. Er nok flere klubber, større og bedre, som kunne tenkt seg å ha han i stallen.
Men heldigvis for oss kommer han til å bli solgt for mange penger.
Ja det er logisk at han ikke ble solgt i sommer, men mer undring over at han havnet hos oss i stedet for noen andre steder. Han driver med noe annet enn de andre utpå der i dag. Bare et stolpeskudd unna to mål, og det ser så enkelt ut. Tipper backen deres var sjeleglad for at han forsvant ut.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Raphinha er klar til helgens dyst mot Watford. Det samme er Llorente, men Bamford, Ayling og Koch er fremdeles ute. Struijk vender også tilbake så forsvaret er rimelig komplett. Kommer til å spise negler hele kampen hvis vi ikke går opp en 3-4 måls ledelse. Nå er det alvor her.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Takke Buddha for at Raphinha er klar igjen.
Og Harrison starter vel også neste kamp siden han ble byttet inn i pausa mot West Ham. Syns likevel det var strengt å ta av James så tidlig, men den kampen er nå for lengst over. Gjort er gjort.

Alvor er det så absolutt, ja. Den kommende måneden avgjør om det blir nedrykksstrid på oss eller ei.

startelver

Legg inn av startelver »

Spår en del mål i den kampen, endelig en motstander dere kan herje litt med.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Cresswell, Greenwood, Gelhardt, Summerville og Hjelde spilte ikke U-23 kamp i går kveld. Antar for de fleste av disse at det var pga at de er tiltenkt å være på benken i dag. Likevel var det en stor fornøyelse å se laget i går. Det er utrolig mye fotball i ung guttene der, og spesielt Bate herjet noe fryktelig.

Likevel kampen i dag er den som teller. I dag må vi ha en trepoenger.

startelver

Legg inn av startelver »

Spennende om Hjelde får oppleve benken.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

startelver skrev: lør okt 02, 2021 12:22 pm Spennende om Hjelde får oppleve benken.
Han er nok der, hvis han ikke er skadet. Er faktisk litt småsjokkert over hvor raskt han kom dit, så han må være et talent litt utenom det vanlige.

startelver

Legg inn av startelver »

Ja det stemmer nok de ryktene om at han imponerte i Skottland. Har enda ikke sett han spille så håper han får et innhopp.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Llorente tilbake. Blir en regntung match er det meldt, så får vi se.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Endelig! Denne trengte vi. Håper dette var starten på en lang seiersrekke.

Fikk dessverre ikke sett kampen.
Hvordan var Daniel James i dag? Noe særlig fremgang der i gården?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: lør okt 02, 2021 6:20 pm Endelig! Denne trengte vi. Håper dette var starten på en lang seiersrekke.

Fikk dessverre ikke sett kampen.
Hvordan var Daniel James i dag? Noe særlig fremgang der i gården?
Vi var et mye bedre lag enn Watford, men kunne rota vekk dette også. Elendige skudd, for dem var det mange av, og ekstremt overtak i ballinnehav burde gitt en komfortabel seier. Vi er dessverre ikke der nå i å omsette dette. Meget pussig.

Daniel James var rett og slett god i dag. Enorm fremgang men så var litt dårlig sluttresultat. Kommer uansett til å bli veldig viktig i kontrafasen fordi han rett og slett løper fra motstanderne. Han jobbet også veldig godt hjemover. En meget oppløftende kamp fra han i dag.

Men vi tok 3 poeng, og det var det aller, aller viktigste i dag.

startelver

Legg inn av startelver »

King ble jo skada i denne kampen, ble lettere for dere.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

startelver skrev: lør okt 02, 2021 6:39 pm King ble jo skada i denne kampen, ble lettere for dere.
Nå ja, Joshua King er ikke akkurat en spiller man frykter så veldig...
Toppscoreren på mitt norske favorittlag Brumunddal, Preben Finstad, hadde gjort en bedre jobb i Premier League enn oppskrytte King.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Synes vi målet til Watford var riktig annullert igår?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

MentalM skrev: søn okt 03, 2021 8:12 am Synes vi målet til Watford var riktig annullert igår?
Pr definisjon ble ikke målet annullert, siden dommeren blåste frispark før ballen var i mål. Skal sies at jeg var fornøyd med den.

Det som bekymrer meg litt mer er at James virker å være vaksinert mot å få straffe. Det skjedde i første kamp(?) hos oss, når han ble sparket ned, og det skjedde i går igjen. Han er så kjapp at i forsvarerne gjør alt for å stoppe han, og dommerne får det ikke med seg virker det som.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

MentalM skrev: søn okt 03, 2021 8:12 am Synes vi målet til Watford var riktig annullert igår?
Hva synes du?

MentalM

Legg inn av MentalM »

Strachan7 skrev: søn okt 03, 2021 12:29 pm
MentalM skrev: søn okt 03, 2021 8:12 am Synes vi målet til Watford var riktig annullert igår?
Hva synes du?
Ble nå korrigert på at det ble blåst før, så det var ikke en annullering.

Synes frisparket var billig selv, og tviler på at et evt mål ville blitt overkjørt av VAR der.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Raphinha fikk omsider sin debut for Brasil i går kveld. Og for en debut. De lå under ved pause, han kom inn og var sterkt delaktig i snuoperasjonen til 3-1. To assist og fikset straffe er rapportene, og ble belønnet med BB etter en omgang. Det litt triste opp i det her er at han ikke ser ut til å rekke kampen mot Southampton. Det blir for kort tid mellom siste Brasilkamp og den kampen, muligens grunnet karanteneregler som England har fremdeles. Er flere PL klubber som er i samme situasjon som oss.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Trist, men mot et lag som ikke er bedre enn Southampton, bør det være mulig å vinne uten Raphinha.

Southampton har sin etter min mening beste spiller James Ward Prowse utestengt etter det røde kortet han pådro seg mot Chelsea, så her forlanger jeg tre poeng, med eller uten Raphinha.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Daniel James fikset uavgjort for Wales borte mot Tsjekkia i kveld.

Håper det ga han litt ekstra selvtillit. Har på følelsen at han blir BB mot Southampton.

startelver

Legg inn av startelver »

Sa jo dere hadde fått en god spiller i James. Kan mer enn å løpe.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ja han kommer til å bli bra han. Etter en litt forsiktig start de to første kampene, så var det full tenning den siste kampen for oss. Jeg har klokketro på at Bielsa vil ta godt vare på han, og få det beste ut av han.

Bielsa var forøvrig og så u-20 laget til England. 4 spillere fra oss gjorde det meget bra, og Lewis Bate sto for målet i 1-1 kampen mot Italia. Jeg håper og tror at disse 4 vil få spilletid på A-laget etter hvert. Det er uansett en grunn for å satse på alle cupene vi er med i. Det vil gi spilletid for dem hvis vi er med så lenge som mulig i dem.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Er jo ikke utenkelig at Raphinha går til Team Riyadh til sommeren.

Da kommer kjøpet av Daniel James til å virke litt mer meningsfylt enn det var 31.08.21

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Raphinha med nok en strålende kamp for Brasil. Et dårlig mottak av Neymar her unna scoring.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Schteike, for en spiller!

Synd, men vi må vel bare regne med at han går til en større klubb etter sesongen.
Spenningsmomentet er hvor mye vi får for han og hvilken klubb han går til.

Team Riyadh aka Newcastle skal vel skifte ut mye av stallen sin, så skal se vår brasilianske magiker går dit for en forhåpentligvis hinsides overgangssum.

startelver

Legg inn av startelver »

Hvis dere hadde blitt kjøpt opp av en arabisk oljesjeik så hadde dere sikkert fått Haaland inn og han hadde fått oppfylt drømmen sin om å spille for Leeds.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

startelver skrev: man okt 11, 2021 2:42 pm Hvis dere hadde blitt kjøpt opp av en arabisk oljesjeik så hadde dere sikkert fått Haaland inn og han hadde fått oppfylt drømmen sin om å spille for Leeds.
Er egentlig passe nøyd med ståa som den er. Uten arabere altså. Haaland vil uansett spille i CL, og vi må nok komme dit før det blir aktuelt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Raphinha fikk sine to første mål mot Uruguay, og har hatt en fantastisk start på sin landslagskarriere med glimrende spill. Treneren til Brasil takket faktisk Bielsa for hans innvirkning på han, og fra nå av enn så lenge har vi en internasjonal stjerne i laget. Våre spillere har faktisk hatt en meget god landslagspause med mange mål og assist for sine respektive lag, og nå er det på tide å gjøre det i Leedsdrakt.

Raphinhas første Brasilmål.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»