Leeds United

Svar
Lezah

Re: Leeds United

Legg inn av Lezah »

Fernandovonarb skrev: tor nov 04, 2021 12:52 pm
Lezah skrev: tor nov 04, 2021 12:43 pm
Fernandovonarb skrev: man nov 01, 2021 1:29 pm Bielsa huket tak i Normann etter kampen, og hva den samtalen var om skulle jeg gjerne ha visst. Normann spilte en god kamp mot oss, og jeg tipper dette var noe han ville skryte av. Skal vi håpe på at Norwich går ned, og at vi kjøper ham etter sesongen? Han ville ha passet utmerket hos oss.
Om Norwich rykker ned har kanskje ikke så mye å si mtp et potensielt, all den tid han kun er på utlån fra Rostov? Om Norwich berger ville jeg trodd han uansett var langt mer gira på en overgang til Leeds dersom dere var interesserte og Rostov åpnet for salg.
Jeg har ikke oversikt over avtalen til Normann, men fikk med meg at det var litt frem og tilbake i scenarioet Norwich rykket ned. Mulig det kun ble et lån ja, og det gjør en overgang enklere. Han har vært Norwich soleklart beste etter overgangen, så PL virker han å ha fikset bra.
Ser det snakkes om "option", så da har de vel ikke forpliktet seg til noe som helst. Et nedrykk vil vel bety smalere økonomi og kanskje redusere mulighetene til å hente ham, samtidig må de være rimelig gira på å beholde ham fast slik han leverer.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Spent før dagens kamp, men jeg har forhåpninger om 3 poeng. Ser også Rodgers klager over at de løper for lite i år, noe som ligner litt på vårt problem. Vi er i bedring når sant skal sies.

Unggutta Bate og Gelhardt var ikke med i u-23 kampen i går, og blir nok med i dag på benken. Gelhardt virker å ha blitt flyttet permanent opp siden han ikke har vært med U-laget på en stund.

MOT

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Meslier
Llorente, Cooper, Struijk
Phillips
Raphinha, Forshaw, Rodrigo, Harrison
James

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Dagens tropp og lag. Skjønte ikke helt denne oppstillingen, men spiller vel fint lite. De skifter posisjoner underveis i kampen uansett.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Gelhardt ikke på benken engang. Skadet?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: søn nov 07, 2021 2:38 pm Gelhardt ikke på benken engang. Skadet?
Eller syk. Var som sagt ikke med i går heller.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Jeg er positivt overrasket.
Mye mer trøkk og vinnervilje enn vi har sett tidligere i sesongen.

Dette blir tre poeng!

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Brukbar omgang og vi er til å kjenne igjen. Endel grums på midtbanen, av spesielt Phillips, som ga de noen muligheter. Det må lukes vekk til andre omgang.

James har vært veldig livlig på topp, og gitt Leicester mye trøbbel med farten sin. Artig å se, og noe jeg forventet når han ble hentet. Raphinha er som vanlig et mareritt å møte. Forshaw har klart seg veldig bra i comebacket sitt. Gledelig.

Bare irriterende slurv rett etter målet som sørger for at vi går til pause med ledelse. Jeg tror vi tar dem uansett med litt skjerping.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Fy faen. Takk og lov for VAR. Ville vært surt med baklengs nå som vi har vært så gode.

MadBum

Legg inn av MadBum »

James er en championship-spiller

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

MadBum skrev: søn nov 07, 2021 4:38 pm James er en championship-spiller
Postnordligaspiller, spør du meg.

MadBum

Legg inn av MadBum »

Strachan7 skrev: søn nov 07, 2021 4:56 pm
MadBum skrev: søn nov 07, 2021 4:38 pm James er en championship-spiller
Postnordligaspiller, spør du meg.
Ja fy fader så ræva han var i dag. Burde vært ulovlig.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Fanken. Dette burde ha blitt hjemmeseier.
Men dette var tross alt et steg i riktig retning. Årsbeste, syns jeg. Med forbehold, siden jeg ikke så kampen mot Watford.

I starten var jeg irritert over kjøpet av James, men nå begynner jeg å synes synd på mannen. Uff, maken til sjansesløser :(
Sist redigert av Strachan7 den søn nov 07, 2021 5:10 pm, redigert 1 gang totalt.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Sjait med bare et poeng, for vi var best. Mangler bare en målscorer så er vi der vi var i fjor. Kan knapt vente med at Bamford er tilbake. Harrison startet bra men endte i tull og ingenting. Han havner fort på benken når vi blir fulltallige igjen. Når Roberts er det beste vi kan sette inn, er vi virkelig på beinet i materiell. Blir rett og slett trist hver gang han har ballen, for jeg vet det beste som kan skje er et innkast i vår favør.

For å ta litt pluss, så gjorde vi det bedre enn samme oppgjør i fjor. Det endte med tap 1-4. James gjør veldig mye bra, men mangler sluttresultat. Jeg håper det kommer seg, for han har vist bedring i mye annet. Noen gjennvinninger i dag var helt nydelige. Hadde han hatt skuddfoten til Raphinha så ville han lett blitt toppscorer.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Elendigheten fortsetter på skadefronten. Nå er Rodrigo og Raphinha ute mot Tottenham. Gigantisk nedtur.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Blir nok grei skuring for Tottelottenham dette her. Men måtte Buddha ha andre planer.

Skal dog bli moro å se Gelhardt fra start.

MOT!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Rundspilt i 2.omgang. Tottenham fikk nok en skikkelig tordentale i pausa.

Noen som vet hva som har skjedd med Raphinha og Rodrigo og hvor lenge de forventes å være ute?
Er jo bare helt jævlig med alle skadene.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Strachan7 skrev: søn nov 21, 2021 7:29 pm Noen som vet hva som har skjedd med Raphinha og Rodrigo og hvor lenge de forventes å være ute?
Er jo bare helt jævlig med alle skadene.
Leste at Raphinha er syk, mens Rodrigo er skadet. Leeds skrev at sistnevnte hadde en "minor foot injury" på twitter så den er neppe langvarig, i all fall.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

De er nok snart tilbake ja, og de trengs i den situasjonen vi er nå. Tror likevel det vil løsne snart, for i dag spilte vi mye bra fotball. Så hele første og en god del av andre. Utrolig synd at vi ikke fikk noe igjen, noe jeg tipper Bielsa vil si også. Strukturen i laget virker å være tilbake. En Raphinha i dag hadde gjort underverker.

MOT

startelver

Legg inn av startelver »

Fikk endelig sett kampen i opptak.

Imponert over Leeds i første omgang , dere kjørte over oss rett og slett. Og han unggutten på topp , bare 19 år?
Med tanke på alle skadene så er det ingen fare med Leeds, dere kommer sterkere tilbake.

Heldigvis har vi Conte og følelsen av at vi kan kjempe om topp 4 igjen er fantastisk, hadde ikke trodd det for noen uker siden.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

startelver skrev: man nov 22, 2021 3:03 am Fikk endelig sett kampen i opptak.

Imponert over Leeds i første omgang , dere kjørte over oss rett og slett. Og han unggutten på topp , bare 19 år?
Med tanke på alle skadene så er det ingen fare med Leeds, dere kommer sterkere tilbake.

Heldigvis har vi Conte og følelsen av at vi kan kjempe om topp 4 igjen er fantastisk, hadde ikke trodd det for noen uker siden.
Første omgang var vel årsbeste av oss. Meget god rett og slett. Og poeng kommer, det er de nødt til å gjøre, de tre neste kampene. Etter det blir det et meget tøft juleprogram.

Raphinha og Rodrigo er klar for helgens dyst. Koch og Bamford er i sluttfasen i sin opptrening, og blir heller ikke med. Ayling likeså. Nå ønsker jeg tre poeng for alt i verden. Slet mot Brighton i fjor, men de har litt dalende trend så jeg velger å være optimist. Litt mer av den glimrende omgangen mot Tottenham, så knekker vi dem. Gelhardt kan komme inn de siste 30 mot et litt slitent forsvar, og putte sine første mål😁

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Flott at Raphinha og Rodrigo er klare.

Forrige sesong tapte vi begge kampene mot Brighton, så nå er det på tide med revansj!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Meslier
Dallas - Llorente - Cooper - Firpo
Phillips
Raphinha - Rodrigo - Forshaw - Harrison
James

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Flaks at vi kom unna de første 10 minuttene uten baklengs. Brighton og Lamptey så ut som Barcelona på sitt beste. Mer med nå.
MOT

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Litt merkelig like drakter fargemessig lagene der ute også. Harrison avslører vertfall at han er fargeblind. Hans pasninger går vilkårlig til begge lagene.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Fernandovonarb skrev: lør nov 27, 2021 6:49 pm Flaks at vi kom unna de første 10 minuttene uten baklengs. Brighton og Lamptey så ut som Barcelona på sitt beste. Mer med nå.
Skal ikke kimse av BHA. Potter er dyktig.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Svak førsteomgang. Ikke hatt kontroll på midtbanen og Raphinha har ikke fått vist seg ordentlig frem heller.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Firpo må byttes ut med Shacks i pausa.
Lamptey har herjet fullstendig med han og med det tidlige gule kortet han pådro seg er han en stor fare.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Lezah skrev: lør nov 27, 2021 7:02 pm
Fernandovonarb skrev: lør nov 27, 2021 6:49 pm Flaks at vi kom unna de første 10 minuttene uten baklengs. Brighton og Lamptey så ut som Barcelona på sitt beste. Mer med nå.
Skal ikke kimse av BHA. Potter er dyktig.
Absolutt. Skjønner godt det er større klubber som sikler etter ham. Har en klar plan, men mangler effektivitet i spissene sine.

Dårlig første omgang av oss, og vi skal være glad det er 0-0. Jo lenger denne kampen går uten scoring, jo nærmere kan vi klare å karre med oss tre poeng tror jeg. Vi har kontringsspillere til å gjøre det. Lamptey må de finne ut en måte å nøytralisere. Han har vært god, og en evig trussel i første med den farten sin.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Huff, Shackleton har ikke hatt ett bra innhopp. Generelt utrolig mye dårlige pasninger i dag, men heldigvis har Brighton-angriperne ikke finstilt siktet.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»