Leeds United

Svar
Strachan7

Re: Leeds United

Legg inn av Strachan7 »

Eller jo, det ble det, gitt :D
Til Valencia på lån for sesongen, men da blir det vel et permanent klubbskifte om et års tid.

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

Trist å se James forsvinne. Han er ikke god nok for oss, men han virket som en fin fyr og ga alltid 100%. En jeg virkelig unner å lykkes. Han har ekstremferdigheter, men mangler litt på sluttproduktet. Likevel - jeg tror han kan utvikle dette under Bielsa. Får han opp mot 30 kamper fra start for dere denne sesongen tror jeg han kan putte ti mål og helt sikker få en del målgivende.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Nydelig, bare nydelig. Rice og Phillips har visst funnet tonen veldig både på og utenfor banen. Rice virker som en veldig "humble" person også.

startelver

Legg inn av startelver »

James vil selvsagt få en oppblomstring i Leeds akkurat som når Lingard dro på utlån til West Ham. De får større ansvar i en klubb som passer de.

James kommer til å bli Bielsas "løpegutt" .

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Det kan være, men det er langt fra selvsagt.
Det var en sentral midtbanespiller vi skulle ha betalt en skikkelig sum for, ikke nok en kantspiller.
Så før James har motbevist meg og mange andre Leedssupportere, ser jeg på dette kjøpet som waste of money.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Bustyvel skrev: ons sep 01, 2021 7:52 am Trist å se James forsvinne. Han er ikke god nok for oss, men han virket som en fin fyr og ga alltid 100%. En jeg virkelig unner å lykkes. Han har ekstremferdigheter, men mangler litt på sluttproduktet. Likevel - jeg tror han kan utvikle dette under Bielsa. Får han opp mot 30 kamper fra start for dere denne sesongen tror jeg han kan putte ti mål og helt sikker få en del målgivende.
Absolutt! Meget god også som førsteforsvarer og som du påpeker med en innsats og instilling mange kan lære av. Slikt smitter over på medspillerne, inspirerer de og selv om jeg synes det var greit at han forlot United er jeg nå ikke like sikker.
Et lag består av spillere med ulike kvaliteter som utfyller hverandre og ser ikke helt hvem som skal ta den utrettelige jobbingen boks til boks, med den samme hurtigheten og trusselen det utgjør, som binder opp motstanderen og skaper rom. Kan hende OGS bommet her.
Ønsker ham lykke til i Leeds!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

InsVerderben skrev: ons sep 01, 2021 2:43 pm
Bustyvel skrev: ons sep 01, 2021 7:52 am Trist å se James forsvinne. Han er ikke god nok for oss, men han virket som en fin fyr og ga alltid 100%. En jeg virkelig unner å lykkes. Han har ekstremferdigheter, men mangler litt på sluttproduktet. Likevel - jeg tror han kan utvikle dette under Bielsa. Får han opp mot 30 kamper fra start for dere denne sesongen tror jeg han kan putte ti mål og helt sikker få en del målgivende.
Absolutt! Meget god også som førsteforsvarer og som du påpeker med en innsats og instilling mange kan lære av. Slikt smitter over på medspillerne, inspirerer de og selv om jeg synes det var greit at han forlot United er jeg nå ikke like sikker.
Et lag består av spillere med ulike kvaliteter som utfyller hverandre og ser ikke helt hvem som skal ta den utrettelige jobbingen boks til boks, med den samme hurtigheten og trusselen det utgjør, som binder opp motstanderen og skaper rom. Kan hende OGS bommet her.
Ønsker ham lykke til i Leeds!
God observasjon. Ut fra hva jeg har lest så var ikke OleG så veldig motivert i å kvitte seg med han, så tror ikke han skal lastes for mye hos dere. Det er nok mer de lenger opp i systemet som ville "balance the books" som var mer ivrig. Raske spillere er et mareritt for forsvarere å kontrollere, og du er nødt til hele tiden ta høyde for det når du selv er i angrep. Dette har Leeds fått merke til gangs i PL enkelte kamper, før Llorente ble skadefri og spilleklar. Nå har vi samme trusselen selv, og som tillegg jobber godt bakover. Tipper Orta og Bielsa tok et godt glass vin når denne overgangen gikk igjennom. Og i tillegg fikk ut Costa som egentlig var tiltenkt denne rollen men aldri var i nærheten av å klare det.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Fernandovonarb skrev: ons sep 01, 2021 3:06 pm
InsVerderben skrev: ons sep 01, 2021 2:43 pm
Bustyvel skrev: ons sep 01, 2021 7:52 am Trist å se James forsvinne. Han er ikke god nok for oss, men han virket som en fin fyr og ga alltid 100%. En jeg virkelig unner å lykkes. Han har ekstremferdigheter, men mangler litt på sluttproduktet. Likevel - jeg tror han kan utvikle dette under Bielsa. Får han opp mot 30 kamper fra start for dere denne sesongen tror jeg han kan putte ti mål og helt sikker få en del målgivende.
Absolutt! Meget god også som førsteforsvarer og som du påpeker med en innsats og instilling mange kan lære av. Slikt smitter over på medspillerne, inspirerer de og selv om jeg synes det var greit at han forlot United er jeg nå ikke like sikker.
Et lag består av spillere med ulike kvaliteter som utfyller hverandre og ser ikke helt hvem som skal ta den utrettelige jobbingen boks til boks, med den samme hurtigheten og trusselen det utgjør, som binder opp motstanderen og skaper rom. Kan hende OGS bommet her.
Ønsker ham lykke til i Leeds!
God observasjon. Ut fra hva jeg har lest så var ikke OleG så veldig motivert i å kvitte seg med han, så tror ikke han skal lastes for mye hos dere. Det er nok mer de lenger opp i systemet som ville "balance the books" som var mer ivrig. Raske spillere er et mareritt for forsvarere å kontrollere, og du er nødt til hele tiden ta høyde for det når du selv er i angrep. Dette har Leeds fått merke til gangs i PL enkelte kamper, før Llorente ble skadefri og spilleklar. Nå har vi samme trusselen selv, og som tillegg jobber godt bakover. Tipper Orta og Bielsa tok et godt glass vin når denne overgangen gikk igjennom. Og i tillegg fikk ut Costa som egentlig var tiltenkt denne rollen men aldri var i nærheten av å klare det.
Godt poeng dette med "balance the books...!" Er redd United har mistet en kapasitet og offensiv trussel, for med litt finsliping av D.J. sine valg og passninger/avslutninger vil han kombinert med sin fart&innsats (som du nevner) bli et virkelig mareritt for ethvert forsvar...!

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Patrick Bamford med debut for England på sin bursdag i dag.

Gratulerer med dagen og gratulerer med landslagsdebuten, Bambi!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

James med avgjørende assist i kampen mot Hviterussland i går. Det gledes...

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Blir spennende å se om Daniel James starter mot Liverpool og om Raphinha blir å finne på midtbanen.
Eventuelt om Harrison blir tuppet ut.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: man sep 06, 2021 2:46 pm Blir spennende å se om Daniel James starter mot Liverpool og om Raphinha blir å finne på midtbanen.
Eventuelt om Harrison blir tuppet ut.
Raphinha tror jeg er ute, grunnet FIFA. Leeds nektet han å dra på landskamp, og blir sanksjonert via FIFA mener jeg å ha lest. Når du så hva som skjedde i den kampen, var det like greit han ble i Leeds. Fullstendig kaos, og kampen ble stoppet etter 5 minutter. Dette gjelder sikkert flere spillere, også i Liverpool?

Mulig jeg tar feil her altså. Ingenting ville gledet meg mer. Kaos på banen ble det i går, og årsaken var at noen stoppet den pga karantenebrudd.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Bra for oss om Karius eller Adrian står i mål på søndag...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

U-20 laget til England hadde hele 4 spillere fra Leeds. De knuste Romania 6-1, og vår Gelhardt puttet 2 eller 3 mål. Håper virkelig at det kommer noen av disse opp. Det er uansett en glimrende strategi for oss å kjøpe talenter som kan foredles videre, i stedet for å handle ferdige stjerner. Ikke minst i det økonomiske perspektivet.

James som hadde en veldig god kamp mot Hviterussland, har hatt et intervju etter den kampen som gleder mange i Leedsleiren. Han ble litt for forsiktig hos de røde sier han, fordi han ble litt for redd for å gjøre feil. Han sier han kommer til å løpe sokkene av seg for oss, og ta større sjanser. Han forventer ikke å spille hver kamp, noe han heller neppe kommer til å gjøre. Veldig synd at han ikke kom for 2,5 år siden, for en slik spiller har vi savnet, ikke minst ved skader hos de fremme. Costa har vært der, men har mer eller mindre vært ubrukelig siden han aldri evnet å komme forbi motstanderen.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Vi har mange talenter i klubben, helt klart.

Skulle bare ønske at vi våget å bruke dem litt mer.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Bekreftet nå at Raphinha er ute mot Liverpool, grunnet karantene fra Fifa som Brasil har utløst. De har 3 spillere i samme karantene.

Da ble det plutselig litt tynnere på vingen, og James kan gå rett inn uten å ha vært innom u-23 laget. Som er normalen til Bielsa ved nye signeringer. Alternativt er å kjøre Summerville inn som virker litt tøft for meg. Spennende å se hva Bielsa velger nå.

startelver

Legg inn av startelver »

3 nøkkelspillere ute hos Liverpool , nå har dere muligheten!

Har selv tippet på U , endte 1-1 forrige gang, men denne gangen ser det veldig åpent ut.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Nja, vi har Raphinha ute pga det samme som brasilianerne til Liverpool. Og Klich og Firpo er meg bekjent fortsatt ute pga covid-19.

Så vi får se...

startelver

Legg inn av startelver »

Rekdal hadde ihvertfall trua på VGTV.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

startelver skrev: tor sep 09, 2021 7:32 pm Rekdal hadde ihvertfall trua på VGTV.

For vår del er det litt usikkerhet når det gjelder tropp. Firpo og Klich fikk påvist korona rett før landslagspausen, og hvordan tilstanden er nå er heller usikkert. Mulig de er friske, det er uansett for meg lite trolig at de er i topp form etter en sykdom som det. Ved vaksinering så kan de ha berget bedre selvsagt, men aner ikke noe om det.

Raphinha får sikkert karantene, og er ute. Dallas trakk seg fra landslaget grunnet "personal reasons", og her er det heller ingen som vet noe. Spørsmålet er om vi må grave dypt i U-23 troppen for å finne nok spillere eller ei. Mulig Pool også sliter med endel så mye er uvisst før kampen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Fernandovonarb skrev: tor sep 09, 2021 10:49 pm
startelver skrev: tor sep 09, 2021 7:32 pm Rekdal hadde ihvertfall trua på VGTV.
For vår del er det litt usikkerhet når det gjelder tropp. Firpo og Klich fikk påvist korona rett før landslagspausen, og hvordan tilstanden er nå er heller usikkert. Mulig de er friske, det er uansett for meg lite trolig at de er i topp form etter en sykdom som det. Ved vaksinering så kan de ha berget bedre selvsagt, men aner ikke noe om det.

Raphinha får sikkert karantene, og er ute. Dallas trakk seg fra landslaget grunnet "personal reasons", og her er det heller ingen som vet noe. Spørsmålet er om vi må grave dypt i U-23 troppen for å finne nok spillere eller ei. Mulig Pool også sliter med endel så mye er uvisst før kampen.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

startelver skrev: tor sep 09, 2021 7:32 pm Rekdal hadde ihvertfall trua på VGTV.
Jada, man må alltid ha trua, er det jo et uttrykk som heter.
Prøver å være så positiv som mulig, jeg og.

Men om man skal ta av seg supporterbrillene og være mer realistisk, ligger dette an til en grei seier for Swimming Pool.

Uansett skal kampen spilles først. Swimming Pool må stille med enten junioren Kelleher eller en av klønene Adrian og Karius. Kan vise seg å bli en fordel for vårs, det...

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Huffameg! Hvordan skal dette gå..?

Bunnoppgjør mot Newcastle på fredag. Kjenner at jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Strachan7 skrev: søn sep 12, 2021 7:46 pm Huffameg! Hvordan skal dette gå..?

Bunnoppgjør mot Newcastle på fredag. Kjenner at jeg gruer meg mer enn jeg gleder meg...
Ja huff. Nå er det ingen tvil om at vi har fått en dårlig start, og en ytterligere knekk kan bli vond. Trenger å snu dette fort.

Har hatt en drøss med stoppere å velge mellom til nå, men nå er vi plutselig short igjen hvis Llorente er ute, og Struijk får 3 kamper. Perioden vår med Ayling og Cooper der i fjor var ikke overbevisende. Håper Koch snart er grei.

Rodrigo fungerer ikke som 8er, og Roberts fungerte faktisk bedre der når han kom inn. Han evnet å holde på ballen mye bedre, uten at det ble så mye slutt produkt. Synes likevel han har tatt steg. Jeg ville også prøvd Shackleton på backen i stedet for Ayling noen kamper. Han har vært god i pre-season og kamper han har kommet inn. Han er hurtigere i fotarbeidet, og ikke så lett å komme rundt 1 mot 1, er min mistanke. Ayling var veldig svak i går, og sliter når han får hurtige spillere mot seg.

Føler for Elliot i går, og der har Pool virkelig funnet gull. Meget god spiller som England vil nyte godt av i årene som kommer. Han kommer tilbake.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Dersom Llorente ikke blir klar til fredag, kunne det kanskje ha vært noe å prøve Charlie Cresswell.

Du følger jo litt med på U-23 laget, Fernando. Har Cresswell gjort det bra der?

Lezah

Legg inn av Lezah »

Syns Leeds på våren forrige sesong skjerpet seg veldig defensivt, og fikk da med seg et par flere poeng enn man kanskje hadde trodd. Mot oss og scouserne var det dog virkelig tilbake til de glade dager med Blitzkrieg uten sikring. Hvordan har de to andre kampene vært, sånn rent objektivt (les: så objektivt som mulig for en supporter)?

startelver

Legg inn av startelver »

Fortsatt tidlig, regner med dere vil være fornøyd med å sikre plassen og havne topp 10 denne sesongen.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Vi har sendt inn klage på det latterlige kortet til Struijk. Venter i spenning på utfallet av den. Llorente sier selv at skaden ikke er alvorlig, så det er godt mulig vi stiller med OK lag på fredag.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Ifølge rapportene var det Pawson som selv tok avgjørelsen om rødt kort, uten VAR involvert. Er jo faktisk helt latterlig, i all den tid han ikke kan ha sett forseelsen ordentlig, da spillet gikk videre.
Her er det kun dømming etter konsekvens, da han så det var en stygg skade.

Imponerende... not.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

fugletitteren skrev: ons sep 15, 2021 12:12 pm Ifølge rapportene var det Pawson som selv tok avgjørelsen om rødt kort, uten VAR involvert. Er jo faktisk helt latterlig, i all den tid han ikke kan ha sett forseelsen ordentlig, da spillet gikk videre.
Her er det kun dømming etter konsekvens, da han så det var en stygg skade.

Imponerende... not.
Ja han dømte jo ikke frispark engang når det skjedde, så plutselig drar han opp det røde kortet når han ser foten er brukket. Regner med det blir en ripe i dommerkarrieren hans etter dette. Håper dette ryddes opp i.

Hedersmannen Elliot frikjenner Struijk og sier det var en "freak accident" som kan skje.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»