Leeds United

Svar
bigwin

Re: Leeds United

Legg inn av bigwin »

Glimrende at man henter inn unggutter med stort potensiale. Det er helt klart en god og smart strategi i stedet for å kun gå etter store navn som endel andre klubber gjør.
Håper han slår til skikkelig i klubben! Velkommen til Leeds! Blir spennende å følge utviklingen hans!
Morro med enda en nordmann i Leeds :)

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Men vi har (med unntak av Firpo) så langt bare brukt dette overgangsvinduet til å hente unge spillere.
Jeg er litt negativ til at vi har hentet så mange "framtidsprosjekter".

Bielsa har gitt de unge i klubben få sjanser mens han har vært hos oss, så da lurer jeg på om det er riktig å hente så mange unggutter?

Å hente unge spillere med potensiale er absolutt ingen uting, men da må de få MANGE flere sjanser til å vise seg fram enn det Bielsa har villet gi dem hittil samt at vi må bli kvitt spillere som Forshaw og Costa.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Costa har de fleste avskrevet, men Forshaw er det mer usikkerhet rundt. Han kan være backupen til Phillips vi har etterlyst i lange tider. Mange har prøvd seg i den rollen uten å lykkes, men jeg har litt tro på Forshaw. Det han har vist hittil etter comebacket har vært bra.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Litt usikker på formasjon, men her er i alle fall spillerne til kampen i dag :
Meslier - Struijk, Cooper, Llorente - Ayling, Phillips, Rodrigo, Dallas - Raphinha, Bamford, Harrison

Etter landskamppausa venter Liverpool, så det er viktig med en trepoenger i dag.

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Virker som vi starter med tre stoppere, så en 5-1-3-1 formasjon kan det virke som. Noe baktungt på papiret, men backene er jo ofte mer i angrep enn i forsvar så det er ikke sikkert så dumt. Jeg synes det ser spennende ut.

Ellers er ikke Firpo, Klich og Koch med i troppen av en eller annen grunn. Håper det ikke er noe koronagreier, og heller lette skader.

MOT

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ser nå at Klich og Firpo har testet positivt på korona ja. Det var som fa**. Klich har jo hatt denne dritten tidligere også, og det er tydeligvis ingen garanti mot å få det igjen. Håper at de kommer seg fort, eventuelt falsk/positiv test de har gitt.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Uff, det var utrolig trist med Klich og Firpo.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Mye bedre de siste 10-15 minuttene før pause. Skaper store sjanser nå etter en ellers treig 1.omgang.

Er spent på om alle spillerne våre fortsatt er i live når kampen er over.

Hvorfor i alle dager er det ikke gult kort på Tarkowski etter det "judo-knepet" på Bamford?
Hvorfor i alle dager er det ikke rødt kort på Barnes etter det hodeløse angrepet på Dallas?

Burnley - faen, for en gjeng med amøber. Men vi tar`em i 2.omgang. I målprotokollen, altså...

MOT!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Burnley er noen griser. Forferdelig. Glad vi har unngått skader, foreløpig ser det ut som.

Spillemessig er vi stort sett en divisjon over de i første omgang. De hadde en periode hvor jeg ble smånervøs, ellers har vi grei kontroll. Dog er vi altfor slurvete med pasninger, og håper det bedrer seg i andre slik at vi får et par mål.

MOT

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Kjipt, håpte på en seier her i dag.
Men var deilig med utligningen på slutten, for all del.

Burnleyspillerne hadde fortjent å bli halshugget.

Også får vi si som Arsenalfansen her inne (offermentalitetens konger) : "Vi vant ikke pga en korrupt dommer"...

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

De klarte å krige inn et mål, noe jeg fryktet, men heldigvis klarte vi å svare ellers hadde det vært beksvart. Vi er minst en divisjon bedre enn dem spillemessig, men da må vi klare bedre foran mål. Det var en heroisk forsvarskamp for å berge et poeng for dem på slutten der. Da var de ferdigkjørt, og skulle ønske kampen hadde vart i 10 minutter til.

Ergelig likevel at vi står uten seier på 3 kamper, og i neste runde venter Liverpool. Kunne definitivt tenkt meg en bedre start, men får trøste meg med at andre sliter mer.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Bra med poeng i går, men synes vi sliter med å få til samme gode spillet som i fjor.
I tillegg sitter man med en liten følelse av at forsvar/keeper plutselig er i stand til å gjøre kjempetabber som koster oss mål og poeng.
Neste match mot Liverpool vil alt annet enn 0 poeng være bonus.
På den positive sida så var det godt å se at Bamford scora, håper han kommer i siget nå - det trenger vi

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Måtte Buddha forby at det skjer.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Tipper Dan James etter noen måneder med Bielsa blir en betydelig bedre bidragsyter enn det Helder Costa har vært. Raphina og Harrison kan ikke spille alle kamper, så bedre kvalitet inn på benken tas imot med glede.

Håper det er snakk om kjøp og at prisen ikke er for høy. Nei takk til å utvikle en lånespiller som deretter selges dyrere av utlånsklubben.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Leste et innlegg på LUSCOS-forumet at vi gjerne betaler £25 millioner for James. Om kilden vedkommende linket til er troverdig vet jeg ikke, men om det blir en realitet, må jeg si jeg blir fryktelig skuffet.

Hva med å heller utvikle egne spillere litt mer? Summerville som cover for Raphinha. Også kan vi heller hente et talent fra lavere divisjoner til en rimeligere pris som cover for Harrison. Samt at vi heller bruker litt større summer på en sentral midtbanespiller.

Nei takk til å betale £25 millioner til The Scum for en heller dårlig spiller. James er ikke verdt så mye.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Bielsa ville gjort James til gull, men ser ikke noe annet enn at han logisk nok er linket vekk. At vi er blant de potensielle mulige kjøpere finner jeg naturlig. Dog bør det være lån med opsjon på kjøp, ikke en ny White case.

Edit. Ser nå at Romano melder det, så da er det noe i det.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Fikk noen tanker her, som selvfølgelig flere har "kopiert" på det store internett :D

Hva om Raphinha ble brukt som den høyst etterspurte 10ern vi savner, og James/Harrison bekler hver sin flanke. Raphinha har jo et fantastisk øye for pasninger, god med ball osv. Kan James være løsningen på dette gjentatte problemet vårt?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ale-Jet skrev: man aug 30, 2021 6:47 pm Enighet om 20 millioner pund.
Hvor?

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Varierer fra 20 til 30 millioner pund avtalen ser jeg. Mye penger, men tror han vil passe utmerket inn hos oss. Nå må Costa være historie?

Poveda og Costa ut, mens James og Summerville som erstatning er en meget bra oppgradering i mine øyne.

Vi kjøper en 23 åring som forhåpentligvis har enda mer potensiale i seg, mens de skyver han ut for Ronaldo som er 36 år gammel og snart pensjonist. Jeg skjønner at det er en del nostalgi å få ham tilbake, men er ikke så sikker på at det er det smarteste Solskjær har gjort. Tiden vil vise.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Fernandovonarb skrev: man aug 30, 2021 6:55 pm
Ale-Jet skrev: man aug 30, 2021 6:47 pm Enighet om 20 millioner pund.
Hvor?
Fra The Athletic, igjennom Adam Crafton, og nå fra Fabrizio Romano.

25 mill pund i overgangssum, kan gå over det med addons, uvisst hvor mye.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Det her blir topp. Endelig kommer han hjem, for her er han en del av en stor plan :D

Som det også viser, vi har plenty med cash når spillerne vi ønsker blir tilgjengelig. Var visst endel andre som ønsket ham også, men heldigvis har vi Bielsa.

Hesja

Legg inn av Hesja »

Heldigvis er vi som holder med Everton,ferdig med å handle vrakgods fra Manchester United.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Ale-Jet skrev: man aug 30, 2021 8:06 pm https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1432400077805473804?s=20
Han så jo helt over the moon ut for overgangen der han poserte i Leeds drakt 🤣🤣
Med forbehold om photoshop..Man vet aldri i disse dager, men så legit ut.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Ble en overgang, 2 1/2 år etter at det falt igjennom.

Nightwish

Legg inn av Nightwish »

Meget skeptisk til denne overgangen, men får gi han sjansen, for all del.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Gratulerer med James. Tror han kan bli en fin signering for dere.

Litt moro er det at for to uker siden stod en samstemt borteseksjon og sang av full hals, "your'e to shit, your'e to shit, yoooour'e to shit to play for Leeds"

30 mill pund og han er nå deres. Moro!

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Hesja skrev: man aug 30, 2021 8:19 pm Heldigvis er vi som holder med Everton,ferdig med å handle vrakgods fra Manchester United.
Eh, dere var visst en i køen men han valgte oss😁👍

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

fugletitteren skrev: man aug 30, 2021 9:29 pm Gratulerer med James. Tror han kan bli en fin signering for dere.

Litt moro er det at for to uker siden stod en samstemt borteseksjon og sang av full hals, "your'e to shit, your'e to shit, yoooour'e to shit to play for Leeds"

30 mill pund og han er nå deres. Moro!
Takk for det, og jeg er enig. Han vil passe oss som hånd i hanske. Har aldri skjønt de som på død og liv ville disse han, for han passer bedre i Leeds enn hos dere.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Vi får krysse fingrene for at Dan James blir en ny Memphis Depay når han forlater de skitne.

Strachan7

Legg inn av Strachan7 »

Jeg er skuffet. Skuffet og forundret.

Hva er egentlig ambisjonene våre når vi bruker 25 millioner pund på en spiller som i utgangspunktet bare er cover?
På Bollywood Trafford gnir de seg vel i hendene nå.

Men Daniel James kan ikke noe for det, stakkars.
Velkommen skal du uansett være til verdens flotteste fotballfamilie!
Håper du motbeviser meg og en del andre Leedssupportere og overrasker positivt!

MOT!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»