Leeds United

Svar
Leeds_ModernTalking

Re: Leeds United

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Ble i det minste ikke et så stort tap som jeg hadde sett for meg.

Team Riyadh next.
Vi fiksa ett poeng på St. Middle East Park i romjula, har dessverre følelsen av at vi blir lekt med denne gangen.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Hesja skrev: lør mai 06, 2023 3:58 pm Står Robles fast hos dere?mener han var hos Everton for en del år siden
Han var førstevalg et års tid hos oss. Det sier mer om alternativene enn om han. Husker han som allround et stykke unna PL nivå.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Hesja skrev: lør mai 06, 2023 3:58 pm Står Robles fast hos dere?mener han var hos Everton for en del år siden
Han har faktisk stått i mål i samtlige kamper for Sam Allardyce, så han er temmelig spikret ja.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Liverpool i ferd med å gjøre jobben sin.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Jolla skrev: lør mai 06, 2023 7:50 pm
Hesja skrev: lør mai 06, 2023 3:58 pm Står Robles fast hos dere?mener han var hos Everton for en del år siden
Han har faktisk stått i mål i samtlige kamper for Sam Allardyce, så han er temmelig spikret ja.
Samtlige?

Kan ikke huske å ha sett Robles stå i mål for Preston, Blackpool, Notts County, Bolton, Newcastle, Blackburn, West Ham eller Crystal Palace (for å nevne noen av klubbene Allardyce har vært sjef for).

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Cody Drameh burde være et klart førstevalg på høyreback neste sesong. Ayling har sett sine beste dager og rødpølsa fra Danmark kan vi sende tilbake til Østerrike.

Har spilt fast på et Luton som har vært helt i hundre på nyåret, og er en spiller jeg har trua på.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Leeds_ModernTalking skrev: søn apr 30, 2023 6:54 pm
Everenga skrev: søn apr 30, 2023 5:27 pm Langt i fra sikker på at dere taper gjenværende. Newcastle og Spurs er begge kapable til å fjase det til.
Avgir Newcastle og Tottenham poeng mot et lag med spillere som bare går rundt og dasser med null interesse for hva utfallet av kampen blir skal jeg konvertere til islam.
Poeng mot Spurs og du får begynne å planlegge pilegrimstur til Mekka.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

george_hincapie skrev: ons mai 17, 2023 9:39 am
Leeds_ModernTalking skrev: søn apr 30, 2023 6:54 pm
Everenga skrev: søn apr 30, 2023 5:27 pm Langt i fra sikker på at dere taper gjenværende. Newcastle og Spurs er begge kapable til å fjase det til.
Avgir Newcastle og Tottenham poeng mot et lag med spillere som bare går rundt og dasser med null interesse for hva utfallet av kampen blir skal jeg konvertere til islam.
Poeng mot Spurs og du får begynne å planlegge pilegrimstur til Mekka.
Om det mot alle odds skulle skje, får jeg ta kontakt med Trond Ali Linstad så jeg får satt meg inn i hva som er forbudt å spise for muslimer, høytider osv...

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Mateo Fernandez nominert til årets spiller i PL 2 : https://www.yorkshireeveningpost.co.uk/ ... ns-4145754

Lån ham ut til en klubb i EFL, Eredivisie eller noe neste sesong.

Eller, om det blir nedrykk på vårs, kan det kanskje tenkes at vi får bruk for ham selv?

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Faen, Everton utlignet på overtid mot portugiserne.

Som Millwallsympatisør hadde det for undertegnede blitt to fluer i en smekk om vi slår cuntene West Ham i morgen.

Bare å be aftenbønn om borteseier på London Stadium i morgen...

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

Verdamt Scheisse.

Gruer meg til mobbinga jeg må tåle fra man u- og Liverpoolsupportere i omgangskretsen min nå.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Teoretisk sett kan fortsatt plassen berges, men i praksis er det Championship neste sesong. Merker at jeg ikke er like oppgitt som sist gang på starten av 2000-tallet, sannsynligvis mest fordi man har sett dette komme gjennom flere måneder nå. I dag er egentlig bare bekreftelsen man har ventet på.
Siste 1,5 året har vært en sammenhengende nedtur for klubben med svake managerbytter, elendig spillerlogistikk og mye naivitet i styre og stell gjør at man nå er tilbake i Championship igjen.
Spent på hva sommeren bringer, garantert en hel haug med spillere ut, det må til uansett om man hadde beholdt plassen i PL.
Altfor mye daukjøtt som er henta inn.
Men like spent på eiersiden, hva skjer der nå tro?

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

bigwin skrev: søn mai 21, 2023 7:28 pm Teoretisk sett kan fortsatt plassen berges, men i praksis er det Championship neste sesong.
Siste 1,5 året har vært en sammenhengende nedtur for klubben med svake managerbytter, elendig spillerlogistikk og mye naivitet i styre og stell gjør at man nå er tilbake i Championship igjen.
Spent på hva sommeren bringer, garantert en hel haug med spillere ut, det må til uansett om man hadde beholdt plassen i PL.
Altfor mye daukjøtt som er henta inn.
Men like spent på eiersiden, hva skjer der nå tro?
Kan ikke frikjenne Bielsa her heller. Det er på grunn av han at dere hadde det massive skademarerittet. Helt utrolig sta med samme startellever i absolutt hver eneste kamp så lenge spillere ikke er ute med skade eller karantene.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Har innfunnet meg med Championship neste år nå. Heldigvis kan ikke den økonomiske situasjonen i klubben sammenlignes med hvordan det var da vi rykket ned i 2004, så all grunn til å være mer optimistisk denne gangen.

Noen positive ting med tilværelsen i Championship:
- flere kamper
- lettere å vinne kamper
- billigere og lettere å få tak i billetter

Det var moro de to siste sesongene vi var i Championship, ingen grunn til at det ikke kan bli moro igjen, gitt at eiersituasjonen oppklares og det tas noen fornuftige valg.

bigwin

Legg inn av bigwin »

george_hincapie skrev: man mai 22, 2023 9:47 am Har innfunnet meg med Championship neste år nå. Heldigvis kan ikke den økonomiske situasjonen i klubben sammenlignes med hvordan det var da vi rykket ned i 2004, så all grunn til å være mer optimistisk denne gangen.

Noen positive ting med tilværelsen i Championship:
- flere kamper
- lettere å vinne kamper
- billigere og lettere å få tak i billetter

Det var moro de to siste sesongene vi var i Championship, ingen grunn til at det ikke kan bli moro igjen, gitt at eiersituasjonen oppklares og det tas noen fornuftige valg.
Blir vel og billigere å få sett kampene på tv, slipper de 750 kronene i mnd for Viaplay PL.
Championship kan være morro når man er med i kampen om opprykk/play off, men forferdelig kjedelig når man ligger rundt midten av tabellen så håper man er i stand til å være med i opprykkskampen allerede første sesong.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Ga mer eller mindre opp etter B.mouth kampen, så er ikke så deppa nå. Er veldig overrasket over at det endte slik etter en god pre-season og fin start på sesongen. Synes også at vi burde ha fikset ny kontrakt ut fra stallen som var til rådighet. Er overbevist om at Bielsa kunne gjort en super jobb med den og jeg skjønner faktisk ikke hvorfor han fikk muligheten til bruk av slike summer som er gjort siste året. Mulig han ikke ønsket det hva vet jeg.

Nå må det sikres en god manager som kan få oss opp igjen. Det skal være mulig med spillerne som er i klubben i dag minus daukjøtt og pluss talenter. Vi har noen på utlån, og Drameh kan faktisk rykke opp med Luton. Blir spennende og rimeligere neste år. Lei av å tape kamper er jeg og.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

george_hincapie skrev: man mai 22, 2023 9:47 am

Noen positive ting med tilværelsen i Championship:
- flere kamper
- lettere å vinne kamper
- billigere og lettere å få tak i billetter

- vi slipper å kjøpe Weston McKennie
- mange morsomme Yorkshirederbies

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

bigwin skrev: man mai 22, 2023 11:30 am
george_hincapie skrev: man mai 22, 2023 9:47 am Har innfunnet meg med Championship neste år nå. Heldigvis kan ikke den økonomiske situasjonen i klubben sammenlignes med hvordan det var da vi rykket ned i 2004, så all grunn til å være mer optimistisk denne gangen.

Noen positive ting med tilværelsen i Championship:
- flere kamper
- lettere å vinne kamper
- billigere og lettere å få tak i billetter

Det var moro de to siste sesongene vi var i Championship, ingen grunn til at det ikke kan bli moro igjen, gitt at eiersituasjonen oppklares og det tas noen fornuftige valg.
Blir vel og billigere å få sett kampene på tv, slipper de 750 kronene i mnd for Viaplay PL.
Om vi mot alle odds skulle unngå nedrykk i siste serierunde, anbefaler jeg å heller høre kampene på LUTV og se kampen dagen etter. Artigere å høre på Bryn Law og Tony Dorigo enn kjedelige individer som f.eks. Roar Stokke og Nils Johan Semb.

Og den viktigste grunnen av alt : Mye billigere enn de ågerprisene Viasat forlanger.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Enda bra at dere kvittet dere med Jesse Marsch i februar når dere hadde tatt 18 poeng og hatt 25,87xPTS på 20 kamper (0,9 poeng og 1,294xPTS per kamp). Så fikk dere avslutte sesongen i stil med 13 poeng og 13,94xPTS på de neste 17 kampene (0,76 poeng og 0,82xPTS per kamp).

Gjorde det samme sesongen før også når Marcelo Bielsa ble sparket i februar etter å ha hatt 23 poeng og 29xPTS på 26 kamper (0,88 poeng og 1,12xPTS per kamp). Da hentet dere i det minste inn en skikkelig trener i Marsch og avsluttet sesongen med 15 poeng og 14,86xPTS på de resterende 12 kampene (1,25 poeng og 1,238xPTS per kamp).


Og bare for å ha det klart LMT: Jeg skriver ikke dette for å være slem med supporterne til Leeds eller fordi jeg hater klubben og vil dere vondt. Jeg skriver lignende i klubbtrådene til Bayern München og Chelsea etter deres trenersparkinger. Marcelo Bielsa er en av mine absolutte favorittrenere, og absolutt min favoritt fotballfilosof. Således så vil jeg innrømme at det gleder meg å se at Leeds sitt styre ikke blir belønnet for å sparke treneren som ledet laget som stort sett hadde snittet 14. plass i Championship opp på øverste nivå og tok dem til 9. plass i den sterkeste ligaen i verden.
Jeg sier ikke at fansen fortjener å rykke ned. Men jeg synes at ledelsen fortjener å rykke ned når de sparker Bielsa og deretter Marsch (som på det tidspunktet lå an til å berge plassen både basert på underliggende tall og faktiske resultater.) Jeg synes at ledelsen fortjener å rykke ned når de genuint mener at Javi Gracia er en bedre trener enn amerikaneren (han er ikke min favoritt av Redbull-trenerne, men du kan se at han har lært enkelte konsepter veldig bra.) Akkurat som jeg mener at Oliver Kahn og Hasan Salihamidzic fortjener å se sitt Bayern München ryke ut av alle turneringene etter å ha sparket Nagelsmann.

Dette er ikke personlig (selv om jeg skriver med en syrlig penn i innledningen.)

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Jolla skrev: man mai 22, 2023 11:35 pm Enda bra at dere kvittet dere med Jesse Marsch i februar når dere hadde tatt 18 poeng og hatt 25,87xPTS på 20 kamper (0,9 poeng og 1,294xPTS per kamp). Så fikk dere avslutte sesongen i stil med 13 poeng og 13,94xPTS på de neste 17 kampene (0,76 poeng og 0,82xPTS per kamp).

Gjorde det samme sesongen før også når Marcelo Bielsa ble sparket i februar etter å ha hatt 23 poeng og 29xPTS på 26 kamper (0,88 poeng og 1,12xPTS per kamp). Da hentet dere i det minste inn en skikkelig trener i Marsch og avsluttet sesongen med 15 poeng og 14,86xPTS på de resterende 12 kampene (1,25 poeng og 1,238xPTS per kamp).


Og bare for å ha det klart LMT: Jeg skriver ikke dette for å være slem med supporterne til Leeds eller fordi jeg hater klubben og vil dere vondt. Jeg skriver lignende i klubbtrådene til Bayern München og Chelsea etter deres trenersparkinger. Marcelo Bielsa er en av mine absolutte favorittrenere, og absolutt min favoritt fotballfilosof. Således så vil jeg innrømme at det gleder meg å se at Leeds sitt styre ikke blir belønnet for å sparke treneren som ledet laget som stort sett hadde snittet 14. plass i Championship opp på øverste nivå og tok dem til 9. plass i den sterkeste ligaen i verden.
Jeg sier ikke at fansen fortjener å rykke ned. Men jeg synes at ledelsen fortjener å rykke ned når de sparker Bielsa og deretter Marsch (som på det tidspunktet lå an til å berge plassen både basert på underliggende tall og faktiske resultater.) Jeg synes at ledelsen fortjener å rykke ned når de genuint mener at Javi Gracia er en bedre trener enn amerikaneren (han er ikke min favoritt av Redbull-trenerne, men du kan se at han har lært enkelte konsepter veldig bra.) Akkurat som jeg mener at Oliver Kahn og Hasan Salihamidzic fortjener å se sitt Bayern München ryke ut av alle turneringene etter å ha sparket Nagelsmann.

Dette er ikke personlig (selv om jeg skriver med en syrlig penn i innledningen.)
Hehe. Man vet at det er mye følelser og tolkning i verste mening i en tråd når 2/3 av et innlegg må redegjøre for intensjonen bak innlegget.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Jeg er helt enig med Jolla. Det var nok feil å sparke Bielsa og nok også feil å sparke Marsch. Spesielt når man ikke hadde en topp kandidat (slik Villa og Wolves hadde) på glid.

GiPazzini_85
Innlegg: 12991

Legg inn av GiPazzini_85 »

Men.... Er nå egentlig stallen til Leeds særlig mye bedre enn til å kjempe nedrykkssumpa? Mye ungt og lovende, men det blir noe puslete i lengden. Leeds har jo sluppet inn flere mål enn Bournemouth som har hatt åpen bakluke hele sesongen. Trist at Leeds mest sannsynlig går ned, men ikke akkurat overraskende.

george_hincapie

Legg inn av george_hincapie »

Det største problemet har nok vært strukturen på midtbanen, den doble pivoten har ikke fungert i det hele tatt og ikke evnet å gi forsvaret nok støtte. Adams kunne veie opp en del defensivt, men uten Adams har det gått helt galt.

Når midtbanen ikke består av nok kvalitet bør man spille med tre sentralt og en spiller med tydelig ankerrolle for å sikre defensiv balanse, ikke to sentralt og en hengende spiss.

Meslier var god frem til VM-pausen, men floppet helt etter nyttår. Også en sterk medvirkende årsak at det er for mange ustabile spillere og at bredden ikke er god nok til å dekke over for spillere ute av form i korte eller lengre perioder.

Leeds_ModernTalking

Legg inn av Leeds_ModernTalking »

@Jolla :

Går ut fra at du sikter til meg når du skriver "LMT". OK, hvorfor bare til meg egentlig?
Jeg er ingen mindreader, men regner med at du tenker på den gangen jeg skrev at jeg var skuffet over modereringen her inne. Siden du ikke har klart å komme deg videre får jeg forklare en gang til da :

Det var et chelseatroll som kom med dritt om Leeds. Dette rapporterte jeg, fikk ikke medhold, og hva skjedde så? Jo, du skriver et innlegg om Leeds som det oser blank ironi av. Merkelig nok var det jeg som prøvde å følge reglene, men jeg ble angrepet fra alle kanter av blodfansen din (og resten av mod-gjengen). Når det er slik modereringen foregår er det jo bare trist. Du får si fra til mod-kompisene dine at den regelen om at provokasjon i klubbtråder ikke skal forekomme må oppdateres litt. Jeg fikk høre det fra flere at "en spøk må man bare tåle". Jeg ble provosert den gangen, men hvis det likevel er fullt lovlig å komme med "spøk" så se til helvete og oppdater reglene da!!!!!!!!!!!!!!

Hvorfor fikk jeg forresten bare tre dagers skrivesperre fordi jeg skrev noe "rasistisk"? Steng meg ute once and for all da vel!!!!!!!
De andre Leedssupporterne her (pluss en del andre) har jo gitt klart uttrykk for at de har omtrent det samme forholdet til meg som Fjotolf Hansen har til islam.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Synes du er kjekk jeg @Leeds_ModernTalking ♥️

bigwin

Legg inn av bigwin »

Vil naturlig nok bli store utskiftninger i spillerstallen nå i Championship (ser da bort fra et evt mirakel ved at plassen berges mot alle odds).

Antar følgende spillere forsvinner som et minimum: Meslier, Firpo, Koch, Lloriente, Aaronson, Roca, Harrison, Adams, Sinisterra, Rodrigo, Gnonto og kanskje Rutter (om man greier bli kvitt han)

Står igjen da med en ok stamme allikevel - kanskje får Klaesson sjansen som førstekeeper?

Håper man klarer beholde Wöber og Cooper, Ayling , Kristensen og Struijk - i såfall er det et forsvar som bør greie seg bra i Championship.
Midtbane blir nok mange nye spillere inn på . Sannsynligvis mye ungt (Summerville og Greenwood bankers vil jeg tro om de ikke blir solgt).
Skulle ønske man hentet Klich tilbake - han hadde vært en knallspiller i Championship
Samme med spissplassen - usikker på om Bamford holder nivået i Championship etter alle skadene de senere årene. Gelhardt kan kanskje bli en joker

Blir en spennende sommer både med spillerlogistikk og på eiersiden.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Leeds - Manchester United møtes på Ullevål Stadion 12 juli i pre season kamp.
Morro med Leedskamp i Norge igjen, begynner bli noen år siden sist.
Så får man satse på det ikke blir blodpriser på billettene

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

bigwin skrev: tir mai 23, 2023 9:21 pm Vil naturlig nok bli store utskiftninger i spillerstallen nå i Championship (ser da bort fra et evt mirakel ved at plassen berges mot alle odds).

Antar følgende spillere forsvinner som et minimum: Meslier, Firpo, Koch, Lloriente, Aaronson, Roca, Harrison, Adams, Sinisterra, Rodrigo, Gnonto og kanskje Rutter (om man greier bli kvitt han)

Står igjen da med en ok stamme allikevel - kanskje får Klaesson sjansen som førstekeeper?

Håper man klarer beholde Wöber og Cooper, Ayling , Kristensen og Struijk - i såfall er det et forsvar som bør greie seg bra i Championship.
Midtbane blir nok mange nye spillere inn på . Sannsynligvis mye ungt (Summerville og Greenwood bankers vil jeg tro om de ikke blir solgt).
Skulle ønske man hentet Klich tilbake - han hadde vært en knallspiller i Championship
Samme med spissplassen - usikker på om Bamford holder nivået i Championship etter alle skadene de senere årene. Gelhardt kan kanskje bli en joker

Blir en spennende sommer både med spillerlogistikk og på eiersiden.
Jeg er spent på spillerlogistikken i sommer jeg også. Forventer stor utskifting, men vi har en liten ung kjerne på utlån som kan fylles inn der vi selger etablerte. Vi har jo glemte James på utlån også. Samtidig finnes det talent i klubben fra før.

Det som er viktigst for meg er ansettelsen av ny manager. Jeg slenger ut at Brendan Rodgers ville vært gull for oss. Spiller 4-1-4-1 som Bielsapuristene elsket. Potter ser jeg også er nevnt. Om disse to er realistiske med nedrykk aner jeg ikke. Blir spennende.

Kalle73

Legg inn av Kalle73 »

bigwin skrev: tor mai 25, 2023 12:23 pm Leeds - Manchester United møtes på Ullevål Stadion 12 juli i pre season kamp.
Morro med Leedskamp i Norge igjen, begynner bli noen år siden sist.
Så får man satse på det ikke blir blodpriser på billettene
Fikk akkurat mail, 1075,- per billett.
Uaktuelt rett etter nedrykk og mest sannsynlig ribba stall.

bigwin

Legg inn av bigwin »

Kalle73 skrev: tor mai 25, 2023 5:46 pm
bigwin skrev: tor mai 25, 2023 12:23 pm Leeds - Manchester United møtes på Ullevål Stadion 12 juli i pre season kamp.
Morro med Leedskamp i Norge igjen, begynner bli noen år siden sist.
Så får man satse på det ikke blir blodpriser på billettene
Fikk akkurat mail, 1075,- per billett.
Uaktuelt rett etter nedrykk og mest sannsynlig ribba stall.
Jepp - fikk og mail i sted.
Meningsløs pris for en privatkamp dessverre.
Mistenker at det er motstanderen som driver prisen i været.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Britisk Øvrig»