Vm 2022

Svar
Brukeravatar
newsflash
Innlegg: 8141

Re: Vm 2022

Legg inn av newsflash »

Det har begynt å dukke opp videoer av "fans" som er på plass:



Er jo helt latterlig om dette stemmer...

startelver

Legg inn av startelver »

Hehe, det kan umulig være sant

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

newsflash skrev: lør nov 12, 2022 4:09 pm Det har begynt å dukke opp videoer av "fans" som er på plass:



Er jo helt latterlig om dette stemmer...
Fint om fremmedarbeiderne får betalt for å se på VM og ikke bli begravd levende og døde som det har blitt fremstilt som i media.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

netrebske skrev: lør nov 12, 2022 9:33 pm
newsflash skrev: lør nov 12, 2022 4:09 pm Det har begynt å dukke opp videoer av "fans" som er på plass:



Er jo helt latterlig om dette stemmer...
Fint om fremmedarbeiderne får betalt for å se på VM og ikke bli begravd levende og døde som det har blitt fremstilt som i media.
Det kommer en tid etter VM også. Tror ikke den gjengen i Qatar gidder å bruke penger på verken transport eller å gå veien med utsendelse via UD for å si det sånn. De går nok med som fyllmasse i grunnmur og annen fundament.

Lezah

Legg inn av Lezah »

newsflash skrev: lør nov 12, 2022 4:09 pm Det har begynt å dukke opp videoer av "fans" som er på plass:



Er jo helt latterlig om dette stemmer...
Folk sitter og gleder seg til denne "fotball-festen"...

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Vm avdelingen er oppe å går!

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Uruguays lag var en snasen måte å legge ut


netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Mr.Meep skrev: søn nov 13, 2022 9:35 am Vm avdelingen er oppe å går!
Litt vanskelig å finne, siden den lå helt nederst i sportsseksjonen og ikke sammen med de andre fotballforumene.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

netrebske skrev: søn nov 13, 2022 10:19 am
Mr.Meep skrev: søn nov 13, 2022 9:35 am Vm avdelingen er oppe å går!
Litt vanskelig å finne, siden den lå helt nederst i sportsseksjonen og ikke sammen med de andre fotballforumene.
Ulempe ofcourse but better than nothing

Shabelle

Legg inn av Shabelle »

Noen manager-spill man kan melde seg på? Jeg har meldt meg på norsk tipping sitt. Og fantasy world cup.

Crazy Horse

Legg inn av Crazy Horse »

Lezah skrev: lør nov 12, 2022 10:32 pm
newsflash skrev: lør nov 12, 2022 4:09 pm Det har begynt å dukke opp videoer av "fans" som er på plass:



Er jo helt latterlig om dette stemmer...
Folk sitter og gleder seg til denne "fotball-festen"...
Ja noen av oss gjør det. Ser frem til å følge med på
hva som skjer på banene. Det eneste jeg ikke ser frem til er at visse moralister i VG og NRK som synes å ha en agenda om å angripe herrefotballen igjen og igjen preker om menneskerettigheter. Det var disse som moraliserte mot nødlandslaget, at Bodø Glimt dro på treningsleir i eget fly til Spania i januar 2021 (covid 19) osv osv.. Hvorfor la de ikke mer vekt på at uigurene i Kina utsettes for hjernevask, plasseres i regelrette konsentrasjonsleire, forsvinner osv .. ?? Fordi dette var et mesterskap (vinter OL) som bl a er et norsk skimesterskap ? I dette med at jeg skal se VM ligger ingen aksept av at man bryter menneskerettigheter. Jeg reagerer bare på mangel på konsekvens, og at det er alltid er herrefotballen som angripes. Hva med å vie oppmerksomhet rundt at russiske utøvere får spille sjakk og tennis ?

Forøvrig. Dette er vel en VM tråd for de som ikke vil boikotte fjernkontrollen - selv om det er absurd at Qatar fikk mesterskapet - for å se fotball. Det er vel andre moralist tråder om å boikotte VM ?

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Jeg har iallefall gjort MITT for å kjempe mot sportsvasking fra gulf-diktatur i internasjonal fotball.

Sier Ola Dunk - og gjenopptar fotballinteressen med Premier League-abonnementet i romjula.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Crazy Horse skrev: man nov 14, 2022 11:41 pm Forøvrig. Dette er vel en VM tråd for de som ikke vil boikotte fjernkontrollen - selv om det er absurd at Qatar fikk mesterskapet - for å se fotball. Det er vel andre moralist tråder om å boikotte VM ?
Jeg fikk en gang klar beskjed her inne om at «Politikk er alt, og alt er politikk.»

Så hvordan du skal klare dette skillet, aner jeg ikke.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

rufsen88 skrev: ons nov 16, 2022 1:31 pm
Crazy Horse skrev: man nov 14, 2022 11:41 pm Forøvrig. Dette er vel en VM tråd for de som ikke vil boikotte fjernkontrollen - selv om det er absurd at Qatar fikk mesterskapet - for å se fotball. Det er vel andre moralist tråder om å boikotte VM ?
Jeg fikk en gang klar beskjed her inne om at «Politikk er alt, og alt er politikk.»

Så hvordan du skal klare dette skillet, aner jeg ikke.
Jeg er ganske sikker på at man i løpet av kort tid vil få beskjed fra Mod om å holde boikottdebatten i egne tråder.


GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Lloris slutter seg ikke til antidiskrimineringskampanjen «OneLove». Det var opprinnelig planen at en rekke kapteiner fra de europeiske nasjonene skulle bære det spesielle kapteinsbindet i VM-sluttspillet.

I Qatar er det forbudt å være homoseksuell.

– Når vi ønsker gjester velkomne til Frankrike, vil vi gjerne at de respekterer våre regler og vår kultur. Jeg vil gjøre det samme når jeg kommer til Qatar, sier Lloris.

https://www.nettavisen.no/sport/lloris- ... 1668618927

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

MentalM skrev: tir nov 08, 2022 5:57 pm
lund skrev: tir nov 08, 2022 5:31 pm
Av tropper er det vel bare den franske som er bedre. Er vel ikke så mange andre lag som utmerker seg med stålforsvar heller.
Uenig

Mener selv at Argentina, Frankrike, Portugal, Tyskland og Belgia har bedre tropper.

Legger du til taktisk kompetanse er også Danmark og Spania bedre

Igjen, dette er egen mening, og forstår godt at andre mener noe annet.
Taktisk kompetanse? Finnes det noen landslagstrener som er bedre enn Tite? Det Bobby Martínez har prestert med Belgia sin tropp synes jeg kan sies å være på samme nivå. Hjulmand og Bobby Mancini må også nevnes som kandidater.

Brasil har sluppet inn 30 mål (og scoret 170) på 76 kamper under Tite sin ledelse. De slipper inn 0,39 mål i snitt per kamp. De har holdt nullen i 51 av 76 kamper. Det er som om et PL lag skulle slippe inn 15 mål iløpet av en sesong, og holdt nullen i 25/26 av 38 kamper.

Og så synes du ikke de er gode nok defensivt?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

KongOlav2 skrev: fre nov 11, 2022 6:10 pm
kan Spania egentlig allerede nå stole på en så unge duo som Gavi og Pedri som indreløpere? Eller blir det Rodri bak Koke og en av unggutta?
Hvis jeg skal gjette så blir Rodri og Pedri relativt faste, og da Koke/Gavi som hovedsaklig roterer på den siste plassen. Rodri har sagt at han kan spille som tredje (fremskutt) forsvarer hvis Luís Enrique har lyst til å prøve seg med en 3-backslinje, samt at han gjerne spiller sammen med Busquets. Det kan jo være interessant å se Rodri og Busquets spille sammen, men de fleste synes vel det høres for defensivt ut.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Jolla skrev: ons nov 16, 2022 7:35 pm
MentalM skrev: tir nov 08, 2022 5:57 pm
lund skrev: tir nov 08, 2022 5:31 pm
Av tropper er det vel bare den franske som er bedre. Er vel ikke så mange andre lag som utmerker seg med stålforsvar heller.
Uenig

Mener selv at Argentina, Frankrike, Portugal, Tyskland og Belgia har bedre tropper.

Legger du til taktisk kompetanse er også Danmark og Spania bedre

Igjen, dette er egen mening, og forstår godt at andre mener noe annet.
Taktisk kompetanse? Finnes det noen landslagstrener som er bedre enn Tite? Det Bobby Martínez har prestert med Belgia sin tropp synes jeg kan sies å være på samme nivå. Hjulmand og Bobby Mancini må også nevnes som kandidater.

Brasil har sluppet inn 30 mål (og scoret 170) på 76 kamper under Tite sin ledelse. De slipper inn 0,39 mål i snitt per kamp. De har holdt nullen i 51 av 76 kamper. Det er som om et PL lag skulle slippe inn 15 mål iløpet av en sesong, og holdt nullen i 25/26 av 38 kamper.

Og så synes du ikke de er gode nok defensivt?
Er nok tyskerne sin maltraktering av Brasil 2014 som sitter igjen her tenker jeg

MadBum

Legg inn av MadBum »

Ingen kamptråd til Argentina-Saudi?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball-VM i Qatar 2022»