Krigsforbrytelser i Ukraina

Svar
Solvgutt1

Re: Krigsforbrytelser i Ukraina

Legg inn av Solvgutt1 »

Jeg håper alle russiske soldater som tas til fange etter å ha deltatt i disse massakrene blir torturert.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Voldtatt, drept og påtent. Nr *** i rekken.

Morra-DI-2

Legg inn av Morra-DI-2 »

Bucha;

Jeg har vanskelig for å tro at russerne hadde spredt lik rundt på veien på den måten. De forlot området 1 april? ...og nå ligger det enda lik strødd utover veien?
Sorry, men den der tror jeg ikke på. Jeg tror på massegraver og at folk er drept, men disse likene blir for dumt. Jeg ser Russland innkalte til FN- møte angående Bucha, som UK protesterte på. Så innkalte de igjen i dag men ingen vil snakke.

Så for meg lukter dette som Ukraina pynter litt på lidelsen. Jeg må bare si det... det henger ikke på greip.

Falcon

Legg inn av Falcon »

Morra-DI-2 skrev: man apr 04, 2022 9:00 pm Bucha;

Jeg har vanskelig for å tro at russerne hadde spredt lik rundt på veien på den måten. De forlot området 1 april? ...og nå ligger det enda lik strødd utover veien?
Sorry, men den der tror jeg ikke på. Jeg tror på massegraver og at folk er drept, men disse likene blir for dumt. Jeg ser Russland innkalte til FN- møte angående Bucha, som UK protesterte på. Så innkalte de igjen i dag men ingen vil snakke.

Så for meg lukter dette som Ukraina pynter litt på lidelsen. Jeg må bare si det... det henger ikke på greip.
for mange er russerne blitt så radikaliserte og onde at det er utenom fatteevne. Slik var det under andre verdenskrig også, folk benektet overgrep og folkemord, helt til de fikk se det med egne øyne.

og om du ikke tror, så finnes det faktisk bevis på at russerne helt uprovosert angriper sivilister.


Queenie

Legg inn av Queenie »

Falcon skrev: man apr 04, 2022 10:25 pm
Morra-DI-2 skrev: man apr 04, 2022 9:00 pm Bucha;

Jeg har vanskelig for å tro at russerne hadde spredt lik rundt på veien på den måten. De forlot området 1 april? ...og nå ligger det enda lik strødd utover veien?
Sorry, men den der tror jeg ikke på. Jeg tror på massegraver og at folk er drept, men disse likene blir for dumt. Jeg ser Russland innkalte til FN- møte angående Bucha, som UK protesterte på. Så innkalte de igjen i dag men ingen vil snakke.

Så for meg lukter dette som Ukraina pynter litt på lidelsen. Jeg må bare si det... det henger ikke på greip.
for mange er russerne blitt så radikaliserte og onde at det er utenom fatteevne. Slik var det under andre verdenskrig også, folk benektet overgrep og folkemord, helt til de fikk se det med egne øyne.

og om du ikke tror, så finnes det faktisk bevis på at russerne helt uprovosert angriper sivilister.

Det er ikke verdens smarteste folk nei, langt derifra. De vil få sin straff, enten i domstol eller takket være karma. Håper på begge deler

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er vel bare legge ved lenken til Knaxern her inne også;


Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Igjen så overasker det meg at folk fester lit til hva russerne sier. Rett og slett merkelig. Skulle tro at en nasjon ledet av en KGB fyr i over 20 år har fått folk til å lære, men den gang ei.

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Fernandovonarb skrev: man apr 04, 2022 11:04 pm Igjen så overasker det meg at folk fester lit til hva russerne sier. Rett og slett merkelig. Skulle tro at en nasjon ledet av en KGB fyr i over 20 år har fått folk til å lære, men den gang ei.
Eller at de har ljugd om absolutt alt de siste årene. Folk burde ha lært. For å si som Bush:

« There's an old saying in Tennessee — I know it's in Texas, probably in Tennessee — that says, fool me once, shame on — shame on you. Fool me — you can't get fooled again.»

palimpsest

Legg inn av palimpsest »

Morra-DI-2 skrev: man apr 04, 2022 9:00 pm Bucha;

Jeg har vanskelig for å tro at russerne hadde spredt lik rundt på veien på den måten. De forlot området 1 april? ...og nå ligger det enda lik strødd utover veien?
Sorry, men den der tror jeg ikke på. Jeg tror på massegraver og at folk er drept, men disse likene blir for dumt. Jeg ser Russland innkalte til FN- møte angående Bucha, som UK protesterte på. Så innkalte de igjen i dag men ingen vil snakke.

Så for meg lukter dette som Ukraina pynter litt på lidelsen. Jeg må bare si det... det henger ikke på greip.
De har vel ikke spredt de rundt, men heller bare latt de ligge der de har skutt dem.

Så har man jo også satellitt-bilder som viser at de har ligger der lenge.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Skal vi tro denne så skal de som drev på i Bucha være avslørt med navn og nummer, og skal stort sett være fra Sibir.
Avslørt via sosiale media.
https://it.insideover.com/guerra/chi-so ... bucha.html

Some of them were deemed such as they were located, thanks to the tags on Instagram, in the places in question in the days of the Russian occupation. These would be personnel on duty at unit 51460 of the Moscow army, corresponding to the 64th Motorized Artillery Brigade.

In fact, Bucha is located in the north-western direction of the Russian advance on the Ukrainian capital and is between two towns whose names have marked some of the main battles around Kiev, namely Gostomel and Irpin . Here the Russians encountered the greatest difficulties of the conflict. The house-to-house war forced them to stop their hopes of advancing towards the heart of the main Ukrainian metropolis. Some of the soldiers who arrived from Khabarovsk and the Russian Far East continued to use smartphones and social networks on a regular basis once they were on Bucha. Some of them have tagged their position on Instagram.

And so the InformNapalm activists managed to trace some of them. And above all to the commander of the brigade, whose name corresponds to that of Omurekov Azatbek Asanbekovich.
The activists also published personal data and private email of the lieutenant colonel. Other names appeared directly from the tags on Instagram. These were actually existing and open accounts, so much so that many Ukrainian citizens and not only started filling the various message boards with insults.

Det hadde ikke overrasket om dette stemmer.

virrvarr
Innlegg: 445

Legg inn av virrvarr »

Henningsen skrev: lør apr 02, 2022 10:35 am
Karatel skrev: lør apr 02, 2022 10:32 am
Å henrette spioner som var kledd i fiendens uniformer, var nok innafor i 1944 og jeg tror det er innafor nå i dag også. De har i alle fall ikke krav på å bli behandlet som krigsfanger.
Selv ikke om de blir tilfangetatt?
De blir jo tatt til fange i feil uniform, med uniform skjult under sivile klær, som snikkskyttere bak fiendens linjer, som spioner bak fiendens linjer. Da er det lovlig å henrette dem. De får ikke rettigheter som krigsfanger.

pfrog567

Legg inn av pfrog567 »

Morra-DI-2 skrev: man apr 04, 2022 9:00 pm Bucha;

Jeg har vanskelig for å tro at russerne hadde spredt lik rundt på veien på den måten. De forlot området 1 april? ...og nå ligger det enda lik strødd utover veien?
Sorry, men den der tror jeg ikke på. Jeg tror på massegraver og at folk er drept, men disse likene blir for dumt. Jeg ser Russland innkalte til FN- møte angående Bucha, som UK protesterte på. Så innkalte de igjen i dag men ingen vil snakke.

Så for meg lukter dette som Ukraina pynter litt på lidelsen. Jeg må bare si det... det henger ikke på greip.
Hadde du fulgt litt med på nyhetene, hadde du fått med deg at det var ikke bare å fjerne likene med en gang da det kunne ligge miner under dem. Ikke godt å vite hva dette jævla russerpakket finner på for å ta med seg flere i døden.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Nok en forbrytelse, men ikke den verste. Cluster ammo i sivile bystrøk er ikke lov på noe vis, og noe de har drevet med i mange år i Syria uten respons. Greit å ha det med.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

virrvarr skrev: man apr 04, 2022 11:56 pm
Henningsen skrev: lør apr 02, 2022 10:35 am
Karatel skrev: lør apr 02, 2022 10:32 am
Å henrette spioner som var kledd i fiendens uniformer, var nok innafor i 1944 og jeg tror det er innafor nå i dag også. De har i alle fall ikke krav på å bli behandlet som krigsfanger.
Selv ikke om de blir tilfangetatt?
De blir jo tatt til fange i feil uniform, med uniform skjult under sivile klær, som snikkskyttere bak fiendens linjer, som spioner bak fiendens linjer. Da er det lovlig å henrette dem. De får ikke rettigheter som krigsfanger.
Det viser jo at genevekonvensjonene ikke er basert på logikk eller moral, men på felles interesser.

Jack

Legg inn av Jack »


PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Når jeg leser VGs sak om Butsja og ser lokalbefolkningens egne beretninger blir jeg bare enda tryggere på at jeg har hatt riktig standpunkt hele veien.

At Russland har fått holde på med grusomhetene sine midt i Europa uten at vi har grepet inn er en stor skam.

Krigsforbrytelser må stanses med alle midler. Og fortsatt pågår slakt av mennesker i sør.

Jeg gremmes over at vi bare står der og leverer våpen når vi har makt til å virkelig hjelpe de sivile som lider.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Morra-DI-2 skrev: man apr 04, 2022 9:00 pm Bucha;

Jeg har vanskelig for å tro at russerne hadde spredt lik rundt på veien på den måten. De forlot området 1 april? ...og nå ligger det enda lik strødd utover veien?
Sorry, men den der tror jeg ikke på. Jeg tror på massegraver og at folk er drept, men disse likene blir for dumt. Jeg ser Russland innkalte til FN- møte angående Bucha, som UK protesterte på. Så innkalte de igjen i dag men ingen vil snakke.

Så for meg lukter dette som Ukraina pynter litt på lidelsen. Jeg må bare si det... det henger ikke på greip.
Tror du de har hentet lik fra en haug og dandert dem rundt?
Og hvor lang tid ville du tillate ukrainske styrker på å fjerne alle lik, spesielt med tanke på at de kan være rigget med eksplosiver?
Ingenting ved krig henger vel egentlig på greip, men å tro at fienden skal rydde pent opp etter seg, er jo helt vilt.

nlc

Legg inn av nlc »

PapaSmurf skrev: tir apr 05, 2022 12:29 pm Når jeg leser VGs sak om Butsja og ser lokalbefolkningens egne beretninger blir jeg bare enda tryggere på at jeg har hatt riktig standpunkt hele veien.

At Russland har fått holde på med grusomhetene sine midt i Europa uten at vi har grepet inn er en stor skam.

Krigsforbrytelser må stanses med alle midler. Og fortsatt pågår slakt av mennesker i sør.

Jeg gremmes over at vi bare står der og leverer våpen når vi har makt til å virkelig hjelpe de sivile som lider.
Man kjenner på håpløshet. Samtidig har NATO lagt seg på en linje der de følger russiske doktriner over hva som er "lov" og "ikke lov" å gi av hjelp i forhold til ren krig mellom NATO og Russland. Så kan man være enig eller uenig i det, når man ser primitiv russisk råskap vil man så klart hindre at det skjer, men hva blir konsekvensen om man går over til ren krig mellom NATO/Vesten og Russland (og det de måtte få av evt støttespillere)?

Brukeravatar
Daniel
Innlegg: 1880
Sted: Drammen

Legg inn av Daniel »

Jeg unnskylder de som ikke ønsker å tro det vi ser i Butsja er sant. Det er menneskelig å reagere sånn - en slags coping mechanism. Kanskje er det helt nytt for mange å se drap, utbrente lik og lemlestelser på bilder. En ønsker ikke ta innover seg slike grusomheter og det er langt mer behagelig å tro det er falskt. Da er det kort vei til å gripe etter de absurde påstandene fra Kreml.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

"– Mine folk ble skutt enten for moro skyld eller som følge av sinne. Russerne skjøt mot alt som rørte på seg, forbipasserende, folk på sykler, biler som var merket med «barn», sier ordfører Anatolij Fedoruk i et intervju med den italienske avisen Corriere della Sera tirsdag.

– Butsja er russernes hevn for den ukrainske motstanden, sier han videre og legger til at deler av byen ble forvandlet til en «konsentrasjonsleir», der innbyggerne verken hadde tilgang til mat eller vann. Alle som våget seg ut for å skaffe seg mat, ble skutt, ifølge Fedoruk."
https://sol.no/oppsummert/butsjas-ordfo ... d/75773087

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Solvgutt1 skrev: man apr 04, 2022 12:08 am Jeg håper alle russiske soldater som tas til fange etter å ha deltatt i disse massakrene blir torturert.
Her er det samlet en del grafiske filmer/bilder du kan meske deg med https://resett.no/2022/04/05/video-vise ... aret-over/

GoingKronos

Legg inn av GoingKronos »

Daniel skrev: tir apr 05, 2022 12:37 pm Jeg unnskylder de som ikke ønsker å tro det vi ser i Butsja er sant.
Jeg unnskylder ikke de som sprer russisk propaganda, de bør straffes for sin medvirkning uavhengig om de er betalt av russere, gjør det av politisk overbevisning eller er idioter.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Ville ikke hatt veldig store forhåpninger til at man før dømt noen for disse krigsforbrytelsene.
Hvor mange har man f.eks. klart å få dømt etter krigsforbrytelsene i Syria.
Håpet kan være at Russlandregime kollapser, men ellers tenker det det bare blir noen få enkeltindivider her og der man klarer å få straffet.

VivaLV

Legg inn av VivaLV »

Men at Tyskland slipper unna er det mest utrolige. Men så en tysk twitrer nevnte at for hver slik massakre som blir avslørt hvor vanskeligere er det for de å sende milliarder til Russland hver dag.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



For hver dag de får fortsette vil det være flere skjebner.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Stjeler barna også ja.

Det er uten tvil et folkemord som pågår rett forsn øynene våre.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

PapaSmurf skrev: fre apr 08, 2022 10:48 am Stjeler barna også ja.

Det er uten tvil et folkemord som pågår rett forsn øynene våre.
Vi kan nok, og vil nok, diskutere i lang tid betegnelser om hva vi skal kalle dette. Folkemord er nok rimelig passende, ja. Det vi alle skal uten tvil enes om, er at grove krigsforbrytelser har pågått i en måned og at vi må gjøre alt i vår makt for å få til et grundig rettsoppgjør i etterkant.
Det som fortsatt er i det blå, er i etterkant av hva? Hvor stor og grusom denne konflikten kan vokse seg, vet vi ikke enda.

nometalhorse

Legg inn av nometalhorse »

Skremmende lesning.

“We’ve Got to Kill Them”: Responses to Bucha on Russian Social Media Groups

https://www.tandfonline.com/doi/full/10 ... 22.2074020

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»