Krigsforbrytelser i Ukraina

Svar
Henningsen

Re: Situasjonen i Ukraina

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:06 pm
Jeg kommer aldri til å ta et eneste ord fra den brukeren seriøst igjen.
Nei, det som kommer frem her fra vedkommende er så drøyt at det er vanskelig å vri tankene rundt at det faktisk er mulig å tenke slik.
Ikke ofte jeg blir opprørt av det jeg leser, men det vedkommende skrev ga faktisk litt 'fyr i teltet' her i gården. Og det tenker jeg er et godt tegn.

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:22 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:21 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:20 pm

Jeg sier ikke noe av dette. Jeg registrerer at enkelte som reagerte svært sterkt på påstander om mishandling av russiske krigsfanger er helt tyst om påstander om at russiske soldater voldtar kvinner og barn til døde, med unntak av noen forsøk på å så tvil om troverdigheten.

Så sier jeg ikke at alle tilfangetatte har utført slike handlinger, men at det er dette man forsvarer seg mot. De tilfangetatte er en del av en okkupasjonsstyrke som gjør dette. Det er ikke sånn at mishandlingen handler om straff. Det kan være et formål bak det, som styrker forsvaret mot de russiske styrkene.
Igjen kaster du rundt deg med stråmenn.
Det er ingen stråmann, men en observasjon.
Løgner også. Det er en stråmann. Hvem faen har sådd tvil om troverdigheten?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:23 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:22 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:21 pm

Igjen kaster du rundt deg med stråmenn.
Det er ingen stråmann, men en observasjon.
Løgner også. Det er en stråmann. Hvem faen har sådd tvil om troverdigheten?
Karatel

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:22 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:21 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:20 pm

Jeg sier ikke noe av dette. Jeg registrerer at enkelte som reagerte svært sterkt på påstander om mishandling av russiske krigsfanger er helt tyst om påstander om at russiske soldater voldtar kvinner og barn til døde, med unntak av noen forsøk på å så tvil om troverdigheten.

Så sier jeg ikke at alle tilfangetatte har utført slike handlinger, men at det er dette man forsvarer seg mot. De tilfangetatte er en del av en okkupasjonsstyrke som gjør dette. Det er ikke sånn at mishandlingen handler om straff. Det kan være et formål bak det, som styrker forsvaret mot de russiske styrkene.
Igjen kaster du rundt deg med stråmenn.
Det er ingen stråmann, men en observasjon.
Jo, det er soleklare stråmenn!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:24 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:23 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:22 pm

Det er ingen stråmann, men en observasjon.
Løgner også. Det er en stråmann. Hvem faen har sådd tvil om troverdigheten?
Karatel
Han har ikke skrevet noe etter at disse påstandene om voldtekt av barn ble lagt ut? Har han sendt deg det telepatisk eller via PM?

Fago
Innlegg: 709

Legg inn av Fago »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:02 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 11:49 am
Jack_Daniels skrev: tor mar 31, 2022 11:33 am Jævla udyr.


Men noen reagerer altså sterkere hvis disse monstrene ikke blir behandlet med silkehansker når de, som de feige rottene de er, overgir seg, enn de reagerer på avskyelighetene russerne utfører.
Nå trekker du virkelig ut noen skikkelig drøye stråmenn her synes jeg.
Diskusjonen gikk på hvorvidt man skal torturere og mishandle tilfangetatte, eller krigsfanger som har overgitt seg.
Her er du skikkelig ute og kjører.

Du skrev at det var ok å mishandle krigsfanger, noe folk selvfølgelig er uenig med deg i.
Det er ikke sånn å forstå at disse ikke mener man skal straffe sykt groteske og forjævelige handlinger som voldtekt av barn (og voksne forsåvidt)
Det har jo ingen sammenheng, og det er heller ikke sånn at alle russiske tilfangetatte er i stand til å utføre slike groteske handlinger.

Jeg er sterkt i mot mishandling av krigsfanger. Å sidestille det med å behandle voldtektsforbrytere slik du gjør er jo helt utrolig at får deg til å gjøre.
Det er drøyt uredelig måte å debattere på.
Og det virker som du tror at alle russiske krigsfanger har gjort noe slikt.

Jeg vet nesten ikke hva jeg skal si til det innlegget ditt engang, så fjernt er det.

Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha,
Og folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde med småstein og brenne i all evighet for min del.
Og selvfølgelig fordømmer man samtidig russland for krigen.

Lurer litt på om du faktisk har skrudd på hodet ditt når du skrev det innlegget.
Drøyt...
Du har fortsatt ikke forstått at diskusjonen rundt krigsfanger og genevekonvensjonen er over i denne tråden?

Ka9nen

Legg inn av Ka9nen »

Om det er greit å denge løs på folk som er uskadeliggjort? Tja, som regel ikke. Men jeg har vel en viss forståelse for at folk ga Henry Rinnan grisebank etter at han ble tatt til fange. Og skulle man nekte fanger fra konsentrasjonsleire å banke opp noen av sadistene som var igjen etter frigjøring av leirene? Muligens, men hadde vel snudd ryggen til jeg og.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:26 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:24 pm
greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:23 pm

Løgner også. Det er en stråmann. Hvem faen har sådd tvil om troverdigheten?
Karatel
Han har ikke skrevet noe etter at disse påstandene om voldtekt av barn ble lagt ut? Har han sendt deg det telepatisk eller via PM?
Kvinner og barn skrev jeg.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Ka9nen skrev: tor mar 31, 2022 1:27 pm Om det er greit å denge løs på folk som er uskadeliggjort? Tja, som regel ikke. Men jeg har vel en viss forståelse for at folk ga Henry Rinnan grisebank etter at han ble tatt til fange. Og skulle man nekte fanger fra konsentrasjonsleire å banke opp noen av sadistene som var igjen etter frigjøring av leirene? Muligens, men hadde vel snudd ryggen til jeg og.
Si at man hadde fått tak i en fra Rinnanbanden mens de fortsatt drev på, og man visste at de hadde fanger som de torturerte på et sted, men man ikke visste hvor. Og man hadde banket denne informasjonen ut av Rinnanbanden-medlemmet, som hadde resultert i at disse fangene ble frigjort. Hadde det vært å foretrekke at Rinnanbande-medlemmet ble behandlet pent?

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

missChance skrev: tor mar 31, 2022 12:07 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 11:49 am
Jack_Daniels skrev: tor mar 31, 2022 11:33 am Jævla udyr.

Grotesk! Håper de blir tatt og likvidert.

Men noen reagerer altså sterkere hvis disse monstrene ikke blir behandlet med silkehansker når de, som de feige rottene de er, overgir seg, enn de reagerer på avskyelighetene russerne utfører.


Det er så fortvilende. Og det kommer til å bli glemt.
Rett og slett kvalmende. Finnes ikke sterk nok straff til slike udyr.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

fargeblind skrev: tor mar 31, 2022 12:13 pm
startelver skrev: tor mar 31, 2022 12:01 pm Vi får håpe rapportene ikke stemmer, men er ikke overrasket.

Er ellers enig med OrmenLange om at det er viktig å se dennne krigen fra begge sider.
Det er i hvertfall viktig å holde hodet kaldt, og ikke ukritisk kjøpe propaganda. Uansett om det kommer fra de som angriper eller de som forsvarer landet sitt.
Sannheten vil komme for en dag etter at krigen er over.
Det er mange vitner.
Russland har forøvrig angrepet alle naboland de har felles grense med, unntatt NATO-medlemmet Norge.
Den der var litt festlig faktisk. Hvor mange land har ikke vært i territorielle konflikter med naboland egentlig?
Jeg tror du trygt kan anta at det samme gjelder for de fleste land i verden. Jeg kunne nevne mange, men ingen nevnt, ingen glemt.

Og til denne voldtektssaken, så må selvsagt dette etterforskes og de skyldige må dras for retten.
Sist redigert av Garindan den tor mar 31, 2022 1:34 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

En tråd om voldtekt i Ukraina, bør leses


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:32 pm Rett og slett kvalmende. Finnes ikke sterk nok straff til slike udyr.
Og tenk at de samme udyrene skaper virkelighetsfjerne konspirasjons-teorier som jeg gjenga i mitt forrige innlegg.

Provoserende gjeng..

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

pfrog567 skrev: tor mar 31, 2022 1:10 pm Og hvordan i all verden skal man finne ut akkurat hvilke soldater som har gjort det og det? Det er liksom ikke en vanlig overgrepssak heller i fredelige tider.
Det ryktes jo at de filmer overgrepene sine.

Hva forventer man hvis noen pågriper russiske soldater, og finner videoer på mobilene deres av at de voldtar barn foran deres døde mødre?

Hva hvis man vet at disse soldatene har informasjon som kan bidra til å nedkjempe deres medsoldater som gjør det samme? Les Genevekonvensjonen om behandling av krigsfanger, og spør deg selv om du ville klart å overholde disse i en sånn situasjon.
Sist redigert av Solvgutt1 den tor mar 31, 2022 1:40 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:33 pm En tråd om voldtekt i Ukraina, bør leses



Det er så jævlig kvalmende. Og det kommer til å bli raskt glemt for det vil ikke passe narrativet.

(Og nei, russerne er ikke de eneste som gjør dette, men nå er det de det gjelder.)

Brukeravatar
Gaute65
Innlegg: 1536

Legg inn av Gaute65 »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:38 pm
pfrog567 skrev: tor mar 31, 2022 1:10 pm Og hvordan i all verden skal man finne ut akkurat hvilke soldater som har gjort det og det? Det er liksom ikke en vanlig overgrepssak heller i fredelige tider.
Det ryktes jo at de filmer overgrepene sine.

Hva forventer man hvis noen pågriper russiske soldater, og finner videoer på mobilene deres av at de voldtar barn foran deres døde mødre?

Hva hvis man vet at disse soldatene har informasjon som kan bidra til å nedkjempe deres medsoldater som gjør det samme? Les Genevekonvensjonen om behandling av krigsfanger, og spør deg selv om du ville klart å overholde disse i en sånn situasjon.
En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 12:52 pm
startelver skrev: tor mar 31, 2022 12:01 pm Vi får håpe rapportene ikke stemmer, men er ikke overrasket.

Er ellers enig med OrmenLange om at det er viktig å se dennne krigen fra begge sider.
Faen meg det dummeste jeg hører. Uten den ene siden ville det ikke vært krig.
Hadde neppe vært krig uten kuppet i 2014 heller.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:38 pm
pfrog567 skrev: tor mar 31, 2022 1:10 pm Og hvordan i all verden skal man finne ut akkurat hvilke soldater som har gjort det og det? Det er liksom ikke en vanlig overgrepssak heller i fredelige tider.
Det ryktes jo at de filmer overgrepene sine.

Hva forventer man hvis noen pågriper russiske soldater, og finner videoer på mobilene deres av at de voldtar barn foran deres døde mødre?

Hva hvis man vet at disse soldatene har informasjon som kan bidra til å nedkjempe deres medsoldater som gjør det samme? Les Genevekonvensjonen om behandling av krigsfanger, og spør deg selv om du ville klart å overholde disse i en sånn situasjon.
En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.
Og likevel er det liksom helt grotesk å mene at det finnes noen situasjoner hvor det både er forståelig og forsvarlig at krigsfanger blir utsatt for mishandling.

Det er ingen mennesker som hadde klart å behandle krigsfanger i henhold til Genevekonvensjonen midt i en krig i eget land hvis de hadde stått bak slike handlinger. Med mindre de er følelsesmessig fullstendig avstumpet.

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

Garindan skrev: tor mar 31, 2022 1:32 pm
fargeblind skrev: tor mar 31, 2022 12:13 pm
startelver skrev: tor mar 31, 2022 12:01 pm Vi får håpe rapportene ikke stemmer, men er ikke overrasket.

Er ellers enig med OrmenLange om at det er viktig å se dennne krigen fra begge sider.
Det er i hvertfall viktig å holde hodet kaldt, og ikke ukritisk kjøpe propaganda. Uansett om det kommer fra de som angriper eller de som forsvarer landet sitt.
Sannheten vil komme for en dag etter at krigen er over.
Det er mange vitner.
Russland har forøvrig angrepet alle naboland de har felles grense med, unntatt NATO-medlemmet Norge.
Den der var litt festlig faktisk. Hvor mange land har ikke vært i territorielle konflikter med naboland egentlig?
Jeg tror du trygt kan anta at det samme gjelder for de fleste land i verden. Jeg kunne nevne mange, men ingen nevnt, ingen glemt.

Og til denne voldtektssaken, så må selvsagt dette etterforskes og de skyldige må dras for retten.
Andre land i verden har ingen ting med dette å gjøre.
Russland grenser til 14 land og har vært i krig med 13 av dem.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

missChance skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:33 pm En tråd om voldtekt i Ukraina, bør leses

https://tiwitter.com/lesiavasylenko/sta ... 6000004099
Det er så jævlig kvalmende. Og det kommer til å bli raskt glemt for det vil ikke passe narrativet.
Når jeg leser om sånt så er det så jeg faktisk håper at det finnes et helvete og at det er laget en spesiell plass der for sånne som gjør slike ting! De fortjener evig pine på værst tenkelige og utenkelige vis!

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:43 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:38 pm
Det ryktes jo at de filmer overgrepene sine.

Hva forventer man hvis noen pågriper russiske soldater, og finner videoer på mobilene deres av at de voldtar barn foran deres døde mødre?

Hva hvis man vet at disse soldatene har informasjon som kan bidra til å nedkjempe deres medsoldater som gjør det samme? Les Genevekonvensjonen om behandling av krigsfanger, og spør deg selv om du ville klart å overholde disse i en sånn situasjon.
En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.
Og likevel er det liksom helt grotesk å mene at det finnes noen situasjoner hvor det både er forståelig og forsvarlig at krigsfanger blir utsatt for mishandling.

Det er ingen mennesker som hadde klart å behandle krigsfanger i henhold til Genevekonvensjonen midt i en krig i eget land hvis de hadde stått bak slike handlinger. Med mindre de er følelsesmessig fullstendig avstumpet.
Stråmann-bonanza fra deg i dag, gitt.

Hva faen vet du om hva andre er i stand til eller ikke?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:45 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:43 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm

En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.
Og likevel er det liksom helt grotesk å mene at det finnes noen situasjoner hvor det både er forståelig og forsvarlig at krigsfanger blir utsatt for mishandling.

Det er ingen mennesker som hadde klart å behandle krigsfanger i henhold til Genevekonvensjonen midt i en krig i eget land hvis de hadde stått bak slike handlinger. Med mindre de er følelsesmessig fullstendig avstumpet.
Stråmann-bonanza fra deg i dag, gitt.

Hva faen vet du om hva andre er i stand til eller ikke?
Bare opplyser om at du når er på ignoreringslisten min

Jack

Legg inn av Jack »

☝️Kan ikke dere ta det i en egen kjekletråd? 🤷‍♂️

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

greyserpent skrev: tor mar 31, 2022 1:45 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:43 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm

En har jo også opptaka v telefonsamtaler de de skryter av hva de har gjort.
Og likevel er det liksom helt grotesk å mene at det finnes noen situasjoner hvor det både er forståelig og forsvarlig at krigsfanger blir utsatt for mishandling.

Det er ingen mennesker som hadde klart å behandle krigsfanger i henhold til Genevekonvensjonen midt i en krig i eget land hvis de hadde stått bak slike handlinger. Med mindre de er følelsesmessig fullstendig avstumpet.
Stråmann-bonanza fra deg i dag, gitt.

Hva faen vet du om hva andre er i stand til eller ikke?
Han foss-ror skikkelig nå.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:44 pm
missChance skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm
Gaute65 skrev: tor mar 31, 2022 1:33 pm En tråd om voldtekt i Ukraina, bør leses

https://tiwitter.com/lesiavasylenko/sta ... 6000004099
Det er så jævlig kvalmende. Og det kommer til å bli raskt glemt for det vil ikke passe narrativet.
Når jeg leser om sånt så er det så jeg faktisk håper at det finnes et helvete og at det er laget en spesiell plass der for sånne som gjør slike ting! De fortjener evig pine på værst tenkelige og utenkelige vis!
Hva med hvis de pines mens de er i live?

Brezjnev

Legg inn av Brezjnev »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:11 pm
Brezjnev skrev: tor mar 31, 2022 1:04 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 12:58 pm
Jeg har til gode se typer som Newsflash, Rabaghaz eller Karatel reagere på disse groteske krigsforbrytelsene i det hele tatt og de reagerte rimelig sterkt på at noen okkupanter angivelig ble skutt i beina.
Aller først takker for at du har ryggrad nok til å nevne navn, det har andre som har påstått lignende ting vært for feige til å gjøre .

Nå er de du nevner mer enn godt i stand til å svare for seg selv, men om jeg skal driste meg til å forskuttere noe så er det å mishandle krigsfanger ikke synonymt med å mishandle barneskjendere. Dersom Lev har gjennomført en slik grusomhet så kan det forstås om Lev får seg en omgang, men det er da ingen grunn til å laste Fjodor og Mikhail for at Lev er et svin.
Jeg har sagt at denne mishandlingen kan være ok under gitte omstendigheter. I motsetning til hva enkelte har prøvd å vri det til har jeg ikke sagt at det er ok under alle omstendigheter. Men så lenge Lev, Fjodor og Mikhail deltar i samme okkupasjon, så syns jeg ikke det er så urimelig å holde de ansvarlig for hverandres grusomheter. Det er forskjell på disse som bare legger ned våpnene og finner nærmeste ukrainer for å overgi seg, og de som skyter og bomber sivile, og ikke gir seg før de er nedkjempet og alternativet er å dø.
Hvis disse "visse omstendigheter" inkluderer at Fjodor og Mikhail ikke har gjort noe annet galt, i form av krigsforbrytelser og annen djevelskap, så er det vanskelig å se hva som ikke faller under "visse omstendigheter". Men men, den diskusjonen begynner vel både deltakerne generelt og modene spesielt å bli rimelig lei av så det blir siste ord fra meg i den forbindelse.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:47 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:44 pm
missChance skrev: tor mar 31, 2022 1:41 pm

https://tiwitter.com/lesiavasylenko/sta ... 6000004099
Det er så jævlig kvalmende. Og det kommer til å bli raskt glemt for det vil ikke passe narrativet.
Når jeg leser om sånt så er det så jeg faktisk håper at det finnes et helvete og at det er laget en spesiell plass der for sånne som gjør slike ting! De fortjener evig pine på værst tenkelige og utenkelige vis!
Hva med hvis de pines mens de er i live?
Det er nok en stråmann.
Bla tilbake til den første posten jeg skrev til deg i dag, og les den på nytt.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Brezjnev skrev: tor mar 31, 2022 1:48 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:11 pm
Brezjnev skrev: tor mar 31, 2022 1:04 pm

Aller først takker for at du har ryggrad nok til å nevne navn, det har andre som har påstått lignende ting vært for feige til å gjøre .

Nå er de du nevner mer enn godt i stand til å svare for seg selv, men om jeg skal driste meg til å forskuttere noe så er det å mishandle krigsfanger ikke synonymt med å mishandle barneskjendere. Dersom Lev har gjennomført en slik grusomhet så kan det forstås om Lev får seg en omgang, men det er da ingen grunn til å laste Fjodor og Mikhail for at Lev er et svin.
Jeg har sagt at denne mishandlingen kan være ok under gitte omstendigheter. I motsetning til hva enkelte har prøvd å vri det til har jeg ikke sagt at det er ok under alle omstendigheter. Men så lenge Lev, Fjodor og Mikhail deltar i samme okkupasjon, så syns jeg ikke det er så urimelig å holde de ansvarlig for hverandres grusomheter. Det er forskjell på disse som bare legger ned våpnene og finner nærmeste ukrainer for å overgi seg, og de som skyter og bomber sivile, og ikke gir seg før de er nedkjempet og alternativet er å dø.
Hvis disse "visse omstendigheter" inkluderer at Fjodor og Mikhail ikke har gjort noe annet galt, i form av krigsforbrytelser og annen djevelskap, så er det vanskelig å se hva som ikke faller under "visse omstendigheter". Men men, den diskusjonen begynner vel både deltakerne generelt og modene spesielt å bli rimelig lei av så det blir siste ord fra meg i den forbindelse.
Hva hvis jeg vet, fordi det er bevist, at Lev, Mikhail og Fjodor går rundt i samme gjeng og at de voldtar kvinner og barn, men jeg vet ikke hvem av dem som faktisk voldtar. Så får jeg tak i Lev, og selv om jeg ikke vet at det faktisk er han som gjennomfører voldtektene, så vet jeg at han vet hvor både Mikhail og Fjodor er, og hvis jeg banker ham nok så gir han meg informasjonen?

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:49 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:47 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:44 pm

Når jeg leser om sånt så er det så jeg faktisk håper at det finnes et helvete og at det er laget en spesiell plass der for sånne som gjør slike ting! De fortjener evig pine på værst tenkelige og utenkelige vis!
Hva med hvis de pines mens de er i live?
Det er nok en stråmann.
Bla tilbake til den første posten jeg skrev til deg i dag, og les den på nytt.
Vet du hva en stråmann er, eller er det bare noe du slenger ut? Det var et spørsmål.

Dette skrev du i ditt første innlegg til meg. (Blant annet).

"Man mishandler ikke folk, det er en syk holdning å ha,
Og folk som voldtar barn kan bindes fast og steines til døde med småstein og brenne i all evighet for min del."

For meg er det to setninger som ikke gir mening sammen, for de sier jo det stikk motsatte. Hva mener du egentlig?
Sist redigert av Solvgutt1 den tor mar 31, 2022 1:54 pm, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Garindan
Innlegg: 1981

Legg inn av Garindan »

Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:17 pm
Henningsen skrev: tor mar 31, 2022 1:16 pm
Solvgutt1 skrev: tor mar 31, 2022 1:06 pm
Man må forstå hva det er man kjemper mot før man vifter med den moralske pekefingeren sin. Det er ikke snakk om en konkurranse der man heier på de man vil skal vinne, men er mest opptatt av "fair play". Det er snakk om et land som har blitt angrepet av styrker som helt bevisst og strategisk bomber sivile områder for å presse myndighetene til å overgi landområder, som voldtar kvinner og barn til døde, og som beleirer byer og sulter ut befolkningen. Dette er det man forsvarer seg mot, og hvis det å mishandle noen av disse okkupantene når man har tatt til fange gjør det enklere å forsvare seg, så syns jeg det er ok. Hvis ikke, og det bare er snakk om ren hevn, så er det ikke noe støtter, men det er noe jeg har full forståelse for og ikke vil fordømme.

Det jeg lurer på er hvorfor noen av de som er veldig opptatte av å fortelle om disse "krigsforbrytelsene" fra Ukraina er så stille når det er snakk om langt mer groteske krigsforbrytelser fra Russland?
Du synes altså det er greit å mishandle folk som er 'uskadeliggjort'
Hvis det bidrar til forsvaret av landet mot en okkupasjon, absolutt!
Faktisk usikker på hvordan mishandling av fanger kan bidra til å forsvare landet mot okkupasjon. Du burde muligens bare innrømme at du var helt i blodtåka da du skrev dette (og andre ting) og innrømme at du gikk over stokk og stein.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Konflikten i Ukraina»