Egon - ikke så bra

Svar
Trolljegeren

Re: Egon - ikke så bra

Legg inn av Trolljegeren »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 10:16 pm
Jeg tror du får lese litt nøyere. Hvordan fikk du for deg at jeg spiser på Egon? Og "vettugt" er det vel ikke uansett å gå ut og spise.

Samtidig ser jeg jo også at for mange av mine bekjente som fortsatt bor i byen at dette mat- og kultur-mangfoldet er et slags halmstrå som man panisk griper etter for å fortsatt motivere seg selv mens mange jevnaldrende har flyttet ut av byen igjen. For det betyr å bli vel mye av slike mat-happenings i Oslo som går bra på tomgang.
Her var det så mye rart at jeg forstår at det er meningsløst å diskutere videre. God påsk!

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Queenie skrev: tir apr 12, 2022 10:32 pm Problemet i Oslo er ofte parkering, iallfall for oss som kommer utenfra. For en kjapp matbit er indre sentrum rimelig utelukket.
Det er ikke et problem for de som bor i Oslo. Skal du ha en «kjapp matbit» så er jo restaurant et dårlig valg til å begynne med.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Retnuh skrev: tir apr 12, 2022 10:40 pm Ja det finnes kanskje bedre og mere snobbete alternativer, men det er ikke noe problem med maten som serveres på Egon. Ikke ofte jeg spiser der, men har ikke blitt skuffet.

Folk må slutte med dette wannabe-snobberiet. Det kler ikke hvem som helst.
Ikke noe "problem" med maten på Egon, annet enn av vi ikke går det siden det er kjedelig og middelmådig til for høy pris. Et sted jeg etter et par litt dårlige opplevelser aldri går igjen.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

peraleks skrev: tir apr 12, 2022 10:44 pm
GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 10:33 pm
peraleks skrev: tir apr 12, 2022 10:30 pm

Da hadde jeg tatt turen til Lorry om følget er litt vanskelig.
De serverer fjelløret, en ganske god fiskesuppe, reinsdyrkaker, viltburger, blåskjell etc.

Men man har også Kontrast, Rest restaurant, Smalhans, Vaaghals, Einer restaurant og noen flere jeg ikke kommer på i farten.
Ikke vanskelige, bare resignerte overfor sine omgivelser. Det der er jo egentlig ikke så hverdagslig det du ramser opp der. Hvor er liksom "stolovajaene" i Oslo?
Du må nesten presisere hva det siste der er.
Stedet man går og spiser ordentlig hverdagsmat etter arbeid, med eller uten barn. Norsk og utenlandsk.

peraleks

Legg inn av peraleks »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 11:09 pm
peraleks skrev: tir apr 12, 2022 10:44 pm
GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 10:33 pm

Ikke vanskelige, bare resignerte overfor sine omgivelser. Det der er jo egentlig ikke så hverdagslig det du ramser opp der. Hvor er liksom "stolovajaene" i Oslo?
Du må nesten presisere hva det siste der er.
Stedet man går og spiser ordentlig hverdagsmat etter arbeid, med eller uten barn. Norsk og utenlandsk.
Da kan jeg anbefale street food markedene som har poppet opp flere steder i Oslo nå, har vært på flere av dem selv etter jobb, god mat til en helt ok pris.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

peraleks skrev: tir apr 12, 2022 11:11 pm
GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 11:09 pm
peraleks skrev: tir apr 12, 2022 10:44 pm

Du må nesten presisere hva det siste der er.
Stedet man går og spiser ordentlig hverdagsmat etter arbeid, med eller uten barn. Norsk og utenlandsk.
Da kan jeg anbefale street food markedene som har poppet opp flere steder i Oslo nå, har vært på flere av dem selv etter jobb, god mat til en helt ok pris.
Nei, det er jo nettopp dette jeg skriver at jeg ikke synes er noe bra.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

Hvorfor skal man spise hverdagsmat på restaurant…?

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Trolljegeren skrev: tir apr 12, 2022 11:19 pm Hvorfor skal man spise hverdagsmat på restaurant…?
Hvor har jeg skrevet at det må være en restaurant? Er det mer hverdagslig så går man jo på en kafé, kro eller en bistro.

peraleks

Legg inn av peraleks »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 11:17 pm
peraleks skrev: tir apr 12, 2022 11:11 pm
GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 11:09 pm

Stedet man går og spiser ordentlig hverdagsmat etter arbeid, med eller uten barn. Norsk og utenlandsk.
Da kan jeg anbefale street food markedene som har poppet opp flere steder i Oslo nå, har vært på flere av dem selv etter jobb, god mat til en helt ok pris.
Nei, det er jo nettopp dette jeg skriver at jeg ikke synes er noe bra.
Nei da er det ingenting å gjøre.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 11:21 pm
Hvor har jeg skrevet at det må være en restaurant? Er det mer hverdagslig så går man jo på en kafé, kro eller en bistro.
Hvorfor betale for påkost for hverdagsmat? Dette er Norge, ikke et land der man slipper unna med slavekontrakter.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er da masse bra bistro’er i Oslo, spesielt franske.

Så har man Rodins og Kampen Bistro feks. Dapper skal vel også være ganske ålreit.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 11:34 pm Det er da masse bra bistro’er i Oslo, spesielt franske.

Så har man Rodins og Kampen Bistro feks. Dapper skal vel også være ganske ålreit.
Se der, ja. Der var det i hvert fall noen som var våken.

Alpha

Legg inn av Alpha »

Egon er ingen Michelin-restaurant, men de har bedre mat enn hva 99% spiser til middag/lunsj. Unntaket er en sjelden anledning her og der.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Alpha skrev: ons apr 13, 2022 12:32 am Egon er ingen Michelin-restaurant, men de har bedre mat enn hva 99% spiser til middag/lunsj. Unntaket er en sjelden anledning her og der.
Pommes Frites er vanskelig å fucke opp, si. Bare der er halve jobben gjort.

Alpha

Legg inn av Alpha »

MatsEn89 skrev: ons apr 13, 2022 12:40 am
Alpha skrev: ons apr 13, 2022 12:32 am Egon er ingen Michelin-restaurant, men de har bedre mat enn hva 99% spiser til middag/lunsj. Unntaket er en sjelden anledning her og der.
Pommes Frites er vanskelig å fucke opp, si. Bare der er halve jobben gjort.
Du må ikke bestille fries da.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Alpha skrev: ons apr 13, 2022 12:32 am Egon er ingen Michelin-restaurant, men de har bedre mat enn hva 99% spiser til middag/lunsj. Unntaket er en sjelden anledning her og der.
Nå vet jeg ikke hvem du omgås. Men 99% av alle jeg kjenner lager bra mat hjemme på sitt eget kjøkken.

Eneste grunn til at andre må lage maten for deg er om man har dårlig tid, eller man er kulinarisk analfabet. Oppskriftene står i kokebøker, og i disse moderne tider har man til og med internett.

sexxes
Innlegg: 1925

Legg inn av sexxes »

B.E. skrev: ons apr 13, 2022 3:07 am
Alpha skrev: ons apr 13, 2022 12:32 am Egon er ingen Michelin-restaurant, men de har bedre mat enn hva 99% spiser til middag/lunsj. Unntaket er en sjelden anledning her og der.
Nå vet jeg ikke hvem du omgås. Men 99% av alle jeg kjenner lager bra mat hjemme på sitt eget kjøkken.

Da vil jeg si du er heldig, evt kjenner folk som er spesielt opptatt av matlaging.

Alpha

Legg inn av Alpha »

B.E. skrev: ons apr 13, 2022 3:07 am
Alpha skrev: ons apr 13, 2022 12:32 am Egon er ingen Michelin-restaurant, men de har bedre mat enn hva 99% spiser til middag/lunsj. Unntaket er en sjelden anledning her og der.
Nå vet jeg ikke hvem du omgås. Men 99% av alle jeg kjenner lager bra mat hjemme på sitt eget kjøkken.

Eneste grunn til at andre må lage maten for deg er om man har dårlig tid, eller man er kulinarisk analfabet. Oppskriftene står i kokebøker, og i disse moderne tider har man til og med internett.
Var en svak formulering fra min side. Mange klarer å lage bedre retter, men få har en uke bestående av dette på løpende bånd. De fleste har en travel hverdag og lager nokså kjipe middager i hverdagen og koser seg litt ekstra i helgene.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

Retnuh skrev: tir apr 12, 2022 10:40 pm Ja det finnes kanskje bedre og mere snobbete alternativer, men det er ikke noe problem med maten som serveres på Egon. Ikke ofte jeg spiser der, men har ikke blitt skuffet.

Folk må slutte med dette wannabe-snobberiet. Det kler ikke hvem som helst.
Lav list for hva som er snobberi ass. La meg gjette, du er fra Drammen?

Hardy-guttene

Legg inn av Hardy-guttene »

Det er mer enn ti år siden første og siste gang jeg spiste på Egon. Maten var helt ok, men alt måtte forhåndsbetales. Så hvis vi etter middagen ville ha noe mer, så måtte det forhåndsbetales på nytt, hver øl måtte forhåndsbetales, etc.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Retnuh skrev: tir apr 12, 2022 10:40 pm Ja det finnes kanskje bedre og mere snobbete alternativer, men det er ikke noe problem med maten som serveres på Egon. Ikke ofte jeg spiser der, men har ikke blitt skuffet.

Folk må slutte med dette wannabe-snobberiet. Det kler ikke hvem som helst.
Det er ikke wannabesnobberi når man får bedre mat til en lavere pris på svært mange andre steder. Egon er særs overpris i forhold til kvaliteten på maten. Dersom prisene var kanskje 30 % lavere og dermed i større grad reflekterte kvaliteten på maten, så ville ikke folk klaget.
Sist redigert av KongOlav2 den ons apr 13, 2022 8:15 am, redigert 1 gang totalt.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

KongOlav2 skrev: ons apr 13, 2022 8:08 am
Retnuh skrev: tir apr 12, 2022 10:40 pm Ja det finnes kanskje bedre og mere snobbete alternativer, men det er ikke noe problem med maten som serveres på Egon. Ikke ofte jeg spiser der, men har ikke blitt skuffet.

Folk må slutte med dette wannabe-snobberiet. Det kler ikke hvem som helst.
Det er ikke wannabesnobberi når man får billigere mat til en lavere pris på svært mange andre steder.
Men betaler man mindre?!?

Neida, helt enig med deg. Er nesten det motsatte av snobberi å ikke spise på Egon.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

silkyglenjohnson skrev: ons apr 13, 2022 8:13 am Men betaler man mindre?!?

Neida, helt enig med deg. Er nesten det motsatte av snobberi å ikke spise på Egon.
Skulle stå bedre! Rettet nå.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Trolljegeren skrev: tir apr 12, 2022 10:55 pm
Queenie skrev: tir apr 12, 2022 10:32 pm Problemet i Oslo er ofte parkering, iallfall for oss som kommer utenfra. For en kjapp matbit er indre sentrum rimelig utelukket.
Det er ikke et problem for de som bor i Oslo. Skal du ha en «kjapp matbit» så er jo restaurant et dårlig valg til å begynne med.
Egon er jo nesten fast-food, derav suksessen.

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Hardy-guttene skrev: ons apr 13, 2022 8:08 am Det er mer enn ti år siden første og siste gang jeg spiste på Egon. Maten var helt ok, men alt måtte forhåndsbetales. Så hvis vi etter middagen ville ha noe mer, så måtte det forhåndsbetales på nytt, hver øl måtte forhåndsbetales, etc.
Hva kan grunnen til all denne forhåndsbetalingen være, mon tro?

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

KongOlav2 skrev: ons apr 13, 2022 8:08 am
Det er ikke wannabesnobberi når man får bedre mat til en lavere pris på svært mange andre steder. Egon er særs overpris i forhold til kvaliteten på maten. Dersom prisene var kanskje 30 % lavere og dermed i større grad reflekterte kvaliteten på maten, så ville ikke folk klaget.
Men om det er slik at Egon går så bra som jeg har inntrykk av, så er vel dette det viktigste?

Jeg går ut i fra at de som klager på maten der, ikke er gjengangere.

Henningsen

Legg inn av Henningsen »

Guttorm123 skrev: ons apr 13, 2022 1:12 pm
Hardy-guttene skrev: ons apr 13, 2022 8:08 am Det er mer enn ti år siden første og siste gang jeg spiste på Egon. Maten var helt ok, men alt måtte forhåndsbetales. Så hvis vi etter middagen ville ha noe mer, så måtte det forhåndsbetales på nytt, hver øl måtte forhåndsbetales, etc.
Hva kan grunnen til all denne forhåndsbetalingen være, mon tro?
Det er en del av strategien deres, (behov for færre ansatte) at man bestiller ved disken.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Det morsomme er jo, hadde de hatt bedre og billigere mat hadde de vært helt uslåelige. Det kan jo være en tanke om noen går med en gründer i magen

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

Bjeffbjeff skrev: tir apr 12, 2022 5:39 pm
Skal til Oslo om ikke så alt for lenge. Har lest meg litt opp på forskjellige restauranter, men klarer ikke å finne noe jeg ser ut til å like.
Ser ikke for meg å reise på et dyrt sted, men heller på en litt skjult perle.

Tips og anbefalinger hadde blitt satt stor pris på:)
Da foreslår jeg at du smører med deg ei nistepakke hjemmefra, tar båten ut til Gressholmen og koser deg sammen med blåveisen der.
Gjerne med en bokkøl eller to.

peraleks

Legg inn av peraleks »

Guttorm123 skrev: ons apr 13, 2022 1:17 pm
KongOlav2 skrev: ons apr 13, 2022 8:08 am
Det er ikke wannabesnobberi når man får bedre mat til en lavere pris på svært mange andre steder. Egon er særs overpris i forhold til kvaliteten på maten. Dersom prisene var kanskje 30 % lavere og dermed i større grad reflekterte kvaliteten på maten, så ville ikke folk klaget.
Men om det er slik at Egon går så bra som jeg har inntrykk av, så er vel dette det viktigste?

Jeg går ut i fra at de som klager på maten der, ikke er gjengangere.
Gode konkurransevilkår, både Egon og Peppes er temmelig gammelt og har fått holde på i tider preget av svært lite konkurranse.
Det mer spennende er når vanekundene til Egon etter hvert dør og de må konkurrere om dagens 20 og 30-åringer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»