Egon - ikke så bra

Svar
Folk_flesk

Re: Egon - ikke så bra

Legg inn av Folk_flesk »

SirJames skrev: fre apr 15, 2022 5:12 pm
Chromeback skrev: fre apr 15, 2022 4:44 pm Er det en ting som aldri slår feil, så er det komboen nordmenn og Egon.

https://www.nrk.no/trondelag/ny-forskni ... 1.15930476
Ahaha, en anmelder som tråkker på stoltheten til harryfolket.

Reaksjon; æ itj sulten, men vi går på Egons bare på trass!
Ja, nå har harry-folket gått over i trass-alderen. "Du kødde faen mæ ikke med min biffsnadder med bærne!" Det er er enkelt for Egon i Trondheim: Lag middelmådig mat, sett prisene høyt og kommer det en åndssnobb oppover fra Oslo og slakter det hele i pressen, så øker salget på trass.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Folk_flesk skrev: fre apr 15, 2022 6:26 pm Ja, nå har harry-folket gått over i trass-alderen. "Du kødde faen mæ ikke med min biffsnadder med bærne!" Det er er enkelt for Egon i Trondheim: Lag middelmådig mat, sett prisene høyt og kommer det en åndssnobb oppover fra Oslo og slakter det hele i pressen, så øker salget på trass.
Det tåpeligste er jo at de mener at Egon er noe som passer for "vanlige og usnobbete" folk. Det mest korrekte er vel heller at det er plassen for folk som synes det er topp å spise middelmådig mat til kraftige overpriser. Som om overpriset og middelmådig mat er det som passer best for "vanlige" folk.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

KongOlav2 skrev: fre apr 15, 2022 6:34 pm
Folk_flesk skrev: fre apr 15, 2022 6:26 pm Ja, nå har harry-folket gått over i trass-alderen. "Du kødde faen mæ ikke med min biffsnadder med bærne!" Det er er enkelt for Egon i Trondheim: Lag middelmådig mat, sett prisene høyt og kommer det en åndssnobb oppover fra Oslo og slakter det hele i pressen, så øker salget på trass.
Det tåpeligste er jo at de mener at Egon er noe som passer for "vanlige og usnobbete" folk. Det mest korrekte er vel heller at det er plassen for folk som synes det er topp å spise middelmådig mat til kraftige overpriser. Som om overpriset og middelmådig mat er det som passer best for "vanlige" folk.
Man kan nesten begynne å lure på om hvis man flesket til og satte opp Grandis til 80 kr, så ville folk fortsatt å kjøre på. Det er tydeligvis noe med nordmenn og "det kjente og kjære".

Brukeravatar
tomi
Innlegg: 1153

Legg inn av tomi »

Vann er vått, paven er katolikk, cup er cup, Egon er helt middels, og utsikten fra Tyholttårnet er bra.

Takk for en oppsiktsvekkende anmeldelse.

William_S

Legg inn av William_S »

KongOlav2 skrev: fre apr 15, 2022 6:34 pm
Folk_flesk skrev: fre apr 15, 2022 6:26 pm Ja, nå har harry-folket gått over i trass-alderen. "Du kødde faen mæ ikke med min biffsnadder med bærne!" Det er er enkelt for Egon i Trondheim: Lag middelmådig mat, sett prisene høyt og kommer det en åndssnobb oppover fra Oslo og slakter det hele i pressen, så øker salget på trass.
Det tåpeligste er jo at de mener at Egon er noe som passer for "vanlige og usnobbete" folk. Det mest korrekte er vel heller at det er plassen for folk som synes det er topp å spise middelmådig mat til kraftige overpriser. Som om overpriset og middelmådig mat er det som passer best for "vanlige" folk.
Det er jeg helt enig med deg i. Særlig i Oslo, men også andre større norske byer vil jeg tro man finner langt bedre mat til en billigere penge enn Egon. Tidlgiere i tråden ble det jo forøvrig nevnt folk som ikke tør spise noe annet, men risken for å bli matforgifta i Norge er ganske liten. Særlig etter at Mattilsynet kom med smilie ordningen sin som de har tatt fra Danmark. Så hva gjelder mathygiene så br det være greit å filtrere ut de dårlige stedene hva gjelder det.

SirJames

Legg inn av SirJames »

William_S skrev: fre apr 15, 2022 8:26 pm
KongOlav2 skrev: fre apr 15, 2022 6:34 pm
Folk_flesk skrev: fre apr 15, 2022 6:26 pm Ja, nå har harry-folket gått over i trass-alderen. "Du kødde faen mæ ikke med min biffsnadder med bærne!" Det er er enkelt for Egon i Trondheim: Lag middelmådig mat, sett prisene høyt og kommer det en åndssnobb oppover fra Oslo og slakter det hele i pressen, så øker salget på trass.
Det tåpeligste er jo at de mener at Egon er noe som passer for "vanlige og usnobbete" folk. Det mest korrekte er vel heller at det er plassen for folk som synes det er topp å spise middelmådig mat til kraftige overpriser. Som om overpriset og middelmådig mat er det som passer best for "vanlige" folk.
Det er jeg helt enig med deg i. Særlig i Oslo, men også andre større norske byer vil jeg tro man finner langt bedre mat til en billigere penge enn Egon. Tidlgiere i tråden ble det jo forøvrig nevnt folk som ikke tør spise noe annet, men risken for å bli matforgifta i Norge er ganske liten. Særlig etter at Mattilsynet kom med smilie ordningen sin som de har tatt fra Danmark. Så hva gjelder mathygiene så br det være greit å filtrere ut de dårlige stedene hva gjelder det.
Hvor ofte skal man henge opp disse smile-fjesene, egentlig?

Var på en kebabsjappe i Kongsvinger forrige lørdag, og smile-lappen der var fra 2019...

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: fre apr 15, 2022 8:28 pm
Hvor ofte skal man henge opp disse smile-fjesene, egentlig?

Var på en kebabsjappe i Kongsvinger forrige lørdag, og smile-lappen der var fra 2019...
Burde vært mye strengere her, ja, absolutt.

Men vil tro at pandemien har noe å si her.

William_S

Legg inn av William_S »

SirJames skrev: fre apr 15, 2022 8:28 pm
William_S skrev: fre apr 15, 2022 8:26 pm
KongOlav2 skrev: fre apr 15, 2022 6:34 pm
Det tåpeligste er jo at de mener at Egon er noe som passer for "vanlige og usnobbete" folk. Det mest korrekte er vel heller at det er plassen for folk som synes det er topp å spise middelmådig mat til kraftige overpriser. Som om overpriset og middelmådig mat er det som passer best for "vanlige" folk.
Det er jeg helt enig med deg i. Særlig i Oslo, men også andre større norske byer vil jeg tro man finner langt bedre mat til en billigere penge enn Egon. Tidlgiere i tråden ble det jo forøvrig nevnt folk som ikke tør spise noe annet, men risken for å bli matforgifta i Norge er ganske liten. Særlig etter at Mattilsynet kom med smilie ordningen sin som de har tatt fra Danmark. Så hva gjelder mathygiene så br det være greit å filtrere ut de dårlige stedene hva gjelder det.
Hvor ofte skal man henge opp disse smile-fjesene, egentlig?

Var på en kebabsjappe i Kongsvinger forrige lørdag, og smile-lappen der var fra 2019...
Skal i prinsippet være hvert år, men pandemien satte en liten stopper for mye av denne virksomheten i 2020-2021, men det er nå i full gang igjen. Det kommer nok til å ta litt tid før de er ajour med etterslepet, men ser mange har plakater fra 2021 og 2022 nå. Er ihvertfall det jeg har observert her i Oslo iallefall.

SirJames

Legg inn av SirJames »

William_S skrev: lør apr 16, 2022 9:11 am
SirJames skrev: fre apr 15, 2022 8:28 pm
William_S skrev: fre apr 15, 2022 8:26 pm

Det er jeg helt enig med deg i. Særlig i Oslo, men også andre større norske byer vil jeg tro man finner langt bedre mat til en billigere penge enn Egon. Tidlgiere i tråden ble det jo forøvrig nevnt folk som ikke tør spise noe annet, men risken for å bli matforgifta i Norge er ganske liten. Særlig etter at Mattilsynet kom med smilie ordningen sin som de har tatt fra Danmark. Så hva gjelder mathygiene så br det være greit å filtrere ut de dårlige stedene hva gjelder det.
Hvor ofte skal man henge opp disse smile-fjesene, egentlig?

Var på en kebabsjappe i Kongsvinger forrige lørdag, og smile-lappen der var fra 2019...
Skal i prinsippet være hvert år, men pandemien satte en liten stopper for mye av denne virksomheten i 2020-2021, men det er nå i full gang igjen. Det kommer nok til å ta litt tid før de er ajour med etterslepet, men ser mange har plakater fra 2021 og 2022 nå. Er ihvertfall det jeg har observert her i Oslo iallefall.
Very good.

Begynte å lure på hvorvidt kebabsjappa bevisst hadde latt være å henge opp sure fjes. Noe som sikkert hadde slått tilbake på dem selv ved en senere kontroll, vel og merke.

Mia

Legg inn av Mia »

Var på Egon igår da dem eldre i familien ville ditt. Ja, dem har ekstremt mye å velge mellom, noe som i seg selv er negativt om man skal ha en god mat opplevelse.
Kjøpte meg en Entrecote, og pommes frites. Maten kom fort selv om det var en del folk der. Men maten er ikke akkurat god. Dem andre ifølge spiste torsk og biffsnadder. Dem synes det var helt okey mat.

Men det er ikke akkurat billig, og maten er heller ikke spesielt bra.

William_S

Legg inn av William_S »

SirJames skrev: lør apr 16, 2022 12:56 pm
William_S skrev: lør apr 16, 2022 9:11 am
SirJames skrev: fre apr 15, 2022 8:28 pm

Hvor ofte skal man henge opp disse smile-fjesene, egentlig?

Var på en kebabsjappe i Kongsvinger forrige lørdag, og smile-lappen der var fra 2019...
Skal i prinsippet være hvert år, men pandemien satte en liten stopper for mye av denne virksomheten i 2020-2021, men det er nå i full gang igjen. Det kommer nok til å ta litt tid før de er ajour med etterslepet, men ser mange har plakater fra 2021 og 2022 nå. Er ihvertfall det jeg har observert her i Oslo iallefall.
Very good.

Begynte å lure på hvorvidt kebabsjappa bevisst hadde latt være å henge opp sure fjes. Noe som sikkert hadde slått tilbake på dem selv ved en senere kontroll, vel og merke.
Eventuelt så kan man som forbruker søke opp sjappa på her.
https://www.matportalen.no/smilefjes/
Da vil man fort finne ut om kebabsjappa lyver eller ikke, hvis det er feil plakat som er hengt opp evt ikke hengt opp i det hele tatt så vil det telle negativt i neste inspeksjon fra Mattilsynet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Mia skrev: lør apr 16, 2022 2:03 pm Var på Egon igår da dem eldre i familien ville ditt. Ja, dem har ekstremt mye å velge mellom, noe som i seg selv er negativt om man skal ha en god mat opplevelse.
Kjøpte meg en Entrecote, og pommes frites. Maten kom fort selv om det var en del folk der. Men maten er ikke akkurat god. Dem andre ifølge spiste torsk og biffsnadder. Dem synes det var helt okey mat.

Men det er ikke akkurat billig, og maten er heller ikke spesielt bra.
Ble inspirert her, tror dere at Egon vil være interessert i mitt nye verk?

Bilde

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Chromeback skrev: lør apr 16, 2022 2:09 pm
Mia skrev: lør apr 16, 2022 2:03 pm Var på Egon igår da dem eldre i familien ville ditt. Ja, dem har ekstremt mye å velge mellom, noe som i seg selv er negativt om man skal ha en god mat opplevelse.
Kjøpte meg en Entrecote, og pommes frites. Maten kom fort selv om det var en del folk der. Men maten er ikke akkurat god. Dem andre ifølge spiste torsk og biffsnadder. Dem synes det var helt okey mat.

Men det er ikke akkurat billig, og maten er heller ikke spesielt bra.
Ble inspirert her, tror dere at Egon vil være interessert i mitt nye verk?

Bilde
Den der burde definitivt vært sendt Egon. De er trolig litt hårsåre på det der, da de vel innerst inne vet at det oppsummerer plassen veldig bra.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Prøvde 55 på torsdag. Den verste så langt.

LANISTA

Legg inn av LANISTA »

Egon er vel bare en forlengelse av et problem vi har i dette når det kommer til mat for sluttbruker. Landet er fullt av "lavpriskjeder" med håpløs kvalitet for en dyr sum. Bøndene sitter ikke igjen med noe. Sluttbruker betaler altfor mye. Og de som eier disse bedritne "frossenpizza-kjedene," er alle milliardærer.
Egon passer perfekt inn i et slikt land.:)

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

HarryH skrev: lør apr 16, 2022 2:14 pm Prøvde 55 på torsdag. Den verste så langt.
Hvor ofte er du egentlig på Egon? :D

HarryH

Legg inn av HarryH »

Chromeback skrev: lør apr 16, 2022 2:26 pm
HarryH skrev: lør apr 16, 2022 2:14 pm Prøvde 55 på torsdag. Den verste så langt.
Hvor ofte er du egentlig på Egon? :D
Hadde egentlig sluttet å gå dit på grunn av den dårlige maten, men har nærmest snublet meg inn der et par ganger i det siste.

Mia

Legg inn av Mia »

Chromeback skrev: lør apr 16, 2022 2:09 pm
Mia skrev: lør apr 16, 2022 2:03 pm Var på Egon igår da dem eldre i familien ville ditt. Ja, dem har ekstremt mye å velge mellom, noe som i seg selv er negativt om man skal ha en god mat opplevelse.
Kjøpte meg en Entrecote, og pommes frites. Maten kom fort selv om det var en del folk der. Men maten er ikke akkurat god. Dem andre ifølge spiste torsk og biffsnadder. Dem synes det var helt okey mat.

Men det er ikke akkurat billig, og maten er heller ikke spesielt bra.
Ble inspirert her, tror dere at Egon vil være interessert i mitt nye verk?

Bilde
Bare vent deg ett brev i posten. Du stjeler fra meg, hihi.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

HarryH skrev: lør apr 16, 2022 3:04 pm
Chromeback skrev: lør apr 16, 2022 2:26 pm
HarryH skrev: lør apr 16, 2022 2:14 pm Prøvde 55 på torsdag. Den verste så langt.
Hvor ofte er du egentlig på Egon? :D
Hadde egentlig sluttet å gå dit på grunn av den dårlige maten, men har nærmest snublet meg inn der et par ganger i det siste.
Må være pga all den gode reklamen på FD.

SirJames

Legg inn av SirJames »

William_S skrev: lør apr 16, 2022 2:07 pm
SirJames skrev: lør apr 16, 2022 12:56 pm
William_S skrev: lør apr 16, 2022 9:11 am

Skal i prinsippet være hvert år, men pandemien satte en liten stopper for mye av denne virksomheten i 2020-2021, men det er nå i full gang igjen. Det kommer nok til å ta litt tid før de er ajour med etterslepet, men ser mange har plakater fra 2021 og 2022 nå. Er ihvertfall det jeg har observert her i Oslo iallefall.
Very good.

Begynte å lure på hvorvidt kebabsjappa bevisst hadde latt være å henge opp sure fjes. Noe som sikkert hadde slått tilbake på dem selv ved en senere kontroll, vel og merke.
Eventuelt så kan man som forbruker søke opp sjappa på her.
https://www.matportalen.no/smilefjes/
Da vil man fort finne ut om kebabsjappa lyver eller ikke, hvis det er feil plakat som er hengt opp evt ikke hengt opp i det hele tatt så vil det telle negativt i neste inspeksjon fra Mattilsynet.
Flott, da lærte jeg litt i dag også.

Søkte opp nevnte kebabsjappe, og ser at de har fått smilefjes så sent som 29. mars i år. Snodig at den ikke hang oppe.

HarryH

Legg inn av HarryH »

Folk_flesk skrev: lør apr 16, 2022 3:53 pm
HarryH skrev: lør apr 16, 2022 3:04 pm
Chromeback skrev: lør apr 16, 2022 2:26 pm

Hvor ofte er du egentlig på Egon? :D
Hadde egentlig sluttet å gå dit på grunn av den dårlige maten, men har nærmest snublet meg inn der et par ganger i det siste.
Må være pga all den gode reklamen på FD.
Jeg kan ubevisst ha blitt påvirket av omtalen til å oppsøke elendigheten igjen.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Ale skrev: man apr 25, 2022 11:56 pm Her er meg på Egon i 2021:

Bilde
Forumets smukkas!

Guttorm123
Innlegg: 5307

Legg inn av Guttorm123 »

Etter et noe "ufrivillig" besøk på Egon (Sarpsborg), så må jeg si at maten egentlig var helt grei (biffsnadder med ekstra biff) , et glass cola og en kaffekopp.

Men det er ikke verdt 650 kroner.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Guttorm123 skrev: søn mar 26, 2023 3:41 pm Etter et noe "ufrivillig" besøk på Egon (Sarpsborg), så må jeg si at maten egentlig var helt grei (biffsnadder med ekstra biff) , et glass cola og en kaffekopp.

Men det er ikke verdt 650 kroner.
Excuse me....var den prisen for ÉN person?

Ser at jeg kommer opp i 490 spenn når jeg leser menyen deres, og det er jo ille nok i seg selv.

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Hadde en kjenning som jobbet som kokk på egon for noen år siden, men kuttet det ut pga all bruken av halvfabrikata der. Hadde litt større ambisjoner som kokk enn å dandere ferdige pizzabunner med topping. Var ikke derfor han ble kokk.

Gjelder sikkert mye av det andre de har på menyen der også. Vil for min egen del ikke disse de for mye siden jeg har spist noen ganger hos kjeden selv. Vet hva du får, og ofte har jeg vært greitt fornøyd selv. Ellers har jeg ikke dratt dit.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Fernandovonarb skrev: søn mar 26, 2023 4:07 pm Hadde en kjenning som jobbet som kokk på egon for noen år siden, men kuttet det ut pga all bruken av halvfabrikata der. Hadde litt større ambisjoner som kokk enn å dandere ferdige pizzabunner med topping. Var ikke derfor han ble kokk.

Gjelder sikkert mye av det andre de har på menyen der også. Vil for min egen del ikke disse de for mye siden jeg har spist noen ganger hos kjeden selv. Vet hva du får, og ofte har jeg vært greitt fornøyd selv. Ellers har jeg ikke dratt dit.
Det er heller ingen naturlov som sier at halvfabrikata er ensbetydende med at maten ikke smaker godt. Maten er helt grei. Det er jo en grunn til at Egons har mange kunder, og det er ikke bare fordi mange legger kvalitetslista altfor lavt.

Problemet til Egons, og som gjør at jeg virkelig lurer på hva folk tenker med ettersom de frivillig går dit, er jo de absurd høye prisene målt opp imot faktisk kvalitet. Det er jo tilnærmet galskap at en biffsnadderpizza skal koste 365 kr, en carbonararett over 200 kr, en enkel cheeseburger 215 kr, 250g biff 423 kr, samt 200 spenn for ostegratinert nachos...

Med kaffe/brus osv må jo en familie på 4 blø 1500-2000 spenn for et måltid. Det er batshit crazy, enkelt og greit.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Fernandovonarb skrev: søn mar 26, 2023 4:07 pm Hadde en kjenning som jobbet som kokk på egon for noen år siden, men kuttet det ut pga all bruken av halvfabrikata der. Hadde litt større ambisjoner som kokk enn å dandere ferdige pizzabunner med topping. Var ikke derfor han ble kokk.

Gjelder sikkert mye av det andre de har på menyen der også. Vil for min egen del ikke disse de for mye siden jeg har spist noen ganger hos kjeden selv. Vet hva du får, og ofte har jeg vært greitt fornøyd selv. Ellers har jeg ikke dratt dit.
Hadde vært helt greit om prisen står i stil. Slik som det som han over spiste. Biffsnadder + cola + kaffe burde virkelig ikke koster mer enn kanskje 350 kr om det ikke er en spinnvilt stor porsjon med biffsnadder.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

SirJames skrev: søn mar 26, 2023 4:27 pm
Fernandovonarb skrev: søn mar 26, 2023 4:07 pm Hadde en kjenning som jobbet som kokk på egon for noen år siden, men kuttet det ut pga all bruken av halvfabrikata der. Hadde litt større ambisjoner som kokk enn å dandere ferdige pizzabunner med topping. Var ikke derfor han ble kokk.

Gjelder sikkert mye av det andre de har på menyen der også. Vil for min egen del ikke disse de for mye siden jeg har spist noen ganger hos kjeden selv. Vet hva du får, og ofte har jeg vært greitt fornøyd selv. Ellers har jeg ikke dratt dit.
Det er heller ingen naturlov som sier at halvfabrikata er ensbetydende med at maten ikke smaker godt. Maten er helt grei. Det er jo en grunn til at Egons har mange kunder, og det er ikke bare fordi mange legger kvalitetslista altfor lavt.

Problemet til Egons, og som gjør at jeg virkelig lurer på hva folk tenker med ettersom de frivillig går dit, er jo de absurd høye prisene målt opp imot faktisk kvalitet. Det er jo tilnærmet galskap at en biffsnadderpizza skal koste 365 kr, en carbonararett over 200 kr, en enkel cheeseburger 215 kr, 250g biff 423 kr, samt 200 spenn for ostegratinert nachos...

Med kaffe/brus osv må jo en familie på 4 blø 1500-2000 spenn for et måltid. Det er batshit crazy, enkelt og greit.
I tillegg er det eneste du ikke gjør selv omtrent er å varme opp maten selv, og ta oppvasken. Ellers betaler man dyrt for å hente maten selv, samt helst at du rydder opp selv etter måltidet i tillegg.

For en som setter god service høyt i det å dra ut å spise, gjør Egon uaktuelt allerede der, før man i det hele tatt prater om pris og kvalitet.

Kundeservice er også ofte fraværende ut i fra det jeg har hørt, som om at man omtrent ikke får noe ekstra uten å måtte betale i dyre dommer, men det kan være fordi man kanskje får høre det negative oftere enn noe annet.

PapaSmurf

Legg inn av PapaSmurf »

Jeg syns Egon var helt OK om man går 15-20 år tilbake i tid. Men ett eller annet sted på vegen innså de at de hadde en posisjon i markedet som gjør at de kan drite i det meste så lenge de har en stor meny der alle finner noe som de kan spise. Selv om det ikke er spesielt bra

De siste gangene jeg motvillig har spist der har maten vært direkte kritikkverdig. Smakløst, kjedelig og fullstendig overpriset.

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Tror mange setter pris på hvor enkelt det er på Egon. Ukomplisert mat og null service.

Av og til er det herlig å virkelig bli vartet opp, prøve spennende retter du ikke klarer å diske opp på eget kjøkken, sette av en helaften tilegnet mat og drikke.

Andre ganger er det digg å bare finne seg et bord, spise og gå. Slippe å forholde seg til fancy matretter, slippe å vente på servitører, vente på maten, vente på regning, slippe å svare på "smakte det?"...

Mangel på service og fantasiløs meny er kanskje det som paradoksalt nok trekker folk til Egon.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»