Egon - ikke så bra

Svar
peraleks

Re: Egon - ikke så bra

Legg inn av peraleks »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 3:30 pm
KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html
Er det nå EGENTLIG det? Synes det er samme gamle visa hver gang man besøker bekjente i byen og man skal kjøpe seg middag et sted hvor man ikke må bestille lenge på forhånd hos diverse nisjerestauranter. Mye dårlig italiensk og indisk og ofte ender det med "Nei.....Burger?" De "food courtene" og "food truck"-ene er nå temmelig oppskrytte de også. Oslo skiller seg ikke mye ut fra resten av landet når det gjelder hverdagsmat man kan kjøpe ute. Som oftest like mediokert som på mange tettsteder og bygder og noen ganger litt billigere, men ikke alltid.
Er mildt sagt uenig.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Egon er rett å slett overpriset og dyrt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Solvgutt1 skrev: tir apr 12, 2022 4:08 pm Så bra! Så det ER god mat i Oslo?
Hvis du hadde latt være å klippe setningen ut av sammenheng så hadde du sikkert skjønt poenget bedre. Men ja, som jeg har sagt hele tiden. Trodde du at "svært få" betød det samme som "ingen" ?

William_S

Legg inn av William_S »

Oslo har faktisk ganske mye bra for ethvert budsjett vil jeg påstå. Vil anbefale Aftenpostens anmeldelser for en god oversikt over hva byen har å tilby, pleier vel å være 1-2 anmeldelser i uka. Det er rett og slett tullete å oppsøke Egon i Oslo. Dvs generelt i landet vil jeg påstå. Alle byer som har en Egon har garantert noe billigere og bedre å tilby.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fiffig å klage på noe man selv bedriver med.

GiPazzini_85
Innlegg: 12997

Legg inn av GiPazzini_85 »

peraleks skrev: tir apr 12, 2022 4:11 pm
GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 3:30 pm
KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html
Er det nå EGENTLIG det? Synes det er samme gamle visa hver gang man besøker bekjente i byen og man skal kjøpe seg middag et sted hvor man ikke må bestille lenge på forhånd hos diverse nisjerestauranter. Mye dårlig italiensk og indisk og ofte ender det med "Nei.....Burger?" De "food courtene" og "food truck"-ene er nå temmelig oppskrytte de også. Oslo skiller seg ikke mye ut fra resten av landet når det gjelder hverdagsmat man kan kjøpe ute. Som oftest like mediokert som på mange tettsteder og bygder og noen ganger litt billigere, men ikke alltid.
Er mildt sagt uenig.
Det var mildt sagt et lite solid bidrag.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 3:30 pm
Er det nå EGENTLIG det? Synes det er samme gamle visa hver gang man besøker bekjente i byen og man skal kjøpe seg middag et sted hvor man ikke må bestille lenge på forhånd hos diverse nisjerestauranter. Mye dårlig italiensk og indisk og ofte ender det med "Nei.....Burger?" De "food courtene" og "food truck"-ene er nå temmelig oppskrytte de også. Oslo skiller seg ikke mye ut fra resten av landet når det gjelder hverdagsmat man kan kjøpe ute. Som oftest like mediokert som på mange tettsteder og bygder og noen ganger litt billigere, men ikke alltid.
Hehe, du får nå leve i denne troen og fortsette med overprisede middager på Egon mens vi andre bruker pengene våre litt mer vettugt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 4:23 pm Fiffig å klage på noe man selv bedriver med.
Tydeligvis mange her som kan menyen utenat 🤣 har vært på Egon flere titalls ganger, men er ikke i nærheten av denne detaljkunnskapen.
Sist redigert av Queenie den tir apr 12, 2022 4:40 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

HarryH skrev: tir apr 12, 2022 1:58 pm Jeg slenger meg på slakten av Egon.
Men nr. 37 er ok. Bare pass på at den er godt stekt.
Det at du kan nummerne på menyen der er både en smule bekymringsverdig og samtidig litt harry, Harry 8-)

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm
Ale skrev: fre apr 01, 2022 9:42 pm Egon i Oslo er suverent.
Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Men da må det jo være bra mat.

Bønder har de ferskeste råvarene. Har best greie på kvalitet, og vet hva et solid bondemåltid er.

Den beste maten er lokalprodusert og kortreist. Ikke reist fra Sør-Amerika til foredling i Kina, for deretter sendt fra Kina til Norge eller Oslo. :mrgreen:

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

B.E. skrev: tir apr 12, 2022 4:44 pm
busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm
Ale skrev: fre apr 01, 2022 9:42 pm Egon i Oslo er suverent.
Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Men da må det jo være bra mat.

Bønder har de ferskeste råvarene. Har best greie på kvalitet, og vet hva et solid bondemåltid er.

Den beste maten er lokalprodusert og kortreist. Ikke reist fra Sør-Amerika til foredling i Kina, for deretter sendt fra Kina til Norge eller Oslo. :mrgreen:
Greit å få fastslått at McDonald’s er ren kvalitet, siden det er norske bønder som leverer råvarene.

HarryH

Legg inn av HarryH »

SirJames skrev: tir apr 12, 2022 4:40 pm
HarryH skrev: tir apr 12, 2022 1:58 pm Jeg slenger meg på slakten av Egon.
Men nr. 37 er ok. Bare pass på at den er godt stekt.
Det at du kan nummerne på menyen der er både en smule bekymringsverdig og samtidig litt harry, Harry 8-)
Det hender at jeg eter der, men det er aldri noen fornøyelse.
Tre på bånn (rangert fra verst til tredje verst): 59, 22, 30.

SirJames

Legg inn av SirJames »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 4:46 pm
B.E. skrev: tir apr 12, 2022 4:44 pm
busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm

Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Men da må det jo være bra mat.

Bønder har de ferskeste råvarene. Har best greie på kvalitet, og vet hva et solid bondemåltid er.

Den beste maten er lokalprodusert og kortreist. Ikke reist fra Sør-Amerika til foredling i Kina, for deretter sendt fra Kina til Norge eller Oslo. :mrgreen:
Greit å få fastslått at McDonald’s er ren kvalitet, siden det er norske bønder som leverer råvarene.
Ja, dette var breaking news for meg også.

Forøvrig tipper jeg at McDonalds har samme leverandør som Din Sko, mtp de tørre sålene de benytter som burgere.

SirJames

Legg inn av SirJames »

HarryH skrev: tir apr 12, 2022 4:51 pm
Det hender at jeg eter der
Haha..."ok"...

Hva er nr 37?

HarryH

Legg inn av HarryH »

SirJames skrev: tir apr 12, 2022 4:54 pm
HarryH skrev: tir apr 12, 2022 4:51 pm
Det hender at jeg eter der
Haha..."ok"...

Hva er nr 37?
En kyllingrett. Jeg sier ikke at den er god, men den er kanskje den minst dårlige.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Texas_John skrev: tir apr 12, 2022 4:14 pm
Solvgutt1 skrev: tir apr 12, 2022 4:08 pm Så bra! Så det ER god mat i Oslo?
Hvis du hadde latt være å klippe setningen ut av sammenheng så hadde du sikkert skjønt poenget bedre. Men ja, som jeg har sagt hele tiden. Trodde du at "svært få" betød det samme som "ingen" ?
Syns sammenhengen kom klart fram. Du er en liten kverulant du.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 4:46 pm
B.E. skrev: tir apr 12, 2022 4:44 pm
busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm

Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Men da må det jo være bra mat.

Bønder har de ferskeste råvarene. Har best greie på kvalitet, og vet hva et solid bondemåltid er.

Den beste maten er lokalprodusert og kortreist. Ikke reist fra Sør-Amerika til foredling i Kina, for deretter sendt fra Kina til Norge eller Oslo. :mrgreen:
Greit å få fastslått at McDonald’s er ren kvalitet, siden det er norske bønder som leverer råvarene.
Det er vel som fisken som blir fisket i Norge og sendt til Kina til foredling, for deretter sendt tilbake.

Bonden kan slakte maten sin selv. Drikke melk rett fra kua og plukke egg i hønsehuset. :lol:

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Jøje meg, litt av et engasjement.
Har faktisk aldri spist på Egon, men registrerer at det er populært. I Bergen i fjor sommer var det vel eneste stedet med konstant kø utenfor.
Mulig de serverer dårlig mat, men konseptet funker tydeligvis veldig bra. De er nok ikke veldig sårbare ift dårlige anmeldelser i mediene.

peraleks

Legg inn av peraleks »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 4:27 pm
peraleks skrev: tir apr 12, 2022 4:11 pm
GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 3:30 pm

Er det nå EGENTLIG det? Synes det er samme gamle visa hver gang man besøker bekjente i byen og man skal kjøpe seg middag et sted hvor man ikke må bestille lenge på forhånd hos diverse nisjerestauranter. Mye dårlig italiensk og indisk og ofte ender det med "Nei.....Burger?" De "food courtene" og "food truck"-ene er nå temmelig oppskrytte de også. Oslo skiller seg ikke mye ut fra resten av landet når det gjelder hverdagsmat man kan kjøpe ute. Som oftest like mediokert som på mange tettsteder og bygder og noen ganger litt billigere, men ikke alltid.
Er mildt sagt uenig.
Det var mildt sagt et lite solid bidrag.
Nei hva skal man si egentlig, alt i det du skrev var negativt og tålelig lite riktig så man ender jo opp med en ganske grei bob-bob feeling her.

Vært på 100 forskjellige restauranter bokstavelig talt over hele Oslo de siste 3-4 årene, det er ekstremt mye variert og forskjellig, veldig mye god mat og igjen til priser langt unna Egon. Så om konklusjonen er den at man ender opp med "Nei... Burger?" så tror jeg i det store og det hele at det sier en god del mer om en selv kontra det faktiske tilbudet.
Sånn i forhold til hva Oslo var før så var tilbudet nitrist, men det har jo skjedd en ekstrem utvikling også her spesielt de siste 10-15 årene.

peraleks

Legg inn av peraleks »

SirJames skrev: tir apr 12, 2022 4:53 pm
Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 4:46 pm
B.E. skrev: tir apr 12, 2022 4:44 pm Men da må det jo være bra mat.

Bønder har de ferskeste råvarene. Har best greie på kvalitet, og vet hva et solid bondemåltid er.

Den beste maten er lokalprodusert og kortreist. Ikke reist fra Sør-Amerika til foredling i Kina, for deretter sendt fra Kina til Norge eller Oslo. :mrgreen:
Greit å få fastslått at McDonald’s er ren kvalitet, siden det er norske bønder som leverer råvarene.
Ja, dette var breaking news for meg også.

Forøvrig tipper jeg at McDonalds har samme leverandør som Din Sko, mtp de tørre sålene de benytter som burgere.
Her er du solid SirJames :D

Kjello
Innlegg: 376
Sted: Trondheim

Legg inn av Kjello »

Familievennlig, casual stil/atmosfære og du vet hva du får er nok hovedårsakene til Egons popularitet.

Brukeravatar
kytec
Innlegg: 7953

Legg inn av kytec »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 1:06 pm
Guttorm123 skrev: tir apr 12, 2022 12:45 pm
Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 12:22 pm
På Grønland?

Punjab Tandoori er ett av de aller beste stedene for indisk i Oslo, og koster omtrent ingenting.

Saray vet jeg pleier å få god omtale, det samme med Istanbul kebab (for dem som liker det).

Hvis man ønsker det litt finere har man alltids Olympen. Der kan man feks få entrecôte fra Strøm-Larsen for 315,- i stedet for 348,-/390,- som det koster på Egon.
Man må gjerne ha en forkjærlighet for katt da, og da mener jeg katte-kjøtt ikke bladverket.

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

SirJames skrev: tir apr 12, 2022 4:40 pm
HarryH skrev: tir apr 12, 2022 1:58 pm Jeg slenger meg på slakten av Egon.
Men nr. 37 er ok. Bare pass på at den er godt stekt.
Det at du kan nummerne på menyen der er både en smule bekymringsverdig og samtidig litt harry, Harry 8-)
På hvilken måte da, SivJames? Mye enklere å huske eller si et nummer, enn for eksempel "Kylling med blandet thaifrukt, rød chillipasta og kokosmelk". :lol:

Bjeffbjeff

Legg inn av Bjeffbjeff »

Skal til Oslo om ikke så alt for lenge. Har lest meg litt opp på forskjellige restauranter, men klarer ikke å finne noe jeg ser ut til å like.
Ser ikke for meg å reise på et dyrt sted, men heller på ett sted som lager god mat for en ok penge.
Er ikke veldig glad i asiatisk, men er åpen for å prøve det mest.

Ser at mange av dere her inne har relativt god peiling, så noe anbefalinger eller tips hadde ikke slått feil.

Ser ikke for meg å reise på et dyrt sted, men heller på en litt skjult perle. Er ikke veldig glad i asiatisk, men er åpen for å prøve det mest.

Tips og anbefalinger hadde blitt satt stor pris på:)

KingKongHalvor
Innlegg: 2589

Legg inn av KingKongHalvor »

Bjeffbjeff skrev: tir apr 12, 2022 5:39 pm Skal til Oslo om ikke så alt for lenge. Har lest meg litt opp på forskjellige restauranter, men klarer ikke å finne noe jeg ser ut til å like.
Ser ikke for meg å reise på et dyrt sted, men heller på ett sted som lager god mat for en ok penge.
Er ikke veldig glad i asiatisk, men er åpen for å prøve det mest.

Ser at mange av dere her inne har relativt god peiling, så noe anbefalinger eller tips hadde ikke slått feil.

Ser ikke for meg å reise på et dyrt sted, men heller på en litt skjult perle. Er ikke veldig glad i asiatisk, men er åpen for å prøve det mest.

Tips og anbefalinger hadde blitt satt stor pris på:)

Prøv Egon!

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

Egon engasjerer i allefall :)

peraleks

Legg inn av peraleks »

Bjeffbjeff skrev: tir apr 12, 2022 5:39 pm Skal til Oslo om ikke så alt for lenge. Har lest meg litt opp på forskjellige restauranter, men klarer ikke å finne noe jeg ser ut til å like.
Ser ikke for meg å reise på et dyrt sted, men heller på ett sted som lager god mat for en ok penge.
Er ikke veldig glad i asiatisk, men er åpen for å prøve det mest.

Ser at mange av dere her inne har relativt god peiling, så noe anbefalinger eller tips hadde ikke slått feil.

Ser ikke for meg å reise på et dyrt sted, men heller på en litt skjult perle. Er ikke veldig glad i asiatisk, men er åpen for å prøve det mest.

Tips og anbefalinger hadde blitt satt stor pris på:)

Amerikansk BBQ
https://www.waydownsouth.no/menu

Biff
https://www.borggarden.no/
https://restaurantkoed.no/?gclid=Cj0KCQ ... rbEALw_wcB

(Anbefaler på det sterkeste: Okse carpaccio)
Tynnskåret indrefilet fra Uruguay m. syltet perleløk, sprø krutonger, Cæsar dressing, ruccula & parmesan
Fun fact, den koster 40 kr mindre enn den på Egon og er et hav bedre.


Fisk
https://www.thetoposlo.no
(Torsk, Fennikelpurè, Koljesaus, Karamelisert løk) til 185 kr var nydelig husker jeg.

Meksikansk
https://www.coyorestaurant.no/

Siste her har jeg ikke vært på ennå, men har hørt mye bra, dog litt begrenset meny.
https://telegrafenoslo.no

Bjeffbjeff

Legg inn av Bjeffbjeff »

peraleks skrev: tir apr 12, 2022 6:26 pm
Bjeffbjeff skrev: tir apr 12, 2022 5:39 pm Skal til Oslo om ikke så alt for lenge. Har lest meg litt opp på forskjellige restauranter, men klarer ikke å finne noe jeg ser ut til å like.
Ser ikke for meg å reise på et dyrt sted, men heller på ett sted som lager god mat for en ok penge.
Er ikke veldig glad i asiatisk, men er åpen for å prøve det mest.

Ser at mange av dere her inne har relativt god peiling, så noe anbefalinger eller tips hadde ikke slått feil.

Ser ikke for meg å reise på et dyrt sted, men heller på en litt skjult perle. Er ikke veldig glad i asiatisk, men er åpen for å prøve det mest.

Tips og anbefalinger hadde blitt satt stor pris på:)

Amerikansk BBQ
https://www.waydownsouth.no/menu

Biff
https://www.borggarden.no/
https://restaurantkoed.no/?gclid=Cj0KCQ ... rbEALw_wcB

(Anbefaler på det sterkeste: Okse carpaccio)
Tynnskåret indrefilet fra Uruguay m. syltet perleløk, sprø krutonger, Cæsar dressing, ruccula & parmesan
Fun fact, den koster 40 kr mindre enn den på Egon og er et hav bedre.


Fisk
https://www.thetoposlo.no
(Torsk, Fennikelpurè, Koljesaus, Karamelisert løk) til 185 kr var nydelig husker jeg.

Meksikansk
https://www.coyorestaurant.no/

Siste her har jeg ikke vært på ennå, men har hørt mye bra, dog litt begrenset meny.
https://telegrafenoslo.no
Takker så meget!

Winnowill

Legg inn av Winnowill »

Velger aldri Egon når jeg skal spise ute. Det finnes nok av andre mye bedre spisesteder. Men av og til ender man der når andre velger resturant hvor man vil ha et "bredt" utvalg hvor alle kan finne noe de "liker".
For min del opplever jeg Egon som en resturant som tilbyr diverse middelmådigheter til en billig penge, det er ikke så nøye på kvalitet og smak - man vet hva man får når man går på Egon.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fringegirl skrev: tir apr 12, 2022 7:47 pm Velger aldri Egon når jeg skal spise ute. Det finnes nok av andre mye bedre spisesteder. Men av og til ender man der når andre velger resturant hvor man vil ha et "bredt" utvalg hvor alle kan finne noe de "liker".
For min del opplever jeg Egon som en resturant som tilbyr diverse middelmådigheter til en billig penge, det er ikke så nøye på kvalitet og smak - man vet hva man får når man går på Egon.
Billig penge? Hvor rik er du? :lol:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»