Egon - ikke så bra

Svar
KongOlav2

Re: Egon - ikke så bra

Legg inn av KongOlav2 »

Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html
Sist redigert av KongOlav2 den tir apr 12, 2022 2:05 pm, redigert 1 gang totalt.

Visa

Legg inn av Visa »

Eller forresten: Egon har ok bruschetta

fargeblind

Legg inn av fargeblind »

KongOlav2 :
Mye bra i Oslo
............................
Folk flest bor ikke i Oslo, og er sjeldent der.
Det burde kanskje opprettes en egen tråd for dere.
"Hva er bedre i Oslo?"
Jeg melder meg ut når det utarter seg til hva som skjer i Oslo.
Sist redigert av fargeblind den tir apr 12, 2022 2:09 pm, redigert 1 gang totalt.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html
Man kjøper ikke maten på Egon. Man kjøper beliggenheten, den korte tiden det tar å få mat og den upersonlige touchen. For noen er dette deilig og man kan ha lavere skuldre.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 1:06 pm På Grønland?

Punjab Tandoori er ett av de aller beste stedene for indisk i Oslo, og koster omtrent ingenting.

Saray vet jeg pleier å få god omtale, det samme med Istanbul kebab

Hvis man ønsker det litt finere har man alltids Olympen. Der kan man feks få entrecôte fra Strøm-Larsen for 315,- i stedet for 348,-/390,- som det koster på Egon.
Kebab ja.... Da skjønner jeg hvorfor. Jeg tror vi har litt forskjellige krav til maten når man skal betale for å få det tilberedt profesjonelt.

HarryH

Legg inn av HarryH »

46 kan være en nødløsning for den som foretrekker banan.

Neptun
Innlegg: 5550

Legg inn av Neptun »

KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html

Sikkert mye bra der, bare det ikke er noe asiatisk.
Liker ikke noe som helst av asiatiske retter, middelhavskost derimot ....

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

HarryH skrev: tir apr 12, 2022 2:11 pm 46 kan være en nødløsning for den som foretrekker banan.
😍

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Texas_John skrev: tir apr 12, 2022 2:10 pm
Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 1:06 pm På Grønland?

Punjab Tandoori er ett av de aller beste stedene for indisk i Oslo, og koster omtrent ingenting.

Saray vet jeg pleier å få god omtale, det samme med Istanbul kebab

Hvis man ønsker det litt finere har man alltids Olympen. Der kan man feks få entrecôte fra Strøm-Larsen for 315,- i stedet for 348,-/390,- som det koster på Egon.
Kebab ja.... Da skjønner jeg hvorfor. Jeg tror vi har litt forskjellige krav til maten når man skal betale for å få det tilberedt profesjonelt.
Gratulerer med utmerkede leseferdigheter og selektiv redigering.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Neptun skrev: tir apr 12, 2022 2:12 pm
KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html

Sikkert mye bra der, bare det ikke er noe asiatisk.
Liker ikke noe som helst av asiatiske retter, middelhavskost derimot ....
Jeg er heller ikke spesielt glad i asiatisk bortsett fra sushi, men det er mye annet bra. Burgersjapper, mexicansk, italiensk og mye annen middelhavsmat. Både spansk/tapeas og gresk er bra.

FabrizioMiccoli

Legg inn av FabrizioMiccoli »

Hadde vært gøy om Gordon Ramsay tok en tur innom.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 2:13 pm Gratulerer med utmerkede leseferdigheter og selektiv redigering.
Det jeg vil ha på en restaurant er at de som lager maten kan faget sitt, kokekunst. Å tilberede råvarer riktig, temperatur, tekstur, smak, konsistens, modning. Retten trenger ikke å være komplisert. 3-stjernerskokken Robuchon sin signaturrett var potetmos.

MatsEn89

Legg inn av MatsEn89 »

Texas_John skrev: tir apr 12, 2022 2:47 pm
Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 2:13 pm Gratulerer med utmerkede leseferdigheter og selektiv redigering.
Det jeg vil ha på en restaurant er at de som lager maten kan faget sitt, kokekunst. Å tilberede råvarer riktig, temperatur, tekstur, smak, konsistens, modning. Retten trenger ikke å være komplisert. 3-stjernerskokken Robuchon sin signaturrett var potetmos.
Da må du på Istanbul og bestille Mix grill. Her snakker vi godt tyrkisk håndverk - grillspyd, bulgur og yoghurt. Nam, nam.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

Justice 97 skrev: fre apr 01, 2022 9:54 pm
hamplenedomplenedis skrev: fre apr 01, 2022 9:45 pm Ikke spesielt overraskende dette her. Har egentlig aldri skjønt hvordan Egon-kjeden kan ha så mye besøk, for det er dårlig mat der og ikke minst er det ikke spesielt billig der heller. Hadde det nå en gang vært rimelig mat der kunne jeg hatt en viss forståelse for hvorfor så mange oppsøker disse stedene, men man kan få svært mye bedre mat for en billigere penge på mang en restaurant i det ganske land.
Har spist ok burger hos Egon, det skal de ha. Men om den forsvarer prisen jeg betalte? Aldri i verden. Spiser bedre burgere for omtrent halve prisen i diverse burgersjapper.
"Men hvor mye skal til for å klare å kødde til en burger?" var jeg tenkt på å spørre etter, men så hentet jeg meg inn igjen etter en del forferdelige burgeropplevelser opp gjennom årene.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html
Er det nå EGENTLIG det? Synes det er samme gamle visa hver gang man besøker bekjente i byen og man skal kjøpe seg middag et sted hvor man ikke må bestille lenge på forhånd hos diverse nisjerestauranter. Mye dårlig italiensk og indisk og ofte ender det med "Nei.....Burger?" De "food courtene" og "food truck"-ene er nå temmelig oppskrytte de også. Oslo skiller seg ikke mye ut fra resten av landet når det gjelder hverdagsmat man kan kjøpe ute. Som oftest like mediokert som på mange tettsteder og bygder og noen ganger litt billigere, men ikke alltid.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Men hvem går ut på "billigsteder" på grunn av kvaliteten? Går jeg ut på steder hvis regningen ender på under 1000 kroner, så er det enten fordi jeg ikke gidder å ordne mat selv, på grunn av stemningen eller begge deler. Vil jeg ha mat av en viss kvalitet så bruker jeg enten tid på å lage det selv, eller så går jeg på restaurant av en viss standard.

Nå har jeg ikke vært så mye ute på de dyrere stedene i Oslo, men jeg syns stort sett maten der er helt ok. Ikke dårlig, ikke veldig bra. Stort sett litt under det jeg kunne lagd selv.

Brukeravatar
busemannen
Innlegg: 864
Sted: Lauvtjern

Legg inn av busemannen »

HarryH skrev: tir apr 12, 2022 1:58 pm Jeg slenger meg på slakten av Egon.
Men nr. 37 er ok. Bare pass på at den er godt stekt.
Mistenker deg for å være Hellstrøm i forkledning :twisted:

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 3:30 pm
Er det nå EGENTLIG det? Synes det er samme gamle visa hver gang man besøker bekjente i byen og man skal kjøpe seg middag et sted hvor man ikke må bestille lenge på forhånd hos diverse nisjerestauranter. Mye dårlig italiensk og indisk og ofte ender det med "Nei.....Burger?" De "food courtene" og "food truck"-ene er nå temmelig oppskrytte de også. Oslo skiller seg ikke mye ut fra resten av landet når det gjelder hverdagsmat man kan kjøpe ute. Som oftest like mediokert som på mange tettsteder og bygder og noen ganger litt billigere, men ikke alltid.
Synes jeg har truffet relativt bra når jeg har valgt de plassene som scorer høyt på Tripadvisor. Det gjelder både i Oslo og storbyer i utlandet. Det er ikke 100 % men det er sannelig veldig mye bedre enn det middelmådige rælet man betaler stive priser for på Egon eller TGI Fridays.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Solvgutt1 skrev: tir apr 12, 2022 3:35 pm Men hvem går ut på "billigsteder" på grunn av kvaliteten? Går jeg ut på steder hvis regningen ender på under 1000 kroner, så er det enten fordi jeg ikke gidder å ordne mat selv, på grunn av stemningen eller begge deler. Vil jeg ha mat av en viss kvalitet så bruker jeg enten tid på å lage det selv, eller så går jeg på restaurant av en viss standard.

Nå har jeg ikke vært så mye ute på de dyrere stedene i Oslo, men jeg syns stort sett maten der er helt ok. Ikke dårlig, ikke veldig bra. Stort sett litt under det jeg kunne lagd selv.
Det er helt uproblematisk å få mat i verdensklasse til langt under 1000 kroner. Et eksempel var Monsun i sine glansdager (noen år før covid). Horribel service, men den maten du fikk for under 200 kroner var noe av det bedre innen asiatisk.

Solvgutt1

Legg inn av Solvgutt1 »

Texas_John skrev: tir apr 12, 2022 4:05 pm
Solvgutt1 skrev: tir apr 12, 2022 3:35 pm Men hvem går ut på "billigsteder" på grunn av kvaliteten? Går jeg ut på steder hvis regningen ender på under 1000 kroner, så er det enten fordi jeg ikke gidder å ordne mat selv, på grunn av stemningen eller begge deler. Vil jeg ha mat av en viss kvalitet så bruker jeg enten tid på å lage det selv, eller så går jeg på restaurant av en viss standard.

Nå har jeg ikke vært så mye ute på de dyrere stedene i Oslo, men jeg syns stort sett maten der er helt ok. Ikke dårlig, ikke veldig bra. Stort sett litt under det jeg kunne lagd selv.
Det er helt uproblematisk å få mat i verdensklasse til langt under 1000 kroner.
Så bra! Så det ER god mat i Oslo?

peraleks

Legg inn av peraleks »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 3:30 pm
KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html
Er det nå EGENTLIG det? Synes det er samme gamle visa hver gang man besøker bekjente i byen og man skal kjøpe seg middag et sted hvor man ikke må bestille lenge på forhånd hos diverse nisjerestauranter. Mye dårlig italiensk og indisk og ofte ender det med "Nei.....Burger?" De "food courtene" og "food truck"-ene er nå temmelig oppskrytte de også. Oslo skiller seg ikke mye ut fra resten av landet når det gjelder hverdagsmat man kan kjøpe ute. Som oftest like mediokert som på mange tettsteder og bygder og noen ganger litt billigere, men ikke alltid.
Er mildt sagt uenig.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Egon er rett å slett overpriset og dyrt.

Texas_John

Legg inn av Texas_John »

Solvgutt1 skrev: tir apr 12, 2022 4:08 pm Så bra! Så det ER god mat i Oslo?
Hvis du hadde latt være å klippe setningen ut av sammenheng så hadde du sikkert skjønt poenget bedre. Men ja, som jeg har sagt hele tiden. Trodde du at "svært få" betød det samme som "ingen" ?

William_S

Legg inn av William_S »

Oslo har faktisk ganske mye bra for ethvert budsjett vil jeg påstå. Vil anbefale Aftenpostens anmeldelser for en god oversikt over hva byen har å tilby, pleier vel å være 1-2 anmeldelser i uka. Det er rett og slett tullete å oppsøke Egon i Oslo. Dvs generelt i landet vil jeg påstå. Alle byer som har en Egon har garantert noe billigere og bedre å tilby.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Fiffig å klage på noe man selv bedriver med.

GiPazzini_85
Innlegg: 12998

Legg inn av GiPazzini_85 »

peraleks skrev: tir apr 12, 2022 4:11 pm
GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 3:30 pm
KongOlav2 skrev: tir apr 12, 2022 2:00 pm Mye bra i Oslo selv om man tar bort de dyreste restaurantene. Bruker man Tripadvisor og sorterer bort de dyreste får man mange gode tips. Alt fra italiensk og burger via norsk tradisjonskost til ulike typer asiatisk mat. Svært mye både billigere og bedre enn Egon. Og ikke minst mye, mye bedre valuta for pengene.

https://www.tripadvisor.com/Restaurants ... orway.html
Er det nå EGENTLIG det? Synes det er samme gamle visa hver gang man besøker bekjente i byen og man skal kjøpe seg middag et sted hvor man ikke må bestille lenge på forhånd hos diverse nisjerestauranter. Mye dårlig italiensk og indisk og ofte ender det med "Nei.....Burger?" De "food courtene" og "food truck"-ene er nå temmelig oppskrytte de også. Oslo skiller seg ikke mye ut fra resten av landet når det gjelder hverdagsmat man kan kjøpe ute. Som oftest like mediokert som på mange tettsteder og bygder og noen ganger litt billigere, men ikke alltid.
Er mildt sagt uenig.
Det var mildt sagt et lite solid bidrag.

Trolljegeren

Legg inn av Trolljegeren »

GiPazzini_85 skrev: tir apr 12, 2022 3:30 pm
Er det nå EGENTLIG det? Synes det er samme gamle visa hver gang man besøker bekjente i byen og man skal kjøpe seg middag et sted hvor man ikke må bestille lenge på forhånd hos diverse nisjerestauranter. Mye dårlig italiensk og indisk og ofte ender det med "Nei.....Burger?" De "food courtene" og "food truck"-ene er nå temmelig oppskrytte de også. Oslo skiller seg ikke mye ut fra resten av landet når det gjelder hverdagsmat man kan kjøpe ute. Som oftest like mediokert som på mange tettsteder og bygder og noen ganger litt billigere, men ikke alltid.
Hehe, du får nå leve i denne troen og fortsette med overprisede middager på Egon mens vi andre bruker pengene våre litt mer vettugt.

Queenie

Legg inn av Queenie »

Chromeback skrev: tir apr 12, 2022 4:23 pm Fiffig å klage på noe man selv bedriver med.
Tydeligvis mange her som kan menyen utenat 🤣 har vært på Egon flere titalls ganger, men er ikke i nærheten av denne detaljkunnskapen.
Sist redigert av Queenie den tir apr 12, 2022 4:40 pm, redigert 1 gang totalt.

SirJames

Legg inn av SirJames »

HarryH skrev: tir apr 12, 2022 1:58 pm Jeg slenger meg på slakten av Egon.
Men nr. 37 er ok. Bare pass på at den er godt stekt.
Det at du kan nummerne på menyen der er både en smule bekymringsverdig og samtidig litt harry, Harry 8-)

Brukeravatar
B.E.
Innlegg: 2160
Sted: Langt ut på landet, midt i tjukkeste bibelbeltet

Legg inn av B.E. »

busemannen skrev: tir apr 12, 2022 1:17 pm
Ale skrev: fre apr 01, 2022 9:42 pm Egon i Oslo er suverent.
Egon er for bønder.
Ingen fra Oslo vanker der :mrgreen:
Men da må det jo være bra mat.

Bønder har de ferskeste råvarene. Har best greie på kvalitet, og vet hva et solid bondemåltid er.

Den beste maten er lokalprodusert og kortreist. Ikke reist fra Sør-Amerika til foredling i Kina, for deretter sendt fra Kina til Norge eller Oslo. :mrgreen:

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Mat og Drikke»