NFL

Svar
dani07

Re: NFL

Legg inn av dani07 »

Jolla skrev: man feb 13, 2023 3:47 am
dani07 skrev: man feb 13, 2023 3:46 am Er vel avgjort nå?
Næhh.
Ja jeg tok feil. Prøvde på en ninja edit, men du var rask!

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

dani07 skrev: man feb 13, 2023 3:46 am Skjedde plutselig mye i Q4. Er vel avgjort nå?
En touchdown og en two point convertion så er det ekstragreier. mye kan skje fort.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Selv to possessions skulle vært greit mulig med en field goal og en tuddy hvis bare forsvaret stopper Mahomes (bare).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Nå må Chiefs bli stoppet, blir de det så er man i førersetet igjen!

dani07

Legg inn av dani07 »

Glad jeg fikk inn den ninjaediten i tide altså. Blir spennende det her!

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Jolla skrev: man feb 13, 2023 3:52 am Selv to possessions skulle vært greit mulig med en field goal og en tuddy hvis bare forsvaret stopper Mahomes (bare).
Jepp jepp... de top ikke sjansen på det...ble en 2 point....jaja blir spennende.. lenge igjen.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

dani07 skrev: man feb 13, 2023 3:53 am Glad jeg fikk inn den ninjaediten i tide altså. Blir spennende det her!
Skulle vært på banen du. Tror et av lagene teenger en ninja nå.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

0 sacks fra Reddick idag? (Eller noen egentlig?)

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Jolla skrev: man feb 13, 2023 3:57 am 0 sacks fra Reddick idag? (Eller noen egentlig?)
Ser på en stream så det er litt av og på...men har ikke sett noen sacks...eneste var receiveren som greide å miste ballen...men det teller jo ikke.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

De kan vel drøye det på en down til før de tar field goal?
Hordan er ståa med timeouts?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

keizersoze skrev: man feb 13, 2023 4:05 am De kan vel drøye det på en down til før de tar field goal?
Hordan er ståa med timeouts?
Chiefs med to igjen, Eagles med 1 (nettopp brukt én.)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Denne penaltien kommer til å koste oss kampen...

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Jolla skrev: man feb 13, 2023 4:08 am Denne penaltien kommer til å koste oss kampen...
Den penaltien så vanvittig billig ut.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Jolla skrev: man feb 13, 2023 4:08 am Denne penaltien kommer til å koste oss kampen...
Håpløst dømt. En som hadde lyst til å havne i rampelyset på slutten av kampen.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Chromeback skrev: man feb 13, 2023 4:13 am
Jolla skrev: man feb 13, 2023 4:08 am Denne penaltien kommer til å koste oss kampen...
Håpløst dømt. En som hadde lyst til å havne i rampelyset på slutten av kampen.
Holdt på å si de skulle hatt VAR, men det har de jo allerede-

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

gg

dani07

Legg inn av dani07 »

artig kamp for oss nøytrale. Kjip måte å ryke på. Fikk ikke mange gode vinkler på den penaltyen, men en av de viste vel en tydelig holding, men vanskelig å si at vi fikk det hele bildet der ja.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Roger Goodell kunne ikke risikere at sportens gullkalv ikke vant Super Bowl. Sinnsykt kjipt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Må innrømme at det er kult med Travis som caller ut bestemora si for å si at det var Jason sin tur denne gang. : )

Elsker den Kelce-familien.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Tror Kansas hadde vunnet uten den tilsynelatelatende idiotiske straffen, men spennende kamp iallfall

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Så var hun visst gravid da. Skjønte det var noe når hun gjemte seg vekk.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Vi prøver igjen neste år @Jolla. Utrolig hvor langt dette laget har kommet, og dette resultatet vil nok bare mate på driven til Hurts i årets off-season.

Forhåpentligvis har Sirianni lært en ting eller to av nattens kamp også, som han bygger videre på fremover.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Vet ikke hvor mye det er å ta i lærdom fra kampen (annet enn at det selvfølgelig er erfaring å ha gjennomført sin første Superbowl i karrieren.)

Det var en godt gjennomført kamp fra begge sider. Ingen helt åpenbar kampplan-feil eller undervurdering/overvurdering sett opp mot andre kamper. Sirianni ble ikke straffet for å fortsette med samme risikovillige stil som tidligere. Chiefs er det beste laget i sporten, og det er fullt forståelig å tape mot dem.

Jeg hadde jo ikke voldsomt tro på at det skulle gå så bra før denne sesongen, og håpet mitt foran neste sesong er primært at man skal være det første laget i NFC East som vinner divisjonen back-to-back for første gang på 17(?) år. 49ers har den sterkeste troppen i NFC etter min mening, så jeg tenker vel at de kommer til å være favoritter til å nå og vinne Conference-finalen neste sesong.


Avslutningsvis så vil jeg bare si at det står uhyre stor respekt av det som Howie Roseman gjorde i draften ifjor (og på free agents), og til og med utover i sesongen med å bytte til seg kremspillere. Håpet er at man ser noe lignende denne sesongen. Man ender jo opp med to first rounders og en 10th overall pick denne sesongen grunnet det fantastiske byttet man gjorde med New Orleans som ikke fikk det til denne sesongen. Det er ikke meg imot hvis Roseman trader nedover her, eller til og med trader for en etablert spiller (hvis det er salary cap for det).

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Mahomes vil herje i noen år SI

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Canucks skrev: søn feb 12, 2023 11:51 pm
Centrist skrev: søn feb 12, 2023 9:01 pm VGTV+ må nok ta litt av skylda også. Ikke mulig for PPV i kveld/natt heller. Blir streaming her.
Ser at dansk TV2 viser kampen, så tror jeg ser den der.
Takk for hjelpen, trodde jeg ikke fikk sett den. Altibox klarte å sperre opptak/reprise av første omgang, men ikke andre! Så fikk sett halvparten. Og herlig å ha kommentatorer som er på stadion, ikke Viaplay som sparte penger ved å ha et kjedelig studio i Norge.

Første Nascar løpet var også uten svensk kommentator (som vel ikke har vært i USA siden pandemien og sitter i Sverige), nå er det vel sparebluss alle steder enn der de triller ball på balløya. Derfor er Viaplay abonnementet sagt opp og jeg gikk over til poengsystemet til Altibox. Gikk ned fra kroner 399 til 99.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

https://www.dagbladet.no/video/pikant-d ... t/bRlYF92M

Her blir man litt uproffesjonell å nevner det man egentlig tenker på!

Brukeravatar
ehall
Innlegg: 3522

Legg inn av ehall »

Haha. Kanskje den personlig erfaring er så sterk at den kommer frem :lol:

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jeg ligger konstant noe bak i NFL - noe som er grunnen til at jeg ikke er aktiv i ukestrådene til @SalSomer (som forøvrig er noe av det beste innholdet som finnes om NFL).

Nå er jeg ferdig med første runde i draften, og den var jo meget interessant. 4 punkter som jeg vil snakke litt om.
1) Kult at DJ hadde rett i at Texans kom til å drafte nummer 2 og nummer 3. Etter min mening helt korrekte valg også, eneste som kunne vært bedre ville vært om de kunne klart å trade litt nedover og fortsatt fått CJ Stroud, men det er usannsynlig. Skal også nevne at jeg har blitt ekstremt imponert over Richardson iløpet av dette året, en latterlig god atlet. Sånn sett så er det mulig at han kunne vært et nesten like godt valg.
2) Angående det jeg nevnte i punkt 1 så ble jeg positivt overrasket over at Colts valgte Anthony Richardson med #4 overall pick. Ut ifra det jeg hadde hørt på forhånd av mock drafts og meninger så tenkte jeg at Richardson kom til å falle langt, og bli et steal for det laget som plukket ham opp i 2. runde.
3) Veldig fornøyd over hva Eagles får til i første runde med både Jalen Carter OG Nolan Smith. Jeg fryktet jo at man kom til å bruke et first round pick på en RB, og da ønsker jeg mye heller en TE som Washington som var et monster i combinen. Jeg er ikke helt ombord på at det var klokt å gi Hurts den kontrakten han fikk, selv om det var noen andre spillere på laget som sa at de ønsket å bli tradet bort hvis Jalen Hurts ikke fikk en ny kontrakt. Mulig at jeg personlig ville ha kontaktet Panthers og Texans for å forhøre meg om et bytte før draften hvis det hadde vært opp til meg, men har ikke full kontroll på hvordan prosessen har vært her.
4) Et par spillere som ikke er blitt draftet enda (altså på day 1) som jeg venter spent på å se hvor ender opp: Darnell Washington*, Mayer og LaPorta (TEs), Hyatt (WR), Porter Jr*, Turner og Branch (DBs), Achane* (RB) og Freeland (OL).

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jolla skrev: tor mai 04, 2023 6:24 am 4) Et par spillere som ikke er blitt draftet enda (altså på day 1) som jeg venter spent på å se hvor ender opp: Darnell Washington*, Mayer og LaPorta (TEs), Hyatt (WR), Porter Jr*, Turner og Branch (DBs), Achane* (RB) og Freeland (OL).
Da er man ferdig med dag 2.

Darnell Washington falt laaaaangt (en personlig favoritt) og ble plukket opp av Steelers (piss) som #93.
LaPorta og Mayer ble derimot plukket opp med en gang av Lions og Raiders som #34 og #35.
Porter Jr gikk som den første på dag 2 når Steelers (buuu) hentet ham som #32. Branch gikk til Lions som #45 mens DJ Turner II falt til Cincinnati Beagles nede på #60.
Veldig overrasket over at 9 WRs gikk før Hyatt ble tatt av Giants som #73. Giants plukket jo i 2021 opp Kadarius Toney som er en annen WR som var en av mine favoritter i 2021. Føler de igjen har gjort et godt valg her. (Ikke helt samme kvalitet som Toney skal sies.)
Achane (A-Chain er et kult navn), som er en ekstrem spesialist ble plukket opp av Dolphins som #84. Det er omtrent der han nok bør være. Muligens en av NFLs beste spillere hvis han unngår kontakt, men må nok være et 2. eller 3. valg og kun et alternativ for rare plays, for det er omtrent ingen muskler i overkroppen.

Freeland har ikke blitt plukket opp. Går vel inn i dag 3 som en av de beste udraftede spillerne sammen med Ringo og Adebawore. Spent på hvor Linebackersene To'oTo'o og Pappoe ender opp. To som imponerte i combinen.


Edit: Forøvrig overrasket over at Jordan Battle og O'Cyrus Torrence falt så langt som de gjorde.
Edit 2: Cody Mauch er elsk. Toothless and Ruthless.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Og så var man ferdig med dag 3.

I likhet med ifjor så synes jeg at Howie Roseman gjennomfører en fabelaktig draft, i hvert fall når man tar med arbeidet rett før og rett etter draften.

"Alle" forventer at Eagles henter Nolan Smith eller en RB som Jahmyr Gibbs med pick #10. Istedenfor så faller DT Jalen Carter såpass langt at Eagles hiver seg opp én plass for å hente ham. Har sett at det var noe reaksjon på at Eagles ikke nødvendigvis trengte å frykte at Bears skulle ta ham, men her var det nok mer at Bears hadde fått tilbud fra andre klubber som ønsket å hoppe opp på #9 for å hente Carter, og at de sa dette til Eagles.
Carter er en spiller som muligens hadde gått topp 5 hvis det ikke hadde vært for den triste situasjonen tidligere i år hvor Carter viste umodenhet og dårlig dømmekraft og var involvert i street racing. Dette - samt flere rapporter tidligere fra speidere om at han virker å ta dårlige valg i privatlivet - er det eneste som gjør at jeg ikke er 100% solgt på ham, for både fysisk og i spill så er han blant de aller, aller beste man har sett de siste årene.
Når LB Nolan Smith deretter faller helt ned til vårt andre pick på #30 så snakker man Eagles som muligens vinnere av første runde, i hvert fall av lagene som ikke aggressivt tradet nedover. Jeg synes jo nesten alltid at det er verdi i å trade nedover, og både Bears og Cardinals kommer veldig bra ut av runde 1 når de får såpass mye for pick #1 og pick #3. Arizona Cardinals som får Texans sitt 1. round pick neste sesong er jo noe som raskt kan være et topp 5 pick, selv om Texans henter en leder både på offence og defence.

Angående RB-posisjonen - som jeg virkelig ikke ønsket av vi skulle drafte, da ville jeg heller at vi trader med en etablert superstjerne slik vi gjorde med AJ Brown ifjor - så hadde Rashaad Penny allerede kommet inn før draften, og på lørdagen så kom også D'Andre Swift inn i bytte mot et 4. round pick. Således er den posisjonen fikset, selv om jeg mener at Miles Sanders er bedre enn Penny og Swift. Verdt å huske at Penny og Swift er RBs som ble plukket opp som pick #27 og #35 i 2018 og 2020, selv om jeg personlig var kritisk til begge valgene fra klubbene som hentet dem såpass høyt.

Etter dette så blir det en pause før Eagles har pick #65 og #66 etter at Eagles klokelig trader ned et par plasser i bytte for litt draft capital fra Texans. Med disse to valgene så tar Eagles og plukker opp OG Tyler Steen og S Sydney Brown, to spillere som jeg ikke er like imponert over. Sydney Brown er et fint/godt valg, men jeg synes det hadde vært mulig å hentet noen bedre enn Tyler Steen, som for eksempel...

CB Kelee Ringo som faller helt til #105 hvor Eagles trader opp for å hente ham. Man gir et 3. round pick for 2024 (en plass mellom pick #65 og #96) for å hente denne karen i starten på 4. round 2023. Det kan kanskje høres ut som en litt dårlig deal, men Eagles satser på å være et topp 8-10 lag i NFL neste sesong, så da er det ikke store forskjellen fra kanskje pick #90 til pick #105, og Ringo er en spiller som kunne ha blitt plukket opp i andre runde. Han er såpass lovende. Hvis Ringo hadde blitt hentet som #65 og Steen hadde vært hentet som #105 så hadde det gjort minst like mye mening for meg.

Draften blir avsluttet med DE Moro Ojomo mot slutten av runde 7 som #249. I syvende runde så er det stort sett greie backups du ser etter, og den beskrivelsen synes jeg passer fint for Ojomo som kan spille både end og tackle når førstevalgene er skadet.

MEN VI VAR IKKE FERDIGE! Etter draften så har Eagles enn så lenge hentet CB Eli Ricks, CB Mekhi Garner, WR Jadon Haselwood, WR Joseph Ngata, OT Trevor Reid og LB Ben VanSumeren som undrafted free agents.
De kommer nok ikke alle til å bli signert, men begge cornerbackene synes jeg at har en god sjanse til å komme seg på laget, og hvis det ikke blir kontrakt hos Eagles så kommer de nok til å dukke opp i en annen NFL-klubb. Trevor Reid har kroppen til en bokser eller en basketballspiller. Ekstremt lange armer og bred over skuldrene, men ikke en høyde som matcher. Svært usikker på om han har en fremtid i NFL, selv som backup. VanSumeren har et fint navn, han er sterk og rask, men ellers så mangler han det meste for å bli en NFL-spiller ifølge det folk rapporterer. Mulig at han får prøve seg på practice squad og blir bedre taktisk og teknisk, men ikke noe å bli engasjert av enn så lenge. Jadon Haselwood derimot er en mann som jeg vet at har fått mange fans av Oklahoma Sooners, Arkansas Razorbacks og til og med Georgia Bulldogs til å hype seg selv opp. Han var etter sigende en av de mest lovende rekruttene fra high school som de forskjellige universitetene hadde sett de siste årene, men han har ikke tatt college-scenen med storm. En skade, et par helt greie/gode sesonger, samt test scores som ikke har utviklet seg særlig mye siden high school-dagene har gjort at mye av luften har gått ut av Haselwood-to-the-moon ballongen. Hadde jo vært kjekt hvis Sirianni mener at det fortsatt er gull der, men vi får vente og se.

Alt i alt så har Eagles en veldig komplett stall foran neste sesong med både Cox, Graham og Kelce som tar enda en sesong, og erstatterne for dem så og si klare. Nakobe Dean, Jordan Davis og Cam Jurgens kommer nok alle til å se ut som de er klare til å være startere i NFL. Innen en halv sesong så er nok Jalen Carter også helt og holdent NFL-kvalitet hvis det blir noen skader - eventuelt hvis Tracy Rocker mener at Carter er bedre enn Davis. I Nolan Smith så har man en Haason Reddick backup som også vil være fint for å gi stjernen vår litt hvile. Safety-posisjonen er et lite spørsmålstegn, og det er faktisk mulig at minuttene blir delt mellom unge Blankenship og Sydney Brown, men sannsynligvis så blir det nyankomne Terrell Edmunds eller Justin Evans som begynner sesongen der.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»