NFL

Svar
Borealis88

Re: NFL

Legg inn av Borealis88 »

Skal de fire jetflya rett opp å skyte ned Kinesiske ballonger?

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Kan VG bare la sendingen flyte litt istedenfor å sette over til studio hele tiden? Vanskelig å ta innover seg stemningen på stadion fra et studio i Oslo.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Ikke at jeg har peiling på NFL, men siden det er Superbowl tja, er jo Hollywood finalen så.

Sist var det vel i 2016 og da hadde vel Viasat 4 studio?

Ellers ser jeg på FOX.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Kjipt at det er VG som har den, men stream funkerr også sånn noenlunde.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Gud bedre så plagsomme noen av disse hollywood reklamene kan være, og da snakker jeg om brusreklamer o.l.

Ellers et lite spm; hva tilsvarer disse lagene satt opp mot en CL finale i fotball?

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Saturn skrev: man feb 13, 2023 1:12 am Gud bedre så plagsomme noen av disse hollywood reklamene kan være, og da snakker jeg om brusreklamer o.l.

Ellers et lite spm; hva tilsvarer disse lagene satt opp mot en CL finale i fotball?
Det kommer vel veldig an på hvor du bor i verden og hva som er dine interesser...
Superbowl er nok større økonomisk enn CL-

Hvor mye som går til klubber i de forskjellige turneringene vil vel bli annerledes.

WC blir vel sett på av mange flere enn SB, så den antar jeg er mye større.
Men det er vel pakker som selges for hele turneringer så ikke godt å si hva den enkelte leverandør alltid betaler.

Saturn

Legg inn av Saturn »

keizersoze skrev: man feb 13, 2023 1:27 am
Saturn skrev: man feb 13, 2023 1:12 am Gud bedre så plagsomme noen av disse hollywood reklamene kan være, og da snakker jeg om brusreklamer o.l.

Ellers et lite spm; hva tilsvarer disse lagene satt opp mot en CL finale i fotball?
Det kommer vel veldig an på hvor du bor i verden og hva som er dine interesser...
Superbowl er nok større økonomisk enn CL-

Hvor mye som går til klubber i de forskjellige turneringene vil vel bli annerledes.

WC blir vel sett på av mange flere enn SB, så den antar jeg er mye større.
Men det er vel pakker som selges for hele turneringer så ikke godt å si hva den enkelte leverandør alltid betaler.
Nå tenkte jeg primært på styrken på lagene. Hvem ville disse to lagene vært i CL?

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Snart er det Rihanna i Super Bowl halftime show som varer 13 minutter.
Ifjor var det Dr Dre, Snoop, Eminem og flere i det første rap innslaget i Super Bowl.

Det er trolig årets store prestisje opptreden i USA også rent musikalt.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Hehe.. flaut tap av ballen.

dani07

Legg inn av dani07 »

Saturn skrev: man feb 13, 2023 1:39 am
keizersoze skrev: man feb 13, 2023 1:27 am
Saturn skrev: man feb 13, 2023 1:12 am Gud bedre så plagsomme noen av disse hollywood reklamene kan være, og da snakker jeg om brusreklamer o.l.

Ellers et lite spm; hva tilsvarer disse lagene satt opp mot en CL finale i fotball?
Det kommer vel veldig an på hvor du bor i verden og hva som er dine interesser...
Superbowl er nok større økonomisk enn CL-

Hvor mye som går til klubber i de forskjellige turneringene vil vel bli annerledes.

WC blir vel sett på av mange flere enn SB, så den antar jeg er mye større.
Men det er vel pakker som selges for hele turneringer så ikke godt å si hva den enkelte leverandør alltid betaler.
Nå tenkte jeg primært på styrken på lagene. Hvem ville disse to lagene vært i CL?
Det er vel en umulig sammenligning. Det er kun 32 lag i NFL, og pga draft og lønnscap, så vil alltid lagene gå opp og ned. Ingen lag i NFL har f.eks perioder som MUTD på 90-00 tallet, Real Madrid sine 4 CL finaler på rad osv.
Det er i tillegg slik at flere av lagene rebrander/bytter by, noe som selvfølgelig aldri (av relevanse) skjer i den moderne fotball.

Eagles har vunnet 1 Superbowl i moderne tid i 2017, mens Chiefs vant i 2019.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

keizersoze skrev: man feb 13, 2023 1:27 am
Saturn skrev: man feb 13, 2023 1:12 am Gud bedre så plagsomme noen av disse hollywood reklamene kan være, og da snakker jeg om brusreklamer o.l.

Ellers et lite spm; hva tilsvarer disse lagene satt opp mot en CL finale i fotball?
Det kommer vel veldig an på hvor du bor i verden og hva som er dine interesser...
Superbowl er nok større økonomisk enn CL-

Hvor mye som går til klubber i de forskjellige turneringene vil vel bli annerledes.

WC blir vel sett på av mange flere enn SB, så den antar jeg er mye større.
Men det er vel pakker som selges for hele turneringer så ikke godt å si hva den enkelte leverandør alltid betaler.
Super Bowl er som julaften nyttårsaften, påskeaften og 17.mai på samme dag.
I USA er hele dagen lagt opp til Super Bowl Det er bevisst bygget opp med mat til at
det er årets begivenhet og det er enda mer viktig enn før siden andre idretter
pustet amerikansk fotball i nakken som basketball og soccer som er europeisk fotball.
Før var det Amerikansk fotball og baseball men ting har forandret seg.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

[/quote]
Nå tenkte jeg primært på styrken på lagene. Hvem ville disse to lagene vært i CL?
[/quote]

Åja slik ja.
Hvilke lag har flest tilhengere, eller har vunnet mest?

Steelers og Patriots er vel høyt oppe der på begge.
Cowboys har vel også stort publikum.
Vil også anta Jets og Giants har brukbart med tilhengere.

Vil anta at dette kan sammenlignes med Athletico Madrid vs Leeds...bare sånn helt ut av det blå.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Big George skrev: man feb 13, 2023 1:50 am
keizersoze skrev: man feb 13, 2023 1:27 am
Saturn skrev: man feb 13, 2023 1:12 am Gud bedre så plagsomme noen av disse hollywood reklamene kan være, og da snakker jeg om brusreklamer o.l.

Ellers et lite spm; hva tilsvarer disse lagene satt opp mot en CL finale i fotball?
Det kommer vel veldig an på hvor du bor i verden og hva som er dine interesser...
Superbowl er nok større økonomisk enn CL-

Hvor mye som går til klubber i de forskjellige turneringene vil vel bli annerledes.

WC blir vel sett på av mange flere enn SB, så den antar jeg er mye større.
Men det er vel pakker som selges for hele turneringer så ikke godt å si hva den enkelte leverandør alltid betaler.
Super Bowl er som julaften nyttårsaften, påskeaften og 17.mai på samme dag.
I USA er hele dagen lagt opp til Super Bowl Det er bevisst bygget opp med mat til at
det er årets begivenhet og det er enda mer viktig enn før siden andre idretter
pustet amerikansk fotball i nakken som basketball og soccer som er europeisk fotball.
Før var det Amerikansk fotball og baseball men ting har forandret seg.
Ja dette er svære greier. Flere steder enn USA. Noen ser jo på bare for reklamen.
Var litt moro å se Ylvis synge what the fox say her isted.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

keizersoze skrev: man feb 13, 2023 2:05 am Athletico
Ikke lov å skrive navnet slik.

Ellers så har Chiefs vært det beste laget i amerikansk fotball de siste årene (så det er alltids gøy at de ikke har vunnet SB hver sesong.)

Før sesongen så hadde de lavest odds for å vinne Superbowl, så de er vel Manchester City i dagens fotball. Philadelphia Eagles er et lag som Chelsea, Tottenham eller Atlético Madrid*. De er del av den divisjonen som totalt muligens har flest fans(?) med Cowboys, NY Giants og Washington Footba... erm Commanders i divisjonen.

Divisjonen har vært relativt midt på treet de siste sesongene, og selv om det har vært mange sluttspill på Eagles, så er det kun 2017 hvor det ble en plass i Superbowl. Og da var Eagles en underdog. Foran denne sesongen så trodde folk heller ikke på noe Eagles i SB. En ekstremt sterk O-line, men en QB som mange (meg inkludert) undervurderte.

Spillemessig så har Philadelphia Eagles vært et av de fire beste lagene denne sesongen, sammen med Bills, 49ers og Chiefs.

*Altså lag som i utgangspunktet er under de som blir sett på som det 5-6 største/beste lagene, men som har hatt et par enkeltsesonger hvor de kommer til CL-finalen og kanskje vinner ligaen foran det som var forhåndsfavorittene.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Rihanna som synger om penger og twerker.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Føles ut som jeg ser på en konsert fra 2006.

Ostemanden

Legg inn av Ostemanden »

Klarer ikke å slutte og se på den store panna til rihanna
Bra på lipsync da

Guarnere

Legg inn av Guarnere »

Tidenes dårligste HT show.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

Det spektakulære her var jo riggen, innholdet var meh

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Men ja, veldig vanskelig å sammenligne med fotball. Det laget som er sett på som det dårligste laget i NFL før en sesong har større sjans til å komme til Superbowl enn sjansen for at et lag som West Ham/Leeds/Aston Villa vinner PL, selv om de gjerne kun har 8 lag ratet over seg, mens laget som blir ratet som 32 i NFL har 31 lag ratet over seg.

Det er mindre dominanse og uangripelige hegemonier i amerikanske idretter, siden de har temmelig sosialistiske modeller på sportene sine, mens sosialistiske Europa har full markedsfrihet og kapitalisme som bestemmer hvem som er best i sport.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Middelmådig pauseshow. For stort fokus på koreografi. Musikken som teller.

Saturn

Legg inn av Saturn »

Borealis88 skrev: man feb 13, 2023 2:40 am Det spektakulære her var jo riggen, innholdet var meh
Skulle vært Ballinciaga og Kevin Lauren istedenfor.

Borealis88

Legg inn av Borealis88 »

De hadde hoppa fra plate til plate, det hadde jeg sett på med glede

Saturn

Legg inn av Saturn »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: man feb 13, 2023 2:43 am Middelmådig pauseshow. For stort fokus på koreografi. Musikken som teller.
Vil tro kommersiell verdi trumfer musikken en høy gang her
Popmusikk er ikke særlig innovativt akkurat.

Brukeravatar
Big George
Innlegg: 7840

Legg inn av Big George »

Rihannas første konsert på 7 år og hun var nervøs.
Jeg med min høydeskrekk var redd hun skulle falle ned 25-30 meter.
Tullete konsept og som mange skriver et dårlig Half time show.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Jolla skrev: man feb 13, 2023 2:28 am
keizersoze skrev: man feb 13, 2023 2:05 am Athletico
Ikke lov å skrive navnet slik.

Ellers så har Chiefs vært det beste laget i amerikansk fotball de siste årene (så det er alltids gøy at de ikke har vunnet SB hver sesong.)

Før sesongen så hadde de lavest odds for å vinne Superbowl, så de er vel Manchester City i dagens fotball. Philadelphia Eagles er et lag som Chelsea, Tottenham eller Atlético Madrid*. De er del av den divisjonen som totalt muligens har flest fans(?) med Cowboys, NY Giants og Washington Footba... erm Commanders i divisjonen.

Divisjonen har vært relativt midt på treet de siste sesongene, og selv om det har vært mange sluttspill på Eagles, så er det kun 2017 hvor det ble en plass i Superbowl. Og da var Eagles en underdog. Foran denne sesongen så trodde folk heller ikke på noe Eagles i SB. En ekstremt sterk O-line, men en QB som mange (meg inkludert) undervurderte.

Spillemessig så har Philadelphia Eagles vært et av de fire beste lagene denne sesongen, sammen med Bills, 49ers og Chiefs.

*Altså lag som i utgangspunktet er under de som blir sett på som det 5-6 største/beste lagene, men som har hatt et par enkeltsesonger hvor de kommer til CL-finalen og kanskje vinner ligaen foran det som var forhåndsfavorittene.
Beklager.. skal forsøke å utelate den h-en neste gang.

Ang e siste så har du sikkert mer rett enn meg.
Bare tenkte på noen som er nesten der, eller har endel fans...Virket som en god analogi siden selv om de har vunnet, så er de ikke blant de mestvinnende eller største publikumsfavoritter.

keizersoze
Innlegg: 1716

Legg inn av keizersoze »

Big George skrev: man feb 13, 2023 2:49 am Rihannas første konsert på 7 år og hun var nervøs.
Jeg med min høydeskrekk var redd hun skulle falle ned 25-30 meter.
Tullete konsept og som mange skriver et dårlig Half time show.
Ja denne var kjedelig....Savner puppen til Jackson.
Da ble det nå litt action.
Tror aldri jeg har sett Rihanna så påkledd..er hun gravid?

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Jaja...

Jeg traff i hvert fall sånn passe greit med vurderingen av Kadarius Toney i draften i 2021.

Men jeg skulle gjerne ha sett at han ikke var såpass god ikveld.

dani07

Legg inn av dani07 »

Skjedde plutselig mye i Q4. Er vel avgjort nå?

EDIT: Er såpass trøtt at jeg trodde de gikk opp til 2 TD ledelse, men det stemmer jo ikke.
Kampen lever fint den.
Sist redigert av dani07 den man feb 13, 2023 3:48 am, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

dani07 skrev: man feb 13, 2023 3:46 am Er vel avgjort nå?
Næhh.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»