Håndballjentene frem mot VM 2021

Svar
kibby

Håndballjentene frem mot VM 2021

Legg inn av kibby »

Tradisjonen tro (i hvertfall på VGD) pleier vi å ha sånne tråder frem mot hvert mesterskap.

Nå er OL så vidt kastet i gang, men det er likevel ikke lenge til VM i desember. Uansett om det blir OL-gull eller ei syns jeg det er på tide med litt forandringer i troppen (som aldri skjer, Hergeirsson er kongen av klippekort).

Jeg kunne tenke meg følgende:
  • Jeg ønsker å få inn en ung målvakt som kan opparbeide seg litt erfaring. Lunde er 41, Solberg 31 og reserven Granlund fyller 32 i november.
  • Bli kvitt Malm Frafjord og sats 100 % på Vilde Ingstad bak Kari Brattset Dale, med en ny ung og lovende som 3.valg. Vilde Johansen får aldri spille likevel, og nå er hun 27 år. Heidi Løke har Heirgeirsson innad vraket, og blir aldri å se igjen på landslaget så lenge Brattset Dale og Frafjord er skadefrie. Især på målvaktssiden og linjespillerposisjonen trengs det rekruttering.
  • Sats på, og dyrk rene høyrekanter. Vi har en verdensklasseduo i Røsberg Jacobsen og Aune. Kanskje prøve Emilie Hovden i enkeltkamper.
  • La Skogrand få spille mer back i angrep, eventuell hent inn Kurtovic igjen. Waade er ute i lang tid enda, og hvem vet hvor lenge knærne til Mørk holder. Vi trenger en back-up, som er annen type enn Mørk dersom Mørk blir låst opp av forsvaret.
  • På tide å kvitte seg med benkefyllet; Tomac, Hegh Arntzen, Bakkerud og Breistøl får sjelden spille likevel, etter Reistads inntreden i laget i 2018. Til og med Kristiansen kommer i skyggen tidvis nå allerede. Sats heller på unge, fremadstormende spillere, som f.eks en Ragnhild Valle Dahl, Mari Finstad Bergum, Karoline Lund eller Helene Gigstad Fauske.
  • Herrem har skrevet ny langtidskontrakt med Sola, men jeg tror det er litt spill for galleriet. Kanskje hun i den perioden også ønsker et barn nummer to. Solberg-Isaksen er som alltid ujevn i angrep, og etter at Thea Mørk la opp og Kristin Venn ble gravid finnes det ingen virkelige utfordrere på venstrekanten. Nærmest er Vipers-trioen Vilde Jonassen, Karoline Olsen og Sunniva Næs Andersen. Sistnevnte har størst repertoar, Olsen er det største talentet, men vært skadet i 2 år, og Jonassen er veldig variabel og etter min mening ikke i nærheten av landslagsklasse.
Summasumarum: Jeg tror det ville vært fornuftig med en 3-4 mesterskapsdebutanter til VM. På tide å rekruttere nye spillere, la de få tillit og ikke bare råtne på benken slik Hergeirsson har en tendens til å gjøre med mange av de nye (Gigstad Fauske, Christensen, Breistøl). På sikt tror jeg det vil gagne laget. 90/91-landslagsjentene er like lenger like unge som de var, og trenger avlastning av spillere som trenger å få sjansen og få tillit for å prestere, og ikke ble revet av banen etter et dårlig skudd når man kommer på i sluttminuttene for å avgjøre (jfr. nevnte Gigstad Fauske, Christensen og Breistøl).

Ttf

Legg inn av Ttf »

Norge i gruppe C med Romania, Asia 3 og 4 i VM. Bør være grei skuring det

kibby

Legg inn av kibby »

Ttf skrev: tor aug 12, 2021 11:20 pm Norge i gruppe C med Romania, Asia 3 og 4 i VM. Bør være grei skuring det
Vi har i perioder slitt med Romania, men tror det er overkommelig ja ;)

Joey
Innlegg: 97

Legg inn av Joey »

kibby skrev: fre aug 13, 2021 8:41 pm
Ttf skrev: tor aug 12, 2021 11:20 pm Norge i gruppe C med Romania, Asia 3 og 4 i VM. Bør være grei skuring det
Vi har i perioder slitt med Romania, men tror det er overkommelig ja ;)

Ikke noe å tvile på. Den gruppen er mer enn overkommelig.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Ja, blir spennende å se hvem som er med i troppen til VM, jeg håper og tror at det er plass for noen nye fjes; eksempelvis Valle Dahl, Obaidli og Fauske. Som du nevner er ikke turborekka unge og lovende lenger, så på tide med litt foryngelse bak i banen utover Reistad.

Utfordringen er kanskje størst bak Silje Solberg, ikke et hav av dyktige unge målvakter å ta av, selv om eksempelvis både Sofie Grønlund og Eli Skogstrand er lovende. Hadde troa på Tonje Lerstad for noen år siden, men hun synes dessverre å ha stagnert i sin utvikling. Det samme gjelder vel også Andrea Pedersen. Håper de begge motbeviser det i årets sesong og kan banke på døra.

Ellers er det mange bra spillere som kan ta plass både på strek (Ingstad/V. Johansen/Ane Høgseth) og høyre kant, selv om behovet ikke er der nå, (Ulsaker Høve/Hovden). Synes imidlertid det er få aktuelle på venstre kant. Mye skader på de tre aktuelle som merkelig nok alle spiller i Vipers. Håper Venn kommer tilbake fra graviditet og kan spille seg inn i varmen.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: ons aug 18, 2021 1:39 pm Ja, blir spennende å se hvem som er med i troppen til VM, jeg håper og tror at det er plass for noen nye fjes; eksempelvis Valle Dahl, Obaidli og Fauske. Som du nevner er ikke turborekka unge og lovende lenger, så på tide med litt foryngelse bak i banen utover Reistad.

Utfordringen er kanskje størst bak Silje Solberg, ikke et hav av dyktige unge målvakter å ta av, selv om eksempelvis både Sofie Grønlund og Eli Skogstrand er lovende. Hadde troa på Tonje Lerstad for noen år siden, men hun synes dessverre å ha stagnert i sin utvikling. Det samme gjelder vel også Andrea Pedersen. Håper de begge motbeviser det i årets sesong og kan banke på døra.

Ellers er det mange bra spillere som kan ta plass både på strek (Ingstad/V. Johansen/Ane Høgseth) og høyre kant, selv om behovet ikke er der nå, (Ulsaker Høve/Hovden). Synes imidlertid det er få aktuelle på venstre kant. Mye skader på de tre aktuelle som merkelig nok alle spiller i Vipers. Håper Venn kommer tilbake fra graviditet og kan spille seg inn i varmen.
Ja, veldig enig i mye her. Hadde selv klokketro på både Lerstad og Pedersen, som da begge var i Byåsen. Det ble med 2 landskamper på Lerstad (som jeg er enig har stagnert), mens Pedersen fikk med seg et VM uten medalje og 17 landskamper pr. nå. Var visstnok god i Skjærgårdslekene, så det kan jo hende hun begynner å finne formen etter å ha vært både skadet og 3.valg i Vipers i fjor.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Kom på at jeg hadde glemt Marie Davidsen, hun kan fort bli en dark horse om hun lykkes i Bucuresti.

Brukeravatar
Interessert
Innlegg: 2356

Legg inn av Interessert »

Heidi Løke har Heirgeirsson innad vraket
Hva med Heirgeirsson selv, var det ikke på tide å skifte trener nå? Kan Amanda komme tilbake?

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: fre aug 20, 2021 8:35 am Kom på at jeg hadde glemt Marie Davidsen, hun kan fort bli en dark horse om hun lykkes i Bucuresti.
Enig. Men nærmer seg 30 hun også...

kibby

Legg inn av kibby »

Interessert skrev: fre aug 20, 2021 8:40 am
Heidi Løke har Heirgeirsson innad vraket
Hva med Heirgeirsson selv, var det ikke på tide å skifte trener nå? Kan Amanda komme tilbake?
Absolutt. Og Kurtovic? Jo, kanskje. Er ikke så stor fan, men vi trenger et alternativ til bare Mørk.

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

Det å ha ein høgreback som høgrekant kan gje meining når ein ikkje har gode høgrekantar OG ein sparar på eit byte. Skogrand er absolutt ein solid forsvarar, og Mørk er rimeleg svak bakover. Eit problem her med det norske laget er at Mørk er ikkje ein særleg solid einer i forsvar heller. Rommet mellom ein og to blir utnytta, og ein har på ein måte berre forflytta problemet.

Vil seie at Noreg har den største breidda i verda blant høgrekantar akkurat no. Jacobsen har prestert i sesong etter sesong både i CL og i den danske serien, og fortenar å endeleg bli nevnt blant dei beste. Aune har hatt litt skadetrøbbel og kom bak Knedlikova i Vipers denne sesongen, men tidlegare har ho vist kva ho kan. Det er ikkje umogleg ho får vist dette i Bucuresti. Så er det Hovden som stille og roleg har vist seg som ein klassespelar som hadde figurert som fast figur på mange, mange landslag. Situasjonen vår på høgrekant er rett og slett meget god, og mykje betre enn på motsatt side der Herrem og Solberg har dratt lasset i mange år. Førstnevnte kan vel umogleg halde toppnivået i altfor mange år til.

Sjølv om ho ikkje fekk spele så altfor mykje, så synst eg Breistøl har gjort ein god figur på landslaget den siste tida. Det er absolutt bruksområde for ho. Om Breistøl jobbar litt med frekvensen i beina og den defensive jobbinga, så er ho faktisk ein spanande toveisspelar og eit trearalternativ, spesielt mot lag med store skyttarar. Ho får også spele jamnleg på det høgste nivået.

I botn og grunn kokar ting ned til dette. At Noreg framleis har det beste spelarmateriellet er etter mi meining klinkeklart. Ja, Russland slo oss i OL no med eitt mål etter rett og slett ein horribel kamp alt over. Sverige knuste Russland tidlegare, og me knuste Sverige i bronsefinalen. Russland vart forøvrig slått av Frankrike i finalen, eit Frankrike me moste kort tid før OL (pluss ein uavgjort). Eit redusert Frankrike. Eit fullverdig Frankrike slo me i EM sist.

Ein ny landslagstrenar kan absolutt vere å føretrekke, men uansett så kan Noreg gjere mange rare disponeringar mot dei aller, aller fleste landa. Men me har ikkje råd til å gjere dårlege disponeringar i tillegg til å ha ein dårleg dag mot land som Frankrike og Russland. Når høgrebacken Skogrand då bommar på så mange kantskot, så er det nærliggande å tenkje at det hadde vore best å bruke ei som faktisk spelar som høgrekant. Når alle er usikre og nølande ute på matta, så kan det vere lurt å ta ein timeout og prøve nye konstellasjonar.

kibby

Legg inn av kibby »

Hatleking - velkommen! Du har vært savnet og etterlyst ;)

Og som alltid; mange gode tanker! I tillegg til Hovden lusker også Høve i kulissene.

Problemene med rekrutteringen er nok størst på målvaktssiden, linjespiller og v.kant som du nevner. Og selvfølgelig treneren.

kibby

Legg inn av kibby »

Åpningsinnlegget her skrev jeg da OL så vidt var kastet i gang, så jeg kan heller re-poste det jeg skrev etter bronsefinalen i OL, i OL-tråden (som sikkert ingen gidder å lese nå lenger):

Bronsen er sikret og det skal vel ikke være noe å utsette på når man vinner 36-19 i en bronsefinale i OL. Men jo. Her vinner Norge fordi gullrekka i stor grad (minus Oftedal) fungerer. Norge leder med bøttevis av mål. Likevel går det 40 minutter før Norge begynner å rullere på laget (med unntak av Reistad). Det går ikke. Breistøl kom inn de siste sju og hamret inn 2 mål. Hvorfor fikk ikke hun sjansen mot Russland? Jeg syns det skremmende hvordan Ida Alstad sitter etter kampen og forsvarer Stine Skogrands rolle i dette laget og sier "hun har gjort jobben også fremover, og det skal hun gjøre". Ser man på statistikken har Skogrand scoret 20 mål i OL på vanvittige 43 skudd. Det gir en uttelling på 47. Det er for dårlig for en "kantspiller". Fra ren kantposisjon scoret Skogrand på svake 13/31. Til sammenligning har Marit Røsberg Jacobsen, som i motsetning til Skogrand faktisk er en kantspiller 11/16 totalt, og 69 % i uttelling, 9/14 fra kant (hvorav to av bommene kom i dag). Denne glorifiseringen av Nora Mørk som på død og liv skal spille 2 x 30 i angrep i hver eneste kamp i både EM og OL etter å ha vært ute med alvorlige kneskader i mange år er både urovekkende, dårlig coaching og et hån mot nettopp Stine Skogrand som herjer som høyreback i klubben. Å skulle prioritere forsvar, og la høyrehendte Reistad/Kristiansen spille i angrep der når Mørk skal hvile er igjen å pisse på Skogrand som igjen pisser på Røsberg. Her er det landslagsledelsen som må gå i seg selv. Frafjord, som alltid gjør comeback hvert 4. år for å få med seg OL (gjør helt sikkert det en tredje gang i 2024, hun sier hun skal gi seg etter VM men jeg tror det ikke før jeg får se det), har heller ikke vært like sentral i laget, ei heller defensivt. På toppen av det hele, med denne favoriseringen av Frafjord har Heidi Løke blitt skjøvet ut i kulden (vi ser henne nok aldri mer på landslaget dessverre), mens Vilde x 2 (Ingstad og Johansen) blir klart tredje og fjerde valg. Problemet er at ingen av Vilde'ne lenger er noen ungjenter. De er begge 27, og når Hergerisson konstant kun satser på de eldre på spesielle plasser (målvakt, linje, v.kant) får vi snart et generasjonsproblem. Det er mulig kanskje noen andre håndballkyndige her inne kan gi meg svaret, men jeg har problemer med å se hvem up and coming som skal steppe inn som et klart 2.valg i mål (bak Solberg) når Lunde gir seg, og på linja når Løke er borte og Frafjord gir seg for godt (hvis det noen gang skjer). Rekrutteringen har rett og slett vært for dårlig. Også når man ser på bakspillerne. Ja, han har hatt med spillere som Hegh Arntzen lenge (hun holder ikke alltid et spesielt høyt nivå), han har hatt med noen 93ere (Christensen, Breistøl) som får lite spilletid, Tomac (90) er heller ingen ungjente. Og Bakkerud (95) er rett og slett for dårlig når hun ikke treffer toppnivået. Han hadde mulighet til å spille inn Helene Fauske (97) i VM 2017 og VM 2019, men hun råtnet på benken. Eneste som han virkelig har satset på er Reistad (99). Også på venstrekanten er det lite endring, selv om Solberg-Isaksen (90) og delvis Herrem (86) har truffet godt i OL. Jeg syns det er rart ikke ledelsen i NHF ser dette. Om få år kommer vi til å stå ribbet tilbake. Jeg leser i VG at Mørk vurderer fremtiden med tanke på OL 2024, og at Lunde og Frafjord signaliserer at de ikke blir å finne der. Men de satser begge på VM, slik som Herrem sier i samme artikkel. Jeg tenker nei. NÅ er det på tide med en forandring. OL er kun 3 år unna. Si farvel til Lunde, Frafjord og Herrem (og et par til) allerede nå, og bruk årene frem til OL til å spille inn nye spillere i troppen. Med all respekt, Lunde og Herrem holder nivået i massevis til å være med i VM, men det gjorde ærlig talt også spillere som Riegelhuth Koren da hun ble vraket til EM 2016 rett etter OL (at Aune ble foretrukket fremfor Riegelhuth Koren og Røsberg Jacobsen som herjet var en vits). Aune leverte ikke, men fikk noen sjanser. Vokste seg trygg, og fikk en større rolle etter hvert etter å ha blitt vraket for nevnte Røsberg Jacobsen til VM 2017, men kom sterkere tilbake i EM 2018. At ikke Aune og Røsberg Jacobsen, som kanskje er verdens beste høyrekant par ikke er bankers i en norsk tropp og får spilletid på bekostning av Skogrand/Mørk er bare latterlig. Nå er det på tide med nye kluter. Ny trener, og 3-4 nye spillere inn allerede nå til VM. Da tror jeg vi er bedre rustet til OL, som tross alt bare er 3 år unna.

Her peker jeg på de problemene jeg nevnte i forrige innlegg.

Hatleking

Legg inn av Hatleking »

kibby skrev: lør aug 21, 2021 1:48 pm Hatleking - velkommen! Du har vært savnet og etterlyst ;)

Og som alltid; mange gode tanker! I tillegg til Hovden lusker også Høve i kulissene.

Problemene med rekrutteringen er nok størst på målvaktssiden, linjespiller og v.kant som du nevner. Og selvfølgelig treneren.
Hehe, takk! Har ikkje blitt så mange innlegg generelt på VGD heller i den siste tida (og iallfall ikkje no framover).

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

Andrea Austmo Pedersen lider nok litt under at hun har to målvakter foran seg i Vipers. Jeg tenker at hvis hun skal utvikle seg videre, så må hun skifte klubb og få tillit. Jeg tror ikke vi får se henne i landslaget hvis hun skal slite med spilletiden i klubb.

kibby

Legg inn av kibby »

Feiekost skrev: lør aug 21, 2021 11:00 pm Andrea Austmo Pedersen lider nok litt under at hun har to målvakter foran seg i Vipers. Jeg tenker at hvis hun skal utvikle seg videre, så må hun skifte klubb og få tillit. Jeg tror ikke vi får se henne i landslaget hvis hun skal slite med spilletiden i klubb.
feiekost, VELKOMMEN ;) Du har vært savnet og etterlyst!!!!! :D Hvordan fant du veien hit??

Og helt enig med deg angående Austmo Pedersen.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Hatleking skrev: lør aug 21, 2021 12:23 pm Det å ha ein høgreback som høgrekant kan gje meining når ein ikkje har gode høgrekantar OG ein sparar på eit byte. Skogrand er absolutt ein solid forsvarar, og Mørk er rimeleg svak bakover. Eit problem her med det norske laget er at Mørk er ikkje ein særleg solid einer i forsvar heller. Rommet mellom ein og to blir utnytta, og ein har på ein måte berre forflytta problemet.
Jeg tenker at de får bytte Mørk forsvar angrep med hvem som helst som kan stå i forsvar, la høyrekantene stå og bruk Oftedal i forsvar, evt la Oftedal stå ener og Sanna Solberg toer. Det funket jo definitivt ikke med Skogrand som høyre kant i angrep, så det opplegget håper jeg vi har sett for siste gang. Meningsløst å la Røsberg Jacobsen (evt Aune) sitte på benken og la Skogrand spille angrep når det er sånn klasseforskjell der, bare fordi Mørk ikke kan spille forsvar.

Feiekost

Legg inn av Feiekost »

kibby skrev: lør aug 21, 2021 11:27 pm
Feiekost skrev: lør aug 21, 2021 11:00 pm Andrea Austmo Pedersen lider nok litt under at hun har to målvakter foran seg i Vipers. Jeg tenker at hvis hun skal utvikle seg videre, så må hun skifte klubb og få tillit. Jeg tror ikke vi får se henne i landslaget hvis hun skal slite med spilletiden i klubb.
feiekost, VELKOMMEN ;) Du har vært savnet og etterlyst!!!!! :D Hvordan fant du veien hit??

Og helt enig med deg angående Austmo Pedersen.

Tusen takk. Jeg gikk inn på VG Debatt for å se om det kanskje var noe diskusjon av OL, og det var det egentlig ikke. Men jeg fant innlegget ditt hvor du skrev at dere var i gang i et annet forum. Så jeg googlet, søkte på ditt nick og søkte etter trådtitler som jeg vet at du bruker for Europacuper og mesterskap :D . Jeg er glad vi kan fortsette å diskutere håndballen på samme måte. Håndball i hjertet vårt :D .

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: søn aug 22, 2021 7:59 am
Hatleking skrev: lør aug 21, 2021 12:23 pm Det å ha ein høgreback som høgrekant kan gje meining når ein ikkje har gode høgrekantar OG ein sparar på eit byte. Skogrand er absolutt ein solid forsvarar, og Mørk er rimeleg svak bakover. Eit problem her med det norske laget er at Mørk er ikkje ein særleg solid einer i forsvar heller. Rommet mellom ein og to blir utnytta, og ein har på ein måte berre forflytta problemet.
Jeg tenker at de får bytte Mørk forsvar angrep med hvem som helst som kan stå i forsvar, la høyrekantene stå og bruk Oftedal i forsvar, evt la Oftedal stå ener og Sanna Solberg toer. Det funket jo definitivt ikke med Skogrand som høyre kant i angrep, så det opplegget håper jeg vi har sett for siste gang. Meningsløst å la Røsberg Jacobsen (evt Aune) sitte på benken og la Skogrand spille angrep når det er sånn klasseforskjell der, bare fordi Mørk ikke kan spille forsvar.
SÅ enig. Skulle gitt deg tommel om jeg kunne. Det gikk (forholdsvis) i EM (ble jo gull mener jeg), men i OL ble vi avkledd når vi står med Mørk i forsvar på kanten som ikke følger med (og skylder på dommerne etterpå lol) og en Skogrand i angrep med altfor dårlig uttelling fra kanten. Men om dette blir endret til VM? Neppe.

kibby

Legg inn av kibby »

Feiekost skrev: søn aug 22, 2021 10:31 pm
kibby skrev: lør aug 21, 2021 11:27 pm
Feiekost skrev: lør aug 21, 2021 11:00 pm Andrea Austmo Pedersen lider nok litt under at hun har to målvakter foran seg i Vipers. Jeg tenker at hvis hun skal utvikle seg videre, så må hun skifte klubb og få tillit. Jeg tror ikke vi får se henne i landslaget hvis hun skal slite med spilletiden i klubb.
feiekost, VELKOMMEN ;) Du har vært savnet og etterlyst!!!!! :D Hvordan fant du veien hit??

Og helt enig med deg angående Austmo Pedersen.

Tusen takk. Jeg gikk inn på VG Debatt for å se om det kanskje var noe diskusjon av OL, og det var det egentlig ikke. Men jeg fant innlegget ditt hvor du skrev at dere var i gang i et annet forum. Så jeg googlet, søkte på ditt nick og søkte etter trådtitler som jeg vet at du bruker for Europacuper og mesterskap :D . Jeg er glad vi kan fortsette å diskutere håndballen på samme måte. Håndball i hjertet vårt :D .
Herlig! :D Nå begynner vi å bli flere og flere av de "gamle". Mangler bare Felix_25, millus, Einig og Krepsen76 av de mest aktive. Helt fantastisk at du fant frem ved å google ;) Jeg ble nemlig utestengt én måned (til 7.september) for å skrive fri diskusjon og prøve å få dere over hit. I tillegg ble alt jeg skrev om dette forumet på VGD slettet.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Håndballjentene spiller mot Slovenia i Nadderud Arena torsdag 7. oktober. Returkamp i Slovenia 9. eller 10. oktober. Kampene er en del av EHF Euro cup, for arrangørlandene av EHF Euro, slik at disse kan spille kamper mens andre land spiller kvalik. Norge er ikke arrangør, men klar for EM som vinner av forrige EM.

kibby

Legg inn av kibby »

Mange debutanter får sjansen for Norge mot Slovenia i oktober: Ragnhild Valle Dahl, Vilde Jonassen, Sunniva Næs Andersen, Karine Dahlum, Tuva Høve og Maren Nyland Aardahl.

På grunn av totalbelastning og rehabilitering har noen av spillerne fått fri fra denne samlingen. Det er gjelder Stine Bredal Oftedal, Sanna Solberg-Isaksen, Kari Brattset Dale, Nora Mørk og Vilde Ingstad, sier Hergeirsson.

Hele troppen:
Disse spillerne deltar på samlingen:
Nr. Navn, Klubb, Kamper/Mål

Følgende spillere deltar 4.-10. oktober:

28 Rikke Granlund, Chambray Touraine HB, 007/000
19 Moa Högdahl, Viborg HK, 022/025
23 Camilla Herrem, Sola HK, 272/751
26 Marta Tomac, Våg Håndball Elite, 086/076
34 Vilde Ingeborg Johansen, Herning-Ikast Håndbold, 011/001
11 Malin Aune, CSM Bucuresti, 070/134

Følgende spillere deltar 4.-7. oktober:

12 Silje Solberg, Gyøri Audi ETO, 164/003
16 Katrine Lunde, Våg Håndball Elite, 316/003
2 Henny Reistad, Team Esbjerg, 035/110
3 Emilie Hegh Arntzen, CSM Bucuresti, 117/196
4 Veronica Kristiansen, Gyøri Audi ETO, 153/504
5 Marit Malm Frafjord, Team Esbjerg, 222/423
7 Stine Ruscetta Skogrand, Herning-Ikast Håndbold, 107/192
20 Marit Røsberg Jacobsen, Team Esbjerg, 082/141
25 Kristine Breistøl, Team Esbjerg, 027 023
30 Vilde Kaurin Jonassen, Våg Håndball Elite, 000/000

Følgende spillere deltar 7.-10. oktober:

1 Andrea Austmo Pedersen, Våg Håndball Elite, 017/000
21 Ingvild Bakkerud, Herning-Ikast Håndbold, 029/042
18 Ragnhild Valle Dahl, Våg Håndball Elite, 000/000
14 Tonje Enkerud, Viborg HK, 005/006
27 Karine Emilie Dahlum, Våg Håndball Elite, 000/000
8 Maren Aardahl, Odense HC, 000/000
31 Sunniva A. Næs Andersen, Våg Håndball Elite, 000/000
17 Tuva Ulsaker Høve, Våg Håndball Elite, 000/000

https://www.handball.no/nyheter/2021/09 ... to-kamper/
Sist redigert av kibby den tir sep 21, 2021 11:54 am, redigert 2 ganger totalt.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Spennende uttak og moro at nye spillere får muligheten til å vise seg frem. Savner egentlig bare Anniken Obaidli.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tir sep 21, 2021 11:52 am Spennende uttak og moro at nye spillere får muligheten til å vise seg frem. Savner egentlig bare Anniken Obaidli.
Enig!

Men Emilie Hovden hadde nok også fortjent sjansen.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

kibby skrev: tir sep 21, 2021 11:53 am
cooljerry skrev: tir sep 21, 2021 11:52 am Spennende uttak og moro at nye spillere får muligheten til å vise seg frem. Savner egentlig bare Anniken Obaidli.
Enig!

Men Emilie Hovden hadde nok også fortjent sjansen.
Jeg tenker egentlig at hun eller Høve er hipp som happ og at ok at Høve er med da hun er yngre og mer fremtidens spiller.

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tir sep 21, 2021 11:57 am
kibby skrev: tir sep 21, 2021 11:53 am
cooljerry skrev: tir sep 21, 2021 11:52 am Spennende uttak og moro at nye spillere får muligheten til å vise seg frem. Savner egentlig bare Anniken Obaidli.
Enig!

Men Emilie Hovden hadde nok også fortjent sjansen.
Jeg tenker egentlig at hun eller Høve er hipp som happ og at ok at Høve er med da hun er yngre og mer fremtidens spiller.
Enig i det, men Hovden har vært toppscorer i ligaen, beste spiller og briljert i Europa. Høve har ingenting på samme nivå å vise til. Sånn sett føles det litt ufortjent. Men Høve er desidert fremtiden av de to.

kibby

Legg inn av kibby »

Stemmer det at Brattset Dale fortsatt ikke har vært på banen for Györ denne sesongen? Fortsatt ikke vært på banen i Champions League i hvert fall. Vet det ble spekulert i ungarsk presse at hun ønsket barn da de hentet både Pintea og Blohm før denne sesongen. Kan det være noe i ryktene? Brattset Dale leverte sitt beste mesterskap til nå i OL, og er i sitt livs form. Så hvis både Løke og Dale er svanger er det vel tid for Vilde x 2 i VM (og selvfølgelig tar Frafjord med seg et VM også).

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

kibby skrev: tir sep 21, 2021 12:35 pm Stemmer det at Brattset Dale fortsatt ikke har vært på banen for Györ denne sesongen? Fortsatt ikke vært på banen i Champions League i hvert fall. Vet det ble spekulert i ungarsk presse at hun ønsket barn da de hentet både Pintea og Blohm før denne sesongen. Kan det være noe i ryktene? Brattset Dale leverte sitt beste mesterskap til nå i OL, og er i sitt livs form. Så hvis både Løke og Dale er svanger er det vel tid for Vilde x 2 i VM (og selvfølgelig tar Frafjord med seg et VM også).
Lyskeskade, visstnok.

cooljerry

Legg inn av cooljerry »

Rekruttjentene skal møte Polen:

Marie Skurtveit Davidsen, CSM Bucuresti 0/0
Eli Smørgrav Skogstrand, Tertnes Elite 0/0
Catharina Fiskerstrand Broch, Molde HK Elite0/0
Marie Kristine Rokkones Hansen, Byåsen Elite 0/0
Emma Holtet, Tertnes Elite 0/0
Kristina Sirum Novak, Sola HK0/0
Mari Finstad Bergum, Nantes Atlantique handball 0/0
Ane Cecilie Høgseth, Storhamar Elite 0/0
Rikke Larsen Øyerhamn, Tertnes Elite 0/0
Anniken Obaidli, Storhamar Elite 4/2
Christine Karlsen Alver, Fana 0/0
Emilie Margrethe Hovden, Storhamar Elite 0/0
Guro Nestaker, Storhamar Elite 2/0
Mina Hesselberg, Follo 0/0
Thale Rushfeldt Deila, Molde HK Elite 0/0
Live Rushfeldt Deila, Sola HK 0/0
Kaja Horst Haugseng, Sola HK 0/0
Tina Abdullah, BV Borussia 09 Dortmund 0/0

Reserver som kan bli innkalt på kort varsel:

Sofie Ege Grønlund, Storhamar Elite 0/0
Mona Obaidli, Molde HK Elite 0/0
Henrikke Hauge Kjølholdt, Tertnes Elite 0/0
Karoline Lund, København Håndbold 0/0
Eira Aune, Silkeborg Voel KFUM 0/0
Kristin D Eskerud, Romerike THK 0/0
Candy Veronica Jabateh, Fredrikstad BK 0/0

kibby

Legg inn av kibby »

cooljerry skrev: tir sep 21, 2021 1:17 pm Rekruttjentene skal møte Polen:
Mange sterke og spennende navn her også. Savner i grunn bare Fanny Skindlo.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Håndball»