**Liverpool Sommertransfer 2022/23**

Svar
Folk_flesk

Re: **Liverpool Sommertransfer 2022/23**

Legg inn av Folk_flesk »

En klassisk Roma-signering. Er man rimelig avdanket toppspiller, spesielt med PL-bakgrunn, så er Mou på saken.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Folk_flesk skrev: fre jul 22, 2022 12:17 pm En klassisk Roma-signering. Er man rimelig avdanket toppspiller, spesielt med PL-bakgrunn, så er Mou på saken.
Ifjor sommer var dere jo i tårer for at han dro og en av deres absolutt favoritter og beste spillere, og nå er han plutselig avdanket?

Han er ennå kun 31 år gammel, og bør jo være å regne som et kupp. Her må Barca på banen.

Etter min mening ennå en danket toppspiller!

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 12:39 pm
Folk_flesk skrev: fre jul 22, 2022 12:17 pm En klassisk Roma-signering. Er man rimelig avdanket toppspiller, spesielt med PL-bakgrunn, så er Mou på saken.
Ifjor sommer var dere jo i tårer for at han dro og en av deres absolutt favoritter og beste spillere, og nå er han plutselig avdanket?
Jeg husker iallefall at jeg grein en hel uke. Og uka etter fikk jeg vel corona.

Neida, jeg har ment at han har vært avdanket en stund. PSG måtte vel kjøre ham gjennom "bruk-og-kast"-systemet sitt for å konkludere med det samme.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

Folk_flesk skrev: fre jul 22, 2022 12:46 pm
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 12:39 pm
Folk_flesk skrev: fre jul 22, 2022 12:17 pm En klassisk Roma-signering. Er man rimelig avdanket toppspiller, spesielt med PL-bakgrunn, så er Mou på saken.
Ifjor sommer var dere jo i tårer for at han dro og en av deres absolutt favoritter og beste spillere, og nå er han plutselig avdanket?
Jeg husker iallefall at jeg grein en hel uke. Og uka etter fikk jeg vel corona.

Neida, jeg har ment at han har vært avdanket en stund. PSG måtte vel kjøre ham gjennom "bruk-og-kast"-systemet sitt for å konkludere med det samme.
Ikke så lenge siden Chelsea holdt på med litt av det samme skvipet.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 12:13 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 11:29 am
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 11:23 am

Ergo er han da frigitt. Romano er en av svært få man kan stole på i twitter-verdenen.
Nei det er han ikke. Klubber kan ikke låne ut frigitte spillere.
Ja det var litt rart.
Æh nei. Han er ikke frigitt, men både klubb og spiller er enige om at han ikke skal spille for PSG. Dette er ikke så vanskelig.
Klopp tok ut det som var der og viste hva han lot gå videre gratis. En del supportere så ikke dette, men slik er det jo.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 1:03 pm
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 12:13 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 11:29 am

Nei det er han ikke. Klubber kan ikke låne ut frigitte spillere.
Ja det var litt rart.
Æh nei. Han er ikke frigitt, men både klubb og spiller er enige om at han ikke skal spille for PSG. Dette er ikke så vanskelig.
Klopp tok ut det som var der og viste hva han lot gå videre gratis. En del supportere så ikke dette, men slik er det jo.
Nja litt vanskelig er det.

Han er da fortsatt under kontrakt med PSG, men begge parter er enige om å avbryte kontrakten (en eller annen gang)?

Er dog veldig spent på hva dine tanker var angående overgangen til PSG fra Liverpool. Slik du skriver virker det som om det kun var deg og Klopp som visste at Wijnaldum ikke hadde mer å bidra med. Er dette sant?

Yesil

Legg inn av Yesil »

GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 1:22 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 1:03 pm
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 12:13 pm
Ja det var litt rart.
Æh nei. Han er ikke frigitt, men både klubb og spiller er enige om at han ikke skal spille for PSG. Dette er ikke så vanskelig.
Klopp tok ut det som var der og viste hva han lot gå videre gratis. En del supportere så ikke dette, men slik er det jo.
Nja litt vanskelig er det.

Han er da fortsatt under kontrakt med PSG, men begge parter er enige om å avbryte kontrakten (en eller annen gang)?

Er dog veldig spent på hva dine tanker var angående overgangen til PSG fra Liverpool. Slik du skriver virker det som om det kun var deg og Klopp som visste at Wijnaldum ikke hadde mer å bidra med. Er dette sant?
Kan bekrefte at det var en god del Liverpool-supportere som syntes det var helt i orden at Gini gikk gratis forrige sommer. Markant og meg selv inkludert.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 1:22 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 1:03 pm
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 12:13 pm
Ja det var litt rart.
Æh nei. Han er ikke frigitt, men både klubb og spiller er enige om at han ikke skal spille for PSG. Dette er ikke så vanskelig.
Klopp tok ut det som var der og viste hva han lot gå videre gratis. En del supportere så ikke dette, men slik er det jo.
Nja litt vanskelig er det.

Han er da fortsatt under kontrakt med PSG, men begge parter er enige om å avbryte kontrakten (en eller annen gang)?

Er dog veldig spent på hva dine tanker var angående overgangen til PSG fra Liverpool. Slik du skriver virker det som om det kun var deg og Klopp som visste at Wijnaldum ikke hadde mer å bidra med. Er dette sant?
Nei, ikke vanskelig. Det har med en sinnsyk lønn hos PSG å gjøre.

Jeg var veldig glad for at Klopp lot Gini gå. Det var neppe kun jeg og Klopp som så at Gini sto i veien for en videre utvikling av Liverpool. Men vi som så det var nok i mindretall, og det var vel Liverpoolsupportere som savnet Gini sist sesong til og med.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Merkelig greie med denne Matheus Nunes. Skal man tro portugisisk media er man bare timer fra et kjøp, men ikke et ord fra Liverpool-journalistene?

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 2:08 pm Merkelig greie med denne Matheus Nunes. Skal man tro portugisisk media er man bare timer fra et kjøp, men ikke et ord fra Liverpool-journalistene?
--- Pearce har nå sagt at det bare er oppspinn.
Sist redigert av TerryMcDermott den fre jul 22, 2022 2:11 pm, redigert 1 gang totalt.

nlc

Legg inn av nlc »

markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 2:08 pm Merkelig greie med denne Matheus Nunes. Skal man tro portugisisk media er man bare timer fra et kjøp, men ikke et ord fra Liverpool-journalistene?
James Pearce avviser at det er noe der.
For sen, for en gangs skyld. Dette skulle dama visst.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

TerryMcDermott skrev: fre jul 22, 2022 2:10 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 2:08 pm Merkelig greie med denne Matheus Nunes. Skal man tro portugisisk media er man bare timer fra et kjøp, men ikke et ord fra Liverpool-journalistene?
--- Pearce har nå sagt at det bare er oppspinn.
Se der ja, samtidig som Charlotte Coates skriver at Liverpool raider Portugal. Elendig timing på innlegget mitt altså.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 1:31 pm
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 1:22 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 1:03 pm
Æh nei. Han er ikke frigitt, men både klubb og spiller er enige om at han ikke skal spille for PSG. Dette er ikke så vanskelig.
Klopp tok ut det som var der og viste hva han lot gå videre gratis. En del supportere så ikke dette, men slik er det jo.
Nja litt vanskelig er det.

Han er da fortsatt under kontrakt med PSG, men begge parter er enige om å avbryte kontrakten (en eller annen gang)?

Er dog veldig spent på hva dine tanker var angående overgangen til PSG fra Liverpool. Slik du skriver virker det som om det kun var deg og Klopp som visste at Wijnaldum ikke hadde mer å bidra med. Er dette sant?
Nei, ikke vanskelig. Det har med en sinnsyk lønn hos PSG å gjøre.

Jeg var veldig glad for at Klopp lot Gini gå. Det var neppe kun jeg og Klopp som så at Gini sto i veien for en videre utvikling av Liverpool. Men vi som så det var nok i mindretall, og det var vel Liverpoolsupportere som savnet Gini sist sesong til og med.
Ok, de fleste jeg leste om og de fleste jeg kjenner var ikke veldig fornøyd iallefall.

Hva var det som gjorde at dere ville kvitte dere med ham da? Etter min mening var han blant deres aller beste spillere og viste absolutt null tegn til å gå ned i kvalitet.

silkyglenjohnson

Legg inn av silkyglenjohnson »

GatlingGun skrev:
Ok, de fleste jeg leste om og de fleste jeg kjenner var ikke veldig fornøyd iallefall.

Hva var det som gjorde at dere ville kvitte dere med ham da? Etter min mening var han blant deres aller beste spillere og viste absolutt null tegn til å gå ned i kvalitet.
Var vel ikke så mange som absolutt ville kvitte seg med ham, mer at man kviet seg for å gi en stor kontrakt til en spiller som var på feil side av de 30. Det er et generasjonsskifte på gang i klubben og Liverpool måtte prioritere hvem man ville ha med seg videre av de rundt hans alder som gikk mot slutten av kontraktsperioden sin (som det var ganske mange av i klubben). Av disse var nok Wijnaldum den som det var enklest å erstatte selv om han var en god spiller for oss.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 2:42 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 1:31 pm
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 1:22 pm

Nja litt vanskelig er det.

Han er da fortsatt under kontrakt med PSG, men begge parter er enige om å avbryte kontrakten (en eller annen gang)?

Er dog veldig spent på hva dine tanker var angående overgangen til PSG fra Liverpool. Slik du skriver virker det som om det kun var deg og Klopp som visste at Wijnaldum ikke hadde mer å bidra med. Er dette sant?
Nei, ikke vanskelig. Det har med en sinnsyk lønn hos PSG å gjøre.

Jeg var veldig glad for at Klopp lot Gini gå. Det var neppe kun jeg og Klopp som så at Gini sto i veien for en videre utvikling av Liverpool. Men vi som så det var nok i mindretall, og det var vel Liverpoolsupportere som savnet Gini sist sesong til og med.
Ok, de fleste jeg leste om og de fleste jeg kjenner var ikke veldig fornøyd iallefall.

Hva var det som gjorde at dere ville kvitte dere med ham da? Etter min mening var han blant deres aller beste spillere og viste absolutt null tegn til å gå ned i kvalitet.
At han ikke var spesielt bra, først og fremst. Dette er litt vanskelig å forklare til en som ikke kan noe om fotball, men som kun er opptatt av å heie på det beste laget. Selv om det er bygget på ren krim.
Men la oss prøve. Gini var kun en brikke i laget. Han var der for å gjøre en meget begrenset jobb, men som var viktig for å frigi andre og betydelig bedre spillere slik at de kunne bidra med det de har/hadde.
Det ville vært galskap å bruke feks Hendo/Fab/Thiago slik man brukte Gini fordi det ville begrenset de for mye.
Fordelen med Gini var stabilitet. Som ei klokke. Alltid terningkast sju, eksakt det Klopp ville ha. Men når laget skulle videre så var det også Gini som var den naturlige ut. Den enkleste å erstatte, og den rollen det var enklest å tilføre mer.
Klopp så jo dette og det var en nydelig overgang der. Det er stor forskjell på Thiago og Gini, for å si det pent.
Allikevel, Gini var bra han. Men langt i fra så bra som man kan få inntrykk av. En spiller hipstere slåss om å overforstå og skryte av, men som egentlig kun gjort en liten jobb i laget. Men altså en viktig jobb, og den ble gjort oppsiktsvekkende stabilt. Andre fikk litt ekstra frihet til å være gode pga Gini.

GatlingGun

Legg inn av GatlingGun »

markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 3:08 pm
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 2:42 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 1:31 pm

Nei, ikke vanskelig. Det har med en sinnsyk lønn hos PSG å gjøre.

Jeg var veldig glad for at Klopp lot Gini gå. Det var neppe kun jeg og Klopp som så at Gini sto i veien for en videre utvikling av Liverpool. Men vi som så det var nok i mindretall, og det var vel Liverpoolsupportere som savnet Gini sist sesong til og med.
Ok, de fleste jeg leste om og de fleste jeg kjenner var ikke veldig fornøyd iallefall.

Hva var det som gjorde at dere ville kvitte dere med ham da? Etter min mening var han blant deres aller beste spillere og viste absolutt null tegn til å gå ned i kvalitet.
At han ikke var spesielt bra, først og fremst. Dette er litt vanskelig å forklare til en som ikke kan noe om fotball, men som kun er opptatt av å heie på det beste laget. Selv om det er bygget på ren krim.
Men la oss prøve. Gini var kun en brikke i laget. Han var der for å gjøre en meget begrenset jobb, men som var viktig for å frigi andre og betydelig bedre spillere slik at de kunne bidra med det de har/hadde.
Det ville vært galskap å bruke feks Hendo/Fab/Thiago slik man brukte Gini fordi det ville begrenset de for mye.
Fordelen med Gini var stabilitet. Som ei klokke. Alltid terningkast sju, eksakt det Klopp ville ha. Men når laget skulle videre så var det også Gini som var den naturlige ut. Den enkleste å erstatte, og den rollen det var enklest å tilføre mer.
Klopp så jo dette og det var en nydelig overgang der. Det er stor forskjell på Thiago og Gini, for å si det pent.
Allikevel, Gini var bra han. Men langt i fra så bra som man kan få inntrykk av. En spiller hipstere slåss om å overforstå og skryte av, men som egentlig kun gjort en liten jobb i laget. Men altså en viktig jobb, og den ble gjort oppsiktsvekkende stabilt. Andre fikk litt ekstra frihet til å være gode pga Gini.
Artig at du går rett på personangrep med en gang du får noen kritiske spørsmål. God helg :)

taknina

Legg inn av taknina »

GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 3:33 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 3:08 pm
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 2:42 pm

Ok, de fleste jeg leste om og de fleste jeg kjenner var ikke veldig fornøyd iallefall.

Hva var det som gjorde at dere ville kvitte dere med ham da? Etter min mening var han blant deres aller beste spillere og viste absolutt null tegn til å gå ned i kvalitet.
At han ikke var spesielt bra, først og fremst. Dette er litt vanskelig å forklare til en som ikke kan noe om fotball, men som kun er opptatt av å heie på det beste laget. Selv om det er bygget på ren krim.
Men la oss prøve. Gini var kun en brikke i laget. Han var der for å gjøre en meget begrenset jobb, men som var viktig for å frigi andre og betydelig bedre spillere slik at de kunne bidra med det de har/hadde.
Det ville vært galskap å bruke feks Hendo/Fab/Thiago slik man brukte Gini fordi det ville begrenset de for mye.
Fordelen med Gini var stabilitet. Som ei klokke. Alltid terningkast sju, eksakt det Klopp ville ha. Men når laget skulle videre så var det også Gini som var den naturlige ut. Den enkleste å erstatte, og den rollen det var enklest å tilføre mer.
Klopp så jo dette og det var en nydelig overgang der. Det er stor forskjell på Thiago og Gini, for å si det pent.
Allikevel, Gini var bra han. Men langt i fra så bra som man kan få inntrykk av. En spiller hipstere slåss om å overforstå og skryte av, men som egentlig kun gjort en liten jobb i laget. Men altså en viktig jobb, og den ble gjort oppsiktsvekkende stabilt. Andre fikk litt ekstra frihet til å være gode pga Gini.
Artig at du går rett på personangrep med en gang du får noen kritiske spørsmål. God helg :)
Når småe usle nedrige mennsker får ødelegge alle tilløp til seriøse innspill i debatten på det som skal være ett debattforum så kan en like godt bare gi opp med en gang ja.

Helt utrolig at det skal være mulig men det er jo helt tydelig at enkelte bare får dure på med møkkaspredning i alle retninger.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

taknina skrev: fre jul 22, 2022 4:13 pm
GatlingGun skrev: fre jul 22, 2022 3:33 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 3:08 pm

At han ikke var spesielt bra, først og fremst. Dette er litt vanskelig å forklare til en som ikke kan noe om fotball, men som kun er opptatt av å heie på det beste laget. Selv om det er bygget på ren krim.
Men la oss prøve. Gini var kun en brikke i laget. Han var der for å gjøre en meget begrenset jobb, men som var viktig for å frigi andre og betydelig bedre spillere slik at de kunne bidra med det de har/hadde.
Det ville vært galskap å bruke feks Hendo/Fab/Thiago slik man brukte Gini fordi det ville begrenset de for mye.
Fordelen med Gini var stabilitet. Som ei klokke. Alltid terningkast sju, eksakt det Klopp ville ha. Men når laget skulle videre så var det også Gini som var den naturlige ut. Den enkleste å erstatte, og den rollen det var enklest å tilføre mer.
Klopp så jo dette og det var en nydelig overgang der. Det er stor forskjell på Thiago og Gini, for å si det pent.
Allikevel, Gini var bra han. Men langt i fra så bra som man kan få inntrykk av. En spiller hipstere slåss om å overforstå og skryte av, men som egentlig kun gjort en liten jobb i laget. Men altså en viktig jobb, og den ble gjort oppsiktsvekkende stabilt. Andre fikk litt ekstra frihet til å være gode pga Gini.
Artig at du går rett på personangrep med en gang du får noen kritiske spørsmål. God helg :)
Når småe usle nedrige mennsker får ødelegge alle tilløp til seriøse innspill i debatten på det som skal være ett debattforum så kan en like godt bare gi opp med en gang ja.

Helt utrolig at det skal være mulig men det er jo helt tydelig at enkelte bare får dure på med møkkaspredning i alle retninger.
Jeg diskuterte fotball i mitt svar. Hva med deg?

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Wa11in skrev: fre jul 22, 2022 4:44 pm
taknina skrev: fre jul 22, 2022 4:13 pm Når småe usle nedrige mennsker får ødelegge alle tilløp til seriøse innspill i debatten på det som skal være ett debattforum så kan en like godt bare gi opp med en gang ja.

Helt utrolig at det skal være mulig men det er jo helt tydelig at enkelte bare får dure på med møkkaspredning i alle retninger.
Hvorfor synes alle at taknina er en dust..?

Derfor ja.

Kommer altså tassende inn i en annen klubb sin transfertråd for å skrive et innlegg som er 100% blottet for innhold som kan sier å være relatert til transfers, klubben, fotball, sport eller noe annet som kunne vært innafor emnekategorien som denne tråden er sortert innunder.

Det er faen meg et under at du ikke har blitt pælma ut allerede.

Forbanna fjott.

In other news - Bajcetic da dere? Wow! Så han noen ganger for U18 i fjor, og ble mektig imponert, men det var som stopper. Synes han ser enda råere ut et ledd lenger frem! Kan forstå det dersom Klopp og teamet ikke tar seg bryet med å kjøpe inn en ny midtbanespiller, han ser jo klar ut for PL allerede jo!
Forelsket i Bajcetic fra første sekund jeg så ham for en tid tilbake. Det han gjorde i går var helt ekstremt. Forøvrig har jeg hele veien sett for meg at han endte opp på midten, men han har strekt seg såpass at jeg ikke er like sikker.
Og vi må jo ta med at han har mistet mye tid i Liverpool med skade. Wow!

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Bajcetic ser veldig imponerende ut, og mye Pedri i det han driver med. Ser ikke bort i fra at han kan bli en bedre spiller enn Pedri om noen år.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knaxern skrev: fre jul 22, 2022 5:16 pm Bajcetic ser veldig imponerende ut, og mye Pedri i det han driver med. Ser ikke bort i fra at han kan bli en bedre spiller enn Pedri om noen år.
Pedri? Roter du med Jones eller Carvalho nå?
Den naturlig sammenligningen til Bajcetic vil vel være Fabinho. Om man først skal finne en.

TerryMcDermott

Legg inn av TerryMcDermott »

--- Kanskje Knaxern egentlig mente Rodri? Lett å ta feil på tastaturet!

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Wa11in skrev: fre jul 22, 2022 5:31 pm
Knaxern skrev: fre jul 22, 2022 5:16 pm Bajcetic ser veldig imponerende ut, og mye Pedri i det han driver med. Ser ikke bort i fra at han kan bli en bedre spiller enn Pedri om noen år.
En veldig rar sammenligning, både kvalitets-, men ikke minst typemessig. Stor forskjell. Pedri er et godt stykke foran, og det sier jeg som stor fan av Bajcetic.

Men de gjør jo helt ulike ting på banen, og det føles derfor helt sært å skulle sammenligne dem.
Selvsagt stor kvalitetsforskjell pdd. Men så er Pedri 02, mens Bajcetic er 04.

En del ulikheter og noen likheter, men enig i at Bajcetic muligens ikke vil klare å mestre begge posisjonene på midten slik Pedri kan. Vil nok være mer naturlig å sammenligne han med Nico og Rodri. Kan jo fort være at han velger Serbia også om han havner bak begge de to etterhvert.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 5:57 pm
Knaxern skrev: fre jul 22, 2022 5:16 pm Bajcetic ser veldig imponerende ut, og mye Pedri i det han driver med. Ser ikke bort i fra at han kan bli en bedre spiller enn Pedri om noen år.
Pedri? Roter du med Jones eller Carvalho nå?
Den naturlig sammenligningen til Bajcetic vil vel være Fabinho. Om man først skal finne en.
Carvalho og Jones er nok mer like Gavi enn Pedri.

Men er enig i at man heller kan sammenligne Bajcetic med Fabinho, Rodri, Nico, osv.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knaxern skrev: fre jul 22, 2022 6:47 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 5:57 pm
Knaxern skrev: fre jul 22, 2022 5:16 pm Bajcetic ser veldig imponerende ut, og mye Pedri i det han driver med. Ser ikke bort i fra at han kan bli en bedre spiller enn Pedri om noen år.
Pedri? Roter du med Jones eller Carvalho nå?
Den naturlig sammenligningen til Bajcetic vil vel være Fabinho. Om man først skal finne en.
Carvalho og Jones er nok mer like Gavi enn Pedri.

Men er enig i at man heller kan sammenligne Bajcetic med Fabinho, Rodri, Nico, osv.
Hehe… Ser du egentlig fotball?

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Wa11in skrev: fre jul 22, 2022 6:51 pm Du kan fint sammenligne da Pedri var på samme alder, forskjellen er like slående da.

Pedri mestrer ikke å spille som den dypeste i en 3er på midten. Han spiller som indreløper, men vikarierer på kanten, akkurat slik Iniesta gjorde før han.

Bajcetic veksler mellom å spille stopper og def. midt. For U18 spilte han desidert flest minutter som stopper i fjor.

Det er med andre ord en fullstendig fjern sammenligning, og Bajcetics landlagsfremtid kommer til å være fullstendig uavhengig av hvordan han stiller i forhold til Pedri i køen.

Nico og Rodri derimot -langt mer naturlige sammenligninger.
Godt mulig, Pedri er jo selvsagt enestående. Liverpool er nok ikke helt der.

Pedri klarer fint den dype rollen, men med Busquets og FdJ, så har ikke bheovet vært der.

Ingen som har sagt noe om at Pedri skal ha noe å si for landslagsfremtiden til Bajcevic.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 7:00 pm
Knaxern skrev: fre jul 22, 2022 6:47 pm
markantovertak skrev: fre jul 22, 2022 5:57 pm

Pedri? Roter du med Jones eller Carvalho nå?
Den naturlig sammenligningen til Bajcetic vil vel være Fabinho. Om man først skal finne en.
Carvalho og Jones er nok mer like Gavi enn Pedri.

Men er enig i at man heller kan sammenligne Bajcetic med Fabinho, Rodri, Nico, osv.
Hehe… Ser du egentlig fotball?
Haha... Ok!

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Wa11in skrev: fre jul 22, 2022 7:08 pm
Knaxern skrev: fre jul 22, 2022 7:04 pm Pedri klarer fint den dype rollen, men med Busquets og FdJ, så har ikke bheovet vært der.
For en fullstendig fjern måte å diskutere på... Hvorfor ikke kaste inn håndkledet, og innrømme at du kasta ut litt synsing om ting du overhodet ikke har peiling på? Basert på alt du har skrevet her de siste timene, så tyder det på at du har sett sånn ca. 0 minutter av de spillerne du namedropper.

- Jeg synes Darwin Nunez har mye Puyol i seg

- Jammen Nunez spiller jo på topp, ikke i midtforsvaret..?

- Nei, men han hadde klart det helt fint, han har bare ikke trengt å spille der.

Yeah
Jeg kjenner godt nok til stråmannsdiskusjonen din, så selvsagt ikke noe vits å diskutere de oppdiktede sammenligningene dine.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Knaxern skrev: fre jul 22, 2022 7:04 pm
Wa11in skrev: fre jul 22, 2022 6:51 pm Du kan fint sammenligne da Pedri var på samme alder, forskjellen er like slående da.

Pedri mestrer ikke å spille som den dypeste i en 3er på midten. Han spiller som indreløper, men vikarierer på kanten, akkurat slik Iniesta gjorde før han.

Bajcetic veksler mellom å spille stopper og def. midt. For U18 spilte han desidert flest minutter som stopper i fjor.

Det er med andre ord en fullstendig fjern sammenligning, og Bajcetics landlagsfremtid kommer til å være fullstendig uavhengig av hvordan han stiller i forhold til Pedri i køen.

Nico og Rodri derimot -langt mer naturlige sammenligninger.
Godt mulig, Pedri er jo selvsagt enestående. Liverpool er nok ikke helt der.

Pedri klarer fint den dype rollen, men med Busquets og FdJ, så har ikke bheovet vært der.

Ingen som har sagt noe om at Pedri skal ha noe å si for landslagsfremtiden til Bajcevic.
Det var bare et tidsspørsmål før Liverpool-bashingen kom.

Når man ser på unge spillere og prøver å gi referansepunkt så er det ikke slik at man nødvendigvis mener at spillerne er like gode. Det handler gjerne om spillestil og roller de fyller, eller styrker og svakheter spillerne har. Altså hvem man minner om.
På denne måten kan man si at en Eliteseriespiller minner om Zidane, eller Messi. Kvaliteten vil da åpenbart være på et annet nivå, men det kan handle om hvor de trives på banen, og hva de gjør der.

Bajcetic er fersk. Jeg klarer ikke å gi en god referanse på en spiller som jeg så langt har sett mest som stopper, og litt som tydelig DM. Men Pedri? Nei.

Når det gjelder feks Jones så tipper jeg at hans heatmap som Liverpoolspiller er nesten nøyaktig lik Pedris som Barcaspiller.

Knaxern

Legg inn av Knaxern »

Wa11in skrev: fre jul 22, 2022 7:25 pm Stråmenn? Hvor finner du det i innlegget mitt?

Sikter du til den oppdiktede sammenligningen, hvor jeg latterliggjør ditt hjelpeløse forsøk på å sammenligne Bajcetic med Pedri? I så fall må du lese deg litt opp på hva stråmansargumentasjon faktisk er, for du er milevis unna å treffe blink her.

Påstanden jeg fremmer er følgende: Knaxeren mener at "Bajcetic har mye Pedri i seg". Det er ingen stråmann, det står jo beviselig i et innlegg signert deg for noen timer siden. Denne påstanden er så absurd at jeg velger å skape en alternativ sammenligning, for å vise hvor fjern og feilaktig din opprinnelige påstand er.

Nr 1: Det ser teit ut når du kaster ut søl om spillere som du tilsynelatende aldri har sett spille fotball. Det hjelper ikke at du blir furt på meg når jeg påpeker det.

Nr. 2: Det ser også teit ut når du tar i bruk begreper du ikke ser ut til å forstå betydningen av, noe din bruk av "Stråmannsdiskusjon" kan tyde på.
Sikter til ditt tidligere innlegg angående landslagsfremtiden til Bajcetic.

Det er jo du som ser teit ut når du sammenligner en stopper med en spiss. Jeg sammenligner en midtbanespiller med en midtbanespiller.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»