Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
markantovertak

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av markantovertak »

Harduetforslag skrev: søn jul 03, 2022 2:32 pm
Crynix skrev: søn jul 03, 2022 2:14 pm
Hodor skrev: lør jul 02, 2022 9:33 pm

Leser det som at Barca vil beholde Frenkie hvis han går med på å redusere lønna. Da har vi i det minste midler igjen til Anthony eller hvem vi nå skal ha

(med mindre dette er et forsøk fra Barca på å gjøre De Jong til «skurken» før overgangen skjer)
Tviler på at det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken da det er allmennkunnskap at skurken er Bartomeu, som ga spillere spinnville kontrakter like før han gikk av som president for å lage et helvete for etterfølgeren. FDJ er også såpass godt likt blant supporterne at et potensielt forsøk på å distansere seg fra FDJ fort kan slå tilbake på klubben.

Barca har nok hele tiden vært keen på å beholde han, men de har ligget godt over lønnstaket for å kunne registrere spillere. 30. juni var slutten på regnskapsåret for 21/22-sesongen, og så vidt jeg har fått med meg har blant annet Pique, Umtiti, Alba (?), Sergi Roberto og Busquets tatt massive lønnskutt for å bidra til å berge klubben. Jeg kjenner ikke reglene ang lønnstaket eller om det er noen deadline, på lik linje som 30. juni var for regnskapsåret, for når de må være innafor en viss lønnsutgift. En bekjent av meg som er Barca-supporter mener de klarer det nå som Dembele har forlatt klubben og hvis Lenglet lånes ut og lånende klubb dekker full lønn, uten at jeg kan verifisere dette.
Er det ikke først og fremst snakk om utsettelser av utbetalingene, hvertfall for Pique sin del. Det kan godt hende han også har akseptert lønnskutt, men de er vel samtidig skyldig han bruttonasjonalproduktet til et lite land i Afrika

Hvorvidt det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken er vel en annen sak, men man sier jo rett ut at skal han ha forhåpninger om å bli så må han akseptere en helt annen lønn, implisitt at hvis han forlater klubben så er det fordi han ikke ønsker å bli og ikke fordi Barcelona må selge fordi de er driftet dårligere enn amatørklubber.

Ellers må de jo gjerne påstå at de ikke har noen intensjoner om å selge, men allikevel forhandler vi om pris og personlige betingelser.
Barcelona trenger helt åpenbart penger. I form av sunnere lønnsstruktur og mer akutt, ved salg av spillere.
Når man tar med i betraktningene Frenkies høyst mediokre karriere i Barcelona så er det neppe noen tvil om at klubben selger ham, om de får nok penger. Jeg har veldig vondt for å tro at Barcelona tenker han er verdt det han i dag koster klubben pluss overgangssum, noe vel også Laporta sier indirekte.
Så da spørs det rett og slett om det ikke er nederlenderen sjøl som ikke har all verdens lyst på å bytte til Man Utd?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 2:42 pm Så da spørs det rett og slett om det ikke er nederlenderen sjøl som ikke har all verdens lyst på å bytte til Man Utd?
Det kan godt hende at det hele faller ned på at Frenkie ikke ønsker å komme, men hadde det vært åpenbart så hadde neppe Ten Hag vært så opptatt av å hente han heller, det er jo ikke som om de ikke har snakket sammen. Bortsett fra når Moyes insisterte på at det var en jævla god ide å pushe på for å signere Fabregas og Bale (som mer eller mindre var klar for Real Madrid), så er det ikke ofte vi kjører på for å hente spillere som ikke har interesse av å komme til klubben.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Harduetforslag skrev: søn jul 03, 2022 2:54 pm
markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 2:42 pm Så da spørs det rett og slett om det ikke er nederlenderen sjøl som ikke har all verdens lyst på å bytte til Man Utd?
Det kan godt hende at det hele faller ned på at Frenkie ikke ønsker å komme, men hadde det vært åpenbart så hadde neppe Ten Hag vært så opptatt av å hente han heller, det er jo ikke som om de ikke har snakket sammen. Bortsett fra når Moyes insisterte på at det var en jævla god ide å pushe på for å signere Fabregas og Bale (som mer eller mindre var klar for Real Madrid), så er det ikke ofte vi kjører på for å hente spillere som ikke har interesse av å komme til klubben.
Ja det er det som er litt pussig. ETH ville neppe gått all in på dette uten å vite noe. Forvirrende saga rett og slett.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Dersom denne overgangen ikke skulle bli noe av er det innlysende at det handler om hva FdJ selv har ønsket. Barcelona har ikke plutselig ombestemt. Da virker det mer trolig at spilleren gjør det. Og dette har strengt tatt alltid virket litt snodig.

Man Utd over Barcelona? For en nederlender med bakgrunn fra Ajax? Når han allerede har etablert seg i Barcelona. Manchester over Barcelona? Spania over England?

Man kan gjerne si at Barcelona er et rot, men sportslig, som tross alt er hva som betyr noe for spillerne, har Barcelona vært vesentlig bedre enn Man Utd i ganske mange år. Og selv om ikke Frenkie har vært en braksuksess har han vært bankers hver sesong. Busquets, som på et vis er den som blokkerer muligheten hans for drømmerollen, er 34 år.

Er det slik at litt høyere lønn (potensielt) og EtH veier opp for alt dette? Vi får håpe det. Jeg tror han vil være den viktigste signeringen vi har gjort på femten-tyve år.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Hvis du slår opp grunnspill i leksikon, så får du opp Frenkie de Jong.

Lezah

Legg inn av Lezah »

markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 2:42 pm Når man tar med i betraktningene Frenkies høyst mediokre karriere i Barcelona så er det neppe noen tvil om at klubben selger ham, om de får nok penger.
Interessant å se hvor forskjellig (et par) Pool-supportere her inne rater FDJ i Barca kontra....supportere av Barca (skal sies jeg på stående fot forholder meg til en redegjørelse fra 1 person her inne, så mulig han er dum og ikke følger Barca/FDJ riktig) og tilsynelatende Xavi.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Harduetforslag skrev: søn jul 03, 2022 2:32 pm
Crynix skrev: søn jul 03, 2022 2:14 pm
Hodor skrev: lør jul 02, 2022 9:33 pm

Leser det som at Barca vil beholde Frenkie hvis han går med på å redusere lønna. Da har vi i det minste midler igjen til Anthony eller hvem vi nå skal ha

(med mindre dette er et forsøk fra Barca på å gjøre De Jong til «skurken» før overgangen skjer)
Tviler på at det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken da det er allmennkunnskap at skurken er Bartomeu, som ga spillere spinnville kontrakter like før han gikk av som president for å lage et helvete for etterfølgeren. FDJ er også såpass godt likt blant supporterne at et potensielt forsøk på å distansere seg fra FDJ fort kan slå tilbake på klubben.

Barca har nok hele tiden vært keen på å beholde han, men de har ligget godt over lønnstaket for å kunne registrere spillere. 30. juni var slutten på regnskapsåret for 21/22-sesongen, og så vidt jeg har fått med meg har blant annet Pique, Umtiti, Alba (?), Sergi Roberto og Busquets tatt massive lønnskutt for å bidra til å berge klubben. Jeg kjenner ikke reglene ang lønnstaket eller om det er noen deadline, på lik linje som 30. juni var for regnskapsåret, for når de må være innafor en viss lønnsutgift. En bekjent av meg som er Barca-supporter mener de klarer det nå som Dembele har forlatt klubben og hvis Lenglet lånes ut og lånende klubb dekker full lønn, uten at jeg kan verifisere dette.
Er det ikke først og fremst snakk om utsettelser av utbetalingene, hvertfall for Pique sin del. Det kan godt hende han også har akseptert lønnskutt, men de er vel samtidig skyldig han bruttonasjonalproduktet til et lite land i Afrika

Hvorvidt det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken er vel en annen sak, men man sier jo rett ut at skal han ha forhåpninger om å bli så må han akseptere en helt annen lønn, implisitt at hvis han forlater klubben så er det fordi han ikke ønsker å bli og ikke fordi Barcelona må selge fordi de er driftet dårligere enn amatørklubber.

Ellers må de jo gjerne påstå at de ikke har noen intensjoner om å selge, men allikevel forhandler vi om pris og personlige betingelser.
Piqué har, etter hva jeg har forstått, akseptert utsettelse av utbetalinger pålydende €40m. Samtidig har han også tatt et lønnskutt og tjener nå etter rapportene €3m årlig. Jeg vet ikke helt hvordan Barca tenker å håndtere denne saken når Pique nå tilsynelatende har blitt fortalt at han kan pakke snippesken.

De legger uten tvil press på Frenkie ja, men jeg opplever det ikke som noen demonisering heller. Slik jeg har forstått det handler det litt om klubbens sportslige overlevelse også - ryker de på lønnstaket (igjen..) vil de få enda hardere "sanksjoner". Klubben vil reduseres fra å være en toppklubb til en middelmådighet. Short term success = long term survival. Et nødvendige vil kanskje være å selge en spiller de aller helst vil beholde, og samtidig bevare egeninteresser underveis i forhandlingene.

Sånn sett har utsagnet om at de ikke har noen intensjon om å selge, samtidig som de sitter ved forhandlingsbordet en måned i strekk for å forhandle salget, liten troverdighet.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Pique kan leve greit på de snuskete pengene fra Saudi-opplegget, dårlig eksempel, bitches.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

Crynix skrev: søn jul 03, 2022 3:57 pm
Harduetforslag skrev: søn jul 03, 2022 2:32 pm
Crynix skrev: søn jul 03, 2022 2:14 pm

Tviler på at det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken da det er allmennkunnskap at skurken er Bartomeu, som ga spillere spinnville kontrakter like før han gikk av som president for å lage et helvete for etterfølgeren. FDJ er også såpass godt likt blant supporterne at et potensielt forsøk på å distansere seg fra FDJ fort kan slå tilbake på klubben.

Barca har nok hele tiden vært keen på å beholde han, men de har ligget godt over lønnstaket for å kunne registrere spillere. 30. juni var slutten på regnskapsåret for 21/22-sesongen, og så vidt jeg har fått med meg har blant annet Pique, Umtiti, Alba (?), Sergi Roberto og Busquets tatt massive lønnskutt for å bidra til å berge klubben. Jeg kjenner ikke reglene ang lønnstaket eller om det er noen deadline, på lik linje som 30. juni var for regnskapsåret, for når de må være innafor en viss lønnsutgift. En bekjent av meg som er Barca-supporter mener de klarer det nå som Dembele har forlatt klubben og hvis Lenglet lånes ut og lånende klubb dekker full lønn, uten at jeg kan verifisere dette.
Er det ikke først og fremst snakk om utsettelser av utbetalingene, hvertfall for Pique sin del. Det kan godt hende han også har akseptert lønnskutt, men de er vel samtidig skyldig han bruttonasjonalproduktet til et lite land i Afrika

Hvorvidt det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken er vel en annen sak, men man sier jo rett ut at skal han ha forhåpninger om å bli så må han akseptere en helt annen lønn, implisitt at hvis han forlater klubben så er det fordi han ikke ønsker å bli og ikke fordi Barcelona må selge fordi de er driftet dårligere enn amatørklubber.

Ellers må de jo gjerne påstå at de ikke har noen intensjoner om å selge, men allikevel forhandler vi om pris og personlige betingelser.
Piqué har, etter hva jeg har forstått, akseptert utsettelse av utbetalinger pålydende €40m. Samtidig har han også tatt et lønnskutt og tjener nå etter rapportene €3m årlig. Jeg vet ikke helt hvordan Barca tenker å håndtere denne saken når Pique nå tilsynelatende har blitt fortalt at han kan pakke snippesken.

De legger uten tvil press på Frenkie ja, men jeg opplever det ikke som noen demonisering heller. Slik jeg har forstått det handler det litt om klubbens sportslige overlevelse også - ryker de på lønnstaket (igjen..) vil de få enda hardere "sanksjoner". Klubben vil reduseres fra å være en toppklubb til en middelmådighet. Short term success = long term survival. Et nødvendige vil kanskje være å selge en spiller de aller helst vil beholde, og samtidig bevare egeninteresser underveis i forhandlingene.

Sånn sett har utsagnet om at de ikke har noen intensjon om å selge, samtidig som de sitter ved forhandlingsbordet en måned i strekk for å forhandle salget, liten troverdighet.
Han la vel selv ut lønnsutbetaling (50% av lønna) på 2,3mill euro, så han har vel da omtrent 4,6mill i året. Uansett er det jo ikke akkurat småtteri å ha nærmere €40mill utestående, en sum Barcelona neppe har lyst, eller mulighet, til å betale med det første.

Det er helt greit at det ikke er noen demonisering, spilleren kan jo tross alt ende opp med å bli i klubben, signalet er jo uansett ganske så tydelig, Barcelona er ikke interessert i å ha spilleren gående på en dyr kontrakt.

Så får vi se hvor dette ender.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Harduetforslag skrev: søn jul 03, 2022 4:35 pm
Crynix skrev: søn jul 03, 2022 3:57 pm
Harduetforslag skrev: søn jul 03, 2022 2:32 pm

Er det ikke først og fremst snakk om utsettelser av utbetalingene, hvertfall for Pique sin del. Det kan godt hende han også har akseptert lønnskutt, men de er vel samtidig skyldig han bruttonasjonalproduktet til et lite land i Afrika

Hvorvidt det er nødvendig å gjøre FDJ til skurken er vel en annen sak, men man sier jo rett ut at skal han ha forhåpninger om å bli så må han akseptere en helt annen lønn, implisitt at hvis han forlater klubben så er det fordi han ikke ønsker å bli og ikke fordi Barcelona må selge fordi de er driftet dårligere enn amatørklubber.

Ellers må de jo gjerne påstå at de ikke har noen intensjoner om å selge, men allikevel forhandler vi om pris og personlige betingelser.
Piqué har, etter hva jeg har forstått, akseptert utsettelse av utbetalinger pålydende €40m. Samtidig har han også tatt et lønnskutt og tjener nå etter rapportene €3m årlig. Jeg vet ikke helt hvordan Barca tenker å håndtere denne saken når Pique nå tilsynelatende har blitt fortalt at han kan pakke snippesken.

De legger uten tvil press på Frenkie ja, men jeg opplever det ikke som noen demonisering heller. Slik jeg har forstått det handler det litt om klubbens sportslige overlevelse også - ryker de på lønnstaket (igjen..) vil de få enda hardere "sanksjoner". Klubben vil reduseres fra å være en toppklubb til en middelmådighet. Short term success = long term survival. Et nødvendige vil kanskje være å selge en spiller de aller helst vil beholde, og samtidig bevare egeninteresser underveis i forhandlingene.

Sånn sett har utsagnet om at de ikke har noen intensjon om å selge, samtidig som de sitter ved forhandlingsbordet en måned i strekk for å forhandle salget, liten troverdighet.
Han la vel selv ut lønnsutbetaling (50% av lønna) på 2,3mill euro, så han har vel da omtrent 4,6mill i året. Uansett er det jo ikke akkurat småtteri å ha nærmere €40mill utestående, en sum Barcelona neppe har lyst, eller mulighet, til å betale med det første.

Det er helt greit at det ikke er noen demonisering, spilleren kan jo tross alt ende opp med å bli i klubben, signalet er jo uansett ganske så tydelig, Barcelona er ikke interessert i å ha spilleren gående på en dyr kontrakt.

Så får vi se hvor dette ender.
Ja, setter ikke penger på om FdJ kommer til United eller ikke...

Kanskje en digresjon og kjent fra tidligere, men måten Barca har blitt drevet på tegner jo et bilde av en klubb som har vært teknisk konkurs i lang tid og enda får de holde på! (med noen restriksjoner/betingelser)

En bedrift ville forlengst ha blitt tvunget til forhandlinger med kreditorene, måtte ha realisert alt salgbart, innløst gjeld, kuttet "til beinet" på utgifter/kostnader for så kanskje å holde seg solvente.
De er ikke unike i en slik sammenheng og bare klubben er stor&tradisjonsrik nok skyver man problemene foran seg, "øser ut av en lekk båt for harde livet," og prøver å holde stø kurs mot en hildring av land!

Ikke en helt relevant sammenligning kanskje, gitt at det er fotballklubber (tradisjon, kultur, pasjon, identitet, føleri, brød&sirkus, etc) vi snakker om, som ikke har med fornuft å gjøre og virker adskilt fra et sivilsamfunn sine ellers grunnleggende og nødvendige lover&regler for å fungere.
Galskap!

FdJ burde gått på tvangssalg til United men det ville vel vært like ille..?! ;)

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Er det i morgen the big boys er tilbake på trening? Ronaldo er vel pliktet til å møte opp.

Jack

Legg inn av Jack »


arknath

Legg inn av arknath »

Glazers out

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Martinez sitter på gjerdet mellom Arsenal og United ifølge Marcel Van Der Kraan.

Malacia er den eneste som er i nærheten av klar..

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Hetfield skrev: søn jul 03, 2022 9:32 pm Martinez sitter på gjerdet mellom Arsenal og United ifølge Marcel Van Der Kraan.

Malacia er den eneste som er i nærheten av klar..
Han velger United da. 100% sikker på det.

Corvus

Legg inn av Corvus »

Lezah skrev: søn jul 03, 2022 3:53 pm
markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 2:42 pm Når man tar med i betraktningene Frenkies høyst mediokre karriere i Barcelona så er det neppe noen tvil om at klubben selger ham, om de får nok penger.
Interessant å se hvor forskjellig (et par) Pool-supportere her inne rater FDJ i Barca kontra....supportere av Barca (skal sies jeg på stående fot forholder meg til en redegjørelse fra 1 person her inne, så mulig han er dum og ikke følger Barca/FDJ riktig) og tilsynelatende Xavi.
Det er vel veldig få som vil hevde at FDJ har vært noen overveldende suksess i Barca..

Lezah

Legg inn av Lezah »

Corvus skrev: søn jul 03, 2022 9:48 pm
Lezah skrev: søn jul 03, 2022 3:53 pm
markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 2:42 pm Når man tar med i betraktningene Frenkies høyst mediokre karriere i Barcelona så er det neppe noen tvil om at klubben selger ham, om de får nok penger.
Interessant å se hvor forskjellig (et par) Pool-supportere her inne rater FDJ i Barca kontra....supportere av Barca (skal sies jeg på stående fot forholder meg til en redegjørelse fra 1 person her inne, så mulig han er dum og ikke følger Barca/FDJ riktig) og tilsynelatende Xavi.
Det er vel veldig få som vil hevde at FDJ har vært noen overveldende suksess i Barca..
Tror ikke jeg eller andre har sagt han er verdens beste spiller, men en som i all fall ser Barca mer enn meg (kanskje deg også?) og som er en oppegående fyr har nå i all fall tenkt følgende: viewtopic.php?p=722150#p722150

Fernandovonarb

Legg inn av Fernandovonarb »

Er det korrekt at dere har 0 signeringer, flere ut, og tråden har 37 sider? Interessen er upåklagelig er min konklusjon.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Lezah skrev: søn jul 03, 2022 10:01 pm
Corvus skrev: søn jul 03, 2022 9:48 pm
Lezah skrev: søn jul 03, 2022 3:53 pm

Interessant å se hvor forskjellig (et par) Pool-supportere her inne rater FDJ i Barca kontra....supportere av Barca (skal sies jeg på stående fot forholder meg til en redegjørelse fra 1 person her inne, så mulig han er dum og ikke følger Barca/FDJ riktig) og tilsynelatende Xavi.
Det er vel veldig få som vil hevde at FDJ har vært noen overveldende suksess i Barca..
Tror ikke jeg eller andre har sagt han er verdens beste spiller, men en som i all fall ser Barca mer enn meg (kanskje deg også?) og som er en oppegående fyr har nå i all fall tenkt følgende: viewtopic.php?p=722150#p722150
Dette krasjet vel ikke veldig med hva «vi Liverpool-supportere» sier heller?

Jeg er forøvrig veldig sikker på at ETH får det beste ut av FdJ, om han flytter til England. Men at Frenkie er såpass om for posisjon og hvordan laget spiller som din Barca-supporter beskriver bør bekymre litt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 10:35 pm
Lezah skrev: søn jul 03, 2022 10:01 pm
Corvus skrev: søn jul 03, 2022 9:48 pm

Det er vel veldig få som vil hevde at FDJ har vært noen overveldende suksess i Barca..
Tror ikke jeg eller andre har sagt han er verdens beste spiller, men en som i all fall ser Barca mer enn meg (kanskje deg også?) og som er en oppegående fyr har nå i all fall tenkt følgende: viewtopic.php?p=722150#p722150
Dette krasjet vel ikke veldig med hva «vi Liverpool-supportere» sier heller?

Jeg er forøvrig veldig sikker på at ETH får det beste ut av FdJ, om han flytter til England. Men at Frenkie er såpass om for posisjon og hvordan laget spiller som din Barca-supporter beskriver bør bekymre litt.
Høyst medioker og god er vel litt forskjellig?

Jeg har ikke sett ham så mye i Barca, men hadde helt klart helst sett inn en mer typisk CDM personlig. Men ETH har fort en plan, da.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Lezah skrev: søn jul 03, 2022 10:39 pm
markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 10:35 pm
Lezah skrev: søn jul 03, 2022 10:01 pm

Tror ikke jeg eller andre har sagt han er verdens beste spiller, men en som i all fall ser Barca mer enn meg (kanskje deg også?) og som er en oppegående fyr har nå i all fall tenkt følgende: viewtopic.php?p=722150#p722150
Dette krasjet vel ikke veldig med hva «vi Liverpool-supportere» sier heller?

Jeg er forøvrig veldig sikker på at ETH får det beste ut av FdJ, om han flytter til England. Men at Frenkie er såpass om for posisjon og hvordan laget spiller som din Barca-supporter beskriver bør bekymre litt.
Høyst medioker og god er vel litt forskjellig?

Jeg har ikke sett ham så mye i Barca, men hadde helt klart helst sett inn en mer typisk CDM personlig. Men ETH har fort en plan, da.
En av oss er supporter, tipper diffen ligger der. Jeg er veldig enig i alt han skriver egentlig. Men god? Nja, ok, pari, medioker, grei. Noe slikt heller.
Sist redigert av markantovertak den søn jul 03, 2022 10:58 pm, redigert 1 gang totalt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Fernandovonarb skrev: søn jul 03, 2022 10:19 pm Er det korrekt at dere har 0 signeringer, flere ut, og tråden har 37 sider? Interessen er upåklagelig er min konklusjon.
United engasjerer på en måte ingen andre klubber i nærheten av. Ikke at det er noe nytt da, med all respekt.

Lezah

Legg inn av Lezah »

markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 10:47 pm
Lezah skrev: søn jul 03, 2022 10:39 pm
markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 10:35 pm

Dette krasjet vel ikke veldig med hva «vi Liverpool-supportere» sier heller?

Jeg er forøvrig veldig sikker på at ETH får det beste ut av FdJ, om han flytter til England. Men at Frenkie er såpass om for posisjon og hvordan laget spiller som din Barca-supporter beskriver bør bekymre litt.
Høyst medioker og god er vel litt forskjellig?

Jeg har ikke sett ham så mye i Barca, men hadde helt klart helst sett inn en mer typisk CDM personlig. Men ETH har fort en plan, da.
En av oss er supporter, tipper diffen ligger der.
Og en har et markant overtak.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

Lezah skrev: søn jul 03, 2022 10:57 pm
markantovertak skrev: søn jul 03, 2022 10:47 pm
Lezah skrev: søn jul 03, 2022 10:39 pm

Høyst medioker og god er vel litt forskjellig?

Jeg har ikke sett ham så mye i Barca, men hadde helt klart helst sett inn en mer typisk CDM personlig. Men ETH har fort en plan, da.
En av oss er supporter, tipper diffen ligger der.
Og en har et markant overtak.
Som sagt, kommer Frenkie til Man Utd skal han være en av de/den viktigste spilleren(e). Det kommer til å kle ham godt, og løfte ham fra det han presterer i Barca.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »


Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

rommegrot skrev: søn jul 03, 2022 11:40 pm
Synd at det finnes mennesker som tror på dette

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Ale skrev: søn jul 03, 2022 11:44 pm Folk har faktisk fortsatt trua på at Frenkie kommer.

Bless you.
Altså, jeg vet egentlig ikke hva jeg tror lengere. Når de er så langt inne i forhandlingene, så skal det mye til for at det går i vasken.

Det hadde jo blitt tidenes driti på leggen opplegg hvis United ikke får i stand denne overgangen.

Bongis

Legg inn av Bongis »

rommegrot skrev: søn jul 03, 2022 11:49 pm
Ale skrev: søn jul 03, 2022 11:44 pm Folk har faktisk fortsatt trua på at Frenkie kommer.

Bless you.
Altså, jeg vet egentlig ikke hva jeg tror lengere. Når de er så langt inne i forhandlingene, så skal det mye til for at det går i vasken.

Det hadde jo blitt tidenes driti på leggen opplegg hvis United ikke får i stand denne overgangen.

Jeg tror det er som du sier, de ville ikke kommet så langt i forhandlingene, hvis ikke det var noe håp fra spilleren selv. Ja,han vil sikkert bli i Barcelona, men det betyr nødvendigvis ikke at han ikke vil til United. Det er to forskjellige ting.

Det er en god grunn for at vi ikke har hørt rykter om Håland på måneder, og Nunez på ukesvis. Nettopp fordi en overgang ikke var aktuell i det ryktene begynte å svinne hen.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »


Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

tbb skrev: lør jul 02, 2022 7:15 pm
Eddie skrev: lør jul 02, 2022 7:04 pm
Tinkler skrev: lør jul 02, 2022 7:02 pm Så lenge vi får forsterket laget offensivt er det helt riktig å selge Ronaldo
Problemet er hvem skal man hente. Vi trenger virkelig noen som kan garantere mål, jeg har null tro på at Martial eller Rashford kan ta seg av den oppgaven.
Helt sikkert en likviditetsutfordring der, men hva med Joao Felix? Rent kostnadsmessig har Ronaldo så høy lønn at en skulle tro det lot seg gjøre?

Noe ala:

- Felix for Ronaldo/Cavani,
- Frenkie for Pogba,
- Malacia for Telles,
- Eriksen for Lingard
- Martinez for Jones/Bailly

I tillegg har man kvittet seg med Matic og Mata.

Så hører det med til historien at noe av kostnaden til Ronaldo helt sikkert er noe Glazer kunne leve med pga høy kommersiell verdi.
Totalt sett har man nok kommet veldig styrket ut med en slik overgangssommer. På sikt er tror jeg Felix ville vært en kanonsignering, mye fotball i den karen. Prisen dog ville jo vært interessant, selv om AM har noen økonomiske utfordringer.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»