Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
fugletitteren

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av fugletitteren »

Jack_Daniels skrev: ons apr 27, 2022 1:39 pm PSG har offisielt tilbudt kontrakt til viruset Paul Pogba.

Good riddance!

Flott!
Deler av psg fansen har allerede uttrykt at de for all del ikke vil ha ham i klubben, så helt ok om han ender der, og skaper mer uro enn det som alt er i den skiten klubben.
Forøvrig er nok det å spille for et overlegent lag i en dårligere liga bra for Pogba.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: ons apr 27, 2022 10:57 pm Hvor god er egentlig Pau Torres? Klausul på 50-60 mill euro nå i sommer.
Jøss. Det er jo litt interessant.

Tror Pau Torres har noen kvaliteter EtH ville satt veldig pris på, men savner fortsatt en litt mer aggressiv, fysisk og atletisk stopper dersom vi henter han. Derfor Varane kjøpet irriterer meg slik.

Gvardiol er antakelig begge deler, men jeg tror ikke han er innenfor rekkevidde. Kounde virker også som er veldig bra alternativ.

Jeg tror Maguire/Torres kunne funket bra, men akkurat nå er jeg faktisk usikker på om Maguire noen gang vil klare å finne tilbake til seg selv i Man Utd.

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: tor apr 28, 2022 12:30 pm
Lezah skrev: ons apr 27, 2022 10:57 pm Hvor god er egentlig Pau Torres? Klausul på 50-60 mill euro nå i sommer.
Jøss. Det er jo litt interessant.

Tror Pau Torres har noen kvaliteter EtH ville satt veldig pris på, men savner fortsatt en litt mer aggressiv, fysisk og atletisk stopper dersom vi henter han. Derfor Varane kjøpet irriterer meg slik.

Gvardiol er antakelig begge deler, men jeg tror ikke han er innenfor rekkevidde. Kounde virker også som er veldig bra alternativ.

Jeg tror Maguire/Torres kunne funket bra, men akkurat nå er jeg faktisk usikker på om Maguire noen gang vil klare å finne tilbake til seg selv i Man Utd.
Rudiger på free..? United er ute av den dansen nå, men hvor langt strakk man seg egentlig? Venstrebeint også..

Lezah

Legg inn av Lezah »

Reddington skrev: tor apr 28, 2022 12:34 pm Rudiger på free..? United er ute av den dansen nå, men hvor langt strakk man seg egentlig? Venstrebeint også..
Romano mente vi tilbød mest penger, men at han ikke ville til en annen engelsk klubb. Fair play, det, pluss at ingen med vett i forstand drar til oss :)

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tor apr 28, 2022 12:30 pm Tror Pau Torres har noen kvaliteter EtH ville satt veldig pris på, men savner fortsatt en litt mer aggressiv, fysisk og atletisk stopper dersom vi henter han. Derfor Varane kjøpet irriterer meg slik.

Gvardiol er antakelig begge deler, men jeg tror ikke han er innenfor rekkevidde. Kounde virker også som er veldig bra alternativ.

Jeg tror Maguire/Torres kunne funket bra, men akkurat nå er jeg faktisk usikker på om Maguire noen gang vil klare å finne tilbake til seg selv i Man Utd.
De få gangene jeg har sett PT, så har han slått meg som en bedre VL-type. Vil helst ha markante oppgraderinger, eller typer vi ikke har. Herregud for et perfekt stopperpar vi hadde i Rio-Vidic. Gvardiol er en jeg liker godt. Men det blir dyrt, samtidig er det litt som da vi kjøpte Rio en stopper for de enste 10 årene. Men mtp at det "brenner" over hele linja er han nok utpriset (et norsk ord..?) i sommer.

Jack

Legg inn av Jack »

Mino Raiola er død, tydeligvis. Wow.


tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Lezah skrev: tor apr 28, 2022 1:31 pm
tbb skrev: tor apr 28, 2022 12:30 pm Tror Pau Torres har noen kvaliteter EtH ville satt veldig pris på, men savner fortsatt en litt mer aggressiv, fysisk og atletisk stopper dersom vi henter han. Derfor Varane kjøpet irriterer meg slik.

Gvardiol er antakelig begge deler, men jeg tror ikke han er innenfor rekkevidde. Kounde virker også som er veldig bra alternativ.

Jeg tror Maguire/Torres kunne funket bra, men akkurat nå er jeg faktisk usikker på om Maguire noen gang vil klare å finne tilbake til seg selv i Man Utd.
De få gangene jeg har sett PT, så har han slått meg som en bedre VL-type. Vil helst ha markante oppgraderinger, eller typer vi ikke har. Herregud for et perfekt stopperpar vi hadde i Rio-Vidic. Gvardiol er en jeg liker godt. Men det blir dyrt, samtidig er det litt som da vi kjøpte Rio en stopper for de enste 10 årene. Men mtp at det "brenner" over hele linja er han nok utpriset (et norsk ord..?) i sommer.
Skjønner hva du mener mht at han virker «litt» passiv. Men det kunne man si om Rio Ferdinand også. Det var en grunn til at det alltid ble slått opp at han nå hadde gått x-antall kamper uten å lage et frispark etc. Hadde jeg ikke opplevd Rio over så mange kamper hadde jeg nok vært mye mer skeptisk til den type midtstopper.

Jeg vet ikke om Pau Torres en nærmest Rio eller Lindeløf. Helt overordnet tror jeg han ville vært vår mest atletiske stopper. Høy, hurtig og «smidig», men det føles nesten litt waste når han er så duellsky? Det han tilfører i pasningsspillet er uansett helt spesielt, og helt sikkert grunnen til at han evnt er på blokken.

Uansett, med Solskjær ute kan det vel være behov for en ny PT på Carrington?

Saliph

Legg inn av Saliph »



Etter at vi måtte betale £50m for klovnen? Fuck. That.

Detvareingang

Legg inn av Detvareingang »

Saliph skrev: tor apr 28, 2022 3:34 pm

Etter at vi måtte betale £50m for klovnen? Fuck. That.
Må spørre, med tanke på pris og kvalitet tatt i betraktning, er AWB den største floppen i PL historien av backer? Det har jo vært masse mindre gode backer i PL opp over, men ikkje i den prisklassen som eg kommer på, Mendy kanskje, men han hadde hvertfall litt kvaliteter framover.

Eg er faktisk seriøs når eg mener at AWB er ein av dei dårligeste backene i PL, har vel nesten aldri sett ein dårligere back offensivt, lurer veldig på dei så på når dei fulgte han i Palace tiden. Eg er kanskje ikkje veldig nøytral her, for han har irritert meg ganske masse siden han kom.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »



Denne linken har jeg veldig sans for. Kjenner ikke noe særlig til spilleren, men tenker på profil (posisjon, alder, pris etc). Høres ikke helt usannsynlig ut heller…

Akkurat denne type kjøp har vi ikke vært gode på de siste årene.

Helt overordnet virker han dessuten som en veldig spennende back.

Bakkus

Legg inn av Bakkus »

Detvareingang skrev: tor apr 28, 2022 8:46 pm
Saliph skrev: tor apr 28, 2022 3:34 pm

Etter at vi måtte betale £50m for klovnen? Fuck. That.
Må spørre, med tanke på pris og kvalitet tatt i betraktning, er AWB den største floppen i PL historien av backer? Det har jo vært masse mindre gode backer i PL opp over, men ikkje i den prisklassen som eg kommer på, Mendy kanskje, men han hadde hvertfall litt kvaliteter framover.

Eg er faktisk seriøs når eg mener at AWB er ein av dei dårligeste backene i PL, har vel nesten aldri sett ein dårligere back offensivt, lurer veldig på dei så på når dei fulgte han i Palace tiden. Eg er kanskje ikkje veldig nøytral her, for han har irritert meg ganske masse siden han kom.
Han har ihvertfall en av de dårligste pasningsfotene i PLs historie

Forøvrig, så hadde Frenkie vært perfekt for oss, men tviler på at han drar fra Barca nå som de har skikkelig medvind og blod på tann foran neste sesong. Eneste som kan gjøre det en mulighet er Barcelonas finansielle problemer. Og Erik, såklart.

Saliph

Legg inn av Saliph »

tbb skrev: lør apr 30, 2022 6:49 pm

Denne linken har jeg veldig sans for. Kjenner ikke noe særlig til spilleren, men tenker på profil (posisjon, alder, pris etc). Høres ikke helt usannsynlig ut heller…

Akkurat denne type kjøp har vi ikke vært gode på de siste årene.

Helt overordnet virker han dessuten som en veldig spennende back.
Kjenner overhodet ikke til ham jeg heller, men ser spennende ut på youtube. Og det er nok for meg.

Men må da være mulig å få kjøpt ham for mindre enn £20m?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Saliph skrev: tor apr 28, 2022 3:34 pm Etter at vi måtte betale £50m for klovnen? Fuck. That.
Noen ganger må man bare bite i det sure epplet og innse at feilen var hos oss, ikke hos de andre som tok imot pengene. Det er vel en grunn til at det hele tiden snakkes om lån av våres spillere, og det er lönnen eller at klubben krever formye igjen.

AWB er en vi ikke har brukt for uansett, så alle sparte penger er bonus. Gi han bort om man slipper lönnen er en fin start, samtidig som man både rydder plass for nesteman i tillegg til å slippe endel fremtidige problemer (fyren har tross alt 2 år igjen av kontrakten). Å låne han ut i 2 år gir ikke mening.

Saliph

Legg inn av Saliph »

TrueTopRed skrev: lør apr 30, 2022 7:15 pm
Saliph skrev: tor apr 28, 2022 3:34 pm Etter at vi måtte betale £50m for klovnen? Fuck. That.
Noen ganger må man bare bite i det sure epplet og innse at feilen var hos oss, ikke hos de andre som tok imot pengene. Det er vel en grunn til at det hele tiden snakkes om lån av våres spillere, og det er lönnen eller at klubben krever formye igjen.

AWB er en vi ikke har brukt for uansett, så alle sparte penger er bonus. Gi han bort om man slipper lönnen er en fin start, samtidig som man både rydder plass for nesteman i tillegg til å slippe endel fremtidige problemer (fyren har tross alt 2 år igjen av kontrakten). Å låne han ut i 2 år gir ikke mening.
AWB har ikke spesielt høy lønn. Han burde selvsagt ikke lånes ut, men selges.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Saliph skrev: lør apr 30, 2022 7:04 pm
tbb skrev: lør apr 30, 2022 6:49 pm

Denne linken har jeg veldig sans for. Kjenner ikke noe særlig til spilleren, men tenker på profil (posisjon, alder, pris etc). Høres ikke helt usannsynlig ut heller…

Akkurat denne type kjøp har vi ikke vært gode på de siste årene.

Helt overordnet virker han dessuten som en veldig spennende back.
Kjenner overhodet ikke til ham jeg heller, men ser spennende ut på youtube. Og det er nok for meg.

Men må da være mulig å få kjøpt ham for mindre enn £20m?
Ser det har vært snakk om £10-12 mill når Ajax har vært koblet.



Litt om spilleren.

(Slår meg at Mainoo helt sikkert kunne blitt introdusert til en slik backrolle på høyresiden litt tidlig. Slik Bayern gjorde med Kimmich.)

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Saliph skrev: lør apr 30, 2022 7:19 pm AWB har ikke spesielt høy lønn. Han burde selvsagt ikke lånes ut, men selges.
Alt er relativt. Iforhold til de kvalitetene han bestitter, så er alt over £70k i uka et hån. Selge er å foredra, men da må man også gjöre det mulig fra Uniteds side. Det et begrenset hva klubber vil betale for han, selv om vi var kapable til å bruke en halv milliard på fyren.

Noen smågrunker + slippe lönn burde väre godt nok. Alternativet er fort å beholde han i 2 år med lönn og la han gå gratis, og vi kommer neppe til å bruke han under tiden.

Saliph

Legg inn av Saliph »

TrueTopRed skrev: lør apr 30, 2022 7:30 pm
Saliph skrev: lør apr 30, 2022 7:19 pm AWB har ikke spesielt høy lønn. Han burde selvsagt ikke lånes ut, men selges.
Alt er relativt. Iforhold til de kvalitetene han bestitter, så er alt over £70k i uka et hån. Selge er å foredra, men da må man også gjöre det mulig fra Uniteds side. Det et begrenset hva klubber vil betale for han, selv om vi var kapable til å bruke en halv milliard på fyren.

Noen smågrunker + slippe lönn burde väre godt nok. Alternativet er fort å beholde han i 2 år med lönn og la han gå gratis, og vi kommer neppe til å bruke han under tiden.
Å nærmest gi ham bort setter en farlig presedens, overfor både spillere og klubber. Det burde være ganske åpenbart.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Hadde man fått igjen halvparten av det man betalte for AWB er det bare å slå til.

Skal være mulig innad i PL.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Saliph skrev: lør apr 30, 2022 7:33 pm Å nærmest gi ham bort setter en farlig presedens, overfor både spillere og klubber. Det burde være ganske åpenbart.
Vi kan ikke late som om vi ikke har värt i disse situasjonene tidiligere og ikke feilet. Dette er ikke tidspunktet å leke storkar å si nei eller kreve formye bare fordi vi kan. Det handler ikke om å få noen kr inn, men å få litt fortgang i helt åpenbare ting som går på å få eget lag opp på skinnene igjen. Endel av den prosessen er å kvitte seg med spillere man absolutt ikke kommer til å bruke, og gi plass til de som har nivået eller kan utvikle seg

Ramos004

Legg inn av Ramos004 »

Forøvrig, så hadde Frenkie vært perfekt for oss, men tviler på at han drar fra Barca nå som de har skikkelig medvind og blod på tann foran neste sesong. Eneste som kan gjøre det en mulighet er Barcelonas finansielle problemer. Og Erik, såklart.


Ikke mye medvind i Barcelona, med 3 hjemmetap på rad mot Frankfurt, Cadiz og Rayo Vallecano og en Auba som ikke overpresterer lenger. Ligger lenger bak Madrid nå en når Xavi overtok.

Lezah

Legg inn av Lezah »


Tinkler

Legg inn av Tinkler »


Lezah

Legg inn av Lezah »

Atletico dealer visst med Kamara.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

The Sun meldte i går at EtH er interessert i JWP. Ville gitt han en stjerne i boken om det ble første kjøpet.

Kanskje PLs mest undervurderte spiller i øyeblikket.

Jack

Legg inn av Jack »

tbb skrev: man mai 02, 2022 7:19 pm The Sun meldte i går at EtH er interessert i JWP. Ville gitt han en stjerne i boken om det ble første kjøpet.

Kanskje PLs mest undervurderte spiller i øyeblikket.
Malacia, Ward-Prowse og Lautaro Martinez er vel de som linkes ganske hardt for tiden.

De to sistnevnte er vel også linket til hhv Liverpool (mulig interessen har dempet seg her) og Arsenal, der argentineren sies å foretrekke CL-spill neste sesong.

Ward-Prowse signerte ny kontrakt i august i fjor. Går ut i 2026. Tipper engelskmannen blir å koste over £50-60m.
Sist redigert av Jack den man mai 02, 2022 7:34 pm, redigert 1 gang totalt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack_Daniels skrev: man mai 02, 2022 7:28 pm
tbb skrev: man mai 02, 2022 7:19 pm The Sun meldte i går at EtH er interessert i JWP. Ville gitt han en stjerne i boken om det ble første kjøpet.

Kanskje PLs mest undervurderte spiller i øyeblikket.
Malacia, Ward-Prowse og Lautaro Martinez er vel de som linkes ganske hardt for tiden.

De to sistnevnte er vel også linket til hhv Liverpool og Arsenal, der argentineren sies å foretrekke CL-spill neste sesong.

Ward-Prowse signerte ny kontrakt i august i fjor. Går ut i 2026. Tipper engelskmannen blir å koste over £50-60m.
Ja, han ville vært et erketypisk Liverpool-kjøp. En av de spillerne som umiddelbart vil se helt annerledes ut og prestere på nivå med de beste i verden dersom han får muligheten.

lsklars

Legg inn av lsklars »

Lezah skrev: man mai 02, 2022 1:31 pm Atletico dealer visst med Kamara.
Ola?

Jack

Legg inn av Jack »

Da kan vi en gang for alle glemme denne karen.


TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Om Rashford krever fast plass som noen postet her, så er det jo bare å fortelle karen at du ikke får fast plass, også kan du velge om du vil råttne på reservelaget eller flytte til annen klubb.....så pushe for salg i sommer, för det er for sent med kontrakt og enda en bosmanspiller. Om han da er så keen på å spille, så bör det også väre gitt at han drar om noen legger inn noen kr.

Det å beholde en sånn spiller er akkurat det vi har värt gjennom et par sesongen med noen spillere nå. Funker aldri.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: tor mai 05, 2022 5:28 pm Om Rashford krever fast plass som noen postet her, så er det jo bare å fortelle karen at du ikke får fast plass, også kan du velge om du vil råttne på reservelaget eller flytte til annen klubb.....så pushe for salg i sommer, för det er for sent med kontrakt og enda en bosmanspiller. Om han da er så keen på å spille, så bör det også väre gitt at han drar om noen legger inn noen kr.

Det å beholde en sånn spiller er akkurat det vi har värt gjennom et par sesongen med noen spillere nå. Funker aldri.
Slike krav dukker opp fra tid til annen, gjerne fra spillerne selv og forstår sjelden noe særlig av det!

Som kjent er det vanskelig å være objektiv i forhold til egen person og prestasjoner, så Rash burde vel gå igjennom videoer av hva han vist i løpet av inneværende sesong, siste halvdel av forrige, telle antall scoringer, lese statistikker, innhente andres vurderinger og "do the math!"

Han har tidligere kalt seg selv for hans største kritiker, og om så er tilfellet vil jeg mene at det stiller hans krav i et merkelig lys....!

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»