Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Man Utd - Transfertråd ‘22

Legg inn av tbb »

Litt usikker på om Thuram er en type EtH ønsker.

Basert på typene EtH har benyttet som spiss, fra Marnix Kolder til Haller, linken til Arnautovic og sitatet om Martial nedenfor, tror jeg ikke det.

"It’s quite clear in my way of playing, I like the type that Anthony Martial is because he can hold the ball, he’s a target, he can link up, he can also run behind, he has speed, he can finish and he’s a good presser.

Da tror jeg Muani kanskje passer bedre. Men han blir dyr. Giroud, som vi har blitt litt linket til, kunne kanskje også vært et alternativ. Det opplagte valget er Harry Kane. Toney kanskje en god nummer to?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: tor jan 05, 2023 6:27 pm "It’s quite clear in my way of playing, I like the type that Anthony Martial is because he can hold the ball, he’s a target, he can link up, he can also run behind, he has speed, he can finish and he’s a good presser.
Men er ikke det noe han har sagt under tiden der han måtte kjempe imot sultne journalister med spørsmål rundt Ronaldo? Mener å huske at han har svart noe sånt på en eller annen pk og kanskje at det ble sagt for å håpe på at disse tok signalene, uten at han måtte forulempe Cristiano for å få det til. Eller ble det sagt før sesongen startet og når Martial var god under preaseson?

Det jeg reagerte på der og som er grunnen til at jeg tror det må ha vært fra en tid tilbake er det med "good presser" på slutten der.
Da tror jeg Muani kanskje passer bedre. Men han blir dyr. Giroud, som vi har blitt litt linket til, kunne kanskje også vært et alternativ. Det opplagte valget er Harry Kane. Toney kanskje en god nummer to?
Han første kjenner jeg ikke til. Toney (uten spilleskandaler på samvittigheten) er jeg enig i og føler er et knallgodt valg når man ser på de kvalitetene han besitter. Kane er jeg mer skeptisk til når man veier opp alt. (pris, alder, fart, bedre alternativ osv) men for all del, han er ikke dårlig fordet om men verdsetter Toney + noen til over selv.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrueTopRed skrev: tor jan 05, 2023 7:59 pm
tbb skrev: tor jan 05, 2023 6:27 pm "It’s quite clear in my way of playing, I like the type that Anthony Martial is because he can hold the ball, he’s a target, he can link up, he can also run behind, he has speed, he can finish and he’s a good presser.
Men er ikke det noe han har sagt under tiden der han måtte kjempe imot sultne journalister med spørsmål rundt Ronaldo? Mener å huske at han har svart noe sånt på en eller annen pk og kanskje at det ble sagt for å håpe på at disse tok signalene, uten at han måtte forulempe Cristiano for å få det til. Eller ble det sagt før sesongen startet og når Martial var god under preaseson?
Da tror jeg Muani kanskje passer bedre. Men han blir dyr. Giroud, som vi har blitt litt linket til, kunne kanskje også vært et alternativ. Det opplagte valget er Harry Kane. Toney kanskje en god nummer to?
Han første kjenner jeg ikke til. Toney (uten spilleskandaler på samvittigheten) er jeg enig i og føler er et knallgodt valg når man ser på de kvalitetene han besitter. Kane er jeg mer skeptisk til når man veier opp alt. (pris, alder, fart, bedre alternativ osv) men for all del, han er ikke dårlig fordet om men verdsetter Toney + noen til over selv.
Før sesongen. Stemmer også ganske godt med tidligere valg.

Jeg tror faktisk ikke fart er det EtH vektlegger mest på spissplass.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: tor jan 05, 2023 8:17 pm Jeg tror faktisk ikke fart er det EtH vektlegger mest på spissplass.
Han vektlegger vel ikke fart som det viktigste i noen possisjon. Fart bør iallefall ikke være noe negativt.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrueTopRed skrev: tor jan 05, 2023 8:34 pm
tbb skrev: tor jan 05, 2023 8:17 pm Jeg tror faktisk ikke fart er det EtH vektlegger mest på spissplass.
Han vektlegger vel ikke fart som det viktigste i noen possisjon. Fart bør iallefall ikke være noe negativt.
Det er det selvsagt ikke. Men interessant å se hvilke spillere han har benyttet der siste årene. Og kanskje også linken til Arnautovic som virket veldig reelt.

Mitt tips er at Kane er et klart førstevalg for EtH.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Ale skrev: fre jan 06, 2023 11:26 am
Kjekk signering. Får vel sikkert knapt spille, men decent backup. Teller vel på den engelske kvota ift registrering for EL også, i motsetning til Dubravka. Ikke at vi står i faresonen uansett, men…

Bustyvel

Legg inn av Bustyvel »

tbb skrev: tor jan 05, 2023 8:17 pm
TrueTopRed skrev: tor jan 05, 2023 7:59 pm
tbb skrev: tor jan 05, 2023 6:27 pm "It’s quite clear in my way of playing, I like the type that Anthony Martial is because he can hold the ball, he’s a target, he can link up, he can also run behind, he has speed, he can finish and he’s a good presser.
Men er ikke det noe han har sagt under tiden der han måtte kjempe imot sultne journalister med spørsmål rundt Ronaldo? Mener å huske at han har svart noe sånt på en eller annen pk og kanskje at det ble sagt for å håpe på at disse tok signalene, uten at han måtte forulempe Cristiano for å få det til. Eller ble det sagt før sesongen startet og når Martial var god under preaseson?
Da tror jeg Muani kanskje passer bedre. Men han blir dyr. Giroud, som vi har blitt litt linket til, kunne kanskje også vært et alternativ. Det opplagte valget er Harry Kane. Toney kanskje en god nummer to?
Han første kjenner jeg ikke til. Toney (uten spilleskandaler på samvittigheten) er jeg enig i og føler er et knallgodt valg når man ser på de kvalitetene han besitter. Kane er jeg mer skeptisk til når man veier opp alt. (pris, alder, fart, bedre alternativ osv) men for all del, han er ikke dårlig fordet om men verdsetter Toney + noen til over selv.
Før sesongen. Stemmer også ganske godt med tidligere valg.

Jeg tror faktisk ikke fart er det EtH vektlegger mest på spissplass.
Mulig jeg husker feil, men ble ikke Tadic brukt som hengende spiss/falsk nier i Ajax når de kom til semifinale i CL?

Wellé

Legg inn av Wellé »

Hadde jo et godt VM, men er usikker på om han er god nok for PL etter å ha vært i Al-Nassar siden 2021.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Han går til Fenerbache og kjente trakter i Tyrkia.

ETH er ikke så desperat som OGS ;)

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

tbb skrev: tor jan 05, 2023 8:39 pm
TrueTopRed skrev: tor jan 05, 2023 8:34 pm
tbb skrev: tor jan 05, 2023 8:17 pm Jeg tror faktisk ikke fart er det EtH vektlegger mest på spissplass.
Han vektlegger vel ikke fart som det viktigste i noen possisjon. Fart bør iallefall ikke være noe negativt.
Det er det selvsagt ikke. Men interessant å se hvilke spillere han har benyttet der siste årene. Og kanskje også linken til Arnautovic som virket veldig reelt.

Mitt tips er at Kane er et klart førstevalg for EtH.
Kane er nok et ganske safe bet, ala hva RvP var.
Hvis laget viser til fortsatt utvikling gjennom sesongen, så kan en signering av Kane være logisk til sommeren, da det kan være siste brikken som gjør at man er en seriøs tittelkandidat. Da kan pris ift alder forsvares.
Håper allikevel det finnes alternativer i sommer, som er mer langsiktig men også styrker oss på topp vesentlig der og da.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Aboubakar husker jeg som en veldig kul spiller da han var i Porto, men bør ikke være det vi er ute etter nå, selv om det er en midlertidig løsning.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Lezah skrev: fre jan 06, 2023 7:29 pm Aboubakar husker jeg som en veldig kul spiller da han var i Porto, men bør ikke være det vi er ute etter nå, selv om det er en midlertidig løsning.
Ja, det er både eldre og yngre spillere tilgjengelig som kunne tilført oss noe nå.

Thuram bør være foran de fleste mtp. alder og fleksibilitet.

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

Lezah skrev: fre jan 06, 2023 7:29 pm Aboubakar husker jeg som en veldig kul spiller da han var i Porto, men bør ikke være det vi er ute etter nå, selv om det er en midlertidig løsning.
Når du nevner Porto så har jo Porto en av verdens beste spisser i form av Mehdi Taremi.
Helt feil alder, men det hadde jo vært en kul kar å ha på topp i to og et halvt år.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Jolla skrev: fre jan 06, 2023 7:57 pm
Lezah skrev: fre jan 06, 2023 7:29 pm Aboubakar husker jeg som en veldig kul spiller da han var i Porto, men bør ikke være det vi er ute etter nå, selv om det er en midlertidig løsning.
Når du nevner Porto så har jo Porto en av verdens beste spisser i form av Mehdi Taremi.
Helt feil alder, men det hadde jo vært en kul kar å ha på topp i to og et halvt år.
Hvor står han når det gjelder kvinners rettigheter til å skjule håret sitt?

Jack

Legg inn av Jack »

Ser ut til at det blir Wout Weghorst på lån.



Målfeiringen ikveld ser ut som et farvel.


DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jack_Daniels skrev: lør jan 07, 2023 7:15 pm Ser ut til at det blir Wout Weghorst på lån.



Målfeiringen ikveld ser ut som et farvel.

Herregud, spar meg! :cry:

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack_Daniels skrev: lør jan 07, 2023 7:15 pm Ser ut til at det blir Wout Weghorst på lån.



Målfeiringen ikveld ser ut som et farvel.

Virker logisk. Santi er en elendig kilde, men han har noen kvaliteter EtH åpenbart har savnet (ref sporadiske forsøk med McT og Maguire på topp).

Reddington

Legg inn av Reddington »

Har sikkert noen kvaliteter, men skal man legit låne en spiller fra Burnley når man jakter topp 4 og et cuptrofé? Virker bare prinsipielt feil…

Jack

Legg inn av Jack »

tbb skrev: lør jan 07, 2023 7:21 pm
Jack_Daniels skrev: lør jan 07, 2023 7:15 pm Ser ut til at det blir Wout Weghorst på lån.



Målfeiringen ikveld ser ut som et farvel.

Virker logisk. Santi er en elendig kilde, men han har noen kvaliteter EtH åpenbart har savnet (ref sporadiske forsøk med McT og Maguire på topp).
Jeg har ingen kjennskap til denne Santi, la bare merke til at denne ble delt på reddit. Jeg har ingen formening om Weghorst, annet enn at han antakeligvis er tiltenkt en rolle på benken. Regner jeg med.


Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Var målfarlig i Eresdivise og Bundesliga, men det er et par år siden.

Ihvertfall god i presspillet som nevnt ovenfor og duellsterk

Vike4

Legg inn av Vike4 »

Dere er favoritter på Felix også, betyr det at det blir flere spisser på dere i januar?

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Reddington skrev: lør jan 07, 2023 7:26 pm Har sikkert noen kvaliteter, men skal man legit låne en spiller fra Burnley når man jakter topp 4 og et cuptrofé? Virker bare prinsipielt feil…
Han blir neppe noe mer enn en backup.

Vi får noen kvaliteter vi ikke har hatt på topp på en stund, og slipper å se Rash gå inn på topp når Martial blir skadet.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jack_Daniels skrev: lør jan 07, 2023 7:34 pm
tbb skrev: lør jan 07, 2023 7:21 pm
Jack_Daniels skrev: lør jan 07, 2023 7:15 pm Ser ut til at det blir Wout Weghorst på lån.



Målfeiringen ikveld ser ut som et farvel.

Virker logisk. Santi er en elendig kilde, men han har noen kvaliteter EtH åpenbart har savnet (ref sporadiske forsøk med McT og Maguire på topp).
Jeg har ingen kjennskap til denne Santi, la bare merke til at denne ble delt på reddit. Jeg har ingen formening om Weghorst, annet enn at han antakeligvis er tiltenkt en rolle på benken. Regner jeg med.

Virker uansett som dette er riktig. Jeg liker det.

Spiss er, mer enn noe annet, et verktøy. Det handler om å vite hvilken funksjon verktøyet har. Romelu Lukaku under Mourinho vs Conte et ok eksempel på det. Det er veldig opplagt hva EtH ønsker med Weghorst.

Kjenner ikke godt til spilleren, og det som åpenbart må være tanken ved et slik kjøp liker jeg. For det første er det åpenbart ikke et førstevalg. For det andre er det like åpenbart en som gir oss alternativ. Et helt annet alternativ enn hva vi har i dag. Rent statistisk skal han iflg enkelte sider være en spiller med spisskompetanse knyttet til duellspill og presspill. I tillegg skal han være en svært bra linkup-spiller og halveis målfarlig/bra uten ball. Det låter litt som budsjett-varianten av en erketypisk EtH-spiss.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Vike4 skrev: lør jan 07, 2023 9:01 pm Dere er favoritter på Felix også, betyr det at det blir flere spisser på dere i januar?
Jeg meldte ganske tidlig i sommer Felix til Man Utd fordi jeg synes han har noen kvaliteter som kunne passe EtH veldig bra («ikke skryt, bare fakta»). Det er en spiller jeg liker veldig, veldig godt. Jeg synes også det gir mening, da Mendes helt sikkert ønsker å jobbe med relasjonen til Man Utd etter Ronaldo-dramaet.

Når det er sagt er jeg blitt hakket mer skeptisk til Felix etter å ha lest @Jolla s vurdering av spilleren. Og jeg er også veldig usikker på om det er penger til et slik kjøp/lån.

Kærlighed

Legg inn av Kærlighed »

Er ikke Felix glad i å operere i det samme rommet hvor Bruno liker seg best? Kanskje tanken er at de skal bli dynamiske og drive med plassbytter.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Konkurranse til Martial er bra, kanskje han hever seg de hakkene som trengs.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: lør jan 07, 2023 9:55 pm
Virker uansett som dette er riktig. Jeg liker det.

Spiss er, mer enn noe annet, et verktøy. Det handler om å vite hvilken funksjon verktøyet har. Romelu Lukaku under Mourinho vs Conte et ok eksempel på det. Det er veldig opplagt hva EtH ønsker med Weghorst.

Kjenner ikke godt til spilleren, og det som åpenbart må være tanken ved et slik kjøp liker jeg. For det første er det åpenbart ikke et førstevalg. For det andre er det like åpenbart en som gir oss alternativ. Et helt annet alternativ enn hva vi har i dag. Rent statistisk skal han iflg enkelte sider være en spiller med spisskompetanse knyttet til duellspill og presspill. I tillegg skal han være en svært bra linkup-spiller og halveis målfarlig/bra uten ball. Det låter litt som budsjett-varianten av en erketypisk EtH-spiss.
Jada, er det greit å fremstå "smart" og mene at denne rollespilleren passer perfekt ift til det vi har fra før. Jeg synes også det ville vært flott om vi fikk inn en spiller med litt andre ferdigheter enn det troppen byr på i dag - som utfylte angrepsrekka. Men jeg ville satt enda mer pris på det om spilleren var god nok ;)

Brukeravatar
Jolla
Innlegg: 3870

Legg inn av Jolla »

tbb skrev: lør jan 07, 2023 10:00 pm Når det er sagt er jeg blitt hakket mer skeptisk til Felix etter å ha lest @Jolla s vurdering av spilleren.
Hva er det jeg har skrevet som har skremt deg bort fra Félix?

Jeg håper han blir værende i Atlético, og at det på et tidspunkt begynner å fungere, men da gjerne med Félix på midtbanen (fri rolle) heller enn som spiss.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Jolla skrev: søn jan 08, 2023 1:27 am
tbb skrev: lør jan 07, 2023 10:00 pm Når det er sagt er jeg blitt hakket mer skeptisk til Felix etter å ha lest @Jolla s vurdering av spilleren.
Hva er det jeg har skrevet som har skremt deg bort fra Félix?

Jeg håper han blir værende i Atlético, og at det på et tidspunkt begynner å fungere, men da gjerne med Félix på midtbanen (fri rolle) heller enn som spiss.
Litt den beskrivelsen du ga ganske nylig, der du egentlig beskrev en krysning av Ronaldo og Martial i motgang. Sutrete. Jeg tror Felix kunne passer veldig godt inn i den rollen Tadic lykkes så godt i under EtH for Ajax i 18/19.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 1:25 am
tbb skrev: lør jan 07, 2023 9:55 pm
Virker uansett som dette er riktig. Jeg liker det.

Spiss er, mer enn noe annet, et verktøy. Det handler om å vite hvilken funksjon verktøyet har. Romelu Lukaku under Mourinho vs Conte et ok eksempel på det. Det er veldig opplagt hva EtH ønsker med Weghorst.

Kjenner ikke godt til spilleren, og det som åpenbart må være tanken ved et slik kjøp liker jeg. For det første er det åpenbart ikke et førstevalg. For det andre er det like åpenbart en som gir oss alternativ. Et helt annet alternativ enn hva vi har i dag. Rent statistisk skal han iflg enkelte sider være en spiller med spisskompetanse knyttet til duellspill og presspill. I tillegg skal han være en svært bra linkup-spiller og halveis målfarlig/bra uten ball. Det låter litt som budsjett-varianten av en erketypisk EtH-spiss.
Jada, er det greit å fremstå "smart" og mene at denne rollespilleren passer perfekt ift til det vi har fra før. Jeg synes også det ville vært flott om vi fikk inn en spiller med litt andre ferdigheter enn det troppen byr på i dag - som utfylte angrepsrekka. Men jeg ville satt enda mer pris på det om spilleren var god nok ;)
Hvem tenker du da på?

Mitt inntrykk er at disse spillertypene ofte ikke er særlig «gode», og veldig ofte møtes med denne type reaksjoner. Har vært det samme hver gang vi har blitt koblet til Arnautovic (som også er uaktuell av andre årsaker). Under van Gaal var det samme reaksjonene rundt om da vi ble koblet til Mandzukic.

Personlig kunne jeg gjerne tenkt meg Mitrovic, men mtp rollen spilleren forhåpentligvis skal ha gir det ikke mening å bruke en slik sum.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»