Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
InsVerderben

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av InsVerderben »

Saliph skrev: tir jun 28, 2022 4:23 pm
Kjenner ikke spilleren og stoler på ETH sin vurdering om så er tilfelle.
Har vært snakk her inne tidligere om at fysisk str. blant forsvarsspillere ikke nødvendigvis betyr alt, men en venstre back på 169 cm...!?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

InsVerderben skrev: tir jun 28, 2022 4:45 pm en venstre back på 169 cm...!?
Ser man på skrytevideon som er noen innlegg lenger ned, så har den 173 på spilleren, som er 3 cm lengre enn f.eks Jordi Alba. Kikket litt på videon og virker kroppslig litt lik Patrice Evra som forøvrig var 174. Virker som ok fysikk på han der.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Hvis vi kjøper han så sitter vi med 3 venstrebacker. Telles ut?

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

rommegrot skrev: tir jun 28, 2022 4:58 pm Hvis vi kjøper han så sitter vi med 3 venstrebacker. Telles ut?
Shaw for min del. Fyren virket helt done sist sesong (husker fortsatt griningen og intervjuet etter en kamp på senvintern, virket helt knekt), og behøver et bytte av miljø etter så mange managere for å få fart på karrieren igjen. Samtidig er det han som kan gi oss litt penger inn mtp alder osv. Telles holder som backup rotasjon frem til en av de yngre gutta tar over fra akademiet.

Saliph

Legg inn av Saliph »

rommegrot skrev: tir jun 28, 2022 4:58 pm Hvis vi kjøper han så sitter vi med 3 venstrebacker. Telles ut?
Jepp, antar det.

Meldes fra visstnok troverdige nederlandske kilder at vi er enige med Feyenoord, og personlige betingelser med Malacia gjenstår. Ser ut som en spennende spiller.
Sist redigert av Saliph den tir jun 28, 2022 5:11 pm, redigert 1 gang totalt.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

To økter med laget og umiddelbart ser han behovet etter forsterkning (forhåpentligvis) på vb.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Blir det dumfries til skampris next? Eller går resterende på Antony?

£14m for Malacia virker som et skikkelig varp.

Robin

Legg inn av Robin »

Bekreftet av Feyenoord sin sports direktør også. Velger Malacia United, så er dette en forbausende kjapp avtale. Grunnarbeidet er nok gjort for lenge siden og man har nok hatt god kontroll her.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Er nok feil back fra Feyenoord vi kjøper her, burde heller tatt han som figurerer på motsatt side!

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Crynix skrev: tir jun 28, 2022 5:28 pm Er nok feil back fra Feyenoord vi kjøper her, burde heller tatt han som figurerer på motsatt side!
Jeg blir overrasket hvis vi ikke handler en høyreback.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Crynix skrev: tir jun 28, 2022 4:35 pm

1) Jeg tror du tar feil og at FDJ er den mest fornuftige spilleren for Barcelona å «ofre» sett fra et kost/nytte-perspektiv, ikke fordi han har vært svakere enn antatt. Kunne Barcelona solgt en annen spiller enn Frenkie og frigjort i nærheten av de samme midlene? Nå forsvant som kjent Coutinho, men hvor stor effekt har det rent økonomisk sett i lys av at han stort sett har vært utlånt de siste årene? Et utvalg andre høytlønnede har tatt lønnskutt i reforhandlinger av kontrakter (Umtiti, Sergi Roberto, Pique, Alba, Busquets). Alternativene til Barcelona er meget få, Lenglet er eneste som er i nærheten rent lønnsmessig, men er milevis unna i overgangssum. Samme gjelder Pjanic. Trincao?
Dette. Barca har allerede en ung etablert klassespiller i Pedri som kan spille i FDJs posisjon, Gavi har også slått igjennom, Kessie kommer inn 1.Juli. Så da kan de ofre FDJ fordi de må ha cash for å få balanse i regnskapet.

Det gir mening da FDJ har den største salgsverdien i troppen utenom de "uerstattlige" og etablerte yngre spillere som nevnte Pedri og midtstopperkjempen Araujo. I tilegg har han den høyeste lønningen i klubben (300-350k), dermed vil det å få han "off the books" hjelpe Barcas med å komme under lønnstaket sitt, slik at de kan signere og registrere nye spillere til den kommende sesongen.
Sist redigert av Hetfield den tir jun 28, 2022 6:10 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 5:01 pm
rommegrot skrev: tir jun 28, 2022 4:58 pm Hvis vi kjøper han så sitter vi med 3 venstrebacker. Telles ut?
Shaw for min del. Fyren virket helt done sist sesong (husker fortsatt griningen og intervjuet etter en kamp på senvintern, virket helt knekt), og behøver et bytte av miljø etter så mange managere for å få fart på karrieren igjen. Samtidig er det han som kan gi oss litt penger inn mtp alder osv. Telles holder som backup rotasjon frem til en av de yngre gutta tar over fra akademiet.
Riktig, han var imidlertid strålende sesongen før og sammen med flere, b.la Harry og Rash, visnet han fullstendig i forrige....!
Merkelige greier og fellesnevneren er imidlertid et tøft kampprogram etter PL/EL og oppkjøringen til EM, óg med tap i både EL-finalen og EM-finalen med ca 6 ukers mellomrom gikk de kanskje på en "smell?"...?!
De framsto i allefall som utladet og ute av form mer/mindre gjennom hele forrige sesong i PL.

Digger Shaw, strålende på sitt beste men kan virke noe ustabil, for påvirkelig av ting utenfor hans kontroll og kanskje med en ikke altfor sterk psyke..?!
Synsing fra min side selvfølgelig, bare et inntrykk, håper han blir og ETH får ut hans potesiale som forøvrig er bedre enn mange..!

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

rommegrot skrev: tir jun 28, 2022 4:58 pm Hvis vi kjøper han så sitter vi med 3 venstrebacker. Telles ut?
Ville vært veldig overraskende om dette ikke er slutten for Telles, ja. Overraskende dårlig når han fikk sjansen forrige sesong.

Ser faktisk ikke helt bort fra at Shaw er en type EtH kommer til å like.

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

rommegrot skrev: tir jun 28, 2022 4:58 pm Hvis vi kjøper han så sitter vi med 3 venstrebacker. Telles ut?
Forhåpentligvis. Direkte uintelligent spiller

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Følelsen av lykke når en overgang skjer på denne måten. Kjapt og ut av det blå.


rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Jepp! Men det er så deilig!

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

InsVerderben skrev: tir jun 28, 2022 6:05 pm Riktig, han var imidlertid strålende sesongen før og sammen med flere, b.la Harry og Rash, visnet han fullstendig i forrige....!
Merkelige greier og fellesnevneren er imidlertid et tøft kampprogram etter PL/EL og oppkjøringen til EM, óg med tap i både EL-finalen og EM-finalen med ca 6 ukers mellomrom gikk de kanskje på en "smell?"...?!
De framsto i allefall som utladet og ute av form mer/mindre gjennom hele forrige sesong i PL.

Digger Shaw, strålende på sitt beste men kan virke noe ustabil, for påvirkelig av ting utenfor hans kontroll og kanskje med en ikke altfor sterk psyke..?!
Synsing fra min side selvfølgelig, bare et inntrykk, håper han blir og ETH får ut hans potesiale som forøvrig er bedre enn mange..!
Shaw på sitt beste er god, men om vi faktisk kjøper Malacia, så ville jeg sett på Luke som en sjanse til å kunne få noen kr inn. Telles gir neppe noe å prate om, og et salg av Shaw kunne kanskje muligens finansert et høyrebackkjøp alene, ihvertfall godt på vei. Blir en totalvurdering som gjør at jeg lander på Shaw her.

Samtidig mener jeg at spillere som har hatt så mange managere og alt det innebærer når ikke noe av det funker, har godt av noe nytt. Trenger en fresh start på nytt sted

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Har vi signert noen snart???

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Megapixsel skrev: tir jun 28, 2022 7:27 pm Har vi signert noen snart???
Har ventet i 2 måneder snart. Begynner å bli sår i fingrene

Reddington

Legg inn av Reddington »

At FDJ faktisk er villig til å gå ned 100k i ukelønn med de galopperende prisene vi ser på strøm, drivstoff og matvarer nå sier litt om hvor sterkt han ønsker å spille for Englands største klubb.

Fyren er jo ikke engang i nærheten av reallønnsvekst.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

rommegrot skrev: tir jun 28, 2022 7:40 pm
Megapixsel skrev: tir jun 28, 2022 7:27 pm Har vi signert noen snart???
Har ventet i 2 måneder snart. Begynner å bli sår i fingrene
Vaselin minsker friksjon.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Reddington skrev: tir jun 28, 2022 7:41 pm At FDJ faktisk er villig til å gå ned 100k i ukelønn med de galopperende prisene vi ser på strøm, drivstoff og matvarer nå sier litt om hvor sterkt han ønsker å spille for Englands største klubb.

Fyren er jo ikke engang i nærheten av reallønnsvekst.
Har trua på Ten Hags prosjekt og at han nå blir stjerna i laget.

Stor motivasjon det.

Og gøy med en faktisk dynamisk venstre-back utenom Shaw, bli kvitt middelmådigheten Telles..



Sist redigert av Hetfield den tir jun 28, 2022 8:02 pm, redigert 1 gang totalt.

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 6:43 pm
InsVerderben skrev: tir jun 28, 2022 6:05 pm Riktig, han var imidlertid strålende sesongen før og sammen med flere, b.la Harry og Rash, visnet han fullstendig i forrige....!
Merkelige greier og fellesnevneren er imidlertid et tøft kampprogram etter PL/EL og oppkjøringen til EM, óg med tap i både EL-finalen og EM-finalen med ca 6 ukers mellomrom gikk de kanskje på en "smell?"...?!
De framsto i allefall som utladet og ute av form mer/mindre gjennom hele forrige sesong i PL.

Digger Shaw, strålende på sitt beste men kan virke noe ustabil, for påvirkelig av ting utenfor hans kontroll og kanskje med en ikke altfor sterk psyke..?!
Synsing fra min side selvfølgelig, bare et inntrykk, håper han blir og ETH får ut hans potesiale som forøvrig er bedre enn mange..!
Shaw på sitt beste er god, men om vi faktisk kjøper Malacia, så ville jeg sett på Luke som en sjanse til å kunne få noen kr inn. Telles gir neppe noe å prate om, og et salg av Shaw kunne kanskje muligens finansert et høyrebackkjøp alene, ihvertfall godt på vei. Blir en totalvurdering som gjør at jeg lander på Shaw her.

Samtidig mener jeg at spillere som har hatt så mange managere og alt det innebærer når ikke noe av det funker, har godt av noe nytt. Trenger en fresh start på nytt sted
Skjønner vurderingen, men liker den ikke. Jeg er kanskje for sentimental men lever i håpet om at ETH ser hans verdi og at han presterer! I motsatt fall lever jeg med en god pris for Shaw, selv om det kanskje virker å være naivt å håpe på..! ;)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 6:43 pm
InsVerderben skrev: tir jun 28, 2022 6:05 pmm
Riktig, han var imidlertid strålende sesongen før og sammen med flere, b.la Harry og Rash, visnet han fullstendig i forrige....!
Merkelige greier og fellesnevneren er imidlertid et tøft kampprogram etter PL/EL og oppkjøringen til EM, óg med tap i både EL-finalen og EM-finalen med ca 6 ukers mellomrom gikk de kanskje på en "smell?"...?!
De framsto i allefall som utladet og ute av form mer/mindre gjennom hele forrige sesong i PL.

Digger Shaw, strålende på sitt beste men kan virke noe ustabil, for påvirkelig av ting utenfor hans kontroll og kanskje med en ikke altfor sterk psyke..?!
Synsing fra min side selvfølgelig, bare et inntrykk, håper han blir og ETH får ut hans potesiale som forøvrig er bedre enn mange..!
Shaw på sitt beste er god, men om vi faktisk kjøper Malacia, så ville jeg sett på Luke som en sjanse til å kunne få noen kr inn. Telles gir neppe noe å prate om, og et salg av Shaw kunne kanskje muligens finansert et høyrebackkjøp alene, ihvertfall godt på vei. Blir en totalvurdering som gjør at jeg lander på Shaw her.

Samtidig mener jeg at spillere som har hatt så mange managere og alt det innebærer når ikke noe av det funker, har godt av noe nytt. Trenger en fresh start på nytt sted
Han tenker at vi skal selge vår beste venstreback fordi vi henter en nederlender som ikke har erfaring fra høyere nivå enn Eredivise? En spiller til £13 mill? Man skal selge den beste spilleren, som faktisk har et visst potensial og leverte solid i ett par år under OGS, frem til alt gikk til helvete de siste par månedene? For å beholde en spiller som har prestert som Telles?

Skal vi ikke prioritere konkurranse i troppen? Bør vi ikke beholde de beste spillerne? Skal vi selge den eneste backen i troppen som har prestert i PL for at det skal kunne gi litt ekstra penger til en høyreback? Hvilke klubber i PL trenger en venstreback? Hvilke klubber kan betale en vesentlig sum for en venstreback (samt gi han en god lønn)? Det har helt sikkert ikke denne brukeren reflektert noe særlig over. Han pleier ikke gjøre det når han forsøker å få noe til å passe inn i det merkelige narrativet han har overbevist seg selv om. Shaw ut har vært en mantra for hans del i flere år.

Låter rart tenker du. Nesten absurd. Det er bare det at dersom Mourinho ikke likte spilleren, da gjør heller ikke TTR det. Dersom OGS kan få såpass mye ut av Shaw er helt sikkert frykten for hva en god trener kan få til passe stor. Og dette er den eneste forklaringen på denne Telles over Shaw agendaen. En «Shaw ut»-agenda denne brukeren har kjørt på i flere år, helt siden han svært så bitter returnerte noen måneder etter helten hans fikk foten i ræva.

Jeg har forresten aldri vært veldig begeistret for Shaw, og var skeptisk allerede da vi hentet han. Men jeg tror en god trener kan få litt ut av han. Han har veldig bra tempo og er råsterk i kroppen. I tillegg er han bra teknisk og en av de beste pasningsspillerne i troppen. De vesentligste manglene til Luke Shaw er de samme som Rashford, Martial og Pogba. Nemlig taktisk. Både på et individuelt nivå, og som endel av et lag. Jeg tror ikke det er tilfeldig. De siste seks årene har vi hatt trenere som ikke har kompetanse til å tilføre dem nok i denne delen av spillet. Er det for sent for Shaw i en alder av 27 år? Forhåpentligvis ikke. Men det er nok helt klart lettere å jobbe med yngre spillere. Men se på utviklingen til Davies og Dier de siste seks månedene! En slik utvikling kan man forvente når man går fra middelmådig til verdensklasse coaching.

Jeg tror heller ikke Shaw har det i seg å være en back som dundrer opp og ned langs krittlinjen 2x90 min hver uke fra august til september. Og Telles er hjelpesløs! I lys av dette synes jeg dette er en fin signering. Til £13 mill er også nedsiden ubetydelig!* Jeg har tidligere etterlyst nøyaktig denne type kjøp til backene våre. Går han rett inn på laget? Vi får nesten håpe det! Samtidig skal han få tid. Det tok noen måneder før Robertson var fast i Liverpool. Og han var PL-spiller da han kom til Liverpool (i lys av dette er det selvsagt ekstra merkelig å gå inn for salg av vår beste back og å beholde Telles!).

*Hvis vi ikke driter oss med for høy lønn får man lett igjen pengene.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

tbb skrev: tir jun 28, 2022 8:22 pm Det er bare det at dersom Mourinho ikke likte spilleren, da gjør heller ikke TTR det.
Dette innlegget er litt klasisskt deg. Først angrepet der du lyver for å senke verdien av min mening som at alt jeg mener har noe med Jose å gjøre. For så å komme med noe du mener er smart rundt spillere. Kjent strategi som jeg kjenner igjen der målet er å putte seg selv i en fremstående possisjon.

Det hadde holdt med de egne meningene i grunn. Den biten var helt grei.
Skal vi ikke prioritere konkurranse i troppen? Bør vi ikke beholde de beste spillerne?
Når du sier det sånn så jo. Samtidig mener jeg at det blir en vurdering av flere ting (sånn er det alltid når jeg ønsker spiller ut osv, hva mener jeg er best for united). Bla at vi ikke har noe førstevalg for høyrebacken. Samtidig vurderer jeg nok Telles litt høyre enn deg og omvendt med Shaw, men en helhetsvurdering som er der i bunnen for valget. 3 venstrebacker blir iallefall 1 formye, og da klikker de andre vurderingene inn for min del om vi nå skal selge en. Tight budget og selge Telles gir ikke penger inn å snakke om, men det gjør muligens Shaw.

Samtidig handler alt om intresse på markedet, om 10 klubber ønsker telles og 0 shaw, så blir det selvsagt vanskelig å gjennomføre mitt forslag osv.

Jeg ser det som litt dødt løp mellom telles og shaw spillermessig (litt forskjellige kvaliteter), men der de andre fordelene med å selge shaw er det jeg går for, og mye fordi jeg tror de pengene kan gjøre oss enda litt bedre om vi lykkes å hente et alternativ til motsatt side.

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: tir jun 28, 2022 8:22 pm
TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 6:43 pm
InsVerderben skrev: tir jun 28, 2022 6:05 pmm
Riktig, han var imidlertid strålende sesongen før og sammen med flere, b.la Harry og Rash, visnet han fullstendig i forrige....!
Merkelige greier og fellesnevneren er imidlertid et tøft kampprogram etter PL/EL og oppkjøringen til EM, óg med tap i både EL-finalen og EM-finalen med ca 6 ukers mellomrom gikk de kanskje på en "smell?"...?!
De framsto i allefall som utladet og ute av form mer/mindre gjennom hele forrige sesong i PL.

Digger Shaw, strålende på sitt beste men kan virke noe ustabil, for påvirkelig av ting utenfor hans kontroll og kanskje med en ikke altfor sterk psyke..?!
Synsing fra min side selvfølgelig, bare et inntrykk, håper han blir og ETH får ut hans potesiale som forøvrig er bedre enn mange..!
Shaw på sitt beste er god, men om vi faktisk kjøper Malacia, så ville jeg sett på Luke som en sjanse til å kunne få noen kr inn. Telles gir neppe noe å prate om, og et salg av Shaw kunne kanskje muligens finansert et høyrebackkjøp alene, ihvertfall godt på vei. Blir en totalvurdering som gjør at jeg lander på Shaw her.

Samtidig mener jeg at spillere som har hatt så mange managere og alt det innebærer når ikke noe av det funker, har godt av noe nytt. Trenger en fresh start på nytt sted
Han tenker at vi skal selge vår beste venstreback fordi vi henter en nederlender som ikke har erfaring fra høyere nivå enn Eredivise? En spiller til £13 mill? Man skal selge den beste spilleren, som faktisk har et visst potensial og leverte solid i ett par år under OGS, frem til alt gikk til helvete de siste par månedene? For å beholde en spiller som har prestert som Telles?

Skal vi ikke prioritere konkurranse i troppen? Bør vi ikke beholde de beste spillerne? Skal vi selge den eneste backen i troppen som har prestert i PL for at det skal kunne gi litt ekstra penger til en høyreback? Hvilke klubber i PL trenger en venstreback? Hvilke klubber kan betale en vesentlig sum for en venstreback (samt gi han en god lønn)? Det har helt sikkert ikke denne brukeren reflektert noe særlig over. Han pleier ikke gjøre det når han forsøker å få noe til å passe inn i det merkelige narrativet han har overbevist seg selv om. Shaw ut har vært en mantra for hans del i flere år.

Låter rart tenker du. Nesten absurd. Det er bare det at dersom Mourinho ikke likte spilleren, da gjør heller ikke TTR det. Dersom OGS kan få såpass mye ut av Shaw er helt sikkert frykten for hva en god trener kan få til passe stor. Og dette er den eneste forklaringen på denne Telles over Shaw agendaen. En «Shaw ut»-agenda denne brukeren har kjørt på i flere år, helt siden han svært så bitter returnerte noen måneder etter helten hans fikk foten i ræva.

Jeg har forresten aldri vært veldig begeistret for Shaw, og var skeptisk allerede da vi hentet han. Men jeg tror en god trener kan få litt ut av han. Han har veldig bra tempo og er råsterk i kroppen. I tillegg er han bra teknisk og en av de beste pasningsspillerne i troppen. De vesentligste manglene til Luke Shaw er de samme som Rashford, Martial og Pogba. Nemlig taktisk. Både på et individuelt nivå, og som endel av et lag. Jeg tror ikke det er tilfeldig. De siste seks årene har vi hatt trenere som ikke har kompetanse til å tilføre dem nok i denne delen av spillet. Er det for sent for Shaw i en alder av 27 år? Forhåpentligvis ikke. Men det er nok helt klart lettere å jobbe med yngre spillere. Men se på utviklingen til Davies og Dier de siste seks månedene! En slik utvikling kan man forvente når man går fra middelmådig til verdensklasse coaching.

Jeg tror heller ikke Shaw har det i seg å være en back som dundrer opp og ned langs krittlinjen 2x90 min hver uke fra august til september. Og Telles er hjelpesløs! I lys av dette synes jeg dette er en fin signering. Til £13 mill er også nedsiden ubetydelig!* Jeg har tidligere etterlyst nøyaktig denne type kjøp til backene våre. Går han rett inn på laget? Vi får nesten håpe det! Samtidig skal han få tid. Det tok noen måneder før Robertson var fast i Liverpool. Og han var PL-spiller da han kom til Liverpool (i lys av dette er det selvsagt ekstra merkelig å gå inn for salg av vår beste back og å beholde Telles!).

*Hvis vi ikke driter oss med for høy lønn får man lett igjen pengene.
Du tolka dette litt i verste mening eller? Det er jo også et økonomisk spørsmål her, som vel var det TRR sikta til.

For øvrig, hvis Shaw ikke er en back som kan sprinte opp og ned langs siden fra kamp til kamp (det er han ikke), er det plass til ham? Vi kan gjerne legge en 3-backslinje som utgangspunkt hvis vi skal diskutere hvor Shaw kan nyttiggjøres, men er det sannsynlig med en 3-backslinje under ETH? Har han noengang spilt med det før?

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Reddington skrev: tir jun 28, 2022 10:09 pm
tbb skrev: tir jun 28, 2022 8:22 pm
TrueTopRed skrev: tir jun 28, 2022 6:43 pm

Shaw på sitt beste er god, men om vi faktisk kjøper Malacia, så ville jeg sett på Luke som en sjanse til å kunne få noen kr inn. Telles gir neppe noe å prate om, og et salg av Shaw kunne kanskje muligens finansert et høyrebackkjøp alene, ihvertfall godt på vei. Blir en totalvurdering som gjør at jeg lander på Shaw her.

Samtidig mener jeg at spillere som har hatt så mange managere og alt det innebærer når ikke noe av det funker, har godt av noe nytt. Trenger en fresh start på nytt sted
Han tenker at vi skal selge vår beste venstreback fordi vi henter en nederlender som ikke har erfaring fra høyere nivå enn Eredivise? En spiller til £13 mill? Man skal selge den beste spilleren, som faktisk har et visst potensial og leverte solid i ett par år under OGS, frem til alt gikk til helvete de siste par månedene? For å beholde en spiller som har prestert som Telles?

Skal vi ikke prioritere konkurranse i troppen? Bør vi ikke beholde de beste spillerne? Skal vi selge den eneste backen i troppen som har prestert i PL for at det skal kunne gi litt ekstra penger til en høyreback? Hvilke klubber i PL trenger en venstreback? Hvilke klubber kan betale en vesentlig sum for en venstreback (samt gi han en god lønn)? Det har helt sikkert ikke denne brukeren reflektert noe særlig over. Han pleier ikke gjøre det når han forsøker å få noe til å passe inn i det merkelige narrativet han har overbevist seg selv om. Shaw ut har vært en mantra for hans del i flere år.

Låter rart tenker du. Nesten absurd. Det er bare det at dersom Mourinho ikke likte spilleren, da gjør heller ikke TTR det. Dersom OGS kan få såpass mye ut av Shaw er helt sikkert frykten for hva en god trener kan få til passe stor. Og dette er den eneste forklaringen på denne Telles over Shaw agendaen. En «Shaw ut»-agenda denne brukeren har kjørt på i flere år, helt siden han svært så bitter returnerte noen måneder etter helten hans fikk foten i ræva.

Jeg har forresten aldri vært veldig begeistret for Shaw, og var skeptisk allerede da vi hentet han. Men jeg tror en god trener kan få litt ut av han. Han har veldig bra tempo og er råsterk i kroppen. I tillegg er han bra teknisk og en av de beste pasningsspillerne i troppen. De vesentligste manglene til Luke Shaw er de samme som Rashford, Martial og Pogba. Nemlig taktisk. Både på et individuelt nivå, og som endel av et lag. Jeg tror ikke det er tilfeldig. De siste seks årene har vi hatt trenere som ikke har kompetanse til å tilføre dem nok i denne delen av spillet. Er det for sent for Shaw i en alder av 27 år? Forhåpentligvis ikke. Men det er nok helt klart lettere å jobbe med yngre spillere. Men se på utviklingen til Davies og Dier de siste seks månedene! En slik utvikling kan man forvente når man går fra middelmådig til verdensklasse coaching.

Jeg tror heller ikke Shaw har det i seg å være en back som dundrer opp og ned langs krittlinjen 2x90 min hver uke fra august til september. Og Telles er hjelpesløs! I lys av dette synes jeg dette er en fin signering. Til £13 mill er også nedsiden ubetydelig!* Jeg har tidligere etterlyst nøyaktig denne type kjøp til backene våre. Går han rett inn på laget? Vi får nesten håpe det! Samtidig skal han få tid. Det tok noen måneder før Robertson var fast i Liverpool. Og han var PL-spiller da han kom til Liverpool (i lys av dette er det selvsagt ekstra merkelig å gå inn for salg av vår beste back og å beholde Telles!).

*Hvis vi ikke driter oss med for høy lønn får man lett igjen pengene.
Du tolka dette litt i verste mening eller? Det er jo også et økonomisk spørsmål her, som vel var det TRR sikta til.

For øvrig, hvis Shaw ikke er en back som kan sprinte opp og ned langs siden fra kamp til kamp (det er han ikke), er det plass til ham? Vi kan gjerne legge en 3-backslinje som utgangspunkt hvis vi skal diskutere hvor Shaw kan nyttiggjøres, men er det sannsynlig med en 3-backslinje under ETH? Har han noengang spilt med det før?
Hvem har vært venstreback i Ajax de siste to sesongene? Er det en som gjør dette?

(Og nei, jeg tolket ikke i verste mening. Jeg tolket han basert på flere hundre/tusen innlegg de siste fem-seks årene.)

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

(Og nei, jeg tolket ikke i verste mening. Jeg tolket han basert på flere hundre/tusen innlegg de siste fem-seks årene.)

Og den forklaringen blir aldri gammel, sånn 3 år etter at Jose gikk. Rart det der :)

Reddington

Legg inn av Reddington »

tbb skrev: tir jun 28, 2022 10:18 pm
Reddington skrev: tir jun 28, 2022 10:09 pm
tbb skrev: tir jun 28, 2022 8:22 pm

Han tenker at vi skal selge vår beste venstreback fordi vi henter en nederlender som ikke har erfaring fra høyere nivå enn Eredivise? En spiller til £13 mill? Man skal selge den beste spilleren, som faktisk har et visst potensial og leverte solid i ett par år under OGS, frem til alt gikk til helvete de siste par månedene? For å beholde en spiller som har prestert som Telles?

Skal vi ikke prioritere konkurranse i troppen? Bør vi ikke beholde de beste spillerne? Skal vi selge den eneste backen i troppen som har prestert i PL for at det skal kunne gi litt ekstra penger til en høyreback? Hvilke klubber i PL trenger en venstreback? Hvilke klubber kan betale en vesentlig sum for en venstreback (samt gi han en god lønn)? Det har helt sikkert ikke denne brukeren reflektert noe særlig over. Han pleier ikke gjøre det når han forsøker å få noe til å passe inn i det merkelige narrativet han har overbevist seg selv om. Shaw ut har vært en mantra for hans del i flere år.

Låter rart tenker du. Nesten absurd. Det er bare det at dersom Mourinho ikke likte spilleren, da gjør heller ikke TTR det. Dersom OGS kan få såpass mye ut av Shaw er helt sikkert frykten for hva en god trener kan få til passe stor. Og dette er den eneste forklaringen på denne Telles over Shaw agendaen. En «Shaw ut»-agenda denne brukeren har kjørt på i flere år, helt siden han svært så bitter returnerte noen måneder etter helten hans fikk foten i ræva.

Jeg har forresten aldri vært veldig begeistret for Shaw, og var skeptisk allerede da vi hentet han. Men jeg tror en god trener kan få litt ut av han. Han har veldig bra tempo og er råsterk i kroppen. I tillegg er han bra teknisk og en av de beste pasningsspillerne i troppen. De vesentligste manglene til Luke Shaw er de samme som Rashford, Martial og Pogba. Nemlig taktisk. Både på et individuelt nivå, og som endel av et lag. Jeg tror ikke det er tilfeldig. De siste seks årene har vi hatt trenere som ikke har kompetanse til å tilføre dem nok i denne delen av spillet. Er det for sent for Shaw i en alder av 27 år? Forhåpentligvis ikke. Men det er nok helt klart lettere å jobbe med yngre spillere. Men se på utviklingen til Davies og Dier de siste seks månedene! En slik utvikling kan man forvente når man går fra middelmådig til verdensklasse coaching.

Jeg tror heller ikke Shaw har det i seg å være en back som dundrer opp og ned langs krittlinjen 2x90 min hver uke fra august til september. Og Telles er hjelpesløs! I lys av dette synes jeg dette er en fin signering. Til £13 mill er også nedsiden ubetydelig!* Jeg har tidligere etterlyst nøyaktig denne type kjøp til backene våre. Går han rett inn på laget? Vi får nesten håpe det! Samtidig skal han få tid. Det tok noen måneder før Robertson var fast i Liverpool. Og han var PL-spiller da han kom til Liverpool (i lys av dette er det selvsagt ekstra merkelig å gå inn for salg av vår beste back og å beholde Telles!).

*Hvis vi ikke driter oss med for høy lønn får man lett igjen pengene.
Du tolka dette litt i verste mening eller? Det er jo også et økonomisk spørsmål her, som vel var det TRR sikta til.

For øvrig, hvis Shaw ikke er en back som kan sprinte opp og ned langs siden fra kamp til kamp (det er han ikke), er det plass til ham? Vi kan gjerne legge en 3-backslinje som utgangspunkt hvis vi skal diskutere hvor Shaw kan nyttiggjøres, men er det sannsynlig med en 3-backslinje under ETH? Har han noengang spilt med det før?
Hvem har vært venstreback i Ajax de siste to sesongene? Er det en som gjør dette?

(Og nei, jeg tolket ikke i verste mening. Jeg tolket han basert på flere hundre/tusen innlegg de siste fem-seks årene.)
Daley Blind har ferdigheter og egenskaper som gjør at han ikke skal være en back som løper opp og ned sidelinja. Jeg er mer usikker på hvordan Shaw kompenserer for dette. Eller om han i det hele tatt gjør det tbf.

Hvis du sikter til Tagliafico aner jeg ikke.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Crynix skrev: tir jun 28, 2022 4:35 pm
Yesil skrev: tir jun 28, 2022 3:10 pm 1) Alt for lite til å si hvordan FdJ har prestert totalt, da jeg stort sett bare har sett Barcelona i CL og en kamp her og der i ligaen. Mine vurderinger er derfor en liten miks av det lille jeg har sett og det jeg har lest. Det har ikke vært dårlig, det er ikke det jeg sier. Men noe svakere enn det han leverte i Ajax og noe svakere enn man håpte da man signerte han. Og derfor også en spiller som man uten nevneverdige protester kan selge videre selv om han er i sin beste alder, og kanskje til og med før han er der.

2) Når det gjelder andre klubber er jeg ikke helt enig. Liverpool kommer nesten garantert til å signere en dyr midtbanespiller enten denne eller neste sommer. Bellingham og Barella nevnes av solide kilder. Chelsea og PSG kommer sannsynligvis til å gjøre det samme dersom ryktene stemmer, og Man City har allerede hentet Phillips i tillegg til at Silva kommer til å bli erstattet dersom han går. Jeg synes det er merkelig at ingen av disse klubbene virker interessert, dersom nivået er så høyt som man kan få inntrykk av å lese enkeltes vurdering (typ blandt de beste i verden).

3) Nå kan det selvfølgelig være at de har forhørt seg og fått beskjed om at det er uaktuelt fordi han skal til Man Utd, men det virker lite sannsynlig. Både mtp. rykter og logikk. Prisen er jo heller ikke avskrekkende.
1) Jeg tror du tar feil og at FDJ er den mest fornuftige spilleren for Barcelona å «ofre» sett fra et kost/nytte-perspektiv, ikke fordi han har vært svakere enn antatt. Kunne Barcelona solgt en annen spiller enn Frenkie og frigjort i nærheten av de samme midlene? Nå forsvant som kjent Coutinho, men hvor stor effekt har det rent økonomisk sett i lys av at han stort sett har vært utlånt de siste årene? Et utvalg andre høytlønnede har tatt lønnskutt i reforhandlinger av kontrakter (Umtiti, Sergi Roberto, Pique, Alba, Busquets). Alternativene til Barcelona er meget få, Lenglet er eneste som er i nærheten rent lønnsmessig, men er milevis unna i overgangssum. Samme gjelder Pjanic. Trincao?

2) Liverpool er jo en meget veldrevet klubb, og nå spør jeg fordi jeg genuint ikke vet - har Liverpool råd til å hente to spillere til €80-100m i samme vindu? Hele grunnen til at Barcelona i det hele tatt vurderer å selge Frenkie er fordi de trenger penger asap. Om LFC har planer for å hente en dyr midtbanespiller neste år vil jo ha lite å si ift Frenkie i år.

Chelsea har den nest beste dekningen på midtbanen av alle PL-lagene imo. Kante blir selvfølgelig ikke yngre og er ikke lenger den Kante han var i 2016-2020, men her snakker vi vidt forskjellige spillertyper. Jeg klarer heller ikke se hvem FDJ skulle vært en naturlig erstatter for i PSG. Så skal det sies at Galtier, som sannsynligvis blir ny manager der i gården, muligens kan finne en rolle til han, uten at jeg kjenner franskmannens preferanser eller system.
Frenkie som erstatter til Silva er som å erstatte TAA med AWB. Det hadde vært nytteløst.

3) Her kan vi være relativt enige, dog kan prisen være avskrekkende gitt ulike omstendigheter. På samme måte som United tilsynelatende har trukket seg fra Nunez, kan det hende LFC ville trukket seg fra FDJ (uten at jeg påstår det har vært noen kontakt mellom LFC/FCB/FDJ). Jeg tror ikke FDJ er øremerket Man Utd, men at han selv har signalisert at han gjerne vil bli i Barcelona. Hvis han skal bort må kjøpende klubb ha noe å lokke med. Man Utd har ETH og et betydelig kontraktsforslag. Så sliter jeg med å se andre alternativer, ref. punkt 2.

-

For øvrig forstår jeg hvorfor forhandlingene tilsynelatende trekker ut i det lengste. United vet Barca trenger penger, Barca vet United har penger. Hvem haster det mest for her, et Barcelona under økonomisk press eller United, hvis eier tar ut utbytte samtidig som man trenger oppimot 10 nye spillere (Ragnicks utsagn)? Skal man klare å få tak i halvparten må man rett og slett spre ressursene ut, ikke kaste unødvendig mye penger på enkeltspillere. Jeg sitter rolig i båten fordi jeg er overbevist om at denne sagaen går i boks, det er bare et tidsspørsmål.
1. Her tror jeg vi er mer enig enn du tenker. Den lille forskjellen er at jeg tror de ofrer han fordi han i tillegg til å være verdifull og på svært høy lønn, heller ikke har tatt Barcelona med storm slik man håpet. Altså, et godt salgsobjekt hvor man får inn mye penger, frigjør mye lønn og heller ikke blir spesielt svekket. Her er jeg usikker, men Barcelona er vel ikke lengre i en posisjon hvor de selge, men velger å gjøre det i håp om å forbedre prestasjonene?

2. Jeg vet ikke om Liverpool har råd. De har allerede solgt for over £50M, så ikke utenkelig at de kan dra opp enda en storsignering av hatten. Men det forutsetter at det dukker opp en spiller man anser som verdt det. Tchouameni var man jo åpenbart ute etter, om man hadde hentet Nunez dersom den gikk i orden vet jeg ikke, men det kan tenkes.
Chelsea brukte Saul, Loftus-Cheek og Barkley i til sammen 40 kamper forrige sesong. Ikke utenkelig at de vil forsterke med en mann der.
Når det gjelder PSG er det umulig å vite hva de er ute etter, men også då lå langflate etter Tchouameni.
Hvorfor skulle ikke City kunne erstatte Silva med FdJ? Silva har riktignok noen kamper på kanten i angrepet også, men stort sett figurerer han ved siden av Rodri i en rolle som hadde vært optimal for FdJ. Hadde heller ikke vært noe problem å benyttet han i den offensive midtbanerollen. Ser ellers at både Gundogan på snart 32 og Silva som linkes bort dukker høyt opp dersom man kjører sammenligning på FdJ via fbref.

3. Jeg sliter med å se at det å spille under en viss manager, uprøvd på dette nivået, skal trumfe det å f.eks spille CL-fotball og kjempe om de største pokalene. Nå kan jo selvfølgelig hver spiller ha egne motiver, men jeg tror de fleste ville valgt å spille i sistnevnte kategori. Særlig når det, med unntak av PSG, innebærer å spille for noen av de absolutt beste managerne i verden. I alle fall i følge majoriteten.
Sist redigert av Yesil den tir jun 28, 2022 11:03 pm, redigert 2 ganger totalt.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»