Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
DuncanE

Re: Man Utd - Transfertråd ‘22

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: søn jan 08, 2023 6:21 am
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 1:25 am
tbb skrev: lør jan 07, 2023 9:55 pm
Virker uansett som dette er riktig. Jeg liker det.

Spiss er, mer enn noe annet, et verktøy. Det handler om å vite hvilken funksjon verktøyet har. Romelu Lukaku under Mourinho vs Conte et ok eksempel på det. Det er veldig opplagt hva EtH ønsker med Weghorst.

Kjenner ikke godt til spilleren, og det som åpenbart må være tanken ved et slik kjøp liker jeg. For det første er det åpenbart ikke et førstevalg. For det andre er det like åpenbart en som gir oss alternativ. Et helt annet alternativ enn hva vi har i dag. Rent statistisk skal han iflg enkelte sider være en spiller med spisskompetanse knyttet til duellspill og presspill. I tillegg skal han være en svært bra linkup-spiller og halveis målfarlig/bra uten ball. Det låter litt som budsjett-varianten av en erketypisk EtH-spiss.
Jada, er det greit å fremstå "smart" og mene at denne rollespilleren passer perfekt ift til det vi har fra før. Jeg synes også det ville vært flott om vi fikk inn en spiller med litt andre ferdigheter enn det troppen byr på i dag - som utfylte angrepsrekka. Men jeg ville satt enda mer pris på det om spilleren var god nok ;)
Hvem tenker du da på?

Mitt inntrykk er at disse spillertypene ofte ikke er særlig «gode», og veldig ofte møtes med denne type reaksjoner. Har vært det samme hver gang vi har blitt koblet til Arnautovic (som også er uaktuell av andre årsaker). Under van Gaal var det samme reaksjonene rundt om da vi ble koblet til Mandzukic.

Personlig kunne jeg gjerne tenkt meg Mitrovic, men mtp rollen spilleren forhåpentligvis skal ha gir det ikke mening å bruke en slik sum.
Jeg tenker selvsagt på Weghorst, som rett og slett ikke holder mål. Vi kan godt være enige om at spillertypen (stor, sterk, god i lufta, god som oppspillspunkt, aggressivitet) kan være riktig per nu, men jeg "liker det" (som du beskrev det) overhodet ikke. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for Arnautovic, av ulike grunner. Mest fordi han er andresortering på kvalitet. Det er altså ikke spillertypen i seg selv som er problemet. Tenker vi targetspiss skal vi hente på hylla der Kane, Vlahovic og Toney (uaktuell før sommeren pga gambling) befinner seg. Men så har vi åpenbart en budsjettutfordring for tida. Skjønner derfor at vi trolig ikke kan hente den vi (EtH) helst vil. Men Weghorst blir for meg faktisk tredjesortering. Håper dette bare er BS.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:04 am
tbb skrev: søn jan 08, 2023 6:21 am
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 1:25 am

Jada, er det greit å fremstå "smart" og mene at denne rollespilleren passer perfekt ift til det vi har fra før. Jeg synes også det ville vært flott om vi fikk inn en spiller med litt andre ferdigheter enn det troppen byr på i dag - som utfylte angrepsrekka. Men jeg ville satt enda mer pris på det om spilleren var god nok ;)
Hvem tenker du da på?

Mitt inntrykk er at disse spillertypene ofte ikke er særlig «gode», og veldig ofte møtes med denne type reaksjoner. Har vært det samme hver gang vi har blitt koblet til Arnautovic (som også er uaktuell av andre årsaker). Under van Gaal var det samme reaksjonene rundt om da vi ble koblet til Mandzukic.

Personlig kunne jeg gjerne tenkt meg Mitrovic, men mtp rollen spilleren forhåpentligvis skal ha gir det ikke mening å bruke en slik sum.
Jeg tenker selvsagt på Weghorst, som rett og slett ikke holder mål. Vi kan godt være enige om at spillertypen (stor, sterk, god i lufta, god som oppspillspunkt, aggressivitet) kan være riktig per nu, men jeg "liker det" (som du beskrev det) overhodet ikke. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for Arnautovic, av ulike grunner. Mest fordi han er andresortering på kvalitet. Det er altså ikke spillertypen i seg selv som er problemet. Tenker vi targetspiss skal vi hente på hylla der Kane, Vlahovic og Toney (uaktuell før sommeren pga gambling) befinner seg. Men så har vi åpenbart en budsjettutfordring for tida. Skjønner derfor at vi trolig ikke kan hente den vi (EtH) helst vil. Men Weghorst blir for meg faktisk tredjesortering. Håper dette bare er BS.
Jeg mente hvilken spiss vi skulle hente som var god nok. Og da nå i januar. Vi er helt sikkert enig om at ingen av de tre du nevner der er aktuelle nå.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: søn jan 08, 2023 7:44 am
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:04 am
tbb skrev: søn jan 08, 2023 6:21 am

Hvem tenker du da på?

Mitt inntrykk er at disse spillertypene ofte ikke er særlig «gode», og veldig ofte møtes med denne type reaksjoner. Har vært det samme hver gang vi har blitt koblet til Arnautovic (som også er uaktuell av andre årsaker). Under van Gaal var det samme reaksjonene rundt om da vi ble koblet til Mandzukic.

Personlig kunne jeg gjerne tenkt meg Mitrovic, men mtp rollen spilleren forhåpentligvis skal ha gir det ikke mening å bruke en slik sum.
Jeg tenker selvsagt på Weghorst, som rett og slett ikke holder mål. Vi kan godt være enige om at spillertypen (stor, sterk, god i lufta, god som oppspillspunkt, aggressivitet) kan være riktig per nu, men jeg "liker det" (som du beskrev det) overhodet ikke. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for Arnautovic, av ulike grunner. Mest fordi han er andresortering på kvalitet. Det er altså ikke spillertypen i seg selv som er problemet. Tenker vi targetspiss skal vi hente på hylla der Kane, Vlahovic og Toney (uaktuell før sommeren pga gambling) befinner seg. Men så har vi åpenbart en budsjettutfordring for tida. Skjønner derfor at vi trolig ikke kan hente den vi (EtH) helst vil. Men Weghorst blir for meg faktisk tredjesortering. Håper dette bare er BS.
Jeg mente hvilken spiss vi skulle hente som var god nok. Og da nå i januar. Vi er helt sikkert enig om at ingen av de tre du nevner der er aktuelle nå.
Litt vanskelig å vurdere siden man ikke helt vet hvordan forutsetningene er. Henter vi kun for et lån til sommeren? Henter vi på en kontrakt for flere år fremover? Dersom overgang (kjøp), akkurat hvor mye midler er tilgjengelig for kjøp og lønn? ikke vet vi heller hva EtH egentlig ønsker seg.

Snakker vi kortsiktig kanskje Morata el Choupo-Moting? Snakker vi overgang kan kanskje Thuram passe budsjettet? Foruten de mest åpenbare (som vil koste mye penger evtl ikke er aktuelle før til sommeren) har jeg egentlig til gode å se oss linket til en spiller jeg ønsker meg til klubben.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 2:43 pm
tbb skrev: søn jan 08, 2023 7:44 am
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:04 am

Jeg tenker selvsagt på Weghorst, som rett og slett ikke holder mål. Vi kan godt være enige om at spillertypen (stor, sterk, god i lufta, god som oppspillspunkt, aggressivitet) kan være riktig per nu, men jeg "liker det" (som du beskrev det) overhodet ikke. Jeg er heller ikke spesielt begeistret for Arnautovic, av ulike grunner. Mest fordi han er andresortering på kvalitet. Det er altså ikke spillertypen i seg selv som er problemet. Tenker vi targetspiss skal vi hente på hylla der Kane, Vlahovic og Toney (uaktuell før sommeren pga gambling) befinner seg. Men så har vi åpenbart en budsjettutfordring for tida. Skjønner derfor at vi trolig ikke kan hente den vi (EtH) helst vil. Men Weghorst blir for meg faktisk tredjesortering. Håper dette bare er BS.
Jeg mente hvilken spiss vi skulle hente som var god nok. Og da nå i januar. Vi er helt sikkert enig om at ingen av de tre du nevner der er aktuelle nå.
Litt vanskelig å vurdere siden man ikke helt vet hvordan forutsetningene er. Henter vi kun for et lån til sommeren? Henter vi på en kontrakt for flere år fremover? Dersom overgang (kjøp), akkurat hvor mye midler er tilgjengelig for kjøp og lønn? ikke vet vi heller hva EtH egentlig ønsker seg.

Snakker vi kortsiktig kanskje Morata el Choupo-Moting? Snakker vi overgang kan kanskje Thuram passe budsjettet? Foruten de mest åpenbare (som vil koste mye penger evtl ikke er aktuelle før til sommeren) har jeg egentlig til gode å se oss linket til en spiller jeg ønsker meg til klubben.
Det er snakk om at vi tar over lånet.

Men enig, dersom alternativet var Kane eller Toney var dette noe dritt. Morata og Choupo er gode alternativ. Det er vel omtrent det disse løser for AM og Bayern vi ønsker en slik spiss til. Spørsmålet er kanskje hvorfor AM/Bayern skulle slippe dem? Har en slik spiss høyere verdi for oss enn for dem? Dernest, hva med spillerne? Hvorfor skulle de ha ønske om dette?

(Thuram er interessant, men han blir vel noe helt annet med en lenger forpliktelse?)

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: søn jan 08, 2023 3:07 pm
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 2:43 pm
tbb skrev: søn jan 08, 2023 7:44 am

Jeg mente hvilken spiss vi skulle hente som var god nok. Og da nå i januar. Vi er helt sikkert enig om at ingen av de tre du nevner der er aktuelle nå.
Litt vanskelig å vurdere siden man ikke helt vet hvordan forutsetningene er. Henter vi kun for et lån til sommeren? Henter vi på en kontrakt for flere år fremover? Dersom overgang (kjøp), akkurat hvor mye midler er tilgjengelig for kjøp og lønn? ikke vet vi heller hva EtH egentlig ønsker seg.

Snakker vi kortsiktig kanskje Morata el Choupo-Moting? Snakker vi overgang kan kanskje Thuram passe budsjettet? Foruten de mest åpenbare (som vil koste mye penger evtl ikke er aktuelle før til sommeren) har jeg egentlig til gode å se oss linket til en spiller jeg ønsker meg til klubben.
Det er snakk om at vi tar over lånet.

Men enig, dersom alternativet var Kane eller Toney var dette noe dritt. Morata og Choupo er gode alternativ. Det er vel omtrent det disse løser for AM og Bayern vi ønsker en slik spiss til. Spørsmålet er kanskje hvorfor AM/Bayern skulle slippe dem? Har en slik spiss høyere verdi for oss enn for dem? Dernest, hva med spillerne? Hvorfor skulle de ha ønske om dette?

(Thuram er interessant, men han blir vel noe helt annet med en lenger forpliktelse?)
Liker Morata. Kanskje han kunne tenkt seg et nytt forsøk i verdens beste liga? Tror han raskt kunne vært et førstevalg på topp for oss. Ser han brukes endel av ATM. Og med Felix-problematikken er klubben kanskje ikke så gira på å legge til rette for en overgang.

Bongis

Legg inn av Bongis »

oi, denne kom overraskende på. Vet null om troverdighet:


DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bongis skrev: søn jan 08, 2023 6:39 pm oi, denne kom overraskende på. Vet null om troverdighet:

"Tweet has been deleted". Hva var det du leste?

Reddington

Legg inn av Reddington »

DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:24 pm
Bongis skrev: søn jan 08, 2023 6:39 pm oi, denne kom overraskende på. Vet null om troverdighet:

"Tweet has been deleted". Hva var det du leste?
Maguire til Villa, tipper jeg.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Reddington skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:24 pm
Bongis skrev: søn jan 08, 2023 6:39 pm oi, denne kom overraskende på. Vet null om troverdighet:

"Tweet has been deleted". Hva var det du leste?
Maguire til Villa, tipper jeg.
japp.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

Håper det ikke er Depay igjen (skjønner hvorfor den ble slettet isåfall).

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Bongis skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm
Reddington skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:24 pm

"Tweet has been deleted". Hva var det du leste?
Maguire til Villa, tipper jeg.
japp.
Leste dette tidligere i dag. Maguire observert på en bar i Birmingham, lørdag kveld ;) Overraskende om vi slipper han midt i sesongen, i så fall. Om ikke pengene da skal finansiere en spiss.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:33 pm
Bongis skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm
Reddington skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm

Maguire til Villa, tipper jeg.
japp.
Leste dette tidligere i dag. Maguire observert på en bar i Birmingham, lørdag kveld ;) Overraskende om vi slipper han midt i sesongen, i så fall. Om ikke pengene da skal finansiere en spiss.
Kanskje Aston Villa har noe snacks det går an å bytte ham mot? F.eks Ashley Young?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Folk_flesk skrev: søn jan 08, 2023 7:36 pm
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:33 pm
Bongis skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm

japp.
Leste dette tidligere i dag. Maguire observert på en bar i Birmingham, lørdag kveld ;) Overraskende om vi slipper han midt i sesongen, i så fall. Om ikke pengene da skal finansiere en spiss.
Kanskje Aston Villa har noe snacks det går an å bytte ham mot? F.eks Ashley Young?
Ings? Watkins? ;) Var egentlig "stor" fan av Ings. Lurer litt på hans egentlige nivå akkurat nå. Har ikke sett mye AV i år.

Jack

Legg inn av Jack »

Disse ryktene er selvsagt bare tull. Jeg nekter å tro at noen er interessert i Maguire.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:33 pm
Bongis skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm
Reddington skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm

Maguire til Villa, tipper jeg.
japp.
Leste dette tidligere i dag. Maguire observert på en bar i Birmingham, lørdag kveld ;) Overraskende om vi slipper han midt i sesongen, i så fall. Om ikke pengene da skal finansiere en spiss.
Han var på Le Rêve i Lichfield, i hvert fall. Og bildet fra restauranten viser han vel ikke med agenten, så vidt jeg kan se?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

Jack_Daniels skrev: søn jan 08, 2023 7:44 pm Disse ryktene er selvsagt bare tull. Jeg nekter å tro at noen er interessert i Maguire.
Ehh, jeg føler meg nå 100% sikker på at han ikke spiller i United neste sesong. Så, jo, noe skjer nok. Hadde ikke regna med før til sommeren dog.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

missChance skrev: søn jan 08, 2023 7:45 pm
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:33 pm
Bongis skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm

japp.
Leste dette tidligere i dag. Maguire observert på en bar i Birmingham, lørdag kveld ;) Overraskende om vi slipper han midt i sesongen, i så fall. Om ikke pengene da skal finansiere en spiss.
Han var på Le Rêve i Lichfield, i hvert fall. Og bildet fra restauranten viser han vel ikke med agenten, så vidt jeg kan se?
Nei, du får ikke meg til å spå en overgang til Villa basert på 2 øl på en bar i Lichfield lørdag kveld ;)

Kent

Legg inn av Kent »

Halleluja om vi klarer å kvitte oss med han.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

missChance skrev: søn jan 08, 2023 7:45 pm
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:33 pm
Bongis skrev: søn jan 08, 2023 7:26 pm

japp.
Leste dette tidligere i dag. Maguire observert på en bar i Birmingham, lørdag kveld ;) Overraskende om vi slipper han midt i sesongen, i så fall. Om ikke pengene da skal finansiere en spiss.
Han var på Le Rêve i Lichfield, i hvert fall. Og bildet fra restauranten viser han vel ikke med agenten, så vidt jeg kan se?
Helt sikkert ikke, men det er et stykke fra Manchester og ikke akkurat London. Kan forstå det skaper spekulasjoner. Litt overraskende at det var så konkret på Villa (bare fordi det er noe nærmere?). Kunne like gjerne vært Leicester eller Wolves (en Mendes som jobber for å sikre midler til Felix?).

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

tbb skrev: søn jan 08, 2023 8:03 pm
missChance skrev: søn jan 08, 2023 7:45 pm
DuncanE skrev: søn jan 08, 2023 7:33 pm

Leste dette tidligere i dag. Maguire observert på en bar i Birmingham, lørdag kveld ;) Overraskende om vi slipper han midt i sesongen, i så fall. Om ikke pengene da skal finansiere en spiss.
Han var på Le Rêve i Lichfield, i hvert fall. Og bildet fra restauranten viser han vel ikke med agenten, så vidt jeg kan se?
Helt sikkert ikke, men det er et stykke fra Manchester og ikke akkurat London. Kan forstå det skaper spekulasjoner. Litt overraskende at det var så konkret på Villa (bare fordi det er noe nærmere?). Kunne like gjerne vært Leicester eller Wolves (en Mendes som jobber for å sikre midler til Felix?).
Vet ikke helt hvordan en skal tolke dette 😁
Sources close to Maguire and United say they have found the feverish speculation ‘laughable’ after Maguire was supposedly spotted in Birmingham over the weekend. Maguire is believed to have gone to The Belfry to play golf. (MEN)

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Aldri om Maguire blir solgt i Januar vinduet. Men meget mulig til sommeren. Fast på England og leverer varene der. Var jo meget god i Leicester og har hatt sine gode øyeblikk inni mellom hos United også. Bør klare å lure ut rundt 40 mill pund fra en PL klubb.

Tror nok Harry kan levere godt for en klubb på nivå som f.eks Aston Villa.

Folk_flesk

Legg inn av Folk_flesk »

fugletitteren skrev: søn jan 08, 2023 9:18 pm Aldri om Maguire blir solgt i Januar vinduet. Men meget mulig til sommeren. Fast på England og leverer varene der. Var jo meget god i Leicester og har hatt sine gode øyeblikk inni mellom hos United også. Bør klare å lure ut rundt 40 mill pund fra en PL klubb.
Chelsea eller Liverpool kan være de to letteste å lure.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Ja, Boehly virker jo helt korka så der er det kanskje muligheter.

Men jeg tror vi skal være veldig fornøyde hvis vi får £25-30m for ham i sommer. Og jeg tror han går til Spurs, Newcastle eller Villa.

fugletitteren

Legg inn av fugletitteren »

Saliph skrev: søn jan 08, 2023 9:27 pm Ja, Boehly virker jo helt korka så der er det kanskje muligheter.

Men jeg tror vi skal være veldig fornøyde hvis vi får £25-30m for ham i sommer. Og jeg tror han går til Spurs, Newcastle eller Villa.
Nå har desverre United en vane for å selge for billig kontra en del andre klubber, men Maguire bør man i hvertfall evne å få 30 mill pund for. Muligens opp mot 40 om to klubber, typ AV og Newcastle, skulle være interessert og man får til en liten budkamp.

Bongis

Legg inn av Bongis »

greit, da legger vi denne død frem til sommeren.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Det er jo et merkelig rykte i utgangspunktet, hvorfor ville Villa hente et tredjevalg på venstre stopper?

At Maguire forsvinner til sommeren tror jeg, men verken Newcastle eller Villa vil være interessert i han.

MentalM

Legg inn av MentalM »

Ale skrev: søn jan 08, 2023 10:55 pm
MentalM skrev: søn jan 08, 2023 10:54 pm Det er jo et merkelig rykte i utgangspunktet, hvorfor ville Villa hente et tredjevalg på venstre stopper?

At Maguire forsvinner til sommeren tror jeg, men verken Newcastle eller Villa vil være interessert i han.
Kanskje noe for Stevenage?
Tror faktisk han er over det :DDD (han er mye bedre enn Bednarek og Chambers også...) :(

TheTreble

Legg inn av TheTreble »

Tipper at en potensiell Weghorst-avtale fram til sommeren istedenfor å gjøre et mer langsiktig spisskjøp i januar, er fordi ten Hag har sett seg ut Harry Kane.

Jeg mener det er verdt å svi av så mye som 100M£ på Kane. Ja, han blir 30 år til sommeren, men er ikke spesielt avhengig av de fysiske egenskapene. Så lenge han unngår skadetrøbbel, vil han sannsynligvis kunne prestere på toppnivå i fort 4-5 år til. Ikke bare er han en fantastisk målscorer, men også en strålende tilrettelegger og et godt oppspillspunkt, som vil kunne gjøre Rashford og Antony bedre. Kane minner på mange måter om en annen tidligere United- og Tottenham-spiller i Teddy Sheringham. Og akkurat Sheringham hadde sin beste United-sesong i en alder av 35 år da han ble kåret til årets spiller i England.

Hvis Spurs får en skuffende sesong uten noen trofeer og ingen CL-plass neste sesong, med sur stemning i klubben til sommeren, så bør det være gode muligheter for at Kane på nytt søker lykken et annet sted.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Saliph skrev: søn jan 08, 2023 9:27 pm Ja, Boehly virker jo helt korka så der er det kanskje muligheter.

Men jeg tror vi skal være veldig fornøyde hvis vi får £25-30m for ham i sommer. Og jeg tror han går til Spurs, Newcastle eller Villa.
Bokført verdi i sommer er £25 mill. Får man det er man helt sikkert happy. Alt for dyr (avskrivning + lønn) til at man kan ha en slik spiller på benken.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

?

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»