Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
Lezah

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av Lezah »

Vi har vært linket til han her før, visstnok er Pool inni bildet nå.

https://www.bbc.com/sport/football/59860257

Lezah

Legg inn av Lezah »

KongOlav2 skrev: fre apr 22, 2022 2:09 pm Er det noen flere som det egentlig ikke er håp for?
Funny bunny.

For å sitere mine egne rablinger:

"Jeg kan jo bare snakke for meg selv her. Oppi hodet mitt har jeg et par navn på folk som må beholdes eller gis en sjanse. Denne gruppen med navn er kortere enn de andre....

DDG, Bruno, Sancho, Rash (her er nok mange uenig), Elanga, Varane, Garner, Mejbri

Så har man et litt verre sjikt, hvor det ikke gjør meg noe om de blir i stallen, men samtidig er det helt fair å erstatte dem med bedre spillere. En del av dem er her fordi det virker urealistisk å bli kvitt dem. Slenger alle i samme bås.
Shaw/Telles, AWB/Dalot, Maguire, Scott M (gjør vondt), Fred, Ronaldo, DVB (hvis ETH kommer inn får han sikkert en fair sjanse), Svensken, Heaton

Til slutt har man dem som kommer til å forsvinne og ellers må ut, enten med salg, gis bort eler terminering av kontrakt.
Pogba, Lingard, Martial, Cavani, Pereira, Jones, Mata, Matic, Williams, Grant, Greenwood (eh), Tuanzebe, Bailly, Hendo (fordi han fortjener å spille),

Laird, Diallo og Pellistri kan fortsette på utlån
."

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

KongOlav2 skrev: fre apr 22, 2022 2:09 pm Hvem bør egentlig avskrives og selges allerede til sommeren? Utover de med utgående kontrakt, samt Matic. Er det noen flere som det egentlig ikke er håp for?
Rashford er en av få man faktisk kunne tjent ei krone eller ti på.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Litt spennende at Timber, som det har blitt pratet endel om, er blitt benyttet som høyreback de siste kampene. Det gir på et vis noe som minner om et potensielt transfermål på høyreback. Det er faktisk ingenting jeg er mer lei av i Man Utd enn backene. Det har vært et sorgens kapittel så lenge.

Laget må bygges fra forsvaret og frem, tenker jeg. Jeg tror nesten man må klare å hente fem-seks spillere. Men da må man helt sikkert finne en eller to som står uten kontrakt til sommeren. Kanskje noe ala dette:

de Gea/Heaton; Timber/Dalot, Maguire/Lindeløf, Torres/Varane, Raum/Shaw; Garner/McTominay/Fred, ?/Kamara; Gnabry/Elanga, Bruno/Donny, Sancho/Mejbri; Ronaldo/Rashford/Garnacho

Ikke helt krise dersom man ikke får på plass en ny venstreback. Klarer man få ut potensialet til Shaw er han en helt ok back. Vi kan feks kjøre Dalot som backup på venstre (og da hente tilbake Laird). I tillegg har man Fernandez som kanskje kan være et alternativ?

Samme med midtstopper. Lindeløf, Maguire og Varane tror jeg kan være ok, men vi skulle gjerne hatt inn noen med litt andre kvaliteter der. Timber vil dessuten kunne være et alternativ der også. I tillegg vil sannsynligvis en defensiv midtbanespiller kunne gjøre en jobb der (feks Kamara).

Med andre ord tror jeg man kan klare seg med fire spillere, men det ser ut som et minimum.

En, helst to, midtbanespillere synes jeg faktisk er er must. Særlig en defensiv. Hva man finner på der blir veldig spennende. Alternativene til de dyreste (Rice/Tchouameni), som trolig er out of reach, virker ikke veldig bra. Phillips, til prisen det spekuleres i, er jeg lite begeistret for. Bissouma, som kun har ett år igjen av kontrakten, er kanskje noe av det bedre?

På høyrekant har jeg heller ikke peiling, men Gnabry er en annen som kun har ett år igjen av kontrakten.

Når det gjelder Rashford unner jeg han i grunnen å gå til en annen klubb. Jeg tror han trenger det. Slik det har sett ut det siste året tror jeg det betyr lite rent sportslig om vi hadde beholdt han eller Martial. Forskjellen er at vi helt sikkert får betalt for Rashford.

Timber, Bissouma, Gnabry, Kamara inn. Kunne man gjettet at dette ville kreve investeringer rundt £100-120 mill? Slenger man på Torres og Raum nærmere man seg £175-200 mill. Legg til Garner og Laird fra lån.

Ut med Henderson, AWB, Telles, Bailly, Jones, Matic, Pogba, Lingard, Mata og Cavani. Det er ti spillere i troppen. Tre-fire man kan kanskje kan få noe for? I tillegg får man kanskje noe for noen av disse på utlån som også må selges? Tenker da på Williams, Tuanzebe, Pereira og Martial. Muligens Chong? Kanskje man kunne klart å hente £50-60 mill? Nærmere £100 mill dersom man selger Rashford?

Da har man kvittet seg med fjorten-femten spillere. De ti i troppen erstattes med fire til seks kjøp, og trolig ett par unggutter (Garner, Laird feks). Man reduserer dermed troppen med to-fire spillere. Man får også ut ett par stk som er relativt godt betalte (Cavani, Pogba, Matic, Lingard).

I sum gjør dette at jeg tenker at det er relativt gode muligheter, men at det fort blir mye aktivitet og at det kan bli utfordrende for en relativt seig klubbdrift. Når det er sagt, i første vinduet til van Gaal hentet vi seks spillere (di Maria, Falcao, Shaw, Herrera, Blind og Rojo). Og man kvittet seg med elleve spillere (Rio, Vidic, Anderson, Welbeck, Kagawa, Buttner, Hernandez, Henriques, Bebe, Evra og Fletcher*). I tillegg la Giggs opp, mens Nani, Cleverley og Zaha ble lånt ut. Mao femten-seksten spillere som forsvant.

Ikke umulig, men krever litt balls fra sportslig ledelse.

The Kwames

Legg inn av The Kwames »

...Men hvordan kvitte seg med overbetalte spillere? med 1 år igjen av kontrakten,det er spørsmålet jeg stiller?

The Kwames

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

The Kwames skrev: søn apr 24, 2022 12:46 pm ...Men hvordan kvitte seg med overbetalte spillere? med 1 år igjen av kontrakten,det er spørsmålet jeg stiller?

The Kwames
Det kan være en utfordring. Uten at jeg kjenner til hva de ulike spillerne tjener eller hva de burde tjent. Jeg tror først og fremst dette er en utfordring i tilfeller som Martial og Henderson. Løsningen blir fort lavere overgangssum (null). I tillegg ser man eksempler på spillere som rett og slett ønsker å spille fotball.

Er det helt galt må man gjerne inn og dekke noe (Wayne Rooney?).

Leeds kunne uten problem betale relativt bra, og samtidig ta over lønnsposten til Danie James. Jeg har egentlig inntrykk av at lønnsgallopen i Man Utd roet seg etter Mourinho forsvant ut. Telles fikk feks en kontrakt verdt £65-70K i uken. AWB ble også sagt å ligge godt under £100k. Sistnevnte står uten kontrakt om to år. Ønsker han å sikre seg en ny fem-seks års kontrakt i sommer eller forsøke på ny etter ett år uten spilletid? Kanskje han, i lys av alternativkostnad ved å vente, kan tåle å gå ned litt i år?

Det er mange hensyn som skal tas og veies opp mot hverandre. Å kvitte seg med spillere burde ikke være umulig.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

The Kwames skrev: søn apr 24, 2022 12:46 pm ...Men hvordan kvitte seg med overbetalte spillere? med 1 år igjen av kontrakten,det er spørsmålet jeg stiller?

The Kwames
Rett og slett gjøre det stikk motsatte av hva man gjorde med Romero og Lingard.

Klubben valgte å takke pent nei til potensielt £15-20m Inn, og måtte istedet betale £8-10m i lønn og det uten å ikke bruke spillerne. Det er de mesterhjernene United dealer med.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

tbb skrev: søn apr 24, 2022 12:33 pm En, helst to, midtbanespillere synes jeg faktisk er er must. Særlig en defensiv. Hva man finner på der blir veldig spennende. Alternativene til de dyreste (Rice/Tchouameni), som trolig er out of reach, virker ikke veldig bra. Phillips, til prisen det spekuleres i, er jeg lite begeistret for. Bissouma, som kun har ett år igjen av kontrakten, er kanskje noe av det bedre?

På høyrekant har jeg heller ikke peiling, men Gnabry er en annen som kun har ett år igjen av kontrakten.

Når det gjelder Rashford unner jeg han i grunnen å gå til en annen klubb. Jeg tror han trenger det. Slik det har sett ut det siste året tror jeg det betyr lite rent sportslig om vi hadde beholdt han eller Martial. Forskjellen er at vi helt sikkert får betalt for Rashford.

Timber, Bissouma, Gnabry, Kamara inn. Kunne man gjettet at dette ville kreve investeringer rundt £100-120 mill? Slenger man på Torres og Raum nærmere man seg £175-200 mill. Legg til Garner og Laird fra lån.

Ikke umulig, men krever litt balls fra sportslig ledelse.
Kamara i Marseille? I følge FBref sine algoritmer er han den spilleren i topp 5-ligaer i Europa som ligner mest på Fabinho.

https://fbref.com/en/players/cc77354e/Boubacar-Kamara

Hvordan er egentlig Bissouma som distributør? Statistisk scorer han jo svært lavt på dette. Ville tro at en god ballsentral i en dyp rolle på midten var noe som burde stå aller øverst på agendaen til United.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: man apr 25, 2022 10:54 am
tbb skrev: søn apr 24, 2022 12:33 pm En, helst to, midtbanespillere synes jeg faktisk er er must. Særlig en defensiv. Hva man finner på der blir veldig spennende. Alternativene til de dyreste (Rice/Tchouameni), som trolig er out of reach, virker ikke veldig bra. Phillips, til prisen det spekuleres i, er jeg lite begeistret for. Bissouma, som kun har ett år igjen av kontrakten, er kanskje noe av det bedre?

På høyrekant har jeg heller ikke peiling, men Gnabry er en annen som kun har ett år igjen av kontrakten.

Når det gjelder Rashford unner jeg han i grunnen å gå til en annen klubb. Jeg tror han trenger det. Slik det har sett ut det siste året tror jeg det betyr lite rent sportslig om vi hadde beholdt han eller Martial. Forskjellen er at vi helt sikkert får betalt for Rashford.

Timber, Bissouma, Gnabry, Kamara inn. Kunne man gjettet at dette ville kreve investeringer rundt £100-120 mill? Slenger man på Torres og Raum nærmere man seg £175-200 mill. Legg til Garner og Laird fra lån.

Ikke umulig, men krever litt balls fra sportslig ledelse.
Kamara i Marseille? I følge FBref sine algoritmer er han den spilleren i topp 5-ligaer i Europa som ligner mest på Fabinho.

https://fbref.com/en/players/cc77354e/Boubacar-Kamara

Hvordan er egentlig Bissouma som distributør? Statistisk scorer han jo svært lavt på dette. Ville tro at en god ballsentral i en dyp rolle på midten var noe som burde stå aller øverst på agendaen til United.
Det vet jeg ikke. Samtidig klarer Ajax seg rimelig greit uten en slik spiller i dag. I Man Utds tilfelle må man da trolig gjøre noe i forsvar.

Den store fordelen med Bissouma er at han kommer fra et lag i PL som spiller samme type fotball som Ajax. Rollen han ville fått ville vært rimelig identisk med den han har hatt i dag. Mao vet man hva man får.

Lezah

Legg inn av Lezah »

En Kamara på free for en klubb som oss burde ikke være veldig mye å om ikke annet vurdere intenst. Det er ikke mange klubber på vår størrelse (nja) som virkelig trenger en slik spiller, så konkurransen bør være overkommelig.

Men ender vel opp i AC Milan eller noe, da.

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »



Tja ...

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

missChance skrev: man apr 25, 2022 4:03 pm

Tja ...
Opps, Norwich incoming!

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

missChance skrev: man apr 25, 2022 4:03 pm

Tja ...
Pøh! Velger å være svært selektiv ang rykter for tiden, så den tror jeg ikke på 🤪

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Jallaskar skrev: man apr 25, 2022 5:01 pm
missChance skrev: man apr 25, 2022 4:03 pm

Tja ...
Pøh! Velger å være svært selektiv ang rykter for tiden, så den tror jeg ikke på 🤪
Alt bør tas med en veldig stor klype salt.
Samtidig er det vanskelig å tro at klubben vil bruke penger på en "revolusjon", da.

Jallaskar

Legg inn av Jallaskar »

missChance skrev: man apr 25, 2022 5:05 pm
Jallaskar skrev: man apr 25, 2022 5:01 pm
missChance skrev: man apr 25, 2022 4:03 pm

Tja ...
Pøh! Velger å være svært selektiv ang rykter for tiden, så den tror jeg ikke på 🤪
Alt bør tas med en veldig stor klype salt.
Samtidig er det vanskelig å tro at klubben vil bruke penger på en "revolusjon", da.
Det kan sikkert være greit å ha det Rangnick faktisk sa som bakgrunn:
"There might be a couple of players - and I have already named those players to the board - that independent from formation, from style of football, and independent from a new manager, that could be of interest for a club like United. But in general, if you look at the size of the way the team needs to be rebuilt, I mean, it's not enough to bring in three or four new players. It will be more, bearing in mind how many players will no longer be here with the contracts running out."
https://www.skysports.com/football/news ... gen-klopp

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

Brandon har planer:
“What I want to do next year is play for Manchester United at left back and that’s my job,” he said, speaking in Norwich's OTBC matchday programme for the Newcastle game at the weekend. “That’s what I’m determined to do because it’s my life and I’ll do anything for that.

“I know I can play in this league, and I know I can get to the top and that’s what I want to do.” (MEN)

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

missChance skrev: man apr 25, 2022 5:21 pm Brandon har planer:
“What I want to do next year is play for Manchester United at left back and that’s my job,” he said, speaking in Norwich's OTBC matchday programme for the Newcastle game at the weekend. “That’s what I’m determined to do because it’s my life and I’ll do anything for that.

“I know I can play in this league, and I know I can get to the top and that’s what I want to do.” (MEN)

Bra, han har i allefall innstillingen som trengs og er helt for å gi ham en sjanse! Hadde en noe nedadgående kurve under OGS (uten at jeg kan peke på hvorfor) og er han egentlig noe dårligere enn de som spiller i posisjonen pr. d.d?

Trenger noe ungt, friskt, med klare mål/ambisjoner og som lever&ånder for klubben "now more than ever!" Har alltid likt hans tæl, han er allerede husvarm så hent ham tilbake!

Brukeravatar
missChance
Innlegg: 5423

Legg inn av missChance »

InsVerderben skrev: man apr 25, 2022 8:00 pm
missChance skrev: man apr 25, 2022 5:21 pm Brandon har planer:
“What I want to do next year is play for Manchester United at left back and that’s my job,” he said, speaking in Norwich's OTBC matchday programme for the Newcastle game at the weekend. “That’s what I’m determined to do because it’s my life and I’ll do anything for that.

“I know I can play in this league, and I know I can get to the top and that’s what I want to do.” (MEN)

Bra, han har i allefall innstillingen som trengs og er helt for å gi ham en sjanse! Hadde en noe nedadgående kurve under OGS (uten at jeg kan peke på hvorfor) og er han egentlig noe dårligere enn de som spiller i posisjonen pr. d.d?

Trenger noe ungt, friskt, med klare mål/ambisjoner og som lever&ånder for klubben "now more than ever!" Har alltid likt hans tæl, han er allerede husvarm så hent ham tilbake!
Han er en av de få litt aggressive spillerne vi har. Bortsett fra McTominay er resten noen konfliktsky puslinger.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Nottingham Forest slo i kveld serieleder Fulham, og er nå tre poeng bak Bmth med like manger kamper spilt. Tre kamper gjenstår. I 2022 har Forest med ok margin vært ligaens beste lag. Egentlig vært tett på Fulham helt siden de fikk ny trener i slutten av september.

Garner en av fire-fem nøkkelspillere i det laget. Når man ser nivået i Championship, og hvor mye bra som er kommet fra den divisjonen oppleves det veldig realistisk at han er klar.

Lezah

Legg inn av Lezah »

tbb skrev: tir apr 26, 2022 11:18 pm Garner en av fire-fem nøkkelspillere i det laget. Når man ser nivået i Championship, og hvor mye bra som er kommet fra den divisjonen oppleves det veldig realistisk at han er klar.
Vært løst snakk om at vi følger med på høyrebacken til NF, Spence. han er også United-supporter, så kanskje han hadde brydd seg litt.

Men ja, de siste årene har det vært mye bra i Championship. Styggredd Pool har gjort et varp i Carvalho.

Boccherini

Legg inn av Boccherini »

Hvordan er denne Laird-tjommien om dagen ? Har jo tidvis sett veldig lovende ut.

Saliph

Legg inn av Saliph »

Har vel vært ganske skadeplaget, som han alltid har vært. Stygt redd for at det kommer til å ødelegge for mulighetene hans i United.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Saliph skrev: ons apr 27, 2022 10:10 am Har vel vært ganske skadeplaget, som han alltid har vært. Stygt redd for at det kommer til å ødelegge for mulighetene hans i United.
Saliph skrev: ons apr 27, 2022 10:10 am Har vel vært ganske skadeplaget, som han alltid har vært. Stygt redd for at det kommer til å ødelegge for mulighetene hans i United.
Tja. Han hadde en fæl skade som satte ham ut i over 3mnd over nyttår. Jeg skal innrømme å ikke ha helt skadehistorikken hans fra akademi-tiden i hodet...Men hvis vi ser på karrieren hans innen førstelagsfotball, så spilte han 25 kamper i den halve sesongen han fikk for MK Dons våren 2021. Høsten etter spilte han 21 kamper for Swansea. Så skiftet han klubb til Bournemouth i januar 22, og ble langtidsskadet. Ser ut som at han ble rushet ut litt tidlig, som gjorde at rehabiliteringen tok lenger tid enn optimalt. Vært tilgjengelig siden tidlig april, og nå spilt 4 kamper de siste 11 dagene hvorav 3 av dem var i 90 minutter. Totalt sett har det egentlig blitt bra med fotball siden han dro på utlån. Jeg håper han kan fullføre sesongen sterkt og uten mer skadetrøbbel nå. Potensialet til å være en United-spiller er der.

Jack

Legg inn av Jack »

PSG har offisielt tilbudt kontrakt til viruset Paul Pogba.

Good riddance!


Jack

Legg inn av Jack »

Cunten Luckhurst greide å bruke Manchester United-navnet her også.

Tipper city, Barca eller Arsenal hadde fått portugiseren for rundt €45m, men straks United nevnes er prisen nærmere milliarden.


InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Jack_Daniels skrev: ons apr 27, 2022 1:42 pm Cunten Luckhurst greide å bruke Manchester United-navnet her også.

Tipper city, Barca eller Arsenal hadde fått portugiseren for rundt €45m, men straks United nevnes er prisen nærmere milliarden.

Får tro at United ikke biter på og de tider er forbi
Vet selvsagt ikke hva planene til ETH er, men gitt at klubben kun gir ham "det de mener er nødvendig for å styrke laget " vil jeg tro han ikke blåser slike summer på én spiller og ihvertfall ikke RN..!

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

Lewandowski har ikke bestemt seg men ønsker nå å forlate Bayern München.
Signaliserte det samme for 4 år siden, er han nå endelig blitt for gammel og tiden da vi hentet "gæmliser" forbi...?

"...vi skulle faen meg henta'n i tjue-aaa-ten, men nå er det vel dessverre altfor see-ent...!"
(Fritt etter Kokken Tor)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Skulle vi finne på å blåse £50-60 mill på Kalvin Phillips blir det en pause, tror jeg. Bør hvertfall bli det.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Hvor god er egentlig Pau Torres? Klausul på 50-60 mill euro nå i sommer.

Jack

Legg inn av Jack »

La dette være sant! 🙏


Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»