Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
Klaumb

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av Klaumb »

HeskeyTime skrev: man apr 11, 2022 12:02 pm
Klaumb skrev: man apr 11, 2022 11:58 am Overrasker meg veldig at ikke United (og alle andre lag rett under toppen) ikke blir linket til Tolisso. Noe særlig mer komplett midtbanespiller enn det blir vel neppe tilgjengelig for et lag som United i sommer? Riktignok vært litt skadeplaget til tider, men er definitivt en mann som ville styrket United og de fleste andre lag i verden selv om han ikke har klart å bli et klart førstevalg for Bayern Munchen.
Litt skadeplaget til tider? Som å se Cavani sin liste, eventuelt fin erstatter for de 4 månedene Pogba er utilgjengelig hver sesong.

21/22 Torn Muscle Fibre
21/22 Torn Muscle Fibre
21/22 Minor Knock
21/22 Calf Problems
20/21 torn tendon
20/21 Muscular problems
20/21 Muscle Injury
20/21 Muscular problems
19/20 Ankle Surgery
19/20 Calf muscle strain
18/19 Knee Problems
18/19 Fitness
18/19 Cruciate Ligament Rupture
Han har da vært tilgjengelig 2/3 av sesongene de siste årene og mer før det. Det er ikke helt krise. Og uten skadene hadde antageligvis ikke United hadde muligheten til å signere han heller. Men det har de jo nå. En klassespiller som selv om han kun skulle vært tilgjengelig 2/3 av sesongen vil heve United klart. Kvalitetsmessig.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Klaumb skrev: man apr 11, 2022 12:11 pm Han har da vært tilgjengelig 2/3 av sesongene de siste årene og mer før det. Det er ikke helt krise. Og uten skadene hadde antageligvis ikke United hadde muligheten til å signere han heller. Men det har de jo nå. En klassespiller som selv om han kun skulle vært tilgjengelig 2/3 av sesongen vil heve United klart. Kvalitetsmessig.
Har ikke spilt over 800 min ligafotball for Bayern på en sesong siden 17/18-sesongen. Det er ikke mye. Er nok ikke mye sannsynlig at United tar den risikoen.

En midtbanespiller jeg har lurt litt på den siste tiden er denne fyren:

https://fbref.com/en/players/a26fb8aa/Teun-Koopmeiners

Dukker opp på FBref sin algoritme for lignende spillere for flere av de beste midtbanespillerne i Europa. Aner ikke hva fyren står for, men han er jo nedelender. Nærliggende kjøp for Ten Hag?

Saliph

Legg inn av Saliph »

KongOlav2 skrev: man apr 11, 2022 11:46 am Bør De Gea få ny kontrakt i United om han ikke vil gå ned noe i lønn?
Selvsagt ikke. Kan redusere lønna hans med 50% og det vil likevel være mer enn han har sjanse til å få noen andre steder.

Men klubben gir ham sikkert lønnsøkning i stedet kjenner jeg dem rett.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Saliph skrev: man apr 11, 2022 12:12 pm Selvsagt ikke. Kan redusere lønna hans med 50% og det vil likevel være mer enn han har sjanse til å få noen andre steder.

Men klubben gir ham sikkert lønnsøkning i stedet kjenner jeg dem rett.
Han har 2,5 ganger mer i lønn enn Alisson i Liverpool. Jeg tror det sier mer om lønnsnivået i United enn at Alisson er underbetalt.

Saliph

Legg inn av Saliph »

KongOlav2 skrev: man apr 11, 2022 12:14 pm
Saliph skrev: man apr 11, 2022 12:12 pm Selvsagt ikke. Kan redusere lønna hans med 50% og det vil likevel være mer enn han har sjanse til å få noen andre steder.

Men klubben gir ham sikkert lønnsøkning i stedet kjenner jeg dem rett.
Han har 2,5 ganger mer i lønn enn Alisson i Liverpool. Jeg tror det sier mer om lønnsnivået i United enn at Alisson er underbetalt.
Skal sies at De Gea har vært i klubben i 11 år, har vært på årets lag i PL 5 ganger og blitt kåret til årets spiller i klubben en haug med ganger. Så sånn sett er det jo fair at han er klubbens best betalte spiller (unntatt Ronaldo). Men han hadde aldri fått i nærheten av den lønna noen andre steder, og sammenlignet med andre keepere så er det jo ganske groteskt, ja.

HeskeyTime

Legg inn av HeskeyTime »

Klaumb skrev: man apr 11, 2022 12:11 pm
HeskeyTime skrev: man apr 11, 2022 12:02 pm
Klaumb skrev: man apr 11, 2022 11:58 am Overrasker meg veldig at ikke United (og alle andre lag rett under toppen) ikke blir linket til Tolisso. Noe særlig mer komplett midtbanespiller enn det blir vel neppe tilgjengelig for et lag som United i sommer? Riktignok vært litt skadeplaget til tider, men er definitivt en mann som ville styrket United og de fleste andre lag i verden selv om han ikke har klart å bli et klart førstevalg for Bayern Munchen.
Litt skadeplaget til tider? Som å se Cavani sin liste, eventuelt fin erstatter for de 4 månedene Pogba er utilgjengelig hver sesong.
Han har da vært tilgjengelig 2/3 av sesongene de siste årene og mer før det. Det er ikke helt krise. Og uten skadene hadde antageligvis ikke United hadde muligheten til å signere han heller. Men det har de jo nå. En klassespiller som selv om han kun skulle vært tilgjengelig 2/3 av sesongen vil heve United klart. Kvalitetsmessig.
Vi må tilbake 4 år for å finne sist han var skadefri over tid. Dette er også skader han har fått selv med lite spilletid, tenk hvor mye mer det blir hvis man spiller han fast med hele kamper! Han har vært skadet over lang tid med lite kampbelastning for et lag som styrer 90% av kampene. Det er for det meste muskelskader, som også er et svært dårlig tegn kontra uflaksskader som brudd og forstuelse. Vi har nok spillere som bare klarer 2/3 av sesongen, og dessuten har vi ikke akkurat et topp medisinsk apparat. Det er bare å se hvor få minutter i alle turneringer de siste sesongene, så ser man hvorfor vi ikke bør hente han.

21/22: 1051 minutter
20/21: 1325 minutter
19/20: 1396 minutter
18/19: 81 minutter (kneskade, tas med for å vise hvor lite han har spilt de siste årene)

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

KongOlav2 skrev: man apr 11, 2022 12:12 pm
Klaumb skrev: man apr 11, 2022 12:11 pm Han har da vært tilgjengelig 2/3 av sesongene de siste årene og mer før det. Det er ikke helt krise. Og uten skadene hadde antageligvis ikke United hadde muligheten til å signere han heller. Men det har de jo nå. En klassespiller som selv om han kun skulle vært tilgjengelig 2/3 av sesongen vil heve United klart. Kvalitetsmessig.
Har ikke spilt over 800 min ligafotball for Bayern på en sesong siden 17/18-sesongen. Det er ikke mye. Er nok ikke mye sannsynlig at United tar den risikoen.

En midtbanespiller jeg har lurt litt på den siste tiden er denne fyren:

https://fbref.com/en/players/a26fb8aa/Teun-Koopmeiners

Dukker opp på FBref sin algoritme for lignende spillere for flere av de beste midtbanespillerne i Europa. Aner ikke hva fyren står for, men han er jo nedelender. Nærliggende kjøp for Ten Hag?
Ja, men en del av dette er jo fordi han har vært på benken. Ikke bare pga skader. Han har startet under halvparten av kampene han har vært tilgjengelig siste sesongene. Men allikevel vært en avgjørende spiller for de i mange perioder.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Klaumb skrev: man apr 11, 2022 12:41 pm Ja, men en del av dette er jo fordi han har vært på benken. Ikke bare pga skader. Han har startet under halvparten av kampene han har vært tilgjengelig siste sesongene. Men allikevel vært en avgjørende spiller for de i mange perioder.
Nei, men tåler han betraktelig økt spilletid. Du skisserer tilgjengelig i 2/3 av tiden, og det kunne jo bety kanskje så mye som 2000 min i ligaen og oppimot 3000 min totalt i alle turneringer om han var tilgjengelig og fit. Ville han tålt en slik belastning? Helt umulig å si basert på de siste 4 årene.

Klaumb

Legg inn av Klaumb »

KongOlav2 skrev: man apr 11, 2022 1:15 pm
Klaumb skrev: man apr 11, 2022 12:41 pm Ja, men en del av dette er jo fordi han har vært på benken. Ikke bare pga skader. Han har startet under halvparten av kampene han har vært tilgjengelig siste sesongene. Men allikevel vært en avgjørende spiller for de i mange perioder.
Nei, men tåler han betraktelig økt spilletid. Du skisserer tilgjengelig i 2/3 av tiden, og det kunne jo bety kanskje så mye som 2000 min i ligaen og oppimot 3000 min totalt i alle turneringer om han var tilgjengelig og fit. Ville han tålt en slik belastning? Helt umulig å si basert på de siste 4 årene.
Men som sagt. Hadde han ikke hatt skadeproblemer disse årene her, så ville neppe Man Utd hatt mulighet til å hente han. Så blir jo sånne vurderinger man må gjøre da. Klarer de få han på banen i opp mot 2/3 av kampene er de i alle fall klart styrket opp mot det meste annet de har blitt linket til. Og de klarer seg neppe med kun en midtbanespiller til inn uansett. Er vel ingen av de som har spilt der i år som bør være gode nok for å spille mer enn mindre roller hvis de skal vinne trofeer utenom Pogba når de får skvist ut fotball av han, men han forsvinner vel? Og det å finne spillere som både løser jobben defensivt samtidig som de klarer å tre igjennom ledd og bidra offensivt med løpskraft er ikke lett. Han er det nærmeste man kommer en komplett midtbanespiller som har vist han kan levere for storklubber og på øverste nivå.
Declan Rice er vel han de virker besatt på å få inn, men er det virkelig den spilleren de trenger mest? Da må man i alle fall supplere med nettopp en type som dette tror jeg. Declan Rice virker som nok et "den beste spilleren vi kan få inn" kjøp der det ikke nødvendigvis er behovsbasert annet enn at man vil kjøpe gode spillere. For all del en spiller som kan bli strålende for de, men det er ikke signeringen som løser alle problemene deres med en gang.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Klaumb skrev: man apr 11, 2022 11:58 am Overrasker meg veldig at ikke United (og alle andre lag rett under toppen) ikke blir linket til Tolisso. Noe særlig mer komplett midtbanespiller enn det blir vel neppe tilgjengelig for et lag som United i sommer? Riktignok vært litt skadeplaget til tider, men er definitivt en mann som ville styrket United og de fleste andre lag i verden selv om han ikke har klart å bli et klart førstevalg for Bayern Munchen.

Men ten Hag inn betyr også at Man Utd ikke skal benytte Ralf Rangnick til det han egentlig kan best, og som var opprinnelig plan? Da blir det ten Hag som får kontroll over filosofi/overgangsmål osv? I så fall gode nyheter for alle oss som lever godt med at United ikke får ut potensialet sitt.

Altså. Jeg tror absolutt ten Hag kan være en god manager for United, og det kan godt hende han lykkes. Men at ikke United snart skal forsøke å skape en rød tråd i klubben kan jeg ikke forstå. I Rangnick hadde de jo fått inn en mann som kan bygge klubb og skape den røde tråden de sårt trenger for å ikke bli nødt til å rydde opp i stallen hver eneste gang de må bytte manager. Men har jeg lest riktig om det er sånn at ten Hag ikke vil komme om Rangnick skal være der i den tiltenkte rollen? I så fall høres ten Hag ut som et elendig valg for fremtiden med mindre man skal basere seg på at man får inn en manager som skal være der de neste 15 årene.

edit: ellers synes jeg som trådstarter at stallen til United allerede inneholder mange spillere man kan bygge videre på og som har vært et stykke unna å få ut makspotensialet sitt. Men den underbygger også mitt poeng, da det største problemet med stallen er at den er satt sammen av mange trenerbytter med helt forskjellig tankesett og krav til spillerne. Som gjør at alle må få forme sitt eget lag, som har gitt United lite valuta for mye penger brukt på overgangsmarkedet. United burde begynne med å definere hva som kreves av en United spiller de neste 15-20 årene før de definerer hvem som skal trene de. Først da vil de jo kunne si hvem som burde bli i klubben og hva de trenger. Kommer det bare en ny manager inn uten noe sportslig overordnet til han, så tror jeg man bare fortsetter den onde spiralen.
Hvor har du dette fra?

Tror vi vet lite om begge deler, men jeg tror ikke ten Hag endrer særlig mye for Rangnick.

(Skal vi gamble på en skadeforfulgt franskmann fra et europeisk topplag foretrekker jeg Dembele.)

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

Litt overrasket over Phillips-saken til Luckhurst. Sjelden han har virket så tydelig i en sak. Virker nesten som om han kan ha fått noe av klubben.

Jeg er litt usikker på hva han egentlig tilfører. I rollen han hadde for England tror jeg Fred kan gjør samme jobben. I den dypere han har hatt for Leeds synes jeg ikke han er noe mer enn ok.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: tor apr 14, 2022 4:46 pm Litt overrasket over Phillips-saken til Luckhurst. Sjelden han har virket så tydelig i en sak. Virker nesten som om han kan ha fått noe av klubben.

Jeg er litt usikker på hva han egentlig tilfører. I rollen han hadde for England tror jeg Fred kan gjør samme jobben. I den dypere han har hatt for Leeds synes jeg ikke han er noe mer enn ok.
Svært uenig. Phillips er både i stand til å bryte opp motstanders spill OG bidra offensivt med sine framifrå pasninger. Lenge siden vi hadde en slik type innom. Håper vi befolker midtbanen med toveisspillere, ikke en utpreget defensiv klump. Både Phillips og evtl Rice kommer med kunstig høy nasjonal prislapp. Trolig mer verdi å hente annensteds. Bissouma har lenge vært en favoritt, samt Kessie. Men førstnevnte virker å dra på en betydelig utenomsportslig baggasje. Fred har definitivt sine kamper, men krydrer alt for ofte kalenderen med groteske feil og svært labre prestasjoner (dog sjeldnere i det siste).

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: tor apr 14, 2022 7:41 pm
tbb skrev: tor apr 14, 2022 4:46 pm Litt overrasket over Phillips-saken til Luckhurst. Sjelden han har virket så tydelig i en sak. Virker nesten som om han kan ha fått noe av klubben.

Jeg er litt usikker på hva han egentlig tilfører. I rollen han hadde for England tror jeg Fred kan gjør samme jobben. I den dypere han har hatt for Leeds synes jeg ikke han er noe mer enn ok.
Svært uenig. Phillips er både i stand til å bryte opp motstanders spill OG bidra offensivt med sine framifrå pasninger. Lenge siden vi hadde en slik type innom. Håper vi befolker midtbanen med toveisspillere, ikke en utpreget defensiv klump. Både Phillips og evtl Rice kommer med kunstig høy nasjonal prislapp. Trolig mer verdi å hente annensteds. Bissouma har lenge vært en favoritt, samt Kessie. Men førstnevnte virker å dra på en betydelig utenomsportslig baggasje. Fred har definitivt sine kamper, men krydrer alt for ofte kalenderen med groteske feil og svært labre prestasjoner (dog sjeldnere i det siste).
Bra langpasningsfot. Det skal han ha. Skepsisen henger litt sammen med pris som du er inne på. Absolutt en ok spiller, men det går noen på dusinet av han, mener jeg. Hva ville tilsvarende typer fra Bundesliga/Ligue 1 kostet? Halvparten?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: tor apr 14, 2022 7:53 pm
DuncanE skrev: tor apr 14, 2022 7:41 pm
tbb skrev: tor apr 14, 2022 4:46 pm Litt overrasket over Phillips-saken til Luckhurst. Sjelden han har virket så tydelig i en sak. Virker nesten som om han kan ha fått noe av klubben.

Jeg er litt usikker på hva han egentlig tilfører. I rollen han hadde for England tror jeg Fred kan gjør samme jobben. I den dypere han har hatt for Leeds synes jeg ikke han er noe mer enn ok.
Svært uenig. Phillips er både i stand til å bryte opp motstanders spill OG bidra offensivt med sine framifrå pasninger. Lenge siden vi hadde en slik type innom. Håper vi befolker midtbanen med toveisspillere, ikke en utpreget defensiv klump. Både Phillips og evtl Rice kommer med kunstig høy nasjonal prislapp. Trolig mer verdi å hente annensteds. Bissouma har lenge vært en favoritt, samt Kessie. Men førstnevnte virker å dra på en betydelig utenomsportslig baggasje. Fred har definitivt sine kamper, men krydrer alt for ofte kalenderen med groteske feil og svært labre prestasjoner (dog sjeldnere i det siste).
Bra langpasningsfot. Det skal han ha. Skepsisen henger litt sammen med pris som du er inne på. Absolutt en ok spiller, men det går noen på dusinet av han, mener jeg. Hva ville tilsvarende typer fra Bundesliga/Ligue 1 kostet? Halvparten?
Enig i det. Men mange av de alternativene du antyder kommer nok med større usikkerhet, vil jeg mene. Men de finnes åpenbart. Håper ETH & Co er i stand til å identifisere og hente et par av disse.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

DuncanE skrev: tor apr 14, 2022 9:40 pm
tbb skrev: tor apr 14, 2022 7:53 pm
DuncanE skrev: tor apr 14, 2022 7:41 pm

Svært uenig. Phillips er både i stand til å bryte opp motstanders spill OG bidra offensivt med sine framifrå pasninger. Lenge siden vi hadde en slik type innom. Håper vi befolker midtbanen med toveisspillere, ikke en utpreget defensiv klump. Både Phillips og evtl Rice kommer med kunstig høy nasjonal prislapp. Trolig mer verdi å hente annensteds. Bissouma har lenge vært en favoritt, samt Kessie. Men førstnevnte virker å dra på en betydelig utenomsportslig baggasje. Fred har definitivt sine kamper, men krydrer alt for ofte kalenderen med groteske feil og svært labre prestasjoner (dog sjeldnere i det siste).
Bra langpasningsfot. Det skal han ha. Skepsisen henger litt sammen med pris som du er inne på. Absolutt en ok spiller, men det går noen på dusinet av han, mener jeg. Hva ville tilsvarende typer fra Bundesliga/Ligue 1 kostet? Halvparten?
Enig i det. Men mange av de alternativene du antyder kommer nok med større usikkerhet, vil jeg mene. Men de finnes åpenbart. Håper ETH & Co er i stand til å identifisere og hente et par av disse.
Linket til Tchouameni i dag. EtH angivelig giret.

Prisen som nevnes er i samme området som Kalvin Phillips, men åpenbart mye mer spennende. Ikke sikker det er et kjøp som er gjennomførbart. Konkurranse fra Man City, Liverpool, Chelsea, Real Madrid og PSG nevnes. Samtidig er det kanskje attraktivt å gå til en klubb der han vet han går rett inn og er bankers på laget?

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

tbb skrev: fre apr 15, 2022 10:44 am
DuncanE skrev: tor apr 14, 2022 9:40 pm
tbb skrev: tor apr 14, 2022 7:53 pm

Bra langpasningsfot. Det skal han ha. Skepsisen henger litt sammen med pris som du er inne på. Absolutt en ok spiller, men det går noen på dusinet av han, mener jeg. Hva ville tilsvarende typer fra Bundesliga/Ligue 1 kostet? Halvparten?
Enig i det. Men mange av de alternativene du antyder kommer nok med større usikkerhet, vil jeg mene. Men de finnes åpenbart. Håper ETH & Co er i stand til å identifisere og hente et par av disse.
Linket til Tchouameni i dag. EtH angivelig giret.

Prisen som nevnes er i samme området som Kalvin Phillips, men åpenbart mye mer spennende. Ikke sikker det er et kjøp som er gjennomførbart. Konkurranse fra Man City, Liverpool, Chelsea, Real Madrid og PSG nevnes. Samtidig er det kanskje attraktivt å gå til en klubb der han vet han går rett inn og er bankers på laget?
Ja, han virker definitivt å ha mere å by på. En Pogba med defensive ferdigheter. Disse stadige rapportene - linkene - kan jo ikke stoles på. Det skrives bare det vi ønsker å lese. Men ville vært rart om denne karen ikke befinner seg på en potensiell liste. Han forlater nok Monaco til sommeren. Uansett, som du antyder, tror andre klubber helt sikkert vil oppleves som langt mer attraktive rent sportslig i den tilstanden vi befinner oss i. Er redd hyllene vi kan hente spillere fra ikke lenger befinner seg så høyt oppe. En Bellingham, Tchouameni eller for den saks skyld, Haaland, ville vært perfekte å bygge laget rundt. Men spørs om vi ikke må hente talenter vi kan utvikle til å bli like gode. Som ikke riktig har slått gjennom stort enda. Som f.eks. Djed Spence, Josko Gvardiol, Boubacar Kamara, Maxence Caqueret eller Adam Hlozek. Er, som nevnt, selv stor fan av Franck Kessie som midtbanealternativ. Og Yves Bissouma.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DuncanE skrev: tor apr 14, 2022 7:41 pm Svært uenig. Phillips er både i stand til å bryte opp motstanders spill OG bidra offensivt med sine framifrå pasninger. Lenge siden vi hadde en slik type innom. Håper vi befolker midtbanen med toveisspillere, ikke en utpreget defensiv klump. Både Phillips og evtl Rice kommer med kunstig høy nasjonal prislapp. Trolig mer verdi å hente annensteds. Bissouma har lenge vært en favoritt, samt Kessie. Men førstnevnte virker å dra på en betydelig utenomsportslig baggasje. Fred har definitivt sine kamper, men krydrer alt for ofte kalenderen med groteske feil og svært labre prestasjoner (dog sjeldnere i det siste).
Siden jeg har boikottet TV2 siden høsten 20, har jeg sett Phillips nesten bare på landslaget og ikke i PL. Da fikk jeg inntrykk av at han var en habil pasningsspiller/ballsentral. Ble derfor overrasket da jeg kom over statistikken linket til under som viser at det er kun på defensive stats han scorer høyt. Både på pasningsstats og annen ballbehandling er han i nedre og nederste sjikt av midtbanespiller i topp 5-ligaene. Overraskende svakt i mine øyne. Er Phillips virkelig materiale for et topplag?

https://fbref.com/en/players/4f565d77/Kalvin-Phillips

PS: Hvilken utenomsportslig bagasje er det for øvrig du mener Bissouma drar på?

Saliph

Legg inn av Saliph »

KongOlav2 skrev: fre apr 15, 2022 2:37 pm
DuncanE skrev: tor apr 14, 2022 7:41 pm Svært uenig. Phillips er både i stand til å bryte opp motstanders spill OG bidra offensivt med sine framifrå pasninger. Lenge siden vi hadde en slik type innom. Håper vi befolker midtbanen med toveisspillere, ikke en utpreget defensiv klump. Både Phillips og evtl Rice kommer med kunstig høy nasjonal prislapp. Trolig mer verdi å hente annensteds. Bissouma har lenge vært en favoritt, samt Kessie. Men førstnevnte virker å dra på en betydelig utenomsportslig baggasje. Fred har definitivt sine kamper, men krydrer alt for ofte kalenderen med groteske feil og svært labre prestasjoner (dog sjeldnere i det siste).
Siden jeg har boikottet TV2 siden høsten 20, har jeg sett Phillips nesten bare på landslaget og ikke i PL. Da fikk jeg inntrykk av at han var en habil pasningsspiller/ballsentral. Ble derfor overrasket da jeg kom over statistikken linket til under som viser at det er kun på defensive stats han scorer høyt. Både på pasningsstats og annen ballbehandling er han i nedre og nederste sjikt av midtbanespiller i topp 5-ligaene. Overraskende svakt i mine øyne. Er Phillips virkelig materiale for et topplag?

https://fbref.com/en/players/4f565d77/Kalvin-Phillips

PS: Hvilken utenomsportslig bagasje er det for øvrig du mener Bissouma drar på?
Er vel under etterforskning for seksuelt overgrep. Så det er neppe noen klubber som kommer til å ta sjansen på å kjøpe ham før den saken blir avklart.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KongOlav2 skrev: fre apr 15, 2022 2:37 pm
DuncanE skrev: tor apr 14, 2022 7:41 pm Svært uenig. Phillips er både i stand til å bryte opp motstanders spill OG bidra offensivt med sine framifrå pasninger. Lenge siden vi hadde en slik type innom. Håper vi befolker midtbanen med toveisspillere, ikke en utpreget defensiv klump. Både Phillips og evtl Rice kommer med kunstig høy nasjonal prislapp. Trolig mer verdi å hente annensteds. Bissouma har lenge vært en favoritt, samt Kessie. Men førstnevnte virker å dra på en betydelig utenomsportslig baggasje. Fred har definitivt sine kamper, men krydrer alt for ofte kalenderen med groteske feil og svært labre prestasjoner (dog sjeldnere i det siste).
Siden jeg har boikottet TV2 siden høsten 20, har jeg sett Phillips nesten bare på landslaget og ikke i PL. Da fikk jeg inntrykk av at han var en habil pasningsspiller/ballsentral. Ble derfor overrasket da jeg kom over statistikken linket til under som viser at det er kun på defensive stats han scorer høyt. Både på pasningsstats og annen ballbehandling er han i nedre og nederste sjikt av midtbanespiller i topp 5-ligaene. Overraskende svakt i mine øyne. Er Phillips virkelig materiale for et topplag?

https://fbref.com/en/players/4f565d77/Kalvin-Phillips

PS: Hvilken utenomsportslig bagasje er det for øvrig du mener Bissouma drar på?
Han er visstnok litt for glad i det lokale utelivet. Også siktet for seksuelt overgrep.

Forøvrig ville jeg vært forsiktig med å vurdere spillere utelukkende på grunnlag av stats. Har man sett Phillips i noen kamper har man registrert en ganske så komplett midtbanespiller. https://www.tortoisemedia.com/audio/lie ... tatistics/

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Phillips slår meg som en £25m spiller som vil koste minst det dobbelte. Får litt Maguire feeling, en spiller vi fort ville ha erstattet ved samme tid neste år. United behøver fort noe helt annet under Ten Haag.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

TrueTopRed skrev: fre apr 15, 2022 3:37 pm Phillips slår meg som en £25m spiller som vil koste minst det dobbelte. Får litt Maguire feeling, en spiller vi fort ville ha erstattet ved samme tid neste år. United behøver fort noe helt annet under Ten Haag.
Phillips ikke min favoritt. Men basert på denne grundige avhandlingen alene, fra nettopp denne analytikeren, burde vi vel strengt tatt hevet oss over Leeds-spilleren.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

DuncanE skrev: fre apr 15, 2022 3:54 pm Phillips ikke min favoritt. Men basert på denne grundige avhandlingen alene, fra nettopp denne analytikeren, burde vi vel strengt tatt hevet oss over Leeds-spilleren.
Nei hold deg til din egen analyse, den er dypere..... "Svært uenig. Phillips er både i stand til å bryte opp motstanders spill OG bidra offensivt med sine framifrå pasninger. Lenge siden vi hadde en slik type innom. Håper vi befolker midtbanen med toveisspillere"

I min bok ville Phillips blitt en nobody hos United og dessuten vel feil type for Ten Haag. Dags å spille fotball nå.
Sist redigert av TrueTopRed den fre apr 15, 2022 4:56 pm, redigert 1 gang totalt.

KjetilHelle

Legg inn av KjetilHelle »

Kan vi ikkje snart gi blanke og gi F å signere britiske spillere? Lærte man ingenting ang James, Maguire og AWB.

Midtbana må totalfornyes. Bruno kan funke. Han virker og vere totalt demotivert fortiden; att det ødlegger formen hans.

Håper man for engangskyld kan finne en spiller ala Timber f.eks for forsvaret og en /2 midtbane spillere som ikkje er verdt 40 mill + mer bare pga han er engelsk. Liverpool bygde jo nesten hele rebuilden på den prisen.

Men håper att fan signeringer uten baktanke blir slutt med Ten Hag med roret.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

DuncanE skrev: fre apr 15, 2022 3:10 pm Han er visstnok litt for glad i det lokale utelivet. Også siktet for seksuelt overgrep.

Forøvrig ville jeg vært forsiktig med å vurdere spillere utelukkende på grunnlag av stats. Har man sett Phillips i noen kamper har man registrert en ganske så komplett midtbanespiller. https://www.tortoisemedia.com/audio/lie ... tatistics/
Nja, jeg stoler lite på den gjennomsnittlige supporters "objektive" vurderinger. Spesielt om statistikk viser det stikk motsatte. Det er noen ting som jeg mener er vanskelig å bortforklare med at statistikk er misvisende. Har sett rimelig mange dårlige vurdering både fra mine medsupportere og andre opp gjennom årene.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Ryktes at ETH er veldig gira på Tchouameni, og omtrent har det å signe ham som et krav.

DuncanE

Legg inn av DuncanE »

KongOlav2 skrev: fre apr 15, 2022 7:04 pm
DuncanE skrev: fre apr 15, 2022 3:10 pm Han er visstnok litt for glad i det lokale utelivet. Også siktet for seksuelt overgrep.

Forøvrig ville jeg vært forsiktig med å vurdere spillere utelukkende på grunnlag av stats. Har man sett Phillips i noen kamper har man registrert en ganske så komplett midtbanespiller. https://www.tortoisemedia.com/audio/lie ... tatistics/
Nja, jeg stoler lite på den gjennomsnittlige supporters "objektive" vurderinger. Spesielt om statistikk viser det stikk motsatte. Det er noen ting som jeg mener er vanskelig å bortforklare med at statistikk er misvisende. Har sett rimelig mange dårlige vurdering både fra mine medsupportere og andre opp gjennom årene.
Neida, anbefaler deg heller å selv se noen fler kamper med spilleren. Et godt eksempel kan være Englands åpningskamp i Euro mot et brukbart Kroatisk lag, som bør være fullt mulig å finne å nettet. Her lå Rice og Phillips i en 2'er på midtbanen, men de ble åpenbart gitt noe ulike arbeidsoppgaver på forhånd. Rice ga midtstopperne ekstra sikkerhet, mens Phillips hadde større frihet til å ta for seg fremover i banen. Her ser man godt hvilken solid spiller dette er snakk om. Begge veier. Forskjellen på Rice/Phillips kvaliteter - begge linket med vår klubb - kommer også relativt godt frem. Men, igjen, han er langt ifra min favoritt til en rolle sentralt hos United. Det finnes andre, med noe annen profil, som trolig gir langt mer verdi.

chelsea8

Legg inn av chelsea8 »

Ale skrev: lør apr 16, 2022 1:39 am Aurélien Tchouaméni på vei. Stas.
Jeg trodde Real Madrid var hypp på han som erstatter for Kroos og Modric på midten.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

chelsea8 skrev: lør apr 16, 2022 7:47 am
Ale skrev: lør apr 16, 2022 1:39 am Aurélien Tchouaméni på vei. Stas.
Jeg trodde Real Madrid var hypp på han som erstatter for Kroos og Modric på midten.
Alle er hypp på han, tror jeg. Chelsea er kanskje den klubben som har vært koblet til han lengst. Det har også vært sterke rykter om Liverpool, og dette er definitivt en «Klopp-spiller».

Virker litt Man Utd-engasjert på sosiale medier, og har også uttalt det er en klubb han er veldig begeistret for. Uten at det betyr noe. Helt sikkert mer avskrekket av Pogbas manglende utvikling.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: fre apr 15, 2022 7:04 pm
DuncanE skrev: fre apr 15, 2022 3:10 pm Han er visstnok litt for glad i det lokale utelivet. Også siktet for seksuelt overgrep.

Forøvrig ville jeg vært forsiktig med å vurdere spillere utelukkende på grunnlag av stats. Har man sett Phillips i noen kamper har man registrert en ganske så komplett midtbanespiller. https://www.tortoisemedia.com/audio/lie ... tatistics/
Nja, jeg stoler lite på den gjennomsnittlige supporters "objektive" vurderinger. Spesielt om statistikk viser det stikk motsatte. Det er noen ting som jeg mener er vanskelig å bortforklare med at statistikk er misvisende. Har sett rimelig mange dårlige vurdering både fra mine medsupportere og andre opp gjennom årene.
Enig det. Heldigvis har mange blitt mye bedre til å gjøre objektive vurderinger etter de fikk mer tallgrunnlag. ;)

Men jeg synes ofte folk avslører litt manglende forståelse for kontekst når de benytter seg av statistikk. Jeg er ikke veldig begeistret for Phillips selv, men tallene hans bærer jo litt preg av rollen han har i Leeds og måten Leeds spiller på. Jeg heller ser ikke like mye fotball lenger, men jeg har sett nok til å få med meg at Leeds fungerer bedre med Phillips enn uten.

Det er sannsynligvis fordi Phillips løser funksjonen han er satt til ganske bra. Slik jeg oppfatter det knytter det seg til følgende:

- Dekke/beskytte rommet foran stopperne,
- Særs viktig i omstillingsfasen,

Og begge disse oppgavene løser han bra. Noe man egentlig også kan lese av tallene hans. Hans oppgave er hurtig og effektivt spille ballen i lengderetning. Det gjør at han bommer på litt flere pasninger enn mange andre. Og det gjør også at han spiller veldig mye langt. Ofte kommer mer typiske ballsentraler veldig bra ut på Fbref ved første øyekast.

Jeg har inntrykk av at noe kan bli «lost in translation» når man bruker tall uten å gjøre kvalitative vurderinger («eye test»). Det knytter seg delvis til det som skjer uten ball, og delvis til rolle/funksjon i laget. Man har noen slike eksempler i Liverpool også. Ta Winjaldum som eksempel. En spiller som åpenbart var veldig høyt verdsatt av Klopp. Man kunne kanskje forventet endel mer av en indreløper på et så godt fotballag? Men han var et verktøy satt til å løse en rolle. Og det gjorde han!

Konate er en annen. Se det han presterer på et langt høyere nivå nå sammenlignet med i fjor! Jeg var ganske overbevist om at Konate var vel så spennende som Upamecano, men overrasket over hvor mye bedre han fremstår i enkelte faser av spillet. Men det handler om Liverpool.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Tidligere har jeg når i Muppet-modus sett et par spillere jeg kunne tenkt meg fra nedrykkslagene, men i år, med mindre Everton eller Leeds rykker ned, så syns jeg det ser skrøpelig ut.

Sånn ellers er en vi er linket til denne fyren som Raul har skrevet litt om: https://www.fridiskusjon.no/viewtopic.p ... 11#p516711

21, "lav" klausul på ca 20 mill pund og tilsynelatende en all-rounder klinger ikke så verst.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»