Man Utd - Transfertråd ‘22

Svar
tbb
Innlegg: 3376

Re: Man Utd - Transfetråd ‘22

Legg inn av tbb »

Robin skrev: ons jun 29, 2022 12:12 am Lequipe melder at Malacia har valgt United. Samtidig kommer sedvanlige pålitelig kilder i Joyce og Hirst med at man snur snuten mot Martinez etter at Malacia-dealen er gjennomført. Alt etter at man etter sigende fikk et gjennombrudd i forhandlingene med Barcelona. Lov å være forsiktig optimist?

Da går man vel i så fall for Martinez over Pau Torres av ulike grunner. Vil tro anvendeligheten hans er et stort pluss.
To helt forskjellige typer. Mulig han foretrekker en mer aggressiv stopper.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Dere synes ikke det er bekymringsverdig at det nesten er bare Ajax-spillere, tidligere Ajax-spillere og spillere fra Eredivisie som er linket?

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

KongOlav2 skrev: ons jun 29, 2022 7:53 am Dere synes ikke det er bekymringsverdig at det nesten er bare Ajax-spillere, tidligere Ajax-spillere og spillere fra Eredivisie som er linket?
Tja, er vel naturlig at ETH tenker slik med tanke på at han kjenner den nederlandske serien godt. Viktigste er at vi får inn spillere som er gode nok, hvor de kommer fra betyr ikke så mye for min del.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Mjordan23 skrev: ons jun 29, 2022 9:06 am
KongOlav2 skrev: ons jun 29, 2022 7:53 am Dere synes ikke det er bekymringsverdig at det nesten er bare Ajax-spillere, tidligere Ajax-spillere og spillere fra Eredivisie som er linket?
Tja, er vel naturlig at ETH tenker slik med tanke på at han kjenner den nederlandske serien godt. Viktigste er at vi får inn spillere som er gode nok, hvor de kommer fra betyr ikke så mye for min del.
At de er bedre enn de vi allerede har og passer inn i EtHs system er det viktigste.

Nok med fotballdumme, defensivt late og teknisk begrensede middelmådigheter nå..

Lezah

Legg inn av Lezah »

Viktigste er at de er gode nok/har høyt nok potensiale. hvor de kommer fra er sekundært. Pool har jo (har hatt) bærebjelker i sitt lag som kom til PL via skotsk og østerrikske liga, og Championship. At vi er linket til en og annen fra Ajax/Nederland tar jeg således med knusende ro.

tbb
Innlegg: 3376

Legg inn av tbb »

KongOlav2 skrev: ons jun 29, 2022 7:53 am Dere synes ikke det er bekymringsverdig at det nesten er bare Ajax-spillere, tidligere Ajax-spillere og spillere fra Eredivisie som er linket?
Jo, det synes jeg. Kanskje et resultat av at man har «sparket» ganske mange i Man Utd den siste tiden. Inkludert to «sjefspeidere».

Samtidig kan det være litt tilfeldig og pragmatisk. Feks at en spiller som FdJ er tilgjengelig til £50-60 mill. Ajax har de siste årene vært en av de ti-tyve beste lagene i verden. Dersom man kan hente to-tre av de beste unge, spillerne deres til £40-60 mill er det kanskje fornuftig? Særlig mtp hvor godt EtH kjenner disse, og hvor godt disse kjenner fotballen hans?

EtH later til å ha blinket seg ut tre nøkkelspillere fra Ajax; Martinez, Timber og Antony. Det er, hver for seg, tre spennende spillere som det er mye å like ved.

Kanskje det er en trygg tilnærming frem til man har fått på plass nye ledere i rekrutteringsavdelingen? Linken til Dykes var veldig spennende. At han for ett par dager siden ble forfremmet, med ny tittel, kan tyde på at det var noe der?

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Hetfield skrev: ons jun 29, 2022 9:19 am
Mjordan23 skrev: ons jun 29, 2022 9:06 am
KongOlav2 skrev: ons jun 29, 2022 7:53 am Dere synes ikke det er bekymringsverdig at det nesten er bare Ajax-spillere, tidligere Ajax-spillere og spillere fra Eredivisie som er linket?
Tja, er vel naturlig at ETH tenker slik med tanke på at han kjenner den nederlandske serien godt. Viktigste er at vi får inn spillere som er gode nok, hvor de kommer fra betyr ikke så mye for min del.
At de er bedre enn de vi allerede har og passer inn i EtHs system er det viktigste.

Nok med fotballdumme, defensivt late og teknisk begrensede middelmådigheter nå..
Enig. Forhåpentligvis kommer vi dit at hele tiden har kvalitetsspillere i stallen og den da tåler managerendringer på en langt bedre måte enn vi har sett til nå....

Robin

Legg inn av Robin »

tbb skrev: ons jun 29, 2022 7:44 am
Robin skrev: ons jun 29, 2022 12:12 am Lequipe melder at Malacia har valgt United. Samtidig kommer sedvanlige pålitelig kilder i Joyce og Hirst med at man snur snuten mot Martinez etter at Malacia-dealen er gjennomført. Alt etter at man etter sigende fikk et gjennombrudd i forhandlingene med Barcelona. Lov å være forsiktig optimist?

Da går man vel i så fall for Martinez over Pau Torres av ulike grunner. Vil tro anvendeligheten hans er et stort pluss.
To helt forskjellige typer. Mulig han foretrekker en mer aggressiv stopper.
Ja. Jeg antar at det er likheten i den offensive delen som er fellesnevneren i ryktene. Begge gode progressive pasningsspillere og gode på å frakte ball. Begge scorer høyt på langpasninger både i antall forsøk og treffsikkerhet.

Komplimenterer kanskje dagens midtstoppere bedre, Martinez. Lett å like den kompromissløse spillestillen.

Yesil

Legg inn av Yesil »

Lezah skrev: ons jun 29, 2022 9:23 am Viktigste er at de er gode nok/har høyt nok potensiale. hvor de kommer fra er sekundært. Pool har jo (har hatt) bærebjelker i sitt lag som kom til PL via skotsk og østerrikske liga, og Championship. At vi er linket til en og annen fra Ajax/Nederland tar jeg således med knusende ro.
Det spiller naturligvis ingen rolle hvor spillerne kommer fra, og det er så godt som alltid et håp og en tro på at de man henter inn er bedre enn de man har i tilsvarende rolle fra før. Og kanskje er alle disse Ajax-linkene det denne gangen, det vil tiden vise.
Spørsmålet er jo om det er sannsynlig at de 3-4 beste spillerne i verden, som Man Utd kan signere, alle tilfeldigvis har jobbet med EtH/Ajax tidligere, eller om det kan vitne om f.eks dårlig oversikt.

Så det var en som nevnte Liverpool, og da er det jo i så fall Rodgers jeg tenker på, som også ville hente tidligere elever i Joe Allen, Fabio Borini og Daniel Sturridge, med mildt sagt varierende hell. Den gangen var også forklaringen spesielt med Allen, at han kjente Brendan og derfor ville gli rett inn i laget samt hjelpe resten å finne ut av det. Det gikk vel sånn helt passe.

Jeg tror forøvrig som tbb at hver og en av disse isolert er verdt en gamble. Jeg tror dog ikke det er en suksessoppskrift å hente et kvart lag fra en såpass mye svakere liga hvor alle sammen skal inn å prestere sammen med helt ukjente brikker i en langt tøffere liga. Så vil jo tiden vise om det skjer, eller om mange av ryktene bare er 2+2 fra meldekåte journalister.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Yesil skrev: ons jun 29, 2022 10:17 am
Lezah skrev: ons jun 29, 2022 9:23 am Viktigste er at de er gode nok/har høyt nok potensiale. hvor de kommer fra er sekundært. Pool har jo (har hatt) bærebjelker i sitt lag som kom til PL via skotsk og østerrikske liga, og Championship. At vi er linket til en og annen fra Ajax/Nederland tar jeg således med knusende ro.
Det spiller naturligvis ingen rolle hvor spillerne kommer fra, og det er så godt som alltid et håp og en tro på at de man henter inn er bedre enn de man har i tilsvarende rolle fra før. Og kanskje er alle disse Ajax-linkene det denne gangen, det vil tiden vise.
Spørsmålet er jo om det er sannsynlig at de 3-4 beste spillerne i verden, som Man Utd kan signere, alle tilfeldigvis har jobbet med EtH/Ajax tidligere, eller om det kan vitne om f.eks dårlig oversikt.

Så det var en som nevnte Liverpool, og da er det jo i så fall Rodgers jeg tenker på, som også ville hente tidligere elever i Joe Allen, Fabio Borini og Daniel Sturridge, med mildt sagt varierende hell. Den gangen var også forklaringen spesielt med Allen, at han kjente Brendan og derfor ville gli rett inn i laget samt hjelpe resten å finne ut av det. Det gikk vel sånn helt passe.

Jeg tror forøvrig som tbb at hver og en av disse isolert er verdt en gamble. Jeg tror dog ikke det er en suksessoppskrift å hente et kvart lag fra en såpass mye svakere liga hvor alle sammen skal inn å prestere sammen med helt ukjente brikker i en langt tøffere liga. Så vil jo tiden vise om det skjer, eller om mange av ryktene bare er 2+2 fra meldekåte journalister.
Alle transfers er jo gamblinger, og særlig når det gjelder unge spillere som kommer fra kvalitativt svakere ligaer. Jeg er enig i at det er rart at det minus Malacia virker mest nærliggende å kun være tidligere ETH-disipler som står på blokka. Men Malacia kom jo litt ut av det blå kontra f.eks FDJ, og hva vi faktisk dealer med er jo ikke nødvendigvis kjent utad; for twitter-folket er det letteste å linke oss til Ajax-spillere.

Kan det bli slik at vi henter 1 spiller fra La Liga/Barca, som vel kan anses som en "sterk nok" liga, to fra Ajax ala Antony og X som også er tiltenkt startplasser, og så et billig prosjekt i Malacia? For min del helt greit, men jeg ville gjerne sett et litt sikrere kort inn i tillegg, for av disse er jo FDJ den jeg tror tar ting med en gang og vil levere.

Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Lezah skrev: ons jun 29, 2022 10:26 am
Yesil skrev: ons jun 29, 2022 10:17 am
Lezah skrev: ons jun 29, 2022 9:23 am Viktigste er at de er gode nok/har høyt nok potensiale. hvor de kommer fra er sekundært. Pool har jo (har hatt) bærebjelker i sitt lag som kom til PL via skotsk og østerrikske liga, og Championship. At vi er linket til en og annen fra Ajax/Nederland tar jeg således med knusende ro.
Det spiller naturligvis ingen rolle hvor spillerne kommer fra, og det er så godt som alltid et håp og en tro på at de man henter inn er bedre enn de man har i tilsvarende rolle fra før. Og kanskje er alle disse Ajax-linkene det denne gangen, det vil tiden vise.
Spørsmålet er jo om det er sannsynlig at de 3-4 beste spillerne i verden, som Man Utd kan signere, alle tilfeldigvis har jobbet med EtH/Ajax tidligere, eller om det kan vitne om f.eks dårlig oversikt.

Så det var en som nevnte Liverpool, og da er det jo i så fall Rodgers jeg tenker på, som også ville hente tidligere elever i Joe Allen, Fabio Borini og Daniel Sturridge, med mildt sagt varierende hell. Den gangen var også forklaringen spesielt med Allen, at han kjente Brendan og derfor ville gli rett inn i laget samt hjelpe resten å finne ut av det. Det gikk vel sånn helt passe.

Jeg tror forøvrig som tbb at hver og en av disse isolert er verdt en gamble. Jeg tror dog ikke det er en suksessoppskrift å hente et kvart lag fra en såpass mye svakere liga hvor alle sammen skal inn å prestere sammen med helt ukjente brikker i en langt tøffere liga. Så vil jo tiden vise om det skjer, eller om mange av ryktene bare er 2+2 fra meldekåte journalister.
Alle transfers er jo gamblinger, og særlig når det gjelder unge spillere som kommer fra kvalitativt svakere ligaer. Jeg er enig i at det er rart at det minus Malacia virker mest nærliggende å kun være tidligere ETH-disipler som står på blokka. Men Malacia kom jo litt ut av det blå kontra f.eks FDJ, og hva vi faktisk dealer med er jo ikke nødvendigvis kjent utad; for twitter-folket er det letteste å linke oss til Ajax-spillere.

Kan det bli slik at vi henter 1 spiller fra La Liga/Barca, som vel kan anses som en "sterk nok" liga, to fra Ajax ala Antony og X som også er tiltenkt startplasser, og så et billig prosjekt i Malacia? For min del helt greit, men jeg ville gjerne sett et litt sikrere kort inn i tillegg, for av disse er jo FDJ den jeg tror tar ting med en gang og vil levere.
Et moment å ta med seg når man henter spillere fra svakere ligaer enn PL, er jo å se på hva de har levert i CL. Anthony har levert bra der iallefall, Malacia har vel ikke spilt CL. FdJ vet vi har levert sterkere prestasjoner i CL.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Mjordan23 skrev: ons jun 29, 2022 10:53 am Et moment å ta med seg når man henter spillere fra svakere ligaer enn PL, er jo å se på hva de har levert i CL. Anthony har levert bra der iallefall, Malacia har vel ikke spilt CL. FdJ vet vi har levert sterkere prestasjoner i CL.
Ja, man kan se på CL, EL og landslag selvsagt. Men det blir ikke helt overførbart, og det er også elementet med å flytte, tilpasse seg språk/kultur etc.

Glycinello

Legg inn av Glycinello »

Lezah skrev: ons jun 29, 2022 10:58 am
Mjordan23 skrev: ons jun 29, 2022 10:53 am Et moment å ta med seg når man henter spillere fra svakere ligaer enn PL, er jo å se på hva de har levert i CL. Anthony har levert bra der iallefall, Malacia har vel ikke spilt CL. FdJ vet vi har levert sterkere prestasjoner i CL.
Ja, man kan se på CL, EL og landslag selvsagt. Men det blir ikke helt overførbart, og det er også elementet med å flytte, tilpasse seg språk/kultur etc.
Føler dette var et tema da vi hentet Donny også. Som du skriver er det mange elementer involvert.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Stille i dag.

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Flere britiske journalister melder parallelt at Malacia vil bli bekreftet når han er enig med United om det personlige betingelsene, Feyenoords DOF bekrefter dette:

“The agreement is there [with United],” Frank Arnesen, the Feyenoord sporting director, said.

“We are now waiting for Tyrell. If he says yes, then a transfer to Manchester United is imminent.”


Det er framgang og man nærmer seg enighet med Barca om overgangssum for FDJ, de er også desperate etter å få inn cash iløpet av morgendagen. The Athletic forklarer hvorfor Barca må ha cash 30.juni i artikkelen nedenfor, jeg legger inn det relevante avsnittet:

"June 30 looms so large because that day represents the end of their financial year, the outcome of which will determine the salary cap La Liga will impose on them, when they make their own calculations, due on 31 July.

"So Barcelona need money, and fast.


Lisandro Martinez er neste prioritet.




Brukeravatar
Mjordan23
Innlegg: 552

Legg inn av Mjordan23 »

Lezah skrev: ons jun 29, 2022 10:58 am
Mjordan23 skrev: ons jun 29, 2022 10:53 am Et moment å ta med seg når man henter spillere fra svakere ligaer enn PL, er jo å se på hva de har levert i CL. Anthony har levert bra der iallefall, Malacia har vel ikke spilt CL. FdJ vet vi har levert sterkere prestasjoner i CL.
Ja, man kan se på CL, EL og landslag selvsagt. Men det blir ikke helt overførbart, og det er også elementet med å flytte, tilpasse seg språk/kultur etc.
Absolutt og i tillegg må man spille for en manager som virkelig ha troa på deg. Sånn sett vet jo ETH hva han får med de Jong og Anthony, Malacia har han åpenbart veldig sansen for også.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Regner med at Malacia i det minst er fast halvveis ut i sesong når han har funnet seg mer til rette. Ser jo element i spillet hans som de 2 andre ikke er i nærheten av. Fotrapp og virker veldig atletisk. Ser ikke en sjanse for Shaw og Telles faktisk. Det blir til å plukke "restene" som blir til overs når det kommer til spilletid. Vi har fått vår nye Evra.

Det surret med Neymar håper jeg er et avsluttet kapitel for Uniteds del. Den slags signeringer fører oss ikke noe sted. Flere ala Malacia for min del.
Sist redigert av TrueTopRed den ons jun 29, 2022 4:20 pm, redigert 2 ganger totalt.

Brukeravatar
Crynix
Innlegg: 1165
Sted: Oslo

Legg inn av Crynix »

Mjordan23 skrev: ons jun 29, 2022 1:42 pm
Lezah skrev: ons jun 29, 2022 10:58 am
Mjordan23 skrev: ons jun 29, 2022 10:53 am Et moment å ta med seg når man henter spillere fra svakere ligaer enn PL, er jo å se på hva de har levert i CL. Anthony har levert bra der iallefall, Malacia har vel ikke spilt CL. FdJ vet vi har levert sterkere prestasjoner i CL.
Ja, man kan se på CL, EL og landslag selvsagt. Men det blir ikke helt overførbart, og det er også elementet med å flytte, tilpasse seg språk/kultur etc.
Absolutt og i tillegg må man spille for en manager som virkelig ha troa på deg. Sånn sett vet jo ETH hva han får med de Jong og Anthony, Malacia har han åpenbart veldig sansen for også.
Jeg tenker ETH er veldig klar på hva slags spillertyper han ser etter til sin spillestil. Jeg tenker også han har stålkontroll på Eredivisie, samt tidligere elever. Jeg tenker også han har bedre kontroll på hva han (og klubben) trenger enn hva vi som sitter her på berget har.

Jeg merker jeg er veldig spent på hva som skjer fremover, har faktisk null peiling på hva vi kan forvente. Det er nesten en pervers følelse, men rolig i båten? Det skal vi sitte.

TrueTopRed

Legg inn av TrueTopRed »

Har man en plan B, så er det helt greit for meg, selv om det er surt hvis De Jong ikke kommer. Er ikke veldig urolig over det faktisk
Men da kanskje vi skal ta den "tok 100k mindre i uken for å gå til united" med en klype salt ;) Hadde mine bange følelser på den der faktisk.

Megapixsel

Legg inn av Megapixsel »

Har vi signert noen snart?!??
Herregud så lang tid man bruker herreguuuuuud!! 1111

Hetfield

Legg inn av Hetfield »

Ale skrev: ons jun 29, 2022 4:16 pm Virker som om De Jong ikke vil dra fra Barcelona. Noe som betyr at vi har kastet bort en hel måned på dette. Det er surt!

Fra mr.95 %, ikke så veldig tiltro til at det er noe annet enn en face-saving brief fra Barca.
Sist redigert av Hetfield den ons jun 29, 2022 4:43 pm, redigert 1 gang totalt.

markantovertak

Legg inn av markantovertak »

rommegrot skrev: ons jun 29, 2022 11:49 am Stille i dag.
Sol i morgen.

Bongis

Legg inn av Bongis »

Det vil overraske meg stort hvis det ender med at De jong ikke vil til United. Det må vel være det første man sjekker når man vil få tak i en spiller. Det vil være et stort tillitsbrudd til Mourtough hvis denne overgangen strander pga det. Men jeg har egentlig ikke noe tro på det. Det er minst like mange rapporter som sier at de personlige betingelsene ikke er noe problem.

rommegrot

Legg inn av rommegrot »

Hvem er det som melder at De Jong ikke vil komme?

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

rommegrot skrev: ons jun 29, 2022 5:22 pm Hvem er det som melder at De Jong ikke vil komme?
Noe spansk fjas-media

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Er jo litt underholdende å se hvor hysterisk visse blir av alle rykter. :)

Harduetforslag

Legg inn av Harduetforslag »

greyserpent skrev: ons jun 29, 2022 5:41 pm Er jo litt underholdende å se hvor hysterisk visse blir av alle rykter. :)
Er man verdens største og verdens mest dedikerte United supporter så er vel tapetkniven halvveis gjennom armen nå

Brukeravatar
greyserpent
Innlegg: 7240

Legg inn av greyserpent »

Harduetforslag skrev: ons jun 29, 2022 5:43 pm
greyserpent skrev: ons jun 29, 2022 5:41 pm Er jo litt underholdende å se hvor hysterisk visse blir av alle rykter. :)
Er man verdens største og verdens mest dedikerte United supporter så er vel tapetkniven halvveis gjennom armen nå
:lol:

InsVerderben

Legg inn av InsVerderben »

markantovertak skrev: ons jun 29, 2022 4:41 pm
rommegrot skrev: ons jun 29, 2022 11:49 am Stille i dag.
Sol i morgen.
Ser ok ut i helga ... stabil temperatur.

Lezah

Legg inn av Lezah »

Pubertalt mense-sammenbrudd pga ting man leser om overganger på nett er heldigvis en tilbakelagt epoke.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Premier League»