Philadelphia Flyers

Svar
Chromeback

Philadelphia Flyers

Legg inn av Chromeback »

Smeller opp en tråd for det mest elskede laget i NHL.

Etter den skandaløst dårlig sesongen i fjor, så har Chuck Fletcher virkelig gått inn for å vise at man ønsker å være med for å kjempe om Stanley Cup-trofeet. AV og resten av apparatet har fått sitte trygt, så da er det forandringer ute på isen som har måtte komme i stedet.

Vi har sett Ghost, Voracek, Myers, Hägg og Patrick forlate skuta, og spesielt Nolan er kjipt å se at aldri fikk forløst potensialet sitt. Hva som kunne vært. Enda kjipere er det når man ser de tre som ble tatt etter han. Sammen med disse forsvant 2021 1st round pick, 2022 2nd rounder og 7th rounder, og 2023 2nd rounder.

Inn dørene så har man sett Ristolainen, Ellis og Cam Atkinson komme. Personlig er liker jeg disse tradene, så jeg gleder meg til å se hvordan det utvikler seg ute på isen. Spesielt Atkinson-Voracek traden liker jeg, selv om det er trist å se tsjekkeren dra så var det på tide. Ellis har jeg også kjempetro på.

Risto vet jeg er ett betent tema, men jeg har troen.

Fletcher har også vært ute å sagt at man ikke er ferdige, men jeg regner med at det er prat om kontrakter til blant annet Hart som er i fokus her.

Fly or die!

Bilde

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

10 sesonger i Flyers for Flyers og nest beste poengplukker sist sesong på Voracek. Dyr kontrakt så ser at det er greit med utskiftning. Av og til trenger man litt friskt blod inn. Men. Voracek har vært en viktig bidragsyter for Flyers.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Som Voracek har Ellis 10 sesonger bak seg i Nashville. Blir rart å se han i ny klubb. Nashville har alltid vært ei hard nøtt for Jets og det defensive ser Ellis er delaktig har vært Nashvilles styrke.

Ristolainen har godt over 500 kamper i NHL til tross for sin «lave» alder. Cam Atkinson er rutinert. Flyers har fått inn masse rutine i 3 gode spillere. Absolutt et varsel om at her mener Flyers alvor.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Det er visst ganske reell interesse for å kjøpe Holtby ut av kontrakten.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tir jul 27, 2021 9:08 am 10 sesonger i Flyers for Flyers og nest beste poengplukker sist sesong på Voracek. Dyr kontrakt så ser at det er greit med utskiftning. Av og til trenger man litt friskt blod inn. Men. Voracek har vært en viktig bidragsyter for Flyers.
Absolutt! Finnes vel få spillere som får frem absolutt hele følelsesspekteret til Flyers-fansen som det Voracek har gjort de siste 10 årene.

Men noen ganger må man la sine kjære dra for å få det beste ut av dem, og det gjelder nok veldig for Voracek nå.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ellers så har Morin blitt forlenget med ett år, og Hart og Sanheim har fått QO som forventet.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Kontrakten til Hart ser helt grei ut. Treårsavtale verdt $3.979m i året, og $11.9 totalt.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: man aug 09, 2021 4:17 pm Kontrakten til Hart ser helt grei ut. Treårsavtale verdt $3.979m i året, og $11.9 totalt.
Grei avtale det ja. Var han RFA?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: man aug 09, 2021 6:45 pm
Chromeback skrev: man aug 09, 2021 4:17 pm Kontrakten til Hart ser helt grei ut. Treårsavtale verdt $3.979m i året, og $11.9 totalt.
Grei avtale det ja. Var han RFA?
Hart hadde vel blitt RFA neste sommer, ja. Han og Sanheim fikk qualifying offers nå i sommer, sammen med Kase og Bunnaman. Kase og Bunnaman har jeg ikke noen forventninger til, men Sanheim kan fort forsvinne som RFA neste år hvis han ikke godtar nå. Spørs litt på sesongen hans i år.

Er egentlig sommeren 23 som blir veldig interessant for Flyers sin del. Veldig nysgjerrig på hvilken retning de tar da.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Ser at avtalen med Sanheim ikke har vært like plankekjøring. Flyers har søkt om Arbitration for kontrakten med Sanheim, så vi får se hva som skjer her.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Seks dager igjen før fristen for arbitration datoen for Sanheim går ut, spent på om det blir noen enighet før den tid. Neste uke blir interessant å følge uansett, håper at det blir en avtale over to år.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: lør aug 21, 2021 12:21 am Seks dager igjen før fristen for arbitration datoen for Sanheim går ut, spent på om det blir noen enighet før den tid. Neste uke blir interessant å følge uansett, håper at det blir en avtale over to år.
Vil tro de blir enige før fristen. Med Jets visste jeg de ville bli enige. Men vet ikke hvordan Flyers tenker. Det beste er å bli enig før fristen ivertfall

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør aug 21, 2021 7:46 am
Chromeback skrev: lør aug 21, 2021 12:21 am Seks dager igjen før fristen for arbitration datoen for Sanheim går ut, spent på om det blir noen enighet før den tid. Neste uke blir interessant å følge uansett, håper at det blir en avtale over to år.
Vil tro de blir enige før fristen. Med Jets visste jeg de ville bli enige. Men vet ikke hvordan Flyers tenker. Det beste er å bli enig før fristen ivertfall
Satser på det, det er jo Flyers som har søkt om arbitration i dette tilfellet, som jeg har skjønt det så er det ikke det så vanlig? Regner med at det går i orden, men håper bare ikke at det blir en ett-årskontrakt og så må resignere han neste år, når det er ganske mange neste sommer som er viktigere enn han å resignere da.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: lør aug 21, 2021 11:26 am
TAdams6 skrev: lør aug 21, 2021 7:46 am
Chromeback skrev: lør aug 21, 2021 12:21 am Seks dager igjen før fristen for arbitration datoen for Sanheim går ut, spent på om det blir noen enighet før den tid. Neste uke blir interessant å følge uansett, håper at det blir en avtale over to år.
Vil tro de blir enige før fristen. Med Jets visste jeg de ville bli enige. Men vet ikke hvordan Flyers tenker. Det beste er å bli enig før fristen ivertfall
Satser på det, det er jo Flyers som har søkt om arbitration i dette tilfellet, som jeg har skjønt det så er det ikke det så vanlig? Regner med at det går i orden, men håper bare ikke at det blir en ett-årskontrakt og så må resignere han neste år, når det er ganske mange neste sommer som er viktigere enn han å resignere da.
2 år - 4,675 Mill AAV på Sanheim. Ikke helt det du håpte på?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: søn aug 22, 2021 9:43 am
2 år - 4,675 Mill AAV på Sanheim. Ikke helt det du håpte på?
Her er jeg litt mellom barken og veden, for å si det på godt norsk. Jeg ønsket jo to år, men den lønna. Den er litt høy i mine øyne, men finner Sanheim tilbake til 19/20 formen, så er det vel verdt det. Allikevel så er jeg usikker på hva jeg egentlig tenker er en fornuftig pris i år, lønnen til backene er jo helt texas om dagen.

Men som jeg har nevnt mange ganger nå, det er neste år jeg er spent på, og den lønna gjør den sommeren litt mer spennende enn jeg hadde håpet på. Giroux, Coots, Ristolainen som er de tunge UFAene, spesielt Coots regner jeg med at kommer til å få sin payday. Giroux håper jeg inderlig går med på en teamfriendly avtale. Risto aner jeg hva jeg skal forvente. Akkurat nå har vi $281,477 i projected cap space. Samtidig så er det en del RFAs som også kommer til å forlenge. Aube-Kubel, Farabee og Frost er de jeg forventer at man ønsker å forlenge med. Laczynski har vel en siste sesong å vise seg frem. Justin Braun, Keith Yandle og Nate Thompson er gamlingene på UFA neste år, men de er jo ikke akkurat de som drar cap spacen opp. Det er jo ikke så mye å flytte på heller, men får se hva som skjer. Kan fort se for meg at dette blir JvR sin siste sesong i oransje.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Høydepunktet i off-season så langt;


Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Derrick Brassart på 1-års kontrakt til Flyers. Har lurt på har han ville ta veien. Ser ut som en bra depth forsterkning det

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tor aug 26, 2021 8:47 am Derrick Brassart på 1-års kontrakt til Flyers. Har lurt på har han ville ta veien. Ser ut som en bra depth forsterkning det
Veldig fornøyd med denne signeringen, og ikke minst kontrakten. Masse erfaring, solid type begge veier og grei statistikk på faceoffs.

I tillegg til å bli gjenforent med AV, så vil han også se igjen Hayes og Yandle fra tiden i Rangers, og Atkinson fra tiden deres sammen i Columbus.

Håper for øvrig at det går bra med Hayes etter dødsfallet til Jimmy. Vil tippe at det vil sitte i en god stund nå.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor aug 26, 2021 6:24 pm
TAdams6 skrev: tor aug 26, 2021 8:47 am Derrick Brassart på 1-års kontrakt til Flyers. Har lurt på har han ville ta veien. Ser ut som en bra depth forsterkning det
Veldig fornøyd med denne signeringen, og ikke minst kontrakten. Masse erfaring, solid type begge veier og grei statistikk på faceoffs.

I tillegg til å bli gjenforent med AV, så vil han også se igjen Hayes og Yandle fra tiden i Rangers, og Atkinson fra tiden deres sammen i Columbus.

Håper for øvrig at det går bra med Hayes etter dødsfallet til Jimmy. Vil tippe at det vil sitte i en god stund nå.
Couturier med 8-årskontrakt. Ser vel grei ut sen avtalen ?

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tor aug 26, 2021 8:39 pm
Chromeback skrev: tor aug 26, 2021 6:24 pm
TAdams6 skrev: tor aug 26, 2021 8:47 am Derrick Brassart på 1-års kontrakt til Flyers. Har lurt på har han ville ta veien. Ser ut som en bra depth forsterkning det
Veldig fornøyd med denne signeringen, og ikke minst kontrakten. Masse erfaring, solid type begge veier og grei statistikk på faceoffs.

I tillegg til å bli gjenforent med AV, så vil han også se igjen Hayes og Yandle fra tiden i Rangers, og Atkinson fra tiden deres sammen i Columbus.

Håper for øvrig at det går bra med Hayes etter dødsfallet til Jimmy. Vil tippe at det vil sitte i en god stund nå.
Couturier med 8-årskontrakt. Ser vel grei ut sen avtalen ?
Jeg er ekstremt happy, for å si det mildt! Viktig kontrakt å få på plass, og ikke så ille tall heller, noe som er viktig for å resignere flere av gutta neste år. Mange trodde jo at han skulle få en heavy pay day, så jeg er veldig fornøyd med 7.750.00. Nå er det kun Giroux og Ristolainen igjen av de store kontraktene, men jeg regner med at man avventer Risto en stund. Håper at Giroux går med på en team-friendly avtale, men man får bare vente og se. Tror han i hvert fall selv ønsker å forlenge, så regner med at man kommer til enighet etterhvert. Mannen blør jo oransje og svart.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Chromeback skrev: tor aug 26, 2021 9:07 pm
TAdams6 skrev: tor aug 26, 2021 8:39 pm
Chromeback skrev: tor aug 26, 2021 6:24 pm

Veldig fornøyd med denne signeringen, og ikke minst kontrakten. Masse erfaring, solid type begge veier og grei statistikk på faceoffs.

I tillegg til å bli gjenforent med AV, så vil han også se igjen Hayes og Yandle fra tiden i Rangers, og Atkinson fra tiden deres sammen i Columbus.

Håper for øvrig at det går bra med Hayes etter dødsfallet til Jimmy. Vil tippe at det vil sitte i en god stund nå.
Couturier med 8-årskontrakt. Ser vel grei ut sen avtalen ?
Jeg er ekstremt happy, for å si det mildt! Viktig kontrakt å få på plass, og ikke så ille tall heller, noe som er viktig for å resignere flere av gutta neste år. Mange trodde jo at han skulle få en heavy pay day, så jeg er veldig fornøyd med 7.750.00. Nå er det kun Giroux og Ristolainen igjen av de store kontraktene, men jeg regner med at man avventer Risto en stund. Håper at Giroux går med på en team-friendly avtale, men man får bare vente og se. Tror han i hvert fall selv ønsker å forlenge, så regner med at man kommer til enighet etterhvert. Mannen blør jo oransje og svart.
Kjekt med spillere som tar team friendly kontrakter. De spillerne vokser ikke på trær.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: tor aug 26, 2021 9:16 pm
Chromeback skrev: tor aug 26, 2021 9:07 pm
TAdams6 skrev: tor aug 26, 2021 8:39 pm

Couturier med 8-årskontrakt. Ser vel grei ut sen avtalen ?
Jeg er ekstremt happy, for å si det mildt! Viktig kontrakt å få på plass, og ikke så ille tall heller, noe som er viktig for å resignere flere av gutta neste år. Mange trodde jo at han skulle få en heavy pay day, så jeg er veldig fornøyd med 7.750.00. Nå er det kun Giroux og Ristolainen igjen av de store kontraktene, men jeg regner med at man avventer Risto en stund. Håper at Giroux går med på en team-friendly avtale, men man får bare vente og se. Tror han i hvert fall selv ønsker å forlenge, så regner med at man kommer til enighet etterhvert. Mannen blør jo oransje og svart.
Kjekt med spillere som tar team friendly kontrakter. De spillerne vokser ikke på trær.
Absolutt. Virker som om at Flyers har en del av dem, i hvert fall blant kjernen. Så får man se om det faktisk gjelder da, men regner nesten med det :lol: Ristolainen er jeg feks mer usikker på igjen.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Må også bare gi en shoutout til Cam Atkinson. Han har virkelig forstått hvordan man skal bli populær i Philly, gjort alt rett fra dag én.

Virker som en type som gleder seg maksimalt til å spille for Flyers i tillegg, noe som gjør at fanbasen allerede har omfavnet han som en av sine egne.


Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Fletcher har fått litt tyn for å gi spillere en litt høy sum på kontraktene så langt, typ 2-500k mer enn mange forventet, noe som gjør at cap spacen dras opp. Men elsker spillere som Coots.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



♥️ ♥️Coots ♥️ ♥️

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Flyers utropes nå til en av offseasons beste lag. Har gjort mye riktig og blir et lag å regne med i sesongen som kommet

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

TAdams6 skrev: lør aug 28, 2021 11:05 am Flyers utropes nå til en av offseasons beste lag. Har gjort mye riktig og blir et lag å regne med i sesongen som kommet
Har store forventninger for sesongen nå, ja. Vet ikke helt hva som er realistisk å håpe på, men play-off burde man nå, og derifra og ut kan jo alt skje.

Metro er jo en divisjon som er tøff, spent på Pens og Caps. Pens overrasket jo stort i fjor. Isles og Canes ser jeg på som knalltøffe konkurrenter.

Fra Rangers har jeg virkelig ikke peiling på hva man kan forvente, blitt ett mye mer fysisk lag, samtidig som de fortsatt har disse unge og spennende gutta i laget. Blir himmel eller helvette føler jeg.

Devils og Columbus er de eneste jeg ikke frykter noe fra, selv om førstnevnte nok fort kan skrape sammen flere poeng enn i fjor bare de blir litt mer effektive. Spilte mye underholdene hockey i fjor, men de mangler noen tydelige målscorere i line-upene.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »



Høres ut som at Forester fortsatt ligner på den Forester’en man draftet, men klarer han å skjule svakhetene sine i spillet tror jeg han kan bli en solid spiller om noen år. Vet ikke om en first liner kanskje er utenkelig, men da må han i hvert fall utvikle skøyteferdighetene mye. Kan fort se for meg at han er en 2nd-line RW om noen år, bak TK (om han ikke har blitt omskolert til LW innen den tid). Fremtiden til NAK er vel også litt avgjørende her, men ser mer for meg han som en bottom-six type, kanskje.

Det skuddet er jo hovedgrunnen til at man traded han, så håper han fortsetter med å utvikle den siden.

Chromeback

Legg inn av Chromeback »

Siden vi mer eller mindre er midt i off-season, development campen er over for nå og jeg vil ikke tro at det skjer mye på tradingenfronten nå inn mot sesongstart så blir det nok litt stille enn så lenge.

Development campen er det litt vanskelig å si noe om, da det kun var journalister til stede, men Frost og Cam York er vel de to som jeg regner med at kommer til å få en del spilletid ila sesongen som var med her.

Forester får mye skryt for skuddet sitt, noe man kan se eksempler på her;





Isaac Ratcliff er også en som man forventer at tar steg i år, etter to litt skuffende år offensivt i junior hockey, for en som var kjent for 50 mål i OHL. Fjorårssesongen ble preget av skadeopphold etter å ha tatt ribbeina og punktert en lunge, samtidig som sesongen som kjent ble forkortet grunnet Corona, før ankelen røk mot slutten av sesongen så ble det ikke mye tid til å vise seg frem. Han har tydeligvis hatt en god off-season, og lagt på seg 4.5 kg med muskler. Nå har han en ramme på 6´6 og 225 pounds. Det virker som om at han har funnet litt tilbake til målscoreren i seg under campen, men det ser mest ut som om at han kan komme til å utvikle seg til en Bottom-Six og PK-spiller. Han går også inn som RFA neste år, så han har presset på seg om å måtte levere hos Phantoms.





Laczynski må også vise seg frem i år, men det har blitt litt tøffere etter Brassart sin inntreden. Må virkelig kjempe for plassen i år, regner med at det blir lite spilletid i NHL i år, men at han vil få sjansen. Da er han nødt til å ta den. Vet ikke helt hvordan fremtiden hans ser ut, fylt 24 år nå i sommer, og akkurat kommet tilbake fra en skade som avsluttet fjorårets sesong i april. Gjorde at han bare fikk fem kamper, når han egentlig skulle fylle tomrommet etter Raffl ut sesongen. Spent på å se hva som skjer med han, typisk at man mister denne typen muligheter ved å skade seg, men han er visst en populær type blant trenerteamet.

Brukeravatar
TAdams6
Innlegg: 4813

Legg inn av TAdams6 »

Joel Farabee med ny kontrakt. 6 år, 5M AAV. Visstnok gjeldende fra neste sesong

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Ishockey»