NBA Offseason 2022

Svar
Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Re: NBA Offseason 2022

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KTBFFH skrev: tir jul 12, 2022 10:27 am Kan kun bli/være contender med en påskrudd Irving, resten er ikke godt nok.
Enig, men en pakke fra Pacers eller Hornets er hundre ganger bedre enn å beholde Westbrook. Nå er det dessuten så synlig at LeBron vil ha han vekk, at det bare vil bli særdeles merkelig situasjon om det ikke skjer. Sånn sett er det mye bedre med en ‘’grei’’ eller ‘’middels’’ pakke fra Indiana eller Charlotte, enn å oppleve en ny sesong hvor Westbrook tar bort all gleden med å se et LeBron-lag. Dette er faktisk det viktigste for meg, jeg kan fint leve med en Hayward, Rozier, Turner og så videre. De er ikke gode nok til at Lakers kan utfordre seriøst med de, men kan spille disiplinert og gi jernet. Orker ikke mer av egoet og personligheten til Westbrook, for det er jo åpenbart etter så mange år i ligaen, at han ikke kan tilpasse seg til å være en rollespiller, egoet hans er for stort til det. En deal fra Indiana eller Charlotte vil gi litt glede i det hele..
Lew_Ashby skrev: tir jul 12, 2022 10:34 am Hvordan kan en trade som sender Westbrook til Pacers for Hield/Turner egentlig se ut? Jeg ser at Lakers-fansen og journalister tenker å koble på 2027-picket deres, men at det kanskje er for mye (!!!) for å bli kvitt RW. Jeg skjønner at Brogdon-traden kanskje tilsier at laget ønsker å tanke for Victor W, og at Westbrook nok kommer til bli kjøpt ut om han kommer, men jeg blir skuffet om NBA-lagene ikke lar Lakers måtte jobbe mer for å komme seg ut av RW-kontrakten. Om de i tillegg skulle få inn to rotasjonsspillere, der riktignok en er på en minus-kontrakt (Hield) så er det ekstra skuffende.
Altså, ligaen lot Morey/Harden komme seg unna med å ha ødelagt alle muligheter for Houston for et tiår, hvorfor skulle ligaen være strengere med LeBron? Jeg har selv uttrykt at forrige sesong var et selvvalgt mareritt av Lakers, men synes det får holde nå. Om Houston og Washington lett kunne flytte Westbrook, så burde det være mulig for Lakers å gjøre det samme.

Problemet, som du er inne på, er at Lakers ikke klarer å bestemme seg for om de skal gå all in når de har LeBron og AD på laget eller ikke. Smak litt på den, ikke vet om de skal gå all inn med to spillere som vant tittelen i 2020, og som sesongen etter så ut som det beste laget fram til skadeproblemene meldte seg. Det er en helt syk situasjon, hvor Pelinka faktisk ikke vil gå all in med LeBron på laget. Han vil beholde 2027 og 2029 picksene. Absolutt alt tyder på at Kyrie ville vært Lakers-spiller nå om Lakers ville gitt Nets kompensasjon i form av FRDP. Om denne sagaen ender med at dealen ryker fordi Pelinka ville beholde begge picksene, så er det fullt sammenlignbart med når Reinsdorf/Krause ufattelig nok valgte å bryte opp Bulls i deres storhetstid. Så svaret på spørsmålet ditt er at så klart burde Lakers gi FRDP for å få bort Westbrook, i en eventuell deal med Pacers burde det være innlysende at skal Indiana ta Westbrook, så må i alle fall 1 av FRDP sendes som takk, så vi er helt enig i det. At Pelinka spiller på to hester når han har LeBron, det er utenfor min fatteevne. Det framstår som et seriøst alternativ for enkelte i Lakers å spille ut kontrakten til RW, altså at det er helt greit å ødelegge en av de siste sesongene til LeBron, for å sitte på to FRDP om noen år. Helt sykt.
hgb skrev: tir jul 12, 2022 12:47 am Hield er kanskje overbetalt og har muligens ikke allverdens verdi sånn sett, men Turner er jo på en ganske ok kontrakt og er god. Jeg ville tro at Pacers vil kreve draft picks for å gi bort to gode spillere for å ta over Westbrooks $40M. Men det kan det vel tenkes at LAL er villige til å gi.
Problemet med Hield er at han representerer alt som gikk galt for Lakers forrige offseason. Bytte bort gode defensive rollespillere, med spillere som ikke kan, eller ikke gidder å spille forsvar. Men som sagt, tar gjerne dealen med Pacers for å få vekk Westbrook. Ikke en ideell deal, men får løst det største problemet.

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Holy crap. Kommer Suns til å matche dette?

Skjønner ikke helt hva Pacers tenker her. Samtidig har det vel ikke noe særlig å si for Durant til Suns mtp at Nets ikke var keen hadde vært om de skulle inkludere et tredje lag.

Skal Durant til Suns er det fortsatt Bridges, Cam Johnson og en haug med picks. Det er nok ikke nok for Suns, men de får se an markedet.


Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Oh Lord!!


1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »


hgb

Legg inn av hgb »

Veldig stille på NBA-fronten for tida. Alle venter vel på at dominobrikkene skal begynne å falle med Mitchell, men jeg har sett endel trades slengt ut mellom Jazz og Lakers også. Det ville være snakk om Westbrook + picks i '27 og '29 for en kombinasjon av Beverley, Beasley, Conley, Bogdanovic og Clarkson. Syns det høres ut som noe som ville være fordelaktig for begge lag. For Lakers betyr det selvsagt en enda lengre ørkenvandring etter Lebron, men de er nødt til å gjøre noe slikt om de vil kjempe om tittelen i år.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Oppdatert meg litt på spillere, veldig begeistret for Ja Morant. Definitivt min favoritt av new era, tynnere Wade men med Rose bounce og sin egen swagger. Han blir fort MVP i år om han er skadefri.

Chet Holmgren liker jeg, han er ikke redd og er jo bedre enn guards på ball. Listed 7-1, men 2-3 inches høyere enn 7 ft listed Dirk Nowitzki.. + wingspan, bare å bulke litt så ser han ut som en modern era KG med INSANE size.. spennanes!

Zion har visst gått ned i vekt, kanskje han har våknet opp fra Doritos hangoveren.

KongOlav2

Legg inn av KongOlav2 »

Myhre skrev: søn jul 24, 2022 8:52 am Zion har visst gått ned i vekt, kanskje han har våknet opp fra Doritos hangoveren.
Det skulle ikke så mye til når fyren var nesten 150 kg fordelt på 198 cm. Fyren bør vel kanskje 30 kg ned i vekt om det skal være gunstig for ham på sikt.

Myhre

Legg inn av Myhre »

KongOlav2 skrev: søn jul 24, 2022 8:54 am
Myhre skrev: søn jul 24, 2022 8:52 am Zion har visst gått ned i vekt, kanskje han har våknet opp fra Doritos hangoveren.
Det skulle ikke så mye til når fyren var nesten 150 kg fordelt på 198 cm. Fyren bør vel kanskje 30 kg ned i vekt om det skal være gunstig for ham på sikt.
Ja det så ut som en dårlig overgang til penger og status, endring må komme fra innsiden. Ikke godt å vite hva han tenker.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Forøvrig ganske uenig med average joes på reddit hva gjelder Chet og skader, den største belastningen er ofte alle landingene fra hopp. Bare en fordel å være lett da, men han må selvfølgelig ha litt mer muskler for generell funksjon/øke sin atletikk/styrke, bare husk at ledd, bindevev og sener er mye sterkere enn muskler. Det kan godt hende han er solid satt sammen der, det er bare ikke akkurat like lett å se..

Ser ganske bouncy ut, kvikk og ganske god til å bruke kroppen sin = potensielt solid struktur utenom muskler. Muskler er ganske overvurdert av hvermanns uansett, fascia (bindevevet) tåler et trykk på opptil ett tonn. Det gjør ikke den kule bicepsen din. Derfor mange skinny guys flyr...

Jeg var svakere i ledd/bindevev før, samt mindre mobil/svakere, men ble aldri skadet selv om jeg sprang og hoppet opp og ned som en løk. 59-61 kg fordelt på 173 hadde sine fordeler der. Ikke alltid like smertefritt om jeg hopper tulling med 72-73 kg idag, selv om jeg har blitt vesentlig sterkere i ledd.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Lebron skrev: søn apr 10, 2022 5:48 pm AD må "fikse" kroppen i offseason, tror ikke han er laget for å kunne være så svær som han er nå.
Har et sterkt inntrykk av at han der er mett. Tror ikke på noen reinkarnasjon, washed opp alarmen har gått en stund nå. Dog kan det ha kommet av å se på Westbrick en hel sesong... det var lite håp.

Myhre

Legg inn av Myhre »

1ChiBull1 skrev: man mai 09, 2022 12:06 pm
Så så, vi har Morant nå. Han er i tillegg en god del mer kreativ/bedre enn Rose som finisher under kurven. Rose blir dessverre en what if, vanskelig å si hvor høyt han kunne nå. Jeg synes han var litt overvurdert pga sin ekstreme atletikk, men han var bedre enn Westbrook som ble MVP mye senere... så vanskelig å si HVOR god han kunne bli? Minst topp 5 all time PG da.

Synes faktisk PG peakene er litt under par, mtp at anticlutch Chris Paul er der oppe. Aldri hatt sansen for konger av regular season (Harden, CP3).. en av grunnene til at jeg likte Wade var at han hadde DET, han tok over og var fryktløs. Skadefri ville han vært topp 5-10 all time. Ble allikevel topp 20-25, sier vel litt.

Forøvrig SJOKKERT over spacingen i dagens NBA, MJ hadde snittet 30 poeng bare på layups/dunks, Wade ikke langt unna der igjen. Morant kan jo fråtse i rom, og hadde mest poeng under kurven for en guard siden Wade 05/06 og Westbrook 2019.

Wade gjorde det i 2pt og big man eraen... for en DRIVER. I mine øyne den mest talentfulle driveren ever, selv MJ var ikke like talentfull der, bare lengre/bedre spenst + hyperelite i seg selv ofc. Skal sies at det var handchecking + bad boys, må nesten se Wade håndtere det. Tid kan være litt kjedelig sånn noen ganger.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Om Kyrie-sagaen ender slik det ser ut nå, altså at Lakers kunne fått Kyrie om de var villige til å gi to FRDP, men nå er det for seint, så er det den definitivt største skuffelsen jeg har opplevd som fan av NBA.

Min rangering av Lakers ut fra de forskjellige scenarioene/ryktene for Lakers resten av denne offseason:

-Randle for Westbrook. Denne må da bare være ondskap? Jeg trodde ikke det fantes et eneste scenario hvor å beholde Westbrook kunne tenkes, men at dette ryktet fortsetter å leve er som å velge mellom Trump eller Putin. Det er ikke snakk om to dårlige alternativ, det er mye verre enn som så. Samma f*** hva du velger, så er du ikke bare fucked, du skal pines i tillegg. Helt dønn seriøst, Randle er den eneste spilleren jeg klarer å se kan ødelegge like mye som Westbrook. Jeg har Lakers som nr.29 om dette blir fasiten.

-Lakers offseason er ferdig slik den er nå, og Westbrook blir, og ødelegger all glede med å se laget. Jeg rangerer Lakers som nummer 27 i ligaen om det blir slik.

-Hield/Turner for Westbrook dukker stadig opp som alternativ. Ikke en trade som friskmelder Lakers, men man slipper i alle fall å se RW. Et slik trade gjør det levelig å se Lakers, men spesielt gode blir de ikke. Jeg rangerer de som nummer 18.

-Westbrook til Charlotte for 2 eller 3 av Hayward, Rozier, Oubre, Plumlee, Washington. Det var mye om denne muligheten tidlig i offseason, men lite eller ingen ting nå Men dette er et godt alternativ for Lakers og Lebron. Jeg har Lakers som nummer 12 om dette skjer.

-Kyrie+en til fra Nets i bytte for 2 FRDP og Westbrook. Jeg har Lakers som nummer 1 om dette skjer. Kyrie med LeBron vet vi at er perfekt kombo, og jeg klarer ikke å se noe annet enn at en slik trade ville være helt gull for AD også.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Team Ingebrigtsen skrev: man jul 25, 2022 12:27 pm Om Kyrie-sagaen ender slik det ser ut nå, altså at Lakers kunne fått Kyrie om de var villige til å gi to FRDP, men nå er det for seint, så er det den definitivt største skuffelsen jeg har opplevd som fan av NBA.

Min rangering av Lakers ut fra de forskjellige scenarioene/ryktene for Lakers resten av denne offseason:

-Randle for Westbrook. Denne må da bare være ondskap? Jeg trodde ikke det fantes et eneste scenario hvor å beholde Westbrook kunne tenkes, men at dette ryktet fortsetter å leve er som å velge mellom Trump eller Putin. Det er ikke snakk om to dårlige alternativ, det er mye verre enn som så. Samma f*** hva du velger, så er du ikke bare fucked, du skal pines i tillegg. Helt dønn seriøst, Randle er den eneste spilleren jeg klarer å se kan ødelegge like mye som Westbrook. Jeg har Lakers som nr.29 om dette blir fasiten.

-Lakers offseason er ferdig slik den er nå, og Westbrook blir, og ødelegger all glede med å se laget. Jeg rangerer Lakers som nummer 27 i ligaen om det blir slik.

-Hield/Turner for Westbrook dukker stadig opp som alternativ. Ikke en trade som friskmelder Lakers, men man slipper i alle fall å se RW. Et slik trade gjør det levelig å se Lakers, men spesielt gode blir de ikke. Jeg rangerer de som nummer 18.

-Westbrook til Charlotte for 2 eller 3 av Hayward, Rozier, Oubre, Plumlee, Washington. Det var mye om denne muligheten tidlig i offseason, men lite eller ingen ting nå Men dette er et godt alternativ for Lakers og Lebron. Jeg har Lakers som nummer 12 om dette skjer.

-Kyrie+en til fra Nets i bytte for 2 FRDP og Westbrook. Jeg har Lakers som nummer 1 om dette skjer. Kyrie med LeBron vet vi at er perfekt kombo, og jeg klarer ikke å se noe annet enn at en slik trade ville være helt gull for AD også.
Lakers er jeg ikke i stand til å synes synd på!

Moderne Kings fan derimot, der er det grått.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Myhre skrev: søn jul 24, 2022 8:52 am Oppdatert meg litt på spillere, veldig begeistret for Ja Morant. Definitivt min favoritt av new era, tynnere Wade men med Rose bounce og sin egen swagger. Han blir fort MVP i år om han er skadefri.

Chet Holmgren liker jeg, han er ikke redd og er jo bedre enn guards på ball. Listed 7-1, men 2-3 inches høyere enn 7 ft listed Dirk Nowitzki.. + wingspan, bare å bulke litt så ser han ut som en modern era KG med INSANE size.. spennanes!

Zion har visst gått ned i vekt, kanskje han har våknet opp fra Doritos hangoveren.
Ja er definitivt min fave spiller utenom Drose. Håper han holder seg skadefri

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: man jul 25, 2022 12:27 pm Om Kyrie-sagaen ender slik det ser ut nå, altså at Lakers kunne fått Kyrie om de var villige til å gi to FRDP, men nå er det for seint, så er det den definitivt største skuffelsen jeg har opplevd som fan av NBA.

Min rangering av Lakers ut fra de forskjellige scenarioene/ryktene for Lakers resten av denne offseason:

-Randle for Westbrook. Denne må da bare være ondskap? Jeg trodde ikke det fantes et eneste scenario hvor å beholde Westbrook kunne tenkes, men at dette ryktet fortsetter å leve er som å velge mellom Trump eller Putin. Det er ikke snakk om to dårlige alternativ, det er mye verre enn som så. Samma f*** hva du velger, så er du ikke bare fucked, du skal pines i tillegg. Helt dønn seriøst, Randle er den eneste spilleren jeg klarer å se kan ødelegge like mye som Westbrook. Jeg har Lakers som nr.29 om dette blir fasiten.

-Lakers offseason er ferdig slik den er nå, og Westbrook blir, og ødelegger all glede med å se laget. Jeg rangerer Lakers som nummer 27 i ligaen om det blir slik.

-Hield/Turner for Westbrook dukker stadig opp som alternativ. Ikke en trade som friskmelder Lakers, men man slipper i alle fall å se RW. Et slik trade gjør det levelig å se Lakers, men spesielt gode blir de ikke. Jeg rangerer de som nummer 18.

-Westbrook til Charlotte for 2 eller 3 av Hayward, Rozier, Oubre, Plumlee, Washington. Det var mye om denne muligheten tidlig i offseason, men lite eller ingen ting nå Men dette er et godt alternativ for Lakers og Lebron. Jeg har Lakers som nummer 12 om dette skjer.

-Kyrie+en til fra Nets i bytte for 2 FRDP og Westbrook. Jeg har Lakers som nummer 1 om dette skjer. Kyrie med LeBron vet vi at er perfekt kombo, og jeg klarer ikke å se noe annet enn at en slik trade ville være helt gull for AD også.
Det må gjøres en trade eller to til om Irving hadde kommet. En 3D wing for THT/Nunn også hadde jeg likt å fått inn Beverley som backup.

Trade for Hield/Turner så må det inn 2spillere til og helst de to jeg nevnte over. Irving kan man klare seg med 3D som kan spille bra forsvar og skyte litt.

Randle hadde vært skandale

Enig at Hornets er den beste traden utenom Irving, det ideele hadde vært Rozier og Hayward da hadde 3D med Hayward som er en smart spiller og skyting med Rozier. Da har man også mulighet å trade bort THT.

Uansett hvilket alternativ det blir så bør man få bort THT for en wing med størrelse, det laget skriker etter det.

hgb

Legg inn av hgb »

Westbrook + '27 for Conley, Bogdanovic, Beverley, f.eks. Eller '27 og '29 så slenger Jazz på Beasley og Vanderbilt. Plutselig får Lakers 4, 5 solide rotasjonsspillere eller startere og blir kvitt Westbrook.

Hvis Beasley (eller Jordan Clarkson, som også ville vært nyttig) skal inn må THT også gå til Jazz, kanskje også Nunn.

Dette burde være interessant for Jazz siden de uansett vil ha et nedeår hvis de trader Mitchell (som er veldig sannsynlig), og bortsett fra å få Kyrie, så tror jeg det er blant de beste tradene LAL kan få til.

Charlotte er sikkert interesserte i å bli kvitt Hayward, men de kommer til å kreve gull for at Washington skal være med i den traden, hvertfall. Jeg skjønner heller ikke i det hele tatt hvorfor Indiana skulle gi bort Turner uten å få picks tilbake

Myhre

Legg inn av Myhre »

1ChiBull1 skrev: tir jul 26, 2022 4:36 am
Myhre skrev: søn jul 24, 2022 8:52 am Oppdatert meg litt på spillere, veldig begeistret for Ja Morant. Definitivt min favoritt av new era, tynnere Wade men med Rose bounce og sin egen swagger. Han blir fort MVP i år om han er skadefri.

Chet Holmgren liker jeg, han er ikke redd og er jo bedre enn guards på ball. Listed 7-1, men 2-3 inches høyere enn 7 ft listed Dirk Nowitzki.. + wingspan, bare å bulke litt så ser han ut som en modern era KG med INSANE size.. spennanes!

Zion har visst gått ned i vekt, kanskje han har våknet opp fra Doritos hangoveren.
Ja er definitivt min fave spiller utenom Drose. Håper han holder seg skadefri
Problemet med å hoppe høyt er at du må lande!

Myhre

Legg inn av Myhre »

Hvis Durant drar til Boston så har vi en potensielt hellvettes spicy Curry vs Durant finale. Sign me up! Slår Kevin "The Mercenary" Durant Warriors så skal han få litt mer kudos fra meg. Han har mange playoff stinkers når han IKKE er på et lag som kan vinne 73 kamper i reg season.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

hgb skrev: tir jul 26, 2022 11:00 am Westbrook + '27 for Conley, Bogdanovic, Beverley, f.eks. Eller '27 og '29 så slenger Jazz på Beasley og Vanderbilt. Plutselig får Lakers 4, 5 solide rotasjonsspillere eller startere og blir kvitt Westbrook.

Hvis Beasley (eller Jordan Clarkson, som også ville vært nyttig) skal inn må THT også gå til Jazz, kanskje også Nunn.

Dette burde være interessant for Jazz siden de uansett vil ha et nedeår hvis de trader Mitchell (som er veldig sannsynlig), og bortsett fra å få Kyrie, så tror jeg det er blant de beste tradene LAL kan få til.

Charlotte er sikkert interesserte i å bli kvitt Hayward, men de kommer til å kreve gull for at Washington skal være med i den traden, hvertfall. Jeg skjønner heller ikke i det hele tatt hvorfor Indiana skulle gi bort Turner uten å få picks tilbake
Liker også en potensiell trade med Jazz. Beverley Conley Bogdanovic og da mangler det laget en spiller som kan spille forsvar med litt size. Jævlig synd at Oneal er gått til Nets. Hadde vært perfekt i en sånn trade. Nunn ryker ved den traden, men man har THT for å trade bort senere.

Grunnen til at Indiana ikke kan kreve så mye er at han ikke er verdt så mye. Utgående kontrakt samt vært en del skadeplaget. Maks 1 frp det, men Hield er ikke verdt 1 frp og det vil de ikke få av noen heller

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Myhre skrev: tir jul 26, 2022 11:45 am Hvis Durant drar til Boston så har vi en potensielt hellvettes spicy Curry vs Durant finale. Sign me up! Slår Kevin "The Mercenary" Durant Warriors så skal han få litt mer kudos fra meg. Han har mange playoff stinkers når han IKKE er på et lag som kan vinne 73 kamper i reg season.
Personlig tror jeg ikke GS kommer til finalen neste sesong. Er et par lag jeg har større tro på neste år. I år klaffet alt med tanke på skader. Boston er fort favoritt med KD for å komme til finalen, men spørsmålet er hvor mye av den gode bredden de må gi vekk? Er de bedre enn Bucks med Khris? Med KD og Brogdon men uten Brown og Smart? Horford også et år eldre.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KTBFFH skrev: tir jul 26, 2022 9:23 am Det må gjøres en trade eller to til om Irving hadde kommet. En 3D wing for THT/Nunn også hadde jeg likt å fått inn Beverley som backup.
Trade for Hield/Turner så må det inn 2spillere til og helst de to jeg nevnte over. Irving kan man klare seg med 3D som kan spille bra forsvar og skyte litt.
Randle hadde vært skandale
Enig at Hornets er den beste traden utenom Irving, det ideele hadde vært Rozier og Hayward da hadde 3D med Hayward som er en smart spiller og skyting med Rozier. Da har man også mulighet å trade bort THT.
Uansett hvilket alternativ det blir så bør man få bort THT for en wing med størrelse, det laget skriker etter det.
Jeg tror helt oppriktig at Kyrie inn vil gjøre Lakers til det beste laget i ligaen. Det begrunner jeg med at da har Lakers 3 superstars som ikke er ''rasket'' sammen fordi de er gode spillere, men 3 spillere som komplementerer hverandre perfekt. Det er vanskelig å finne to andre spillere jeg mer ville hatt ved siden av LeBron, enn Kyrie og AD. Så for meg er det helt ødeleggende å vite at Kyrie inn hadde skjedd om Lakers ville gitt to FRDP. Og det er forferdelig at nå er det trolig for seint for Lakers å tilby det.

Myhre skrev: man jul 25, 2022 1:23 pm Lakers er jeg ikke i stand til å synes synd på!
Moderne Kings fan derimot, der er det grått.
Mine bekymringer for Lakers slutter samme dagen som LeBron er ferdig der.
Kardinal-feilen til mange lag, som Kings, er at man gir maks-kontrakter til spillere som aldri kan føre deg spesielt langt. Det er ikke noe galt med Fox, Beal, LaVine eller Siakam, men ingen lag bør bruke så mye av CAPen på slike spillere. Enten det er maks-forlengelse av rookie-kontrakter, max-kontrakter eller supermax, så burde et hvert lag forstå at det til enhver tid er omtrent 10-15 spillere i ligaen som man kan forsvare å gi slike kontrakter. Her hadde jeg tenkt å nevne Dame også selv om han er en jævla god spiller. De beløpene han vil få som 35-36 åring er galskap.

hgb skrev: tir jul 26, 2022 11:00 am Westbrook + '27 for Conley, Bogdanovic, Beverley, f.eks. Eller '27 og '29 så slenger Jazz på Beasley og Vanderbilt. Plutselig får Lakers 4, 5 solide rotasjonsspillere eller startere og blir kvitt Westbrook.
Hvis Beasley (eller Jordan Clarkson, som også ville vært nyttig) skal inn må THT også gå til Jazz, kanskje også Nunn.
Dette burde være interessant for Jazz siden de uansett vil ha et nedeår hvis de trader Mitchell (som er veldig sannsynlig), og bortsett fra å få Kyrie, så tror jeg det er blant de beste tradene LAL kan få til.
Charlotte er sikkert interesserte i å bli kvitt Hayward, men de kommer til å kreve gull for at Washington skal være med i den traden, hvertfall. Jeg skjønner heller ikke i det hele tatt hvorfor Indiana skulle gi bort Turner uten å få picks tilbake
Så klart må Lakers gi bort picks, det er bare Pelinka som tror at han kan trade bort Westbrook, få bedre spillere i retur, og at alt skal skje uten å koste Lakers noe. For alle andre enn Pelinka er det innlysende at lag man skal trade Westbrook til må få noe av verdi når de henter en svindyr kontrakt til en som kommer til å ha negativ innvirkning på laget ditt. Nets burde fått 2 picks for lenge siden. Som du er inne på, så må selvsagt også Pacers eller Hornets få minimum en FRDP de også. Den dealen du skisserer med Utah, jeg kan ta den for å bli kvitt Westbrook, men den er klart dårligere enn en deal med Hornets.

Myhre

Legg inn av Myhre »

KTBFFH skrev: ons jul 27, 2022 8:08 am
Myhre skrev: tir jul 26, 2022 11:45 am Hvis Durant drar til Boston så har vi en potensielt hellvettes spicy Curry vs Durant finale. Sign me up! Slår Kevin "The Mercenary" Durant Warriors så skal han få litt mer kudos fra meg. Han har mange playoff stinkers når han IKKE er på et lag som kan vinne 73 kamper i reg season.
Personlig tror jeg ikke GS kommer til finalen neste sesong. Er et par lag jeg har større tro på neste år. I år klaffet alt med tanke på skader. Boston er fort favoritt med KD for å komme til finalen, men spørsmålet er hvor mye av den gode bredden de må gi vekk? Er de bedre enn Bucks med Khris? Med KD og Brogdon men uten Brown og Smart? Horford også et år eldre.
Høyere tempo, mer poeng, mer atletikk = skader blir vel å avgjøre igjen. Har vært litt bingo bango på hvem som er mest heldig de siste årene..

Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

RIP legenden og pionereren Bill Russell.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Hvil i fred Bill Russell, så mye større enn en NBA legende

Myhre

Legg inn av Myhre »

Så faktisk den med Bill Simmons hos Russell, og intervjuene med Wilt og Russell dagen før han døde. Tenkte da at han hadde levd så mye lengre enn Wilt, jinxet det vel..
Du så på han at han var blitt vesentlig mer sliten i ansiktet de siste årene..

Nesten mest imponert over det han gjorde utenfor banen, det var ikke lette tider å være en mørkhudet superstjerne i en rasistisk by. (Noen sier den enda er det)

hgb

Legg inn av hgb »

Snakkes om en three-way mellom Lakers, Jazz og Knicks nå.

Grunntanken er Mitchell til Knicks, Westbrook til Jazz, draft picks til Jazz og spillere som vil hjelpe nå til Lakers.

Jeg ville tro man snakker noe ala dette:

http://www.espn.com/nba/tradeMachine?tradeId=28xj6mkj

Men sikkert med justeringer. Jazz vil ha unge spillere og en hel haug picks (fra både Lakers og Knicks), tar imot RW og gir Mitchell. For Lakers må vel dette henge sammen med at de tenker Fournier er en ok kontrakt for en tross alt ganske solid spiller, samt at de kan gjøre seg et utvalg av Jazz-veteraner (Beasley, Beverley, Bogdanovic, Vanderbilt, Conley, etc).

Jeg regner med at en slik trade ville bety at Lakers oppgir ett FRP og kanskje en swap eller noe. Kommer kanskje litt an på hvilke spillere de får inn (spesielt Vanderbilt er vel Jazz litt gira på å beholde).

Myhre

Legg inn av Myhre »

Kevin Durant er den største babyen i NBA historien, fortjener aldri topp 10 all time status. Leverer aldri varene når det er litt tøft for han, vant kun med det beste laget du kunne hatt + tidenes beste floorspreader og shooter på laget, og nå bæser han igjen for å fjerne coachen han selv ville ha.

Han er et unikum, men for en klovn. Totalt karrieremessig tar jeg heller MJ, LBJ, Russell, Wilt, Magic, Kareem, Kobe, Hakeem, Bird, Robinson, Shaq, Curry, Duncan, Garnett, West..

På sitt beste: Wade, Nowitzki, CP3, Kawhi, Giannis, Walton..

I samme sjiktet: Malone, Barkley, Harden, Peak McGrady, Peak Westbrook, Julius Erving.

Så er jeg 80 % sikker på at Jokic blir å passere han når Nuggets blir skadefri, men det er jo mye å be om tydeligvis.

Nå tar jeg vel litt hardt i som nevner T-Mac, men jeg har NULL tvil om at peak T-Mac med 23 og 24 høyeste single season VORP og BPM gjennom tidene hadde vunnet de titlene med Warriors altså. Ingen tvil om at KD har en bedre karriere, men jeg har litt sansen for spillere med ekstreme PEAKS/potensiale, som har hatt ekstremt uflaks med lag og skader (Wade, Walton, T-Mac, CP3*, Garnett, Penny, Grant Hill, Rose, Isaiah Thomas den moderne (okei kanskje ikke like stort potensiale som de andre pga defense, men faen så artig å se på og vill offensivt), og mindre sans for spillere med mye "longevity", gode lag rundt seg, men lite playoffsuksess (Barkley, Malone, Nowitzki (11 er overvurdert, var ikke god i finals, mange sesonger med elendig nivå før det), Chris Paul, Harden, Westbrook, West..

Chris Paul er litt i begge kategorier, han burde ha en MVP (2008), og han ble alvorlig skadet som tok vekk hans atletikk tidlig i karrieren, den versjonen var en utfordrer til GOAT PG. Det tar likevel ikke bort hans fadeser som leder og beste spiller i store øyeblikk senere, men jeg har liten tvil om at han hadde gjort det bedre om han ikke hadde mistet sin atletikk tidligere, så han er vanskelig å vurdere.

Harden... hadde vel vunnet med Warriors han også, ser på han som ganske lik som KD og Westbrook, de får fint lite til når det er litt tøft rundt seg og det blir hett rundt ørene.

Hvem har jeg potensielt glemt? Mener du KD er topp 10 all time? Hvis du ignorerer hans holdning, og ræva prestasjoner forutenom Warriors kan jeg se en topp 15 MAKS, men det er jaggu ikke fortjent.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Du har glemt The Big O (med mindre du mente han og ikke David Robinson).

Når man begynner å vurdere personligheten og hvis, dersom, om og sånne ting (what ifs) om en utøver, desto vanskeligere blir forsøket på å lage en mest mulig objektiv liste. Det beste er harde fakta, samt at man tolker de dataene opp mot det regelverk, de lag man spilte for og hvordan man spilte i den æraen. KD er en klovn, men det eneste jeg kan bruke mot han i en slik vurdering, er at å ta overgang og vinne titler med et lag som satte rekord for seire i regular season sesongen før, det er ikke som andre titler vunnet av de beste. KD har aldri jobbet for og skapt et mesterlag, det er mitt største ankepunkt mot å ha han i topp-10.

MJ/LeBron, Kareem, Russell og Wilt er udiskutabelt langt foran. Synes det er greit å argumentere for at Magic, Bird, Shaq og Robertson er et godt stykke foran de også. Bak de 9 blir det jevnere for min del, men mener at Duncan skal få den siste plassen. Tiny-Tims betydning for et vinnende lag må/bør vurderes over individuelle stats.

En spennende diskusjon er KD vs Kobe. Mener Durant på sitt beste er/var bedre, men når man trekker inn betydning, vinnervilje og fokus, så vil man jo argumentere for Kobe.

Myhre

Legg inn av Myhre »

Team Ingebrigtsen skrev: ons aug 10, 2022 12:51 pm Du har glemt The Big O (med mindre du mente han og ikke David Robinson).

Når man begynner å vurdere personligheten og hvis, dersom, om og sånne ting (what ifs) om en utøver, desto vanskeligere blir forsøket på å lage en mest mulig objektiv liste. Det beste er harde fakta, samt at man tolker de dataene opp mot det regelverk, de lag man spilte for og hvordan man spilte i den æraen. KD er en klovn, men det eneste jeg kan bruke mot han i en slik vurdering, er at å ta overgang og vinne titler med et lag som satte rekord for seire i regular season sesongen før, det er ikke som andre titler vunnet av de beste. KD har aldri jobbet for og skapt et mesterlag, det er mitt største ankepunkt mot å ha han i topp-10.

MJ/LeBron, Kareem, Russell og Wilt er udiskutabelt langt foran. Synes det er greit å argumentere for at Magic, Bird, Shaq og Robertson er et godt stykke foran de også. Bak de 9 blir det jevnere for min del, men mener at Duncan skal få den siste plassen. Tiny-Tims betydning for et vinnende lag må/bør vurderes over individuelle stats.

En spennende diskusjon er KD vs Kobe. Mener Durant på sitt beste er/var bedre, men når man trekker inn betydning, vinnervilje og fokus, så vil man jo argumentere for Kobe.
Personlighet har jo masse å si for å skape en vinnerkultur, og å være en leder/bidra positivt i lagsport. Det hjelper jo ikke bare å være god, se på Wilt i forhold til Russell. Russel var en LEDER, han dro med seg alle sammen og bygde opp en kultur. KD er ikke en sånn type, Kobe og Jordan var heller ikke det NATURLIG, men de prøvde og fikk gode resultater til når de tilpasset seg. Historier om at Wilt nektet å sentre til typer som hadde en spillestil som ikke ga han en assist, fordi de drivet etter han sentret, og at han ofte holdt ballen etter returer og ventet til guardsene sprang bak til han, slik at han fikk være med i angrepet, bygger jo greit opp under en DeMarcus Cousins/Kevin Love statpadder på steroider. Derfor vi ikke bare kan se på stats og titler som fakta, konteksten under er vanskelig å finne, men for å være sikre må vi fremdeles jakte på den.

Oscar Robertson har statistikk, men lite lagsuksess. Burde hatt han i "rundt samme nivå/vanskelig for meg å vurdere når jeg ikke vet/har søkt nok info om han (det kunne vel gjeldt ganske mange, men man må prøve å forstå utifra den informasjonen man har). Han er sånn topp 10-20 på de fleste lister, og jeg aksepterer det ganske greit, og hvis noen har en god source på at laget hans var ræva, og han egentlig var som Garnett i Minnesota, så hadde jo det tatt han opp for meg.

Derfor kontekst er viktig, hva er harde fakta? KD vant med Warriors, men Wade sin tittel i 06 med Miami var vesentlig vanskeligere og imponerende enn begge hans ringer der, selv om 2 er bedre enn 1. Som sagt hadde T-Mac kunne fått 2 titler der, men han hadde uflaks og er nå en utrolig undervurdert spiller i historien.

KD mot Kobe er for meg = den ene er en bedre naturlig spiller (KD), men den andre jobber hardere, er tøffere i hodet, mye MYE smartere og forsto til slutt at han måtte bli en bedre leder/lagspiller for å vinne lettere. Jeg tar Kobe Bryant hver dag i uka, Kevin Durant er et større talent, men det hjelper ikke når han andre jobber hardere og er smartere, og ikke minst mer CLUTCH/RÅ.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Vanskelig å si seg uenig, enig i det aller meste.

Et par småting:
-The Big O skal med i diskusjonen i hvert fall.
-Helt enig angående kontekst, og at vi må jakte på hvordan spilleren bidro til laget sitt best mulig, og ikke bare for sin egen del. Det er jo derfor jeg setter Duncan, KG og Pippen en del høyere enn de normalt er på slike lister.
-Samtidig er det jo litt sånn at Wilt er unntaket som bekrefter regelen. De boxscorene han hadde er så og si umulig å oppnå uansett hvor mye du spiller for egen del.
-Jeg har tenkt som deg med what ifsene, men har kommet til at det blir en umulig diskusjon. Dessverre, for når jeg begynte å følge med på NBA så føltes det som blodig urettferdig når Penny Hardaway og Grant Hill ikke fikk de karrierene de fortjente. T-Mac og DRose er jo i samme kategorien, selv om T-Mac tross alt fikk den beste karrieren av de.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»