NBA Offseason 2022

Svar
Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

NBA Offseason 2022

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Vi får starte offseason med Lakers, som så rimelig katastrofalt dårlige hele sesongen.
Forrige offseason med Westbrook inn, og KCP, Kuzma, Harrell og Caruso ut visste seg å være en tabbe uten sidestykke. Det gode var at der man tidligere ble sint, sur eller skuffet når det går dårlig med et LeBron-lag, så var alt så åpenbart feil med Westbrook inn på dette laget. Så feil at det egentlig ikke var irriterende at LeBron var en del skadet, og AD lenge skadet. Joda, Lakers hadde nok da kunne kommet til play-in, men la oss være tydelige; dette Lakers laget har INGEN ting å gjøre i et sluttspill. Der hvor skadene var ekstremt irriterende i 2021, fordi det føltes som om Lakers da var laget med høyest tak, så spilte det ingen stor rolle i sesongen som var, Lakers hadde i alle fall 10-12 lag i ligaen som var bedre enn de uansett.

Hva kan/må gjøres? (her snakker jeg ut fra et LeBron-perspektiv, har ikke noe til overs for Lakers for uten den perioden de har LeBron og AD der)
Lakers har definitivt den dummeste fan-basen av alle lag, så der går det stort sett i kommentarer om at Pelinka må slutte å være en lazy ass, og må få byttet Westbrook med KD, Giannis eller Embiid. Kall det gjøkeredet eller ko-ko land, men fansen til Lakers er i den kategorien. Resten av fan-basen er hardcore Kobe-fans; Kobe hadde lett fått Lakers ut av dette med å score 62 poeng per natt, samt jaget og truet resten av Lakers til å bli gode. Denne gjengen mener at det eneste bra med Lakers denne sesongen, LeBron, burde trades for en pakke med unge lovende og draftpicks. Om den ene halvdelen er i ko-ko land, så lever den andre delen i et parallelt univers hvor LeBron ville likt å bli sendt hjem til Cavs fordi de har et så ungt å spennende lag, i neste setning skriver de at Lakers da må få Garland, Allen og FRDP i retur....her har du Lakers-fansen i et nøtteskall...

Hva kan/må gjøres i en realistisk verden?
Lakers er egentlig fucked med tanke på Westbrooks PO, så egentlig er det små muligheter. Når man i tillegg tenker at Jeanie ikke har pengene til å betale noe særlig med luxury-tax, så er det mest sannsynlige scenarioet at neste sesong blir som denne. Men man må jo prøve å gjøre det lille man har rom til å gjøre. Mitt utgangspunkt er at man må få Westbrook vekk. Der andre spekulerer i om at trade-muligheten er for eksempel John Wall andre veien, så er jeg i motsetning til de fleste andre ikke så opptatt om Wall er på samme nivå eller ikke. Det er ikke realistisk å få tradet til seg en god spiller for RW, så da er det viktigste å få Westbrook vekk. For Westbrook har tydeligvis en status som tilsier 35 minutter pr kveld, da er det mye mer gunstig med en John Wall som egentlig ikke er så interessert i å spille, men mest opptatt av å få inn dollar. Det er jo klart mye bedre sportslig om Westbrooks 35 minutter i stedet går på deling til Monk, Reaves og Wall. Så er poenget om Houston i en trade vil ha en first rounder i tillegg. Det har en viss betydning for Lakers som organisasjon, men for meg som LeBron-fan, så er det klart at de bare må gi bort en 2027 eller 28 FRDP for min del.

LeBron hadde jo statistisk en nydelig sesong, men etter to sesonger uten resultater som lag, så ønsker jeg meg mest et playoff-run i 2022/23-sesongen. Gitt ut fra Lakers ikke har noen store muligheter å hente inn kvalitet, så handler det egentlig om kun en ting: hvordan få Anthony Davis skadefri over en hel sesong? Alle som har fått med seg AD i de periodene han er skadefri, vet jo at han er blant de aller aller aller beste spillerne i ligaen. Så mest av alt må Lakers få orden på helsen til AD. Jeg har alltid vært en fan av AD, men dersom medisinsk personell sier at det er små sjanser for at AD skal være skadefri over tid, så er LeBron best tjent med at man i alle fall tar i mot telefoner om en AD-trade. Hva med å hjelpe AD hjem til Chicago for Vucevic og Caruso? :) ikke akkurat en deal som gir Lakers høyere potensial, men et playoff-run av et visst slag burde være mulig.

Ellers er jo Ariza allerede ute. Melo er det også bare å la gå, jada folk er positive til han, men han er jo tildels katastrofe defensivt og tar mye dårlige skuddforsøk offensivt. THT kan man jo bruke i en deal. Ellers må man beholde Reaves og Monk. Og så er det greit om AB og DH er med videre på minimumskontrakter.

Frank Vogel - jeg har forsvart han hele veien, og jeg mener fortsatt at Lakers gjør han til syndebukk for andres feil om de sparker han nå. Men nå er jeg mer der at for Vogels egen del, så er det kanskje bedre å få sparken enn å bli værende i det kaoset Lakers er.

Best case scenario er at Lakers blir kvitt Westbrook og Melo. Beholder Reaves, Monk, Dwight og AB. LeBron og AD skadefrie.
Det vil ikke gjøre Lakers til utfordrere i 2022/23-sesongen, men best mulig så kan man kanskje komme til WCSF.

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »

Team Ingebrigtsen skrev: fre apr 08, 2022 9:11 am





. Jeg har alltid vært en fan av AD, men dersom medisinsk personell sier at det er små sjanser for at AD skal være skadefri over tid, så er LeBron best tjent med at man i alle fall tar i mot telefoner om en AD-trade. Hva med å hjelpe AD hjem til Chicago for Vucevic og Caruso? :) ikke akkurat en deal som gir Lakers høyere potensial, men et playoff-run av et visst slag burde være mulig.

Hadde gjort denne traden men tror ikke Lakers hadde tradet AD for noen andre enn LaVine eller DeMar, jeg må nesten se hvordan playoffs utspiller seg før jeg tenker mer på det. ¨
AD når han er frisk er A+ spiller, problemet er jo at han aldri er det..

Lebron

Legg inn av Lebron »

Av og til lurer jeg på om noen basket fans noen sinne har hatt en jobb, med en "leder" med Jordan/Kobe/Mamba-mentality.... De firmaene jeg har sett operere slik, går ad-undas temmelig kjapt... Og de fleste bytter beite temmelig fort, evt varsler når folk oppfører seg slik.... Men i blant idrettsfans/NBA fans er det altså enda blind tro på at kauking, trusler og til dels mobbing faktisk fungerer bra.........

Jeg kan se for meg Lakers reise seg igjen, det gjør de uansett alltid. Men med dagens roster, tja, nja, da må AD ha et skadefritt år. Jeg ser bare ikke det komme.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team. 100% sikkert at RW er borte fra Lakers. Det vil være en del muligheter. En del lag som vil få vekk lengre kontrakter for 1 år med Westbrook. Eksempel en del rykter om Hornets som ønsker å dumpe Hayward+Rozier. Det hadde vært et perfekt scenario for Lakers. Rozier er en perfekt spiller for LBJ, en Guard som kan skyte, asssitere men er ikke avhengig av ball. Hayward er en fin lagspiller, men er dessverre kjeks. Houston får ikke 1frp uten å involvere Wood i den traden. Tror faktisk Lakers vil ha mange muligheter å få vekk Westbrook det viktige er å beholde 1 eller begge frp og finne spillere som faktisk kan gjøre en jobb for AD og Lebron

Lebron

Legg inn av Lebron »

AD må "fikse" kroppen i offseason, tror ikke han er laget for å kunne være så svær som han er nå.

Lebron

Legg inn av Lebron »

Vogel får sparken, noe annet er vel ikke å forvente. Om det har all verdens å si vet jeg egentlig ikke, han vant jo strengt talt nettopp et mesterskap. Det er liksom ikke han som er grunnen til at Lakers sliter i mine øyne, men men....

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »



Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

AD er jo skadefri den mest ideelle å ha med LeBron, det er så perfekt som det kan få blitt. Men er jo dessverre en grunn for at vi alle skriver dersom han er skadefri hver gang. Uansett hvor godt jeg liker AD, så er det vel ikke spesielt sannsynlig at han blir mindre skadeplaget fremover. Men klart, et lag med en skadefri AD har et skyhøyt toppnivå.

KTBFFH, en Westbrook-trade til Charlotte gir bare mening økonomisk for begge lag, at LaMelo, som er den Hornets satser på, skal måtte spille med Westbrook høres helt ødeleggende ut. Ser at Indiana og Knicks også er nevnt. En eventuell deal med Knicks gir mening for begge lag, men er jo den klart dårligste sportslig for Lakers. Randle og Fournier er så ille som det kan få blitt for min del. Rozier og Hayward, eller Brogdon og Hield er gull sammenlignet med det. Men siden Westbrook bare blir mer og mer uspiselig for hver dag, med uttalelsene han kommer med, så tar jeg en hver deal for å få han vekk….

Det ble Vogel som ble syndebukken ja, men som jeg skrev i åpningsinnlegget her, så er det vel helst bra for han å komme seg vekk. Han er en god coach og bra fyr, så bra for han å komme seg unna rotet i Lakers. Ser at Nurse blir nevnt, hvorfor i alle dager skulle han gå til en dårligere situasjon enn den han er i, det gir ikke mening, for ikke å snakke om at Jeanie aldri vil betale det Toronto ville krevd i kompensasjon.

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Da har Hornets sparka sin trener

LBJ91

Legg inn av LBJ91 »

Syntes MJ skal trade for Westbrook og gjøre han til spillende trener

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

LBJ91 skrev: fre apr 22, 2022 5:55 pm Syntes MJ skal trade for Westbrook og gjøre han til spillende trener
Haha ser det for meg ! Westbrook alene på banen vs 5 😅🙈

Brukeravatar
Mr.Meep
Innlegg: 7887
Sted: Toronto,Ontario,Canada

Legg inn av Mr.Meep »

Aaaight godt gjort å få forlenget kontrakt når han selv ikke klarer å komme i matchfit https://bleacherreport.com/articles/100 ... ast-enough

1ChiBull1

Legg inn av 1ChiBull1 »


Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

I utgangspunktet ikke sikker på om Ham er bedre enn Stotts, og ikke minst enn Snyder som kan bli ledig i løpet av denne offseason. Men med tanke på at ligaen er blitt så mye spillernes liga, og hvor spillere som tjener fantasisummer til tross for lønningene kan finne på å gi f…. Så er det nok (dessverre) en riktig vurdering av Lakers FO å gå for den LeBron/spillerne vil ha, og da er Darvin Ham det riktige valget. Null tvil om at han var den som var ønsket av de. Det beste med Ham er ryktet han har som en som holder alle ansvarlig, og at han forhåpentligvis dermed kan få Lakers til å spille forsvar som i første sesongen til Vogel. Virker generelt som en fyr som ikke gidder å ta bullshit-unnskyldninger fra spillerne, noe som vil være veldig forfriskende og noe man kan se fram til. Faglig sett bør han ha god erfaring med så mange år rundt Giannis, og dermed vite alt om at Lakers må få inn 3&D spillere. Alt dette er vel og bra, men uten Westbrook ut/vekk så hjelper denne ansettelsen ingen ting. Urovekkende at Lakers FO, Rambis og the zen master tydeligvis har spurt mye om hvordan kandidatene vil bruke RW. Tar lett en halvskadet Hayward og Rozier langt før Westbrick.
Oppsummert, god ansettelse, men nytteløst om man ikke får til sende Westbrook vekk…

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

Ham hylles jo ganske unisont, men har null tiltro til Lakers 2022/23 om Westbrook blir værende. Er flere og flere rapporter som tyder på det, dessverre. Selv om LeBron kan skylde på seg selv for at Westbrook er i Lakers, så er det ikke greit om man skal bruke 2 sesonger av LeBrons karriere til å løse problemet. Som jeg har skrevet tidligere, så er jeg ikke bekymret om Lakers tar dårligere spiller(e) og kontrakter inn for Westbrook, det er et lite problem målt mot at Westbrook spiller 35 minutter hver kveld. Om Lakers stopper en eventuell trade med Houston eller Charlotte fordi de ikke vil gi fra seg en first rounder, så gir jeg litt opp.

Det finnes egentlig bare to alternativer for Lakers:

1.Man mener at man fortsatt kan vinne med LeBron og AD, da betyr en first rounder om 5-6 år ingen ting.

2.Man vil ikke gi fra seg fremtidige draftpicks, da kan man egentlig bare bryte opp hele laget.

I stedet ser det ut at de går for det klart dårligste alternativet:

3.Beholde Westbrook for å ikke fra seg fremtidige assets.

hgb

Legg inn av hgb »

Spennende off-season for Jazz. Det kan jo tenkes at en ny trener (Snyder har jo trukket seg) kan få stabla forholdet mellom Mitchell og Gobert på beina, men jeg tviler egentlig.

Det overhengende mest sannsynlige er vel i såfall at de trader Rudy, tenker jeg. Hovedryktene per i dag går på Bulls (Patrick Williams som hovedpremie + draft picks + at Vucevic må til for salary), Hawks (Collins, Capela, Hunter/Huerter + 16th) og Toronto (OG Anuoby mm).

Jeg er en stor Rudy-fan og vil jo gjerne beholde ham, men jeg har litt vanskelig for å se at de kommer tilbake med samme gjengen etter det katastrofale sluttspillet.

hgb

Legg inn av hgb »

Team Ingebrigtsen skrev: man jun 13, 2022 11:23 am Det finnes egentlig bare to alternativer for Lakers:

1.Man mener at man fortsatt kan vinne med LeBron og AD, da betyr en first rounder om 5-6 år ingen ting.

2.Man vil ikke gi fra seg fremtidige draftpicks, da kan man egentlig bare bryte opp hele laget.

I stedet ser det ut at de går for det klart dårligste alternativet:

3.Beholde Westbrook for å ikke fra seg fremtidige assets.
Enig i at Lakers må bli kvitt Westbrook, usikker på hva de har å jobbe med.

Så vidt jeg forstår reglene, så kan man trade bort picks 7 år fram i tid. Lakers kan ikke trade 1st round pick før 2027 tror jeg (NOP har 2024, men kan velge å utsette det til 2025), men de kan vel da gi bort 2027 og 2029. I tillegg kan de sende ut pick swaps i huet og ræva.

Har sett snakk om at Lakers var interessert i Bojan Bogdanovic, men hvis de vil gjøre noen ikke-Westbrook-trade så ryker vel alle assets de har (Nunn og THT).

hgb

Legg inn av hgb »

hgb skrev: ons jun 15, 2022 8:53 pm
Har sett snakk om at Lakers var interessert i Bojan Bogdanovic, men hvis de vil gjøre noen ikke-Westbrook-trade så ryker vel alle assets de har (Nunn og THT).
Lakers har jo rett og slett 7 spillere under kontrakt. THT er jo en litt spennende spiller -- han er bare 21 -- med en litt overprisa kontrakt (2x$10m, siste året player option), så han kan jo være nyttig bl.a. for å matche lønn. Så er det Kendrick Nunn, som vel også har en viss verdi (har en player option for $5M neste sesong, så FA). Johnson og Reaves er på billige ettårskontrakter.

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Christian Wood til Mavericks for #26 + trash. Dette er hva vi kaller en god gammeldags fleece.


Lew_Ashby

Legg inn av Lew_Ashby »

Milwaukee_Bucks_2021 skrev: tor jun 16, 2022 3:09 am Christian Wood til Mavericks for #26 + trash. Dette er hva vi kaller en god gammeldags fleece.
Ikke heeelt sikker på at Wood kommer til å funke for Mavs. Forsvaret er ikke allverden, og ser en del paralleller med Porzingis mtp ønske om å ha en større/annen rolle enn det han vil ha med Luka. Miles Turner hadde vært et bedre alternativ emm, men han var vel vanskelig å få hentet for Mavs til en forsvarlig pris.

Men samtidig er dette lavrisiko med høy oppside. Han tjener sånn 17 mill mindre enn KP om Mavs ønsker å tilby forlengelse i vinter (4 år, ca 80 mill), Mavs kan sannsynligvis trade ham rimelig enkelt om det ikke blir fullstendig kræsj, og det koster i realiteten kun et 26.pick.

Om Wood/Luka klikker så har imidlertid Mavs funnet gull. På papiret er Wood den ultimate offensive Luka-centeren. Meget god både mtp pick&pop og pick&roll, god atletisk og kan ta offensive returer pg lobber ved kurven. Negativt: ikke veldig sterk defensivt, han kan ikke forankre et forsvar som trenger mest mulig defensive pluss-spillere med Luka der ute. Men om han innfinner seg med den rollen han SKAL ha på et Luka-ledet Mavs-lag, og bryr seg i forsvar, så gjør dette Mavs til et mye bedre lag.

Ser ørliten likhet med John Collins, men Wood er klart bedre center emm. Og han ønsker vel også å spille der i motsetning til JC. I likhet med Collins må da Wood akseptere rollen han må ha i et heliosentrisk angrep, men da som center i motsetning til collins som er PF med Capela mest under kurven.

Går ut ifra at Doncic ikke går i kjelleren av å miste sin serbiske bestetjommi?

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Lew_Ashby skrev: tor jun 16, 2022 9:31 am
Milwaukee_Bucks_2021 skrev: tor jun 16, 2022 3:09 am Christian Wood til Mavericks for #26 + trash. Dette er hva vi kaller en god gammeldags fleece.
Ikke heeelt sikker på at Wood kommer til å funke for Mavs. Forsvaret er ikke allverden, og ser en del paralleller med Porzingis mtp ønske om å ha en større/annen rolle enn det han vil ha med Luka. Miles Turner hadde vært et bedre alternativ emm, men han var vel vanskelig å få hentet for Mavs til en forsvarlig pris.

Men samtidig er dette lavrisiko med høy oppside. Han tjener sånn 17 mill mindre enn KP om Mavs ønsker å tilby forlengelse i vinter (4 år, ca 80 mill), Mavs kan sannsynligvis trade ham rimelig enkelt om det ikke blir fullstendig kræsj, og det koster i realiteten kun et 26.pick.

Om Wood/Luka klikker så har imidlertid Mavs funnet gull. På papiret er Wood den ultimate offensive Luka-centeren. Meget god både mtp pick&pop og pick&roll, god atletisk og kan ta offensive returer pg lobber ved kurven. Negativt: ikke veldig sterk defensivt, han kan ikke forankre et forsvar som trenger mest mulig defensive pluss-spillere med Luka der ute. Men om han innfinner seg med den rollen han SKAL ha på et Luka-ledet Mavs-lag, og bryr seg i forsvar, så gjør dette Mavs til et mye bedre lag.

Ser ørliten likhet med John Collins, men Wood er klart bedre center emm. Og han ønsker vel også å spille der i motsetning til JC. I likhet med Collins må da Wood akseptere rollen han må ha i et heliosentrisk angrep, men da som center i motsetning til collins som er PF med Capela mest under kurven.

Går ut ifra at Doncic ikke går i kjelleren av å miste sin serbiske bestetjommi?
Offensivt er jo det ok med Wood, tilbyr spacing. Defansivt gjør det ikke Dallas bedre. Ikke god forsvarsspiller og ikke wow returtager heller. Skulle likt som du nevner å ha sett Turner. God i forsvar, skyter bra og sprer gulvet. Spennende uansett, kan få hjelp i angrep med en stabil scorer og det koster de veldig lite

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hgb skrev: ons jun 15, 2022 8:53 pm Enig i at Lakers må bli kvitt Westbrook, usikker på hva de har å jobbe med.
MÅ er stikkordet her ja, Lakers MÅ bli kvitt Russ. Ting forandrer seg drastisk for meg om ikke det skjer. Hittil i LeBron-æraen har 82 kamper av LeBrons lag vært en enkel førstepri/leaguepass ranking foran hver sesong, men om Lakers beholder Russ, så er det verken bra for kropp eller sjel å se Westbrook like mange ganger...så om vi får et worst case scenario her (at Russ blir i Lakers), så vurderer jeg seriøst å vurdere andre kamper foran Lakers i enkelte kamper.

9/10 ganger så tar jeg foran en ny femårsperiode lett et mesterskap + 4 ganger ikke til playoffs, foran 5 X CF i samme periode. Den ene av de ti gangene jeg ikke gjør det er nå, for jeg orker ikke frustrasjonen med å se Russ på samme lag som LeBron. Så i forhold til ryktene så velger jeg en middels løsning foran en potensiell god løsning, hvor det likevel er stor sjanse for at Russ blir værende.

Alternativ 1: Når Russ opter inn 29.juni, så legger Charlotte på bordet et tilbud fordi de vil ha Russ' utgående kontrakt for å satse langsiktig på LaMelo og Miles Bridges.
Westbrook for enten Hayward/Rozier eller Hayward/Oubre/Plumlee eller Rozier/Oubre/Plumlee. Dette alternativet gjør at man slipper å se Russ noe mer, men man blir heller ikke en reell utfordrer til å vinne.

Alternativ 2: Kyrie (her må en salary-fillers til Lakers med for at traden skal kunne gjennomføres) tvinger gjennom deal til Lakers, hvor Westbrook sendes til et tredje lag, som igjen sender noe til Brooklyn. Denne er det 10% sjanse går gjennom. Men går den gjennom + at Lakers får inn 2-3 greie rollespillere, så er Lakers klare kandidater til å vinne. (Shams som melder om denne, så er ikke helt utenkelig)

Alternativ 3: Som følge av at alternativ 2 ikke går gjennom, så har Charlotte gått videre og alternativ 1 er ikke på bordet lengre. Westbrook blir værende i Lakers.

Tar rett og slett ikke sjansen på at alternativ 2, ender opp med alternativ 3, så her velger jeg lett alternativ nummer 1...

hgb

Legg inn av hgb »

Team Ingebrigtsen skrev: tir jun 21, 2022 9:23 am
Alternativ 1: Når Russ opter inn 29.juni, så legger Charlotte på bordet et tilbud fordi de vil ha Russ' utgående kontrakt for å satse langsiktig på LaMelo og Miles Bridges.
Westbrook for enten Hayward/Rozier eller Hayward/Oubre/Plumlee eller Rozier/Oubre/Plumlee. Dette alternativet gjør at man slipper å se Russ noe mer, men man blir heller ikke en reell utfordrer til å vinne.
Sånn jeg ser det er Westbrook solid negativ verdi, selv om han er expiring. Rozier har vel kanskje litt verdi, men er jo på en ganske lang kontrakt jeg kan se Hornets vil komme seg ut av. Hayward ville jeg tro de kan få noe for. Hvis han er skadefri igjen, så er han tross alt fortsatt en veldig solid spiller.

Har ikke sett noen forslag til 3-veis for å få inn Kyrie, men det er ikke så lett å se hvilket lag som ville være interessert i å bidra til å fikse Lakers og Nets.. de må vel hvertfall få godt betalt for det.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: tir jun 21, 2022 9:23 am
hgb skrev: ons jun 15, 2022 8:53 pm Enig i at Lakers må bli kvitt Westbrook, usikker på hva de har å jobbe med.
MÅ er stikkordet her ja, Lakers MÅ bli kvitt Russ. Ting forandrer seg drastisk for meg om ikke det skjer. Hittil i LeBron-æraen har 82 kamper av LeBrons lag vært en enkel førstepri/leaguepass ranking foran hver sesong, men om Lakers beholder Russ, så er det verken bra for kropp eller sjel å se Westbrook like mange ganger...så om vi får et worst case scenario her (at Russ blir i Lakers), så vurderer jeg seriøst å vurdere andre kamper foran Lakers i enkelte kamper.

9/10 ganger så tar jeg foran en ny femårsperiode lett et mesterskap + 4 ganger ikke til playoffs, foran 5 X CF i samme periode. Den ene av de ti gangene jeg ikke gjør det er nå, for jeg orker ikke frustrasjonen med å se Russ på samme lag som LeBron. Så i forhold til ryktene så velger jeg en middels løsning foran en potensiell god løsning, hvor det likevel er stor sjanse for at Russ blir værende.

Alternativ 1: Når Russ opter inn 29.juni, så legger Charlotte på bordet et tilbud fordi de vil ha Russ' utgående kontrakt for å satse langsiktig på LaMelo og Miles Bridges.
Westbrook for enten Hayward/Rozier eller Hayward/Oubre/Plumlee eller Rozier/Oubre/Plumlee. Dette alternativet gjør at man slipper å se Russ noe mer, men man blir heller ikke en reell utfordrer til å vinne.

Alternativ 2: Kyrie (her må en salary-fillers til Lakers med for at traden skal kunne gjennomføres) tvinger gjennom deal til Lakers, hvor Westbrook sendes til et tredje lag, som igjen sender noe til Brooklyn. Denne er det 10% sjanse går gjennom. Men går den gjennom + at Lakers får inn 2-3 greie rollespillere, så er Lakers klare kandidater til å vinne. (Shams som melder om denne, så er ikke helt utenkelig)

Alternativ 3: Som følge av at alternativ 2 ikke går gjennom, så har Charlotte gått videre og alternativ 1 er ikke på bordet lengre. Westbrook blir værende i Lakers.

Tar rett og slett ikke sjansen på at alternativ 2, ender opp med alternativ 3, så her velger jeg lett alternativ nummer 1...
Hadde elsket alternativ 3 for Lakers, Lebron, AD og Kyrie kan bli en fantastisk trio som passer sammen. Klarer man å kvitte seg med THT + det de får av cap inn i Kyrie traden får en skikkelig 3D (Barnes) så lukter det krutt. Vil vell i tillegg kunne en rollespiller på free til 6m. Er vell som du påpeker muligens bare 10% sjanse for det.

Har ingenting i mot noe trade med Hornets heller. Liker best Hayward Rozier. Hayward er god om han er skadefri. Rozier er en bra 2er som ikke må ha ballen og kan skyte, men er svak i forsvar. Uansett alt er bedre enn Westbrook

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

hgb skrev: tir jun 21, 2022 9:38 am Sånn jeg ser det er Westbrook solid negativ verdi, selv om han er expiring. Rozier har vel kanskje litt verdi, men er jo på en ganske lang kontrakt jeg kan se Hornets vil komme seg ut av. Hayward ville jeg tro de kan få noe for. Hvis han er skadefri igjen, så er han tross alt fortsatt en veldig solid spiller.
Så klart enig angående Russ, men når Russ' og Wall sine kontrakter har vært flyttet rundt de siste sesongene, så tilsier det jo at det ikke er umulig å flytte en kontrakt uansett hvor dårlig kontrakten er og hvor meningsløst det virker at noen ønsker Russ inn. Charlotte har jo en gjerrig eier, og han vil aldri gi LaMelo og Bridges max-forlengelser, og samtidig betale Hayward og Roziers kontrakter. Så det er vel ikke akkurat sportslige vurderinger som gjør Hornets til en aktuell kandidat for Westbrook.
hgb skrev: tir jun 21, 2022 9:38 am Har ikke sett noen forslag til 3-veis for å få inn Kyrie, men det er ikke så lett å se hvilket lag som ville være interessert i å bidra til å fikse Lakers og Nets.. de må vel hvertfall få godt betalt for det.


Hadde heller ingen tro på trade med Kyrie til Lakers når jeg først leste det, men siden det er Shams som melder det, så er det nok ikke tatt fra løse lufta. Det tredje laget kan jo fort være Charlotte...er heller ikke helt utenkelig at Indiana velger å starte på nytt igjen, og vil bli kvitt noen langtidskontrakter. Men nå var jo poenget i mitt forrige innlegg nettopp at jeg anser sjansen for at dette skulle skje for lite sannsynlig. Så velger lett å ta noen kontrakter fra Charlotte, fremfor å gamble på denne.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

hgb skrev: tir jun 21, 2022 9:38 am
Team Ingebrigtsen skrev: tir jun 21, 2022 9:23 am
Alternativ 1: Når Russ opter inn 29.juni, så legger Charlotte på bordet et tilbud fordi de vil ha Russ' utgående kontrakt for å satse langsiktig på LaMelo og Miles Bridges.
Westbrook for enten Hayward/Rozier eller Hayward/Oubre/Plumlee eller Rozier/Oubre/Plumlee. Dette alternativet gjør at man slipper å se Russ noe mer, men man blir heller ikke en reell utfordrer til å vinne.
Sånn jeg ser det er Westbrook solid negativ verdi, selv om han er expiring. Rozier har vel kanskje litt verdi, men er jo på en ganske lang kontrakt jeg kan se Hornets vil komme seg ut av. Hayward ville jeg tro de kan få noe for. Hvis han er skadefri igjen, så er han tross alt fortsatt en veldig solid spiller.

Har ikke sett noen forslag til 3-veis for å få inn Kyrie, men det er ikke så lett å se hvilket lag som ville være interessert i å bidra til å fikse Lakers og Nets.. de må vel hvertfall få godt betalt for det.
Lest litt om OKC tar WB, Nets rollespillere og picks fra Lakers. Blir spennende å se hva som skjer, NBA og trades kan være så sykt og uforståelig av og til.

Brukeravatar
Team Ingebrigtsen
Innlegg: 1081
Sted: Kongsberg

Legg inn av Team Ingebrigtsen »

KTBFFH skrev: tir jun 21, 2022 10:23 am Lebron, AD og Kyrie kan bli en fantastisk trio som passer sammen. Klarer man å kvitte seg med THT + det de får av cap inn i Kyrie traden får en skikkelig 3D (Barnes) så lukter det krutt. Vil vell i tillegg kunne en rollespiller på free til 6m. Er vell som du påpeker muligens bare 10% sjanse for det.
Jepp. Lakers hadde med en gang vært en seriøs utfordrer neste sesong om det skjer. Men tenker at verste alternativ er at det ligger en annen pakke på bordet (Westbrook til Charlotte), som ikke blir brukt fordi man ventet på Kyrie som aldri kom. Tanken på at vi 20 kamper ut i kommende sesong har samme situasjon som foregående sesong, MEN at det faktisk lå en pakke for Westbrook, som ikke ble brukt, den orker jeg ikke å tenke en gang :evil:

KTBFFH skrev: tir jun 21, 2022 10:23 am Har ingenting i mot noe trade med Hornets heller. Liker best Hayward Rozier. Hayward er god om han er skadefri. Rozier er en bra 2er som ikke må ha ballen og kan skyte, men er svak i forsvar. Uansett alt er bedre enn Westbrook
I tillegg har du jo det at Westbrook skal ha 33-35 min per kamp og har dårlig holdninger og innflytelse. I Hayward og Rozier har du to spillere som lett godtar en mindre rolle og 20 min per kamp. Anser det som langt viktigere å få Westbrook ut, enn hva som kommer inn.

KTBFFH skrev: tir jun 21, 2022 10:24 amLest litt om OKC tar WB, Nets rollespillere og picks fra Lakers. Blir spennende å se hva som skjer, NBA og trades kan være så sykt og uforståelig av og til.
Om det er aktuelt å få Kyrie inn, så er jeg åpen for at Nunn, THT og FRDPs blir med Westbrook ut døra. Det viktigste for meg er uansett at Lakers IKKE venter på en mulig Kyrie-trade, men sier ja til første lag som er villig til å ta Westbrook. Her gjelder det å ikke ta noen sjanser på å bli sittende igjen med Russ... :)

hgb

Legg inn av hgb »

Team Ingebrigtsen skrev: tir jun 21, 2022 10:24 am
Så klart enig angående Russ, men når Russ' og Wall sine kontrakter har vært flyttet rundt de siste sesongene, så tilsier det jo at det ikke er umulig å flytte en kontrakt uansett hvor dårlig kontrakten er og hvor meningsløst det virker at noen ønsker Russ inn. Charlotte har jo en gjerrig eier, og han vil aldri gi LaMelo og Bridges max-forlengelser, og samtidig betale Hayward og Roziers kontrakter. Så det er vel ikke akkurat sportslige vurderinger som gjør Hornets til en aktuell kandidat for Westbrook.
Det er litt annerledes med Westbrook i år, da, for han er expiring. Jeg tror ikke Hayward er et like stort problem for Hornets, for hans kontrakt går ut før Lamelo skal forlenges, men Rozier har de nok lyst til å bli kvitt.
Hadde heller ingen tro på trade med Kyrie til Lakers når jeg først leste det, men siden det er Shams som melder det, så er det nok ikke tatt fra løse lufta. Det tredje laget kan jo fort være Charlotte...er heller ikke helt utenkelig at Indiana velger å starte på nytt igjen, og vil bli kvitt noen langtidskontrakter. Men nå var jo poenget i mitt forrige innlegg nettopp at jeg anser sjansen for at dette skulle skje for lite sannsynlig. Så velger lett å ta noen kontrakter fra Charlotte, fremfor å gamble på denne.
Litt vanskelig for å se at Lebron, AD, Rozier, Plumlee og hva man nå enn soper opp fra FA-lista skal være en contender, men man veit jo aldri. Jeg kan ikke tenke meg at Lakers vil betale stort for å bli kvitt Westbrook i år hvis det de ender opp med uansett er langt unna å kunne kjempe om en tittel.

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

Team Ingebrigtsen skrev: tir jun 21, 2022 11:11 am
KTBFFH skrev: tir jun 21, 2022 10:23 am Lebron, AD og Kyrie kan bli en fantastisk trio som passer sammen. Klarer man å kvitte seg med THT + det de får av cap inn i Kyrie traden får en skikkelig 3D (Barnes) så lukter det krutt. Vil vell i tillegg kunne en rollespiller på free til 6m. Er vell som du påpeker muligens bare 10% sjanse for det.
Jepp. Lakers hadde med en gang vært en seriøs utfordrer neste sesong om det skjer. Men tenker at verste alternativ er at det ligger en annen pakke på bordet (Westbrook til Charlotte), som ikke blir brukt fordi man ventet på Kyrie som aldri kom. Tanken på at vi 20 kamper ut i kommende sesong har samme situasjon som foregående sesong, MEN at det faktisk lå en pakke for Westbrook, som ikke ble brukt, den orker jeg ikke å tenke en gang :evil:

KTBFFH skrev: tir jun 21, 2022 10:23 am Har ingenting i mot noe trade med Hornets heller. Liker best Hayward Rozier. Hayward er god om han er skadefri. Rozier er en bra 2er som ikke må ha ballen og kan skyte, men er svak i forsvar. Uansett alt er bedre enn Westbrook
I tillegg har du jo det at Westbrook skal ha 33-35 min per kamp og har dårlig holdninger og innflytelse. I Hayward og Rozier har du to spillere som lett godtar en mindre rolle og 20 min per kamp. Anser det som langt viktigere å få Westbrook ut, enn hva som kommer inn.

KTBFFH skrev: tir jun 21, 2022 10:24 amLest litt om OKC tar WB, Nets rollespillere og picks fra Lakers. Blir spennende å se hva som skjer, NBA og trades kan være så sykt og uforståelig av og til.
Om det er aktuelt å få Kyrie inn, så er jeg åpen for at Nunn, THT og FRDPs blir med Westbrook ut døra. Det viktigste for meg er uansett at Lakers IKKE venter på en mulig Kyrie-trade, men sier ja til første lag som er villig til å ta Westbrook. Her gjelder det å ikke ta noen sjanser på å bli sittende igjen med Russ... :)
Enig enig og enig. Som Lebron fan så håper jeg de setter sammen et contender lag. PO blir fattigere uten LBJ

KTBFFH

Legg inn av KTBFFH »

hgb skrev: tir jun 21, 2022 1:40 pm
Team Ingebrigtsen skrev: tir jun 21, 2022 10:24 am
Så klart enig angående Russ, men når Russ' og Wall sine kontrakter har vært flyttet rundt de siste sesongene, så tilsier det jo at det ikke er umulig å flytte en kontrakt uansett hvor dårlig kontrakten er og hvor meningsløst det virker at noen ønsker Russ inn. Charlotte har jo en gjerrig eier, og han vil aldri gi LaMelo og Bridges max-forlengelser, og samtidig betale Hayward og Roziers kontrakter. Så det er vel ikke akkurat sportslige vurderinger som gjør Hornets til en aktuell kandidat for Westbrook.
Det er litt annerledes med Westbrook i år, da, for han er expiring. Jeg tror ikke Hayward er et like stort problem for Hornets, for hans kontrakt går ut før Lamelo skal forlenges, men Rozier har de nok lyst til å bli kvitt.
Hadde heller ingen tro på trade med Kyrie til Lakers når jeg først leste det, men siden det er Shams som melder det, så er det nok ikke tatt fra løse lufta. Det tredje laget kan jo fort være Charlotte...er heller ikke helt utenkelig at Indiana velger å starte på nytt igjen, og vil bli kvitt noen langtidskontrakter. Men nå var jo poenget i mitt forrige innlegg nettopp at jeg anser sjansen for at dette skulle skje for lite sannsynlig. Så velger lett å ta noen kontrakter fra Charlotte, fremfor å gamble på denne.
Litt vanskelig for å se at Lebron, AD, Rozier, Plumlee og hva man nå enn soper opp fra FA-lista skal være en contender, men man veit jo aldri. Jeg kan ikke tenke meg at Lakers vil betale stort for å bli kvitt Westbrook i år hvis det de ender opp med uansett er langt unna å kunne kjempe om en tittel.
Det som er greien med Rozier og Hayward inn og Plumlee eksempel så har man jo 2 frp + kontrakter på over 20m Nunn, THT, Plumlee du kan få en veldig rollespiller/brikke for det. LBJ og AD med Rozier Hayward og en god spiller til kan være nok til å være en contender, nå er de uansett sjanseløse på alt med Westbrook

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Amerikansk Sport»