Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Svar
ElGuaje

Re: Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Legg inn av ElGuaje »

John Arne Riise. Få det på.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

1 down, 1 to go.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Riise ja, statuen er jo allerede på plass så hvorfor ikke?

Svein M

Legg inn av Svein M »

Jeg tipper Amund Skiri som nå er trener for Aafk 2.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Frank Lampard

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Flotte uttalelser fra daglig leder Stokke:
"– Var det slik at Molde-kampen var en siste sjanse for Nilsen?

– Nei, det var ikke en planlagt strategi. Vi og styret valgte å se det kortsiktig, som man gjør i situasjoner som er krevende. Vi valgte å ta en dag om gangen og en kamp om gangen. Vi dro til Molde og håpte på at vi skulle slå de. Vi spilte 60 gode minutter, og tapte til slutt 0–3. Da valgte vi rett og slett å gå til hvert vårt, svarer Stokke.

– Vi har ei målsetting om lande noe langsiktig så raskt som mulig. Det er en prosess som er veldig fersk, men vi har gode dialoger og håper å lande noe langsiktig i god tid før Haugesund-kampen, sier Stokke."

https://www.adressa.no/sport/i/15XQml/n ... tt-sparken (Sunnmørsposten)

Ikke planlagt å sparke ved tap, men 60 gode minutter mot Molde til tross for 3-0 tap var ikke godt nok for videre tillit. De tenker å få på plass langsiktig, fersk prosess men de har allikevel gode dialoger og håp om å lande noe langsiktig i god tid før haugesund-kampen (søndag). Er vel grunnen til at de ikke sparket han før Molde-kampen, at de ikke ønsket midlertidig trener for en kamp og dermed satte i gang prosess men neste permanente trener.

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Er du ironisk? En flott uttalelse? Hadde vi vunnet så hadde de fortsatt med Nilsen?

De forlenga vel nettopp kontrakta med Nilsen i vinter, og nå feiger de ut etter to pinlige tap, tilsynelatende kun basert på sportslige resultater? Økonomisk well played, applaus.

Jeg har ikke akkurat vært stor fan av Nilsen-fotballen, eller ansettelsen av han den gang da, men selv om ledelsen nå "tar grep" tidlig, så handler jo det å drive en fotballklubb om å tenke langsiktig.

Får håpe de triller terning og kommer fram til at AaFK skal stå for en litt mer spillende fotball enn tilfellet har vært siden Bohinens dager nå da.

Og ikke sjarmtrollet Berg, vær så snill!

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Var selvsagt ironisk at det var flotte uttaleser ja, alt han sier er jo på mange måter motstridende.

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

OK, da skjønner jeg, enig i at det er motstridende uttalelser.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15715156/

"Til Haugesunds Avis svarer Riise på om Aalesund han er blitt kontaktet av Aalesund.

– Nei, det har jeg ikke. Men det er flere som har stilt samme spørsmålet i dag. Og jeg tenker at det er naturlig at navnet mitt blir nevnt i en slik sammenheng.
(...)
Aktuelle navn som nevnes i Aalesund er Eirik Bakke, Jan Jönsson samt nåværende assistenter Amund Skiri og Thor Hogne Aarøy. René Skovdahl fra Brattvåg er også nevnt."

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

"Og jeg tenker at det er naturlig at navnet mitt blir nevnt i en slik sammenheng."

🤢🤮

Albino

Legg inn av Albino »

AlexandrsJelisejevs skrev: fre mai 05, 2023 9:29 am "Og jeg tenker at det er naturlig at navnet mitt blir nevnt i en slik sammenheng."

🤢🤮
JAR er seg selv lik, men det er naturlig at det blir nevnt i en fleipete og humoristisk sammenheng. Så litt rett har han jo.

Koskinen

Legg inn av Koskinen »

thewaterfall skrev: tor mai 04, 2023 10:23 am Riise ja, statuen er jo allerede på plass så hvorfor ikke?
Kan fort bli knust den er jeg redd :D

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Riise kan ta Melland sin jobb👏

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Koskinen skrev: fre mai 05, 2023 10:07 am
thewaterfall skrev: tor mai 04, 2023 10:23 am Riise ja, statuen er jo allerede på plass så hvorfor ikke?
Kan fort bli knust den er jeg redd :D
Statuen knust?? Hvorfor skulle den bli det?

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Og blir det 3-4-3 eller 4-3-3 eller noe helt annet mot Haugesund?
Spenningen stiger.

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Den satt langt inne....som ho sa bruda...

GRATULERER med årets første mål og første seier.... og det blei mot MFK attpåtil 😅

Over 9000 betalende og støtten fra publikum var upåklagelig!

God 17. mai Aalesund 🇳🇴

Champis

Legg inn av Champis »

Passport skrev: tir mai 16, 2023 8:28 pm Den satt langt inne....som ho sa bruda...

GRATULERER med årets første mål og første seier.... og det blei mot MFK attpåtil 😅

Over 9000 betalende og støtten fra publikum var upåklagelig!

God 17. mai Aalesund 🇳🇴

Det store spørsmålet er: ble det scoringsmusikk??

alseboy

Legg inn av alseboy »

Alexander Stølås - ikke vært på banen (og knapt troppen) siden 2. serieomgang. Småskadet eller rett og slett vurdert ikke god nok?

Svein M

Legg inn av Svein M »

Laget mot Sarpsborg 08. Stiller som sist bortsett fra at Hopland er sjuk og må stå over kampen.

Sten Grytebust – Alexander Juel Andersen, David Fällman, Ole Martin Kolskogen – Alexander Munksgaard, Amidou Diop, Erlend Segberg, John Kitolano – Kasper Lunding, Ebiye Moses, Isaac Atanga.

Reserver: Michael Lansing, Trace Murray, Jeppe Moe, Markus Karlsbakk, Kristoffer Ødemarksbakken, Alexander Stølås og Bjørn Martin Kristensen.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Christian Johnsen tar over Aalesund

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

"Johnsen trente Raufoss fra 2017 til 2022. 46-åringen har siden vært arbeidsledig..........."

netrebske
Innlegg: 4258

Legg inn av netrebske »

Passport skrev: tir jun 13, 2023 11:28 am "Johnsen trente Raufoss fra 2017 til 2022. 46-åringen har siden vært arbeidsledig..........."
Ja det er el nokså vanlig at en trener går arbeidsledig mellom trenerjobber, eller mener du han har hatt jobb i mellomtiden, spiller uansett liten rolle om han har hatt sivil jobb eller vært ledig. Forlenget ikke med Raufoss siden han trolig mente at han hadde maxet potensialet der. Har jo vært en av trenerne det har vært snakk om som en mulig eliteserietrener de siste årene, så absolutt en ganske spennende ansettelse. Husker han som en vingtype under Knut-Thorbjørn Eggen i Moss.
Blir spennende å se om han får skikk på Aalesund, er vel en 4-3-3 mann.

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Skuffet Amund Skiri går på dagen....

HarryH

Legg inn av HarryH »

Jeg har trua på Christian Johnsen.
Om et par år kan det være at flere norske toppklubber overbyr hverandre for å få Johnsens signatur.

Svein M

Legg inn av Svein M »

Positivt at Christian Johnsen ble trener. Men det var synd at Amund Skiri slutter.
Så at ny trener vil spille 4-3-3 system, og er kjent for å trene laget mye.
Det virker som en god trener med gode resultater fra før.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Skjønner lite av Haagensens uttalelser:
Han mener det er feil at han har lovet Skiri hovedtrenerjobben, men:
Han ringte Skiri da de sparket LAN for å be han ta over midlertidig. Skiri sa nei med mindre han fikk hovedtrenerjobben. Skiri har så vært trener siden. Hvis han sa nei til midlertidig trenerjobb men bke trener er jo den eneste konklusjonen at han var lovet hovedjobben, eller er det noe jeg ikke ser her?

Zanick
Innlegg: 3982

Legg inn av Zanick »

Everenga skrev: tir jun 13, 2023 9:31 pm Skjønner lite av Haagensens uttalelser:
Han mener det er feil at han har lovet Skiri hovedtrenerjobben, men:
Han ringte Skiri da de sparket LAN for å be han ta over midlertidig. Skiri sa nei med mindre han fikk hovedtrenerjobben. Skiri har så vært trener siden. Hvis han sa nei til midlertidig trenerjobb men bke trener er jo den eneste konklusjonen at han var lovet hovedjobben, eller er det noe jeg ikke ser her?
Trener for AAFK 2 ja. Marius Bøe har vært midlertidig.

Merkelig at Skiri ikke ønsket å være midlertidig, kunne fått jobben permanent om resultatene var ok.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Everenga skrev: tir jun 13, 2023 9:31 pm Skjønner lite av Haagensens uttalelser:
Han mener det er feil at han har lovet Skiri hovedtrenerjobben, men:
Han ringte Skiri da de sparket LAN for å be han ta over midlertidig. Skiri sa nei med mindre han fikk hovedtrenerjobben. Skiri har så vært trener siden. Hvis han sa nei til midlertidig trenerjobb men bke trener er jo den eneste konklusjonen at han var lovet hovedjobben, eller er det noe jeg ikke ser her?
Jeg tenker at siden Skiri takket nei til å være midlertidig hovedtrener så ble han jo heller ikke lovet jobben permanent siden de gikk for Marius Bøe som midlertidig løsning i stedet for å ansette Skiri med engang. Men kan hende Skiri har mistolket signaler eller at styret har sendt litt miksede signaler, og at Skiri trodde han skulle få jobben eller var førstevalget siden han ble spurt om å være midlertidig først og trodde kanskje han hadde en fordel som klubblegende og det at han kjente klubben godt innenfra siden han har vært trener for Aafk 2.

Everenga

Legg inn av Everenga »

Zanick skrev: tir jun 13, 2023 9:34 pm
Everenga skrev: tir jun 13, 2023 9:31 pm Skjønner lite av Haagensens uttalelser:
Han mener det er feil at han har lovet Skiri hovedtrenerjobben, men:
Han ringte Skiri da de sparket LAN for å be han ta over midlertidig. Skiri sa nei med mindre han fikk hovedtrenerjobben. Skiri har så vært trener siden. Hvis han sa nei til midlertidig trenerjobb men bke trener er jo den eneste konklusjonen at han var lovet hovedjobben, eller er det noe jeg ikke ser her?
Trener for AAFK 2 ja. Marius Bøe har vært midlertidig.

Merkelig at Skiri ikke ønsket å være midlertidig, kunne fått jobben permanent om resultatene var ok.
Da skjønner jeg mer. Takk.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»