Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Svar
Kalle73

Re: Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Legg inn av Kalle73 »

Tom Nordlie er vel fort nestemann inn?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Ledige trenere:

Henning Berg
Eirik Bakke
Perry
Christian Johnsen
Eirik Kjønø
Tom Nordlie
Tor Ole Skullerud
Rune Skarsfjord
Harald Aabrekk

Kanskje Riise kan la seg lokke fra Avaldsnes?

Kanskje mest aktuelt med interne kandidater først, i alle fall midlertidig.
I så fall så jeg Amund Skiri og Tor Hogne Aarøy nevnt på twitter.

Svein M

Legg inn av Svein M »

Det har vært stor misnøye fra supporterene med spillet i lang tid. Spesielt nå disse fire seriekampene, men også i treningskampene i vår og i forrige sesong. Et annet problem var at mange spillere hadde korte kontrakter noe som førte til at mange av spillerene forsvant etter forrige sesong, og nye måtte inn. Kan også nevne at taktikken er litt for mye defensivt spill, og lite sjanser fremover.

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Kåre Ingebrigtsen er vel også ledig?

Litt overraska over at det skjer noe allerede, kan hende det har vært uro internt ei stund?
Skiri og Aarøy som backup-trenere fram til styret finner en kjent trener på Google til sommeren?

dzk

Legg inn av dzk »

Matzerath skrev: man mai 01, 2023 2:24 pm Kåre Ingebrigtsen er vel også ledig?
Trener Ranheim.

Brukeravatar
Eldon
Innlegg: 4239

Legg inn av Eldon »

Matzerath skrev: man mai 01, 2023 2:24 pm Kåre Ingebrigtsen er vel også ledig?
Nei, han topper OBOS med Ranheim.

Svein M

Legg inn av Svein M »

Jeg synes det er rart at Sunnmørsposten kan si at treneren kommer til å få sparken før klubben har avgjort dette.

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Ja, de har antageligvis snakket med noen internt og vet mer enn de sier, men foreløpig bygger saken utad i stor grad på at Haagensen var på kontoret til Stokke i 30 min:

"Slik Sunnmørsposten forstår det, kommer klubben nå til å kvitte seg med Lars Arne Nilsen.

Det har vært møtevirksomhet på Color Line stadion i dag. Sunnmørspostens fotograf avbildet styreleder Haagensen inne på Stokkes kontor litt før kl. 11.00 i dag. Haagensen forlot stadion litt før kl. 11.30."

Spillerbørsen til Sumpen fra i går tålte tydeligvis heller ikke et 0-4 tap mot Sandefjord; 2 til samtlige spillere blir litt vel protestaksjon.

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Uansett hva som skjer eller ikke skjer håper jeg virkelig at det eventuelt ansettes en ny trener med kvalitet for ES!

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

thewaterfall skrev: man mai 01, 2023 2:12 pm Ledige trenere:

Henning Berg
Eirik Bakke
Perry
Christian Johnsen
Eirik Kjønø
Tom Nordlie
Tor Ole Skullerud
Rune Skarsfjord
Harald Aabrekk

Kanskje Riise kan la seg lokke fra Avaldsnes?

Kanskje mest aktuelt med interne kandidater først, i alle fall midlertidig.
I så fall så jeg Amund Skiri og Tor Hogne Aarøy nevnt på twitter.
Tenker en gamme kjenning hadde vært gøy:
Ivar Morten "dama" Nordmark med sin tango fotball hos tango trøyene og fått hentet inn en søramerikansk krydderspiller samt et fyrtårn på topp. Var gøy å se på de lagene han hadde selv om det beli en del heis mellom ES og OBOS

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

JonSnow skrev: man mai 01, 2023 3:27 pm
Tenker en gamme kjenning hadde vært gøy:
Ivar Morten "dama" Nordmark med sin tango fotball hos tango trøyene og fått hentet inn en søramerikansk krydderspiller samt et fyrtårn på topp. Var gøy å se på de lagene han hadde selv om det beli en del heis mellom ES og OBOS
Normark må veldig gjerne ta over PR-avdelinga til AaFK, på livstid!
Gi den mannen et AaFK-skjerf og en mikrofon!

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Først må vel styret ta den endelige avgjørelsen om at LAN skal sparkes formelt. Så må man vel håndtere juridiske aspekter ved dette, samt informere LAN om avgjørelsen og komme til en slags enighet litt avhengig av hva som står i kontrakten og hvor samarbeidsvillig LAN er. Så vil vel man også ha en plan klar om veien videre, i første omgang midlertidig vil jeg tro. Da må man jo prate og inngå en avtale med de som skal ta over ansvaret etter LAN, hvis det er Skiri og Aarøy hvem skal da ta over deres arbeidsoppgaver osv.

Hvis man i tillegg har planer om gi sportssjefen sparken, så tar jo dette også lengre tid siden man må ha alt det formelle i orden her også samt hvem skal ta over disse arbeidsoppgavene hvis han går på dagen.

Så er det siste spørsmålet om det holder med et flertall i styret eller om det må være full enighet, eller er det nok med f.eks. 2/3 flertall og dermed spørsmålet om alle i styrete er enige.

Sunnmørsposten har nok gode kilder på hva som er i ferd med å skje, og kan rapportere hva slags signaler de får av kildene sine selv om avgjørelsen ikke formelt er tatt eller alle nødvendige prosesser er gjennomført og klubben dermed ikke kan offentliggjøre noe enda. Ikke noe rart her, media rapporter ofte dette før beslutninger er formelt tatt. I fotball gjelder dette ofte overganger og trenerskifter f.eks. mens i politikk kan de ofte vite valgkomiteers innstillinger før de er tatt eller offentliggjort.

JonSnow

Legg inn av JonSnow »

Matzerath skrev: man mai 01, 2023 3:35 pm
JonSnow skrev: man mai 01, 2023 3:27 pm
Tenker en gamme kjenning hadde vært gøy:
Ivar Morten "dama" Nordmark med sin tango fotball hos tango trøyene og fått hentet inn en søramerikansk krydderspiller samt et fyrtårn på topp. Var gøy å se på de lagene han hadde selv om det beli en del heis mellom ES og OBOS
Normark må veldig gjerne ta over PR-avdelinga til AaFK, på livstid!
Gi den mannen et AaFK-skjerf og en mikrofon!
Hadde gjerne tatt han "hjem" til Bodø i en sånn rolle. Alltids vært rappkjefta den gode Narvikværingen og han var utrolig hyggelig som spiller mot oss som var unge gutter når han herja på banen. En sitatmaskin uten like.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

LAN blir!

Eller, leder laget mot MFK i alle fall i følge TV2..

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Sumpen også ute med ny oppdatering om saken:

"– Lars Arne Nilsen har hatt et møte med spillergruppa og spillerne har full tillit til han. Vi stiller i Molde for å vinne og med Lars Arne Nilsen i front, sier styreleder i AaFK, Gunnar Haagensen.

Han ville mandag ikke svare på om Nilsen vil få sparken, dersom det blir tap mot Molde.

– Det svarer jeg ikke på, det blir et hypotetisk spørsmål. Men det er klart, det er ingen som er freda, understreker Haagensen."

https://www.smp.no/sport/i/y6KodE/siste ... -mot-molde

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Cannabis Connoisseur skrev: man mai 01, 2023 4:26 pm Utrolig vending i saken. Ingen røyk uten ild, tenker jeg. Tipper det er et spørsmål om tid før han ryker, så sant det ikke kommer en lengre seiersrekke.
Sunnmørsposten bør også på grillen, om LAN fortsetter.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

For noe piss. Måtte hele klubben råtne fra innsiden.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

https://www.tv2.no/sport/fotball/elites ... /15705781/

Lenge siden jeg har bodd i Ålesund nå, men har hele byen blitt en stor verna bedrift? Dette er jo bare flaut. Skal hverken fysiosportsjefen eller LAN få fyken nå?

Milwaukee_Bucks_2021
Innlegg: 737

Legg inn av Milwaukee_Bucks_2021 »

Å snakke om vanskelige motstandere som en formildende omstendighet etter å ha møtt Vålerenga, Strømsgodet og akkurat tapt 4-0 for Sandefjord er trolling på høyt nivå.

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Er det kildene til Sumpen som har vært for store i kjeften, eller er det Sumpen som har vært for kjapp på avtrekkeren her?
Nilsen er i alle fall ikke helt happy med Sumpen:

Fra TV2:
"– Trodde du selv på noe tidspunkt at du kom til å få sparken da det stod i avisen?

– I og med at jeg har snakket med både styreleder, daglig leder og sportssjef og ingen har kunnet kjenne seg igjen i opplysningene fra Sunnmørsposten, har jeg følt meg ganske trygg. Men man vet jo aldri når mediene går ut sånn. Heldigvis er det feil informasjon de kom med. Regner med at det blir noen konsekvenser i Sunnmørsposten, for slik kan en ikke drive på i en seriøs redaksjon, sier Nilsen."

Nilsen snakker om å få på banen lederne i laget, men kaptein Fällman og f.eks Grytebust har jo spilt omtrent alt hittil (minus en kamp for Grytebust). Regner med det er Barmen og Juel Andersen som Nilsen savner.

Etter å ha tapt 0-4 borte mot Sandefjord har jeg for øvrig ikke helt troa på at det snur borte mot smurfene, det er vel i praksis hjemme mot Haugesund sjansen for 3 poeng er størst.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Hva skal han si da? At styret vurderte å sparke han, eller at han ligger tynt an med tap mot Molde? Kan jo også hende at informasjonen han har fått formidlet er at styret fortsatt har tillit til han, men at resultatene selvsagt må bli bedre. Er ikke sikkert han vet at styret hadde en diskusjon om han skulle få sparken før kampen mot Molde heller (om det var tilfelle).

Når både sunnmørsposten og TV2 satt på samme informasjon så tror jeg ikke det tilfeldig. Men det kan jo være at et styremedlem var overbevist om at resten av styret hadde samme inntrykk som han eller at noen i administrasjonen hadde inntrykk av at LAN var ferdig i klubben f.eks. Vi får se hva som skjer med tap i Molde, men jeg tror ikke LAN tåler flere tap på rad etter i dag i alle fall uten en eller flere seire i forkant (om han i det hele tatt tåler et tap til uten uavgjort/seier først).

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Jeg tipper at Aafk går på et stortap i kveld. Type 5-0 er ikke å ta i. Og da er LAN ferdig uansett. Synd, for mye av problemene skyldes at Aafk brukte forferdelig med energi på å selge Maataa, Haugen og Nordli forrige sesong. Når man ikke har plan for å reinvestere klokt med pengene man fikk inn går det slik. LAN har et lag som kun er en grå masse uten noe form for spesielle ferdigheter. Spesielt fremover. Når man da i tillegg ikke greier å vere gjerrige bakover går det rett vest. Ingen aksepterer kjedelig fotball med mange baklengs.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

thewaterfall skrev: man mai 01, 2023 11:19 pm Hva skal han si da? At styret vurderte å sparke han, eller at han ligger tynt an med tap mot Molde? Kan jo også hende at informasjonen han har fått formidlet er at styret fortsatt har tillit til han, men at resultatene selvsagt må bli bedre. Er ikke sikkert han vet at styret hadde en diskusjon om han skulle få sparken før kampen mot Molde heller (om det var tilfelle).

Når både sunnmørsposten og TV2 satt på samme informasjon så tror jeg ikke det tilfeldig. Men det kan jo være at et styremedlem var overbevist om at resten av styret hadde samme inntrykk som han eller at noen i administrasjonen hadde inntrykk av at LAN var ferdig i klubben f.eks. Vi får se hva som skjer med tap i Molde, men jeg tror ikke LAN tåler flere tap på rad etter i dag i alle fall uten en eller flere seire i forkant (om han i det hele tatt tåler et tap til uten uavgjort/seier først).
Han fikk nok kampen i dag fordi man taper mot Molde uansett. Da får man enda bedre grunn til å sparke LAN, i tillegg til at den midlertidige treneren får enklere program. Nesten som et kinderegg.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Noen som fikk med seg hva Melland sa om trenerbytte og egen stilling i pausen?

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

LAN leder kampen mot Haugesund.... taper AaFK den kan det nok fort bli "mørkt"...

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Passport skrev: ons mai 03, 2023 8:13 pm LAN leder kampen mot Haugesund.... taper AaFK den kan det nok fort bli "mørkt"...
Herregud. Da er det bare å heie på motstanderen nok en kamp da.

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Tror dere LAN er Aafk-trener på fredag?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

https://www.aafk.no/nyheter/aafk-avslut ... rne-nilsen

Da var det offisielt bye bye LAN.

"Fjoråret endte klubben på en niendeplass, noe som er den fjerde høyeste tabellplasseringen på toppnivå i klubbens historie. Starten på årets sesong har vært langt svakere enn forventet, og det er besluttet at en må gjøre endringer for å komme videre.

Vi er takknemlige for den innsatsen Lars Arne Nilsen har gjort i Aalesunds Fotballklubb i tiden han har vært her. Han har skapt et grunnlag som vi er overbevist om vil gi gode resultater fremover. Det er mye uforløst potensiale i spillergruppen, og vi føler oss trygge på at vi vil løfte oss fra den tunge sesongstarten.

Klubben jobber nå med å få på plass en løsning på trenersiden."

lsklars

Legg inn av lsklars »

Tipper Henning Berg!

HarryH

Legg inn av HarryH »

Vill gambling, men jeg setter 25 kr på René Skovdahl.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»