Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Svar
Svein M

Re: Aalesunds fotballklubb - klubbtråd

Legg inn av Svein M »

To nye spisser på plass. Bjørn Martin Kristensen nå og Ebiye Moses for noen dager siden.

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Hat trick av Kristensen i AaFK2-kamp i dag, Moses scora i debuten i går. Gueye virker som en litt ubestemmelig spisstype, men Kristensen ser ut som en og god avslutter og kontringsspiller med over snittet teknikk. Han bør jo passe bra i fraværet av Haugen, enten han spiller på kanten eller som spiss.

Det var greit å slippe å rote bort poeng på slutten i går, men synd med det feilaktige annulerte målet. :roll:

Når ble det forresten opplest og vedtatt at AaFK skal spille 3-5-2/5-3-2? Med Kristensen og Moses inn, har vi ikke nå typene til å prøve 4-3-3 igjen?

Jugendstil

Legg inn av Jugendstil »

Matzerath skrev: man aug 29, 2022 6:42 pm Hat trick av Kristensen i AaFK2-kamp i dag, Moses scora i debuten i går. Gueye virker som en litt ubestemmelig spisstype, men Kristensen ser ut som en og god avslutter og kontringsspiller med over snittet teknikk. Han bør jo passe bra i fraværet av Haugen, enten han spiller på kanten eller som spiss.

Det var greit å slippe å rote bort poeng på slutten i går, men synd med det feilaktige annulerte målet. :roll:

Når ble det forresten opplest og vedtatt at AaFK skal spille 3-5-2/5-3-2? Med Kristensen og Moses inn, har vi ikke nå typene til å prøve 4-3-3 igjen?
Tja. 433 kan kanskje gå nå. spørsmålet er om Kristensen eller Moses kan spille ving i ett slikt system eller at de vil kun bruke en av dem. Ville likt og se Moses og Kristensen i samme laget ganske snart for det kan være en farlig combo. Men nå som Nordli har virket og finne formen (utenom scoringer) så tror jeg han blir førstevalget til han forsvinner.
Blir spennende og se hva vi kan få til de siste 10 rundene.
Må ihvertfall score flere mål.

Og du mente vel Diaw som ubestemmelig spisstype?

Svein M

Legg inn av Svein M »

Kristensen så enormt god ut. Dette må vel være en spiller som kommer til å bli veldig god om kort tid, eller blir jeg lurt av nivå forskjellen på Aafk2 kamp og eliteserien? Ser ut som han er en god avslutter og kan løpe igjennom motstanderens forsvar både med og uten ball.

Svein M

Legg inn av Svein M »

Angående å spille mer underholdende så er det delvis å bli bedre til å spille fotball, og delvis å spille på en måte slik at en i det minste har noen sjanser til å skåre i hver kamp. I sist kamp vant en 0-1 etter å skåret på første sjansen. Og når en leder så kan det forsvares å ligge defensivt. Men når det står likt eller en ligger under så er det viktig at en spiller slik at en kommer til sjanser.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

Sesongen til Aafk har vært litt delt. Jeg er helt sikker på at Aafk nå hadde lagt på en 6.plass dersom vi hadde beholdt Maataa og Haugen. Men det er jo sånn at det må selges av og til. Nå ser det heldigvis ut til at vi skal klare oss likevel. Men det har ikke vært selvsagt hele veien. Forventer at vi skal ordne biffen i dag.

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Gratulerer med fornyet kontrakt i 2023! Er vel sikret etter seieren mot Sandefjord? 👍🏼

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Er selv meget ambivalent til fornyet kontrakt. Sportslig sett en opptur, men det fører også bare til at dagens ledelse får dure frem med sitt hobbyprosjekt. Et nedrykk ville muligens ført til akkurat det samme, men dog med mer fokus mot sentrale lederskikkelser.

Klubben er i mitt syn vanstyrt og helt uten mål og mening i spillestil, spillerlogistikk, treneransettelser, og lokal profil. Neste år, og året deretter, og deretter osv. blir samme ørkesløse vandringen mellom ES og OBOS. Synes det er helt uinteressant å følge laget jeg har vokst opp med.

Jeg så en artikkel i Sumpen som beskrev hvordan laget ikke spiller underholdende fotball, slik sportsplanen sier at laget skal. Og LAN har fått kritikk for dette. Noe han møter ved å prøve å drite ut journalistene. Tragisk å se på. Men alle som har lest sportsplanen, forstår jo at denne er laget kun med mål om å ha en sportsplan, ikke for å faktisk ha en plan som man skal følge slik at man kan bygge et lag iver mange år. Her er forresten lenke til makkverket: https://www.aafk.no/nyheter/her-er-sportsplanen

Som jeg har sagt i noen år: AaFK - gjorde noe med deg.

Fritz_

Legg inn av Fritz_ »

rufsen88 skrev: tir okt 25, 2022 9:24 am Er selv meget ambivalent til fornyet kontrakt. Sportslig sett en opptur, men det fører også bare til at dagens ledelse får dure frem med sitt hobbyprosjekt. Et nedrykk ville muligens ført til akkurat det samme, men dog med mer fokus mot sentrale lederskikkelser.

Klubben er i mitt syn vanstyrt og helt uten mål og mening i spillestil, spillerlogistikk, treneransettelser, og lokal profil. Neste år, og året deretter, og deretter osv. blir samme ørkesløse vandringen mellom ES og OBOS. Synes det er helt uinteressant å følge laget jeg har vokst opp med.

Jeg så en artikkel i Sumpen som beskrev hvordan laget ikke spiller underholdende fotball, slik sportsplanen sier at laget skal. Og LAN har fått kritikk for dette. Noe han møter ved å prøve å drite ut journalistene. Tragisk å se på. Men alle som har lest sportsplanen, forstår jo at denne er laget kun med mål om å ha en sportsplan, ikke for å faktisk ha en plan som man skal følge slik at man kan bygge et lag iver mange år. Her er forresten lenke til makkverket: https://www.aafk.no/nyheter/her-er-sportsplanen

Som jeg har sagt i noen år: AaFK - gjorde noe med deg.
Vi vet jo hva vi får med Lars Arne Nilsen. Det er et kollektiv som jobber knallhardt og fokus på at det defensive sitter først og fremst. Det er ikke et dumt fokus, men man må jo også ha tanker rundt hvordan man vil løse det offensivt. Når vi hadde Haugen kunne Aafk på komfortabelt vis gi vekk ball og satse på kontringer. Effektivt, men ikke spesielt utviklende. Vi har altså solgt 3 av våre beste spillere denne sesongen. Määtää, Haugen og Bolkan Nordli. Vi står igjen med et ganske grått, men solid mannskap. Jeg forventer at det blir hentet inn noen forsterkninger til neste sesong. Men jeg blir ikke overrasket om vi må rekruttere internt. Noe vi tydeligvis elsker å gjøre. Når det gjelder lokale innslag er det for dårlig. Vi har i år brukt Määtää, Hopland og Grytebust som vi vel må kunne vurdere som lokale. Ellers er det ganske så tynt.

Det at vi måtte være veldig kyniske etter salgene våre skjønner jeg godt. Det var viktig å holde seg i divisjonen. Neste trappetrinn er å kunne holde seg med god margin slik at man kan våge å spille mer åpen fotball uten å bli forknytt. Det er mulig å skape noe bra med et solid defensivt fundament som utgangspunkt. Spørsmålet er om LAN har evnene til å skape offensive relasjoner som kan skape trøbbel mot etablerte forsvar.

Svein M

Legg inn av Svein M »

Jeg har forståelse for at lag som kjemper mot nedrykk og som møter lag med bedre spillere legger seg lavt og tetter igjen bakover. Dette er litt som drillos at lagene de møtte ofte hadde bedre spillere, men med god organisering så fikk en tett igjen bakover og en prøvde å skape noen sjanser fremover når en hadde muligheten. På en annen side så tror jeg at Aafk må prøve å utvikle spillerene og spillemåten til å kunne produsere noe fremover på banen også. Mange av kampene i eliteserien er tross alt mot forholdsvis jevngode lag. Og alle spillerene og spillesystemet skal vel hele tiden trenes opp og forbedres.

Svein M

Legg inn av Svein M »

Håper at Aafk kan trå til litt mer offensiv fotball mot Kristiansund i morgen og vinne med et par mål.

Brukeravatar
Korgutt
Innlegg: 9975

Legg inn av Korgutt »

Mandag 10.april kl.1700:
Ålesund vs Vålerenga
Dommer: Kristoffer Hagenes
VAR: Kai Erik Steen

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Speakers Corner lever videre som pub? Vi får håpe ikke den også blir stengt pga at noen er for høylydt kritiske til ledelsen nå da...

Ellers synes jeg jo ikke Nilsen helt har truffet på laguttakene i de siste par kampene. Lettbeinte midtbanespillere tilhører en svunden tid i AaFK? Hvorfor ikke prøve Moses pluss enten Kristensen eller Atanga i en sånn kamp? Skulle også gjerne sett Hopland på midtbanen, han har jo evnen til både å drible vekk spillere, sentre ballen, og se medspillere.

Et lite plaster på såret at vi er i godt selskap her nede på bunnen av tabellen.

urbeka

Legg inn av urbeka »

Er det noe nytt om hvor lenge Grytebust er ute?

Svein M

Legg inn av Svein M »

Håper vi får set Moses, Kristensen og Atanga i front. Og Segberg og Diop på midten.

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Sannsynlig lag iflg Sumpen Pluss:
Michael Lansing – Alexander Juel Andersen, David Fällman, Jeppe Moe – Alexander Munksgaard, Amidou Diop, Nikolai Hopland, Markus Karlsbakk, John Kitolano – Kristoffer Ødemarksbakken, Ebiye Moses.

https://www.smp.no/sport/i/O8eB73/klar- ... sandefjord

Grytebust kan være ute i flere uker med en albueskade ifølge Nilsen til Sumpen i en tidligere artikkel i uka (finner ikke linken).

Matzerath

Legg inn av Matzerath »

Jeg synes en trio med Karlsbakk, Moses og Atanga kunne vært interessant på topp (i 3-4-3), eller til og med noe så uortodoks som Karlsbakk-Ødemarksbakken (!)- Atanga. Da kunne Atanga og Ødemarksbakken bytta posisjon inn i mellom og virkelig rundlurt motstanderne som ALDRI har opplevd lignende før!

Men SveinM sitt forslag er kanskje bedre; muskler fra Moses og 2 stk med gode drible- og avslutnings-ferdigheter. Føler Nilsen sliter litt med å komponere et balansert lag som ikke er for defensivt...eller til og med noen ganger for offensivt/lett.

Svein M

Legg inn av Svein M »

i følge Smp nå
AaFK: Sten Grytebust – Alexander Juel Andersen, David Fällman, Jeppe Moe – Alexander Munksgaard, Amidou Diop, Nikolai Hopland, Kristoffer Barmen, John Kitolano – Markus Karlsbakk, Ebiye Moses.
Slik bindestrekene er plassert så ser det ut til 3-5-2 formasjon.

Benken: Trace Murray, Erlend Segberg, Ole Martin Kolskogen, Kasper Lunding, Kristoffer Ødemarksbakken, Isaac Atanga og Bjørn Martin Kristensen.

Svein M

Legg inn av Svein M »

Tenker Molde er fornøyd med at Aalesund er neste motstander.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Hva tenker dere skal til for at sportslig leder, Melland, innser at han ikke fyller skoene og trekker seg? Det skjedde ikke sist vi ble eliteseriens klovn. Skjer det denne gangen?


lund

Legg inn av lund »

Her må det være noe mer som ligger bak enn det rent sportslige er min første tanke.

Bror1

Legg inn av Bror1 »

LAN ferdig? Var jo på TV2 i går kveld at klubben hadde full tillit til LAN og at dette skulle de snu sammen..

Brukeravatar
4pLaY
Sysop
Innlegg: 1463

Legg inn av 4pLaY »

Bror1 skrev: man mai 01, 2023 12:33 pm LAN ferdig? Var jo på TV2 i går kveld at klubben hadde full tillit til LAN og at dette skulle de snu sammen..
Sunnmørsposten: Nilsen ferdig som Aalesund-trener

AlexandrsJelisejevs
Innlegg: 387

Legg inn av AlexandrsJelisejevs »

Er vel en som sitter klar nede på Haugalandet nå.

Passport
Innlegg: 1437

Legg inn av Passport »

Det måtte vel komme....snakket om det i går kveld med en x-AaFK-spiller... håper på bedre tider....

Sulfat

Legg inn av Sulfat »

Opprykk i første hele sesong, en respektabel 9.plass i eliteseriereturen, og i år har dere klatret helt opp i ryggen på Molde.

Sparken etter 4 kamper. Brutalt av Aafk.

Daltrey

Legg inn av Daltrey »

Hva tenker du om dette, @Fritz_ ?

thewaterfall

Legg inn av thewaterfall »

Bror1 skrev: man mai 01, 2023 12:33 pm LAN ferdig? Var jo på TV2 i går kveld at klubben hadde full tillit til LAN og at dette skulle de snu sammen..
Alle vet jo at full tillit som oftest betyr sparken dagen derpå. Det skumleste en fotballtrener hører eller leser er jo at styret har full tillit til ham i en dårlig periode.

rufsen88

Legg inn av rufsen88 »

Gledelig lesning i dag😄 Får bare krysse fingrene for at fysioen også forlater danskebåten.

Svar

Create an account or sign in to join the discussion

You need to be a member in order to post a reply

Create an account

Not a member? register to join our community
Members can start their own topics & subscribe to topics
It’s free and only takes a minute

Registrer

Sign in

Gå tilbake til «Fotball - Norsk»